onneksi olkoon

luuserit

eli ihmiset joihin itse kuulun. Olen luuseri. Ai miksi? No tässä pieni tiivistelmä. Olin työtön, kuten monet muut luuserit yleensä ovat. Rahaa tuli sen verran mitä tuista tuli, mutta en valittanut koska en tarvinnut edes sen vertaa. Eräänä päivänä tuo kaikki muuttui, kun aloin jälleen pelata vaikka sen hetkinen taloustilanne ei antanutkaan periksi. Noh ei hätää, onhan vippaaminen keksitty takuulla voittaisin takaisin jotain. Noh niin ei käynytkään, mutta hei vippaan vielä lisää, takuulla onni muuttuu.. ja niin ei käynytkään.

Noh nyt on tilanne se joka on niin monella luuserilla, eli vipit on joka suuntaan ja ei riitäkään. 1400-1500 euroa velkaa, luottotiedot menevät aikaisintaan/luultavasti kuukauden päästä(osa vipeistä 30 päivää myöhässä, 60 päivää merkintäoikeus), koska en millään saa sellaista työtä johon otettaisiin luusereita. Toki aikomukseni on maksaa takaisin koska minulla on sentään selkäranka, sitä ei kaikilla luusereilla ole. Mietin tässä vaan, että velat olen maksanut takaisin joko ilman tai töiden kera viimeistään kesään mennessä ja sitten onkin ihanat 5 vuotta aikaa hakata päätä seinään ja toistaa samaa "olen luuseri" -mantraa.

Olen oikeastaan tyytyväinen, että tämä tapahtui nyt eikä vasta 5 vuoden päästä jolloin saattaisin olla auki asutonlainoihin sun muihin ja hairahtua, koska uskoisin että olen oppinut "kantapään kautta" eipä ainakaan pelihimo vaivaa enää.. Mutta eri asia on, miten kestän sen 5 vuotta..

5

1125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luuseri II

Jos menee ulosottoon, niin sovi voudin kanssa joku molemmille sopiva kk-erä. Siten ei nimesi mene mutta se pitää muistaa, että ko. sopimusta pitää myös sit noudattaa. 2 kertaa ei vouti sovi, kokemusta on takavuosilta.

• sama homma

sinä pystyt jos haluat tekemään perintö toimiston kanssa maksu sopimuksen niin et menetä luottotietojasi. Itse olen myös tehnyt..´Pelisi ei ole vielä pelattu`

• ketjun eka

Mistä tuota päättelet, jos paikkoja on abouttiarallaa 8 ja ei ole hajuakaan niiden käyttämistä perintätoimistoista niin seassahan saattaa olla näitä surullisen kuuluisia omaa valtaa käyttäviä firmoja jotka sitten sopimukseen kyllästyttyään pistävät päivän maksuajalla ukaasin, onhan noita juttuja ollut ja ainoastaan jotkut hullut "hyvä kaveri" mielellä liikkeellä olevat firmat suostuvat odottamaan rahojaan. Ok sopimusrikkeestä en tiedä, että onko heillä siihen oikeus, mutta sen tiedän että siihen syyllistyneitä ulosottofirmoja ainakin on.

Juu elikä pointti oli, että jos noita firmoja on esimerkisi 4 jotka perivät niin neuvottele siinä sitten ja selitä, että "niin mutta mun pitää X AB OY:llekin maksaa tässä kuussa" jokainenhan haluaa tietenkin omansa.. toki se olisi helpompaa jos voisi vaatia yhtä näistä firmaa ostamaan velat toisilta ja sitten tekemään sopimus, mutta maailma ei ole täydellinen :)

• ulosmitattavaa

joten turhia murehdit, luottotiedot saat takaisin viiden vuoden päästä. Ethän sinä luottotietoja mihinkään tarvitse jos olet työtön ja noin muutenkaan, käteinen käy hyvin kaupassa. Miksi maksaisit velat pois päivärahoistasi? Eivät ne ole ulosottokelpoisia. Miksi tekisit mitään maksusuunnitelmia, makselet sitten velat pois kun taloudellinen asemasi kohenee työllistymisen tai muun johdosta joskus tulevaisuudessa.

• 2+4

Nostalgiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe