Vastasyntyneen alhainen verensokeri

Isä -04 ja -06

Noin viikon vanha tyttö-vauvamme (3500g rv 37 6) joutui melkein heti syntymän jälkeen vastasyntyneiden teho-osastolle. Syynä olivat alhainen verensokeri, narinan ja limaisuuden vuoksi. Narina ja limaisuus ovat loppuneet nopeasti. Vedensokerien heittelyjen vuoksi vauva oli sokeritipassa kolme päivää. Aluksi maitoa meni 2 tunnin välein ympäri vuorokauden, nyt 4 tunnin välein. Osaksi syö itse ja loput maidosta menee nenämahaletkun avulla.

Millaisia kokemuksia teillä muilla arvon vanhemmilla on ollut? Kauanko vauvanne joutuivat olemaan sairaalassa ennen kotiin pääsyä?

3

9732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin..

      tyttö syntyi rv 38 4 keisarinleikkauksella, ja vaisuuden vuoksi pisteet olivat 6/8. Tyttö vietiin teho-osastolle happikaappiin "elpymään" ja verensokeritkin olivat vain 1.9. sokeritipassa oli 3pv.söi itse tuttipullosta,ja pari kertaa päivässä kävin imettämässä. diagnoosi tuosta alusta oli adaptaatio-ongelma,joka on yleistä kuulemma keisarinleikatuilla vauvoilla.mutta itseäni saan syyttää niistä sokereiden romahtamisesta, painoa kertyi raskausaikana yli 20kg,ja makeaa kyllä teki mieli!vaaveli toipui sitten kolmanneksi päiväksi vierihoitoon norm.osastolle,ja neljäntenä päivänä,pääsimme kotiin! nyt tuossa vieressä juttelee eloisa kolmivuotias!

      • itse aiheutettu

        pitää paikkaansa että jos äiti odotusaikana herkuttelee ja painoa tulee ja sokeriarvot huipussaan,silloin vauvalla vastaavasti arvot alhaalla,jotan kannattaa syödä terveellisesti odotusaikana.
        Meidänkin vauvelilla oli eka arvo 1.9,sit söi rintaa,arvo oli taas alhainen,sitten pullosta lisää.Hetken päästä kun mitattiin arvot olivat kohdallaan.


    • wanda

      niin siis meidän rinsessa joutui lasten osastolle reilun 2pv:n ikäisenä matalan verensokerin vuoksi (syntyi la klo 14.40 ja osastolle ma iltana). oli sairaalassa yhteensä viikon. tipassa 3 vrk ja nenämahaletku oli suunnilleen yhtä kauan. pitivät tytyä kuitenkin vielä varmuuden vuoksi reilun vrk:n ettei sokeri lähde enää laskemaan.
      oikein paljon voimia, tiedän että on kamala tunne kun vaavi makaa eri paikassa kuin äiti mutta se on lapsen parhaaksi!! oikein rattoisaa kesän odotusta ja mukavaa vauva-arkea!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe