Vetoakseli Passat 89 ,1.6ETD

Passat89

Tuli ongelma oikeanpuoleisen vetoakselin kanssa. Pitäisi löytää jostain kohtuuhintainen. Se on 90 mm sisemmällä vetonivelellä.

100 mm nivelellä on helposti saatavana, mutta ei onnistu soveltaa. Vai onnistuuko? Kysehän on siitä, että vaihteiston laippakin pitäisi vaihtaa ja stefa?

Tai tietääkö joku varmasti, miten tärkeä on värinänvaimennin siinä akselissa? Se on irronnut vulkanoinnistaan. Voiko poistaa koko jutun ja mitä siitä seuraa. Onko meikäläisissä nopeuksissa jotain vaaraa värinöistä? Jos voi poistaa, niin sitten ei ole ongelmaa.

2

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2nd passat

      Poistin omasta kärrystä tuon vaimentimen vastaavassa tilanteessa ja olen nyt ajellut pari vuotta sen jälkeen enkä ole mitään eroa huomannut normaalissa ajossa.
      Nuo vaihdelaatikon puolella olevat laipat on helppo vaihtaa ei muuta kuin kampeat ulos ja uudet tilalle naputtelemalla. Tietenkin tiivisteet kannattaa vaihtaa etenkin jos vanhat ovat näyttäneet merkkiä tihkuttamalla öljyä.

      Miksi muuten olet vaihtamassa koko akselia etkä pelkkää niveltä (ulompi/sisempi)?

      • Passat89

        Sen värinän vaimentajan takia. Jos se on tärkeä juttu. Ilmeisesti otetaan nyt kuitenkin pois joko mutikka ja uusitaan nivel pelkästään, kun ei noita akseleita tunnu löytyvän. Laakkoselle en aio kuljettaa kottikärryllistä seteleitä, kuten moni varmaan arvasikin.

        Toisaalta. Mahtaisiko värinän vaimentajan voida kitata vulkanoinnin sijasta Sicaflex-massalla tai jollain vastaavalla takaisin kiinni. Vaatineeko kumin kimmoisuuden? Sica taitaa olla aika lailla joustamatonta tavaraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe