Viisisylinterinen 2.3 kone johon vaihdettu nostimet 20 tonnia sitten. Naputus alkoi taas. Käynnistäessä ei ylimääräisiä ääniä mutta pienen ajon jälkeen helvetillinen kalkatus jonka voimakkuus vaihtelee. Alkaa useimmiten jarruttaessa tai mutkaan kääntäessä. Naputtaa aikansa ja sitten häviää. Edellisestä öljynvaihdosta 6 tkm. Tein huuhtelun motorflush ja uudet öljyt sekä tarvike suodatin. Ei auttanut. Ongelma oli aivan sama edellisellä kerralla ja korjautui nostimien vaihdolla. Pitäisi kait kestää hiukan kauemmin?? Aivoon ottaa rankasti.. neuvoja tai kohtalotovereita??
100-C4 2.3 hydr.painimet
11
1163
Vastaukset
- Cee4
Mulla nakutus aiheutui alipainepumpun käyttötapista.
Käypä kattoon audiclub:in sivuilta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=8965&highlight=nakuttaa Veikkaan kans alipainepumppua. Minulla oli sama vika, nostimetkin vaihdettiin turhaan siinä vikaa etsiessä. Alipainepumppu maksaa jotain 300 euroa. Kokeile irroittamalla alipaine pumppu ja ota tappi pois joka tulee venttiilikopasta. (ÄLÄ VAIN LÄHDE AJAMAAN) ja kuuntele kuuluuko enään. Näin et tee turhaa remonttia. Alipainepumppun jousi on aika jäykkä. Kannattaa varata joku kaveriksi laittamaan takaisin...
- jupeto
Tuolla clubin sivuilla joku ehdotti ottamaan käyttötapin pois kokonaan. Mikäs tämän pumpun tarkoitus on jos se ei vaikuta mihinkään. Voiko sen oikeasti poistaa käytöstä. Saako pumppua tarvikkeena tai onko siihen mitään korjaussarjaa.
Terveisin: Tappi mäkeen sit sen näkee!! - Cee4
jupeto kirjoitti:
Tuolla clubin sivuilla joku ehdotti ottamaan käyttötapin pois kokonaan. Mikäs tämän pumpun tarkoitus on jos se ei vaikuta mihinkään. Voiko sen oikeasti poistaa käytöstä. Saako pumppua tarvikkeena tai onko siihen mitään korjaussarjaa.
Terveisin: Tappi mäkeen sit sen näkee!!Itse otin ja hyvin toimii.
- ystävät
tavallista mineraali öljyä!esim. 5W-40 ei siis osasynteettistä vaan perus mineraaliöljyä!
hiljeni ainakin 2.2 koneen nostajat ja kyseisessä autossa ei ole alipainepumppua!- ..,.,
En tiedä kannetteeko tuota tehä. Itse tein GTE audiin ton jutun niin kylmänä ei pysynyt öljyt sisällä ja kun antoi lämpimänä vähän monoa niin hävis kiertokangenlaakerit.
- jupeto
..,., kirjoitti:
En tiedä kannetteeko tuota tehä. Itse tein GTE audiin ton jutun niin kylmänä ei pysynyt öljyt sisällä ja kun antoi lämpimänä vähän monoa niin hävis kiertokangenlaakerit.
Vähän ristiriitaista tietoa jaossa. Öljystä se ei johdu, sen tiedän. Pumppu se voisi olla ja jotenkin ongelma tulee esille auton kallistuessa. Tänään käännyin risteykseen ja kalkatus alkoi. Seuraavasta risteyksestä tovin odoteltuani ongelma poissa. Näin se menee yleensä. Pumpun vaihto ei kyllä näin suoralta kädeltä oikein iske kun viasta ei varmuutta. Sanokaa nyt ensin mikä sen alipainepumpun virallinen merkitys on..
- Cee4
jupeto kirjoitti:
Vähän ristiriitaista tietoa jaossa. Öljystä se ei johdu, sen tiedän. Pumppu se voisi olla ja jotenkin ongelma tulee esille auton kallistuessa. Tänään käännyin risteykseen ja kalkatus alkoi. Seuraavasta risteyksestä tovin odoteltuani ongelma poissa. Näin se menee yleensä. Pumpun vaihto ei kyllä näin suoralta kädeltä oikein iske kun viasta ei varmuutta. Sanokaa nyt ensin mikä sen alipainepumpun virallinen merkitys on..
Minäkin epäilin tuota Audi-clubin infoa, että tapin voisi ottaa pois. Ajattelin, ettei ne ole turhaan sitä pumppua sinne laittaneet. Päätin kuitenkin kokeilla autoa ilman tappia. Ei muuta, kuin pumppu irti. Vedin tapin pois ja pumppu takaisin kiinni ja käynnistämään. Kaikki kuulosti olevan ok - eikun koeajolle. Eniten epäilin jarrujen toimintaa, mutta pelasivat, kuten ennenkin. Muutakaan muutosta auton toiminnassa en ole huomannut, joten toistaiseksi ajelen ilman tappia. Kokeile vaan. Et siinä menetä siinä mitään, saathan ainakin vian selville tai sitten yhden vikamahdollisuuden suljettua pois.
Cee4 kirjoitti:
Minäkin epäilin tuota Audi-clubin infoa, että tapin voisi ottaa pois. Ajattelin, ettei ne ole turhaan sitä pumppua sinne laittaneet. Päätin kuitenkin kokeilla autoa ilman tappia. Ei muuta, kuin pumppu irti. Vedin tapin pois ja pumppu takaisin kiinni ja käynnistämään. Kaikki kuulosti olevan ok - eikun koeajolle. Eniten epäilin jarrujen toimintaa, mutta pelasivat, kuten ennenkin. Muutakaan muutosta auton toiminnassa en ole huomannut, joten toistaiseksi ajelen ilman tappia. Kokeile vaan. Et siinä menetä siinä mitään, saathan ainakin vian selville tai sitten yhden vikamahdollisuuden suljettua pois.
Ehdottomasti ottaa se tappi pois. Itselläni oli juuri sama vika, oikealle käännyttäessä ilmeni herkemmin naputusta kuin vasemmalle. Voi olla että tappi vaikuttaa jotenkin seoksiin, koska pumpulta menee muistaakseni letku myös imusarjaan. Ja jos jossain imusarjan letkuissa on alipainevuoto, auto rupeaa käymään todella huonosti. (riippuen vuodon suuruudesta) Kannattaa silti harkita uuden pumpun ostamista. Minulla naputus oli samanlaista kuin olisi lyönyt vasaralla venttiilikopan kanteen... kuullostaako tutulta?
- Cee4
Avantissimo kirjoitti:
Ehdottomasti ottaa se tappi pois. Itselläni oli juuri sama vika, oikealle käännyttäessä ilmeni herkemmin naputusta kuin vasemmalle. Voi olla että tappi vaikuttaa jotenkin seoksiin, koska pumpulta menee muistaakseni letku myös imusarjaan. Ja jos jossain imusarjan letkuissa on alipainevuoto, auto rupeaa käymään todella huonosti. (riippuen vuodon suuruudesta) Kannattaa silti harkita uuden pumpun ostamista. Minulla naputus oli samanlaista kuin olisi lyönyt vasaralla venttiilikopan kanteen... kuullostaako tutulta?
Mulla auto on toiminut hyvin ilman tappiakin jo useita tuhansia kilometrjä.
Ja tuo naputus oli juuri tuollaista "vasaralla
hakkaamista", terävä metallinen ääni. - kuullostaa
Cee4 kirjoitti:
Mulla auto on toiminut hyvin ilman tappiakin jo useita tuhansia kilometrjä.
Ja tuo naputus oli juuri tuollaista "vasaralla
hakkaamista", terävä metallinen ääni.Juuri tuollainen metallinen kalke. Jään asian tiimoilta "kuulolle" koska asioilla on tapana korjaantua itsestään. Eli nyt on toiminut hetken moitteettomasti. Koputin puuta. No tapin poisto kokeillaan jos se taas innostuu kolisemaan. Ei sillä kehtaa muutoin edes ajaa.
Terveisin jupeto ja kiitos neuvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3423614Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4753167- 712160
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3401630Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1961505Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1751240- 1051233
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751222Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121137K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81085