Tästä autosta ei Volvo-palstalla paljon puhuta. Miksei? Onko se todella hyvä auto vai ei? Miten eroaa S60-mallista? Kenelle sopii?
Volvo S80 - hyvä?
12
1977
Vastaukset
- S80, ei ole laadussa kehumista
Kokemuksia s80 m99, 170hv aut.: Eturipustus kolisee, huolto laittoi kumia jousitukseen, kolisee nyt vähemmän. Kuskin puolen (eniten käytetty) oven ulkotiivisteestä murtui pala ylänurkasta aiheuttaen suhinaa, joutuu koville käytössä kun puristuu b-pilaria vasten. Takuuna vaihdettiin uusi, joka alkaa n.9kk:n käytön jälkeen myös murtua. Oik. etupyörän laakeri alkoi "vonkua" ja vaihdettiin takuuna (aj. 40 tkm). Alapallonivelet edestä vaihdettiin takuuna. Sähkölaitteissa vikoja: Sammui ajosta kesken matkan, saatiin kuitenkin ontuen käyntiin ja päästiin 200 km kotiin. Huoltoilmaisin kertoi "moottorinhallintajärjestelmä huollettava heti". Siinäpä ohjetta noudatettavaksi uudenvuoden aaton iltana Pihtiputaan ja Viitasaaren välillä! Käytin huollossa jossa todettiin vaativan osien vaihtoa ja uutta sovellusta järjestelmään. Vaatii taas uutta reissua isompaan paikkaan, koska paikallisessa huollossa ei voitu hommaa hoitaa. Varashälytin lopetti sulkemis "kuittauksen" vilkuilla. Konepellin reilu pudottaminen kuulemma auttaa, tai sitten pehmeämmät kumitopparit pellin alle. Auto on ollut vajaan vuoden aikana huollossa ( määräaikaishuoltojen lisäksi) 5-6 kertaa, joten kustannuksia matkakuluina ja menetettynä työaikana on kertynyt turhan paljon. Näillä kokemuksilla seraava auto tuskin on s80.
- Jallu
Osta seuraavaksi uusi Lada ja lopeta valitus.
- wRc
mee köyhä kuule muille palstoille paskaa puhumaan. miks tuut keksittyjä juttuja sepostaan tänne, eikö rahat riitä volvoon. joo joo aika "hyvä" mielikuvitus sulla.
millä merkillä oikein ajat, taidat ajaa katkerana opelilla, kun tommoisia vikoja luettelet joita ei ole volvoissa ollut ikinä.
mee toyota palstalle täältä volvopalstalta paskaa puhumasta.
kaikennäköisiä katkeria paskojia sitä näköjään tännekkin erehtyy tulemaan - Kukahan on katkera?
wRc kirjoitti:
mee köyhä kuule muille palstoille paskaa puhumaan. miks tuut keksittyjä juttuja sepostaan tänne, eikö rahat riitä volvoon. joo joo aika "hyvä" mielikuvitus sulla.
millä merkillä oikein ajat, taidat ajaa katkerana opelilla, kun tommoisia vikoja luettelet joita ei ole volvoissa ollut ikinä.
mee toyota palstalle täältä volvopalstalta paskaa puhumasta.
kaikennäköisiä katkeria paskojia sitä näköjään tännekkin erehtyy tulemaanNiin ne volvokuskit ei kestä totuutta...
- 740 diesel
Kukahan on katkera? kirjoitti:
Niin ne volvokuskit ei kestä totuutta...
mutta kaikki Volvo-kuskit eivät sitä ymmärrä. Itselläni 740 dieseli, jonkin verran ollu laittamista mutta oon ihan tyytyväinen. Mutta kyllä niissä Volvoisakin vikoja on, joskus.
- Hyvä
740 diesel kirjoitti:
mutta kaikki Volvo-kuskit eivät sitä ymmärrä. Itselläni 740 dieseli, jonkin verran ollu laittamista mutta oon ihan tyytyväinen. Mutta kyllä niissä Volvoisakin vikoja on, joskus.
Itse olen ajanut ammatikseni S80 TDI Volvoa, tällä hetkellä mittarissa noin 180tkm. Suurimmat viat ovat olleet "lisälämmittimessä".
Muuten toiminut kuin unelma. - 740 diesel
Hyvä kirjoitti:
Itse olen ajanut ammatikseni S80 TDI Volvoa, tällä hetkellä mittarissa noin 180tkm. Suurimmat viat ovat olleet "lisälämmittimessä".
Muuten toiminut kuin unelma.Kyl ne toimoo
- volvolla jo toista m
edellisellä volvolla 500 tuh ja nykyisellä d5 jo 650 ei mitään ihmeempää hyvin toimii
- helvata.
yli 10v vanhoja juttuja pitää kaivaa esiin. Toimoo kunnes hajjoo.
On autossa omat vikansa:
- Alustanosia saa silloin tällöin vaihdella eivät tosin ole kalliita
- Sähkövikoja saattaa ilmetä juuri nämä saattavat tulla kalliiksi! Tosin voi käydä hyvä onni niin kuin minulla jolloin niitä ei tule lainkaan
- Automaattien kestävyys dieseleissä ja ainakin tehokkaassa T6:sessa hieman epävarmaa. Täytyy koputtaa puuta kun ajelen yli 300tkm ajettua T6:sta.
- Joitakin antureita olen joutunut vaihtamaan.
Korihan näissä on hyvä eikä juurikaan ruostu ja ajettavuus matka-ajossa tosi hyvä kunhan alustassa/ohjauksessa ei ole väljää. Mutkatiellä lähes mikä tahansa auto on parempi valinta, joten käyttö ratkaisee. Voin kyllä suositella autoa!- volvoville
Moi, todennäköisesti s80 on volvon huippumalli nykyään ja sitä myydään paljon vähemmän kuin muita sarjoja, jonka takia siitä myös puhutaan vähemmän. Sama kuin 900- sarjalla aikanaan.
- ureapönttö
Niin, jos uuden mallista S80:sta tarkoitat, niin eiköhän tuo ole verrattavissa uuden malliseen V70:seen, joka ainakin mulla on toiminut erittäin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612642Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892085Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk531572Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171498Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361485