R 1200 RT vai FJR?

Matkamies

Harkinnassa matkapyörän osto. Vaihtoehdot R 1200 RT ja FJR 1300.

Mielelläni lukisin mielipiteitänne kyseisistä kulkineista, valinnanvaikeutta helpottamaan.

Tämän vuotisia FJR:iä myyvät jopa alle 20 ke:n, Bemarin uutukainen muutaman tonnin kalliimpi.

27

31482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pemumiäs

      Ottaisin itse bmw:n , yammu on makee, mutta matkapyöränhän tulee olla helppohuoltoinen, sekä varma.... ;o)

      • huoltoinen?

        Poikkeaako Jamppu jotenkin olennaisesti huoltojen osalta bemariin nähden? Jampulla ainakin iso huolto (kallis öbaut 600e) 40 tonnin kohdilla, mutta välihuollot tavanomaisia putsari-öljynvaihtohommia, tulpatkin tavallisia eikä niitä sikakalliita platinatulppia mitä esim. Honda käyttää Pannarissa, bemarista en tiedä.

        Bemarista puuttuu vesijärjestelmä mutta öljynlauhdutin lienee vastaavaa tekniikkaa kuin normaali vesisyylärihärdelli, joten niistä tuskin tulee mitään lisäkustannusta?

        Kertokoon joku enemmän tietävä lisää näistä huoltohommista, eli millä perusteella FJR ei olisi "helppohuoltoinen" tähän kolmikirjaimiseen merkkiin nähden.


      • pemumiäs
        huoltoinen? kirjoitti:

        Poikkeaako Jamppu jotenkin olennaisesti huoltojen osalta bemariin nähden? Jampulla ainakin iso huolto (kallis öbaut 600e) 40 tonnin kohdilla, mutta välihuollot tavanomaisia putsari-öljynvaihtohommia, tulpatkin tavallisia eikä niitä sikakalliita platinatulppia mitä esim. Honda käyttää Pannarissa, bemarista en tiedä.

        Bemarista puuttuu vesijärjestelmä mutta öljynlauhdutin lienee vastaavaa tekniikkaa kuin normaali vesisyylärihärdelli, joten niistä tuskin tulee mitään lisäkustannusta?

        Kertokoon joku enemmän tietävä lisää näistä huoltohommista, eli millä perusteella FJR ei olisi "helppohuoltoinen" tähän kolmikirjaimiseen merkkiin nähden.

        Eikö se millään mene kaaliin, että saksalainen tekee moottorin yksinkertaisemmaksi, kestävämmäksi ja helppohuoltoisemmaksi?
        Tutkippas joskus FJR:n moottorin räjäytyskuvaa ja sitten Bemarin.
        Montako osaa on pitsikantisessa jammussa , täh?
        Käytä järkeäsi:
        -Jos osia on vähemmän on kuluminen myös vähäisempää?
        -Jos materiaalit ovat laadukkaampia miten kuluminen?
        -Miksi japanilaiset tuotteet eivät aina kestä?

        Totean vain seuraavaa:
        Olen ajanut kaksipyttyisellä boxer bemarilla nyt 34000 kilometriä (2 kesää).
        Luotettavuus on ollut parasta mitä missään muussa aikaisemmassa pyörässäni. Ajanut olen yhteensä 37 kesää erilaisilla japseilla ja nyt vasta viimeiset kaksi vuotta bemarilla. En ymmäärrä miksi en aikaisemin vaihtanut. Ehkä olin mennyt japanialaiseen kulutushuumaan tai jotain sinnepäin.
        Japsihan ei aja vanhalla vehkeellä.
        Vanha bemarimiehen sanonta:
        "Bemareihin ei siirrytä,niihin päädytään"


      • ja yksinkertaista?
        pemumiäs kirjoitti:

        Eikö se millään mene kaaliin, että saksalainen tekee moottorin yksinkertaisemmaksi, kestävämmäksi ja helppohuoltoisemmaksi?
        Tutkippas joskus FJR:n moottorin räjäytyskuvaa ja sitten Bemarin.
        Montako osaa on pitsikantisessa jammussa , täh?
        Käytä järkeäsi:
        -Jos osia on vähemmän on kuluminen myös vähäisempää?
        -Jos materiaalit ovat laadukkaampia miten kuluminen?
        -Miksi japanilaiset tuotteet eivät aina kestä?

        Totean vain seuraavaa:
        Olen ajanut kaksipyttyisellä boxer bemarilla nyt 34000 kilometriä (2 kesää).
        Luotettavuus on ollut parasta mitä missään muussa aikaisemmassa pyörässäni. Ajanut olen yhteensä 37 kesää erilaisilla japseilla ja nyt vasta viimeiset kaksi vuotta bemarilla. En ymmäärrä miksi en aikaisemin vaihtanut. Ehkä olin mennyt japanialaiseen kulutushuumaan tai jotain sinnepäin.
        Japsihan ei aja vanhalla vehkeellä.
        Vanha bemarimiehen sanonta:
        "Bemareihin ei siirrytä,niihin päädytään"

        Vähääkään aliarvioimatta pitkää motoristin uraasi ja sen aikana saatuja kokemuksia, totean että ei ne bemaritkaan enää nykyisin niin "yksinkertaisia" ole. Boxerissa 4 reikää venttiileille/sylinteri (sama määrä esim. mainitussa FJR:ssä), lisäksi tuplareiät tulpille (twin spark), puhumattakaan elektroniikan hienouksista (potentiaalinen virhelähde nykymasiinoissa merkistä riippumatta), joita bemarissa riittää vähintään yhtä paljon kuin japsipyörissäkin. Että se siitä "yksinkertaisuudesta".

        Bemari on varmasti yksi parhaista pyörämerkeistä, se on selvä, mutta en lähtisi tuomitsemaan japsejakaan, on niilläkin puolensa.

        Vielä on kesää jäljellä, tänäänkin tulin 2-pyöräsellä töihin ;=)


      • pemumiäs
        ja yksinkertaista? kirjoitti:

        Vähääkään aliarvioimatta pitkää motoristin uraasi ja sen aikana saatuja kokemuksia, totean että ei ne bemaritkaan enää nykyisin niin "yksinkertaisia" ole. Boxerissa 4 reikää venttiileille/sylinteri (sama määrä esim. mainitussa FJR:ssä), lisäksi tuplareiät tulpille (twin spark), puhumattakaan elektroniikan hienouksista (potentiaalinen virhelähde nykymasiinoissa merkistä riippumatta), joita bemarissa riittää vähintään yhtä paljon kuin japsipyörissäkin. Että se siitä "yksinkertaisuudesta".

        Bemari on varmasti yksi parhaista pyörämerkeistä, se on selvä, mutta en lähtisi tuomitsemaan japsejakaan, on niilläkin puolensa.

        Vielä on kesää jäljellä, tänäänkin tulin 2-pyöräsellä töihin ;=)

        Luultavasti pyöräsi on japanilainen.


      • :=)
        pemumiäs kirjoitti:

        Luultavasti pyöräsi on japanilainen.

        Hondahan se...


      • pemumiäs
        :=) kirjoitti:

        Hondahan se...

        Taidat olla Teollisuuskadulla töissä,
        siellä on Hondamiehiä


      • harrastus...
        pemumiäs kirjoitti:

        Taidat olla Teollisuuskadulla töissä,
        siellä on Hondamiehiä

        En Teollisuuskadulla, teollisuudessa kylläkin...

        Nyt taitaa mennä off-topic sen verta paljon että pysytään vain 2-pyöräsissä, eiks vaa?


      • pemumiäs
        harrastus... kirjoitti:

        En Teollisuuskadulla, teollisuudessa kylläkin...

        Nyt taitaa mennä off-topic sen verta paljon että pysytään vain 2-pyöräsissä, eiks vaa?

        Ihmettelen kovasti, kun tänne BMW osastolle tullaan "tirkistelemään" ja kehumaan Hondia ja muita.
        Itselläni on ollut Honda CB 350 ja CB 500.
        Ensimmäinen oli varsinainen öljyruisku ja seuraava tehoton, laiska ja ajo-ominaisuuksiltaan vaarallinen. Arvaa kiinnostaako Honda enää?
        Usein on niin , että kokemus (on se sitten hyvä tai huono) jää mieleen ja vaikuttaa pyörän hankintaan vaikka nykyaikana Honda ovat varmaankin paras japsimerkki. Kokeilin viime keväänä CBR 1100:sta ja en pitänyt pyörän ilmeettömyydestä ja junamaisesta hyrrävoimiin perustuvasta kulkemisesta. Siis valintani on edelleen BMW ja ensi kesänä mahdollisesti K 1200 S.


      • Juissi
        pemumiäs kirjoitti:

        Eikö se millään mene kaaliin, että saksalainen tekee moottorin yksinkertaisemmaksi, kestävämmäksi ja helppohuoltoisemmaksi?
        Tutkippas joskus FJR:n moottorin räjäytyskuvaa ja sitten Bemarin.
        Montako osaa on pitsikantisessa jammussa , täh?
        Käytä järkeäsi:
        -Jos osia on vähemmän on kuluminen myös vähäisempää?
        -Jos materiaalit ovat laadukkaampia miten kuluminen?
        -Miksi japanilaiset tuotteet eivät aina kestä?

        Totean vain seuraavaa:
        Olen ajanut kaksipyttyisellä boxer bemarilla nyt 34000 kilometriä (2 kesää).
        Luotettavuus on ollut parasta mitä missään muussa aikaisemmassa pyörässäni. Ajanut olen yhteensä 37 kesää erilaisilla japseilla ja nyt vasta viimeiset kaksi vuotta bemarilla. En ymmäärrä miksi en aikaisemin vaihtanut. Ehkä olin mennyt japanialaiseen kulutushuumaan tai jotain sinnepäin.
        Japsihan ei aja vanhalla vehkeellä.
        Vanha bemarimiehen sanonta:
        "Bemareihin ei siirrytä,niihin päädytään"

        Kiva et o löytyny oma pyörä.
        Mut toi luotettavuus?
        Rohkenen olla eri mieltä vtr.takuuta.Löytyykö 4 vuotta?
        Ja mites toi boxerikone? Paljonkos hörppii öljyä?
        Useimmille japseille se ei kelpaa olleskaan..
        Mut makuasioita.


      • fjr:n vaihtanut
        pemumiäs kirjoitti:

        Eikö se millään mene kaaliin, että saksalainen tekee moottorin yksinkertaisemmaksi, kestävämmäksi ja helppohuoltoisemmaksi?
        Tutkippas joskus FJR:n moottorin räjäytyskuvaa ja sitten Bemarin.
        Montako osaa on pitsikantisessa jammussa , täh?
        Käytä järkeäsi:
        -Jos osia on vähemmän on kuluminen myös vähäisempää?
        -Jos materiaalit ovat laadukkaampia miten kuluminen?
        -Miksi japanilaiset tuotteet eivät aina kestä?

        Totean vain seuraavaa:
        Olen ajanut kaksipyttyisellä boxer bemarilla nyt 34000 kilometriä (2 kesää).
        Luotettavuus on ollut parasta mitä missään muussa aikaisemmassa pyörässäni. Ajanut olen yhteensä 37 kesää erilaisilla japseilla ja nyt vasta viimeiset kaksi vuotta bemarilla. En ymmäärrä miksi en aikaisemin vaihtanut. Ehkä olin mennyt japanialaiseen kulutushuumaan tai jotain sinnepäin.
        Japsihan ei aja vanhalla vehkeellä.
        Vanha bemarimiehen sanonta:
        "Bemareihin ei siirrytä,niihin päädytään"

        Fjr kulkee kuin tauti. Se myös kuluttaa enemmän. Tuuli ottaa enemmän ja se on vähän ahdas kahdelle. Hankin vähän ajetun Lt:n. Hieno pyörä, vakuutus halvempi, kulutus pienempi ja mukavuus eri tasoa. Pitää vain opetella 100 kg:n suurempaan painoon. Mutkiin menee kuin ajatus ja kun kunnolla käskee, lähtee sekin kuin hauki sieltä.

        Bmw on kulkuneuvo pitkille matkoille, Fjr ripeä, hieno räppivehje, etäisyydet ei saa ylittää 250 km. Bmw:ssä ei takalisto vielä sillä matkalla valita, 600 km päivämatkana helppo nakki.

        Moi - Fjr:n vaihtanut Bmw:en-


      • nyt puhutaan Mopoista
        pemumiäs kirjoitti:

        Eikö se millään mene kaaliin, että saksalainen tekee moottorin yksinkertaisemmaksi, kestävämmäksi ja helppohuoltoisemmaksi?
        Tutkippas joskus FJR:n moottorin räjäytyskuvaa ja sitten Bemarin.
        Montako osaa on pitsikantisessa jammussa , täh?
        Käytä järkeäsi:
        -Jos osia on vähemmän on kuluminen myös vähäisempää?
        -Jos materiaalit ovat laadukkaampia miten kuluminen?
        -Miksi japanilaiset tuotteet eivät aina kestä?

        Totean vain seuraavaa:
        Olen ajanut kaksipyttyisellä boxer bemarilla nyt 34000 kilometriä (2 kesää).
        Luotettavuus on ollut parasta mitä missään muussa aikaisemmassa pyörässäni. Ajanut olen yhteensä 37 kesää erilaisilla japseilla ja nyt vasta viimeiset kaksi vuotta bemarilla. En ymmäärrä miksi en aikaisemin vaihtanut. Ehkä olin mennyt japanialaiseen kulutushuumaan tai jotain sinnepäin.
        Japsihan ei aja vanhalla vehkeellä.
        Vanha bemarimiehen sanonta:
        "Bemareihin ei siirrytä,niihin päädytään"

        "Eikö se millään mene kaaliin, että saksalainen tekee moottorin yksinkertaisemmaksi, kestävämmäksi ja helppohuoltoisemmaksi?
        Tutkippas joskus FJR:n moottorin räjäytyskuvaa ja sitten Bemarin.
        Montako osaa on pitsikantisessa jammussa , täh?
        Käytä järkeäsi:
        -Jos osia on vähemmän on kuluminen myös vähäisempää?"

        Kaksitahtinen olisi sitten se kaikkein paras konstruktio? Oletko katsonut Jawan räjäytyskuvaa? Ei ole montaa osaa.......


    • ottaisin!

      Makuasioita nämä pyörähommat mutta kun kysyit mielipiteitä niin omani on, että bemun valitsisin!
      Olen ajanut Bemuilla jo lähes kaksikymmentä vuotta
      ja tyytyväisenä pysynyt.
      Tietysti FJR 1300;kin on hyvä pyörä - niinkuin monet muutkin merkit.

    • K 1200 RS

      Eikö FJR 1300:sta vastaisi paremminkin Bemun K 1200 RS / GT, tai sitte se ihan uusi K 1200 ässä..?
      Ihan toisen luonteinenhan tuo Bemun boxerikone on FJR:än koneeseen verrattuna.

    • VEE

      Tein samaa pähkäilyä vuosi sitten,tosin bemarin K1200GT-mallilla,joka paremmin vastaa FJR:ää,ja päädyin FJR:ään.Kyllä matkapyörän pitää olla nestejäähdytteinen ja kardaanivetoinen.Bemari oli rauhaton ajettava,huonompi ajoasento ja laukkujen tilavuus/määrä huonompi.Siksi FJR. Kokeile molemmat.

      • Matkamies

        Kiitosta kaikille vastanneille kommenteistanne. Vahvasti näyttää kääntyvän FJR:n puoleen tuo valinta, vaikka bemukin varmasti olisi ollut hyvä vaihtoehto (tosin useita tonneja kalliimpi, jolla silläkin on merkitystä).

        Mielenkiintoinen testi Bike-lehden seuraavassa numerossa varmaan valaisee lisää asiaa. Siinä Pannari, FJR ja BMWn uutukainen testissä.


      • K12

        K12:ssa on tosiaan hieman etukeno ajoasento vr. FJR. Toiset tykkää siitä ja toiset ei. FJR:n vakiosatula on aika matalalla, jos pituutta on >185cm. Minusta K12 ei kyllä ole rauhaton kulkija, kaikkea muuta, mutta hitaissa nopeuksissa se on FJR:ää raskaampi. FJR:n ja K12 laukkujen tilavuusero on kokonaiset 2L. Eli pari vinkkupulloa mahtuu jammuun enemmän. Minulle jammun moottorin tärinä aiheutti valinnan kääntymisen bemuun ja bemun ulkonäkö ja laatuvaikutelma olivat enemmän makuuni. Puhtaaksi matkapyöräksi valitsisin mieluummin ehkä panin tai R12RT:n.


      • K 1200 RS
        K12 kirjoitti:

        K12:ssa on tosiaan hieman etukeno ajoasento vr. FJR. Toiset tykkää siitä ja toiset ei. FJR:n vakiosatula on aika matalalla, jos pituutta on >185cm. Minusta K12 ei kyllä ole rauhaton kulkija, kaikkea muuta, mutta hitaissa nopeuksissa se on FJR:ää raskaampi. FJR:n ja K12 laukkujen tilavuusero on kokonaiset 2L. Eli pari vinkkupulloa mahtuu jammuun enemmän. Minulle jammun moottorin tärinä aiheutti valinnan kääntymisen bemuun ja bemun ulkonäkö ja laatuvaikutelma olivat enemmän makuuni. Puhtaaksi matkapyöräksi valitsisin mieluummin ehkä panin tai R12RT:n.

        Bemussa on säätöjä ja niitä kannattaa kokeilla..

        Ohjaustanko on säädettävissä useaan asentoon ja jo pienikin säätö vaikuttaa aivan uskomattoman paljon. Ja jos tanko on alhaalla, niin pienissä nopeuksissa sen huomaa käsiteltävyyden raskautena. Kaikki on kokeiltu ja mulle se ylin asento tuntuu mieluisimmalta, niin kaupungilla, kuin maantielläkin.

        Satulakin on säädettävissä kahteen asentoon, ylempää asentoa en ole kyllä edes kokeillut. Kokeilematta on jäänyt myös jalkatappien siirto sporttisempaan asentoon.

        Ja tuota rauhattoman kulkijan vertausta ihmettelen suuresti, sillä vakaampaa kulkijaa saa hakea. K 1200 RS / GT menee mielestäni vakaasti kuin "luotijuna". Omituiseksi ajettavakksi Bemu muuttuu kulmikkaaksi kuluneilla renkailla, mutta se ei mopon vika.

        Mullakin oli joskus FJR:än hankinta harkinnassa, mutta kiitos Tuusmotorin myyjän, en päässyt edes koeajolle. Voi vee, mitä palvelua. Noh, se on jo toinen juttu.. Sen verran lapsetti, että uutta Bemuani kävin näyttämässä sille Tuusmotorin myyjälle..


      • BMW /FJR
        K 1200 RS kirjoitti:

        Bemussa on säätöjä ja niitä kannattaa kokeilla..

        Ohjaustanko on säädettävissä useaan asentoon ja jo pienikin säätö vaikuttaa aivan uskomattoman paljon. Ja jos tanko on alhaalla, niin pienissä nopeuksissa sen huomaa käsiteltävyyden raskautena. Kaikki on kokeiltu ja mulle se ylin asento tuntuu mieluisimmalta, niin kaupungilla, kuin maantielläkin.

        Satulakin on säädettävissä kahteen asentoon, ylempää asentoa en ole kyllä edes kokeillut. Kokeilematta on jäänyt myös jalkatappien siirto sporttisempaan asentoon.

        Ja tuota rauhattoman kulkijan vertausta ihmettelen suuresti, sillä vakaampaa kulkijaa saa hakea. K 1200 RS / GT menee mielestäni vakaasti kuin "luotijuna". Omituiseksi ajettavakksi Bemu muuttuu kulmikkaaksi kuluneilla renkailla, mutta se ei mopon vika.

        Mullakin oli joskus FJR:än hankinta harkinnassa, mutta kiitos Tuusmotorin myyjän, en päässyt edes koeajolle. Voi vee, mitä palvelua. Noh, se on jo toinen juttu.. Sen verran lapsetti, että uutta Bemuani kävin näyttämässä sille Tuusmotorin myyjälle..

        Samaa mietiskelin itsekin. Entisenä Bemaristina teki mieli pysyä merkissä mutta voi hyvä tavaton sitä myynnin ja palvelun innokkuutta/tasoa pääkaupunkiseudella. Vain ja ainoastaan siitä syystä valitsin FJR:n


      • k 1200 RS
        BMW /FJR kirjoitti:

        Samaa mietiskelin itsekin. Entisenä Bemaristina teki mieli pysyä merkissä mutta voi hyvä tavaton sitä myynnin ja palvelun innokkuutta/tasoa pääkaupunkiseudella. Vain ja ainoastaan siitä syystä valitsin FJR:n

        Niinpä.. Mun nykyisen pyörän hankinta tapahtui jo 02, jolloin bemua myi myös Bike World. Sen nykyisen ainoan pk-seudun jälleenmyyjän kanssa on näköjään ihan turha vaivautua.
        Enkä tuota valintaa ole harmitellut, vaikka FJR:ää olen myöhemmin kokeillutkin. Hyvä pyörä toki sekin.


      • BMV R1200RT
        BMW /FJR kirjoitti:

        Samaa mietiskelin itsekin. Entisenä Bemaristina teki mieli pysyä merkissä mutta voi hyvä tavaton sitä myynnin ja palvelun innokkuutta/tasoa pääkaupunkiseudella. Vain ja ainoastaan siitä syystä valitsin FJR:n

        Helsingistä Bemaria ei juurikaan saa ostettua,mutta jo espoon puolelta saat uskomattoman hyvää ja luotettavaa palvelua R.M.Heinolta,sieltä olen aina Bemarini ostanut ja jokainen kerta olen ollut palveluihin ja myös huoltoihin erittäin tyytyväinen,joten kannattaa ajaa espooseen se kun ei kovin kaukana Helsingistä ole.


    • pannarimies

      sopii siihen joukkoon pannarikin,kannattaa koeajaa niin tietää mistä puhuu ihan omalla suulla.ei se oo parempi mut ei huonompikaan vaihtoehto,jokaista on kokeiltu

      • leica

        Jeps! Niin kuin kauvan ja kauvan (v.1960 lähtien) olen ajellut MP.llä Suomessa ja koko Euroopassa ja Afrikassa... Olen nähnyt matkojeni varrella harvoin Pannareita varsinkin huonoissa olosuhteissa ... Ja mitä olen tavannut niin usein tiellä... "remmit auki"... Se siitä.
        tr.Leica


    • ehtoja?

      Mun mielestä K 1200 / 1300 GT on enempi samanoloinen vaihtoehto, kuin FJR.
      Ärrä Bemu bokserikoneineen, äänineen, värinöineen ja ilmajäähdytyksineen puolestaan aika erilainen.

    • BMW R1200RT

      Itselläni oli aikaisempi pyöräni juuri kyseinen yamaha,varma peli oli,ajoin pyörällä 65 000 km,sitten vaihdoin sen juuri BMW R1200RT:hen.
      Molemmat pyörät ovat erittäin kestäviä ja mukavia ajaa,Bemari ehkä kaupunkiajossa helpompi hallita,kuin yamaha,koska painopiste on huomattavasti alempana ja painoa muutenkin hiukan vähempi,olen nyt ajanut omalla Bemarilla noin 27 000 km ja kun sillä olin sen ensinmäisen 1000 km ajanut ja tullut suhteellisen sinuksi pyörän kanssa,niin voin sydämestäni sitä suositella sinulle,tuuli on kokonaan poistettavissa,koska kate nousee tarpeeksi ylös ja kate suojaa jalkoja erittäin hyvin,joten sateellakin ajetaessa pysyy aivan kuivana,mutta jos liikennevaloihin joutuu pysähtymään,niin siinä saa jokusen pisaran vaatteilleen,mutta kertaakaan en ole vielä sadevehkeitä päälle joutunut laittamaan,vaikka kovassakin sateessa matkoillani olen ajanut,vaimon mielestä Bemarissa on 110% parempi matkustaa takana,itse en uskalla sitä kehua,koska kokemusta takapenkistä ei ole,sinun pitää koeajaa molemmat pyörät ja mikään 10 kilometria ei riitä tuntuman saantiin,mutta jo 100-200km riittää siihen,että huomaat molempien pyörien hyvät ja huonot puolet,koska minusta niitä ei oikeastaan voi verrata rehellisesti,koska yamaha on rakenteeltaan huomattavasti sporttisempi ja ajoasento sen mukainen,Bemarissa taas ajoasento on suoraselkäinen ja siksi takanakin on mukavampi olla suojassa tuulelta ja Bemu vääntää ihan mielettömästi,lähdin Riku Roudon Lahden ACE kahvilasta Helsinkiinpäin ja viimisissä valoissa vastasin kypäräpuhelimeen ja epähuomiossa unohdin 5 vaihteen päälle ja valot meni vihreiksi,niin ajattelin että mikäs nyt,kun lähti aika tahmeasti,niin katsoin mittaristoon,niin olin 5 vaihteella lähtenyt valoista,joten sen vääntö on omaa luokkaansa,jos ajat kaksipäällä ja matka-ajoa,osta Bemari,taas jos ajelet lyhyitä kaupunkiajoja,niin sportimpi taas on yamaha,mutta on niin paljon makuja,kuin eri pyöriäkin,ainoa tapa selvittää mikä sinulle on se oikea ,niin on ajella erimerkkisillä ja vertaile itse,äläkä kuuntele muiden sepityksiä kumpi on parempi,kun molemmat on huippupyöriä,tuohon samaan sarjaan lisäisin vielä mitä sinun kannattaa kokeilla,niin Kavasakin 1400 GTR ja Hondan Pan European,noista neljästä pyörästä löydät takuuvarmasti itsellesi sopivan pyörän ja kaikki on matka-ajoon tarkoitettuja enempi tai vähempi,itse olen jo yli 55 vuotta,joten minun ehdoton valinta oli BMW,olisin sen ostanut aikaisemminkin,mutta olin hetkisen sairaana ,noin 8 vuotta aika huonona,niin siksi yamahaa en aikaisemmin vaihtanut,sillä minun mielestäni ainoa oikea minulle on juurikin BMW R 1200 RT,joka on täysin varustettu ja siihen ei tarvitse enään ostaa yhtään mitään ,sillä kaikki mitä tarvitsee ja hieman ylitse löytyy Bemarista,mutta kuten aikaisemmin jo sanoin makuja on niin monia,että kokeile kaikkia noita neljää pyörää ennen kuin ostat,sillä sinulle voikin sopia vaikka Kawasaki,kaikilla on oma makunsa.

    • jopi999
      • 67"

        jopi999, en haluaisi pahoittaa BMW;n vioista ilahtunutta mieltäsi mutta toi testi ei ainakaan mulle kertonut oikeastaan yhtään mitään oleellista;
        "...75 prosenttia kaikista korjauksista oli CR:n mukaan maksanut alle kaksisataa taalaa ja noin kaksi kolmasosaa pyöristä saatiin korjattua muutamassa päivässä ajokuntoon."
        Jos pyörä viedään huoltoon kaikista pikkuvioista niin se ei kerro pyörän laadusta yhtikäs mitään mutta kayttäjäkunnasta sitäkin enemmän.
        HD-väkihän on kuuluisaa tee-se-itse -porukkaa kun taas esim. BMW-väki enimmäkseen vaan ajelee pyörillään ja vie pyöränsä korjaamolle heti jokaisesta ilmenneestä häiriöstä.
        Kaks kaks ei aina ole neljä, mr "jopi999" - ei ainakaan jos asioita katsoo isommalla näytöllä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe