Alfa Romeo 156 vikoja

Alfastako auto minulle?

Kaikki, joilla on OMAKOHTAISTA kokemusta Alfa Romeon 156- mallista, laittakaa tälle palstalle TEIDÄN OMASSA 156:ssa ilmenneitä vikoja, sillä ajattelin sellaisen ostamista ja haluan olla perillä autosta, kun mahdollisesti menen tekemään kauppaa siitä. Laittakaa ilmenneitä (tyyppi)vikoja ja tietoja takuista ja sen sellasista.
Kiitos jo etukäteen.

71

60731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • La macchina

      Vm.-00 2.0 TS:lla ajoin 96 000 km. Käsijarrun vaijeri jumitti ja meni takuuvaihtoon. Airbagin varoitusvalo piti kerran nollata. Kaksi ajovalon ja yksi rekisterikilven valon poltinta piti vaihtaa.

      Vm.-02 2.0 JTS:llä olen nyt ajanut 82 000 km. Kallistuksenvakaajan varsi on mennyt vaihtoon, lämpömittarin anturi on vaihdettu takuuseen, oikean takaoven ikkunannostin on vaihdettu takuuseen, nopeusmittarista on yksi poltin vaihdettu.

      • Alf

        Täältä tuskin saat täyttää faktaa, koska joukossa on näitä vääristelijöitä, jotka eivät tiedä muuta kuin ko. automerkin ja siihen se muu tietämys jääkin.

        Tässä vika(tyyppi)lista:
        Alfa Romeo 156

        * Kylmäkäynnistysongelmia. Vika moottorinohjausyksikössä.
        * Jakohihnavikoja vuosimalleissa 1998 ja 1999 ja diesel 20001.
        * Kytkinvikoja erityisesti dieselissä vuosimalleissa 2000-2002
        * Vaihteistovikoja.
        * Lukkiutumattomien jarrujen pyöräanturit ovat arat roiskevedelle ja niiden toiminta häiriytyy siitä.
        * Maalivikoja.
        * Ovien kumitiivisteet irtoavat.
        * Ajovalovikoja.
        * Takavalovikoja.
        * Varoitusvalovikoja


        Lähde : http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1004


      • Jannu
        Alf kirjoitti:

        Täältä tuskin saat täyttää faktaa, koska joukossa on näitä vääristelijöitä, jotka eivät tiedä muuta kuin ko. automerkin ja siihen se muu tietämys jääkin.

        Tässä vika(tyyppi)lista:
        Alfa Romeo 156

        * Kylmäkäynnistysongelmia. Vika moottorinohjausyksikössä.
        * Jakohihnavikoja vuosimalleissa 1998 ja 1999 ja diesel 20001.
        * Kytkinvikoja erityisesti dieselissä vuosimalleissa 2000-2002
        * Vaihteistovikoja.
        * Lukkiutumattomien jarrujen pyöräanturit ovat arat roiskevedelle ja niiden toiminta häiriytyy siitä.
        * Maalivikoja.
        * Ovien kumitiivisteet irtoavat.
        * Ajovalovikoja.
        * Takavalovikoja.
        * Varoitusvalovikoja


        Lähde : http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1004

        Mitä tarkoitat vääristelijöillä? Eikö automallista yleensä saa parasta tietoa kysymällä sellaisilta, joilla on kyseisistä vehkeistä kokemusta? Tältä palstalta sellaisia voisi kuvitella löytyvän.

        En tiedä kuka tuon Hesarin listan on laatinut, mutta tuntuu sisältävän osin kuriositeetteja ja toisaalta siitä puuttuu tyypillisimpiä vikoja.

        * Kylmäkäynnistysongelmia. Vika moottorinohjausyksikössä.
        - Tarkoitetaankohan tällä kakomista ja mahdollista häiriövalon syttymistä käynnistettäessä heti moottorinlämmittimen käytön jälkeen? Se on ominaisuus, ei vika (ei aiheuta toimenpiteitä)
        * Jakohihnavikoja vuosimalleissa 1998 ja 1999 ja diesel 20001.
        - Lähinnä Twin Spark -moottoreissa. Maahantuoja ei ole edes tuonut dieseleitä maahan 2000-2002.
        * Kytkinvikoja erityisesti dieselissä vuosimalleissa 2000-2002
        - ks. edellinen
        * Vaihteistovikoja.
        - Parista yksilöstä on tosiaan vaihteisto hajonnut.
        * Lukkiutumattomien jarrujen pyöräanturit ovat arat roiskevedelle ja niiden toiminta häiriytyy siitä.
        - Ei ole tullut vastaan mitään erityistä.
        * Maalivikoja.
        Pinta on pehmeä, mutta onko se vika? Helmoissa on pari paikkaa alttiina "hiekkapuhallukselle".
        * Ovien kumitiivisteet irtoavat.
        - EOS
        * Ajovalovikoja.
        - Yksi moninapaliitin on vähän hennosti mitoitettu, harvemmin kuitenkaan aiheuttaa hämminkiä.
        * Takavalovikoja.
        - ks. edellinen
        * Varoitusvalovikoja
        - Lähinnä airbag-varoitusvalo kummittelee herkästi, moottorinlämmittimen käyttö voi tietyissä oloissa sytyttää ruiskun merkkivalon.

        Ja sitten sitä tyypillistä tavaraa, joka puuttuu listalta kokonaan:

        - Twin Spark -moottoreiden imuventtiileiden ajoituksenmuunnin kuluu ja aiheuttaa dieselmäisen kalinan tyhjäkäynnillä
        - Twin Spark -moottoreiden starttien bendixlaitteilla taipumus jumittaa, jolloin päästää "rääkäisyn" käynnistettäessä
        - ilmamassamittarit likaantuvat ja hajoavat
        - lambda-antureissa on ollut vikoja
        - ohjaustehostimeen saattaa kovalla pakkasella kertyä niin kova paine että letkuliitin pettää ja tehostinöljyt tulevat pihalle, asiaan auttaa tehostinöljyn vaihto synteettiseen
        - alustan tukivarsien puslat väljistyvät ja alkavat pitää ääntä sekä (varsinkin takapäässä) heikentävät suuntavakavuutta
        - pyöränlaakerit keskimääräistä lyhytikäisempiä
        - käsijarruvaijerista usein kuori rikki
        - takaovenkahvat eivät kestä pakkasella kovaa käsittelyä vaan murtuvat
        - sähköiset takalasinnostimet jumittuvat käytön puutteessa

        Tuossa lienevät ne yleisimmät murheet, joista kannattaa aloittaa käytetyn auton tarkistaminen.


      • Alf
        Jannu kirjoitti:

        Mitä tarkoitat vääristelijöillä? Eikö automallista yleensä saa parasta tietoa kysymällä sellaisilta, joilla on kyseisistä vehkeistä kokemusta? Tältä palstalta sellaisia voisi kuvitella löytyvän.

        En tiedä kuka tuon Hesarin listan on laatinut, mutta tuntuu sisältävän osin kuriositeetteja ja toisaalta siitä puuttuu tyypillisimpiä vikoja.

        * Kylmäkäynnistysongelmia. Vika moottorinohjausyksikössä.
        - Tarkoitetaankohan tällä kakomista ja mahdollista häiriövalon syttymistä käynnistettäessä heti moottorinlämmittimen käytön jälkeen? Se on ominaisuus, ei vika (ei aiheuta toimenpiteitä)
        * Jakohihnavikoja vuosimalleissa 1998 ja 1999 ja diesel 20001.
        - Lähinnä Twin Spark -moottoreissa. Maahantuoja ei ole edes tuonut dieseleitä maahan 2000-2002.
        * Kytkinvikoja erityisesti dieselissä vuosimalleissa 2000-2002
        - ks. edellinen
        * Vaihteistovikoja.
        - Parista yksilöstä on tosiaan vaihteisto hajonnut.
        * Lukkiutumattomien jarrujen pyöräanturit ovat arat roiskevedelle ja niiden toiminta häiriytyy siitä.
        - Ei ole tullut vastaan mitään erityistä.
        * Maalivikoja.
        Pinta on pehmeä, mutta onko se vika? Helmoissa on pari paikkaa alttiina "hiekkapuhallukselle".
        * Ovien kumitiivisteet irtoavat.
        - EOS
        * Ajovalovikoja.
        - Yksi moninapaliitin on vähän hennosti mitoitettu, harvemmin kuitenkaan aiheuttaa hämminkiä.
        * Takavalovikoja.
        - ks. edellinen
        * Varoitusvalovikoja
        - Lähinnä airbag-varoitusvalo kummittelee herkästi, moottorinlämmittimen käyttö voi tietyissä oloissa sytyttää ruiskun merkkivalon.

        Ja sitten sitä tyypillistä tavaraa, joka puuttuu listalta kokonaan:

        - Twin Spark -moottoreiden imuventtiileiden ajoituksenmuunnin kuluu ja aiheuttaa dieselmäisen kalinan tyhjäkäynnillä
        - Twin Spark -moottoreiden starttien bendixlaitteilla taipumus jumittaa, jolloin päästää "rääkäisyn" käynnistettäessä
        - ilmamassamittarit likaantuvat ja hajoavat
        - lambda-antureissa on ollut vikoja
        - ohjaustehostimeen saattaa kovalla pakkasella kertyä niin kova paine että letkuliitin pettää ja tehostinöljyt tulevat pihalle, asiaan auttaa tehostinöljyn vaihto synteettiseen
        - alustan tukivarsien puslat väljistyvät ja alkavat pitää ääntä sekä (varsinkin takapäässä) heikentävät suuntavakavuutta
        - pyöränlaakerit keskimääräistä lyhytikäisempiä
        - käsijarruvaijerista usein kuori rikki
        - takaovenkahvat eivät kestä pakkasella kovaa käsittelyä vaan murtuvat
        - sähköiset takalasinnostimet jumittuvat käytön puutteessa

        Tuossa lienevät ne yleisimmät murheet, joista kannattaa aloittaa käytetyn auton tarkistaminen.

        Vääristelijöillä en tarkoittanut, omista alfa kokemuksistaan kertovaa heppua tai muita merkistä tietäviä, viesti lipsasti vahingossa väärälle riville! Hyvä on kertoa tyyppiviosta, jep jep!

        Siksi "vääristelijöillä kirjoitus",koska kun tälläkin palstalla on hihhuloimassa kaikenmaailman hirnujaa, vain varoituksen sanaksi että kantsii miettiä henkilökohtaisesti mitä uskoo, no sen kyllä erottaa toivottavasti!


    • hyvin vähän

      oli 02 SW JTS:ssä ongelmia. Tukivarret edestä vaihdatutin n. 80 000:ssa (taitaa olla nuo tyyppivikoja), käsijarrun vaijeri (meni katsastuksesta) paska pakkasten jäljiltä. Ei liiemmälti kannata talvella käyttää. Muuta ei ollut. Ajoin kaikkiaan vajaat 110 000 km ja sitten olikin aika vaihtaa V6:een. Muuta syytä ei ollut kuin "kiima" kakspuolikkaaseen. Jos olet ostamassa, suosittelen lämpimästi !!! Nykyisessä km hyvin vähän, mutta takuu on 2 vuotta. Älä turhaan vaivaa itseäsi kaiken maailman vikapeloilla, itsekin olin hieman ennakkoluuloinen, mutta vakuutan; täysin turhaan. Huomaa toki kalliit jakopään hihnan vaihdot 60 tkm:n välein. Eivätkä ylläpitokustannukset ole ihan halvimmasta päästä. Mutta nuo negatiiviset tekijät ovat Alfan omistamisessa kuin hyttysen paska meressä.

      L'unico colore corretto è rosso !!!

      ps: asiantuntevaa ja erittäin asiallista tietoa ja ohjeitakin saat osoitteesta www.alfabbs.fi

    • Alfa V6

      156 2.0 TS -01 107tkm
      Ruostetta takaluukussa.

      Airbagin valo reistasi, kunnes löysivät vian turvavyön kiristimestä. Jäi vähän hämäräksi syy, kun vaimo käytti auton huollossa. 50€ maksoi sen osuus korjauksessa, joten ei ilmeisesti kovin iso vika. Sen jälkeen ei airbag-valo urputtanut.

      Bensatankin luukun lukitus hajosi pakkasella. Jäätyi kiinni ja hajosi kun koputtelin luukkua. (Kannattaa öljytä aseöljyllä, jotta ei jäädy kiinni).

      Myydessä oli luvassa jarrupalojen ja levyjen vaihtoa, sekä ilmeisesti myös alatukivarret.

      Moottorin alla oleva muovisuoja tippui pois.


      156 2.5 V6 SW -05 21tkm

      Mittaristosta palanut yksi lamppu.

      Kuluttaa liikaa bensaa =)

      Sairaan kauniin äänet.

    • alaffa

      mulla jo kolmas 156 alfa menossa super stw-00,jts-04, ja nyt jtd stw-05, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia.ja kilometrejä tulee vuodessa 25-45thkm että kyllä alfa kestää siinä kuin muutkin merkit, että turhaan moititte sitä tällä palstalla.

      • Alfa V6

        Kahden Alfan, kahden BMW:n, yhden MB:n ja yhden Toyotan kokemuksella voin sanoa, että Alfoissa on ollut eniten pikkuvikaa, mutta ehdottomasti hauskimpia ajettavia. MB:ssä ja Toyotassa vain vaihdettiin öljyjä sekä suodattimia. Molemmissa bemareissa takuulle oli käyttöä, kun jarrulevyjä ja -paloja, sekä alatukivarsia vaihdettiin lähes uutena. BMW-huollon palvelu on aina ollut erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa. Alfojen viat taas ovat olleet enempi vähempi sähköpuolella ja ilmenevät kostealla nollakelillä. Jos on ollut vaihdettavia osia, niin Delta-auton hinta-arvio ei ole koskaan ollut lähelläkään lopullista, eikä korjausjäljessäkään ole aina ollut kehuttavaa. Tämä Delta-auton moite ei koske Konalan ja Rovaniemen liikkeitä, joissa palvelu on ollut esimerkillistä. Sääli että molempiin on nykyisin matkaa satoja kilometrejä.


      • jakke
        Alfa V6 kirjoitti:

        Kahden Alfan, kahden BMW:n, yhden MB:n ja yhden Toyotan kokemuksella voin sanoa, että Alfoissa on ollut eniten pikkuvikaa, mutta ehdottomasti hauskimpia ajettavia. MB:ssä ja Toyotassa vain vaihdettiin öljyjä sekä suodattimia. Molemmissa bemareissa takuulle oli käyttöä, kun jarrulevyjä ja -paloja, sekä alatukivarsia vaihdettiin lähes uutena. BMW-huollon palvelu on aina ollut erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa. Alfojen viat taas ovat olleet enempi vähempi sähköpuolella ja ilmenevät kostealla nollakelillä. Jos on ollut vaihdettavia osia, niin Delta-auton hinta-arvio ei ole koskaan ollut lähelläkään lopullista, eikä korjausjäljessäkään ole aina ollut kehuttavaa. Tämä Delta-auton moite ei koske Konalan ja Rovaniemen liikkeitä, joissa palvelu on ollut esimerkillistä. Sääli että molempiin on nykyisin matkaa satoja kilometrejä.

        mitä sähkövikoja? 90 luvun Alfoissa mitä on ollut alla ei pahemmin sähkövikoja ole ollut, 156sessa ei yhtään


      • Alfa V6
        jakke kirjoitti:

        mitä sähkövikoja? 90 luvun Alfoissa mitä on ollut alla ei pahemmin sähkövikoja ole ollut, 156sessa ei yhtään

        No pari kertaa on jättänyt koskealla kelillä valot ja pyyhkijät sähköittä. Muutaman käynnistyksen ja sammutuksen jälkeen ovat alkaneet toimimaan.

        Radio käynnistyy omia aikojaan auton ollessa parkissa. Deltassa tiesivät kuulemma syyn siihen. CD- soittimessa joku liian herkkä osa, joka reagoi liian pieniin tärähdyksiin.

        Airbagin valon, joka vaivasi edellisessä 156:ssa laskisin myös sähkövikojen sarjaan.

        Pakkasella ei aina ajotietokoneen näyttö toimi, eikä ala toimimaan auton lämmetessäkään, ennen uutta käynnistystä.

        Sellaisia sähkövikoja. Ei vakavia, tai ajamista estäviä, mutta välillä ärsyttäviä. Viat esiintyvät aina kelin mukaan. Normaalissa Italia-kelissä ei mitään ongelmia esiinny.


    • Alfastako auto minulle

      Kun tästä kyseisestä mallista kerran löytyy näin paljon vikoja(ja kalliita!), niin kannattako tällaisen osto sitten ollenkaan, kun saa pelätä, että milloin auto pettää alle?

      • hyvin vähän

        no rauhoituhan ! Eihän vikalista ylläolevien kommenttien perusteella ole missään nimessä sellainen, että "alle pettämistä" tarvitsee pelätä. Tosiaan itse unohdin mainita talvisin jumittavan bensatankin luukun, mutta sekin homma hoituu tavaratilasta löytyvällä hätäavaajalla (vai mikä lie naru ?) Osta se Alfa vaan, saat rahoillesi täyden vastineen. Ja jotenkin nuo pikkuviatkin (jos niitä ylipäätään ilmenee) ymmärtää Alfa-suhteessaan paremmin kuin muiden merkkien kohdalla. Eikä muuten Alfan ylläpitokustannukset sinällään ole sen kalliimpia kuin vastaavien koko/laatuluokan autoilla. Jakopään hihnan vaihdot nostavat hiukan kustannuksia, mutta kuten sanottu, eivät ne paljon/kauan Alfa-kuskin mieltä paina.
        Jokaisessa merkissä on omat harminsa, vikapesän saat niistä kaikista näitä juttuja lukemalla; kuka siitä kirjoittaisikaan, kun auto toimii mainiosti !


      • jakke

        ei löydy näin paljon vikoja tuo on vain lista mitä voi ilmetä monen vuoden aikana ei niitä kaikissa ole. Samanlaisen listan saa tehtyä mille autolle tahansa . Auto on luotettava ei jätä tielle


      • Alfa V6

        Ei kaikkia mainittuja vikoja yhdessä autossa ole. Ei Alfan pitäminen ole ainakaan minulla ole tullut yhtään bemaria kalliimmaksi. Toyota oli halpa pitää, mutta ei siitä juuri nautintoa saanut.


      • uusia vikoja
        Tomppa kirjoitti:

        Olisiko tämä totuudenmukaisempi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000015156157

        Näyttää olevan muiden kirjoituksissa. Alfa 156 2,5 -98 oli murheenkryyni. Kahtena talvena laukesi ohjaustehostin ja muutenkin vinkui kuin tapettava sika. Tukivarret väljistyivät vaihtokuntoon jo reilusti alle 100 tkm. Molempien etupyörien laakerit alkoivat ulista/jyristä 70/80 tkm:n tienoilla. Sähkövikoja rutosti, niin että parin kuukauden välein piti heittää 500€ Deltaan.
        Parin vuoden riesan jälkeen olisi Delta vielä antanut kaupungin surkeimman hyvityksen vaihtaessa toiseen heidän merkkiin, joten loppui asiointi kokonaan siinä puljussa. Niin se olikin oikeastaan ainoa positiivinen seikka tässä Alfa/Delta seikkailussa.


      • nuvolariT
        uusia vikoja kirjoitti:

        Näyttää olevan muiden kirjoituksissa. Alfa 156 2,5 -98 oli murheenkryyni. Kahtena talvena laukesi ohjaustehostin ja muutenkin vinkui kuin tapettava sika. Tukivarret väljistyivät vaihtokuntoon jo reilusti alle 100 tkm. Molempien etupyörien laakerit alkoivat ulista/jyristä 70/80 tkm:n tienoilla. Sähkövikoja rutosti, niin että parin kuukauden välein piti heittää 500€ Deltaan.
        Parin vuoden riesan jälkeen olisi Delta vielä antanut kaupungin surkeimman hyvityksen vaihtaessa toiseen heidän merkkiin, joten loppui asiointi kokonaan siinä puljussa. Niin se olikin oikeastaan ainoa positiivinen seikka tässä Alfa/Delta seikkailussa.

        nyt tuli niin paljon potaskaa taas että....


    • koskaan ostaisi

      autoa, jossa on nokka-akseli hihnakäyttöinen puhumattakaan, että sen vaihtoväli olisi 60 tkm ja kustannus vanhaa rahaa kymppitonni. Omissa bemareissani huolto- ja korjauskulut ovat aina olleet alle 1000 euroa/100.000 km.

      • jakke

        vanhaa rahaa 10 tonni??? älä unta nää. Alle 1000 euroa /100tkm bemarilla?? heh


      • matikkanero

        Euron muuntokerroin on 5,94573. Pemarimies voi pyöristää sen kuuteen ja mennä kertamaan peruskoulun toisen luokan matematiikkaa. Ja nyt kaiketi liian vaikea pähkinä purtavaksi: Paljonko 10 000 FIM on euroina ?


      • laskutikku

        osaatko laskea kuinka paljon kallliimpi se bemari on ostaa?? siinä ei pahemmin joku hihnanvaidon hinta paina. Ja bemarin korjauskulujen pienuuteen ei usko pieni lapsikaan


      • Alfistille
        laskutikku kirjoitti:

        osaatko laskea kuinka paljon kallliimpi se bemari on ostaa?? siinä ei pahemmin joku hihnanvaidon hinta paina. Ja bemarin korjauskulujen pienuuteen ei usko pieni lapsikaan

        vaikea uskoa, mutta öljyhuolto 180€/25-30 tkm ja inspection 350 €/50-60tkm. Korjauksia ei ole tarvittu. Laatu toimii ja on edullinen huoltaa. Mitä tulee hankintahintaan, niin minkä Alfaa ostaessa säästää, sen seuraavassa vaihdossa häviää. Vrt. vaikkapa Alfa 156 ja BMW 320i uutena ja 100 tkm ajettuna. MOT


      • vertailu
        Alfistille kirjoitti:

        vaikea uskoa, mutta öljyhuolto 180€/25-30 tkm ja inspection 350 €/50-60tkm. Korjauksia ei ole tarvittu. Laatu toimii ja on edullinen huoltaa. Mitä tulee hankintahintaan, niin minkä Alfaa ostaessa säästää, sen seuraavassa vaihdossa häviää. Vrt. vaikkapa Alfa 156 ja BMW 320i uutena ja 100 tkm ajettuna. MOT

        älä nyt mitään mopoa vertaa vaan esim 156V6 vs 325. Huomaat kuinka paljon halvempi vaihtoehto Alfa on. Ja mitä tulee noihin muihin korjauksiin niin ennen 100 tuhatta Bemarissa tulee varmasti korjattavaa esim alusta, oven tiivisteet jne, Kokonaiskustannukset on Alfassa reilusti halvemmat. osto huolto käyttö myynti


      • kestää vertailun
        vertailu kirjoitti:

        älä nyt mitään mopoa vertaa vaan esim 156V6 vs 325. Huomaat kuinka paljon halvempi vaihtoehto Alfa on. Ja mitä tulee noihin muihin korjauksiin niin ennen 100 tuhatta Bemarissa tulee varmasti korjattavaa esim alusta, oven tiivisteet jne, Kokonaiskustannukset on Alfassa reilusti halvemmat. osto huolto käyttö myynti

        ja huoltokustannukset perustuvat 525iA:n omistamiseen, ovat omia kokemuksia. MOT


      • voi verrata 156 2,5:n kanssa
        vertailu kirjoitti:

        älä nyt mitään mopoa vertaa vaan esim 156V6 vs 325. Huomaat kuinka paljon halvempi vaihtoehto Alfa on. Ja mitä tulee noihin muihin korjauksiin niin ennen 100 tuhatta Bemarissa tulee varmasti korjattavaa esim alusta, oven tiivisteet jne, Kokonaiskustannukset on Alfassa reilusti halvemmat. osto huolto käyttö myynti

        BMW suora kuutonen, 177 hv ja Alfa V6 188 hv? ovat vertailukelpoisia, vai kuinka?


      • jakke
        voi verrata 156 2,5:n kanssa kirjoitti:

        BMW suora kuutonen, 177 hv ja Alfa V6 188 hv? ovat vertailukelpoisia, vai kuinka?

        Suora vertailupari on 156 2.V6 141kw vs 325 141 kW. Ei siis verrata 320 mopoihin. 320 verrataan 2.0JTS 165 hv. nyt ei siis puhuta uusista bemareista koska Alfaa ei saa enää uutena.


      • BMW:hen lainkaan
        jakke kirjoitti:

        Suora vertailupari on 156 2.V6 141kw vs 325 141 kW. Ei siis verrata 320 mopoihin. 320 verrataan 2.0JTS 165 hv. nyt ei siis puhuta uusista bemareista koska Alfaa ei saa enää uutena.

        koska BMW on laatuauto ja Alfa on entusiasteille tehty italialainen tuote, jonka laatu kiertää kaukaa. BMW:n voi ostaa järjellä, jos arvostaa teknistä hienoutta ja kestävää laatua. Alfan ostamiseen vaaditaan tunnetta, joka unohtaa järjen äänen, laadun ja tekniikan. Molemmat ovat ihania autoja ajaa, mutta siihen ne yhteiset piirteet loppuvat.


      • Alfetta 159
        BMW:hen lainkaan kirjoitti:

        koska BMW on laatuauto ja Alfa on entusiasteille tehty italialainen tuote, jonka laatu kiertää kaukaa. BMW:n voi ostaa järjellä, jos arvostaa teknistä hienoutta ja kestävää laatua. Alfan ostamiseen vaaditaan tunnetta, joka unohtaa järjen äänen, laadun ja tekniikan. Molemmat ovat ihania autoja ajaa, mutta siihen ne yhteiset piirteet loppuvat.

        no tekstissäsi on kyllä ihan järjenhitunen,Alfa= tunneostos ja BMW=järkiostos
        harraste/kesäalfoja löytyykin ihan kaksikappaletta ja molemmat ostettu tunteella tosin tuoreempikin on jo yli kaksikymmentävuotias joten käyttöautoksi voisin aivan hyvin kuvitella muutamanvuoden ikäisen 320/330 diesel BMW:n mutta ei se liika tekniikkakaan ole hyväksi todellakaa tämä on tullut huomattua tiettyjen saksalaisten automerkkien kanssa ei kuitenkaan BMW:n


      • jakke10
        BMW:hen lainkaan kirjoitti:

        koska BMW on laatuauto ja Alfa on entusiasteille tehty italialainen tuote, jonka laatu kiertää kaukaa. BMW:n voi ostaa järjellä, jos arvostaa teknistä hienoutta ja kestävää laatua. Alfan ostamiseen vaaditaan tunnetta, joka unohtaa järjen äänen, laadun ja tekniikan. Molemmat ovat ihania autoja ajaa, mutta siihen ne yhteiset piirteet loppuvat.

        BMW laatuauto rofl.... BMW on sentään TUV tilastojen peränpitäjä. Nyt voitkin hipsiä sinne aatu osastolle vaihtelemaan niitä nokka-akseleita, ovien tiivisteitä ja alustan osia


      • vaihtaa mitään
        jakke10 kirjoitti:

        BMW laatuauto rofl.... BMW on sentään TUV tilastojen peränpitäjä. Nyt voitkin hipsiä sinne aatu osastolle vaihtelemaan niitä nokka-akseleita, ovien tiivisteitä ja alustan osia

        jatkan vain ajamista tyytyväisenä saksalaisen laatuauton omistajana. Oli minustakin kerran tulla uuden 164 twin sparkin omistaja, mutta kun koeajossani viikonlopun ollut miltei uusi esittelyauto päätti ajon jälkeen yön aikana tehdä autotalliini metrin halkaisijaltaan olevan öljylammikon, niin meni luottamus - auto oli kyllä houkuttelevan hyvä ajaa. -No päädyin silloin BMW 520i:hin ja siitä eteenpäin on jo 17 vuotta mennyt ongelmitta saksalaisten autojen kanssa. -Ja autotallin lattiakin on pysynyt kuivana...


      • pettynyt
        vaihtaa mitään kirjoitti:

        jatkan vain ajamista tyytyväisenä saksalaisen laatuauton omistajana. Oli minustakin kerran tulla uuden 164 twin sparkin omistaja, mutta kun koeajossani viikonlopun ollut miltei uusi esittelyauto päätti ajon jälkeen yön aikana tehdä autotalliini metrin halkaisijaltaan olevan öljylammikon, niin meni luottamus - auto oli kyllä houkuttelevan hyvä ajaa. -No päädyin silloin BMW 520i:hin ja siitä eteenpäin on jo 17 vuotta mennyt ongelmitta saksalaisten autojen kanssa. -Ja autotallin lattiakin on pysynyt kuivana...

        Itse olen myös tyytyväinen saksan auton omistaja. Omistin noin vuoden Alfa156V6 ja kokemukset olivat järkyttäviä. Vikalista on pitkä kuin nälkävuosi, huollot sikamaisen kalliit ja jälleenmyyntiarvo tulee alas huikeaa vauhtia...

        Voisi todeta että ei IKINÄ enää Alfa-merkkistä romua ....


      • GM.
        pettynyt kirjoitti:

        Itse olen myös tyytyväinen saksan auton omistaja. Omistin noin vuoden Alfa156V6 ja kokemukset olivat järkyttäviä. Vikalista on pitkä kuin nälkävuosi, huollot sikamaisen kalliit ja jälleenmyyntiarvo tulee alas huikeaa vauhtia...

        Voisi todeta että ei IKINÄ enää Alfa-merkkistä romua ....

        no miksi sitten ostit yleensä sen ensimmäisenkin Alfan jos se kerta oli romu??
        varmaan oli jo etukäteen tiedossa että huollot on kalliit ja arvo tippuu jos kerta näin on. että ihmisen pitää olla sitten TYHMÄ jos ei etukäteen älyä noinkin oleellisia asioita selvittää!!!


      • Alfa V6
        jakke kirjoitti:

        vanhaa rahaa 10 tonni??? älä unta nää. Alle 1000 euroa /100tkm bemarilla?? heh

        Ei nuo minunkaan bemareiden huollot kukkaron päälle käyneet. Alle toinnin jäivän sadalla tonnonnilla. Bemaria kun ei tarvitse käyttää öljynvaihdossa kymppitonnin välein, eikä koskaan ollut kolmea numeroa enempää laskussa ja ensimmäinen numero oli korkeintaan kolmonen. Alfassa edullisempi hinta maksetaan törkeinä huoltokuluina. Vastaava bemari maksaa yleensä reilun kymppitonnin enemmän, joten sillä rahalla sitten jo maksaakin nuo järjettömän kalliit huollot.

        Fiatin ostajia minä en kyllä ymmärrä. Huollot on hinnaltaan samaa luokkaa kuin Alfalla, mutta ajettavuudeltaan ja muiltaominaisuuksilta merkit ovat aivan eri planeetalta.


      • markoV
        pettynyt kirjoitti:

        Itse olen myös tyytyväinen saksan auton omistaja. Omistin noin vuoden Alfa156V6 ja kokemukset olivat järkyttäviä. Vikalista on pitkä kuin nälkävuosi, huollot sikamaisen kalliit ja jälleenmyyntiarvo tulee alas huikeaa vauhtia...

        Voisi todeta että ei IKINÄ enää Alfa-merkkistä romua ....

        en ollut tyytyväinen saksalaiseen laatuun, omistin aikoinaan 325sen ja vikalista oli pitkä ja huollossa
        sai ravata kerran kuussa, silloin jo päätin ettei ikinä enää, Hintakin laskee helvetinmoista vauhtia ja kun ostohinta on erittäin suuri mitä sen vastineeksi saa. Samalla rahalla sain paljon paremman Alfan ja vielä pykälän isommalla koneella.


      • saksan auto parempilaatuinen
        markoV kirjoitti:

        en ollut tyytyväinen saksalaiseen laatuun, omistin aikoinaan 325sen ja vikalista oli pitkä ja huollossa
        sai ravata kerran kuussa, silloin jo päätin ettei ikinä enää, Hintakin laskee helvetinmoista vauhtia ja kun ostohinta on erittäin suuri mitä sen vastineeksi saa. Samalla rahalla sain paljon paremman Alfan ja vielä pykälän isommalla koneella.

        vaihdoin suht tuoreen alfan vanhempaan Bemariin (e46/325i) enkä ole katunut. Bemari on hieno auto ajaa ja pitää eikä ole tarvinnut huollossa ravata kuten Alfan kanssa.


      • taass
        saksan auto parempilaatuinen kirjoitti:

        vaihdoin suht tuoreen alfan vanhempaan Bemariin (e46/325i) enkä ole katunut. Bemari on hieno auto ajaa ja pitää eikä ole tarvinnut huollossa ravata kuten Alfan kanssa.

        en viitsinyt edes ostaa uutta BMWtä niin ei vituttanut lainkaan


      • en suosittele...

        ...huoltokuluja seuraaville piheille saati köyhille. Hihnanvaihto Deltassa noin 1500€ - siis kuutoskoneeseen. Muualla tehdään ehkä halvemmalla. Auton jälleenmyyntiarvokin on huonompi kuin monella muulla, joten jos rahapuoli ahdistaa, niin kannattaa ostaa joku tavispeli. Vaikka Bemari.


      • Nimetön
        en suosittele... kirjoitti:

        ...huoltokuluja seuraaville piheille saati köyhille. Hihnanvaihto Deltassa noin 1500€ - siis kuutoskoneeseen. Muualla tehdään ehkä halvemmalla. Auton jälleenmyyntiarvokin on huonompi kuin monella muulla, joten jos rahapuoli ahdistaa, niin kannattaa ostaa joku tavispeli. Vaikka Bemari.

        ... bemari kannattaa ostaa alfan sijasta. Bemari on edullisempi huoltaa, paremman näköinen, pitää arvonsa paremmin, ei ole jatkuvasti korjaamolla ja ajettavuus on paremmalla tasolla.


      • mistä
        Nimetön kirjoitti:

        ... bemari kannattaa ostaa alfan sijasta. Bemari on edullisempi huoltaa, paremman näköinen, pitää arvonsa paremmin, ei ole jatkuvasti korjaamolla ja ajettavuus on paremmalla tasolla.

        näitä bemari uskovaisia tänne ilmestyy. Kaikki väittämät ovat lisäksi puuta heinää. Eikö se oma hiekkalaatikko riitä?


      • alfetta 159
        Nimetön kirjoitti:

        ... bemari kannattaa ostaa alfan sijasta. Bemari on edullisempi huoltaa, paremman näköinen, pitää arvonsa paremmin, ei ole jatkuvasti korjaamolla ja ajettavuus on paremmalla tasolla.

        perusteluja kehiin pyydän!


      • Alfa V6
        mistä kirjoitti:

        näitä bemari uskovaisia tänne ilmestyy. Kaikki väittämät ovat lisäksi puuta heinää. Eikö se oma hiekkalaatikko riitä?

        Kyllä tuo nimetön siinä on oikeassa, että bemu on halvempi huoltaa. Eihän niitä tarvitse käyttää öljynvaihdossakaan kuin 30-40tkm välein.

        Muut onkin sitten sitä puuta ja heinää. Toki M3 tai M5 on parempia ajaa kuin 156 2.5 V6, mutta on hintakin vähän toinen. Samassa hintaluokassa jos pystytään, pesee Alfa kyllä bemarin ajoaominaisuuksissa.

        Mutta kuten sanottua, on se bemari halvempi pitää.


      • MrX
        Alfa V6 kirjoitti:

        Kyllä tuo nimetön siinä on oikeassa, että bemu on halvempi huoltaa. Eihän niitä tarvitse käyttää öljynvaihdossakaan kuin 30-40tkm välein.

        Muut onkin sitten sitä puuta ja heinää. Toki M3 tai M5 on parempia ajaa kuin 156 2.5 V6, mutta on hintakin vähän toinen. Samassa hintaluokassa jos pystytään, pesee Alfa kyllä bemarin ajoaominaisuuksissa.

        Mutta kuten sanottua, on se bemari halvempi pitää.

        ... ongelma on etuvetoisuus ja sen takia voimakas aliohjaavuus. Nopeissa väistöliikkeissä auto pyrkii menemään suoraan. Lisäksi ongelma on epätasainen painon jakauma (paino makaa pääosin etuakselin päällä), joka myöskin pyrkii tekemään ajettavuudesta epästabiilin.

        Mikäli pujotellaan rittävällä vauhdilla keilarataa niin Alfa todennäköisesti ennemmin kerää kaikki keilat kuin väistelee niitä.

        Näinollen kannattaa valita auto jossa on ihanteellinen painonjakauma etu- ja taka-akselien välillä (50% - 50%)ja mieluiten taka- tai neliveto.

        Hauskaa Autoilukesää alfistit, toivottavasti nokkahihna kestää syksyyn!!


      • makke
        MrX kirjoitti:

        ... ongelma on etuvetoisuus ja sen takia voimakas aliohjaavuus. Nopeissa väistöliikkeissä auto pyrkii menemään suoraan. Lisäksi ongelma on epätasainen painon jakauma (paino makaa pääosin etuakselin päällä), joka myöskin pyrkii tekemään ajettavuudesta epästabiilin.

        Mikäli pujotellaan rittävällä vauhdilla keilarataa niin Alfa todennäköisesti ennemmin kerää kaikki keilat kuin väistelee niitä.

        Näinollen kannattaa valita auto jossa on ihanteellinen painonjakauma etu- ja taka-akselien välillä (50% - 50%)ja mieluiten taka- tai neliveto.

        Hauskaa Autoilukesää alfistit, toivottavasti nokkahihna kestää syksyyn!!

        ei se painonjakauma bemaria auta 156 hakkaa samanikäisen bemun ajettevuudessa ja niin tekee myös 159. Mistä helvetistä näitä riittää pysyisitte nyt siellä omalla hiekkalaatikolla ps toivottavasti nokka-akselit kestää..


      • totta.
        Nimetön kirjoitti:

        ... bemari kannattaa ostaa alfan sijasta. Bemari on edullisempi huoltaa, paremman näköinen, pitää arvonsa paremmin, ei ole jatkuvasti korjaamolla ja ajettavuus on paremmalla tasolla.

        Bemari on taatusti taloudellisesti järkevämpi ostos ja ajettavuus on takavedon ansiosta 156:sta nautittavampi. Vikoja löytyy molemmista enemmän kuin Corollasta. Omasta mielestäni ulkonäko-, tyyli- ja imagoseikat painavat kuitenkin vaakakupin Alfan suuntaan. BMW:t tuppaavat olemaan amisautoja nykyisin.


      • MaukkaPerusjätkä
        MrX kirjoitti:

        ... ongelma on etuvetoisuus ja sen takia voimakas aliohjaavuus. Nopeissa väistöliikkeissä auto pyrkii menemään suoraan. Lisäksi ongelma on epätasainen painon jakauma (paino makaa pääosin etuakselin päällä), joka myöskin pyrkii tekemään ajettavuudesta epästabiilin.

        Mikäli pujotellaan rittävällä vauhdilla keilarataa niin Alfa todennäköisesti ennemmin kerää kaikki keilat kuin väistelee niitä.

        Näinollen kannattaa valita auto jossa on ihanteellinen painonjakauma etu- ja taka-akselien välillä (50% - 50%)ja mieluiten taka- tai neliveto.

        Hauskaa Autoilukesää alfistit, toivottavasti nokkahihna kestää syksyyn!!

        Miksi näin on päässyt käymään MissX (MrX) "Kun etuveto lyö takavedon"?

        Lähde TopGear, http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/index.shtml:

        Alfa 3.7 GTA - 1.30.0

        BMW M3 - 1.31.8

        Näinhän se on rallissakin ei siellä paljon nykyään takavedot juhli, muuta kuin klassikosarjassa! Etuvetoinen pesee siellä keposesti takavedot. Totuuden nimissä on myönnettävä, että radalla takavetoinen yliveto, kun mennään suurempiin tehoihin ja moottoreihin käy etuvetoisuus haitaksi eli tulee se moukari efekti esiin.


      • ekamatti66
        Alfa V6 kirjoitti:

        Ei nuo minunkaan bemareiden huollot kukkaron päälle käyneet. Alle toinnin jäivän sadalla tonnonnilla. Bemaria kun ei tarvitse käyttää öljynvaihdossa kymppitonnin välein, eikä koskaan ollut kolmea numeroa enempää laskussa ja ensimmäinen numero oli korkeintaan kolmonen. Alfassa edullisempi hinta maksetaan törkeinä huoltokuluina. Vastaava bemari maksaa yleensä reilun kymppitonnin enemmän, joten sillä rahalla sitten jo maksaakin nuo järjettömän kalliit huollot.

        Fiatin ostajia minä en kyllä ymmärrä. Huollot on hinnaltaan samaa luokkaa kuin Alfalla, mutta ajettavuudeltaan ja muiltaominaisuuksilta merkit ovat aivan eri planeetalta.

        Mutta fiatin omistajat yleensä normaali ihmisiä, ja vaihtaavat delta autosta johonkin muuhun huoltoon muutaman käyntikerran jälkeen. omassa stilossa ainoat huollot öljyjen, suodattimien ja tulppien vaihdon lisäksi. siis rikkoutuneet osat 3,5v. (56000km)aikana on vas. alatukivarsi ja molemmat koiranluut. yht n.300€. kulut. tulossa varmaankin toisen tukivarren vaihto ja ilmastointiin nesteiden lisäys. ns. merkkivalo vikoja on ollut, takuuaika varsinkin. (huollossa nollataan muttei korjata).


    • Matti

      ... tai huoltoa, ihan kuinka vaan.

      Ensinnäkin en ymmärrä sitä, miksi tässä Alfa-porukassa taivastellaan niin kamalasti tuota jakohihnan vaihtoa. Samalla tavalla se vaihdetaan kuin muissakin autoissa. Delta-auto mainostaa siihen tarvittavan erikoistyökaluja, mutta ihan oivallisesti kuka tahansa autoasentaja-ammattilainen sen pystyy vaihtamaan. Vaihtoväli on TS-moottoreissa 60 000 km tai neljä vuotta. Alunperin ilmoitettiin huoltokirjassa virheellinen 120 000 km, mikä epärealistisuus todennäköisesti aiheutti 156:n huonon jakohihnamaineen.

      Itse ajelen vuoden 2000 156:lla ja siihen on 99 000 kilometrin aikana vaihdettu molemmat etutukivarret, kaikki jarrupalat, etujarrulevyt, tuulilasinpyyhkijän moottori kaksi kertaa (maksettu vain kerran) ja kampiakselin asentotunnistin. Huollot on tehty normaalisti.

      Ajo jatkuu...

    • Alf

      Jos laitetaan jakohihnan vaihto kahden eri firman osilla ja mitoitetaan eri työn hinnoilla kokonaishinta muodostuisi seuraavasti =>

      Työn
      - kestoaika 4-5h
      - hinta 50-60€/h
      = 200-300€, pitäänee aika hyvin paikkansa.

      Osille hinnaksi 2.0T.S:
      - T.Muukkonen noin 240€
      - Motonet noin 160€

      Yhteensä: 360-540€ ja, jos on autoasentajan taitoa niin kylläpä halvaksi tulee. Mutta asennuksessa tarvitaan muutamia erikoistyökaluja, jotka saa vaikka T.Muukkoselta. Toisaalta, joka Suomen läänissa on yksityisiä osaavia Alfaan/Fiattiin/Lanciaan erikoistuneita autokorjaamoja ja varsinkin suurimmissa kaupungeissa useita.

      • AlfaV6

        Pistäppä nimeä Keski-Suomalaisesta yksityisestä Alfa-korjaamosta, jos löytyy. Nyt pitää ajella aika kauas huoltoon, kun ei JKL:n Delta hotsita.


      • Alf
        AlfaV6 kirjoitti:

        Pistäppä nimeä Keski-Suomalaisesta yksityisestä Alfa-korjaamosta, jos löytyy. Nyt pitää ajella aika kauas huoltoon, kun ei JKL:n Delta hotsita.

        Vähän matkan päässä löytyy idästä tai lännestä:

        Team F40 Oy
        Öljytie 2
        37150 NOKIA

        KSA-Huolto Oy
        Käsityökatu 20
        78200 VARKAUS


      • Alfa V6
        Alf kirjoitti:

        Vähän matkan päässä löytyy idästä tai lännestä:

        Team F40 Oy
        Öljytie 2
        37150 NOKIA

        KSA-Huolto Oy
        Käsityökatu 20
        78200 VARKAUS

        Tattis. Pitääpä ottaa jossain vaiheessa yhteyttä jompaan kumpaan. Onko hyviä kokemuksia, jommasta kummasta?


      • Alf
        Alfa V6 kirjoitti:

        Tattis. Pitääpä ottaa jossain vaiheessa yhteyttä jompaan kumpaan. Onko hyviä kokemuksia, jommasta kummasta?

        Itselläni ei ole kummastakaan, kun ei ole ollut tarvetta. Teen itse kaikki pienemmät huollot ja tarvikkeiden vaihdot. Seuraava isompi huolto KSA:lla Varkaudessa, joka onkin sitten jakopäänhihnan vaihto kaikkine hiluineen ja vesipumppu myös samalla ja sen jälkeen taas turvallista ja nautinnollista matkaa 60tkm.

        Ainakin täältä Pohjois-Karjalasta olen kuullut Alfojaan huollattaneen KSA:lla Varkaudessa ja tietysti Varkaus/Kuopio/Pieksämäki/Mikkeli akselilta käyvät ne, jotka tietävät paikan. Ja miksikäs ei Jyväskylästäkin Varkaus on n. 40km lähempänä kuin Nokia.


      • kouvolan delta

        jakohihnan vaihto ja 60 tonnin huolto maksoi Kouvolan Teltta-autossa muistaakseni 470€. yli viittä sataa ei kuitenkaa koska sen verran oli rahaa mukana ja kahvi rahat jäikin vielä...


      • Luigi
        Alf kirjoitti:

        Itselläni ei ole kummastakaan, kun ei ole ollut tarvetta. Teen itse kaikki pienemmät huollot ja tarvikkeiden vaihdot. Seuraava isompi huolto KSA:lla Varkaudessa, joka onkin sitten jakopäänhihnan vaihto kaikkine hiluineen ja vesipumppu myös samalla ja sen jälkeen taas turvallista ja nautinnollista matkaa 60tkm.

        Ainakin täältä Pohjois-Karjalasta olen kuullut Alfojaan huollattaneen KSA:lla Varkaudessa ja tietysti Varkaus/Kuopio/Pieksämäki/Mikkeli akselilta käyvät ne, jotka tietävät paikan. Ja miksikäs ei Jyväskylästäkin Varkaus on n. 40km lähempänä kuin Nokia.

        Löytynee osoitteesta www.huoltovertailu.fi


    • Jälleen kerran näyttää siltä, että eniten ongelmia Alfan kanssa on niillä, joilla ei ole koskaan Alfaa ollutkaan.

      • tein

        saman havainnon. Enkä ihan ensimmäistä kertaa.


    • kapanen

      Vaimolla on tuollainen peli, ajettu noin 160 tkm, ei mitään ylimääräisiä ongelmia. Kulutusosia on vaihdeltu tarpeen mukaan, jakohihnan vaihtoi tuttu korjaamo, kun hain tarpeet Motonetistä. Katsastusmies kehui hyvää kuntoa viimeksi. Auto on yllättänyt positiivisesti, vaikka vaimoa ennen ostoa varoittelin.

    • Bilprovning

      Ote Ruotsin katsastusasemien tilastoista vuodelta 2005. Ensimmäinen (desimaali)luku on katsastuksessa hylättyjen autojen osuus prosentteina. Toinen luku on keskimääräinen kilometrimäärä.

      Alfa 156 6,6 % / 61 240 km
      - siis 6,6 % Alfa 156:sta on hylätty katsastuksessa ja autoilla on ajettu keskimäärin 61 240 km. Onko tämä sitten paljon vai vähän, on suhteellista, mutta kun sen suhteuttaa vaikkapa seuraaviin autoihin...

      Mazda 626: 6,7 % / 52 511 km
      Hyundai Elantra: 6,9 % / 55 991 km
      Volkswagen Bora: 6,9 % / 55 971
      Citroën C5: 7,3 % / 60 150 km
      Nissan Primera: 7,6 % / 52 131 km
      Audi A3: 7,9 % / 58 700 km
      Opel Vectra: 7,9 % / 55 480 km
      Kia Rio: 8,6 % / 53 591 km
      Peugeot 307: 8,7 % / 55 020 km
      Seat Leon: 8,8 % / 54 180 km
      Mazda 626 Touring: 9,3 % / 58 940 km
      Nissan Primera Kombi: 11,5 % / 61 230 km
      Peugeot 306 Kombi: 12,5 % / 56 970 km
      Kia Sportage: 15,3 % / 62 231 km
      Chrysler Sebring: 16,8 % / 57 411 km

      ...huomaa, että paljon on kulkineita, joilla keskimäärin ajetaan vähemmän, mutta joita silti hylätään katsastuksessa enemmän. Tiedä enemmän - luulet vähemmän.

      • huijausyritys

        vertasit Alfaa vain tilastossa huonommin sijoittuneisiin malleihin. (3 vuotta vanhat)
        Unohdit kokonaan ne 90 !!! automallia, mitkä olivat Alfan edellä kuten esim:
        Mazda 6 kombi 0,0 57.000 km
        Corolla Verso 0,9 55.000
        Audi A4 1,2 76.000
        Subaru Legacy 1.3 76.000
        jne, jne , jne

        Alfan kunniaksi on toki sanottava, että se on saanut selvän pesäeron kaikkein kehnoimpiin eli relluihin, mutta paljon on vielä kirittävää, jos aikoo päästä kunnon autojen vikaprosentteihin.

        Katsele listaa paljon ylempää niin ymmärrät ehkä miksi meidän perheessä on mitsu ja Camry


    • x-alfamies

      Ensinäkin 60tkm jakohihnan vaihto mikä on noin 850€, takaovien kahva helposti jäähtyvät ja rikoontuvat, bensaluukku aina jäässä talvella, plyysimatot jotka kuluvat helposti rikki, huono kääntöakseli. mielummin suosittelisin 147, mutta alfa on aina alfa ei niistä koskan tiedä! :)

    • Alfasta kiinnostunut

      Jos auto on valittu vuoden autoksi 7 Euroopan suurimman autolehden raadin päätöksellä niin ei se _VOI_ olla huono

      Car of the Year 1998
      Car of the Year in Denmark 1998
      Technical Innovation Award - Common Rail 1998 - (Autocar - Great Britain)
      Best Compact Executive 1998 - (What Car - UK)
      Best Compact Executive Car 1998- (Autoexpress - UK)
      Car of the Year 1999 - (South African Guild of Motoring Journalists)
      Die Besten Autos 1998, Paul Pietsch Preis - (Innovation prize for Common Rail, (Auto Motor und Sport - Germany)
      Auto 1 Europa 1998 - (Panel of engineers, drivers and journalists from the 11 European magazines headed by Auto Bild)
      The Best 1998 Cars - Mediums Familiars Segment' - (Auto-Hoje readers panel - Portugal)
      Auto Trophy 1998 - (Auto Zeitung - Germany)
      Trophee Du Design 1998 - (Automobile Magazine - France)

    • alfamies1

      Alfa Romeo 156 vm. -98 ei tottele kaasupoljinta, käy vain tyhjäkäyntiä.

      • 156

        Kaasupolkimen potentiometri hajalla


    • Alfa kuuluu paaliin

      Alfaa huonompilaatuisempaa romukasaa maa ei päällään kanna.

      TM kestotestissä meni jakohihnakin poikki 50 tkm ajetusta Italianromusta!

      Italiankatiskat ovat vielä pohjaltaan yhtä reiäkkäitä kuin alkuperäinen, meressä elävä katiska.

    • autoilia

      Kas kun täällä ei ole mainittu tuosta TwinSparkin kansi ongelmista.. olen ainakin kuullut että juurikin johtuen tupla tulppa systeemistä, kansi halkeaa herkästi kahden tulpan välistä ja alkaa vuotaa vai onko tämä puppupuhetta.. olen kanssa miettinyt ostavani tuollaista 156 alfaa mutta eipä tämän foorumin keskustelujen perusteella paljoa enää nappaa

      • jokumuu.

        Niissä tulpissa on huomattavan pieni kiristysmomentti. "Riittävästi" kiristämällä varmaan saakin kannen halki mutta ei se itsekseen mihinkään halkea.


    • hewa

      Onko ollut kellä moottorin laukeamisia ja laakeri vikoja millaset kammen laakerit ovat olen kuullut että ei aivan tavallinen pukki kiinnitys plokiin ja k-kankeen,öljyn kulutuksesta olen myös kuullut , onko kiinni leikanneissa koneissa vai muuten paikat falskaa,tai huonot öljyt käytössä?

      • hewa

        Silloin kun tämä 156:n tuli markkinoille kävin koeajamassa Seinäjoella auton.Oli märkä räntäkeli,en tiä oliko paikallinen maahantuojan liike piristänyt konetta alla oli tavalliset nasta pyörät ei mitkään normaalia kummemmat kumit,mutta totesin kyllä silloin että jos ostaisin sellaisen auton millä voisi ajella esim. pienempiä sivuteitäkin niin se olisi tämä. Kokeilin myös tuota kulkupuoltakin silloin,150 km/t. ei ollut ongelma vaaikka keli räntäkeli lunta noin 3-5cm. tienpinnasssa ja märkää,aattelin silloin että tämä on yksi parhaista autoista ajaa. Ei alkukunkaan ajoltaan vanhoilla taka-veto Alfoilla mitään asiaa 156:n kanssa,Minulla on ollut Alfa 2000 60-luvun alkupuolelta , joka oli Joht. Helkamalla aikoinaaan käytössä.


    • Ellos

      Kun on ajettu 300 000 km sen jälkeen autosta voi sanoa onko se vastannut odotuksia. Jokaisella on valinnanvapaus ja niin pitääkin olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe