oikea sairaaladieetti

liian paksu

Aloitin tänään tämän oikean sairaaladieetin. Voikohan tällä ihan oikeasti saada aineenvaihdunnan tasapainoon? Alkaisitko sinäkin kokeilemaan kuinka onnistuu?

Elikkäs: Aloituspäivä Ti 7.11. lähtöpaino 85,5 kg ja pituus 163 cm

SAIRAALADIEETTI

Suosittu 13.päivän rasvanpoltto on rankka juttu. Sitä ei kannata ruveta kokeilemaan, jos ylipainoa on vain muutama kilo. Jos ylipainoa on kertynyt vähintäänkin seitsemän kiloa, ja terveys on täysin kunnossa sekä kolesteroliarvot normaalit, kuurille voi ryhtyä.

13.päivän kuurissa ei ole kysymys vähästä kalorimäärästä. Kuurin tarkoituksena on vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja tehostaa nimenomaan rasvan palamista. Siksi ohjeita on noudatettava orjallisesti! Yksikin lipsahdus, yksikin olutlasillinen tai perunalastu, pilaa tulokset.
Mitään ylimääräistä ei saa suuhunsa panna, mutta mitään ei myöskään saa jättää pois eikä korvata toisella.
Pinaatin asemasta ei saa ottaa esimerkiksi kaalia, ja kun sanotaan että salaatin kanssa pelkkää öljyä, ei saa sortua valmiiseen, monista aineista koostuvaan salaatinkastikkeeseen.

Ainoa asia jossa joustaminen on sallittua, on lounaan ja päivällisen vaihtaminen keskenään. Sen sijaan kahvia ei saa vaihtaa teeksi, koska juuri kahvin kofeiini sulattaa rasvaa. Koko dieetti perustuu siinä käytettyjen ravintoaineiden koostumuksen aineenvaihduntaa ja ennen kaikkea rasvan palamista kiihdyttävään toimintaan.

Kun ruokalistalla puhutaan paksusta viipaleesta kinkkua, se tarkoittaa vähintään 50 grammaa. Iso pihvi on vähintään 250 grammaa, paljon kalaa ainakin 300g ja maininta ”pinaattia” ainakin kaupan pakastealtaasta löytyvän pakkauksen määrää.
Ja se pala sokeriakin on pantava kahviin. Mitä enemmän on ylipainoa, sitä enemmän on syötävä. Määriä ei saa alittaa!

Jos onnistut vetämään kuurin loppuun eli syömään tasan tarkkaan ohjeitten mukaan 13. päivää, aineenvaihduntasi on muuttunut niin, että painosi pysyy poissa lähes saavutetuissa lukemissa ainakin vuoden. Kuurin saa uusia vasta 12 kuukauden kuluttua! Jos lopetat kuurin kesken ehdittyäsi pitemmälle kuin kuudenteen päivään, voit aloittaa alusta vasta kolmen kuukauden kuluttua. Eli tälle kuurille ei kannata ryhtyä, ellei ole todella vakavasti päättänyt laihtua ja noudattaa uskollisesti ohjeita.

Ruokavalio saattaa näyttää nälkäkuurilta, mutta sitä se ei ole. Pihvit voivat olla valtavia ja kalaa käsketäänkin syömään iso annos. Seitsemännen päivän kohdalla puuttuu päivällinen kokonaan. Se voi pelottaa, mutta kokeilleena voin kertoa, että siihen mennessä elimistössä on tapahtunut kumma juttu: nälkä on häipynyt! Pelkkä ruoan hajukin ällöttää, ihan kuin mehupaastolla.

VINKKEJÄ: Liha maustetaan vähällä suolalla ja pippurilla, yrttimausteet ovat sallittuja.
Alkoholi ja kaikki virvoitusjuomat ovat ehdottomasti kielletty.
Kahvia ja teetä ei saa juoda päivän mittaan!
Vettä on juotava VÄHINTÄÄN 2 litraa vuorokaudessa.


RASVANPOLTTO-OHJELMAN RUOKAVALIO

1.   ja 8. päivä
Aamupala: 1 kuppi kahvia ja 1 sokeripala
Lounas: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti keitettyä pinaattia (pakaste käy), 1 tomaatti
Päivällinen: 1 teflonpannulla paistettu tai grillattu iso pihvi, vihreää salaattia (siis pelkkää lehtisalaattia tms.), hieman öljyä ja sitruunanmehua

2.   ja 9. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala
L: 1 iso pihvi, vihreää salaattia ja tuore hedelmä (omena, päärynä, appelsiini tai mandariini)
P: 1 paksu viipale kinkkua, 1,5dl maustamatonta jogurttia

3.   ja 10. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: keitettyä pinaattia, 1 tomaatti, 1 tuore hedelmä
P: 1 paksu viipale kinkkua, 2 keitettyä kananmunaa, runsaasti vihreää salaattia öljy-sitruunamehukastiketta, 1 tuore hedelmä

4.   ja 11. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: purkki raejuustoa, 1 iso raastettu porkkana, 1 kovaksi keitetty kananmuna
P: 1,5dl maustamatonta jogurttia, 1 purkki hedelmäsalaattia hedelmäliemessä (ei siis sokeriliemessä) sekä banaani

5.   ja 12. päivä
A: 1 iso raastettu porkkana, sitruunamehua
L: runsaasti vähärasvaista kalaa (seiti, turska, hauki, ahven, kuha, kampela) vähässä rasvassa paistettuna, sitruunaa, pieni pala leipää, hieman voita tai margariinia
P: suuri pihvi vähässä rasvassa paistettuna, keitettyä parsakaalia, vihreää salaattia sitruunamehulla

6.   ja 13. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: grillattua broileria ilman nahkaa, vihreää salaattia öljy-sitruunamehukastikkeella
P: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, 1 suuri raastettu porkkana

7.   päivä
A: 1 kuppi teetä
L: grillattua tai uunissa foliossa valmistettua lihaa, esim. porsasta tai lammasta, nautakin käy
P: ei mitään syötävää, ainoastaan paljon vettä

121

64071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyplis

      koettelemuksen mittaan. Itseäni kiinostaisi tuo dieetti kyllä kovasti. Ainoana asiana epäilyttää vain tuo pinaatti.. Sitä kun en saa alas en sitten milään. Voisin kuitenkn olla valmis yrittämään JOS tuloksia tuntuu...ja ennenkaikkea näkyy!

      • pulleroinen

        Sama juttu olen 164cm pitkä ja painoa 80kg.Nopeasti tulleet liikakilot pitäisi saada pois helmikuuhun mennessä mutta millä ihmeellä


      • toivottavasti sillä lähtee
        pulleroinen kirjoitti:

        Sama juttu olen 164cm pitkä ja painoa 80kg.Nopeasti tulleet liikakilot pitäisi saada pois helmikuuhun mennessä mutta millä ihmeellä

        Eli tähän sairaala dieettiin..
        Kun mietin että onko todellisuudessa mitään sen ihmeempää rasvanpoltto systeemiä tossa mitä syöt vaan päivittäinen kalorien saanti putoaa sinne 450-500 kaloriin päivässä jolla kyllä laihtuu.
        Kokeilen nyt tätä. Vaikka aloittaja kahvista sanoi niin en minä kyllä tämän takia aloita kahvia juomaan joten otan jääkaappi kylmän greipin aamulla.

        Lähtö paino on nyt 77 ja pituutta on 168.

        Katsotaan kuinka 13 päivän jälkeen on käynyt.

        Jos on muita jotka laihduttaneet mukaillen tätä tulkaa ihmeessä kertomaan :)


      • KokeiltuOn

    • höppeli....

      Moikka! Ei sulla sattuis olemaan mitään tietoa paljonko tuon 13päivän aikana pitäis laihtua?
      Ehdotin miehelleni tuota, ja hänen mielestään varmaan mieluisampi kuin kaalisoppa dieetti!

      Niin ja mistäs tuon muuten löysit?

      • liian paksu

        Tämä on ikivanha resepti. (olisko alunperin Ruotsalainen sairaaladieetti?)Itse poimin sen eräästä sivustosta netistä ja nyt kun katsoin sitä ei enää ollut sivuilla (miljan reseptit). olin tallentanu sen kuitenki omalle koneelleni.

        En osaa sanoa kuinka paljon pitäis lähteä painoa. Eräs tuttavani (mies) , oli kokeillut dieettiä ja sillä oli lähteny 10 kg kahdessa viikossa ja on pysynyt poissa. Meillä naisilla en usko lähtevän noin paljon. Mutta kai se jotenkin sitten vaikuttaa aineenvaihduntaan, kuten luvataan. Ja aion ottaa siitä nyt selvän.

        Eka päivä nyt takana ja ainakin vielä on sujunu justiin suunnitelman mukaan. Tulen tänne kertomaan teille kuinka etenee. Toivottavasti jaksan noudattaa ihan pilkulleen. Pinaattikin sujahti alas kurkusta kun ei pahemmin maistellu:)


    • boboböö

      Mielenkiintoinen juttu, mutta onko tosiaan siis täysin turha jos ei pysty orjallisesti noudattamaan...itse erittäin pahasti allerginen raa'alle porkkanalle?

      • Kaikenlaista sitä onkin

        Dieetit perustuvat AINA ravinnosta saadun energiamäärän minimoimiseen tai vaihtoehtoisesti Atkins-tyyppisiin epäluonnollisiin ruokailutottumuksiin pohjautuviin pikaratkaisuihin. Missä on tutkimus jonka mukaan esim.kofeiini sulattaa rasvaa? Entä minkä tutkimuksen mukaan voidaan todeta edellämainitun dieetin muuttavan aineenvaihduntaa niin, että vaikutus näkyy vuoden?

        Varmin tapa saada loppuikänsä inho yksittäisiä ruoka-aineita kohtaan on niiden pakonomainen suuhun tunkeminen ulkopuolisen käskyjä lammasmaisesti noudattaen. Aika harva syö esim.pinaattia keitettynä sellaisenaan. Vaimoni haksahti jollekin vastaavalle kuurille jonka jälkeen meillä pinaatit saan syödä kaikessa muodossaan itse. Terve järki käteen!

        Jojottamiseen kai tällaiset ohjeet ovat onnen omiaan, mutta on kai selvää että entiset ruokailutottumukset palaavat heti kun alkaa "uusi" tökkimään. Pikkuhiljaa ruokailutottumuksia muuttamalla saadaan pysyvät vaikutukset ja herkutteluakin voidaan järkevästi harjoittaa.

        Mielestäni tällaiset pilkuntarkat dieetit ovat vain haitaksi ihmiselle joka haluaa aidosti laihtua ja varsinkin pysyä terveenä ja hoikkana lopun ikäänsä. Myös suhtautuminen ruokaan/ravintoon vääristyy.Eri asia on jos on asennoitunut lihomaan kuurin jälkeen entisestään suurempiin mittoihin kuten usein käy.

        Sopiva määrä liikuntaa ja kunnollinen ja terveellinen ruokavalio yhdistettynä positiiviseen elämänasenteeseen on toimiva paketti.


      • liian paksu
        Kaikenlaista sitä onkin kirjoitti:

        Dieetit perustuvat AINA ravinnosta saadun energiamäärän minimoimiseen tai vaihtoehtoisesti Atkins-tyyppisiin epäluonnollisiin ruokailutottumuksiin pohjautuviin pikaratkaisuihin. Missä on tutkimus jonka mukaan esim.kofeiini sulattaa rasvaa? Entä minkä tutkimuksen mukaan voidaan todeta edellämainitun dieetin muuttavan aineenvaihduntaa niin, että vaikutus näkyy vuoden?

        Varmin tapa saada loppuikänsä inho yksittäisiä ruoka-aineita kohtaan on niiden pakonomainen suuhun tunkeminen ulkopuolisen käskyjä lammasmaisesti noudattaen. Aika harva syö esim.pinaattia keitettynä sellaisenaan. Vaimoni haksahti jollekin vastaavalle kuurille jonka jälkeen meillä pinaatit saan syödä kaikessa muodossaan itse. Terve järki käteen!

        Jojottamiseen kai tällaiset ohjeet ovat onnen omiaan, mutta on kai selvää että entiset ruokailutottumukset palaavat heti kun alkaa "uusi" tökkimään. Pikkuhiljaa ruokailutottumuksia muuttamalla saadaan pysyvät vaikutukset ja herkutteluakin voidaan järkevästi harjoittaa.

        Mielestäni tällaiset pilkuntarkat dieetit ovat vain haitaksi ihmiselle joka haluaa aidosti laihtua ja varsinkin pysyä terveenä ja hoikkana lopun ikäänsä. Myös suhtautuminen ruokaan/ravintoon vääristyy.Eri asia on jos on asennoitunut lihomaan kuurin jälkeen entisestään suurempiin mittoihin kuten usein käy.

        Sopiva määrä liikuntaa ja kunnollinen ja terveellinen ruokavalio yhdistettynä positiiviseen elämänasenteeseen on toimiva paketti.

        Itse olen laihduttanut elokuusta lähtien 8 kg juuri tuolla mainitsemallasi ruokailutottumuksien muuttamisella.Olen myös aina harrastanut liikuntaa, jopa silloin kun lihoin. Säännöllisen liikkumisen ansiosta yleiskuntoni on hyvä. Mutta jumittaa nyt pahasti ja pitäisi saada edes pieni startti tähän. Olen miettinyt kyllä myös jatkonkin etukäteen.


        Olen kyllä suurimmalta osalta samaa mieltä kanssasi. Tutkimuksista en tiedä ja siksi kokeilenkin tätä itseeni. Jos tulee takaisin niin sitten tulee. Kahdessa viikossa ei ehdi kyllä kpmplikaatiota terveellä tulla, jos miettii mitä olen napaani vetänyt lihotessani.

        Kiitos terveen järjen ylläpitämisen toivottamisesta. Aikomukseni olikin ostaa vain yhtä pussia kerralla pinaattia, ettei kukaan muu tartte pinaattia sitten syödä missään muodossa.On tuo kauppakin niin lähellä ja onneksi oli halpaa, joten minulla on vara heittää loput pois.


      • 1eija
        Kaikenlaista sitä onkin kirjoitti:

        Dieetit perustuvat AINA ravinnosta saadun energiamäärän minimoimiseen tai vaihtoehtoisesti Atkins-tyyppisiin epäluonnollisiin ruokailutottumuksiin pohjautuviin pikaratkaisuihin. Missä on tutkimus jonka mukaan esim.kofeiini sulattaa rasvaa? Entä minkä tutkimuksen mukaan voidaan todeta edellämainitun dieetin muuttavan aineenvaihduntaa niin, että vaikutus näkyy vuoden?

        Varmin tapa saada loppuikänsä inho yksittäisiä ruoka-aineita kohtaan on niiden pakonomainen suuhun tunkeminen ulkopuolisen käskyjä lammasmaisesti noudattaen. Aika harva syö esim.pinaattia keitettynä sellaisenaan. Vaimoni haksahti jollekin vastaavalle kuurille jonka jälkeen meillä pinaatit saan syödä kaikessa muodossaan itse. Terve järki käteen!

        Jojottamiseen kai tällaiset ohjeet ovat onnen omiaan, mutta on kai selvää että entiset ruokailutottumukset palaavat heti kun alkaa "uusi" tökkimään. Pikkuhiljaa ruokailutottumuksia muuttamalla saadaan pysyvät vaikutukset ja herkutteluakin voidaan järkevästi harjoittaa.

        Mielestäni tällaiset pilkuntarkat dieetit ovat vain haitaksi ihmiselle joka haluaa aidosti laihtua ja varsinkin pysyä terveenä ja hoikkana lopun ikäänsä. Myös suhtautuminen ruokaan/ravintoon vääristyy.Eri asia on jos on asennoitunut lihomaan kuurin jälkeen entisestään suurempiin mittoihin kuten usein käy.

        Sopiva määrä liikuntaa ja kunnollinen ja terveellinen ruokavalio yhdistettynä positiiviseen elämänasenteeseen on toimiva paketti.

        "vaihtoehtoisesti Atkins-tyyppisiin epäluonnollisiin ruokailutottumuksiin pohjautuviin pikaratkaisuihin."

        Taas tätä höpöhöpöä. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin lähtee yksittäisiä dieettejä arvostelemaan. Itse olen Atkinsin dieetillä ja todella perusteellisesti perehtynyt aiheeseen, eikä dieetti todellakaan perustu epäluonnollisiin ruokailutottumuksiin.

        Kyllä minäkin täällä törmäilen vaikka mihin dieetti-ideoihin, mutta en kommentoi enkä puutu, koska en tiedä niistä riittävästi kommentoidakseni, enkä lähde arvostelemaan toisten valintoja, vaikka ne minusta kuulostaisivatkin hulluilta. Jokainen tavallaan.


    • liian paksu

      No niin. Nyt olen kaksi päivää noudattanut tätä sydeemiä. Ja kaksi kiloa on paino tippunut. Nesteet on lähtenyt liikkeelle, vessassa täytyy ravata jatkuvasti. Nälän tunnetta on eilen ollut havaittavissa lounaan ja päivällisen välillä.
      Harkkojen jälkeen illalla olis tehny mieli syödä, kuten mulla on ollut tapana. Mutta nälän tunne ohittui veden juonnilla.

    • vaan...

      Niin, ajattelin vaan tsempata sua, että jaksaisit kokonaan tuon 13.päivää ja kertoa miten on mennyt!!
      Täällä päin ollaan hirveen kiinnostuneita, ja ehkä itsekkin kokeilemaan =)

    • MenninkaisNeiti

      Tämäkö muka sairaaladietti?
      Itellä ihan erilainen ohje!

    • oikaisija

      Itse vedän juuri samalla nimellä olevaa diettiä
      vähän eri ohjeilla. Olen lisännyt vähän näitä ruokamääriä ja aamulla ja illalla syön kevyt mehukeittoa n 2 dl johon lisänyt lusikallisen vehnänlesettä (meinaan voi maha kovinkin paljon paremmin). en usko että näistä syntyvän n 40 kaloria kaataa tätä juttua. Samoin kahvia olen juonut enempi ensimmäisen päivän pääkivun takia.
      Eli itsellä tarkoitus vetää tätä viikko ja nyt on menossa 5 päivä. Tämän dietin jälkeen siirryn normaaliin kevyempään ruokavalioon(eli 2000 kaloria, 40 prossaa hiilareita, 30 proteiinia ja 30 rasvaa). Saas nähdä miten äijän käy. Alku paino vähentyny n 2.5 kiloa 5 päivässä ja varmasti nestettä suurin osa mutta huomiota tähänmennessä.
      - Nälkä ei vaivaa ollenkaan? (muuta kuin henkisesti)
      - Älytöntä vessassa käyntiä. Enimmäkseen tätä pientä hätää mutta myös joka aamu tuollainen iso hätäkin tulee...
      - Pirteä jopa pelottavan pirteä nukkunu vain n 5.5 -6.5 tuntia per yö ja heränny n.5:30 joka aamu eikä vaan väsytä. Tämä jopa huolestuttaa.
      - liikuntaa olen harrastanut joka päivä mutta kevyttä hirveen raskasta ei uskalla kokeilla (kävelyä, kuntopyörää, puntteja kevyillä painolla)
      - Yleisesti ottaen on ollut helppoa
      - ennen dietti oli tullut painoa 3-4 kiloa lisää pienessä ajassa n 1.5 kk (nestettä?)

      Tällähetkellä tuntui että ennen diettiä taisi olla jotain pielessä kun oli jatkuvasti väsyny. Toisaalta tuli kyllä poltettua kynttilää kummastakin päistä ja keskeltäkin ja alkoholiakin nautittua pitkälti yli suurkuluttajan rajan...

      Katsotaan miten jatkossa äijän käy?

    • hannah 58

      monta kertaa laihtua yrittänyt,joskus jopa onnistunut. vuosia sitten pääsin normaalipainooni,mutta stressi, liikunnan minimiin jääminen toi tublat takaisin hitaasti ja varmasti. nyt haluan kokeilla sairaala diettiä! -95 kokeilin ja tepsi,vaikka aloituspäivät ja kuurin viimeiset 3 pvää vaikeat. aion aloittaa ma 14.1.008 olen 165 cm pitkä,pätkä ja painoa 110kg...siis todella terveysriski suuri mahdollisuus 2 kkosvaiheen dabetespotilaaksi ja polvinivelet vihloen kun yritän porskutella lenkille,joku erehtynyt luulemaan ,että raskaana olen kun maha edessä pompottaa. aion yrittää oppia rakastamaan itseäni enemmän ja toivoa saada kilojen pois saannista ehkä muutaman lisä-elinvuoden lisää.suruun ei kannattaisi itseänsä sokerihumalalla hukuttaa ym.petollisella mässäilyllä sillä tuloksena on ...ainakin omalla kohdallani katastrofi,jota nyt itseinhossa ja itseeni tympääntyneenä,lähden tutkimusmatkalle parempaan.

      • Startti!

        Kyllähän tuolla laihtuu, mutta suurimmaksi osasksi nestettä. 13 Päivän aikana tuskin voi rasvaa polttaa kuin nelisen kiloa. Tuotahan on hyvä jatkaa pitempäänkin, nauttii vaan kuitupitoisia hiilareita ja rasvaa vähän lisää.


      • hannah 58
        Startti! kirjoitti:

        Kyllähän tuolla laihtuu, mutta suurimmaksi osasksi nestettä. 13 Päivän aikana tuskin voi rasvaa polttaa kuin nelisen kiloa. Tuotahan on hyvä jatkaa pitempäänkin, nauttii vaan kuitupitoisia hiilareita ja rasvaa vähän lisää.

        niin aloitettava kai jostain on! ja sen jälkeen yritettävä järkeistää syömätottumustaan,ja mieltymyksiään.Niin varmaan dieetin jälkeen voi kuten sanoit jatkaa kuitupitoisemmalla tavalla,kyllä välillä harmittaa kun kaveri vetää hyvää vatsan täydeltä,eikä liho! minä lihon jo pelkästä hyvän ruan katsomisesta,ainakin siltä tuntuu.kun pääsisi sellaiseen ruokatasapainoon,jonka kanssa voisi elää.


    • tsaika

      Onkohan tämä minulle liian rankka kun on kolestroli lääkitys ja verenpainelääkitys?

      • mmmm_mmmmmm

        Oon nyt kuudettä päivää sairaaladieetillä ja yli 2 kg lähtenyt. mieli tekis kauheesti kaikkee "kiellettyä", mut yritän sinnitellä loppuun asti.

        tarkoitus on että tää ois alkuspurtti laihduttamiseen ja terveellisempään syömiseen ylipäätänsä. En usko että nää tulokset säilyy vuoden niinkuin luvataan, jos palaa tän jälkeen syömään herkkuja vaan.

        Se mikä on ihana juttu tässä on se kun on selkeä lista mitä syödä milloinkin. Ei tarvi itse pähkäillä kaupassa että mitä sitä söis tänään. Oonkin ajatellut että tän jälkeen voisin miettii aina viikon syömiset etukäteen ja sit noudattaa sitä. Ja kerran viikossa vois syödä jonkun herkunkin vaikka.

        Kertokaa ihmeessä lisää kokemksia tästä! Onko tulokset kestäneet teillä, vai onko kilot tulleet takaisin korkojen kera?


      • mmmm_mmmmmm_

        En tiiä ootko jo aloittanut dieetin kun sun viestistäs on aikaa kulunut?

        Mut mun mielestä tää saattaa olla liian rankka, koska ohjeissa sanotaan ettei sais olla sydänsairauksia. Tässä on kuitenkin aika paljon noita kanamunia ja eikös ne lisää kolesterolia tms.


      • mmmm_mmmmmm:)
        mmmm_mmmmmm kirjoitti:

        Oon nyt kuudettä päivää sairaaladieetillä ja yli 2 kg lähtenyt. mieli tekis kauheesti kaikkee "kiellettyä", mut yritän sinnitellä loppuun asti.

        tarkoitus on että tää ois alkuspurtti laihduttamiseen ja terveellisempään syömiseen ylipäätänsä. En usko että nää tulokset säilyy vuoden niinkuin luvataan, jos palaa tän jälkeen syömään herkkuja vaan.

        Se mikä on ihana juttu tässä on se kun on selkeä lista mitä syödä milloinkin. Ei tarvi itse pähkäillä kaupassa että mitä sitä söis tänään. Oonkin ajatellut että tän jälkeen voisin miettii aina viikon syömiset etukäteen ja sit noudattaa sitä. Ja kerran viikossa vois syödä jonkun herkunkin vaikka.

        Kertokaa ihmeessä lisää kokemksia tästä! Onko tulokset kestäneet teillä, vai onko kilot tulleet takaisin korkojen kera?

        Nyt on dieetti ohi! ja painoa lähti yli 6 kg, jes!!:)

        Dieetin loppuvaiheessa poikkesin ruokavaliosta, koska minulle tuli niin heikko-olo. Esim söin ylimääärisen appelsiinin tai tomaatin. Ja kahten viimeisenä päivänä söin jo ihan muunneltua ruokaa (eli esim. kalan tilalla kalakeittoa). Mutta kiloja senkuin lähti pienistä muutoksista huolimatta!:)

        Jos joku on nyt aloittamassa dieettiä/dieetillä, niin haluan rohkaista kestämään dieetin läpi (kunhan on hyvä olo eikä heikota tms). Karkin ja makeanhimo on ihan älytön alussa, mutta nyt se on helpottantu enkä aio ostaa karkkia vaikka jo saisinkin!!:O En halua pilata tuloksia, vaan aion jatkaa laihtumista. Lasken päivitäiset kalorit niin että saan vähemmän kaloreita kuin kulutan!:)

        Tää oli ihan mahtava dieetti: sain itsekuria ja tosi hyvän tsemppauksen laihduttamiseen, opin että 3 aterialla (aamupala, lounas ja päivällinen) pärjää aikuinen ihminen vallanmainiosti ja jos heikottaa niin sitten jotain hedelmää tai muuta kevyttä välipalana/iltapalana.
        Ja senkin huomasin että tv:tä voi katsoa ilman naposteltavaa!!!

        :)


    • Tiiina

      Kolmisen kuukautta sitten alotin tän dieetin, syömisen kans pärjäs vaan nuo "viinan tuskat" ei antanu periksi.. muistaakseni 4. dieettipvnä join muutaman kossu-sitruuna-vichyn, samaten 8.pvnä. vaan siitä huolimatta dieetin aikana, jota noudatin 10. pvn asti lähti 5 kg, johon olin kyllä tosi tyytyväinen. nestettähän se lähinnäkin oli, mut poisti kyllä turvotusta kivasti. Työkaveri alotti samaan aikaan, sekään ei loppuun asti vetäny ja sillä lähti 2 kg. Nyt alotin taas eilen, ja aattelin vetää KUNNOLLA loppuun asti. ilmottelenpä miten käy:)!

      • Kata87

        Elikkä kohta olis tarkotus mennä nukkumaan (yö kukkuja kun olen) ja aamulla sitten aloittaa tämä ihme dieetti! Pituutta löytyy 163cm ja painoa nyt (1min sitten) tasan 65kg.

        Tsempataan toisiamme ja olis kiva tietää muidenkin juuri aloittaneiden tuntemuksia!


      • tiiina
        Kata87 kirjoitti:

        Elikkä kohta olis tarkotus mennä nukkumaan (yö kukkuja kun olen) ja aamulla sitten aloittaa tämä ihme dieetti! Pituutta löytyy 163cm ja painoa nyt (1min sitten) tasan 65kg.

        Tsempataan toisiamme ja olis kiva tietää muidenkin juuri aloittaneiden tuntemuksia!

        Neljännen pvn aamu ja hyvin jaksaa. Lähtöpaino oli 63kg, nyt näytti 61,5 (pituutta 164cm). viimmeksi alko tippuun nopeemmin, vaan tällä kerralla on tuo veden juonti jotenkin jääny vähemmäksi. nyt pitää alkaa sitäkin vetään paljon enempi. olo on ihmeenki virkku, eilen jakso ihan hyvin käydä tunnin lenkin ja salitreenin. uni rytmi muuttu kolmisen viikkoo sitten ihan kummaksi, herään kuuden aikaan ja viimestään yhentoista aikoja nukkuun, kun ennen se oli vähintään kolme tuntia edellä. ei siis viitsi ottaa tuota aamukahviakaan viel ennen yheksää jotta jaksais iltapäivään. baarityöntekijänä se pari ölppääkin on jääny iltasin ottamatta;). Vuodessa tullu reilu 7kg lisää (johtuen varmaankin tuosta tissuttelusta..), elikkä raittiudenkin kannalta loistava dieetti.:D. Kohta aamulenkille.


      • Kata87
        tiiina kirjoitti:

        Neljännen pvn aamu ja hyvin jaksaa. Lähtöpaino oli 63kg, nyt näytti 61,5 (pituutta 164cm). viimmeksi alko tippuun nopeemmin, vaan tällä kerralla on tuo veden juonti jotenkin jääny vähemmäksi. nyt pitää alkaa sitäkin vetään paljon enempi. olo on ihmeenki virkku, eilen jakso ihan hyvin käydä tunnin lenkin ja salitreenin. uni rytmi muuttu kolmisen viikkoo sitten ihan kummaksi, herään kuuden aikaan ja viimestään yhentoista aikoja nukkuun, kun ennen se oli vähintään kolme tuntia edellä. ei siis viitsi ottaa tuota aamukahviakaan viel ennen yheksää jotta jaksais iltapäivään. baarityöntekijänä se pari ölppääkin on jääny iltasin ottamatta;). Vuodessa tullu reilu 7kg lisää (johtuen varmaankin tuosta tissuttelusta..), elikkä raittiudenkin kannalta loistava dieetti.:D. Kohta aamulenkille.

        Hei hyvä hyvä... kyllä se varmaan niin on että tähän rytmiin pitää vaan tottua. Eilen oli siis eka päivä ja oikeesti, oon niiin yllättyny kuinka hyvin se meni! Yöllä ei sitte niinkään ku iski iha törkee nälkä siinä 02 aikaan, eikä millään meinannu helpottaa. Join sitte paljon vichyä ja kattelin tvtä ja kyllähän se uni sitte tuli parin tunnin jälkee. Aamulla heräsin sitte 7ltä meinasin keittää ne kaffit mut helkkari... iha törkee "rintakipu", sellanen et sattuu ku hengittää syvään. No sit ku se meni ohi ja nousin sängystä, nii ei ollu kaukana et olisin oksentanu. Outoa. mut nyt taas hyvä olo ja aijon jatkaa tsemppaamista. lähtö siis 65kg ja jo tänään oli 63,7! Ja mun paino ei heittele heittele tollai, vaa kyllä nyt on nesteitä lähteny :)


      • koetin....
        Kata87 kirjoitti:

        Hei hyvä hyvä... kyllä se varmaan niin on että tähän rytmiin pitää vaan tottua. Eilen oli siis eka päivä ja oikeesti, oon niiin yllättyny kuinka hyvin se meni! Yöllä ei sitte niinkään ku iski iha törkee nälkä siinä 02 aikaan, eikä millään meinannu helpottaa. Join sitte paljon vichyä ja kattelin tvtä ja kyllähän se uni sitte tuli parin tunnin jälkee. Aamulla heräsin sitte 7ltä meinasin keittää ne kaffit mut helkkari... iha törkee "rintakipu", sellanen et sattuu ku hengittää syvään. No sit ku se meni ohi ja nousin sängystä, nii ei ollu kaukana et olisin oksentanu. Outoa. mut nyt taas hyvä olo ja aijon jatkaa tsemppaamista. lähtö siis 65kg ja jo tänään oli 63,7! Ja mun paino ei heittele heittele tollai, vaa kyllä nyt on nesteitä lähteny :)

        koetin tätä dieettiä mutta eka päivänä tuli niin heikko olo töissä että oli pakko lähteä pois meinas taju lähteä täytyy kai hakea sairas lomaa ennen kuin tätä kokeilee.. teen hitsaus hommia ja ei tuommonen ruoka riitä pitämään koko päivää elossa...


    • Ärveli

      Olin 13 päivän kuurilla ja paino putosi 9 kg.
      Noudatin tinkimättä ohjetta, vaikka esim. pinaatista en pitänyt ollenkaan.
      Dieetin jälkeen liityin painontarkkailuryhmään, jolla pyrin varmistamaan sen, että paino ei ainakaan nouse, mieluimmin lähtisi muutama kilo lisää pois.
      Lähtödimenssiot olivat 181/117
      Että tällä viisii.

    • äijä yli 40v

      Kokeilin 13 päivän kuuria. Kannatti noudattaa kuuria se tehosi . Muutamana päivänä söin enemmänkin kun, mitä kuuri olisi vaatinut. Toki nautin vain niitä tuotteita mitä menu edellytti.

      Lähtö paino 80,5 kg ja pituutta on 168.

      Loppu tulema oli kuurin päättyessä 24.10.2009 74,8 kg

      Nyt paino on laskenut ihan normaalin elämän jatkuessa aina 73,4 kiloon.

      En kadu tekemisiäni tällä kohdin, suosittelen ainoastaan muillekin. Oppii muuten samalla kurinalaisuutta. Totta kannattaa miettiä kuurille ryhtymistä jos ei ole terve tai on jotain muita fysiologisia juttuja.

      Nytkin tyytyväinen yli 40-mies 13.11.2009 pohjanmaalta

      • äijä yli 40v

        Ajattelin kertoa että tilanne 46 päivää kuurin päättymisen jälkeen 73,7 kg.


    • hyvä mutta

      entä jos ei voi syödä kalaa?Mitä tilalle?

      • ärkki

        niimpa mitä jos ei voi sydä kalaa nii mitä tilalle...


      • Vanessa15
        ärkki kirjoitti:

        niimpa mitä jos ei voi sydä kalaa nii mitä tilalle...

        mä oon pitkään aikaan hallunnut laihtua painan 57kg onn vaan 158cm(tiiän oon aika lyhyt :() ja oon 15v.
        Mäkin varmaan kokeilen tätä dieettiä


    • LadyLaihduttaja

      Tilaa, johon tollanen vähähiilarinen dietti johtaa sanotaan ketoosiksi. Ketoosi tulee myös paastoamalla kun kroppa alkaa tuottaa ketoaineita. Ketoosin aikana poistuu ensin paljon nesteitä, mutta myöhemmin alkaa myös rasva palaa. Kannattaa käydä lukaisemassa aiheesta lisää www.karppaus.info

      Tommonen tiukka startti voi olla hyvä alku laihistelulle mutta ei tuolla kilot missään tapauksessa pysy kauaa pois, koska ne on tosiaan nesteitä. Heti kun palaa sille vanhalle vilja-sokeri-ruokavaliolle niin ne nesteet tulee takas. Kannattaa vaan koittaa opetella syömään niin, että laihtuu pysyvästi ja ilman tuskaa ja itkua :)

      • minävain_______

        Tuollaiset tieteeseen perustumattomat uskomus-kituutusdieetit (Tuskinpahan vain tuotakaan virallisesti sairaalassa ylipainon hoitoon käytetään minkälaisen kuvan nimestä saa) ovat ainakin itselläni (olen kärsinyt syömishäiriöstä) ,laukaisseet ahmimiskierteen, kun ruokaa ei saa tarpeeksi. Ilman kituutusdieettejä tuskin olisin lihonut ylipainoiseksi. Jos syö vähän ja on elämässä hektistä, iltaisin on heikko olo ja tekee mieli äkkihiilihydraattia (suklaa yms). Sortumisesta tulee sitten tosi paha mieli, koska dieetissä sanotaan että se menee pilalle yhden perunalastun takia. Nykyään opettelen vain uusia elintapoja, en laihduta koska laihdutuskuurien ja dieettien jälkeen monella paino laskee takaisin. Joku voi ajatella että puhun potaskaa, mutta monelle tuollaiset dieetit ovat huonoksi. En tosiaan ennen kituutusdieettejä ollut AHMINUT suklaata, mutta kun energiavarannot ovat kropassa lopussa keho huutaa vain "hiilihydraattia!" Ehkä tuollaista voisi kokeilla, jos on vaikka työttömänä, mutta ei kyllä silloin jos on monta rautaa tulessa. Luulin aiemmin että laihdutus on yhtä kuin porkkanan syönti, mauttomat ruoat tai sitten joku kaalisopan vetäminen. Äkkielämäntapamuutokset totesin huonoksi. Parempi aloittaa hitaasti ja nipistää sitten ruokavaliosta, kun vatsalaukku on tottunut pienempiin annoksiin. Sama liikunnan kanssa. Äärimmäinen kuntokuuri alussa tappaa varmasti liikuntainnon ja vie ylikuntoon. Varon nykyään kaikkea ääridieettejä yms... Paljon helpompaa olisi jos en ikinä normaalipainoisena olisi nuorempana dieettiä aloittanut ja ensimmäistä ahmimiskierrettä ei olisi tullut. Pitää kuunnella kehoaan ja olla itselleen armollinen. Tuo dieetti on potaskaa!


      • Miranna85
        minävain_______ kirjoitti:

        Tuollaiset tieteeseen perustumattomat uskomus-kituutusdieetit (Tuskinpahan vain tuotakaan virallisesti sairaalassa ylipainon hoitoon käytetään minkälaisen kuvan nimestä saa) ovat ainakin itselläni (olen kärsinyt syömishäiriöstä) ,laukaisseet ahmimiskierteen, kun ruokaa ei saa tarpeeksi. Ilman kituutusdieettejä tuskin olisin lihonut ylipainoiseksi. Jos syö vähän ja on elämässä hektistä, iltaisin on heikko olo ja tekee mieli äkkihiilihydraattia (suklaa yms). Sortumisesta tulee sitten tosi paha mieli, koska dieetissä sanotaan että se menee pilalle yhden perunalastun takia. Nykyään opettelen vain uusia elintapoja, en laihduta koska laihdutuskuurien ja dieettien jälkeen monella paino laskee takaisin. Joku voi ajatella että puhun potaskaa, mutta monelle tuollaiset dieetit ovat huonoksi. En tosiaan ennen kituutusdieettejä ollut AHMINUT suklaata, mutta kun energiavarannot ovat kropassa lopussa keho huutaa vain "hiilihydraattia!" Ehkä tuollaista voisi kokeilla, jos on vaikka työttömänä, mutta ei kyllä silloin jos on monta rautaa tulessa. Luulin aiemmin että laihdutus on yhtä kuin porkkanan syönti, mauttomat ruoat tai sitten joku kaalisopan vetäminen. Äkkielämäntapamuutokset totesin huonoksi. Parempi aloittaa hitaasti ja nipistää sitten ruokavaliosta, kun vatsalaukku on tottunut pienempiin annoksiin. Sama liikunnan kanssa. Äärimmäinen kuntokuuri alussa tappaa varmasti liikuntainnon ja vie ylikuntoon. Varon nykyään kaikkea ääridieettejä yms... Paljon helpompaa olisi jos en ikinä normaalipainoisena olisi nuorempana dieettiä aloittanut ja ensimmäistä ahmimiskierrettä ei olisi tullut. Pitää kuunnella kehoaan ja olla itselleen armollinen. Tuo dieetti on potaskaa!

        Teille jotka ihmettelette nukkumisen hankaluutta ja lyhyitä yöunia. Se on kuule liian vähäinen ruoka joka sen tekee ja nälkä. Kaikkeen sitä ihminen meneekin, että saa nopeasti painonsa pois. Hyi kun kerran kokeilin jotain tuollaista dieettiä ... Neljäntenä päivänä pisti vatsaan ja ilmavaivoja oli, lihaksista oli energia loppu, ei oikein jaksanut liikkua, illalla ei tullut uni, iltapäivästä masensi kun oli ollut töissä nälissään ja heikotti niin perkeleesti. Kaupassa leiväntuoksu tuntui ihanimmalta tuoksulta ikinä.. Ajatus hidastui ja ei pystynyt kuin ajattelemaan ruokaa varsinkin iltaisin. Nykyisin olen normaalipainoinen, enkä laihduttanut millään dieeteillä. Kun laihduttaa pitää jaksaa liikkuakin. Kyllä tollasen dieetin eka päivinä ehkä jaksaapi liikkua mutta tuskin myöhemmin. Ja ne kilot jotka lähti - tuli takaisin koska suurin osa mitä lähti oli nestettä.


      • luiseva salli
        minävain_______ kirjoitti:

        Tuollaiset tieteeseen perustumattomat uskomus-kituutusdieetit (Tuskinpahan vain tuotakaan virallisesti sairaalassa ylipainon hoitoon käytetään minkälaisen kuvan nimestä saa) ovat ainakin itselläni (olen kärsinyt syömishäiriöstä) ,laukaisseet ahmimiskierteen, kun ruokaa ei saa tarpeeksi. Ilman kituutusdieettejä tuskin olisin lihonut ylipainoiseksi. Jos syö vähän ja on elämässä hektistä, iltaisin on heikko olo ja tekee mieli äkkihiilihydraattia (suklaa yms). Sortumisesta tulee sitten tosi paha mieli, koska dieetissä sanotaan että se menee pilalle yhden perunalastun takia. Nykyään opettelen vain uusia elintapoja, en laihduta koska laihdutuskuurien ja dieettien jälkeen monella paino laskee takaisin. Joku voi ajatella että puhun potaskaa, mutta monelle tuollaiset dieetit ovat huonoksi. En tosiaan ennen kituutusdieettejä ollut AHMINUT suklaata, mutta kun energiavarannot ovat kropassa lopussa keho huutaa vain "hiilihydraattia!" Ehkä tuollaista voisi kokeilla, jos on vaikka työttömänä, mutta ei kyllä silloin jos on monta rautaa tulessa. Luulin aiemmin että laihdutus on yhtä kuin porkkanan syönti, mauttomat ruoat tai sitten joku kaalisopan vetäminen. Äkkielämäntapamuutokset totesin huonoksi. Parempi aloittaa hitaasti ja nipistää sitten ruokavaliosta, kun vatsalaukku on tottunut pienempiin annoksiin. Sama liikunnan kanssa. Äärimmäinen kuntokuuri alussa tappaa varmasti liikuntainnon ja vie ylikuntoon. Varon nykyään kaikkea ääridieettejä yms... Paljon helpompaa olisi jos en ikinä normaalipainoisena olisi nuorempana dieettiä aloittanut ja ensimmäistä ahmimiskierrettä ei olisi tullut. Pitää kuunnella kehoaan ja olla itselleen armollinen. Tuo dieetti on potaskaa!

        Itse myös syömishäiriöistä kärsineenä luin tätä ketjua kauhulla. Älkää hyvät ihmiset ruvetko tuollaiseen hulluuteen! Minä vedin aikanaan sairaita greippi-raejuustokuureja ja sain painoa pois kilokaupalla. Sain ne myös korkoineen takaisin kun kituutusta seurannut ahmimiskausi alkoi. Jojotteluun tuollaset kuurit johtavat eivätkä mihinkään muuhun.

        Koskaan en enää halua horjua kaupan käytävillä nälästä heikkona ostoskori greippejä kukkuroillaan. Ennemmin lastaan koriin terveellistä normaalia ruokaa. Jolla muuten laihtuukin tehokkaammin.


    • Sinax

      Voiko ja millä voisi korvata sokerin, se minulle niin vastenmielinen että en ole voinut kokeilla ko. ruokavaliota.

      • toimiiii!

        Laihdutin tällä 62 kilosta 55kg eli 7kg. EN noudattanut orjallisesti, söin illalla jotain ylimääräistä jos päänsärky yllätti (esim. yksi sämpylä ilman mitään, rasvaton jogurtti, marjapiltti)... Lisäksi poljin päivittäin 10kg kuntopyörällä. tsemppiä!!!


      • toimiiii!
        toimiiii! kirjoitti:

        Laihdutin tällä 62 kilosta 55kg eli 7kg. EN noudattanut orjallisesti, söin illalla jotain ylimääräistä jos päänsärky yllätti (esim. yksi sämpylä ilman mitään, rasvaton jogurtti, marjapiltti)... Lisäksi poljin päivittäin 10kg kuntopyörällä. tsemppiä!!!

        en voi kun olla ihmettelemättä, että miksi henkilöt, joille tälläiset pikadieetit tuottaa suunnatonta raivoa, jaksavat pyöriä näillä sivustoilla - siis huhhuh! ei kukaan varmaan luule, että tälläisen ääripäähän menevän dieetin noudattaminen on uskomattoman terveellistä elimistölle, mutta jokainen tehkööt mitä haluaa ja laihduttakoon vaikka pelkällä vedellä.


      • neljäs kerta
        toimiiii! kirjoitti:

        en voi kun olla ihmettelemättä, että miksi henkilöt, joille tälläiset pikadieetit tuottaa suunnatonta raivoa, jaksavat pyöriä näillä sivustoilla - siis huhhuh! ei kukaan varmaan luule, että tälläisen ääripäähän menevän dieetin noudattaminen on uskomattoman terveellistä elimistölle, mutta jokainen tehkööt mitä haluaa ja laihduttakoon vaikka pelkällä vedellä.

        Dieetti loppui juuri. Pudotus 8kg, 94:stä 85:een. Kahtena viimeisenä päivänä päänsärkyä, muutoin meni hyvin kun keksi aina jotain tekemistä. Unohtuikohan veden juominen vähemmälle viimeisinä päivinä. Syynä on myös kun rasvat alkavat palamaan, niin vereen tulee enemmän kuona-aineita ja ne aiheuttavat päänsäryn.

        Olen uusinut dieetin kahden vuoden välein (nyt taisi olla neljäs kerta) ja väliaikoina kyllä tuntuu
        että rasvan poltto kyllä tehostuu elimistössä, kun vertaa sitä ruokamääriin suhteessa vähäiseen liikuntaan.

        Kokonaisuutena rankka mutta palkitseva kokemus jos jaksaa vain kestää, eihän se
        ole kuin reilu parin viikon rupeama. Hyvä pohja siirtyä joulun jälkeen terveellisempään
        ruokavalioon ja helppo jatkaa, kun on saanut peruspainoa hieman pienennettyä.

        Muutama kilo kyllä tupsahtaa takaisin dieetin päättymisen jälkeen mutta peruspainoa
        on helppo tämän jälkeen pikkuhiljaa alentaa ja motivaatiotakin riittää paremmin
        kun on jo saanut jotain näkyvää aikaaan.

        Tsemppiä vaan kaikille dieetin yrittäjille. jos tosiaankin on paha päänsärky ja huimausta
        ja oksettava olo jatkuvasti vaikka pitää nestetasapainoa yllä, ei kannata väkisin jatkaa.
        Näitä oireita on ollut työkavereilla ja moni on keskeyttänyt sen takia kesken.


      • Pikadieetithuonoja
        toimiiii! kirjoitti:

        en voi kun olla ihmettelemättä, että miksi henkilöt, joille tälläiset pikadieetit tuottaa suunnatonta raivoa, jaksavat pyöriä näillä sivustoilla - siis huhhuh! ei kukaan varmaan luule, että tälläisen ääripäähän menevän dieetin noudattaminen on uskomattoman terveellistä elimistölle, mutta jokainen tehkööt mitä haluaa ja laihduttakoon vaikka pelkällä vedellä.

        Joo no kun nuo on tieteellisestikin lyöty lyttyyn ja voivat olla jopa vaarallisia. Ja lisäksi eivät tunnetusti vie suurimmassa osassa tapauksia edes kiloja pysyvästi pois, sillä ei ole mahdollista laihtua pelkästä läskistä viittä kiloa viikossa. Se lähtee lihaksista ja nesteestä. Että ehkä on hyvä joillekuille jotka moisia dieettejä päättävät ryhtyä noudattamaan tutustua myös haittoihin. Joten tässäpä näitä:
        ********************************************************************************************************************************************
        "Tutkimukset osoittavat, että nopea painonpudotus voi hidastaa aineenvaihduntaa, mikä johtaa tulevaan painonnousuun, ja riistää elimistöltä sen välttämättömät ravintoaineet. Kaiken lisäksi pikadieetit saattavat heikentää vastustuskykyä ja kohottaa nestehukan sekä sydämentykytysten riskiä.

        - Yksi pikadieetti ei vahingoita sydäntä. Mutta jatkuvat pikadieetit kohottavat sydänkohtauksen riskiä, Rosenfeld huomauttaa.

        Bacon lisää, että pitkään jatkunut kalorien vähäisyys voi lopulta johtaa sydänlihasten katoamiseen.

        - Jojo-dieetit voivat myös vaurioittaa verisuonia. Kaikki ne kutistumiset ja kasvamiset aiheuttavat lihaksissa pieniä repeämiä, jotka muodostavat alustan valtimonkovettumistaudille sekä muille sydänsairauksille, Bacon tähdentää.Trendikkyys ei takaa dieetin turvallisuuttaAsiantuntijat ovat tienneet vuosikymmeniä, että pikadieetit voivat olla vaarallisia - erityisesti, kun dieeteistä tulee trendikkäitä.

        1970-luvun lopussa miljoonat ihmiset hullaantuivat osteopaatti Robert Linnin lanseeraamasta ihmeellisestä dieetistä, jossa nautittiin nestemäistä proteiinia vain 300-400 kalorin verran päivässä. Dieetti näytti tekevän ihmeitä - jotkut kertoivat laihtuneensa 4,5 kiloa viikossa. Mutta sitten alettiin uutisoida äkillisistä kuolemista.

        Dieetin kannattajien joukosta paljastui melkein 60 kuolintapausta. Vaikka osalla kuolleista oli ollut piileviä sairauksia, monet olivat kuolleet sydämen rytmihäiriöihin, vaikka olivat muuten olleet terveitä laihduttajia. Moni kuolemista johtui sydämen aliravitsemuksesta.

        Siitä lähtien asiantuntijat ovat yrittäneet määrittää pikadieettien vaarat. Rytmihäiriöt saattavat johtua kaliumin, magnesiumin ja kuparin puutteesta. Pikadieetit voivat myös aiheuttaa verenpaineen putoamista ja natriumkatoa."

        http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1711576


      • Egoistithuonoja
        Pikadieetithuonoja kirjoitti:

        Joo no kun nuo on tieteellisestikin lyöty lyttyyn ja voivat olla jopa vaarallisia. Ja lisäksi eivät tunnetusti vie suurimmassa osassa tapauksia edes kiloja pysyvästi pois, sillä ei ole mahdollista laihtua pelkästä läskistä viittä kiloa viikossa. Se lähtee lihaksista ja nesteestä. Että ehkä on hyvä joillekuille jotka moisia dieettejä päättävät ryhtyä noudattamaan tutustua myös haittoihin. Joten tässäpä näitä:
        ********************************************************************************************************************************************
        "Tutkimukset osoittavat, että nopea painonpudotus voi hidastaa aineenvaihduntaa, mikä johtaa tulevaan painonnousuun, ja riistää elimistöltä sen välttämättömät ravintoaineet. Kaiken lisäksi pikadieetit saattavat heikentää vastustuskykyä ja kohottaa nestehukan sekä sydämentykytysten riskiä.

        - Yksi pikadieetti ei vahingoita sydäntä. Mutta jatkuvat pikadieetit kohottavat sydänkohtauksen riskiä, Rosenfeld huomauttaa.

        Bacon lisää, että pitkään jatkunut kalorien vähäisyys voi lopulta johtaa sydänlihasten katoamiseen.

        - Jojo-dieetit voivat myös vaurioittaa verisuonia. Kaikki ne kutistumiset ja kasvamiset aiheuttavat lihaksissa pieniä repeämiä, jotka muodostavat alustan valtimonkovettumistaudille sekä muille sydänsairauksille, Bacon tähdentää.Trendikkyys ei takaa dieetin turvallisuuttaAsiantuntijat ovat tienneet vuosikymmeniä, että pikadieetit voivat olla vaarallisia - erityisesti, kun dieeteistä tulee trendikkäitä.

        1970-luvun lopussa miljoonat ihmiset hullaantuivat osteopaatti Robert Linnin lanseeraamasta ihmeellisestä dieetistä, jossa nautittiin nestemäistä proteiinia vain 300-400 kalorin verran päivässä. Dieetti näytti tekevän ihmeitä - jotkut kertoivat laihtuneensa 4,5 kiloa viikossa. Mutta sitten alettiin uutisoida äkillisistä kuolemista.

        Dieetin kannattajien joukosta paljastui melkein 60 kuolintapausta. Vaikka osalla kuolleista oli ollut piileviä sairauksia, monet olivat kuolleet sydämen rytmihäiriöihin, vaikka olivat muuten olleet terveitä laihduttajia. Moni kuolemista johtui sydämen aliravitsemuksesta.

        Siitä lähtien asiantuntijat ovat yrittäneet määrittää pikadieettien vaarat. Rytmihäiriöt saattavat johtua kaliumin, magnesiumin ja kuparin puutteesta. Pikadieetit voivat myös aiheuttaa verenpaineen putoamista ja natriumkatoa."

        http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1711576

        Ylipainoisena ja masentuneena aloitin ko. dietin, painoa oli liikaa BMI:n mukaan n.20-25 kg. Olen noudattanut ohjeita tarkasti, määrät säätänyt itselle sopiviksi, ja nyt tämän viiden päivän aikana olen saavuttanut ainakin sen että mässäyksen himo on pois.

        Aiemmin tarttin nopeasti hiilareita kun jostain tulin kotiin, mutta nyt ei nälän tunnetta edes oikeastaan ole kunhan syö tietyin väliajoin.

        Minun mielestä nälän tunne on korvien välissä, joten tässä dietissä on ehkä kyse myös mielen hallinnasta. Jo tässä vaiheessa huomaan olevani iloisempi ja virkeämpi.

        Painoakin on kai tippunut ja vyötärökin on pienentynyt, mutta en edes viitti mitata, uuden ruokailutottumukset ja syömisen oikeaoppisuus kiinnostavat paljon enemmän. Vaimoni tekee aina liian hyvää ruokaa ja liian paljon niin kiloja kertyy, mutta ylipaino vaikuttaa mielialaan ihan niin kuin hyvä ruokakin.

        Oma mielipiteeni dieteistä on :

        1. Eivät sovi alaikäisille muuten kuin aikuisen kontrolloimana.
        2. 5kg ei ole ylipainoa, vaan liikunnan puutetta.
        3. Jos Vit&%¤¤#aa alusta asti ei kannata edes aloittaa.
        4. Aina on joku kommentoimassa ja yrittämässä latistaa laihduttajaa, yleensä ihminen joka ei saa tarpeeksi hyväksyntää läheisiltään, ja aliarvostelemalla toisien tekemisiä yrittää tehdä itsestään paremman kuvan. (narsistinen luonne) Joten oli dietti mikä tahansa, se kannattaa pitää omana tietonaan, niin pääsee helpommalla.


      • egoisti?
        Egoistithuonoja kirjoitti:

        Ylipainoisena ja masentuneena aloitin ko. dietin, painoa oli liikaa BMI:n mukaan n.20-25 kg. Olen noudattanut ohjeita tarkasti, määrät säätänyt itselle sopiviksi, ja nyt tämän viiden päivän aikana olen saavuttanut ainakin sen että mässäyksen himo on pois.

        Aiemmin tarttin nopeasti hiilareita kun jostain tulin kotiin, mutta nyt ei nälän tunnetta edes oikeastaan ole kunhan syö tietyin väliajoin.

        Minun mielestä nälän tunne on korvien välissä, joten tässä dietissä on ehkä kyse myös mielen hallinnasta. Jo tässä vaiheessa huomaan olevani iloisempi ja virkeämpi.

        Painoakin on kai tippunut ja vyötärökin on pienentynyt, mutta en edes viitti mitata, uuden ruokailutottumukset ja syömisen oikeaoppisuus kiinnostavat paljon enemmän. Vaimoni tekee aina liian hyvää ruokaa ja liian paljon niin kiloja kertyy, mutta ylipaino vaikuttaa mielialaan ihan niin kuin hyvä ruokakin.

        Oma mielipiteeni dieteistä on :

        1. Eivät sovi alaikäisille muuten kuin aikuisen kontrolloimana.
        2. 5kg ei ole ylipainoa, vaan liikunnan puutetta.
        3. Jos Vit&%¤¤#aa alusta asti ei kannata edes aloittaa.
        4. Aina on joku kommentoimassa ja yrittämässä latistaa laihduttajaa, yleensä ihminen joka ei saa tarpeeksi hyväksyntää läheisiltään, ja aliarvostelemalla toisien tekemisiä yrittää tehdä itsestään paremman kuvan. (narsistinen luonne) Joten oli dietti mikä tahansa, se kannattaa pitää omana tietonaan, niin pääsee helpommalla.

        Mitä egoistisuutta siinä on jos kertoo pikadieettien tieteellisesti tutkituista haittavaikutuksista. :D Jokaisen järkevän ihmisen joka aloittaa pikadieetin, kannattaa tutustua myös pikadieettien aiheuttamiin terveysriskeihin. Sitten kun on sinut niiden kanssa, sitten voi aloittaa. Tietääpä ainakin huonosydämmisenä esim. unohtaa pikadieetit. Siinä ei ole kyse laihduttajan arvostelusta. Laihduttaminen on kunnioitettavaa, mutta sen voi myös tehdä vaarantamatta terveyttään. Näitä dieettivinkkejä on takuuvarmasti lukemassa myös muutama normaalipainoinen teini, että hyvä heille vähän kertoa mistä on kyse. Pikadieettaile vaan jos terveys kestää, jos ei kestä, se on oma vikasi!


      • pääpöö
        egoisti? kirjoitti:

        Mitä egoistisuutta siinä on jos kertoo pikadieettien tieteellisesti tutkituista haittavaikutuksista. :D Jokaisen järkevän ihmisen joka aloittaa pikadieetin, kannattaa tutustua myös pikadieettien aiheuttamiin terveysriskeihin. Sitten kun on sinut niiden kanssa, sitten voi aloittaa. Tietääpä ainakin huonosydämmisenä esim. unohtaa pikadieetit. Siinä ei ole kyse laihduttajan arvostelusta. Laihduttaminen on kunnioitettavaa, mutta sen voi myös tehdä vaarantamatta terveyttään. Näitä dieettivinkkejä on takuuvarmasti lukemassa myös muutama normaalipainoinen teini, että hyvä heille vähän kertoa mistä on kyse. Pikadieettaile vaan jos terveys kestää, jos ei kestä, se on oma vikasi!

        tää dietti on iha surkee. petyin todella paljon ku huomasin etten laihtunut ollenkaa.. mutten antanut sen lannistaa mua vähensin vaa kaikki namut ja nää ja liikun enemmän.Tämmöset dietit on iha perseest!


      • reheväreija
        toimiiii! kirjoitti:

        en voi kun olla ihmettelemättä, että miksi henkilöt, joille tälläiset pikadieetit tuottaa suunnatonta raivoa, jaksavat pyöriä näillä sivustoilla - siis huhhuh! ei kukaan varmaan luule, että tälläisen ääripäähän menevän dieetin noudattaminen on uskomattoman terveellistä elimistölle, mutta jokainen tehkööt mitä haluaa ja laihduttakoon vaikka pelkällä vedellä.

        Henkilöillä saattaa olla omakohtaista kokemusta ko. dieettien aiheuttamista ongelmista, joten ehkä kannattaisi miettiä mitä sitä onkaan tekemässä. Jokainen tekee mitä haluaa, mutta minä ainakin aion jatkossakin kertoa tällaisissa ketjuissa tasan tarkkaan millaiseen tilaan olen itse aikanaan ajautunut tällaisten kitukuurien takia. Jos vaikka joku 15v normaalipainoinen tyttönen miettisi kahdesti kannattaako sittenkään lähteä sille tielle. Sinä voit laihduttaa vaikka pelkällä vedellä jos siltä tuntuu.


    • --pullukka

      Täälä alotellaan ensimmäistä päivää tuota dieettiä.
      Käynpäs kertomassa välillä miten dieetti edistyy ja putoaako se paino.

      • miunkokemuksia

        Minäkin oon kokeillut nuota pikadieettejä ja laihtunutkin niillä. Niillä on vaan paha tapa viedä lihaksia ja monesti jos ennen noita ei ole jojoillut vaan paino on pysynyt jonkinasteisessa tasapainossa, niin noiden jälkeen kroppa alkaa "hakea" sitä omaa painoaan ja monesti jojoilu alkaa. Liikuntaa ei meinaa harrastaa koulun jälkeen kun yleensä on vaan semmonen olo, että maha vaan kurnii, siihen pistää ja on vähän outo olo. Pää tuntuu oudon kevyeltä ja monesti ajatus ei tunnu juoksevan. Raajat on monesti kylmät, palelee ja illalla ei uni tuu sitten millään ja monesti nukun tosi huonosti montakin yötä putkeen. Joskus tuntuu että sydän hakkaa... Kun menee kauppaan niin tuntuu että ruoat suunnilleen puhuu itselle ja tuntuu kamalalta kävellä ruokahyllyjen ohi ja ostaa pelkkiä rehuja. :D Lopulta aloin lihoa noiden dieettien jälkeen kun mulle tuli sellanen on off asenne syömiseen (juu myönnetään, syömishäiriöitä on ollut). Näännyttäminen ja ahmiminen alkoivat toistua vuorotellen jaksoissa. Olin välillä anorektinen, välillä ahmin. Sitä kun teini-ikäisenä luuli että kaikki lihottaa, ei ollut oikein kuvaa ravitsemuksesta niin sitten sitä alkoi omin päin pitää kaikkia ihme kuureja. Tuommonen on turmion tie.
        Laihduin kyllä yhdessä vaiheessa hyvin, mutta lihakseni näyttivät oikeasti tosi kuihtuneelta. Ja koulukin alkoi kärsiä teini-iässä kun jatkuvasti vaan kituutin itseäni enkä jaksanut sitten keskittyä. Eli teinit jotka mietitte kaikkia itsensä rääkkäysdieettejä,älkää oikeesti kokeilko, vaan pysykää tasapainossa. On suurempi todennäköisyys että pysytte hoikkana, kun löydätte kohtuuden - ei liikaa eikä liian vähän - siis normaalia terveellistä elämää, herkkuja kohtuudella. Noi dieetit voi olla oikeesti terveydellekin haitallisia ja varsinkin kasvuiässä sitä tarvii kaikki vitamiinit ja energiaa kun kasvaa ja aivot kehittyy jne... Tuskin kukaan lisäksi osteoporoosia vanhempana haluaa, mutta minua ei vain paljon kiinnostanut, koska halusin vaan olla laiha.

        Nykyään etsin tasapainoa. Monesti ihmiset jolla on hyvä kroppa, eivät vedä mitään tuommoisia kituutuskuureja, vaan syövät terveellistä, tavallista ruokaa ja herkuttelevat kohtuudella. Monesti he liikkuvatkin ja se on heidän elämäntapansa. Kyllä uskon, että tuollaisilla "eväillä" saakin sitten hyvän kropan, kun lihaksille on rakennusaineita, tarpeeksi proteiineja ja energiaa. Saa semmosen terveen, treenatun kropan. Tuollaisilla dieeteillä ei kyllä saa mitään atleettista kroppaa, vesilihakset vaan tulee. :D Ei varmaan itseasiassa lihakset kovin hyvin miinuskaloreilla ja vesipaastolla kasva. Nykyisin opettelen vaan kohtuuteen ja olen ollut ihan onnellinen. Välillä saa herkutella, mutta paino on pysynyt ojennuksessa. Ja päätin laittaa nämä kuihtuneet lihakset töihin ja menin salille ja kivoja tuloksia on tullut. Ja on hyvä olo, jaksaa kunnolla eikä mieli ole maassa eikä oo fyysisiä oireita. Monet ajattelee että laihdutanpa tällä kuurilla nyt äkkiä (niin ihmismieleen sisälle rakennettu toi juttu et kaikki pitää tapahtua nopeesti) pois noi kilot ja sit alan syödä tosi kevyesti. Todennäköisempi onnistumisprosentti olisi varmaan, jos vaan opettelisi uudet elämäntavat, opettelisi uuden suhtautumisen herkkuihin (herkkupäivät silloin tällöin) ja opettelisi liikkumaan. Noilla eväillä paino ei varmasti jojoile. Mutta tsemppiä laihdutukseen!


      • Helpen
        miunkokemuksia kirjoitti:

        Minäkin oon kokeillut nuota pikadieettejä ja laihtunutkin niillä. Niillä on vaan paha tapa viedä lihaksia ja monesti jos ennen noita ei ole jojoillut vaan paino on pysynyt jonkinasteisessa tasapainossa, niin noiden jälkeen kroppa alkaa "hakea" sitä omaa painoaan ja monesti jojoilu alkaa. Liikuntaa ei meinaa harrastaa koulun jälkeen kun yleensä on vaan semmonen olo, että maha vaan kurnii, siihen pistää ja on vähän outo olo. Pää tuntuu oudon kevyeltä ja monesti ajatus ei tunnu juoksevan. Raajat on monesti kylmät, palelee ja illalla ei uni tuu sitten millään ja monesti nukun tosi huonosti montakin yötä putkeen. Joskus tuntuu että sydän hakkaa... Kun menee kauppaan niin tuntuu että ruoat suunnilleen puhuu itselle ja tuntuu kamalalta kävellä ruokahyllyjen ohi ja ostaa pelkkiä rehuja. :D Lopulta aloin lihoa noiden dieettien jälkeen kun mulle tuli sellanen on off asenne syömiseen (juu myönnetään, syömishäiriöitä on ollut). Näännyttäminen ja ahmiminen alkoivat toistua vuorotellen jaksoissa. Olin välillä anorektinen, välillä ahmin. Sitä kun teini-ikäisenä luuli että kaikki lihottaa, ei ollut oikein kuvaa ravitsemuksesta niin sitten sitä alkoi omin päin pitää kaikkia ihme kuureja. Tuommonen on turmion tie.
        Laihduin kyllä yhdessä vaiheessa hyvin, mutta lihakseni näyttivät oikeasti tosi kuihtuneelta. Ja koulukin alkoi kärsiä teini-iässä kun jatkuvasti vaan kituutin itseäni enkä jaksanut sitten keskittyä. Eli teinit jotka mietitte kaikkia itsensä rääkkäysdieettejä,älkää oikeesti kokeilko, vaan pysykää tasapainossa. On suurempi todennäköisyys että pysytte hoikkana, kun löydätte kohtuuden - ei liikaa eikä liian vähän - siis normaalia terveellistä elämää, herkkuja kohtuudella. Noi dieetit voi olla oikeesti terveydellekin haitallisia ja varsinkin kasvuiässä sitä tarvii kaikki vitamiinit ja energiaa kun kasvaa ja aivot kehittyy jne... Tuskin kukaan lisäksi osteoporoosia vanhempana haluaa, mutta minua ei vain paljon kiinnostanut, koska halusin vaan olla laiha.

        Nykyään etsin tasapainoa. Monesti ihmiset jolla on hyvä kroppa, eivät vedä mitään tuommoisia kituutuskuureja, vaan syövät terveellistä, tavallista ruokaa ja herkuttelevat kohtuudella. Monesti he liikkuvatkin ja se on heidän elämäntapansa. Kyllä uskon, että tuollaisilla "eväillä" saakin sitten hyvän kropan, kun lihaksille on rakennusaineita, tarpeeksi proteiineja ja energiaa. Saa semmosen terveen, treenatun kropan. Tuollaisilla dieeteillä ei kyllä saa mitään atleettista kroppaa, vesilihakset vaan tulee. :D Ei varmaan itseasiassa lihakset kovin hyvin miinuskaloreilla ja vesipaastolla kasva. Nykyisin opettelen vaan kohtuuteen ja olen ollut ihan onnellinen. Välillä saa herkutella, mutta paino on pysynyt ojennuksessa. Ja päätin laittaa nämä kuihtuneet lihakset töihin ja menin salille ja kivoja tuloksia on tullut. Ja on hyvä olo, jaksaa kunnolla eikä mieli ole maassa eikä oo fyysisiä oireita. Monet ajattelee että laihdutanpa tällä kuurilla nyt äkkiä (niin ihmismieleen sisälle rakennettu toi juttu et kaikki pitää tapahtua nopeesti) pois noi kilot ja sit alan syödä tosi kevyesti. Todennäköisempi onnistumisprosentti olisi varmaan, jos vaan opettelisi uudet elämäntavat, opettelisi uuden suhtautumisen herkkuihin (herkkupäivät silloin tällöin) ja opettelisi liikkumaan. Noilla eväillä paino ei varmasti jojoile. Mutta tsemppiä laihdutukseen!

        Kymmenes päivä menossa. Saldona tähän mennessä tavoitepaino, eli 4 kiloa pois. Lisäboonuksina mieletön virkeys, energia ja hyväntuulisuus. Suosittelen. Nyt on kiva lähteä parin viikon etelänlomalle kun mahtuu vanhoihin shortseihin ja bikineihin. Ei kai tämä keveneminen voi pelkkää nestettä olla, koska ainakin minulla kaikki vaatteet menee todella paljon paremmin päälle:-).


      • pumpernikkeli2010
        Helpen kirjoitti:

        Kymmenes päivä menossa. Saldona tähän mennessä tavoitepaino, eli 4 kiloa pois. Lisäboonuksina mieletön virkeys, energia ja hyväntuulisuus. Suosittelen. Nyt on kiva lähteä parin viikon etelänlomalle kun mahtuu vanhoihin shortseihin ja bikineihin. Ei kai tämä keveneminen voi pelkkää nestettä olla, koska ainakin minulla kaikki vaatteet menee todella paljon paremmin päälle:-).

        Kuinka paljon lähti painoa pois enää toisella viikolla? Mietin että jos kokeilisin tätä viikon. aikaisemmin olen ollut vissydietillä ja silloin lähti ensimmäisellä viikolla kaikki mitä lähti ja toisella ei enää mitään. Jos jollakin kokemuksia niin kertokaa!


      • liha punainen
        pumpernikkeli2010 kirjoitti:

        Kuinka paljon lähti painoa pois enää toisella viikolla? Mietin että jos kokeilisin tätä viikon. aikaisemmin olen ollut vissydietillä ja silloin lähti ensimmäisellä viikolla kaikki mitä lähti ja toisella ei enää mitään. Jos jollakin kokemuksia niin kertokaa!

        Entä ,minä kun en syö punasta lihaa,ja luki jossain ,että pitää noudattaa tarkkaan tätä dieettiä.....haittaako se mitään ,jos syö kalkkunaa vaikka,sen punasen lihan tilalla,olisin alkanut kokeileen tätä dieettiä,,,,,,kertokaa


      • porkkana-pop
        liha punainen kirjoitti:

        Entä ,minä kun en syö punasta lihaa,ja luki jossain ,että pitää noudattaa tarkkaan tätä dieettiä.....haittaako se mitään ,jos syö kalkkunaa vaikka,sen punasen lihan tilalla,olisin alkanut kokeileen tätä dieettiä,,,,,,kertokaa

        joo, en minäkään syö punaista lihaa enkä kyllä kalkkunaakaan..joten aika hankala vissiin on muokata tätä kasvissyöjälle ainakaan ohjeiden mukaisesti. paitsi tietysti jos ottaa järjen käyttöön, että tottakai voit vaihtaa lihan kalkkunaan tai vaikkapa soijarouheeseen jos niin päätät. nehän ovat terveellinen vaihtoehto?! Minusta itsestäni ei taida olla tällaiseen..vaan haluan itse saada päättää mitä milloinkin syön, joten minusta kaikkein järkevin on kun pysyttelee vähähiilihydraattisissa ja vähärasvaisissa ruoissa.. esim hedelmiä ja kasviksia paljon ja pari suolaista keittoruokaa päivässä.


      • me toooo!
        porkkana-pop kirjoitti:

        joo, en minäkään syö punaista lihaa enkä kyllä kalkkunaakaan..joten aika hankala vissiin on muokata tätä kasvissyöjälle ainakaan ohjeiden mukaisesti. paitsi tietysti jos ottaa järjen käyttöön, että tottakai voit vaihtaa lihan kalkkunaan tai vaikkapa soijarouheeseen jos niin päätät. nehän ovat terveellinen vaihtoehto?! Minusta itsestäni ei taida olla tällaiseen..vaan haluan itse saada päättää mitä milloinkin syön, joten minusta kaikkein järkevin on kun pysyttelee vähähiilihydraattisissa ja vähärasvaisissa ruoissa.. esim hedelmiä ja kasviksia paljon ja pari suolaista keittoruokaa päivässä.

        Mä olin joskus muinoin tällä... Lähti 8kg 63 kg:sta 55... nyt uudestaan. tänään oli eka päivä :-)


      • sdietille
        me toooo! kirjoitti:

        Mä olin joskus muinoin tällä... Lähti 8kg 63 kg:sta 55... nyt uudestaan. tänään oli eka päivä :-)

        Minäki alotin eilen yhdenlaisen sairaaladietin, kerrohan miten oot edenny?...en ehkä ihan usko et multa tuota 8 kg lähtis mut jos edes 2 kg, niin olis se sekin jotain :) Itse otan tämän vaan ruokavalion kevennyksenä ja itseni testailuna että onko tarpeeksi itsekuria kahteen viikkoon.....


      • mitu75
        sdietille kirjoitti:

        Minäki alotin eilen yhdenlaisen sairaaladietin, kerrohan miten oot edenny?...en ehkä ihan usko et multa tuota 8 kg lähtis mut jos edes 2 kg, niin olis se sekin jotain :) Itse otan tämän vaan ruokavalion kevennyksenä ja itseni testailuna että onko tarpeeksi itsekuria kahteen viikkoon.....

        Hei, täällä myös yksi kohtalotoveri! :) Olin viime viikon amerikkalaisella sydänsairaaladieetillä, jossa syödään koko viikko pääasiassa rasvanpolttokeittoa, mutta nyt toisella viikolla en kerta kaikkiaan saa enää tätä keittoa alas, vaikka ekoina päivinä se maistui ihan ok ja loput päivät piti aika lailla väkisin niellä. 2 kiloa lähtenyt painosta (alkumitat 160 cm/61,5 kg - nyt 59,5 kg). Tavoitteena olisi saada vielä pari lisäkiloa pois tuttavan häihin mennessä, joihin on vajaa 3vk aikaa ja sitä varten pitäisi mennä vielä mekko-ostoksillekin... =) Jatkan nyt ekaa päivää sairaaladietillä, minullakin tosin lievästi muunneltu (yksinkertaisempi) ohje tuosta edellä mainitusta. Olisi kiva kuulla, miten te muut olette edistyneet! =)


      • 48vvvv
        sdietille kirjoitti:

        Minäki alotin eilen yhdenlaisen sairaaladietin, kerrohan miten oot edenny?...en ehkä ihan usko et multa tuota 8 kg lähtis mut jos edes 2 kg, niin olis se sekin jotain :) Itse otan tämän vaan ruokavalion kevennyksenä ja itseni testailuna että onko tarpeeksi itsekuria kahteen viikkoon.....

        Pidin tuon 13pv:n sairaaladietin paino putosi 6kg. Nyt odotan paljonko tulee takaisin. Ensimmäisellä viikolla paino tippui hyvi nopeasti. Tää toinen viikko sitten oli jo aika hidasta pudotusta vaikkanoudatinkin diettiä tarkasti. Eli varmaan suurin osa neisteitä mutta tulokset on ok. olen tyytyväinen. Tosin en näin pitkälle tiukalle dietille enää lähde riittä hitaanpikin painonpudotus tässä iässä. Kuitenin aika väsyttävä dietti. Varmaan suunniteltu nuorille tää dietti.


      • sdietillä
        48vvvv kirjoitti:

        Pidin tuon 13pv:n sairaaladietin paino putosi 6kg. Nyt odotan paljonko tulee takaisin. Ensimmäisellä viikolla paino tippui hyvi nopeasti. Tää toinen viikko sitten oli jo aika hidasta pudotusta vaikkanoudatinkin diettiä tarkasti. Eli varmaan suurin osa neisteitä mutta tulokset on ok. olen tyytyväinen. Tosin en näin pitkälle tiukalle dietille enää lähde riittä hitaanpikin painonpudotus tässä iässä. Kuitenin aika väsyttävä dietti. Varmaan suunniteltu nuorille tää dietti.

        Niin piti palata kertomaan että mulla lähti ekaviikolla 3,5 kg ja 2 viikon jälkeen lähti yhteensä 4 kg..eli periaatteessa olis voinu dietin jättää yhteen viikkoon.. mutta joo suosittelen pieneen painon pudotukseen nopeaa apua! Siitä sitten en tiedä kuinka pysyvää lienee mut tulipahan testattua :)


    • feliciah

      Mä olin tällä dieetillä viime kesän alussa, jaksoin loppuun asti ja painoa tippui 6 kiloa eli alkupainosta. Sen jälkeen jatkoin alakarppausta ja parissa kuukaudessa olin tavoitepainossani, eli alkupainosta 68kg sain painon 58kiloon ja pituutta on 171cm.

      Hyvin on pysyneet kilot poissa, muutama kilo on tullut ylimääräistä, kun on tullu tässä viimesen kuukauden aikana mässäiltyä liikaa kaikkea hiilaripitoista :( Nyt ajattelin aloittaa juhannuksen jälkeen taas uudestaan, et pääsee palaan ruotuun!

      • feliciah

        Aloitinkin jo tänään, koska juhannussuunnitelmat muuttuivat... Eli ei ole mitään sellaista juhannuksena, joka pilaisi dieetin. Nälkä on ainakin tänään pysynyt toistaiseksi aisoissa, kun on ollut koko ajan tekemistä, mutta ilta se pahin aina onkin. Kahvia sallin itselleni juuri sen verran kuin maistuu. Mustana olen aina kahvini juonut, joten en näe siitä olevan mitään haittaakaan.

        On varmaan turha toivoa, että joku lähtisi mukaan? Juhannus varmaan sotkee useimpien ohjelmaa...


      • feliciah
        feliciah kirjoitti:

        Aloitinkin jo tänään, koska juhannussuunnitelmat muuttuivat... Eli ei ole mitään sellaista juhannuksena, joka pilaisi dieetin. Nälkä on ainakin tänään pysynyt toistaiseksi aisoissa, kun on ollut koko ajan tekemistä, mutta ilta se pahin aina onkin. Kahvia sallin itselleni juuri sen verran kuin maistuu. Mustana olen aina kahvini juonut, joten en näe siitä olevan mitään haittaakaan.

        On varmaan turha toivoa, että joku lähtisi mukaan? Juhannus varmaan sotkee useimpien ohjelmaa...

        Nyt on kolmannen päivän aamu ja ihmeekseni olen väsynyt, en meinannut päästä sängystä ylös, päätä särkee ja heikottaa...

        En ole noudattanu ohjetta ihan orjallisesti tällä kertaa, toisin kuin vuosi sitten, koska illalla on ollut nälkä ja vaara repsahtamiselle. Ekan päivän iltana söin yhden porkkanan ja toisen päivän iltana söin yhden omenan ja porkkanan. Jos minulta kysytään, ei tuollainen vaikuta dieetin onnistumiseen.

        Tänään on lounaalla pinaattia ja tomaattia... pinaatti on käsittämätöntä p**kaa, en ymmärrä miten joku voi tykätä siitä tollain pelkästään, ehkä jossain piiraissa ja keitoissa meneekin. Ekana päivänä sotkin pakastepinaatin kahden keitetyn munan kanssa ja sen yhden tomaatin keskenään... Hyi h*****ti! Ajattelinkin tässä, että korvaan sen pinaatin jollakin, vaikka parsakaalilla. Joo tiedän, ettei ne ravintoarvot ole ihan samat, mutta ei haittaa.

        En ole vielä käynyt vaa'alla, jos huomena kävis. Mulla nyt ei kuitenkaan ole ylipainoa, veikkaan et paino on siinä 60-62 tällä hetkellä ja pituutta on 171cm. Vuosi sitten, kun tän dieetin kävin läpi olin korkeimmassa painossa, mitä olen eläissäni ollut, eli painoin sen 68kg. Ehkä siitä johtuukin, ettänyt on vähän vaikeampi suorittaa tätä, kun ei ole kauheesti massaa ympärillä mitä sulattaa. Ja en ole sairas, keskeytän kyllä kuurin heti, jos alkaa tuntuun et terveys menee. Mut oon mä mehupaastollakin ollut, joten tiedän, että ensimmäiset päivät on aina ne vaikeimmat sekä henkisesti, että fyysisesti.

        Varmaan yksinäni tänne kirjottelen, mutta saapahan purkaa tuntojaan, niin ei tu ajateltua mitä seuraavaks saa syödä :D


      • Milliam
        feliciah kirjoitti:

        Nyt on kolmannen päivän aamu ja ihmeekseni olen väsynyt, en meinannut päästä sängystä ylös, päätä särkee ja heikottaa...

        En ole noudattanu ohjetta ihan orjallisesti tällä kertaa, toisin kuin vuosi sitten, koska illalla on ollut nälkä ja vaara repsahtamiselle. Ekan päivän iltana söin yhden porkkanan ja toisen päivän iltana söin yhden omenan ja porkkanan. Jos minulta kysytään, ei tuollainen vaikuta dieetin onnistumiseen.

        Tänään on lounaalla pinaattia ja tomaattia... pinaatti on käsittämätöntä p**kaa, en ymmärrä miten joku voi tykätä siitä tollain pelkästään, ehkä jossain piiraissa ja keitoissa meneekin. Ekana päivänä sotkin pakastepinaatin kahden keitetyn munan kanssa ja sen yhden tomaatin keskenään... Hyi h*****ti! Ajattelinkin tässä, että korvaan sen pinaatin jollakin, vaikka parsakaalilla. Joo tiedän, ettei ne ravintoarvot ole ihan samat, mutta ei haittaa.

        En ole vielä käynyt vaa'alla, jos huomena kävis. Mulla nyt ei kuitenkaan ole ylipainoa, veikkaan et paino on siinä 60-62 tällä hetkellä ja pituutta on 171cm. Vuosi sitten, kun tän dieetin kävin läpi olin korkeimmassa painossa, mitä olen eläissäni ollut, eli painoin sen 68kg. Ehkä siitä johtuukin, ettänyt on vähän vaikeampi suorittaa tätä, kun ei ole kauheesti massaa ympärillä mitä sulattaa. Ja en ole sairas, keskeytän kyllä kuurin heti, jos alkaa tuntuun et terveys menee. Mut oon mä mehupaastollakin ollut, joten tiedän, että ensimmäiset päivät on aina ne vaikeimmat sekä henkisesti, että fyysisesti.

        Varmaan yksinäni tänne kirjottelen, mutta saapahan purkaa tuntojaan, niin ei tu ajateltua mitä seuraavaks saa syödä :D

        Minä aloitin tänään tämän sairaaladieetin. Olen kerran aikaisemminkin ollut, kestin muistaakseni 10.pvään ja painoa lähti sinä aikana n.6 kiloa. En ole varsinaisesti ylipainoinen, ihannepainoni ylärajoilla kuitenkin, ja haluan vain viihtyä paremmin kehossani. Näin kesäaikaan kun on tullut nautittua kesän herkkuja, on myös muutama ylimääräinen kilo tullut kannettavaksi. Niistä siis eroon nyt. Lähtöpainoa tasan 60 kiloa vaa'an mukaan.


      • Pipsku_
        Milliam kirjoitti:

        Minä aloitin tänään tämän sairaaladieetin. Olen kerran aikaisemminkin ollut, kestin muistaakseni 10.pvään ja painoa lähti sinä aikana n.6 kiloa. En ole varsinaisesti ylipainoinen, ihannepainoni ylärajoilla kuitenkin, ja haluan vain viihtyä paremmin kehossani. Näin kesäaikaan kun on tullut nautittua kesän herkkuja, on myös muutama ylimääräinen kilo tullut kannettavaksi. Niistä siis eroon nyt. Lähtöpainoa tasan 60 kiloa vaa'an mukaan.

        Mä oon kans kerran onnistuneesti pudottanut painoa tällä sairaaladieetillä. painoa lähti 5,5 kiloa eivätkä ne tulleet takaisin. Laihduin silloin 89,5 kilosta 84 kiloon. Sitten opettelin syömään jättimäisiä annoksia kunnollista terveellistä ruokaa ja paino pysyi tasassa puoli vuotta. Myöhemmin sitten pienensin annoskokoa ja nyt paino junnaa 77-78 kilon välillä.

        Nyt kun taas muistin tämän, niin voisinkin hyvin ottaa taas tehospurtin painon alentamisee. Siihen tämä käy hyvin - siis mikäli on itsekuria! Ensimmäinen kertakin tuntui olevan kovin työläs, en pitänyt pinaatista lainkaan ja joidenkin päivien ruoat tuntuivat todella omituisilta yhdistelmiltä "porkkana, raejuusto, kananmuna", mutta ensimmäisten päivien salaatit ja pihvit kyllä maistuivat!

        Monta kertaa meinasin jättää kesken, milloin oli kylmä, milloin oli nälkä, milloin vaan teki mieli heittää koko homma hevonvittuun ja syödä kunnolla. Mutta niin kuin kaikissa muissakin elämän suurissa projekteissa, halvalla ei saa hyvää ja itsekuri palkitaan lopussa!

        Ostakaa syömishimoonne lehtiä ja katselkaa sisustuskuvia, siivotkaa, käykää kylpylässä tai uimahallissa, leikkikää lasten kanssa tai menkää elokuviin, ja seksi nyt ainakin vie ajatukset muualle! ;-)

        Itse aloitan ensiviikon 6.11. lähteekö joku mukaan?


    • ihana olo

      Seitsemäs päivä alkoi (se pahin) ja hyvin menee. Välillä vain tahtoo palella :( Kiloja lähtenyt yli 4 :)

      • kannattaa kokeilla

        11. päivä, kiloja -6,2 ja hyvältä tuntuu. 2 pv enää ja sitten aloitan painonvartijoiden cd:n kanssa (en kuitenkaan ryhmässä). Vielä on tavoite kaukana.


      • sivusta seuraaja
        kannattaa kokeilla kirjoitti:

        11. päivä, kiloja -6,2 ja hyvältä tuntuu. 2 pv enää ja sitten aloitan painonvartijoiden cd:n kanssa (en kuitenkaan ryhmässä). Vielä on tavoite kaukana.

        Kuule. Sinuna en lähtisi painonvartijoihin tämän dieetin jälkeen. Koita mieluummin vähähiilihydraattista kuin vähärasvaista. Eli niinkuin joku tuolla aiemmin sanoi: lisäät vähän täysjyvätuotteita sekä rasvaa ruokavalioosi :)


      • yes.
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Kuule. Sinuna en lähtisi painonvartijoihin tämän dieetin jälkeen. Koita mieluummin vähähiilihydraattista kuin vähärasvaista. Eli niinkuin joku tuolla aiemmin sanoi: lisäät vähän täysjyvätuotteita sekä rasvaa ruokavalioosi :)

        Moi,

        tämä hyvä dietti, neljässä viikossa on lähtenyt 24 kg. 122->98kg. vielä kahdeksantoista(18kg) lisää, niin sitte ihannepaino 80kg. Tästä taitaa tulla pysyvä rauokavalio, kun ei ole nälkä ja paino lähtee ja on muutenkin hyvä olla.


      • Kilo+-
        yes. kirjoitti:

        Moi,

        tämä hyvä dietti, neljässä viikossa on lähtenyt 24 kg. 122->98kg. vielä kahdeksantoista(18kg) lisää, niin sitte ihannepaino 80kg. Tästä taitaa tulla pysyvä rauokavalio, kun ei ole nälkä ja paino lähtee ja on muutenkin hyvä olla.

        Lopetin viikko sitten sairaaladietin, jota noudatin kirjaimellisesti. Pari ekaa päivää oli vähän vaikeita, mut sit helpotti ja tuntui hyvältä. Join 3litraa kivennäisvettä joka päivä. Mun kroppa ja elimistö on vaan jotenkin omituinen. Se rakastaa pitää kilot itellään ja panttaa koko ajan. ekalla viikolla paino putosi 3kg ja toisella 3.2kg, eli yhteensä 6.2kg. Nyt on kuusi päivää kulunut ja painoa on tullut kilo lisää, vaikka syön n. 1000 kcal/päivä. No, kaippa se siitä alkaa putoon, kun en periksi anna. Olen elämässäni kaikki terveelliset konstit kokeillut ja välillä onnistunutkin, mut ennemmin tai myöhemmin kilot on tulleet aina takaisin. Ajattelin kokeilla "viimeisenä" oljenkortena tätä sairaaladiettiä, mut olen vähän pettynyt tähänkin!!! Muttä tästä on hyvä kuitenkin jatkaa. Toivottavasti kilot alkaa taas putoomaan. Tällä konstilla sain ainakin karistettua makeanhimoni, joka on mun ongelma ja nyt popsitaan vaan pihviä ja salaattia ja hiilareita tosi vähän. Olen muuten karpannutkin ja huonovatsaisille suosittelen sitä!!! Vatsa pysyy hyvässä kunnossa silloin!!!!
        Ps. ton edellisen kirjoittajan täytyy olla mies!!! Naisilta ei putoa noin paljoa tuossa ajassa!!! Onnea kuitenkin....oon niiiiiiin kade!!!! :))))


      • Sari1966
        yes. kirjoitti:

        Moi,

        tämä hyvä dietti, neljässä viikossa on lähtenyt 24 kg. 122->98kg. vielä kahdeksantoista(18kg) lisää, niin sitte ihannepaino 80kg. Tästä taitaa tulla pysyvä rauokavalio, kun ei ole nälkä ja paino lähtee ja on muutenkin hyvä olla.

        Kerrotko muillekkin tosta hyvästä dietistä?


    • Kysymys?

      Tuossa sanottiin, että dieettiä pitää seurata tasan tarkkaan annetuilla ohjeilla, joten rupesi pelottamaan, kaataako eilen lasilliseni rasvatonta maitoa koko homman. Laitoin myös Carmolistippoja kuumaan veteen flunssaa hoitamaan. Nuo ovat ihan pikkujuttuja, mutta rupesi pelko nousemaan...

    • Kaalisoppaa kokeillu

      Minä taas olen lukenut sellaisen ohjeen tästä samasta dieetistä, että sitä voi käyttää uudestaan, kun pitää parin viikon tauon.

      Täällä netissä näyttää löytyvän erilaisia ohjeita siihen keiton tekoon! Eri määrä aineksia ja jopa erilaisia!

    • Dagger85

      5 pvä meneillään ja painoa on tippunut 2kg. Annoxien loppuunsyöminen tuottaa vaikeuxia ... jouduin heittämään puolet kalasta pois koska sen haju oli kuvottava ja ei kyl ollu kovin isoa nälkääkään enää .

      • Dagger85

        Nyt pvä 7 ja -3kg. Eilista kanarinta en taas jaxannu syödä kokonaan, katotaan miten tämä pvä menee ku illalla ei saa mitään syötävä.
        Tavoitepainoon vielä 4kg, lähtöpaino 61kg ->54kg.


    • Hyvä olo viimeinkin

      Tässä omat kokemukseni 4 vuoden takaa. Olen mies, nyt 39 v, pituus 182cm ja painoa oli 144kg, eli bmi reilusti yli 40, siis sairaaloinen ylipaino. Verenpainelääkitys ja kolesterolilääkitys tapissa, polvet ja sydän huusi hoosiannaa, ja astma ja uniapnea vaivasi eikä mitään jaksanut tehdä.

      Ensin työterveyslääkärin valvonnassa aloitin tämän sairaaladieetin ja silloin vielä myynnissä olleen Reductil-laihdutuslääkityksen. Dieettiä noudatin pilkun tarkasti. Lopetettaessa paino 129kg, pudotus siis 15kg. Tämän jälkeen voitiin hieman pienentää verenpainelääkitystä ja pystyin kävelemään työmatkat 6 km suuntaansa ilman että tuntui siltä että joku painaisi joka askeleella puukkoa polviin, vaikka ei kävely vieläkään mitään herkkua ollut. Tosin työmatka kesti noin kaksi tuntia suuntaansa, eli vauhti ei päätä huimannut. Heti edellisen dieetin perään "söin", niin ikään työterveyden valvonnassa niitä VLCD-keittoja 12 viikkoa, repsahdin 6 kertaa juomaan olutta ja kerran söin puolikkaan pitsan. Työmatkojen kävelyyn ei VLCD-dieetin aikana energia enää riittänyt, vaan kuljin polkupyörällä, silloinkin lähes kävelyvauhtia kun ei vaan ollut energiaa polkemiseen. Näiden 12 viikon aikana säädettiin verenpainelääkistystä tarvittaessa. VLCD-kuurin päättyessä paino oli 109kg ja pärjäsin ilman verenpaine- ja astmalääkitystä ja uniapnean ylipainehoito voitiin lopettaa, ja lisäksi vaimon kanssa voitiin nukkua taas samassa huoneessa :-) . VLCD:n jälkeen viikon kuuri sairaaladieetillä, ja liikkuminen oli taas helpompaa ja paino oli sen jälkeen 105kg. Paino putosi siis 15 viikossa 39kg!!! Lääkärillä kävin kahdesti viikossa projektin ajan. Tämän jälkeen opettelin syömään oikein ja pystyin taas kävelemään työmatkat. Nyt 4 vuotta myöhemmin paino on 92-93 kg ja nykyisin kävelen töihin ja juoksen kotiin. Laihtumista tapahtui kaiken kaikkiaan n. 1,5 vuotta aloituksesta ja kokonaispudotus on n.51-52kg ja kaikki lääkitykset on voitu lopettaa. Dieettien aikana liikuin aina kun sain itseäni potkittua perseelle. Monesti oli pakko liikkua itkua pidätellen tai ääneen itkien, niin rankkaa se oli. En suosittele kenellekään tällaista hevoskuuria ellei ole pakon edessä sitä tehtävä. Oli siinä aikamoinen opettelu liikkua "päämäärätömästi" pitkin katuja, mutta motivointi oli kohdallaan, sillä oli vähintäänkin selvää, etten ilman painonpudotusta ja elintapojen muutosta olisi elänyt paria vuotta pidempään. Nyt voin vain nöyrästi kiittää työterveyslääkäriä ja läheisiäni tuesta, kärsivällisyydestä ja ymmärtämisestä, varsinkin kun VLCD-dieetin aikana haisin kuin maalitehdas. Nyt on syksyllä edessä kunnallisessa terveydenhoidossa ylimääräisen vatsanahan poisto, muualla ei häiritsevää löysää nahkaa enää ole, sillä sen verran olen lihasta saanut rakennettua lihasta oikeisiin paikkoin. Muotoilisikohan ne meikäläiselle sixpackin samalla :-) ? Tsemppiä kaikille läskikapinallisille. Muistakaa että pienikin painonpudotus on askel kohti terveempää tulevaisuutta, älkääkä antako periksi vaikka välillä repsahtaisi herkuttelemaan. Kyllä elämästä pitää joskus nauttiakin vaikka laihduttaisikin :-)

    • LUUSEREILLE

      Voi jessus kun muutaman kilon laihduttaminen on helppo.
      Noudata ohjetta orjallisesti, äläkä läski valita.
      Ja te muut terveysTERRORISTIT TURVAT KIINNI, ja antakaa ihmisten laihtua.

    • Sari1966

      Onko kellään kokemusta sairaaladieteistä toimiiko ne oikeesti ?Esim Mehiläisen dietti 4,5kg viikossa pois.

    • jebuz88

      Aivan sama mikä diietti, kalori on aina kalori ja kalorien pitää olla miinuksella että paino putooa. Ei ole mitään oikoteitä.

      www.kalorilaskuri.fi

      Ihan hyvä tuo sairaala dieetti kyllä.

      Kovat miinuskalori dieetit kyllä yleensä sortuu siihen että ne on liian rankkoja monille ja sitten sortuu syömään enemmän.

      Itse tykännyt Velocity dieetistä oxyelite pron voimalla. Painoa lähtenyt tasaisesti -1kg / viikko

      http://iherb.com/p/29847?at=0&rcode=duh620
      tuossa tuo oxyelite jos jotakuta kiinnostaa, vie näläntunteen kivasti pois :)

    • Tonnikeiju93

      Toivottavasti joku viisas pystyy vastaamaan minulle pariin kysymykseen. Aloitin siis tänään tämän sairaaladieetin juuri tuolla yllä olevalla ohjeella. Kerron nyt vähän päivän kulusta:

      Kello on kohta kuusi ja olen juonut 1.5 litraa vettä tähän mennessä. Tuntuu vain etten saa vettä menemään alas niin paljon, kun en ole tottunut juomaan niin paljoa päivässä :D Aamuisin en syö mitään, joten aamupalan puuttuminen ei tuottanut ongelmia. Lounaan söin kahdentoista aikaan ja päivällisen äsken. Illalla tulee olemaan nälkä, koska iltapalan syön aina :D

      Kerron täällä dieetin kulusta ja miten on mennyt (:

      Minulla olisi kuitenkin pari kysymystä. Olen tällä dieetillä siksi, koska haluan laihtua ainakin viisi kiloa, että mahtuisin penkkariasuuni taas. Olen vähän lihonut joulun alla/aikaan. Ongelmani kuitenkin on se, että penkkareihin on vielä kolme viikkoa ja neljä päivää ja dieetti kestää vain kaksi viikkoa. Tulevatko kilot takaisin (nesteitähän tässä vain lähtee?!) tuon yden ja puolen viikon aikana?

      Lopetan dieetin 3.2 2012 ja synttärini ovat 4.2, joten tulevatko kilot takaisin jos syön tuona päivänä kakkua ja muita herkkuja ja juon alkoholia? Tarkoitus olisi tämän jälkeen sitten aloittaa terveellinen ruokavalio ja lopettaa mässäily (siis sitten synttäreiden, penkkareiden ja abiristeilyn jälkeen). Liikuntaa harrastan muutenkin paljon! Mutta olenko turhaan dieetillä, kun on nuita juhlia tulossa nyt kolmet parin viikon sisällä ja juon todennäköisesti alkoholia ja syön hyvin nuina päivinä..? KIITOS jos joku osaa vastata!

    • Az79

      Mulla menossa viimeiset kaksi päivää ja painoa tippunut - 9 kg. Lähtö 97 kg / 173 cm.

      Orjallisesti noudattanut ja ei siinä nälkä jää kun muistaa juoda vettä samalla.

    • tynnyri

      Olen kokeillut tätä diettiä kaksi kertaa aikaisemmin. Eka kerralla jaksoin noudattaa ohjetta kahdeksan päivää. Olihan se kiva kun joka aamu puntarilukema näytti aina hiukan vähemmän. Sitten ei enää kyennyt vaan piti hakea pitsaa ja olutta. Paino pysyi kyllä poissakin kohtalaisen pitkään, mutta kun elämätavat ei muuttuneet ne tuli sitten ajan myötä takaisin. Seuraavalla kerralla vuosia myöhemmin taas muistin tämän ohjelman ja innoissani aloitin, mutta lopetin muistaakseni jo tokana päivänä. Nyt paino vaan noussut vuosien varrella lisää, lähinnä liiallisen roskaruuan ja alkoholin juonnin johdosta. Katsotaan mihin asti nyt pääsee... päämääränä toki pidempiaikainen elämäntapamuutos. Tällä ohjelmalla tarkoitus motivoida itseä, laskea turvotusta ja lopettaa "seinään" heikot elämäntavat . Lähtö 113 kg /178 cm.

    • Kilottaa

      Aloitan sairaaladieetin 13.5.2012 ja perjantaina. Lähtötilanne on 131.5 kiloa elopainoa, eli riittävästi ja pituutta 174 cm.
      Verenpainetta on että korvissa soi eikä lenkille lähtöä voi edes ajatella, on hankala liikkua.
      Lääkäri käski pudottaa painoa ja opetella taas liikkumaan.
      Ei ole kovin hyviä kokemuksia laihduttamisesta, heikko luonne ja ruoka on liian hyvää. Mutta nyt on pakko tehdä painon suhteen jotain että pystyy vielä kymmenenkin vuoden päästä maistamaan onko ruoka hyvää.

    • Swanlake

      Tänään alkoi 9pv ja puntari näyttää 3,3kg vähemmän.
      Ensimäinen viikkona en orjallisesti noudattanut ohjeita ja välissä oli normipäiviä (synttärit) ja veden juonti on myös jäännyt olematomaksi.
      Syömiseen on nyt toisella vk tullut muutos..Minun suunnitelmani on vetää kuuri kaksi kertaa läpi yhteensä siis 26päivää.
      Tavoiteenani on saada -10kg. Eli jos per viikko saisi 2-3 kg pois niin luulisin pääseväni tavoiteeseen.

    • J.Bullukka

      Minulla on tänään 8 päivä menossa ja paino on tippunut 4,5kg. Eilinen oli pahin päivä, kun ei saanut aamukahvia ja oli vain yksi ateria, muuten on mennyt hienosti. Olo on kevyt ja energinen. Aion jatkaa loppuun asti. Kannattaa kokeilla!

    • heli

      mulla on tänään päivä 6. painoa pudonnut 2,5 kiloa, olo kevyt ja hyvä, nälkä on välillä mutta ei haitaksi asti. vähäunisuus alkaa painaa nyt kun työviikko alkaa olla takana.

    • Toinen kerta

      Mulla tänään 7.pvä menossa ja painoa pudonnut tähän mennessä 5,4 kg (lähtötilanne 80,1 kg / 171 cm). Olen todella tyytyväinen ja aion jatkaa vielä ainakin muutaman päivän. Nälän tunne on ollut "siedettävä" ja joinakin päivinä sitä ei ole edes ollut. Lisää vettä vaan siihen tunteeseen. Muuten olo ollut hyvä ja parantunut aina puntarilla käynnin jälkeen. Suosittelen, jos itsekuria vaan löytyy dieetin orjalliseen noudattamiseen.

      • ähkytin

        Kyllä sillä "sairaala" dieetillä paino putoaa, se on todettu, mutta mittauttakaa kolesteroolit . Mulla nousi kaks pykälää. Siksi ei voi skarpatakaan joka on kans kuulemma tehokasta.
        Nutraamisesta sanoi terkkari että on toimittanut pari tyyppiä sairaalaan kun on munuaiset ärtyneet liiasta proteiinista mitä nutraamalla saa.
        Nyt oon syönny kaikkea järjen kanssa ilman mitään ihmekuureja. Painoa menny 18 kiloa marraskuusta pois (1200 kaloria päivässä on saanti)


    • arohy

      Hei, tätä dieettiä kiinnostaisi koittaa, mutta tuolla mistä katsoin ohjeen painotettiin sitä, että ei saa syödä mitään, mitä ei siinä lue, ja minä en syö punaista lihaa enkä kanaa, niin voinkohan tofulla ja soijalla korvata?

    • riuttala76

      Mä olen kokeillut sitä yhtä "kaalikeittosoppaa" nyt puolitoista viikkoa, mutta en minä ohjeita ole noudattanut. Ekalla viikolla söin 4 päivänä pelkkää keittoa ja kolmena päivänä normaalisti ja paino putosi 3 kiloa. Vaikea vaan sanoa kuinka paljon painonpudotuksesta oli nestettä ja kuinka paljon rasvaa. No kuitenkin tiukaksi käyneet farkut mahtuvat ekan viikon jälkeen ihan kivasti jalkaan. Kahvia juon paljon olin sitten dieetillä tai en. Nyt kyl sen sopan syönti kyllästyttää enkä sitä aio muutamaan päivään lisää tehdä. Mujt kyl se tehokas on ja reseptiä on mun mielestä turhaa noudattaaa täsmälleen eikä yhtä ainoaa oikeaa reseptiä taida ollakaan. Muistan vain laittaneeni soppaan sipulia, purjosipulia, selleriä, paprikaa, kaalia ja liemikuution. Yllättävän täyttävää soppa on, mutta makuun kyllä kyllästyy ajan kanssa. Tosin kun 12-vuotiaana aloitin kehonrakennuksen ja sen ajan proteiinijauheet mauistuivat ihan kauheilta, niin kyllä niitä hirveitä pirtelöitäkin silti vain joi. Nyt en ole kuntosalia säännöllisesti harrastanut yli viiteen vuoteen, toivottavasti pian jaksan palata salille. Sitten kyllä rasva lähtee vaikka söisi vähän enemmänkin.

    • onnistunut dieetti

      olen tehnyt kyseisen dieetin!! alotin mitoilla 185cm 103kg.. ku 13. päivä loppui painoin 86kg. dieetin aikana lisäsin enemmän liikuntaa mitä olen koskaan ennen tehnyt ja päivittäin vettä meni kurkusta alas noin 3-4litraa. myös punttisali kuului melkein jokapäiväiseen liikunta suorituksiin. KANNATTAA KOKEILLA!!!! ei ole mitenkään mahdollinen, jos vain on jokin motivaation kohde, jonka ansiosta tämän henkisesti jaksaa suorittaa.

    • MiksiJumittaa

      Mulla on menossa 5. päivä tällä dieetillä eikä paino ole tippunut vielä yhtään. Olen huomannut että paikat ovat kiinteytyneet ja millejä (kenties senttejä) on lähtenyt, mutta vaa’an neula ei ole heilahtanut suuntaan eikä toiseen. Painoni on yhä 70kg (pituus 170cm).
      Onko kenelläkään ajatusta miten tämä voi olla mahdollista? Olen noudattanut ohjeita pilkun tarkasti…

    • nosiks

      MiksiJumittaa: Olet normaalipainoinen, siksi. Tätähän suositeltiin aloitettavaksi jos on 7kg ylipainoa.

    • ailoittaisinkohan..

      Millasta grillattua broileria ohjeessa tarkotetaan?
      Itse grillattua broilerin lihaa vai sellasta valmista grillattua kaupasta, minkälainen määrä on suositeltava?

    • Urheiluhulluttaja

      Hei,

      Tietääkö joku saako sairaala dieetin aikana urheilla normaalisti? Onko jotain rajoitusta sen suhteen?

    • Urheiluhulluttaja

      Eilen aloitin sairaaladieetin. Pituus 158 cm ja lähtöpaino 67 kg. Tavoitteena pudottaa n. 5 kg. Ideana jättää herkut sivuun ja saada nopeasti tuloksia. Olen aikaisemmin päivittäin juonut aamukahvin maidon kera ja yllätyin mukavasti, että kahvi mustana ei ollutkaan niin pahaa kuin olin kuvitellut.

      Pudotus ensimmäisen päivän jälkeen -0,9 kg. Fiilis on ollut ekan päivän jälkeen hyvä, eikä nälkä ole pahemmiin kiusannut.

    • ...

      Alussa paino oli 101kg, nyt 5. päivä menossa ja puntari näytti 96kg.

    • pulla12345

      Itellä alkaa huomenna
      alkutilanne
      pituus:160cm
      paino:68kg ...läski ku olen :)

    • NäilläMennään

      Aikaisemminkin olen tästä kuullut ja tuttavilta todennut toimivaksi :)
      Kunhan saisi ainakin sen 7kg pois niin helpottais (155cm/76kg)
      Että aihetta on... :D

    • pulla12345

      Nonii , nytten on pujonnut jo -1kg , vrm jotain nesteitä ? mutta itse sovellan noita ohjeita muutan määrää vähemmäsk .. haluan laihtua mahdollisimman paljon , kun itsellä ulkomaan matka tos joulun jälkeen :) tänään olen syönyt yht 351 kaloria ja tehnyt vatsalihaksia yms :) Tsemppiä teile muilekkin !

    • aallotar13

      eikö tonnikala muka käy? Sehän on aina laihduttajan perusruokaa? En yleensä syö muuta kalaa kuin lohta ja ymmärrän, että lohi on liian rasvainen. Seiti nyt joten kuten menee. 5. pvä menossa, paino pudonnut vain 1,5kg. 5km lenkin olen tehnyt joka päivä. Tosin ei ole varsinaisesti ylipainoa. Alkupaino 60,3kg, pituus 160cm mutta haluaisin pudottaa 54kg:n.

    • Maikki

      Kiva dietti mutta kuka kertoo miten sen saa toimimaan jos ei syö lihaa eikä kanaa, kalaa kylläkin, kananmunatkin käy kun ei ole montta keltuaista?

    • Ei huonoja fiiliksiä

      Multa putosi 16 kg. Olen nainen, 60-vuotias ja lähtöpaino oli 72 kg. Dieetin jälkeenpainon 56 kg. Tosin liikuin paljon, köävelin joka päivä töihin yhteensä n. 3 km ja viikonloppuisin pyöräilin 10-15 km lenkkejä. Paino pysyi suurinpiirtein samana 2 vuotta, mutta sitten sorruin vähän mässäilemään. Nyt olen aloittanut kuurin uudelleen ja paino on pudonnut viikossa 8 kg.

    • Pienemmäksi

      -10 kiloa kolmessa viikossa syömällä lautasellisen salaattia , neljä viipaletta leipää ja 200 grammaa rasvatonta maitorahkaa marjojen kanssa päivässä . Olo on hyvä ei näläntunnetta .Onko tahti sopiva ? Tarkoitus jatkaa jouluun asti.

    • sanoisin sanasen

      omasta kokemuksesta. esimerkiksi itse olen tälläinen kahvi friikki. join kyllä kahvia enemmän kun kuuri sallii. ja sain 7-9kiloa pois ja ne pysyivätkin koska ko kuurin jälkeen annokset oli pieniä ja leipäkin jäi pois. toki kesä kun yllätti tuli toki takaisin jonkin verran mutta lähinnä nestettä.

      nyt olen uuden kuurin ottanut ja tarkoitus on pitää pidempään kun 2viikkoa. parsakaalia/kukkakaalia pinaatin sijasta syönyt mutta paino tippuu silti että uskon ennemminkin siihen että dietissä on kyse siitä että esim (pinaattia/kaalia lihaa) voi syödä keskenään mutta kun otetaan aina se peruna niin se sotkee systeemin. (luin yhdestä kirjasta) nimen omaan perunan/riisin/makaroonin tärkkelys lihan kanssa ei tee vatsalle hyvää.

      ja tämä dieetti on ihan hyvä esimerkki siitä (vaikka uskon myös että vähiin kaloreihin tämä perustuu mutta myös oikeiden ruoka-aineiden saman-aikaseen syöntiin).

      ja voin suositella sellaiselle jolla ei ole syömishäiriötä taikka pelkoa siitä. (syömishäiriössähän on viat ihan muualla kun nälässä taikka dieetissä) tämä toimii ja suosittelen tervehenkisille laihduttajille:)

      • Läski

        Itse ollut nyt 5päivää kuurilla ja painoa pudonnut 5kg. Tavoite kahdessa viikossa 10 kg. Helppo kuuri toteuttaa ja tuloksia syntyy. Kaksi ekaa päivää vaikeimpia..


    • enemmän kuin 13 päiv

      Voiko suorittaa sairaala dieti enemmän kuin 13 päivää ja jos ei mitä haittoja on.

    • Emzu

      Heippa!
      Olen pohtinut tätä dieettiä jo jonkin aikaa ja kysyisin että voinko vaihtaa kalan tilalle kanan? Näin aijonkin tehdä siis jollei siitä ole haittaa tuloksiin.
      Oon terve 23 v ja liikun mutta aineenvaihdunta on hidastunut vuosien aikana sekä painoa kertynyt lisää liikaa...

      Aloitan dieetin 8.1.2014 ja aloituspaino on 68kg, pituus 158cm... :'D

    • kilot pois

      Moi!
      Tämä on kolmas aamu dietillä ja 3,7kg on tippunut.
      Muuten olen pysynyt ohjeessa, mutta kahvia maidolla juonut enemmän. Tosi hyvä olo ollut!

    • marianne81

      6 päivää dieetillä ja paino -3kg.
      Lähtöpaino 90,3kg ja pituutta 168cm.
      Kannatan.

      • mim1911

        Meillä sairaalanhenkilökunta porukkana kokeili ja jokaiselta lähti vähintään 5 kg (6naista)


    • Riitta*

      Olin tällä dieetillä vuosia sitten ja silloin lähti helposti 8kg. Aloitin tänään uudestaan ja tavoitteena ainakin 5kg pois. Paino pysyi viimeksi poissa jokseenkin ongelmitta lähes kaksi vuotta, joten ehkä tästä saisin jälleen sysäyksen fiksumpaan syömiseen.

    • Riitta*

      Eilisestä paino pudonnut 78,7 --> 76,8 (eli nesteet selvästi lähteneet liikkeelle). Turvotus on nesteiden liikuttua vähentynyt niin, että farkut menevät helpommin kiinni. Vartalotyyppini on omena ja kaikki kerääntyy juurikin keskivartaloon, josta toivoisinkin isointa pudotusta.

    • Riitta*

      3.päivä ja aloituksesta paino pudonnut nyt 78,7 --> 76,0 :) Tämä olikin odotettavissa, mutta tästä eteenpäin jännitetään.

    • Riitta*

      5.päivä ja nyt pudotusta 78,7 --> 75,3. Olo on ollut koko ajan hyvä - olen tosin tarkasti huolehtinut, että juon päivittäin vähintään muutaman lasin vettä ja ainakin yhden 1,5l vichyn. Välillä nälkä käväisee mielessä ja mielitekojakin ("edes yksi juustovoileipä!") on ollut,mutta olen päättänyt pysyä tiukkana. Tiistai jännittää, koska silloin ei ole illalliseksi mitään.

    • Riitta*

      Pelätty päivä 7. Söin äsken sisäfilettä ja yhden banaanin (joissain ohjeissa sallitaan yksi hedelmä, jos syödään lounaan yhteydessä ja ilta on ilman ruokaa - banaani ei varmasti sokeriensa puolesta ole se paras valinta, mutta ihan ok). Aamupaino oli 75,4, mutta olin juonut jo jonkin verran vettä, eli saattoi vaikuttaa.

      • Riitta*

        Päivä 10. - aamupaino 74,3kg =)!!


      • Riitta*
        Riitta* kirjoitti:

        Päivä 10. - aamupaino 74,3kg =)!!

        Dieetin 12.päivä ja paino nyt 73,8kg! En voisi olla tyytyväisempi tulokseen - tosin juhlamekko, jota varten kevensin on nyt jo aivan liian iso vatsasta ja selästä, mutta ei parane valittaa :)!!

        Minkä kanssa en ole ollut 100% tarkka:
        - olen toisella viikolla lisännyt lihaan ja kalaan ihan pikkuisen suolaa, sillä minulla alkoi olla natriumvajeen takia suonenvetoja
        - pinaatin vaihdoin toisella viikolla kokonaan kurkkuun
        - pihvini ovat paria poikkeusta lukuunottamatta olleet possua, vaikka suositellaan nautaa. Nauta on vaan ihan järjettömän hintaista
        -olen laistanut salaatin syönnistä, ottanut joko pihvin lisäksi vain pelkkää rucolaa, tai ollut kokonaan ilman
        - maustoin salaattia muutaman kerran tuoreella korianterilla
        - toisella viikolla veden juonti ei ole ollut niin tehokasta, kuin ensimmäisellä

        Näistä kaikista huolimatta on paino pudonnut sen 5kg ja erityisen iloinen olen siitä, että annoskoot ovat taas hallinnassa - en yksinkertaisesti pysty enää syömään järjettömiä määriä, vaan olen jo pienestäkin ateriasta niin ähkyssä, että saatu energiamäärä on kohtuullinen. Nyt odotan pelolla,miten hyvin saavutetut tulokset pysyvät, vaikka viime kerralla tosin paino pysyi oikeasti lähes muuttumattomana kahden vuoden ajan.


    • Riitta*

      Dieetin 13.päivänä paino putosi lopulta 73,2kg, eli loppusaldona tasan 5,5kg pudotusta :)!! Vaatteet istuvat paremmin ja olokin keveämpi, mutta kuten sanottua nyt pidän peukkuja, että tulos pysyisi kohtuullisena, kun olen taas normaalilla ruokavaliolla (joskin annoskoot kohtuullisemmat ja hiilarit tarkkailussa).

    • LoveyDovey

      Hei!
      Itse aloitan kyseisen dieetin huomenna, ja tahtoisin tietää että voikohan nuo pihvit korvata kalalla? Ei luulisi tuon muutoksen haittaavan mitään. Itsellä tavoitteena pudottaa tällä dieetillä noin neljä kiloa, saas nähdä kuinka käy.
      Tsemppiä vaan kaikille laihduttajille! :)

    • Rose4

      Hei!

      Mäkin aloitin tuon dieetin tänään ja mun ohjeessa sanottiin että illalla pitäis syödä se 250g pihvi. Oli kyllä aika iso mut eipähän jäänyt nälkä! Vähän kyllä heikotti iltapäivällä kun oli lounaalla ja päivällisellä yli 6 tuntia väliä, mutta eiköhän se siitä. Katselen jaksanko kahta viikkoa, riippuu fiiliksistä viikon jälkeen.. ja vähän alkoi pelottaa kun luin pikadieettien haittavaikutuksista jonkun pelotteluartikkelin.. ettei tee luille hyvää tällänen pikalaihdutus.

      Mutta kun on kerran aloitettu ni ainakin viikko tällä mennään. Toivotaan että tänne kerääntyis muitakin juttelemaan kuulumisia. Tai jos jossain muualla on keskustelua menossa niin kertokaa täälläkin että missä!

      Tsemppiä kaikille laihduttajille tosiaan! :))

    • voisin sanoo

      sanasen dietistä itse vedin tämän läpi 2,5viikkoa pidin tippu 10 kiloa eikä yli vuoteen tullut takasin:) mutta kuten osa jo sanoikin on painoa oltava että kenellekkään höyhen sarjalaiselle jolla 2kg ylipainoa en tätä suosittele se on rankka ja voimat vievä mutta tehokas. itseltä jäi paljonkin ylimääräsiä naposteluja tämän jälkeen pois automaattisesti ja nyt meinaan alottaa uuden kierroksen:) paino tippu 86kg 76kg:hen.

      eli jos tahto on luja ja painoo paljon suosittelen:)

    • Rose4

      Noniin,

      7 päivä menossa ja painoa lähtenyt 4,5kg.. ekat 2kg noin joulun jälkeen toki varmasti nestettä, mutta pientä muutosta on havaittavissa esim. peilissä. Paljon solakampi yleiskuva ja kevyempi olo! Lähen hyvillä mielin illalla joogaamaan kun ei tarvi väistellä yhtä isoa pömppömahaa! :) välillä vähän päätä särkenyt, mutta ei onneks kestä kauaa kerralla. nälkää ei pahemmin oo ollut. Ihmeellisiä mielihaluja kyllä kuten hunajaa tai voileipä :p aijon jatkaa ainakin 11 päivää. Nyt ei oo vaaka näyttäny muutosta 2 päivään mut huomista odotellessa !

      Tsemppiä!

    • Laiskuri

      Minäkin ostin saman dietin "lentäjän" suosituksesta! Ystäväni saivat sen jollain muulla nimellä ja vaalivat kuin silmäterää! Minulle ei käynyt niin vähän hiilareita, kun haluan liikkua. Ainoa mitä sain on valtava vapina ja päänsärky.
      Se toimii miehille varmaan paremmin.

    • Laiskuri

      Minäkin ostin saman dietin "lentäjän" suosituksesta! Ystäväni saivat sen jollain muulla nimellä ja vaalivat kuin silmäterää! Minulle ei käynyt niin vähän hiilareita, kun haluan liikkua. Ainoa mitä sain on valtava vapina ja päänsärky.
      Se toimii miehille varmaan paremmin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe