VW-auto Takkatie, Pitäjänmäki

Varoitus

Sen verran vituttaa että kerronpas teillekin varoittavana esimerkkinä. Vuosimallin 2001 VW Golfin vein Takkatien pikahuoltoon koska Airbagin merkkivalo paloi. Palvelu sinällään oli ihan ystävällistä mutta raskas vitutus tuli seuraavasta:

Vikamuistista katsottiin että miksi valo palaa. Huoltomiehen mukaan MINKÄÄNLAISTA vikaa autossa ei ollut, joten hän vaan nollasi systeemin, eli sammutti ko. merkkivalon. Sattumalta otin kellosta aikaa, koko tähän prosessiin siitä kun sanoin ensimmäisen sanan huoltomiehelle siihen että olin ajanut auton pois hallista meni aikaa melko tarkalleen 7 minuuttia.

Lasku tästä 7 minuutin palvelusta oli 51 Euroa!!!!! Eli VW auto Takkatien tuntiveloitus tuntuu olevan reilut 430 Euroa. Melko kallista.,

Viimeinen kerta kun itse käytän ko. filiaalin palveluita ja suosittelen muita tekemään samoin.

50

33897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallista on

      Kyseinen testeri maksaa 10 000 e 2000 e/vuosi. Jotta sen rahan saa asiakkailta takaisin, vai tarkoitatko että se tulee valtion tukiaisina, laske, montako 51 e asiakasta pitää käydä? Henkilöstökulut ja tilavuokrakulut lisäksi.

      • Frankienvb

        Jos niitä tulisi yksi päivässä, saisi 51 euron korvauksella vuodessa 18600 euroa (51*365). Eli sikahinta silti, oikeastansa aika järkyttävä hinta...


      • Alkuperäinen_lähettäjä
        Frankienvb kirjoitti:

        Jos niitä tulisi yksi päivässä, saisi 51 euron korvauksella vuodessa 18600 euroa (51*365). Eli sikahinta silti, oikeastansa aika järkyttävä hinta...

        7 minuutin työstä 51 Euroa tarkoittaa samaa kuin 437 E tuntiveloitus. Täytyykin oikein ruveta tutkimaan tätä asiaa tarkemmin. Näin kun VW auto Takkatie rakenta kaikesta paketteja, on helppoa minkä tahansa huoltopaketin yhteyteen läväyttää tuo sama 51 E hinta vikamuistin lukemisesta. Noita 51 Euron maksuja tuon kokoisessa huollossa jossa varmaan päivässä käy vähintään 40 autoa tulee ainakin 20 eli 51*20= 1020 E päivä. Jos nyt olettaa että vuodessa olisi 220 työpäivää
        niin VW auto tekee tuolla vikamuistin lukemisella pelkästään takkatiellä rahaa 224000 E. Ei ole ihme että Volkkarin huolto on huonossa maineessa.


      • Hahahahha
        Frankienvb kirjoitti:

        Jos niitä tulisi yksi päivässä, saisi 51 euron korvauksella vuodessa 18600 euroa (51*365). Eli sikahinta silti, oikeastansa aika järkyttävä hinta...

        täällä suomessa maksetaan veroja ?Eikä se laite yksin pihalla mitään tee!

        Ostakaa hitossa kyseinen laite jos luulette sillä rikastuvanne vitun urpot....365 työpäivää?????Herää juntti!


      • tosi_autoilija
        Hahahahha kirjoitti:

        täällä suomessa maksetaan veroja ?Eikä se laite yksin pihalla mitään tee!

        Ostakaa hitossa kyseinen laite jos luulette sillä rikastuvanne vitun urpot....365 työpäivää?????Herää juntti!

        Taidat olla joku VW auton huoltopäällikkö/jälimarkkinointipäällikkö!!! Menikö pasmat sekaisin kun asiakas ei kusetustanne tällä kertaa ihan noin vain niellytkään??????

        Turha sitä on enää valittaa kun paska iskeytyi jo tuulettimeen.


      • En oo kokeillut
        Alkuperäinen_lähettäjä kirjoitti:

        7 minuutin työstä 51 Euroa tarkoittaa samaa kuin 437 E tuntiveloitus. Täytyykin oikein ruveta tutkimaan tätä asiaa tarkemmin. Näin kun VW auto Takkatie rakenta kaikesta paketteja, on helppoa minkä tahansa huoltopaketin yhteyteen läväyttää tuo sama 51 E hinta vikamuistin lukemisesta. Noita 51 Euron maksuja tuon kokoisessa huollossa jossa varmaan päivässä käy vähintään 40 autoa tulee ainakin 20 eli 51*20= 1020 E päivä. Jos nyt olettaa että vuodessa olisi 220 työpäivää
        niin VW auto tekee tuolla vikamuistin lukemisella pelkästään takkatiellä rahaa 224000 E. Ei ole ihme että Volkkarin huolto on huonossa maineessa.

        Jos 40:stä autosta pitää 20:stä lukea vikakoodit.
        Niin ihmettelen minkälainen laatu on volkkari puolella? ;)

        Joku on haukkunu, että muissa autoissa on vikaa.
        Kyllä volkkari menee tuolla luvulla kärkeen ;)


      • Mut en portaan yläpäässä
        tosi_autoilija kirjoitti:

        Taidat olla joku VW auton huoltopäällikkö/jälimarkkinointipäällikkö!!! Menikö pasmat sekaisin kun asiakas ei kusetustanne tällä kertaa ihan noin vain niellytkään??????

        Turha sitä on enää valittaa kun paska iskeytyi jo tuulettimeen.

        Enkä missään tekemisissä volkkarin kanssa.

        Mutta kyllä autot on pyhiä lehmiä, on hyviä ja huonoja. Niin kuin asiakkaita.

        Mutta koska me opitaan, että sitä saa mitä tilaa?
        Esim.1. tulen räyhäämään ja valittamaan kaikesta, kuinka paskaa palvelua ja korjausta.
        2. Tulen paikalle kerron asian asiallisesti. Harmitaa kun joutuitulemaan uudelleen. Ja kai me jonkun laista juttuu keksitään tähän hyvitykseksi? (ehkä saakin, vaikka malli auton) ehkä se tuleekin kuntoon ;)

        Ps.Olen todella myös itse sitä mieltä, että auton korjaaminen on kallista. Onhan niitä
        muitakin pellin kolistajia jotka tekee halvemmalla. Mutta kannattaako se? en tiedä?


      • Skoda05
        Alkuperäinen_lähettäjä kirjoitti:

        7 minuutin työstä 51 Euroa tarkoittaa samaa kuin 437 E tuntiveloitus. Täytyykin oikein ruveta tutkimaan tätä asiaa tarkemmin. Näin kun VW auto Takkatie rakenta kaikesta paketteja, on helppoa minkä tahansa huoltopaketin yhteyteen läväyttää tuo sama 51 E hinta vikamuistin lukemisesta. Noita 51 Euron maksuja tuon kokoisessa huollossa jossa varmaan päivässä käy vähintään 40 autoa tulee ainakin 20 eli 51*20= 1020 E päivä. Jos nyt olettaa että vuodessa olisi 220 työpäivää
        niin VW auto tekee tuolla vikamuistin lukemisella pelkästään takkatiellä rahaa 224000 E. Ei ole ihme että Volkkarin huolto on huonossa maineessa.

        Metro-Autolla, niinkuin kaikilla muillakin on sama saatanan rahastus. Ymmärrän sen siinä tapauksessa että haetaan vain vikamääritys, mutta en ymmärrä sen veloitusta silloin, kun auto myös korjataan samalla.


      • vwa

        Joo ja se testeri millä saman asian voi tehdä maksaa oikeasti noin 68€, Eli se siitä.


      • keksa
        tosi_autoilija kirjoitti:

        Taidat olla joku VW auton huoltopäällikkö/jälimarkkinointipäällikkö!!! Menikö pasmat sekaisin kun asiakas ei kusetustanne tällä kertaa ihan noin vain niellytkään??????

        Turha sitä on enää valittaa kun paska iskeytyi jo tuulettimeen.

        niin pitäis mennä lukeen pari Ave Mariaa ja uhrata pari neitsyttä heti.

        Viimes oli takavalo sammunu. Valon "herkistys" 25€...En saanu edes uutta poltinta! Tämä oli P-helsingin autossa. Ois pitäny tietää hangata hapetukset pois lampun kannasta...

        Laskutus on aina alkavalta tunnilta, joten 51€huollosta on ihan suklaatia


      • ei pidä vuokrata kal

        kaukaa haettu vertaus, mieti


      • automerkkiä!
        Alkuperäinen_lähettäjä kirjoitti:

        7 minuutin työstä 51 Euroa tarkoittaa samaa kuin 437 E tuntiveloitus. Täytyykin oikein ruveta tutkimaan tätä asiaa tarkemmin. Näin kun VW auto Takkatie rakenta kaikesta paketteja, on helppoa minkä tahansa huoltopaketin yhteyteen läväyttää tuo sama 51 E hinta vikamuistin lukemisesta. Noita 51 Euron maksuja tuon kokoisessa huollossa jossa varmaan päivässä käy vähintään 40 autoa tulee ainakin 20 eli 51*20= 1020 E päivä. Jos nyt olettaa että vuodessa olisi 220 työpäivää
        niin VW auto tekee tuolla vikamuistin lukemisella pelkästään takkatiellä rahaa 224000 E. Ei ole ihme että Volkkarin huolto on huonossa maineessa.

        Ajan itse Volvolla (V70) ja vikamuistin lukeminen maksoi 20 €!

        Jos VW vaatii kalliit testerit ja vielä kalliimman työvoiman kannattaa vaihtaa merkkiä!


    • testausta

      Sama homma Bosch-korjaamolla maksoi 69 euroa !

      • Elvis oli kala

        Vikamuistin liku ilman korjausta voi maksaa jopa 110,00€. Vehkeet maksaa ja asentajan koulutus maksaa, mutta ne on jo käsitelty täällä monta kertaa.
        Ketjun aloittajalle. Merkkivalo oli syttynyt SINUN autossa. Miten sinä voit syyllistää jotain toista siitä, että SINUN autossa palaa valo. Sitten kun joku auttaa sinua, niin saa vittuilut päälle.
        Ei ihme, että on olemassa termi "asiakas on mulkku".

        Olen edelleen sitä mieltä, että parturin tuntipalkka on 120,00€ (tukanleikkuu 30,00€ ja kesto


      • Keujun aloittaja
        Elvis oli kala kirjoitti:

        Vikamuistin liku ilman korjausta voi maksaa jopa 110,00€. Vehkeet maksaa ja asentajan koulutus maksaa, mutta ne on jo käsitelty täällä monta kertaa.
        Ketjun aloittajalle. Merkkivalo oli syttynyt SINUN autossa. Miten sinä voit syyllistää jotain toista siitä, että SINUN autossa palaa valo. Sitten kun joku auttaa sinua, niin saa vittuilut päälle.
        Ei ihme, että on olemassa termi "asiakas on mulkku".

        Olen edelleen sitä mieltä, että parturin tuntipalkka on 120,00€ (tukanleikkuu 30,00€ ja kesto

        Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti.


      • audistiii
        Keujun aloittaja kirjoitti:

        Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti.

        Hola!

        Tuon puolavian kanssa et kyllä ole yksin, on tainnut mennä valtaosaan 2001 VW & Audi malleista uudet puolat.

        Muuten VW Takkatieltä saa asiallista palvelua, pariin otteeseen olen käynyt enkä voi moittia.


      • lampunväri
        audistiii kirjoitti:

        Hola!

        Tuon puolavian kanssa et kyllä ole yksin, on tainnut mennä valtaosaan 2001 VW & Audi malleista uudet puolat.

        Muuten VW Takkatieltä saa asiallista palvelua, pariin otteeseen olen käynyt enkä voi moittia.

        Miten se estää auton käyttöä,jos jokun valo nyt sattuu palamaan? Moottori käy jarrut pelaa.


      • Semmoisen
        Keujun aloittaja kirjoitti:

        Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti.

        Yksinkertasen auton, vaikka 20v vanhemman. Ei olis noita varoitus valoja. Nykyään jos teet legoistakin auton, niin niissäkin kaikennäköisiä valoja..

        Älä ole kateellinen noille korjaus firmoille, Vai pitäskö se olla niin että SINÄ saisit hinnoitella meidän korjaamolla...
        Sinä jos hinnoittelisit meidän korjaamolla niin varmasti oltas konkurssissa.....

        Sinä olet toisen palveluksessa tai eläkkeellä?
        Yrittämisestä sinä ressukka et tiedä yhtään mitään...

        yks asentaja


      • vikaherkkiä
        Keujun aloittaja kirjoitti:

        Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti.

        nykyään autot sytyttävät "mil"valon jo pienimmästäkin häiriöstä.vika on voinut esiintyä vain kerran ja kestää vain 1.sekunnin tai vähemmän.ja valo jää palamaan vaikka vika olisi poistunut eli ei esiintynyt uudestaan.onko kyseinen herkkyys tapa saada autot käymään merkkihuollossa vai onko se päästöjen valvonnan kannalta välttämätöntä(obd).ja tiedoksi että kaikissa nykyajan autoissa tuo vikavalo syttyy turhan herkästi.ei se merkin vaihto auta mitään.jotkut on ns maanantai kappaleita jotkut pe.kappaleita.


      • Elvis oli kala
        Keujun aloittaja kirjoitti:

        Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti.

        "Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti. "

        Vielä kun kerrot syyn siihen, miksi olet vihainen sille autokorjaamolle? Se autokorjaamo ei koskaan ole tehnyt yhtään Volkswagen-merkkistä autoa. Ne tehdään Saksassa, Meksikossa ja ties missä. Pidätkö Suomalaista yrittäjää ja V.A.G-konsernia samana asiana?
        Samalla periaatteella voitaisiin syyttää Shell öljy-yhtiötä siitä, että polttoaine on Suomessa kalliimpaa kuin Kuwaitissa.


      • Alkuperäinen_kirjoittaja
        Elvis oli kala kirjoitti:

        "Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti. "

        Vielä kun kerrot syyn siihen, miksi olet vihainen sille autokorjaamolle? Se autokorjaamo ei koskaan ole tehnyt yhtään Volkswagen-merkkistä autoa. Ne tehdään Saksassa, Meksikossa ja ties missä. Pidätkö Suomalaista yrittäjää ja V.A.G-konsernia samana asiana?
        Samalla periaatteella voitaisiin syyttää Shell öljy-yhtiötä siitä, että polttoaine on Suomessa kalliimpaa kuin Kuwaitissa.

        Ei varmaan voida tässä tapauksessa puhua suomalaisesta yrittäjästä. VW- Auto Takkatien huollon omistaa VW-Auto Oy, joka taas on Keskon tytäryhtiö ja VW:n virallinen maahantuoja Suomessa.

        Mielestäni kyseinen huolto on se taho jota tästä voi syyttää. Muutosta ei tapahdu jos näitä asioita ei vie ruohonjuuritasolle. Ihan turha jonnekin Keskon VW-auton pääkonttorille on ruveta ruikuttamaan 51 Euron hinnasta. Mutta saattaa olla eri ääni kellossa kun Webissä muutama tuhat ihmistä lukee näitä viestejä ja asiakasmäärät oikeasti alkavat laskea esim. tuossa huoltopisteessä. Edes teoreettisia mahdollisuuksia että asialle jotain tapahtuu.


      • Elvis oli kala
        Alkuperäinen_kirjoittaja kirjoitti:

        Ei varmaan voida tässä tapauksessa puhua suomalaisesta yrittäjästä. VW- Auto Takkatien huollon omistaa VW-Auto Oy, joka taas on Keskon tytäryhtiö ja VW:n virallinen maahantuoja Suomessa.

        Mielestäni kyseinen huolto on se taho jota tästä voi syyttää. Muutosta ei tapahdu jos näitä asioita ei vie ruohonjuuritasolle. Ihan turha jonnekin Keskon VW-auton pääkonttorille on ruveta ruikuttamaan 51 Euron hinnasta. Mutta saattaa olla eri ääni kellossa kun Webissä muutama tuhat ihmistä lukee näitä viestejä ja asiakasmäärät oikeasti alkavat laskea esim. tuossa huoltopisteessä. Edes teoreettisia mahdollisuuksia että asialle jotain tapahtuu.

        Mitä muutosta olet haluamassa auton huoltotoimintaan? ? ? Se on jäänyt epäselväksi.
        Myös muilla merkeillä merkkivalot syttyy ilman mitään sen kummempaa syytä ja sammuttamien maksaa rahaa, jopa enemmän kuin sinun tapauksessa.
        Ahdistaako sinua se, että jouduit maksamaan haluamastasi palvelusta? ? ?
        Ahdistuko samalla tavalla esim. parturissa tai lomamatkalla, kun nekin maksaa? ? ?


      • Myönnä
        Keujun aloittaja kirjoitti:

        Tosiaan, minun VOLKSWAGENISSA, josta olen aikoinaan maksanut 24 000 E ja kuvitellut saavani laadukkaan auton palaa vikavalo vaikka vikaa ei olekaan. VW myy niin sanotusti paskaa hintaan 24 000 E ja minä joudun lisäksi maksamaan VOLKSWAGENILLE 51 Euroa per 7 minuuttia että siinä 24000 E paskakasassa olevat varoitusvalot valot saadaan sammutettua.
        Haloo, jossain mättää ja kovasti. Niinkuin tuossa ei nyt jo vikoja olisi ollutkin, kaikki puolat vaihdettu, ABS jarrujen keskusyksikkö vaihdettu, keskuslukitus oikkuilee, moottori käy epätasaisesti.

        Myönnä pois, PASKAN auton ostit. Ei se täällä avautumalla muuksi muutu. Jos ei ole varaa pitää autoa ja kitiset joka huollon hinnasta, niin kulje bussilla. Tai sitten osta tosiaan itse kyseinen laite ja ala tekemään samaa 3e hintaan, saat tuntipalkaksi 25e. Lienee mielestäsi kohtuullista.


      • Alkuperäinen_kirjoittaja
        Myönnä kirjoitti:

        Myönnä pois, PASKAN auton ostit. Ei se täällä avautumalla muuksi muutu. Jos ei ole varaa pitää autoa ja kitiset joka huollon hinnasta, niin kulje bussilla. Tai sitten osta tosiaan itse kyseinen laite ja ala tekemään samaa 3e hintaan, saat tuntipalkaksi 25e. Lienee mielestäsi kohtuullista.

        Nimenomaan, sitähän olen tässä ollut sanomassa koko ajan että sekä autoni Volkwagen Golf että ko. merkin suomalainen maahantuojan omistama huolto ovat osoittautuneet petollisiksi.

        Autovalmistaja Volkswagen valmistaa laadultaan kehnoja autoja ja sitten paikallinen maahantuoja Kesko/VW-auto paikkaa rahatilannettaan ryöstämällä 51 Euroa 7 minuutissa/437 Euroa tunnissa työllä jota he korjaamiseksi ja huoltamiseksi kutsuvat.

        Kummallista on se, että autot ovat täynnä tällaisia valmistevikoja ja VW-auto näkee oikeudekseen rahastaa myös niillä. Minusta tämä on väärin.


      • Elvis oli kala
        Alkuperäinen_kirjoittaja kirjoitti:

        Nimenomaan, sitähän olen tässä ollut sanomassa koko ajan että sekä autoni Volkwagen Golf että ko. merkin suomalainen maahantuojan omistama huolto ovat osoittautuneet petollisiksi.

        Autovalmistaja Volkswagen valmistaa laadultaan kehnoja autoja ja sitten paikallinen maahantuoja Kesko/VW-auto paikkaa rahatilannettaan ryöstämällä 51 Euroa 7 minuutissa/437 Euroa tunnissa työllä jota he korjaamiseksi ja huoltamiseksi kutsuvat.

        Kummallista on se, että autot ovat täynnä tällaisia valmistevikoja ja VW-auto näkee oikeudekseen rahastaa myös niillä. Minusta tämä on väärin.

        Se on sinusta väärin, se on ymmärretty.
        Eikö tuo itsensä kiusaaminen kannattaisi lopettaa ja lopettaa sa,alla koko autoilu, jos se kerta on noin tunteellista hommaa? ? ? ? ?
        Merkkiä vaihtamalla ei homma parane. Rikkoontumatonta autoa ja ilmaista huoltoa ei ole vielä millään merkillä.
        Kysyn edelleen, että ahdistutko myös partuissa, kun sinulta otetaan tukan leikkuusta 120,00€ / tunti? ? ? ? ?


      • Vierestä seuraaja
        Alkuperäinen_kirjoittaja kirjoitti:

        Ei varmaan voida tässä tapauksessa puhua suomalaisesta yrittäjästä. VW- Auto Takkatien huollon omistaa VW-Auto Oy, joka taas on Keskon tytäryhtiö ja VW:n virallinen maahantuoja Suomessa.

        Mielestäni kyseinen huolto on se taho jota tästä voi syyttää. Muutosta ei tapahdu jos näitä asioita ei vie ruohonjuuritasolle. Ihan turha jonnekin Keskon VW-auton pääkonttorille on ruveta ruikuttamaan 51 Euron hinnasta. Mutta saattaa olla eri ääni kellossa kun Webissä muutama tuhat ihmistä lukee näitä viestejä ja asiakasmäärät oikeasti alkavat laskea esim. tuossa huoltopisteessä. Edes teoreettisia mahdollisuuksia että asialle jotain tapahtuu.

        Onnea vaan Uuden auton ostajalle.
        Ja tietenkin Korjaamon vaihtajalle.

        Voit tietenkin kertoa melle tänne palstaan kuin kävi. Saitko voittaja auton jne. ;)


      • niinnniinno
        Elvis oli kala kirjoitti:

        Mitä muutosta olet haluamassa auton huoltotoimintaan? ? ? Se on jäänyt epäselväksi.
        Myös muilla merkeillä merkkivalot syttyy ilman mitään sen kummempaa syytä ja sammuttamien maksaa rahaa, jopa enemmän kuin sinun tapauksessa.
        Ahdistaako sinua se, että jouduit maksamaan haluamastasi palvelusta? ? ?
        Ahdistuko samalla tavalla esim. parturissa tai lomamatkalla, kun nekin maksaa? ? ?

        Kannattaa harkita bemariin vaihtamista.. ainakin espoon laakkosella homma TOIMII.
        Jos auto on maanantaikappale, ei sitä asiakkaan piikkiin laiteta - kuten elvis kala tekisi.
        Ja siinäkin tapauksessa että takuu on mennyt umpeen vuosi tai pari sitten, ei päivänselvistä asioista väännetä rautalankaa. jos on paska niin on paska ja se ei aina välttämättä ole asiakkaan vika.


      • toimii...
        audistiii kirjoitti:

        Hola!

        Tuon puolavian kanssa et kyllä ole yksin, on tainnut mennä valtaosaan 2001 VW & Audi malleista uudet puolat.

        Muuten VW Takkatieltä saa asiallista palvelua, pariin otteeseen olen käynyt enkä voi moittia.

        Mulla on siis tällanen volkkari, mut edellämainittuja vikoja ei ole esiintynyt. Eli kaikista autoista löytyy ns. maanantaikappaleita!


      • SkattanMicce
        niinnniinno kirjoitti:

        Kannattaa harkita bemariin vaihtamista.. ainakin espoon laakkosella homma TOIMII.
        Jos auto on maanantaikappale, ei sitä asiakkaan piikkiin laiteta - kuten elvis kala tekisi.
        Ja siinäkin tapauksessa että takuu on mennyt umpeen vuosi tai pari sitten, ei päivänselvistä asioista väännetä rautalankaa. jos on paska niin on paska ja se ei aina välttämättä ole asiakkaan vika.

        Herttoniemen Laakkosella tuo air-back valon nollaus maksoi 104 Eur, auto hallissa 6 min. Tosiasiahan on että kyseinen valo voi syttyä mitä pienemmästä syystä. Tilasin OBD-testerin E-Baystä 22 eurolla ja nollan vikamuistin itse enkä vie tuota satasta enää Laakkoselle. Joku kohtuu kuitenkin tuossa hinnoittelussa olisi suotavaa.....


      • Kusetusta
        SkattanMicce kirjoitti:

        Herttoniemen Laakkosella tuo air-back valon nollaus maksoi 104 Eur, auto hallissa 6 min. Tosiasiahan on että kyseinen valo voi syttyä mitä pienemmästä syystä. Tilasin OBD-testerin E-Baystä 22 eurolla ja nollan vikamuistin itse enkä vie tuota satasta enää Laakkoselle. Joku kohtuu kuitenkin tuossa hinnoittelussa olisi suotavaa.....

        Keravan Laakkonen laskutti jakopäänremmin vaihdosta n.150 egee ylimääräistä.Myönsivät virheen tapahtuneen ja palauttavat ylimääräisen osuuden, mutta tuntuu olevan vaikeeta eikä ole asia vieläkään selvä?Polttoainepumpun remmin vaihto unohtui kokonaan.


    • auto

      ja hae vakuutuksesta rahat jos nuin vituttaa.Puhtaalla pirtulla ei jää jälkiä.

    • Keskituloinen

      Kyllä tästäkin huomaa että Euroaikaan siirtyminen on saanut korjaamot ahneeksi. Olisko kenellekään tullut edes mieleen pyytää pari vuotta sitten 302,94 markkaa pienestä muutaman minuutin työstä, VW autohan olisi ollut kuluttaja-asiamiehen hampaissa alta aikayksikön.

      Kyllä tuo huoltofirmat voi katsoa peiliin jos täällä niistä negatiiviseen sävyyn kirjoitellaan, tämä on heidän itse aiheuttamaa päänsärkyä.

      • Euro - mikä markka?

        Markka? mikä se on.
        Muistan joskus ostaneeni jotain 300mk - nyt semaksaa 300euroa. Juu tais kurssi muuttua.

        150mk oli aika lähellä, kun veloitettiin testauksista, vai oliko autoissa vielä silloin mitään can-läyliä (mikä toi on?).
        Ajat muuttuu. Mennään sillä


    • audi-a4 2002

      Juu, hintatasosta olen samaa mieltä. LongLife huolto 210000km, vaihdettiin myös nokkahihna ja vesipumppu, kaikki jarrulevyt ja palat sekä etupään alatukivarret. Sekä sumuvalot, jotain 80e/kpl. Summa yhteensä 2400e, puolet töitä ja puolet osia. Olis saanu uuden käytetyn auton sillä hinnalla... melkeen 15000mk

      Muutenkin olen käynyt Takkatiellä silloin tällöin. Halli on aina autoja täynnä, mutta huoltomiehiä ei juuri näy, mahtaakohan siellä olla ketään töissäkään?? Valohoidosta taitavat laskuttaa.

      Tohon diagnoosijuttuun, niin joku hakkeri vois väsätä PC-ohjelman siihen tarkoitukseen, ei voi olla kovin monimutkainen. Ehkä jopa löytyisi maailmalta jos osaisi etsiä.

      Aattelin kyllä tuossa Takkatiellä ohi ajellessani muutaman kerran laskea, montako autoa ja montako miestä hallissa on. Siitä on sitten helppo laskea, millä tehokkuusprosentilla autoa huolletaan, kun se siellä 2 päivää seisoo.

      Mutta ei se oo ruusuisempaa muuallakaan Audin merkkikorjaamoissa. Kesällä Espoon Audicenter vaihtoi jumittunutta tuulilasinpyyhkijän vivustoa 2 päivää. Jumittui jo toisen kerran tämän vm 2002 Audin elämässä. Samoin Lauttasaaren Audihuollossa kului 2 päivää vaihtaa termostaatti syyskuussa.... Siis perusasioita nämä kaikki!! Aatelkaapas kun autolla on ajettu 210000, niin kohta on kytkinremontti väistämättä edessä. Siihen ei riitä kenenkään rahat. Pitäs kai perustaa oma huoltoliike??

      • maalaisjärkeä

        Kuinka joku voi olla noin tyhmä? Että hallin lämmityksen ja vuokran ja siivouksen ja työkalut jne joku maksaisi huvikseen, ajelisi autoja nostureille seisomaan. Osat vaihtuisi itsestään, kuten tuo jakohihna, puoli moottoria puretaan jne.. Ja kaikesta sitten saisi laskuttaa?
        Kyllä asentajalle palkka maksetaan koko ajan, samoin sille työnjohtajalle. Ja kassalle joka ottaa rahat, tai sille joka vastaa puhelimeen kun tilaat huoltoa. Ai niin, jonkun pitää tilata oikeita osiakin varastoon ja vielä hyllyttää ne. Eikä sovi unohtaa, että joku huolehtii että atk-ohjelmat toimivat. Ja kai joku mainostaakin näitä palveluita, maksullisisn ilmoituksin. Ja joku palkkaa vastaan ne laatiikin, ne ilmoitukset. Niin, sitten täytyy olla ne kalliit laitteet sekä testerit ja niihin kolutus, joka jätkälle, ja vielä monta päivää vuodessa. Sen lisäksi ammattitaitoa korjata testerin ilmoittama vikakin, unohtamatta erikoistyökäluja. Kaiken lisäksi - usko tai älä - seurataan ihan jokaisella mittarilla, kuinka paljon asentaja ehtii tehdä ja kattaako tuotto kulut. Keskon omistajakin halunnee jotakin?

        Ihmettelen oikein, kun ei noita pajoja olekaan joka kulmassa! sun mielestä toi olis bisnes? Muuten, kesälomalla ei o työtekijä paikalla, tosin palkka on 1,5 kertainen, mutta mitäs siitäkään.
        Laita ihmeessä korjamo pystyyn, tullaan kaikki sinne narisemaan, kun siellä saakin seisoa sitten ihan turhan päiten: jos et ole jollain kurssilla, olet käymässä pankissa, hakemassa osia, lomalla, sairaana, koulutuksessa, korjauttamassa tietokonettasi, oikeudessa vastaamassa jonkun urpon 7 minuutin velotukseen tms.. vai kuka maksaa sitten niiden muiden palkan, jotka tuon kaiken tekee puolestasi?

        Ja se 7 minuuttia, ainahan joutuu liian kauan odottamaan. Sitten kerran kun saa nopeaa palvelua, onkin kusi päässä. Laske uudelleen myös muu aika, jonka käytit. Ja halusitko maksaa ajasta, vai siitä, että joku turvallisesti ja ammattitaidolla saattaa autosi jälleen ajokuntoon?
        Tingitkö myös ilotytöltä, jos nalli lähtee heti? Vai maksatko siitä, että nalli yleensä lähtee...


    • jep jep

      elämä on

    • Masapee

      Minulla laukesi Audista kesken ajon sivutörmäystyyny, noin vain, ilman mitään syytä! Paikka hiekkatie, sateen aiheuttamaa epätasaisuutta tien pinnassa, vauhtia noin 40km/h.

      Tampereen laakkonen tutki auton ja totesi että mitään vikaa ei löydy, maahantuoja ilmoitti ettei vahinkoa korvata, koska vikaa ei löydy...

      Eli sii ymmärränkö oikein että on normaalia toimintaa jos audin airbackit laukeilee kesken ajon...?

      Taitaa olla viimeinen audi minun käytössä...

      • Näitä käy, ikävä kyllä

        Tuo on väärin, mut minkäs teet.
        Kaikki riippuu auton iästä ja km.
        Jostakin on jäänyt mieleen 10v ikä(airbag)
        En kyllä itse alkaisi vaihtamaan -97 autoon, jos on ehjät?
        Luulempa että sinulla on uudempi auto.
        Ja jos kolaria tai mitään korjausta huomata autossa. Niillä tiloilla missä anturit on. Niin siinähän on VIKa ;) mieti tota!


    • Autoala

      Korjaamolla aikalailla normaali velotus on 30-65e
      kun testeri laitetaan kiinni autoon.

      Kallista tai ei, mutta joskus voi mennä 5min ja toisinaan 30min.

      Mutta tuossa tapauksessa, jos vika uusiutuu niin varmasti ei ota vikamuistin katsomisesta mitää velotusta! Toden näköisesti silloin on jotain jo jäänyt muistiin.

      Ps.Joskus varmaan on voinut saada ilmaiseksikin, mutta ei enään.

    • vwa

      testaan jokaikisen vw:n ja lasku on 20€/ toteutunut testi. Eli jos ei tule tietoa , ei maksa mitään.

      • edfj

        OBDI/II-mittareita saa hintaan noin 70€/kpl, ja tällä pystyy tulkitsemaan todennäköisesti kaikki mahdolliset virhekoodit, mitä perus autoissa on. Bisnestähän ne Autokauppiaat ja korjaajat tekevät! Pitäis ite vähän osata selvittää asioita, neuvotella hinta etukäteen tai sitten maksaa kiltisti mitä pyydetään.


      • _Köpi_
        edfj kirjoitti:

        OBDI/II-mittareita saa hintaan noin 70€/kpl, ja tällä pystyy tulkitsemaan todennäköisesti kaikki mahdolliset virhekoodit, mitä perus autoissa on. Bisnestähän ne Autokauppiaat ja korjaajat tekevät! Pitäis ite vähän osata selvittää asioita, neuvotella hinta etukäteen tai sitten maksaa kiltisti mitä pyydetään.

        Meillä kävi tietokonehemmo päivittämässä serverin. Työaika 20min.
        Veloitus 150 koska pienin vel on 2h.
        Miksi autoala ei saa veloitaa käytetystä ajasta, koulutuksesta, laitteista, markkinoinnista, liikepaikan vuokrista?


    • käytössä
      • *Ä^_.ilkouy8h7trfe4d

        kiltisti itse maksanut merkkihuollolle vaik 100,jos ne olis osannu poistaa turvavyön piippaukset ja webasto pakkokäynnitymisen.Mut ei kuulemma voi,no kummasti autoharrastaja pysty samalla laitteella nää poistaa.Et olisko sittenkää siihen koulutukseen rahaa uponnu????


    • 26

      siin on vaan sellanen homma että korjaamolla on sellainen asia kuin vastuuu. Vastuu maksaa.

      Esim 50€ vikakoodin lukija voi jättäää 20-30% vikakoodeista lukematta. Lisäksi se voi rikkoa jotain.. kunten vaikka moottorin ohjainlaitteen.. hinnat useita tuhansia.

      Kaikki laadukkaat testerit maksaa yli 1500€ koulutus niihin että osaa käyttä ja vielä tulkita mitä ne koodit oikeasti tarkoittaa.

      lisäksi ihan yleinen homma että kostealla airbag anturit välillä antaa virhettä.

    • tipi77

      Huijattu 3 kertaa samassa paikassa ja hinnat on aivan järkyttävät. t: tyytyväinen hyvän pajan löytänyt Golfin omistaja!

      • Pajaton

        Kerro heti mikä paja kyseessä?


    • 7+8=>?

      hommaappa itellesi testeri netistä ja sekota autos niin onhan toi 51€ halpa hinta

      • Das Auto

        Ostin 1,4 VW Golfin 1999 uutena. Päiväkään ei ole ollut huollossa!
        Ajettu 85t-km automaatti - ainoat huoltotoimenpiteet: öjyn vaihdot n 20t km välein -
        EI SIIS HUOLTOJA - VAIN ÖLJYÄ SUODATTIMIA TULPPIA. Das Auto ist
        perfekt. - mit 4 Türen, grau,
        Der Golf ist in Espoo 2 Jahre ungefahren gestanden. Das Angebot, bitte.


    • juupajuu....juu

      Juu kun vuonna 1982 kaverin väritv:n korjaus oli seuraava:

      5min kesti ja osa 2mk ja työ 200mk.
      Kaverfi hermostui ja kysyi kuin mahdollista:

      '' hengenvaara, et saa itse avata. Nyt sulla taas toimiva tv ''.
      Niinpä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe