Klotriptyl mite

Pitkään käyttänyt

Onko kenelläkään vuosien kokemusta Klotriptyl miten käytöstä? olen yrittänyt päästä irti, mutta tuloksetta. Käytän niitä lähinnä univaikeuksien takia.

75

53045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joten pikku hiljaa

      se lopettelu,riippuvuushan siihen syntyy,nimenomaan bentzon takia.
      Käytin vuode, en ottanut joka ilta, joten iritipääsy oli suht helppoa.

    • härkä

      Joo, siinä on erittäin pieni määrä rauhoittavaa eli chlordiazepoxidia 5mg kauppanimi risolid,librium. Yleisesti ahdistukseen käytetään 25mgx3 vrk, joka sekin on vielä melko pieni annos. Joten luulisin sinun pääsevän melko helposti pois koukusta, mutta taas riippuu ihmisen koosta ja kuinka paljon otat sitä illalla. En väheksy, siitä irtipääsystä, koska olemme yksilöitä. En ole lääkäri, mutta voisit keskustella, että söisit pelkkää triptyliä, joka antaa unen, tietysti sinulle räätälöitynä annoksena. Triptyl on ns. vanhan ajan masennuslääke ja sinulle siihen on liitetty pieni määrä rauhoittavaa, joka saattaa olla tässä vaiheessa turhaa. Jos olet käyttänyt enemmän kyseistä lääkettä, niin tiputa muutoman päivän välein yksi tabletti pois. Keskustele lääkärin kanssa siitä, jos pärjäisit pelkällä triptyylillä. Usein alku vaiheessa, jos unettomuuteen liittyy ahdistusta, triptyyliin liitetään risolid. Klotriptyl mitessä on rauhoittavaa 5mg ja pelkässä klotriptylissä 10mg. Lääkäri on vain uusinut reseptin ajattelematta, että sinä et ehkä tarvitsekaan rauhoittavaa lääkkeeseen. Pääset varmasti irti, kunhan menet keskustelemaan lääkärin kanssa. TSEPPIÄ!

      • Pitkään käyttänyt

        Monet kiitokset hyvin perusteluin kirjoitetusta vastauksestasi.
        Triptyl on kyllä tuttu. Kauan sitten, kun minulle etsittiin sopivaa lääkettä, triptyliäkin kokeiltiin, se ei auttanut unen saantiin. Mutta tilannehan voi muuttua. Olen sentään vuosia sitten tiputtanut annoksen kolmesta kahteen tablettiin. Olen jopa koittanut niitä puolittaa.


    • Haluaisin nukkua

      Olen käyttänyt kyseistä lääkettä yli 10 vuotta. Mutta en ole oikein tyytyväinen. Vaikka otan 1 aamulla ja 2 illalla heräilen vähän väliä.
      Muitakin on kokeiltu, mutta vielä huonommalla menestyksellä. Olen jo iäkkäämpi nainen, joten ehkä vaidevuodetkin ovat osatekijänä unettomuuteeni. En jaksa aina käydä lääkärissäkään, alkaa kyllästyttää alituinen vaivojen valittelu. Muilla voi olla paljon huonommin, kuin minulla.

      • härkä

        Moi!
        Itse teen epäsäännöllistä vuorotyötä. Minulla on kaiken varalta triptyl 50mg 1-2 tarvittaessa ja saan nukuttua sillä, joskus unirytmi menee täysin sekaisin ja se auttaa myös todistetusti esim.selkäkipuun. Olen 20. vuotta tehnyt töitä, ja nuorempana ei ollut mitään vaikeuksia unen kanssa.


      • haluaisin nukkua
        härkä kirjoitti:

        Moi!
        Itse teen epäsäännöllistä vuorotyötä. Minulla on kaiken varalta triptyl 50mg 1-2 tarvittaessa ja saan nukuttua sillä, joskus unirytmi menee täysin sekaisin ja se auttaa myös todistetusti esim.selkäkipuun. Olen 20. vuotta tehnyt töitä, ja nuorempana ei ollut mitään vaikeuksia unen kanssa.

        Mutta kun nämä vanhanajan psyykenlääkket alkavat vaikuttaa vasta esim. 2-4 viikon kuluttua. Miten niiden vaikutus alkaa sinulla, jos otat vain joskus? Eikö niitä pidä syödä jatkuvasti?


      • härkä
        haluaisin nukkua kirjoitti:

        Mutta kun nämä vanhanajan psyykenlääkket alkavat vaikuttaa vasta esim. 2-4 viikon kuluttua. Miten niiden vaikutus alkaa sinulla, jos otat vain joskus? Eikö niitä pidä syödä jatkuvasti?

        Moi!
        Ne ovat joillekin erinomaisia lääkkeitä juuri univaikeuksiin ja juuri epäsäännöllisesti otettuna. Eli siinä ei hoideta masennusta vaan unihäiriötä. Mutta jos hoidetaan masennusta, silloin tietysti lääke otetaan säännöllisesti ja lääkkeen väsyttävä vaikutus häviää jonkin ajan kuluttua.


      • Haluaisin nukkua
        härkä kirjoitti:

        Moi!
        Ne ovat joillekin erinomaisia lääkkeitä juuri univaikeuksiin ja juuri epäsäännöllisesti otettuna. Eli siinä ei hoideta masennusta vaan unihäiriötä. Mutta jos hoidetaan masennusta, silloin tietysti lääke otetaan säännöllisesti ja lääkkeen väsyttävä vaikutus häviää jonkin ajan kuluttua.

        Tässä alkaa tulla jo sänkykammo, mutta eiköhän se tästä. Pyydän niitä Triptyylejä vielä kokeeksi, ja keskustelen muutenkin tästä univaikeudesta lääkärini kanssa. Onhan se niin, että mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Minusta kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla. Se on vähän, että kysyvä ei tieltä eksy.


      • härkä
        Haluaisin nukkua kirjoitti:

        Tässä alkaa tulla jo sänkykammo, mutta eiköhän se tästä. Pyydän niitä Triptyylejä vielä kokeeksi, ja keskustelen muutenkin tästä univaikeudesta lääkärini kanssa. Onhan se niin, että mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Minusta kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla. Se on vähän, että kysyvä ei tieltä eksy.

        Moi!
        Olet täysin oikeilla jäljillä. Paljon riippuu myös minkä vahvuisia lääkkeitä käyttää. esim. triptyliä on 25mg ja 50mg vahvuisina. Hoito annos unettomuudessa 50mgx1 tai 50xmg2. Jos siihen liittyy masennusta hoito annos vaihtelee 150mg-300mg, mutta näihin annoksiin päästään vähitellen nostamalla annosta eli ei kerta "rykäyksellä" mennä 150mg:n. Korostan aina, että lääkitykset ovat yksilöllisiä ja vain kokeilemalla selviää mikä lääke toimii ja millä annoksella. Muista, että kaikille löytyy se oma lääke tai tapa miten saa nukuttua. Keskustele lääkärin kanssa ja varaudu ettei nämä asiat heti korjaannu.


      • yksi monista

        jos otat aamulla klotriptylin? Eikö iltapäivä ole hankalan väsyttävä? Sanotaan, että otat 1 tab. aamulla klo 7.oo. minulla menee n. 4 tuntia, ennen kuin lääke alkaa vaikuttaa. Siis klo 11.oo olisi päästävä nukkumaan. No, työssäolevalle sellainen aikataulu ei sovi, eikä oikein kenellekään, että päivät menevät puoliunessa.
        Sitten otat illalla vielä 2 tablettia! Minusta paljon! Vaan, mikä lienee vaiva, johon tuota lääkitystä saat, unettomuuteen, huomaan.
        Minä en voisi ajatellakaan noin monia hetkiä uneliaana, mutta en kuitenkaan kunnolla nukkuen.
        Ehdotukseni: aamulääke pois (paitsi, jos muuhun kuin unettomuuteen tarkoitettu), iltalääke tarpeeksi aikaisin ja sitten n. 4 tuntia menee, ennen kuin alkaa haukotuttaa. Äitini neuvo oli hyvä: kolmannen syvän haukotuksen jälkeen raikkaaseen petiin, ajatukset iltarukoukseen ja uni tulee aivan varmasti.
        Puhut myös vaihdevuosien unettomuudesta. Olen jo 70 v. käytän yhä indivina lääkitystä, käyn säännöllisesti papa-kokeissa ja mammografiassa.
        Nykyaikana ei mikään ole merkillistä tai hävettävää. Apua voi ja kannattaa hakea. Sinulle hyvä alkanut vuosi!


      • sleepless-
        härkä kirjoitti:

        Moi!
        Olet täysin oikeilla jäljillä. Paljon riippuu myös minkä vahvuisia lääkkeitä käyttää. esim. triptyliä on 25mg ja 50mg vahvuisina. Hoito annos unettomuudessa 50mgx1 tai 50xmg2. Jos siihen liittyy masennusta hoito annos vaihtelee 150mg-300mg, mutta näihin annoksiin päästään vähitellen nostamalla annosta eli ei kerta "rykäyksellä" mennä 150mg:n. Korostan aina, että lääkitykset ovat yksilöllisiä ja vain kokeilemalla selviää mikä lääke toimii ja millä annoksella. Muista, että kaikille löytyy se oma lääke tai tapa miten saa nukuttua. Keskustele lääkärin kanssa ja varaudu ettei nämä asiat heti korjaannu.

        Ei ainakaan aluksi Triptyliä (amitriptyliini) tarvita 50 mg:aa unettomuuteen. Jo 10 mg tabletti ajaa saman asian. Ja voi olla parempi pitää annos mahdollisimman pienenä, jotta unettava vaikutus ei heikentyisi, ja vasta sitten nostaa annosta, jos pienempi annos ei enää tee väsyttävää vaikutusta.

        Jos käyttö unettomuuteen ei ole jatkuvaa, 10 mg:lla amitriptyliiniä pärjää hyvin.

        Toinen vaihtoehto masennuslääkkeistä on mirtatsapiini.


      • Anonyymi

        Pää ei oo kunnossa jos noita joutuu käyttään ja ei saisi olla töissä tai auton ratissa varsinkaan noiden lääkeiden vaikutuksen alaisena ihminen ei itse huomaa miten lääkeet vaikuttaa ajo/työkykyyn on täysin ajattelematonta ajella tai olla työmaalla kolmiolääkkeissä ne ovat kaikki huumaavia/ huumeita millä manipoloidaan päätä


      • Anonyymi
        härkä kirjoitti:

        Moi!
        Itse teen epäsäännöllistä vuorotyötä. Minulla on kaiken varalta triptyl 50mg 1-2 tarvittaessa ja saan nukuttua sillä, joskus unirytmi menee täysin sekaisin ja se auttaa myös todistetusti esim.selkäkipuun. Olen 20. vuotta tehnyt töitä, ja nuorempana ei ollut mitään vaikeuksia unen kanssa.

        Ei saisi olla töissä tai varsinkaan autonratissa kolmiolääkeiden vaikutuksen alaisena johan tervejärki sen sanoo mutta ihminen ei itse tajua missä kunnossa on kun lääkeitä syö sitten ajellaan autolla masennus/ psyykelääkeissä onko tullut mieleen että jos noita ilman reseptiä syöt ja jäät esim auton ratissa kiinni lähtee kortti / töissä ilman respaa syöt lähtee työpaikka koska ovat huumaavia aineita.


      • Anonyymi
        haluaisin nukkua kirjoitti:

        Mutta kun nämä vanhanajan psyykenlääkket alkavat vaikuttaa vasta esim. 2-4 viikon kuluttua. Miten niiden vaikutus alkaa sinulla, jos otat vain joskus? Eikö niitä pidä syödä jatkuvasti?

        Niitä ei pidä syödä ollenkaan sekopäiden kamaa millä manipoloidaan aivoja jos pää on normaali ja kunnossa ei tarvitse mitään mömmöjä jos ei ole sitten on parempi olla kotona eikä esim vaarantaa muita ihmisiä auton ratissa tai työmaalla ilman reseptiähän lähtee kortti ja työpaikka koska ovat huumaavia aineita


      • Anonyymi
        Haluaisin nukkua kirjoitti:

        Tässä alkaa tulla jo sänkykammo, mutta eiköhän se tästä. Pyydän niitä Triptyylejä vielä kokeeksi, ja keskustelen muutenkin tästä univaikeudesta lääkärini kanssa. Onhan se niin, että mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Minusta kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla. Se on vähän, että kysyvä ei tieltä eksy.

        Sekopäiden psyykelääkeitä ovat kait uni tulee kun sekoitetaan aivot mömmöillä


      • Anonyymi
        sleepless- kirjoitti:

        Ei ainakaan aluksi Triptyliä (amitriptyliini) tarvita 50 mg:aa unettomuuteen. Jo 10 mg tabletti ajaa saman asian. Ja voi olla parempi pitää annos mahdollisimman pienenä, jotta unettava vaikutus ei heikentyisi, ja vasta sitten nostaa annosta, jos pienempi annos ei enää tee väsyttävää vaikutusta.

        Jos käyttö unettomuuteen ei ole jatkuvaa, 10 mg:lla amitriptyliiniä pärjää hyvin.

        Toinen vaihtoehto masennuslääkkeistä on mirtatsapiini.

        Unetomuuteen auttaa omien ajatuksien selvitäminen eikä mitkään sekopäiden psyykelääkeet esim triptyl.. sitä vaan ei satu itse ihminen huomaan kuin sekaisin mömmöistä loppupeleissä menee... jos kolmiolääkeitä syö pitää muistaa einoöe mitään asiaa auton rattiin tai töihin vaikka itsestä selvä olo olisikin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unetomuuteen auttaa omien ajatuksien selvitäminen eikä mitkään sekopäiden psyykelääkeet esim triptyl.. sitä vaan ei satu itse ihminen huomaan kuin sekaisin mömmöistä loppupeleissä menee... jos kolmiolääkeitä syö pitää muistaa einoöe mitään asiaa auton rattiin tai töihin vaikka itsestä selvä olo olisikin

        No jo on melko jeesustelua! Sinä joka et unottmuudesta ole itse kärsiny niin pitäisn turpani kiinni. Siinä ei omien ajatusten selvitys auta kun nukut 3h yössä. Kaikkiin lääkkeisiin keho tottuu eikä mitään ongelmaa liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saisi olla töissä tai varsinkaan autonratissa kolmiolääkeiden vaikutuksen alaisena johan tervejärki sen sanoo mutta ihminen ei itse tajua missä kunnossa on kun lääkeitä syö sitten ajellaan autolla masennus/ psyykelääkeissä onko tullut mieleen että jos noita ilman reseptiä syöt ja jäät esim auton ratissa kiinni lähtee kortti / töissä ilman respaa syöt lähtee työpaikka koska ovat huumaavia aineita.

        Lopetin kloron eilen, triptyyli tulossa....


      • Anonyymi
        härkä kirjoitti:

        Moi!
        Ne ovat joillekin erinomaisia lääkkeitä juuri univaikeuksiin ja juuri epäsäännöllisesti otettuna. Eli siinä ei hoideta masennusta vaan unihäiriötä. Mutta jos hoidetaan masennusta, silloin tietysti lääke otetaan säännöllisesti ja lääkkeen väsyttävä vaikutus häviää jonkin ajan kuluttua.

        Rrrr


      • Anonyymi
        yksi monista kirjoitti:

        jos otat aamulla klotriptylin? Eikö iltapäivä ole hankalan väsyttävä? Sanotaan, että otat 1 tab. aamulla klo 7.oo. minulla menee n. 4 tuntia, ennen kuin lääke alkaa vaikuttaa. Siis klo 11.oo olisi päästävä nukkumaan. No, työssäolevalle sellainen aikataulu ei sovi, eikä oikein kenellekään, että päivät menevät puoliunessa.
        Sitten otat illalla vielä 2 tablettia! Minusta paljon! Vaan, mikä lienee vaiva, johon tuota lääkitystä saat, unettomuuteen, huomaan.
        Minä en voisi ajatellakaan noin monia hetkiä uneliaana, mutta en kuitenkaan kunnolla nukkuen.
        Ehdotukseni: aamulääke pois (paitsi, jos muuhun kuin unettomuuteen tarkoitettu), iltalääke tarpeeksi aikaisin ja sitten n. 4 tuntia menee, ennen kuin alkaa haukotuttaa. Äitini neuvo oli hyvä: kolmannen syvän haukotuksen jälkeen raikkaaseen petiin, ajatukset iltarukoukseen ja uni tulee aivan varmasti.
        Puhut myös vaihdevuosien unettomuudesta. Olen jo 70 v. käytän yhä indivina lääkitystä, käyn säännöllisesti papa-kokeissa ja mammografiassa.
        Nykyaikana ei mikään ole merkillistä tai hävettävää. Apua voi ja kannattaa hakea. Sinulle hyvä alkanut vuosi!

        Aika tomerasti lupaat unen tulevan varmasti... Vaan kun ei tule. Onko sulla muita yhtä hyviä neuvoa unettomuuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tomerasti lupaat unen tulevan varmasti... Vaan kun ei tule. Onko sulla muita yhtä hyviä neuvoa unettomuuteen?

        Haha, juurikin niin. 😁 Täällä antavat ilmeisesti ohjeita ihmiset, joilla tuntuu pää olevan sekaisin, vaikka eivät noita lääkkeitä käytäkään. Alkoa taitaa kulua sitäkin enemmän... Suljetulla osastolla olisivat varmaan/toivottavasti lopun ikäänsä, jos lääkettä sairauteensa tarvitsisivat. Mä olen joutunut käyttämään krooniseen kipuun mm. ko. lääkettä jo 20 v, mutta ihan vapaalla vielä kuljen. 😂
        Tuon lääkkeen valmistus on nyt lopetettu (eilen kerrottiin apteekissa), joten kaikki hurskastelijat voivat nyt nukkua yönsä rauhassa ja kulkea vailla pelkoa kaduilla... 😃


      • Anonyymi

        Älä kirjoittele naosista jos olet mies!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha, juurikin niin. 😁 Täällä antavat ilmeisesti ohjeita ihmiset, joilla tuntuu pää olevan sekaisin, vaikka eivät noita lääkkeitä käytäkään. Alkoa taitaa kulua sitäkin enemmän... Suljetulla osastolla olisivat varmaan/toivottavasti lopun ikäänsä, jos lääkettä sairauteensa tarvitsisivat. Mä olen joutunut käyttämään krooniseen kipuun mm. ko. lääkettä jo 20 v, mutta ihan vapaalla vielä kuljen. 😂
        Tuon lääkkeen valmistus on nyt lopetettu (eilen kerrottiin apteekissa), joten kaikki hurskastelijat voivat nyt nukkua yönsä rauhassa ja kulkea vailla pelkoa kaduilla... 😃

        Totta kuulin myös apteekissa tuosta lääkkeen lopettamisesta nyt olen syönyt tuota yli 10 vuotta 2 tabl. Iltaisin. Nyt olen aloittanut lääkkeen vähentämisen eli otan vaan yhden illalla mutta vieroitusoireet on niin järkyttävät kun en saa unta kuin 2-4 tuntia enää yössä. Oli on hirveän jännityksen vallassa ei osannut hoitaja sanoa miten hitaasti lääkettä tulee vähentää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää ei oo kunnossa jos noita joutuu käyttään ja ei saisi olla töissä tai auton ratissa varsinkaan noiden lääkeiden vaikutuksen alaisena ihminen ei itse huomaa miten lääkeet vaikuttaa ajo/työkykyyn on täysin ajattelematonta ajella tai olla työmaalla kolmiolääkkeissä ne ovat kaikki huumaavia/ huumeita millä manipoloidaan päätä

        Erilaisia mielialalääkkeitä käyttää Suomessa jatkuvasti noin 500 000 ihmistä !
        Kumma kun liikenne noinkin sujuvaa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kirjoittele naosista jos olet mies!

        Mitä jos et "kirjoittelisi" mistään kun ei tunnu oikein luonnistuvan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää ei oo kunnossa jos noita joutuu käyttään ja ei saisi olla töissä tai auton ratissa varsinkaan noiden lääkeiden vaikutuksen alaisena ihminen ei itse huomaa miten lääkeet vaikuttaa ajo/työkykyyn on täysin ajattelematonta ajella tai olla työmaalla kolmiolääkkeissä ne ovat kaikki huumaavia/ huumeita millä manipoloidaan päätä

        Triptyl ei ole kolmiolääke !]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo on melko jeesustelua! Sinä joka et unottmuudesta ole itse kärsiny niin pitäisn turpani kiinni. Siinä ei omien ajatusten selvitys auta kun nukut 3h yössä. Kaikkiin lääkkeisiin keho tottuu eikä mitään ongelmaa liikenteessä.

        Olen käyttänyt Pertriptyiå 30 vuotta.Nyt kun sen valmistaminen on lopetettu,käytän Triptyliä toisena lääkkeenä.Tein töitä 40 vuotta eikä lääkkeistä ole ollut mitään haittaa


    • amadeusdfdf

      joo ,,kyllä niistä eroon pääsee esim pikku hiljaa vähennät esim puol tablettia illalla ja heräät raakasti 6 ja kyl se uni sit illal tulee jos ei niin seuraavana päivänä sitten

    • yksi monista

      vaan en ole lääkkeeseen koukuttunut, sillä lääkäri sanoi, että siihen ei tule riippuvuutta ja niin se todella onkin.
      Tietysti asia, tai sairaus, johon lääkkeen on saanut, vaikuttaa tuntemuksiin.
      En tarvitse lääkettä nukkumisvaikeuksiin, sillä olen hyvä nukkuja. Minulla on hankalia kiputiloja, jotka tulevat helpommin esiin juuri yöaikana. Sain noihin kipuihin tuota lääkettä. Hyvin on auttanut.
      Jokapäivä en lääkitystä ota, vasta, kun selkävaivoja alkaa tulla liikaa, saan lääkkeellä helpotusta.
      Olen hyvin varautunut käyttämään mitään mieleen vaikuttavaa lääkitystä, mutta luotan lääkärin asiantuntemukseen ja vastuuseen näissä asioissa.

      Klotriptylistä pääsee eroon, kun ei ota sitä! Toivottavasti olet ajoittanut lääkkenoton tarpeeksi aikaiseen vaiheeseen. Itse otan lääkettä (tarvittaessa) klo 18.oo ja herään pirteänä n. 6 tunnin yöunen jälkeen. Harvemmin nukun pidempään, koska unentarve on pieni ja päivällä käväisen unitilassa aina ruokailun jälkeen. Älä tee tästä asiasta itsellesi ongelmaa.

      • mies 43 v.

        Itse olen käyttänyt kyseistä klotriptyliä neljä vuotta unettomuuteen. Yritin äskettäin päästä siitä eroon lopettamalla sen käytön kokonaan. Viikon kokeilin ja sinä aikana valvoin melkoisesti, saattoi mennä vuorokausikin etten nukkunut yhtään ja pariin otteeseenkin. Ei sitä kestänyt ja oli otettava taas 2 tabl. iltaisin ja nukuin hyvin. Purkin kyljessä lukee 12,5 5 mg. Kokemuksesta eräs henkilö kertoi, että hän pääsi unilääkkeestä eroon keskusteltuaan lääkärin kanssa ja melatoniinin käytön ansiosta kehon luonnollinen unimekanismi palautui. Kehohan erittää melatoniinia luonnostaan yöaikana tietyn määrän, iäkkäillä vähemmän. Melatoniinia on lyhyt sekä pitkävaikutteisena siis yöajalle.


      • jfkdlsöa
        mies 43 v. kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt kyseistä klotriptyliä neljä vuotta unettomuuteen. Yritin äskettäin päästä siitä eroon lopettamalla sen käytön kokonaan. Viikon kokeilin ja sinä aikana valvoin melkoisesti, saattoi mennä vuorokausikin etten nukkunut yhtään ja pariin otteeseenkin. Ei sitä kestänyt ja oli otettava taas 2 tabl. iltaisin ja nukuin hyvin. Purkin kyljessä lukee 12,5 5 mg. Kokemuksesta eräs henkilö kertoi, että hän pääsi unilääkkeestä eroon keskusteltuaan lääkärin kanssa ja melatoniinin käytön ansiosta kehon luonnollinen unimekanismi palautui. Kehohan erittää melatoniinia luonnostaan yöaikana tietyn määrän, iäkkäillä vähemmän. Melatoniinia on lyhyt sekä pitkävaikutteisena siis yöajalle.

        Olen käyttänyt klotriptyliä 6 vuotta, sain joskus paniikkihäiriöön. Minua se on nukuttanut niin, että nukun yöt kuin tukki, viikonloppuna 12 tuntia ja päivällä noin kolmen tunnin tirsat.
        Nyt yritän siitä eroon, mutta vieroitusoireet ovat järkkyjä. Toista kuukautta on mennyt ja vieläkin on vieroitusoireita. Mutta nyt nukun normaalisti, enkä päiväunia lainkaan.. Olisko kellään vinkkejä olotilan parantamiseen


      • tuppurallaa
        jfkdlsöa kirjoitti:

        Olen käyttänyt klotriptyliä 6 vuotta, sain joskus paniikkihäiriöön. Minua se on nukuttanut niin, että nukun yöt kuin tukki, viikonloppuna 12 tuntia ja päivällä noin kolmen tunnin tirsat.
        Nyt yritän siitä eroon, mutta vieroitusoireet ovat järkkyjä. Toista kuukautta on mennyt ja vieläkin on vieroitusoireita. Mutta nyt nukun normaalisti, enkä päiväunia lainkaan.. Olisko kellään vinkkejä olotilan parantamiseen

        Napsiin tota 12 vuotta . Ihan OK. Mutta lopetin sen liian nopeasti. Ripulia, Oksennusta, Pahoinvointia, Väsymystä jne,,, Aloitin uudestaan 1 nappulla illalla 15 mg. Nyt esiintyy väsymystä taas kerran


    • nukkuva matti

      Käyttämäni mirtatzapin 30mg on minulle osoittautunut parhaaksi lääkkeeksi unen saantiin. Lääkettä käytetään myös tai pääsääntöisesti masennuksen hoitoon, jos masennukseen kuuluu myös univaikeudet niin mirtatzapin voisi olla paikallaan. Lääke nukuttaa hyvin aamuun asti ilman heräilyjä. En ole 2 vuoden käytön aikana huomannut lääkkeen tehon laskua unen saantiin. Ensimmäisen pillerin oton jälkeinen aamu oli vähän hutera,
      mutta ei enää jatkossa.

    • ajatuspörri

      Tänään pitäisi aloittaa klotriptyl mite puoli taplettia illlalla. korvalääkäri määräsi korvien tai pään suhinaan, kertoi myös kun käytän tulehduskipulääkkeitä voltarenia ,että ne aiheuttaa enemmän suhinaa kuin burana .asiaan vaikuttaa niin moni vaiva. minulla oli vielä 2viikkoa sitten olkapään tähystysleikkaus kipuja ja lonkan kulumakivuista kärsinyt lähes 5v.myös lääkitys verenpaineeseen.näitä juttuja kun lukee mietityttää uskaltaako aloittaa ollenkaan. tulee toinen vaiva näitä lääkeitä syödessä. taitaa olla parempi ottaa konjakkiryypyt illalla ja jos herää ottaa uuden ryypyn.

    • möröpölli

      Itse käytän Imovanea 7,5 mg unilääkkeenä ja ainakin se tuntuu tehoavan, kaikki lääkkeet eivät tehoa kaikille, mutta tuo siis toimii itselleni.

      • 72 vuotias mummo

        Eikö sinulle tule inhottavaa makua suuhun, joka minulle tuli Imovanesta. Se oli seuraavan päivän ajan ja jouduin luopumaan siitä. Nyt olen käyttänyt vuosikaudet Stilnoct 10 mg nukahtamislääkettä, mutta sen teho on loppunut. Nukun kyllä päivällä, koska olen silloin väsynyt, mutta kun pitäisi mennä yöksi sänkyynn, niin saan melkein paniikkikohtauksen.
        Elämäni on ollut yhtä hullunmyllyä lapsesta asti. Äitini sairasti paljon ja minulle lankesi huushollin pito jo aika varhaisessa vaiheessa, alle kymmenvuotiaana. Hoidin myös nuorempaa sisartani ja olin vastuussa kaikista hänen tekemisistään. Univaikeudet alkoivat vähän yli kymmenvuotiaana. Minulla oli kaikenlaisia pelkotiloja.
        Masennukseen syön Seronil tabletin aamuisin, mutta tuntuu, ettei siitäkään ole enää 15 vuoden käytön jälkeen mitään apua.


      • möröpölli
        72 vuotias mummo kirjoitti:

        Eikö sinulle tule inhottavaa makua suuhun, joka minulle tuli Imovanesta. Se oli seuraavan päivän ajan ja jouduin luopumaan siitä. Nyt olen käyttänyt vuosikaudet Stilnoct 10 mg nukahtamislääkettä, mutta sen teho on loppunut. Nukun kyllä päivällä, koska olen silloin väsynyt, mutta kun pitäisi mennä yöksi sänkyynn, niin saan melkein paniikkikohtauksen.
        Elämäni on ollut yhtä hullunmyllyä lapsesta asti. Äitini sairasti paljon ja minulle lankesi huushollin pito jo aika varhaisessa vaiheessa, alle kymmenvuotiaana. Hoidin myös nuorempaa sisartani ja olin vastuussa kaikista hänen tekemisistään. Univaikeudet alkoivat vähän yli kymmenvuotiaana. Minulla oli kaikenlaisia pelkotiloja.
        Masennukseen syön Seronil tabletin aamuisin, mutta tuntuu, ettei siitäkään ole enää 15 vuoden käytön jälkeen mitään apua.

        aamulla voi jotain metallinmakua suussa ollakin, vaan kun syön aamupalan niin se ei enää haittaa.


    • erossa, kun haluaa

      Ei nyt ihan vuosien käyttöä ja oikeastaan käytän tuota lääkitystä selkäsärkyyni. Lääkäri määräsi 2 tab. illalla, vaan en rohjennut noin suurta annosta ottaa. Otin vain yhden. Nukuin hyvin, mutta selkä ei tykkää liian pitkistä yöunista, vaan oli aivan kuin "hakattu" aamulla, kun heräsin. Olenkin vähentänyt lääkkeen puoleen tab. ja herään sekä selästäni virkeänä ja muuten hyvin nukkuneena. Tabletti on minulle lähinnä psykologinen "varmuus", että uni tulee, jos on tullakseen. Joka tapauksessa univaikeudet johtuvat monista seikoista ja korjaantuvat kunhan muihin asioihin, kuten kipuun tulee korjaus.
      Klotriptyliin ei lääkärin mukaan tule riippuvaiseksi lainkaan, olen sen todeksi huomannut. Riippuvuus on paremminkin kaikkea muuta ympärillä olevaa ja tapahtumia, jotka "on tehtävä" tai joita vierastaa, eikä halua tehdä, syyllisyyttä, häpeää ja kaikkea mahdollista. On myös itsessään tunnistettava olevansa, joko aamu-tai iltaihminen. Asiasta on varmaan paljonkin tutkittua tietoa.
      Kyllä pääset lääkkeestä irti, kunhan teet sen hitaasti, puolittamalla ja hyvällä mielellä, ei itseään moittien ja pakottamalla. Jos pääset hyvään yöuneen lääkkeen avulla, miksi se pitäisi kokonaan lopettaa?

      • lihasjännitys

        Sain Klotriptyl miteä lihasjännityspäänsärkyyn. Yksi tabletti 1-2 tuntia ennen nukkumaanmenoa on antanut upeat unet ja aamulla on herännyt terveellä niskalla. Käytin kuuriluonteisesti puoli vuotta. Neurologi käski lopettaa sen jälkeen, mutta yksittäisinä päivinä, kun tunnen lihasjännitystä pitkän istumisen jälkeen, otan ennen nukkumaanmenoa.

        Aamulla on ollut lähes tokkurassa, jos on pitänyt nousta ennen kuutta. Viikonloppuna on ollut varmempaa käyttöä.

        Kuurin jälkeen pääsin todella helposti irti. Lopetin kerralla, kun neurologi sanoi.


    • Fiksu seniori

      Olen 72 v. mutta mielestäni psyykkisesti ja fyysisesti nuorempi. Olen kärsinyt vuosia sekä tinnituksesta että suupoltteesta. Viimeksi mainittuun ei löydy syytä. Olen myös perfektionisti, ehkä neuroottinen ja helposti syyllistyvä. Masennuksesta en osaa sanoa. Testien mukaan ja omasta mielestäni sitä ei ole. Sain ensin yhtä bentsoa (Opamox) tinnitukseen ja se auttoi. Kun suupolte alkoi vaivata, se syrjäytti tinnituksen. Huomasin Opamoxin auttavan molempiin. Mutta voi! Ne kolmiolääkkeet ja varoitukset bentsoista tällä luonteella! Ja autolla ajo? Sain lääkäriltäni lisätodistuksen, että voin ajaa autoa. Mutta aikaa myöten ei Opamoxin annostus tuntunut riittävän. Sain lisäksi Klotriptyl miteä yksi iltaisin, koska oli univaikeuksia. Pitoisuus 12,5/5 mg. Näillä on mennyt tosi hyvin! Mutta aina, kun puhutaan bentsoista, ahdistun. En missään tapauksessa halua ylittää annostusta, kärsin ja tsemppaan mieluummin, eikä se ei ole ollut kohtuuttoman vaikeata. Nyt jälleen kerran mietin lääkityksen lopettamista. Mitä mieltä olette?

      • asp29

        Klotriptyl voi kyllä lopetettaessa aiheuttaa unettomuutta tai sit uni on liian lyhyt ja heräämisiä tulee useimmin. Toisaalta sitä voi vain käyttää iltaisin, joko sit 1-2 niin uneen pääsee ja se on sit syvempää. Tosin ei sitä suositella jos esim. on uniapnea, joka sinänsä aiheutta unen jatkuvaa katknaisuutta ja päivisin on tietysti väsynyt.

        Riippuvuus on pikemminkin henkistä kuin fyysistä tässä lääkkeessä, mutta nämä on niin tapauskohtaisia. Mihinkä tahansa lääkkeeseen saa ainakin henkisen riippuvuuden. On todella haitallista lopettaa yht´äikkiää mitään läkettä, jotka ovat tarkoitettu lievempään masennukseen, tuskaisuuteen tai sit jännitysoireisiin. Käytän itse samanaikaisesti happosalpaajia, sillä reakoin vatslla henkisiin tilaintesisiin. Minulla tämä yhdistemä on toiminut hyvin ja olen sitä väliin ottanut kausittain ja välillä pitänyt paussia. Univaikeudet ovat todella jos lääkityksen jättää kokonaan, sillä todella unet jäävät lyhyiksi.
        Klotriptyl Mite taasen aiheutti minulle maanisia oireita väliin, koska siinä on enemmän tuota amitriptyliiniä..


    • lääkevaihtoa

      Vois olla kokeilemisen arvoinen lääke

    • Vierotusoireilija

      Pakko oli tulla googlettelemaan kun mulle juuri määrättiin klotriptyliä mielialalääkityksen lopettamisesta johtuviin vierotusoireisiin. Edelliset lääkkeet lopetin niinkuin lääkärin kanssa oltiin suunniteltu, mutta huimausta, päänsärkyä, sydämentykytyksiä pelkotiloja, agressiivisuutta, itkuisuutta, ahdistusta, jne. ilmeni silti. Tavoitteena on lopettaa kaikkien myrkkyjen popsiminen, mutta kahden viikon helvetin jälkeen sain nyt klotriptyliä 10mg käytettäväksi tarvittaessa sairasloman lisäksi. Nyt vaikuttaa siltä että tästäkin selvitään kyllä ehjin nahoin :)

      • Ompa hyvä

        lääketehtaan kaupparatsu;

        Klotriptyl mite

        MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

        Kuten kaikki lääkkeet, myös Klotriptyl voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

        Yleisimpiä Klotriptyl-hoidon haittavaikutuksia ovat muistihäiriöt, lihaskoordinaation heikkeneminen, väsymys, näköhäiriöt, sykkeen nousu, verenpaineen nopea lasku ylösnoustessa, suun kuivuminen, ummetus ja lihasheikkous.

        Melko harvinaisia haittavaikutuksia ovat ruokahalun lisääntyminen ja painonnousu, verensokerin muutokset, masentuneisuus, sekavuus, mania, käyttäytymishäiriöt, kouristukset, silmänpainetaudin puhkeaminen tai paheneminen, tinnitus, sydämen rytmi- ja johtumishäiriöt, verenpaineen nousu, huimaus, hapan maku suussa, suutulehdus, oksentelu, pahoinvointi, keltaisuus, hepatiitti, ihottuma, valoyliherkkyys, virtsaumpi, virtsankarkailu sekä sukupuolisen halun ja kyvyn muutokset.

        Harvinaisia haittavaikutuksia ovat muutokset verenkuvassa, ruokahaluttomuus ja painon lasku, hikoilu, korkea ruumiinlämpö, muistihäiriöt, päänsärky, tokkuraisuus, kiihtyneisyys, vapina ja suolitukos.

        Klotriptyl-hoidon äkillinen keskeyttäminen voi johtaa klooridiatsepoksidin vieroitusoireisiin, kuten ahdistuneisuuteen, unettomuuteen ja kouristuksiin.

        Amitriptyliini voi suurina annoksina altistaa rytmihäiriöille.

        Potilailla, jotka käyttävät trisyklisiä masennuslääkkeitä, kuten Klotriptyl ja Klotriptyl mite, on havaittu olevan suurentunut riski luunmurtumiin.

        Jos kokemasi haittavaikutus on vakava tai sitä ei ole mainittu tässä selosteessa, ota yhteys lääkäriin tai apteekkiin.


    • Terttuli1950

      26 vuotta olen käyttänyt Klotriptyyliä.Sain sen lääkityksenä fibromyalgiaan.
      Reseptissä luki;kipukynnystä nostava,unta parantava (vaikka univaikeuksia ei ollut).
      Näiden lisäksi sain määrätyn särkylääkkeen.
      Noin 60 vuotiaana,jo eläkkeellä olevana,kipuni vähenivät ja nyt niitä ei oikeastaan ole lainkaan.En tosin tee juttuja,joiden tiedän rasittavan esim.niskaa.
      Olen pariin kertaan yrittänyt lopettaa...istunut parvekkeella monta kesäyötä,nähnyt auringonlaskun ja nousun :D
      Ei onnistu lopettaminen.Hiljattain todettiin toisessa silmässä paineen nousseen.
      Nyt aion mennä lääkärin juttusille,koska juuri eilen miniäni kertoi olleensa luennolla,jossa oli puhuttu Klotriptyylin vaikutuksista...ja täältä luin,että voi nostaa silmän painetta.
      Ei ole kovin kauaa,kun kysyin lääkäriltäni lopettamisesta ja siitä ettei onnista.
      Lääkäri sanoi että ei kannata kiusata itseään,jatka käyttämistä?

      • tuttulääke

        Kohdallasi saattaisi olla perusteltua punnita lääkkeen hyötyjä ja haittoja. Silmänpaineen nousu johtunee muista syistä. Sivuoireet, joita lääkkeillä on, ilmenevät lääkkeen käytön alkuvaiheessa ja ajan myöstä yleensä poistuvat tai ne eivät ole elämää haittaavia. Lääkärisi osaa asiasta kertoa varmasti.


    • korruptiota

      Lääkäri puolsi lääkkeitä, yllätys yllätys. "Eihän niissä lääkkeissä koskaan voi olla vikaa". Sen lauluja laulaa kenen leipää syö. Lääkäri syö loppujen lopuksi lääketehtäiden leipää.

      • Mummis

        26vuotta olen käyttänyt Klotriptyl Miteä. Nyt eläkkeellä yritin lopetella, mutta olen taas palannut 2tabl. iltaisin annokseen. Uusiakin lääkkeitä olisi, mutta en ole käynyt erikoislääkärillä niistä keskustelemassa ( jos siis vaihtaisin uudempiin lääkkeisiin).


    • Mielenterveys

      Olen käyttänyt toista kuukauttaKlotriptyl 10mg yksi päivässä sekä Melatonin 3mg 2 päivässä.Olen saanut avun nukun yöt heräämättä,vaikka painajaiset hallitsee niitä,saan levon lisänä uniapnea.Syy lääkitykseen johtuu vuosien takaisesta työstä armeijan vaatteissa.

    • Jlkhgfghj

      Imovanea korvaan. Toimii.

    • Tomt pillerit ky.

    • Anonyymi

      Uskaltaako käyttää edes puolikasta miedosta Mitestä jos on jo ennestään sydänoireita ?
      Onko sydänoireisilla kokemuksia ?
      Luin toisaalta Wikipediasta, että lääkettä ei saisi ollenkaan määrätäkään sydän- ja verisuonisairauksista kärsiville.

    • Anonyymi

      Samaa mietin parhaillaan, kun juuri sain Miteä 1-2 tabl vaikeaan unettomuuteen ja on pieni läppävika synnynnäisiä verisuonianomalioita. Puuttuu muutama suoni, joku tukossa ja muutama suoni tullut, joita ei muilla ihmisillä ole. Lääkettä kuitenkin annetaan, vaikka olen näistä anomalioista puhunut. Niitä on nyt vain otettava ja Imovane 7.5 mg lisänä.

      • Anonyymi

        En tuota sydänasiaa pysty kommentoimaan, mutta puolikas tabletti on jo väsyttävä, jos ei säännöllisesti käytä.
        Käytin aiemmin vuosia 1 tabl. iltaisin, mutta siihen tuli jo tottumus, niin ettei se enää juuri auttanut.
        Sitten lopetin ja kärsin pitkään huonosta nukkumisesta.
        Nyt otan vain puolikkaan ja vaikutus tauon jälkeen sama kuin ennen kokonaisella.
        Älä ainakaan kahta Klotriptyliä ota!
        Lääkärin asia tietysti katsoa sairauksien ja lääkkeitten yhteensopivuudet.
        Itse en mitään Imovanea voi syödä, koska väsyttää päivälläkin.


    • Anonyymi

      Nuo kaikki triptyllit yms on mielisairaiden lääkkeitä mitä lääkärit määrää mm unettomuuteen ihmisille pistää pään entistä enemän sekaisin itse sitä vain ei huomaa nii lekuri sano... sitten saa unta ilman lääkeitäkin kun on oma pää kunnossa ja mieli varsinkin uni ongelmien syy on yleensä pään sisällä siksi käytetään noita psyykelääkeitä yms. Itsekin kärsin unetomuudesta aikoinaan ja noita sain toinen lääkäri onneks pelästi lääkekierteeltä ja sanoi et ei kannata syödä vaan saada oma elämä ja ajatukset kuntoon niin uni tulee

      • Anonyymi

        Haista pee!


    • Anonyymi

      Onko kenellekkään määrätty klotriptyl miteä migreeniin? Jos on niin onko auttanut? Itselleni määrättiin päänsärkyyn ja valoviivoihin joita tulee päivittäin silmiin. Olen 2 vk syönnyt sitä 1 tpl iltaisin mutta ei ole mitään tehoa vielä. Seuraavalla lääkärikäynnillä kysyn että miksi sitä otetaan iltaisin kun päivisin kärsin pääsärystä ja valoista silmissäni

    • Anonyymi

      Korvaus lääke unettomuuteen, melatoniini, kärsimyskukka (ei käy kaikkien vatsalle)
      Vamomillla, ja tahnaksi imeytetty sitruuna ruohotahnaa ruokalusikka täytenä.
      Sitä saa citymarketista 5cm korkeassa lasipullossa punaisin etiketein pice up sarjan tuote,
      Kaikki em.tulee ottaa 2 tuntia ennen nukkumaan menoa, sitruuna ruoho on hyvin unettava, purkin hinta 2€, riittää viikoksi.

    • Anonyymi

      Hyvä lääkitys uneen ja kipukynnystä nostaa

      • Anonyymi

        Johan on helppoa, jos noista apu löytyy... Et taida tietää vaikeasta kroonisesta unettomuudesta hönkäsen pölystä. 🥴


    • Anonyymi

      Olen mielenkiinnolla lukenut kommentteja klotriptyl mite lääkkeestä.Olihan siellä kommentteja laidasta laitaan.Ensiksi sanoisin,että on sivistymätöntä nimetä käyttäjiä mielisairaiksi.Haloo,lueppa lääkkeestä ensin ja puhu sitten vasta.Itselleni määrättiin sitä 30 v.sitten vaihdevuosien unettomuuteen.Kerran lopetin sen mutta ei mennyt kauaa kun jouduin lääkäriin kovien kipujen takia.Todettiin fibromyalgia ja uudelleen käyttämään klotriptyl miteä.Sen ominaisuushan on että kohottaa kipukynnystä ja rentouttaa.Ja miksi enää lopettaisin kun se toimii joten käytän sitä hamaan tappiin asti !!!!

    • Anonyymi

      Olen 70 v isoäiti ja syönyt vuosia unettomuuteen Klotriptyl miteä 2 tabl. iltaisin lisäksi deprakinea 2 tablettia ja ketipinoria 25 mg yksi tabletti. Viimeksi kun kävin hakemassa Klotriptyl miteä apteekista sain tietää että sen valmistus lopetetaan tukusta sitä on enää saatavissa vuoden loppuun. Nyt olen paniikissa alkanut lopettaa sen käyttöä niin että otan vain yhden iltaisin ja pari yötä nukuin hyvin mutta nyt on unensaannin suhteen tullut ongelmia. Olenko mahtanut vähentää lääkettä liian nopeaan tahtiin mietin sitä.

      • Anonyymi

        Hei! Olen saman ikäinen ja käyttänyt Klortriptyl miteä fibromyalgiiaan , vaikean migreeniin ja nukahtamiseen 1 tabl 30 vuoden ajan. Nyt kun lääke lopetetaan, aloitin tänään ottamalla 3/4 tabletin. Tätä annosta jatkan vähintään kuukauden. Sitten pienennän annoksen 1/2 tablettiin ja sillä jatkan kuukauden-kaksi. Lopuksi pienennän annoksen 1/4 tablettiin, kunnes voin lopettaa lääkkeen…. Nähtäväksi jää miten tässä käy? Hirvittää! Samassa veneessä ollaan. Tsemppiä sinulle ja kaikille muille, jotka yritätte lopettaa tämän lääkkeen. P.s. Tietääkö kukaan miksi lääke lopetetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Olen saman ikäinen ja käyttänyt Klortriptyl miteä fibromyalgiiaan , vaikean migreeniin ja nukahtamiseen 1 tabl 30 vuoden ajan. Nyt kun lääke lopetetaan, aloitin tänään ottamalla 3/4 tabletin. Tätä annosta jatkan vähintään kuukauden. Sitten pienennän annoksen 1/2 tablettiin ja sillä jatkan kuukauden-kaksi. Lopuksi pienennän annoksen 1/4 tablettiin, kunnes voin lopettaa lääkkeen…. Nähtäväksi jää miten tässä käy? Hirvittää! Samassa veneessä ollaan. Tsemppiä sinulle ja kaikille muille, jotka yritätte lopettaa tämän lääkkeen. P.s. Tietääkö kukaan miksi lääke lopetetaan?

        Tuotannollistaloudellisista syistä


    • Anonyymi

      Olen 74-vuotias ja 25 vuotta ottanut Klotriptyl miteä 1 iltaisin unettomuuteen. On ollut hyvä lääke minulle. Farmaseutti kertoi, että lääketehdas ei valmista sitä enää. Lääkäriltä aion kysyä, ajaisiko Limbitrol saman asian. Pelonsekaisesti ajattelen, miten tässä mahtaa käydä.

    • Anonyymi

      Limbitrol on vastaava lääke kuin klotriptyl mite mutta siinäkin on nyt saatavuushäiriö ja arvioitu että tulisi lisää viikolla 46 eli vuoden 2023 marraskuussa 😟

      • Anonyymi

        Minäkin olen käyttänyt tuota klotriptyl miteä noin 30 vuoden ajan ja kun sain kuulla että valmistus on lopetettu olen aloittanut lääkkeen vähentämisen puoli pilleriä kerrallaan saan kuitenkin unen. Ensin vähensin koko pillerin mutta tuli unettomuutta. Onko teistä joku saanut jo jotakin muuta lääkettä tuon lääkkeen tilalle? Täällä apteekissa sanottiin että lääkettä saa vuoden loppuun asti. Tietääkö kukaan täytyykö tämä ajaa kokonaan alas ennen kun voi muuta lääkettä kokeilla tilalle? Aion tilata ajan lääkärille että pääsee asiasta keskustelemaan kuten apteekissa kehotettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen käyttänyt tuota klotriptyl miteä noin 30 vuoden ajan ja kun sain kuulla että valmistus on lopetettu olen aloittanut lääkkeen vähentämisen puoli pilleriä kerrallaan saan kuitenkin unen. Ensin vähensin koko pillerin mutta tuli unettomuutta. Onko teistä joku saanut jo jotakin muuta lääkettä tuon lääkkeen tilalle? Täällä apteekissa sanottiin että lääkettä saa vuoden loppuun asti. Tietääkö kukaan täytyykö tämä ajaa kokonaan alas ennen kun voi muuta lääkettä kokeilla tilalle? Aion tilata ajan lääkärille että pääsee asiasta keskustelemaan kuten apteekissa kehotettiin.

        Huom! Hyviä uutisia: Klotriptyl Miten tuotanto jatkuu! Kuulin tämän apteekista tänään. Itse joudun vaihtamaan Klotriptylin johonkin toiseen lääkkeeseen (sen tuotanto lopetetaan) ja sain jo lääkärin ohjeet, miten vaihdan sen Triptyliin. Täytyy keskustella uudestaan lääkärin kanssa, koska Klotriptyl Mite voi olla parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom! Hyviä uutisia: Klotriptyl Miten tuotanto jatkuu! Kuulin tämän apteekista tänään. Itse joudun vaihtamaan Klotriptylin johonkin toiseen lääkkeeseen (sen tuotanto lopetetaan) ja sain jo lääkärin ohjeet, miten vaihdan sen Triptyliin. Täytyy keskustella uudestaan lääkärin kanssa, koska Klotriptyl Mite voi olla parempi vaihtoehto.

        Entäs Klotriptylin tuotanto? On hieman eri kuin Klotriptyl Mite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Klotriptylin tuotanto? On hieman eri kuin Klotriptyl Mite?

        Orion lopettaa Klotriptylin , jollei jo ole lopettanut. Ei saa lääketukustakaan apteekkarin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orion lopettaa Klotriptylin , jollei jo ole lopettanut. Ei saa lääketukustakaan apteekkarin mukaan.

        Saa tukusta vuoden loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom! Hyviä uutisia: Klotriptyl Miten tuotanto jatkuu! Kuulin tämän apteekista tänään. Itse joudun vaihtamaan Klotriptylin johonkin toiseen lääkkeeseen (sen tuotanto lopetetaan) ja sain jo lääkärin ohjeet, miten vaihdan sen Triptyliin. Täytyy keskustella uudestaan lääkärin kanssa, koska Klotriptyl Mite voi olla parempi vaihtoehto.

        https://migreeni.org/klotriptyl-ja-limbitrol-valmisteiden-tuotannot-lopetetaan/

        Klotriptyl ja Limbitrol-valmisteiden tuotannot lopetetaan.

        Orion Corprationin mukaan Klotriptyl mite -valmisteen valmistusta pystytään jatkamaan. Vaikuttavat aineet ovat molemmissa samat, mutta pitoisuudet eroavat jonkin verran.


    • Anonyymi

      Olen yli 30 v käyttänyt ja juuri vieroittanut itseni siitä ! Pari viikkoa 0,5 tablettia ja toiset pari viikkoa 0,5 joka toinen päivä. Nyt olen ollut nkk:n ilman sitä. Olo kevyempi ja virkeämpi mutta yöt ovat huonoja vaikka käytän melatomiinia.
      Toistaiseksi en kuitenkaan halua palata sen käyttäjäksi !

      • Anonyymi

        Ei kannatakaan. Onnea!


      • Anonyymi

        Onko ollut vieroitusoireita? En ole päässyt eroon 10v käytön jälkeen millään. 48 Päivää ilman ennätys.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe