Unilääkkeet ja alkoholi

Va?

Miksi unilääkeitä ja alkoholia ei saa käyttää yhtäaikaa?

27

27874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kertakaikkiaan käy...

      Anna ne lääkkeet mulle!

      • Va?

        Ihminen on täällä ihan oikeen ongelman edessä ja toinen pelleilee! Väsyttää ihan vitusti ja kysyn voinko kännissä ottaa unilääkkeen, tai siis miksi en vois? Ootko vastuussa jos jotain tapahtuu?!


      • ei kertakaikkiaan käy...
        Va? kirjoitti:

        Ihminen on täällä ihan oikeen ongelman edessä ja toinen pelleilee! Väsyttää ihan vitusti ja kysyn voinko kännissä ottaa unilääkkeen, tai siis miksi en vois? Ootko vastuussa jos jotain tapahtuu?!

        Niin, alkoholi voimistaa unilääkkeitten (pääosin bentsoja) vaikutusta. Tai oikeastaan pistää sut tillintallin.. Enpä juuri suosittele..


        Ja olen itse kärsinyt unettomuudesta jolloin minulle lykättiin Stellaa, Stilnoctia, Tenoxia, Remeronia, Zyprexaa. Yhdestäkään yo. aineesta ei ollut minulle varsinaista apua, terapia ja lääkkeet yhdessä ajan kanssa tepsivät. Nykyään en kovin helpolla suostuisi ottamaan mitään nukahduslääkkeitä, juon mieluummin pään täyteen..


      • Va?
        ei kertakaikkiaan käy... kirjoitti:

        Niin, alkoholi voimistaa unilääkkeitten (pääosin bentsoja) vaikutusta. Tai oikeastaan pistää sut tillintallin.. Enpä juuri suosittele..


        Ja olen itse kärsinyt unettomuudesta jolloin minulle lykättiin Stellaa, Stilnoctia, Tenoxia, Remeronia, Zyprexaa. Yhdestäkään yo. aineesta ei ollut minulle varsinaista apua, terapia ja lääkkeet yhdessä ajan kanssa tepsivät. Nykyään en kovin helpolla suostuisi ottamaan mitään nukahduslääkkeitä, juon mieluummin pään täyteen..

        Kaapista löytyis just tota tenoxia. Oon juonu jonkin verran, lähinnä tällä hetkellä olevaan paskaan oloon, mutta uni ei tuu. Haluisin vaan nukkua! Voi miten houkuttais se tenox-purkki!


      • ei kertakaikkiaan käy...
        Va? kirjoitti:

        Kaapista löytyis just tota tenoxia. Oon juonu jonkin verran, lähinnä tällä hetkellä olevaan paskaan oloon, mutta uni ei tuu. Haluisin vaan nukkua! Voi miten houkuttais se tenox-purkki!

        en itte ottais ku fiiliksen nostamiseks.


      • tänne:

      • rip
        Va? kirjoitti:

        Ihminen on täällä ihan oikeen ongelman edessä ja toinen pelleilee! Väsyttää ihan vitusti ja kysyn voinko kännissä ottaa unilääkkeen, tai siis miksi en vois? Ootko vastuussa jos jotain tapahtuu?!

        olehan varovainen otin 4-5siiideruä samalla otin 4-8 tabua noita nukahtanislääkkiyt.sitähän meni ihahn sekasin höpötti puuta heinää ssoittteli kaikille kavareille noo eihän siinä muuta ei viittiny kaydä kylillä 2kuukauteen vieläki vituttaaase vaan johtu niiistä tabuista


      • dfffff

        MULLE NE LÄÄKKEET!! SEKOO PÄÄ!


      • ---??----

        Miksi vaivaudut vastaamaan...apina.

        Mitä teet täällä...mene pois apina.

        Sinusta ei ole kenellekään hyötyä...häiyvy!!

        APINA


    • juominen

      niin alat nukkua hyvin.
      Alkoholi sekoittaa unen. Voit sammua makeasti, mutta kun alkoholipitoisuus veressä alkaa laskea, alkaa heräily ja uni ei tule enää.
      Lopuksi sitä ei enää saa alussakaan ja on pakko juoda enemmän saadakseen itsensä tainnoksiin.
      Ihminen tarvitsee luonnollista unta jo hermostonsakin takia.
      Mitkä hyvänsä keinotekoiset aineet sekoittavat entisestään unta.
      Unilääkkeet ja viina on vaarallinen yhdistelmä. Ainakin sekaisin menee. Ja ties mitä aiheuttaa sydämen tai keuhkojen toimintaan, jo iso annos viinaa voi lamauttaa keuhkot, siitä ne viinakuolemat muun muassa.

      • paha tapa

        Hyvä! alkoholi ja nukahtamislääke hidastaa sydämmen toimintaa eli aika vaarallista. mun bropleema on kajan juonti joka ilta...taistelen vastaan ja haaveilen raittiudesta.joskus teen hyvän päätöksen mikä kestää viikon ja taas alkaa tissuttelu...APUA TARVIIN!


      • !!!
        paha tapa kirjoitti:

        Hyvä! alkoholi ja nukahtamislääke hidastaa sydämmen toimintaa eli aika vaarallista. mun bropleema on kajan juonti joka ilta...taistelen vastaan ja haaveilen raittiudesta.joskus teen hyvän päätöksen mikä kestää viikon ja taas alkaa tissuttelu...APUA TARVIIN!

        Kunnon mies hallitsee viinaa, eikä painvastoin.


      • ps
        paha tapa kirjoitti:

        Hyvä! alkoholi ja nukahtamislääke hidastaa sydämmen toimintaa eli aika vaarallista. mun bropleema on kajan juonti joka ilta...taistelen vastaan ja haaveilen raittiudesta.joskus teen hyvän päätöksen mikä kestää viikon ja taas alkaa tissuttelu...APUA TARVIIN!

        sama juttu nyt otin vielä unilääkettä,kai kohta taju lähtee.


      • testailija97
        !!! kirjoitti:

        Kunnon mies hallitsee viinaa, eikä painvastoin.

        Mutts vakkuttavatko unilääkket js viina jotenki pitemmässä kaavassa


    • ainakin yleisesti

      alkoholi heikentää kaikkien lääkkeiden tehoa, siksi esim. lääkekuurien aikana ei saisi juoda alkoholia, ainakaan paljon.

      • vahvistaa lääkkeen "te...

        Unilääkkeiden kanssa alkoholi on hengenvaarallinen yhdistelmä, se voimistaa lääkkeen vaikutusta, joten voi olla että taju lähtee, kirjaimellisesti. Ei kannata ottaa minkäänlaisia unilääkkeitä alkoholin kanssa, muuten voi joutua sairaalaan, JOS apua saa...


      • kaksinverroin
        vahvistaa lääkkeen "te... kirjoitti:

        Unilääkkeiden kanssa alkoholi on hengenvaarallinen yhdistelmä, se voimistaa lääkkeen vaikutusta, joten voi olla että taju lähtee, kirjaimellisesti. Ei kannata ottaa minkäänlaisia unilääkkeitä alkoholin kanssa, muuten voi joutua sairaalaan, JOS apua saa...

        Jos paikalla ei ole muita auttamassa se voikin olla viimeinen yö. No sitten on kaikki muutkin ongelmat ratkenneet.

        Alkoholi ja unilääkkeet vaikuttavat samoihin hermoreseptoreihin (GABA) ja silloin toleranssi molempiin aineisiin nousee kohisten. Sitten pitää ottaa aina vaan enemmän ja aamulla on aivan tokkurassa, hyvä jos herätyskelloon herää.


      • osastolle
        kaksinverroin kirjoitti:

        Jos paikalla ei ole muita auttamassa se voikin olla viimeinen yö. No sitten on kaikki muutkin ongelmat ratkenneet.

        Alkoholi ja unilääkkeet vaikuttavat samoihin hermoreseptoreihin (GABA) ja silloin toleranssi molempiin aineisiin nousee kohisten. Sitten pitää ottaa aina vaan enemmän ja aamulla on aivan tokkurassa, hyvä jos herätyskelloon herää.

        mikäli ehdit edes apua saamaan. Näin todellakin!


      • EL LEHWEZ
        osastolle kirjoitti:

        mikäli ehdit edes apua saamaan. Näin todellakin!

        joo oon noihin selkäsärkyhin saanut tabuja.kompensoivatko tramadolit jotenkin opamoxin vaikutuksia.oon tänään hissun kissun rouskutellu 30mg opamoxia(30)kpl ja kymmenkunta tramadolia(100mg)
        eikä tunnu oikein missään.eilen vetäsin puolet tosta määrästä ja punkkupullun.vaimo ihmettli kun pokailin aamuyöllä naisia yksin sohvalla


      • EL LEHVEZ
        EL LEHWEZ kirjoitti:

        joo oon noihin selkäsärkyhin saanut tabuja.kompensoivatko tramadolit jotenkin opamoxin vaikutuksia.oon tänään hissun kissun rouskutellu 30mg opamoxia(30)kpl ja kymmenkunta tramadolia(100mg)
        eikä tunnu oikein missään.eilen vetäsin puolet tosta määrästä ja punkkupullun.vaimo ihmettli kun pokailin aamuyöllä naisia yksin sohvalla

        jostain kuulin että kun tramadolin kapselin irrottaa ja sniffaa tomut suoraan klyyvariin niin toimii.
        eipä toiminut minulla.olis se kiva rentoutua ihan laillisten lääkärin määräämien kemikaalien avulla eikä läträtä niiden viinasten kanssa.ADIOS pliis helppiä


      • lkhdool
        EL LEHVEZ kirjoitti:

        jostain kuulin että kun tramadolin kapselin irrottaa ja sniffaa tomut suoraan klyyvariin niin toimii.
        eipä toiminut minulla.olis se kiva rentoutua ihan laillisten lääkärin määräämien kemikaalien avulla eikä läträtä niiden viinasten kanssa.ADIOS pliis helppiä

        Tässä helppiä:

        Päihdekuntoutukseen. Lopeta juominen tai juo vain 2krt kuukaudessa. Loperta lääkkeet. Sitten nukut paremmin.


      • taiteilijaksi_tullut
        osastolle kirjoitti:

        mikäli ehdit edes apua saamaan. Näin todellakin!

        Ihme pelottelua täällä. Unilääkkeen, jos ei ole kyse barbituraateista, voi ottaa täysin turvallisin mielin kännissäkin. Keskushermostoa lamaava vaikutus voimistuu, mutta henki ei lähde. Tai jos lähtisi, olisi kyse siitä, että viinaa on juotu vaarallisia määriä (itsessään tappavaa ja unilääke voisi olla viimeinen silaus tuolle). Eli jos on humalatilan vuoksi ihan hengitysvaikeuksia, niin ei bentsoja ja/tai tramalia päälle, voi olla vaarallista.

        Moni yrittää itsemurhaa turhaan kyseisellä kombolla, kovassa kännissä ja suurilla yliannostuksilla. Ei vain riitä. Ja jos määrät olisivat läheskään letaalit, ihminen oksentaa hyvissä ajoin. Ellei ole tajunnut vetää antihistamiinia/primperania/beetasalpaajaa ja ottaa lääkkeitä esim. vanukkaan seassa.


    • ps

      olen juonut,ja ottanut unilääkkeitä,miten käy?

    • DANGEROUS XXX

      Koska näiden yhteisvaikutuksesta sinulla ei ole enää kiire nukkumaan vaan "haluat" olla hereillä. Tämä yhdistelmä muuttuu huumeeksi. Loppupeleissä käy näin, juot, otat napin mutta et menekään nukkumaan vaan juot lisää. Sitten rupeat sekoilemaan ja kaatuilet ympäri kämppää. Tiedän mistä puhun, 9v nukahtamislääkkeitä. 2kk vieroitussoireet jotta pääsin eroon. Siinä meni kesäloma sekä 4vko saikkua.

      Nukahtamislääkkeet pitäisi kieltää lailla, hirveetä myrkkyä johon jää koukkuun. Alkoholi pahentaa asiaa. Jos pelkää mennä nukkumaan ilman nukahtamislääkettä on jo pahasti koukussa. Vieroituksen aikana hikoilin 2kk ja unet oli kuin helvetti potenssin kymmeneen. Todella rankka rokemus, mutta pakollinen.

      LOPETTAKAA NUKAHTAMISLÄÄKKEET, vaikuttava aine sama kuin diapameissa, eri molekyylirakenne. Myrkky bentsoa, sivuoireet kauheat, tuhonnut aivot monelta. Uskon että pääsin eroon viime minuuteilla, nyt kaikki hyvin 2v jälkeen.

      Ei enää ikinä tätä myrkkyä, menetin lähes vuosikymmenen elämästäni tähän

      • rikas rakas

        ÄITINI ON JUST SAIRAALASSA HÄN PÄÄSEE KOHTA KOTIIN . HÄN JUO OLVIN TÖLKKEJÄ 6 PÄIVÄSÄ-OTTAA UNILÄÄKKEET ON KOHTA 80 VUOTIAS MITEN KÄY.YSTÄVÄT ON SA
        MANLAISIA KALJAA JUOVIA YNM.hänen vasenpuolihalvaantui mutta kävelee 3kk.ta on ollut sairaalassa- Kalja vielä maistuis mitä tehdään ????


      • aapuuvaa

        Mitähän unilääkkeitä oot syöny?


    • No älä nyt tapa itseäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe