kasvatus ikkunalaudalla

hana

Mitkä yrtit olisivat hyviä ikkunalaudalla kasvatettavaksi? Basilikaa olen yrittänyt eikä onnistunut ollenkaan, lehdet jäävät tosi pieneksi. Lisäksi haluaisin kasvattaa ruohosipulia ja persiljaa. Ikkunalauta on tosi aurinkoinen ja lämmin. Voiko yrttejä istuttaa tähän aikaan vuodesta ja tuleeko parempi tulos taimesta vai siemenistä? entä minkälaiseen ruukkuun ja minkälaiseen multaan ja kuinka tiheään niitä voi istuttaa?

2

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikkunalaudalla

      Mikä tahansa multa ja ruukku ovat ikkunalautaa parempia. Ei ihme, että lehdet jäivät TOSI pieniksi.

    • Maltillinen terveysintoilija

      Jos näin syksyllä saisit kaivettuja jonkun yrttimaasta persiljan ja ruohosipulin taimet ruukkuun, ne ilahduttaisivat sinua ja ruoanlaittoasi todennäköisesti vuodenvaihteeseen asti.
      Taimipuutarhojen yrtit kestävät paremmin kuin kaupan.
      www.hyötykasviyhdistys.fi on hyvä osoite ja siellä on neuvontapuhelinkin - by the way. Tai käy laittamassa ilmoituksia
      palstaviljelijöiden ilmoitustauluille.
      Parhaiten kaupan yrteistä onnistuu sitruunamelissa ja minttu. Muista vain poimia lehtiä koko ajan käyttöön. Kokeile myös teehen.
      Vaihtoehtona/lisäksi kannattaa ryhtyä idättämään. Vesikrassi tulee suurin piirtein viikossa, auringonkukan idut parissa. Siemeniä voi ostaa vaikka Hyötykasviyhdistyksen nettikaupasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3310
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2699
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2524
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe