Carina E lohkolämmitin vuotaa

HSP

Niin otsikon mukainen pikku huoli ois käsillä. Tuo on asennettu toissa talvena ja se on Defan lämmitin. No nyt sitte kun se oli aika kauan lämmittimessä niin huomasin että se on alkanu vuotaan sieltä. Ihan märästi. Tuntuu siltä että vuotaa vaan kylmänä. Kuuluu asiaan?

Onko tuohon asiaan nyt sitte muuta lääkettä muutako uuden elementin asennus. Jostaki oon kuullu jopa semmosta juttua että sais jollaki silikoonillaki tiiviiksi? Millä silikoonilla on siinä onnistuttu?

Tähän alkaaki olla vaihdettu vaikka mitä nesteisiin liittyvää. Syyläri, vesipumppu ja tieten nyt sitte lohkolämppäri.

8

6697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkä

      Mielestäni pelkkä vastuksen tiiviste riittää. Ainakin muistelisin omassa Carina E:ssa riittäneen tuon lohkolämmittimen korjauksessa. En muista ulkoa, että miten vastus on kiinni, mutta uskoisin sen olevan keskeltä kiristettävä malli.

      • HSP

        Kuka sen tietää sen tiivisteen koon? Ainaki tuola asioimassani oululaisessa tarvikeliikkeessä sanottiin että niistä ei ole mitään luetteloa.

        No jos se niin olis niin se ei varmasti olis kovin kallis juttu sitten.


      • Hadzi
        HSP kirjoitti:

        Kuka sen tietää sen tiivisteen koon? Ainaki tuola asioimassani oululaisessa tarvikeliikkeessä sanottiin että niistä ei ole mitään luetteloa.

        No jos se niin olis niin se ei varmasti olis kovin kallis juttu sitten.

        Omia (merkki) korjaussarjoja on saatavilla
        ( 2kpl o- rengasta kiinnike) suolaisella hinnalla, mutta tällaiset mitat sain vanhasta tiivisteestä, sisämitta 30 mm ja ulkomitta 35 mm eli rengas on 2,5 mm vahvuinen ja näitä kyllä löytyy tarvikkeinakin.
        Nestevuoto todella ilmenee vain kylmänä, joskin nestepinta ei kovinpaljon hupene, mutta vaatii ylimääräisiä tarkistuksia, itse tiivisteen vaihto ei ole suuri homma mitä nyt nesteitten kanssa joutuu lotraamaan. 10 mm pitkä hylsy 1/4" vääntimellä on hyvä apu irroituksessa.


      • HSP
        Hadzi kirjoitti:

        Omia (merkki) korjaussarjoja on saatavilla
        ( 2kpl o- rengasta kiinnike) suolaisella hinnalla, mutta tällaiset mitat sain vanhasta tiivisteestä, sisämitta 30 mm ja ulkomitta 35 mm eli rengas on 2,5 mm vahvuinen ja näitä kyllä löytyy tarvikkeinakin.
        Nestevuoto todella ilmenee vain kylmänä, joskin nestepinta ei kovinpaljon hupene, mutta vaatii ylimääräisiä tarkistuksia, itse tiivisteen vaihto ei ole suuri homma mitä nyt nesteitten kanssa joutuu lotraamaan. 10 mm pitkä hylsy 1/4" vääntimellä on hyvä apu irroituksessa.

        Tavalliset kumiset o-renkaatko sielä on? No pitänee käyä kysymäsä jostaki palvelevasta autohuollosta.

        Kiitos vastanneille ja jos jollaki tulee lisää asiaa mieleen niin kuunnellaa ilolla.


    • Antti

      Defan lämmitin kiinitetään lyömällä, se on kartion mallinen, ja siinä ei pitäisi olla tiivistettä. Sitä voisi yrittää lyödä syvemälle. Calixin lämmittimessä on tiivisteet, ei defassa.

      • HSP

        Jep. Defa se on. No niin. Pitänee koittaa vähä kolauttaa sitä peremmälle. Siihen ei juurikaan voimaa onneksi saakkaa lyöntiin niin ei saa mitään rikki.

        No siksikö ne sanoki että ei oo tiivisteitä saatavana tuolta liikkeestä.


      • e carina 97
        HSP kirjoitti:

        Jep. Defa se on. No niin. Pitänee koittaa vähä kolauttaa sitä peremmälle. Siihen ei juurikaan voimaa onneksi saakkaa lyöntiin niin ei saa mitään rikki.

        No siksikö ne sanoki että ei oo tiivisteitä saatavana tuolta liikkeestä.

        piilissä oli tuo kartiokiristyksellä oleva lohkolämmitin ja kyllähän siinäkin oli o-rengas, tuttua nuo nestevuodot...,omaanikin vaihdettu kaikki jo ~120tkm ajettuna = pumppu syyläri lämmittimen tiivistesarja, aina vuoti jostain, nyt viime vuodet pysyny vuodot poissa.


    • saab900/87

      Terve, ei näistä kukaan ota selvää, kaikki ite purettava. mulla Calix Saabissa. sanoivat, että mahdoton korjata, jos vuotaa vastuksen juuresta.
      Vastus menee ison mutterin sisään vuotaa jostain sieltä. Joku Carinamiehelle vastanneista sanoi et juuri Calixissa on tiivisteet ja mulle sanottiin, et ei ne (Calix)koskaan vuoda, muuta ei voi tehdä kuin kiristää mutteria. Luoja ku joku oikeesti tietäis jotain... nettijengi tuntuu asialliselta kohtalotovereita ollaan kusetuksen maailmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe