Miten opiskella ammattiopettajaksi?

Kissaliisa

Jostain kumman syystä uskon olevani mitä mainioin ammattiopettaja. Minulla on keskiasteen koulutus ja työkokemusta alalta noin 6 vuotta. Pääseekö näillä eväillä ensinkään opiskelemaan? Missä koulutetaan, mitä muita vaatimuksia?

3

2267

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ope..............
    • alalla 40v

Ammatinopettajan työ oli hieno homma takavuosina mutta nyt se on eräillä aloilla muuttunut rangaistukseksi. viisaat päättäjät ovatsotkeneet vähänkin mikä on jäljellä ja eräillä aloilla on oppilasaines sellaista, että paras koulutus olisi vanginvartija. Mutta suosituilla aloilla on vielä opiskelukelpoista väkeä. Mutta esim. vaatetusalan paikat alkaa olla lopussa. Sitäpaitsi alan palkkaus on 70 luvun tasolla, sitä ennen oli suhtellisesti vielä parempi nyt se on työn vaativuuteen nähden liian pieni.

• ope

Olen ollut amamttiopena neljä vuotta ja viihdyn työssäni. Pääsyvaatimuksena omalle alalleni (tekniikka) oli amk-tutkinto 3 vuotta työkokemusta siltä alalta, jota opettaa. Lisäksi tulee suorittaa opettajan pedagoginen pätevyys (35 ov), jonka suoritin opena ollessani työn ohessa. Sen jälkeen paikkani vakinaistettiin. Palkka on kohtuullinen. Opetusvelvollisuus on 24,5 tuntia viikossa, ja jos saa tunteja enemmän niin palkka nousee. Lisää palkoista oaj:n sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      701
      3398
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      1083
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      45
      1026
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      845
    5. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      80
      748
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      94
      687
    7. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      50
      680
    8. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      625
    9. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      48
      604
    10. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      94
      567
    Aihe