Iittalan kulho

????

Sain joululahjaksi suurehkon Iittalan lasikulhon. Lasi on kirkasta ja kuviollista. Pohjassa on pieniä nupuja ja reunoilla eräänlaisia palkkeja ja viiruja vuorotellen. Kulho on melko korkea. Tarrassa lukee Iittala, Hackman ja Arabia Finland. Arabia Finland tekstin yläpuolella on kruunu.

Olen etsinyt kulhoa netistä, mutten ole löytänyt edes sarjaa johon se kuuluu - en mitään lähellekään saman tapaista. En myöskään tiedä onko kulho peräisin kaupasta, kirpparilta vai lahjan antajan kaapista. Vähän olen sitäkin epäillyt, että josko Iittala-tarra olisi vain liimattu kulhoon vaikkei se oikeasti Iittalaa olekaan.

En pidä koko kulhosta ja ajattelin myydä sen kirpparilla, mutta haluaisin ensin tietää minkä nimiseen sarjaan se kuuluu, minkä arvoinen se on, kuka sen on suunnitellut jne. Onko jollakulla tietoa asiasta?

Iittalakin voisi vähän panostaa siihen, että heidän netisivuilta löytyisi tiedot kaikista heidän tekemistä tuotteista - uusista ja vanhoista.

6

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kiitos kuitenkin

        Kiitoksia vastauksesta, mutta kyseessä ei ole tämä kulho. Kovasti se kyllä tuota muistuttaa, mutta pohja ei ole noin "mohkurainen" vaan tasaisempi ja reunat kääntyvät enemmän ulospäin. Taitaa olla vähän korkeampikin. Ja lasi on melko ohutta verrattuna kuvassa olevaan kulhoon.


      • roger
        Kiitos kuitenkin kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta, mutta kyseessä ei ole tämä kulho. Kovasti se kyllä tuota muistuttaa, mutta pohja ei ole noin "mohkurainen" vaan tasaisempi ja reunat kääntyvät enemmän ulospäin. Taitaa olla vähän korkeampikin. Ja lasi on melko ohutta verrattuna kuvassa olevaan kulhoon.

        http://www.kodin1.com/bin/get/id/5ag8GJrNu/k1.tuote_popup.html?Tuotenro=4261699


      • reMiL-
        roger kirjoitti:

        http://www.kodin1.com/bin/get/id/5ag8GJrNu/k1.tuote_popup.html?Tuotenro=4261699

        Kyllä sieltä iittalan sivuilta löytyy kaikista tuotteista tiedot. Jos nyt ei jotain aivan älyttömän vanhoja oteta huomioon, eli tuotteet jotka eivät ole olleet tuotannossa vuosikymmeniin.

        Kuvauksen perusteella itsele tuli heti mieleen ultima thule, niin kuin muutkin ovat ehdotelleet, sen kyllä tunnistaa heti, mutta sanoit, ettei se ole sellainen...


    • tarrat

      tarra on todennäköisesti ko.firman tehtaanmyymälän tarra eli osoittaa ostopaikan.
      kulhohan voi olla vaikka joku uniikkikappale.
      niillähän on ollut aina silloin tällöin nk. uniikkipäivämyyntejä.

    • Eeva79

      Minulla on siis samanlainen tässä pöydällä vieressä ja tiedän myöskin ettei se ole Ultima Thulea. Itse tykkään sarjasta ja olen ilman tulosta yrittänyt löytää sarjan nimeä netistä. tiedän että mieheni mummilla on kyseisen sarjan jälkiruokakulhoja. Seuraavan kerran kun käyn siellä niin otan asiasta selvää. Itse olen saanut kulhon 8 vuotta sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe