156 2.0 -98

Utelias

Käväisin tällaista vilkaisemassa liikkeessä ja uteliaisuus heräsi... kertokaas millainen auto tämä oikein on. Autolla ei oltu ajettu kuin n. 100000km. Vikoja ym huonoja puolia? Hyviä puolia? Miten vaivaton? Huoltokustannukset? Toivoisin ihan objektiivista tarkastelua, enkä pelkkää ylistystä. :)

Oma vaikutelma oli vähän kaksijakoinen. Ulkonäkö on tosi jees, ja tunnelma on muutenkin aika sporttinen mittaristoa myöten. Istuma-asento oli ok, ja tilaa oli ihan riittävästi. Sisustan muovit vain jäivät vähän vaivaamaan, näyttivät hieman heikkolaatuisilta eivätkä istuneet auton muuhun yleisilmeeseen. Miten mahtaa kestää&nitistä&natista ajan oloon?

20

1586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BSTR

      ... ja olen tyytyväinen ostokseeni! Itseasiassa vuosimalli on 99, mutta hieman yli 100k ajettu.

      2.0 TS on ainakin urheilullinen ja eritoten 3000 kierroksen paikkeilla ajoituksen muuttuessa tuleva vääntöpiikki saa aina suupielet nousemaan.

      Liukkaalla vetopito saisi olla parempi, vaihteistossa kun ei ole tasauspyörästönlukkoa. Mutta eipä nuo muut autotkaan tunnu sen paremmin näillä liukkailla valoista lähtevän.

      Ohjaus saisi omaan makuuni olla hieman vähemmän aliohjaava, mutta toisaalta moottoritien rampissa ajaessa perä seuraa turvallisesti mukana liukkaallakin. Voihan tuon alustan myöhemmin päivittääkin.

      Muovien kitinä on suhteellista, moottori on ehkä liian hiljainen, kun kitinä kuuluu läpi. Itseasiassa harvassa autossa on yhtä hiljainen moottori pienillä kierroksilla. Alfan mukava ääni tulee esiin kun kiihdyttää kierroksilla. Rengasmelu on myös varsin vähäistä.

      Itselläni on automaatti-ilmastointi, jonka kanssa en ole vielä täysin sinut. Tosin näin syksyllä/talvella ei tuota ole paljoa tarvinnutkaan. Lämmityslaite riittää 30 asteen pakkasiinkin.

      Tänään auton pesetettyäni pysähdyin hetkeksi ihailemaan sen ulkonäköä...

      • TJ

        "2.0 TS on ainakin urheilullinen ja eritoten 3000 kierroksen paikkeilla ajoituksen muuttuessa tuleva vääntöpiikki saa aina suupielet nousemaan."

        Maahantuojan asiantuntija selitti TS 16V moottorin ajoituksen toimintaa tähän tyyliin pari vuotta sitten: Ajoitus muuttuu kahdessa kohdassa, noin 1800 kierroksen kohdalla "kireämmälle" ja noin 5000 kohdalla takaisin "perusasentoon".


      • Alfista
        TJ kirjoitti:

        "2.0 TS on ainakin urheilullinen ja eritoten 3000 kierroksen paikkeilla ajoituksen muuttuessa tuleva vääntöpiikki saa aina suupielet nousemaan."

        Maahantuojan asiantuntija selitti TS 16V moottorin ajoituksen toimintaa tähän tyyliin pari vuotta sitten: Ajoitus muuttuu kahdessa kohdassa, noin 1800 kierroksen kohdalla "kireämmälle" ja noin 5000 kohdalla takaisin "perusasentoon".

        Huomasin vasta hiljan saman asian. Kone vetää alle 3000kin jos kierrokset käy ensin kunnolla alhaalla veto päällä. Kokeilkaapas risteystä kolmosella. Minut yllätti.

        Kyseessä ei tietääkseni ole kyllä ajoitus, jos tarkoitatte sytytystä vaan venttiilien ajoitus.

        Tuo 3000rmp piikki tulee imusarjan pituuden muutoksesta. Kele kun sen saisi ohjelmoitua muualle. Ainakaan omassani oleva chip ei sitä muuttanut.


      • Jotain hyvää..
        TJ kirjoitti:

        "2.0 TS on ainakin urheilullinen ja eritoten 3000 kierroksen paikkeilla ajoituksen muuttuessa tuleva vääntöpiikki saa aina suupielet nousemaan."

        Maahantuojan asiantuntija selitti TS 16V moottorin ajoituksen toimintaa tähän tyyliin pari vuotta sitten: Ajoitus muuttuu kahdessa kohdassa, noin 1800 kierroksen kohdalla "kireämmälle" ja noin 5000 kohdalla takaisin "perusasentoon".

        persuksissa kun pitää vähän väliä nousta tutkimaan
        uusia sähkö ( piikki ) vikoja...Olisi se hienoa jos se PIIKKI joskus olisi toiminut...( taittaa olla niin monta erillaista ja eri paksuista johtoa antamassa sähköpiikkejä et hienoa jos joku niistä saapuu perille... ). Piikki se vähän vingauttaa remmiä ennen kun se katkeaa. Hienoa!!!! suodaan teille Alfisteille se nautinto jos joskus piikki tulee sähkökiemuran läpi persiisiin..JEE


      • Alfat Lavalta
        Jotain hyvää.. kirjoitti:

        persuksissa kun pitää vähän väliä nousta tutkimaan
        uusia sähkö ( piikki ) vikoja...Olisi se hienoa jos se PIIKKI joskus olisi toiminut...( taittaa olla niin monta erillaista ja eri paksuista johtoa antamassa sähköpiikkejä et hienoa jos joku niistä saapuu perille... ). Piikki se vähän vingauttaa remmiä ennen kun se katkeaa. Hienoa!!!! suodaan teille Alfisteille se nautinto jos joskus piikki tulee sähkökiemuran läpi persiisiin..JEE

        Jälleen huomaamme kuinka Alfa Romeo herättää tunteita niin omistajissa kuin uteliaissa sivustaseuraajissakin. Jotain hienoa siinä on pakko olla....


      • Hienoa
        Alfat Lavalta kirjoitti:

        Jälleen huomaamme kuinka Alfa Romeo herättää tunteita niin omistajissa kuin uteliaissa sivustaseuraajissakin. Jotain hienoa siinä on pakko olla....

        Alfa Romeo on todella jotain hienoa! Se on aivan varma.


      • sataviiskuus

        Myin omani -99 2.0 TS:n syksyllä, mittarissa oli 107 tkm. Auto ok, ei mitään tiedossa olevia ongelmia. Uuden auton merkki on sama, se kertonee myös jotain.

        Jos itse olisin ostamassa yli 100 tkm ajettua 156:sta, niin tarkistaisin että huoltohistoria on kunnossa. Koska edellisen kerran jakohihna on vaihdettu ? Jos se on vaihdettu 60 tkm kohdalla, niin seuraava vaihto on jo 120 tkm kohdalla. Jos ostat liikkeestä yritä tinkiä ko. huolto mukaan. Myös 100 tkm huolto on kallis, siinähän vaihdetaan ensimmäisen kerran kaikki 8 tulppaa. Tutki maalipinta tarkasti, joissain yksilöissä on ollut maalivikoja esim. helmoissa.

        Nitinää ei vanhassa autossa ollut kuin lievä kojelaudan nitinä talvikeleillä. Se lienee tyyppivika vanhemmissa 156:ssa. Sisustus oli omassa autossani ainakin priimakunnossa.

        Uskon että auto on hyvä ostos vielä 100 tkm:n jälkeenkin.


      • Utelias
        sataviiskuus kirjoitti:

        Myin omani -99 2.0 TS:n syksyllä, mittarissa oli 107 tkm. Auto ok, ei mitään tiedossa olevia ongelmia. Uuden auton merkki on sama, se kertonee myös jotain.

        Jos itse olisin ostamassa yli 100 tkm ajettua 156:sta, niin tarkistaisin että huoltohistoria on kunnossa. Koska edellisen kerran jakohihna on vaihdettu ? Jos se on vaihdettu 60 tkm kohdalla, niin seuraava vaihto on jo 120 tkm kohdalla. Jos ostat liikkeestä yritä tinkiä ko. huolto mukaan. Myös 100 tkm huolto on kallis, siinähän vaihdetaan ensimmäisen kerran kaikki 8 tulppaa. Tutki maalipinta tarkasti, joissain yksilöissä on ollut maalivikoja esim. helmoissa.

        Nitinää ei vanhassa autossa ollut kuin lievä kojelaudan nitinä talvikeleillä. Se lienee tyyppivika vanhemmissa 156:ssa. Sisustus oli omassa autossani ainakin priimakunnossa.

        Uskon että auto on hyvä ostos vielä 100 tkm:n jälkeenkin.

        Enkä nyt tarkoita miten kovaa. :) En ole vain paljoa yli 100tkm ajettuja alfoja nähnyt myynnissä. 155-sarjalaisetkin taitaa hävitä jonnekin 200tkm:n jälkeen?


      • HR
        Utelias kirjoitti:

        Enkä nyt tarkoita miten kovaa. :) En ole vain paljoa yli 100tkm ajettuja alfoja nähnyt myynnissä. 155-sarjalaisetkin taitaa hävitä jonnekin 200tkm:n jälkeen?

        Nykyinen 16 venttiilinen twinspark tuli markkinoille -95 puolessa välissä, joten luulen että tämän vuoksi ei kovin paljon yli 200tkm ajettuja tällä moottorilla ole. Asiaan vaikuttaa myös se että 155:sta ei aikanaan myyty kovin paljoa. Sanoisin että moottorista ei vain ole vielä kertynyt riittävästi kokemusta. Aiemmin valmistetut 55:set ovat varustettu eri moottorilla joka on osoittautunut kestäväksi ainakin 164:sen nokalla. Aika näyttää onko uusi twinspark yhtä kestävä mitä vanha oli.

        Itse moottorista sanoisin sen verran että jakopää ja nimenomaan sen kiristin on sen heikko kohta, joten sen kanssa pitää olla tarkkana. Muuten tuntuu olevan hyvin toimiva. Itsellä on nyt uuden polven 155:ssa 129tkm mittarissa, josta viimmeiset 30 tuhatta itse aiheutettuja.


      • Utelias
        HR kirjoitti:

        Nykyinen 16 venttiilinen twinspark tuli markkinoille -95 puolessa välissä, joten luulen että tämän vuoksi ei kovin paljon yli 200tkm ajettuja tällä moottorilla ole. Asiaan vaikuttaa myös se että 155:sta ei aikanaan myyty kovin paljoa. Sanoisin että moottorista ei vain ole vielä kertynyt riittävästi kokemusta. Aiemmin valmistetut 55:set ovat varustettu eri moottorilla joka on osoittautunut kestäväksi ainakin 164:sen nokalla. Aika näyttää onko uusi twinspark yhtä kestävä mitä vanha oli.

        Itse moottorista sanoisin sen verran että jakopää ja nimenomaan sen kiristin on sen heikko kohta, joten sen kanssa pitää olla tarkkana. Muuten tuntuu olevan hyvin toimiva. Itsellä on nyt uuden polven 155:ssa 129tkm mittarissa, josta viimmeiset 30 tuhatta itse aiheutettuja.

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)


      • Utelias
        HR kirjoitti:

        Nykyinen 16 venttiilinen twinspark tuli markkinoille -95 puolessa välissä, joten luulen että tämän vuoksi ei kovin paljon yli 200tkm ajettuja tällä moottorilla ole. Asiaan vaikuttaa myös se että 155:sta ei aikanaan myyty kovin paljoa. Sanoisin että moottorista ei vain ole vielä kertynyt riittävästi kokemusta. Aiemmin valmistetut 55:set ovat varustettu eri moottorilla joka on osoittautunut kestäväksi ainakin 164:sen nokalla. Aika näyttää onko uusi twinspark yhtä kestävä mitä vanha oli.

        Itse moottorista sanoisin sen verran että jakopää ja nimenomaan sen kiristin on sen heikko kohta, joten sen kanssa pitää olla tarkkana. Muuten tuntuu olevan hyvin toimiva. Itsellä on nyt uuden polven 155:ssa 129tkm mittarissa, josta viimmeiset 30 tuhatta itse aiheutettuja.

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)


      • Utelias
        HR kirjoitti:

        Nykyinen 16 venttiilinen twinspark tuli markkinoille -95 puolessa välissä, joten luulen että tämän vuoksi ei kovin paljon yli 200tkm ajettuja tällä moottorilla ole. Asiaan vaikuttaa myös se että 155:sta ei aikanaan myyty kovin paljoa. Sanoisin että moottorista ei vain ole vielä kertynyt riittävästi kokemusta. Aiemmin valmistetut 55:set ovat varustettu eri moottorilla joka on osoittautunut kestäväksi ainakin 164:sen nokalla. Aika näyttää onko uusi twinspark yhtä kestävä mitä vanha oli.

        Itse moottorista sanoisin sen verran että jakopää ja nimenomaan sen kiristin on sen heikko kohta, joten sen kanssa pitää olla tarkkana. Muuten tuntuu olevan hyvin toimiva. Itsellä on nyt uuden polven 155:ssa 129tkm mittarissa, josta viimmeiset 30 tuhatta itse aiheutettuja.

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)


      • Utelias
        Utelias kirjoitti:

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)

        monisti viestin kolmeen kertaan...:(


      • HR
        Utelias kirjoitti:

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)

        Henkilökohtaisesti minulla on sellainen MuTu että kaupparatsut valitsivat, jos Alfaan päätyivät, mielummin 164:sen joka oli markkinoilla 155:sen rinnalla. 164:nen ei ole ehkä niin sporttinen kuin 155 mutta kuulemani mukaan hyvä pitkillä matkoilla. Kuten sanoin joillain 164:lla on ajettu paljonkin.

        Toki jos autoa etsitään puhtaasti työkaluksi ei Alfa tule ehkä ensimmäisenä mieleen, ennemmin Romeot ehkä ostetaan nautintovälineeksi joka myös palvelee arkikäyttöä. Ei silti en näe estettä miksei kaupparatsukin voisi ajaa Alfalla.

        Ollakseni rehellinen aikanaan itse etsin vähän vähemmän ajettua yksilöä, mutta kun eteen sattui hyväkuntoinen 155:nen tein kaupat. Siihen nähden mitä Alfoista yleensä puhutaan olen yllättynyt oman autoni ylläpidon vaivattomuudesta. Eräs suuremman luokan vastoinkäyminen kuitenkin minulle sattui kun itseltäni juuri tuo jakopään hihna katkesi ja vielä ennenaikaisesti. Hihna oli aikanaan vaihdettu asianmukaisesti, vaan eipä se kestänytkään sitä mitä piti.

        Ei nyt kuitenkaan kannata pelästyä tuota minulle sattunutta vastoinkäymistä liiaksi. Noin keskimäärin Alfojen omistajat tuntuvat olevan kuitenkin hyvin tyytyväisiä autoihinsa, mitä ei voi kaikista merkeistä sanoa.


      • Campari
        Utelias kirjoitti:

        Enkä nyt tarkoita miten kovaa. :) En ole vain paljoa yli 100tkm ajettuja alfoja nähnyt myynnissä. 155-sarjalaisetkin taitaa hävitä jonnekin 200tkm:n jälkeen?

        146 000 km -98 vuosimallissa. Minulle tulee noin 25000 - 30000 vuodessa ja ihan kaikki on yksityisajoa, pääasiassa arkista(nyt arktista)työmatkaa. Olis kyllä mukava tietää mikä on suurin 156:n lukema tämän palstan lukijoilla, ja mitä poikkeuksellisia tapahtumia on matkaan mahtunut, jos mitään.
        -cr


      • tai
        Utelias kirjoitti:

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)

        33:ssa on yli 200000 ajettu (12 vuotta vanha Alfa) joten löytyy noita ajetumpiakin; joskin ikäänsä nähden tuokin on aika vähän kun vertaa moniin esmes jaappanilaisiin. Mutta luulisin että Alfa harvemmin ostetaan työautoksi (kuten tuossa jo mainittiinkin) ja harvalla meistä on kuitenkaan niin paljon vapaa-aikaa että tulisi kymmeniä tuhansia kilometrejä suhuutettua pelkästään ajamisen ilosta :)


      • Jönsson
        Campari kirjoitti:

        146 000 km -98 vuosimallissa. Minulle tulee noin 25000 - 30000 vuodessa ja ihan kaikki on yksityisajoa, pääasiassa arkista(nyt arktista)työmatkaa. Olis kyllä mukava tietää mikä on suurin 156:n lukema tämän palstan lukijoilla, ja mitä poikkeuksellisia tapahtumia on matkaan mahtunut, jos mitään.
        -cr

        Omassa 156 Selespeedissäni vm -99 oli 116 000 km, kun annoin sen pois marraskuussa. Ostin sen jouluna 2000, jolloin sillä oli ajettu 31 000 km. Kilometrejä tuli siis n. 85 000 vajaassa 2:ssa vuodessa. Rinnan tuon auton kanssa on ollut Alfa 75, johon tuli samaan aikaan noin 20 000 km. kokonaislukeman ollessa nyt 202 000. Se ei ole paljon, kun auto on vm -89 mutta ensimmäinen omistaja ajoi vain vähän ja minulla auto onkin ollut koko ajan kakkoskoslana.

        Niin, ja onhan mulla vielä se -88 Ducato, jonka voisin kyllä myydä edukkaasti, jos joku olisi kiinnostunut. Pari tonnia vuodessa siihenkin tulee. (varoituksen sana: Ducato ei ole sama asia kuin Ducati)

        Uuden 156:n luovutuksen pitäisi tapahtua ensi viikon lopulla. Kyseessä onkin sitten jo viides Alfa, joten luottamusta löytyy.

        Ensimmäinen oli käytetynä ostettu Alfasud, toinen tämä nykyinen 75, kolmas edesmennyt 90 (jossa sama rekisteritunnus kuin nimim. 90:n autossa!?) ja neljäs siis se pois annettu 156.

        Pelkkää alfistelua ei tämä autoilu ole ollut, vaan alla on ollut Ford Capri, Fiat 128, kolme Volvoa ja yksi MB, notta ei tässä laput silmillä olla kuljettu.

        Tämä tuloillaan oleva 156 onkin ensimmäinen uutena ostettu autoni. Juuri kävin myyjältä kyselemässä autoveroasioista. Kyllä; autoveronalennus todella iskee kuin miljoona volttia. Kyllä tuntuu hyvältä.


      • Jotain hyvää...
        Utelias kirjoitti:

        se vain että monilla muilla automerkeillä seitsemän vuoden ikäisistä löytyy jo 300tkm ajettujakin, 98-ikäisistä monilla on ajettu puolitoista-kaksi kertaa enemmän kuin suurimmalla osalla samanikäisistä alfoista. Enkä puhu nyt mistään diiseleistä vaan bensakoneista, esim volkkarilta/audilta/volvolta näitä löytyy, jopa toyotalta muutama.

        Onko käyttäjä/käyttöprofiili todella alfisteilla niin erilainen että kilometrejä ei tule, vai kertooko tämä jostain muusta? Eikös alfistit vietäkään kaikkea vapaa-aikaansa ajellessaan mutkateitä? :)

        tule, koska mitä enemmän ajat sitä enemmän siinä ilmenee vikoja. Alfa on parhaimmillaan kun se seisoo tallissa tai pihalla, sen takia niihin ei tule kilsoja...


    • tutapecke

      Moicca.

      Alfa on tunneperäinen valinta ja sitä ei pienet viat haittaa,kaikissa autoissa on iän mukana tuomaa vikaa.

      minulla on ollut Alfa GTV vm 84,ostin Italiasta 89 ja ajelin nautiskellen,kunnes muutin Suomeen jouduin verojen vuoksi luopumaan.
      myös Giulietta suomesta ostettu antoi mahtavaa kyytiä,samoin Alfa Alfetta ,vielä lisänä twin camin koneella varustettu Fiat 124 sport coupe jonka ostin myös Italiasta.
      Nyt ostin 2000vm Alfa 156 ajettu yli 240tkm ja edelleen mahtava peli,tosin huollot on näköjään hoidettu ,mutta alle 3000 kierroksen kone takkuaa,sitä ei tapahtunut noissa vanhemissa 70-80 luvun Twin cameissa.
      Kuitenkin on ilo ajaa Alfalla joka lisäksi on niin kaunis hienoine muotoineen.

      • ai mää vai

        Et tainnut huomata että keskustelu on 11vuotta vanha. Ei taida pojat olla vastauksia katselemassa ENÄÄ. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe