Aino ja Eetu

ihanat nimet

Aino ja Eetu olivat viime vuonna suosituimmat lasten etunimet. Jos minulla olisi kaksi lasta, niiden nimet olisivat Aino ja Eetu. :)

58

20137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

Katsoppas mitä poikien nimien puolella keskustellaan parastaikaa Eetu-nimestä! :)

• Uskovainen yrittäjä

Metsästä lähtöisin olevat Suomalaiset antavat persjalkasille pennuilleen junttien nimiä.

• sipsi

jokainen tekee mitä tykkää mutta minusta kamalat nimet!!!

• minä-

Nyt eletäänki 2000-luvulla

• niilo10

te uskovaisethan laitattekin lapsille niin hienoja nimiä etteivät edes itse osaa nimeään sanoa. ja kannattaa miettiä kuinka paljon sukunimessä on ä ja ö kirjaimia. ei kuulosta kovin hienolta olla charlotta tai frederik jos sukunimi on Könölä. Järki käteen toopet!!

• kikka1/5

Aino on vanha nimi. Äitini ja anoppini olivat Aino nimisiä. Tunnen myös pienen tytön, jonka nimi on Aino. Oli myös kiva pieni Eetu poika. Sanotaan, ettei nimi pahenna. Itse sain esikoiseni 17.vuotiaana 1964. Hänen nimensä on Veikko. Veli vainaani muistoksi annoin nimen.

• helluntaipentu
        niilo10 kirjoitti:

te uskovaisethan laitattekin lapsille niin hienoja nimiä etteivät edes itse osaa nimeään sanoa. ja kannattaa miettiä kuinka paljon sukunimessä on ä ja ö kirjaimia. ei kuulosta kovin hienolta olla charlotta tai frederik jos sukunimi on Könölä. Järki käteen toopet!!

>>te uskovaiset

• meidän suvussa
        kikka1/5 kirjoitti:

Aino on vanha nimi. Äitini ja anoppini olivat Aino nimisiä. Tunnen myös pienen tytön, jonka nimi on Aino. Oli myös kiva pieni Eetu poika. Sanotaan, ettei nimi pahenna. Itse sain esikoiseni 17.vuotiaana 1964. Hänen nimensä on Veikko. Veli vainaani muistoksi annoin nimen.

Tuli mieleen, että meidän suvussa ei saa antaa lapselle kuolleen nimeä. Siis jos suvussa on esim. joku "Kalle" kuollut nuorena esim. tapaturmassa, niin sitten vauvalle ei saa panna Kalle-nimeä. Tuo perinne on kulkenut suvussa ties kuin kauan ainakin yli 100 vuotta.

• nainen___
        sipsi kirjoitti:

jokainen tekee mitä tykkää mutta minusta kamalat nimet!!!

Jos mulla olisi 2 lasta. Tyttö ja poika. Niin olisin antanut tytölle kokonimeksi Hikari Anniina tai Hikari Pauliina Anniina. Jos taas olisi poika Antaisin nimeksi Vilin tai Mikon.

• kikka1/5
        meidän suvussa kirjoitti:

Tuli mieleen, että meidän suvussa ei saa antaa lapselle kuolleen nimeä. Siis jos suvussa on esim. joku "Kalle" kuollut nuorena esim. tapaturmassa, niin sitten vauvalle ei saa panna Kalle-nimeä. Tuo perinne on kulkenut suvussa ties kuin kauan ainakin yli 100 vuotta.

Minäkin kuulin myöhemmin, että kuolleen nimeä ei saa antaa lapselle. Onneksi nimestä ei ole ollut tässä tapauksessa haittaa.Äitini oli kyllä tarkka noissa taikauskoasioissa-uskomuksissa, mutta eipä hänkään vastustanut tätä nimeä.

• Kalevalasta
        kikka1/5 kirjoitti:

Aino on supisuomalainen nimi Kalevalasta.
        Eetu on suomalaistettuu version Edwardista.

Sodan aikana ja sen jälkeenkin oli sarjakuva Rymy-Eetu, ja uskon että sen peruja on vanhemman väen vastenmielisyys siihen nimeen.

• allakka käytössä

Jos et voi käyttää suvussa olleita nimiä, alkaa allakka kulua. Minä tunnen sukuni 300 v. taaksepäin, ja jos pitäisin kiinni tuollaisesta päätöksestä, niin joutuisin sitten varmaan tuolle Oliver-Jemima-linjalle, jota inhoan.
        Kyllä vanhat suvun nimet ovat perinteikkäämpiä ja omaan kulttuuriinsoveliaimpia.
        Toinen asia tietenkin on, jos vast´ikään kuolleen lapsen muistoksi ristitään tulokas samalla nimellä. Sitä en tekisi.

Suvussani on nimi "Otto", joka monessa polvessa on ollut katraan viimeisten poikien nimenä, ja kuolema on korjannut suurimman osan Otoista muutaman vuoden ikäisenä. Joissakin perheissä kaksi viimeistä vauvaa on ollut Otto-nimisiä.

Eikö nyt taikauskokin vallinnut sentään pitkään vielä 1800-luvullakin. Olisi luullut, että nimeä olisi tarkemmin harkittu.

• kikka1/5
        Kalevalasta kirjoitti:

Aino on supisuomalainen nimi Kalevalasta.
        Eetu on suomalaistettuu version Edwardista.

Sodan aikana ja sen jälkeenkin oli sarjakuva Rymy-Eetu, ja uskon että sen peruja on vanhemman väen vastenmielisyys siihen nimeen.

Eetu on kuitenkin ihan mukava nimi. Minulla kivat muistot Eetu pojasta. Oli söpö 3.vuotias ja aivan Eetun näköinen. Eipä ole pikkupoikia tietääkseni vielä nimetty Jepeiksi, vaikka olisivatkin poliisien poikia.

• kikka1/5
        allakka käytössä kirjoitti:

Jos et voi käyttää suvussa olleita nimiä, alkaa allakka kulua. Minä tunnen sukuni 300 v. taaksepäin, ja jos pitäisin kiinni tuollaisesta päätöksestä, niin joutuisin sitten varmaan tuolle Oliver-Jemima-linjalle, jota inhoan.
        Kyllä vanhat suvun nimet ovat perinteikkäämpiä ja omaan kulttuuriinsoveliaimpia.
        Toinen asia tietenkin on, jos vast´ikään kuolleen lapsen muistoksi ristitään tulokas samalla nimellä. Sitä en tekisi.

Suvussani on nimi "Otto", joka monessa polvessa on ollut katraan viimeisten poikien nimenä, ja kuolema on korjannut suurimman osan Otoista muutaman vuoden ikäisenä. Joissakin perheissä kaksi viimeistä vauvaa on ollut Otto-nimisiä.

Eikö nyt taikauskokin vallinnut sentään pitkään vielä 1800-luvullakin. Olisi luullut, että nimeä olisi tarkemmin harkittu.

Mielestäni voi käyttää mitä nimeä vaan. Valinta mielestäni vapaa. Kaikki eivät pidä nimestä, mutta mitä sillä on väliä ? Olisimme halunneet antaa v.1964 poikamme nimeksi Riku. Siitäkös meteli syntyi. Oli kuulemma sian nimi. No suku halusi nimeksi Veikko. Oli veljeni nimi, joka kuoli 19. vuotiaana. Hukkui laivastossa. Nyt tiedän ettei kuolleen muistoksi saisi antaa nimeä lapselle. Siis uusia nimiä tarvitaan.

• Perinne

Meillä taas kulkee suvussa nimet Pekka, Matti ja Heikki sukupolvesta toiseen, ja taatusti joku Pekka/Matti/Heikki on joskus kuollutkin. Minusta kyseessä on kunnioitus vainajaa kohtaan, kun annetaan sama nimi.

• ettäpä
        Perinne kirjoitti:

Meillä taas kulkee suvussa nimet Pekka, Matti ja Heikki sukupolvesta toiseen, ja taatusti joku Pekka/Matti/Heikki on joskus kuollutkin. Minusta kyseessä on kunnioitus vainajaa kohtaan, kun annetaan sama nimi.

nuorena kuolleen nimeä ei anneta lapselle. Diih.

• näkökulma kun

itse taas olen sukututkimuksia tehdessäni huomannut, että perheissä on useinkin annettu samoja nimiä. Jopa niin, että jos perheen "Juha" on kuollut vauvana, niin seuraavalle poikavauvalle on annettu jälleen nimi "Juha" (esimerkki).
        Muutenkin olen tutkimuksia tehdessäni huomannut, että pikemminkin on niin että jotkut nimet kulkevat suvussa vuosisatoja perinteenä. Erästä sukuakin tutkin 400 vuoden ajalta ja itseäni alkoi jo hymyilyttämään kun etunimien kirjo on ollut hyvin suppea.

Mutta Aino ja Eetu ovat kyllä hyvät nimet :)

• Eetuliina
        kikka1/5 kirjoitti:

Eetu on kuitenkin ihan mukava nimi. Minulla kivat muistot Eetu pojasta. Oli söpö 3.vuotias ja aivan Eetun näköinen. Eipä ole pikkupoikia tietääkseni vielä nimetty Jepeiksi, vaikka olisivatkin poliisien poikia.

Hih, minun veljeni on Eetu : ) Eetua kyllä kutsutaan toisella nimellään...

• "mummo"

Minä en maha mittään sille että äitini on pannut 52 vuotta sitten nimekseni Aino.Eikä se minua haittaa kyllä vaikka panikin.

• Pandis

taisi olla äitisi muodin edelläkävijä

• Hyväniin....

Poikani nimi on Eetu, jonka sai 21v sitten, eikä ole koskaan valittanut nimestään. Silloin oli ehkä harvinaista :)

• Marjukka

....mutta on kummallista, kun joku nimi on vuoden suosituin, niin laitetaanpas meidänkin lapselle just se sama nimi..!! Sitten on Ainoja ja Eetuja luokalla monta ja joutuu erottelemaan vaikka sukunimen etukirjaimella, jotta tietää kenestä on kyse.. Nimiä kyllä riittää maailmassa, ettei tarvitse samaa nimeä kaikille laittaa..:)))

• niin että

Eiköhän se mene niin, että huomaa esim. kastetuista jonkun kivan nimen ja siitä tulee suosittu, harva antaa nimeä sen suosion takia. Itse annoin pojalleni nimen, etten tuntenut yhtään samannimistä lasta, vaikka nimi onkin ajattomaksi mielletty. Vuonna 1991 ko. nimi olikin sitten top10 listalla, vaikkei ollut koskaan ennen ollut ja suosio nousi parina seuraavana vuonna valtavasti ja leikki-iässä kaimoja tuli vastaan kerhoissa yms. Nuoremmalla lapsella ei ole niin yleinen, vaan niin vaan kävi, että juuri hänen kaimansa sattui sekä samaan päiväkotiryhmään että sitten kouluun samalle luokalle, eri lapset.

• 1943

yleisesti suosittuja nimiä lapsilleni. Lapsena paras mahdollinen tytön nimi oli Margit. Siitä en lainkaan ole pitänyt aikuisena. En voisi antaa lapselleni nimeä, joka on jollakin henkilöllä, josta en pidä. Esim. Sylvia on tällainen nimi. Yksi nimen kantaja yritti koko parisuhteemme ajan rikkoa liittomme. Nimessä sinänsä ei liene vikaa.

• nimi friikki

Jos,minulla olis lapsia,nimet olis KAINO ja PEETU

• näin on

Vanhemmat vois ajatella lapsia eikä itseänsä nimiä valitessaan. Näyttää usein, että vanhemmat pitävät lasten nimiä ikään kuin vitsinä. Niin kammottavia nimiä on olemassa.
        Kaino ja Peetu tai Pietu ovat hirveitä.
        Ei parempia Aatu ja Eetukaan. Olisi hyvä ajatella lasta myös aikuisena, koska sitä nimeä minkä vanhemmat antaa, kannetaan koko elämän ikä.

• 127984234871287

Parhaat nimet on PYRY ja VILHELMIINA.
      Ihan ehottomasti. VILHELMIINAA voitas kuhtua VILIksi.

• Aatami Tökköpäinen

Viime vuoden suosituin pojan nimi, Urpo jäi nyt kolmanneksi.
      Meidän lapsen nimeksi tulee kuitenkin Urpo Uuno Jorma Tökköpäinen. Kastetilaisuus on ensi lauantaina.

• kalevalan aino...

En panisi rumaa ainoa lapselle nimeksi. eikös kalevalassa se vanha ukkeli ahdistellut tätä nuorta Ainoa... siitä on se taulukin, kun se Aino alasti siellä vedessä räpiköi..

Eetu on ihan kiva nimi ja sen voisin lapselle laittaa nimeksi jos se ei olisi muotinimi.

• Isä06

Vai on Aino ruma nimi? Eipä taida paljon kauniimpaa suomalaista nimeä olla ja itseasiassa se kuulostaa ulkomaalaisenkin korvaan hyvinkin naiselliselta - toisin kuin suurin osa kotimaisista nimistä. Erikoisuudentavoittelijat painukoot ainakin tämän vastaajan puolesta sinne missä pippuri kasvaa. Kaikki pitää olla niin **tun kansainvälistä - HAH sanon minä!

• Elisa__

Mun mielestä esimerkiksi Henna ja Hikari. Ovat paljon kauniimpia nimiä.

• maisu
        Isä06 kirjoitti:

Vai on Aino ruma nimi? Eipä taida paljon kauniimpaa suomalaista nimeä olla ja itseasiassa se kuulostaa ulkomaalaisenkin korvaan hyvinkin naiselliselta - toisin kuin suurin osa kotimaisista nimistä. Erikoisuudentavoittelijat painukoot ainakin tämän vastaajan puolesta sinne missä pippuri kasvaa. Kaikki pitää olla niin **tun kansainvälistä - HAH sanon minä!

Isän tädin nimi oli Aina :D Mutta sitä kutsuttiin ainoksi..
        vanha nimi tuo.. nyt nousevat pinnalle.

Viljami olis aivan ihana nimi :DD

• niihän sitä aattelis
        Isä06 kirjoitti:

Aino kuulostaa ulkoimaisen korvaan myös miehen nimeltä, koska se päättyy o:hon, kuten esimerkiksi romaanisten kielten pohjalta voisi päätellä: armando, alejandro, antonio. Tämän sai muuankin Aino-tuttavani huomata...

• voi itku....
        Elisa__ kirjoitti:

hikari... . heeeeeehhhhhheeee hehehh hheheheehhe hheheh hehhehheheheehehhee hehehhe hehheeeeeeeee.....
        VOE HELEVETTILÄINEN!!!!!!
        Hyi vittu.... heeee hehheh ehheheheh heh heh ehh eeeeeee

• hehe hehe
        voi itku.... kirjoitti:

hikari... . heeeeeehhhhhheeee hehehh hheheheehhe hheheh hehhehheheheehehhee hehehhe hehheeeeeeeee.....
        VOE HELEVETTILÄINEN!!!!!!
        Hyi vittu.... heeee hehheh ehheheheh heh heh ehh eeeeeee

hih hih haa haaaaaaa ha ha haa .. a a a a a aaaaa.... hikari ??? oispa hyvä! ei varmaan kiusattais koulussa!!!!

• hintikka
        Elisa__ kirjoitti:

kauneimmat nimet olisi raimo ja jorma ja tytöistä Pirjo ja raijja

• Sus siunatkoon
        Elisa__ kirjoitti:

Hikari on japania ja tarkoittaa valoa. Mielletään suomalaisittain myös "hikupinkoksi" eli tarkemmin opettajan ahterin nuolijaksi. Kyllä sinulla olisi onnellinen lapsi kun tajuaisi tämänkin ja koulussa kiusattaisiin.

Ja mitä tulee tuohon animeihastukseesi, niin kentis muutama ikävuosi lisää tasottaa asioita. Onhan ne piirretyt kivoja, mutta kun ne ovat vain niitä :)

• dspfdölk

No ei kai se Ainon vika ole jos Väinämöinen häiriköi??

• nohöh
        hehe hehe kirjoitti:

hih hih haa haaaaaaa ha ha haa .. a a a a a aaaaa.... hikari ??? oispa hyvä! ei varmaan kiusattais koulussa!!!!

...ihan kummallinen, eiks se tarkoita "hikipinkoa" eli jotain nörttiä?? Hikari on EHDOTTOMASTI kummallisin nimi mitä oon kuullut.. ei taida löytyä almanakastakaan...

• Hikari-Pikari
        nohöh kirjoitti:

...ihan kummallinen, eiks se tarkoita "hikipinkoa" eli jotain nörttiä?? Hikari on EHDOTTOMASTI kummallisin nimi mitä oon kuullut.. ei taida löytyä almanakastakaan...

Hikari? Ihankuin pikari, tai joku japanilainen nimi...

• pampula

perinteiset

• ----

Joanna on kaunis nimi ja Mandi myös....

• Jebulis

Itse en pidä niin ihmeellisinä niminä Ainoa ja Eetua, enkä varmaan antaisi sellaisia nimiä lapsilleni. Mutta kyllä niitä rumempiakin löytyy, kun kokeilee tuolla väestörekisterikeskuksen nimipalvelulla:

Aivo, Risa, Homo, Elämä, Kivi, Jedi, Solmu, Kusta, Konan...öööö, justiinsa juuu. Voi lapsi raukkoja :DD

Itse laittaisin tyttölapselleni ehkä nimeksi Aurora, Pihla, Kukka-Maaria, Iiris, Maria, Jasmin tai Mikaela.

Pojalle voisi antaa nimeksi vaikka Pyry, Joakim, Usko, Samuel, Aaron ym..

• *Kops*

Yök mitkä nimet, ei nappaa yhtään. Onneksi lapsillani on persoonalliset nimet eikä mitään massanimiä. Onpa mukavaa olla pk tai kouluryhmässä jossa on Aino.A, Aino.P, Aino.E jne.. *huoh*. Maailma nimiä täynnä, miksi pitää antaa tuollaiset persoonattomat nimet?.
      No makunsa kullakin sanoi koirakin kun peppuaan lipoi, LOL :DDD

• MaMse¨¨

Minun poikani sai nimekseen Eetu Raimo Jalmari ja nuo nimet perustuvat sukuun.. Jos olisin saanut tytön niin hänestä olisi tullut Aino Kaisa Maria ja nuokin nimet perustuvat sukuun.. Meidän suvussa pidetään kiinni nimi-perinteistä jotka on jatkuneet monta vuosikymmentä. Suvussamme on myös taikauskoa mutta ei sentään niin vahvasti ettei lapselle kuolleen nimeä suotaisi...

• Haiduk

eetu on ihana nimi. poikani sai nimen Eetu Veeti Juhani vain yksi nimistä perustuu sukuun.

• Anskuliini

Mielestäni Aino on todella kaunis nimi. Voisin antaa Aino nimen lapselleni. Eetu nimestä en pidä kovinkaan paljon.

• -Alecia-

Mä oon kyl sitä mieltä että Aino ja Eetu ei oo mitenkään erityisen hyviä nimiä..!

• kiistellä....

vai mitä????

• Vaihtoehtoja

Miksi kaikki haluaa laittaa Suomen suosituimman nimen? 1970-1980 -luvuilla joka toisen pojan nimi oli Mika tai Marko. Nyt sitten Eetu.
        Aino on kaunis nimi, mutta jos se on suosituin, niin luulisi nimiä löytyvän. Ei taida vielä olla muodissa Riitta, Ulla, Ritva, Kaija, Sirkka, Leena, Liisa ym. Saa nähdä milloin koittaa näiden aika.

• Viiden lapsen isä

En arvostele ko. nimiä. Mutta en käsitä, miksi haluaisit kastaa lapsesi tietoisesti sellaisella nimellä, jonka jo tiedät ikäluokan yleisimmäksi? Itse en antaisi lapselleni nimeä, jonka jo valmiiksi tiedän yleisimmäksi, vaikka nimi sinänsä olisi hyvä.

• kolmen äiti

Just samaa miettinyt... onko mikään hölmömpää kun se että vaikka pihalla lasta huhuiltaessa tulee puolen kylän samannimiset tenavat jonossa että ketä sitä kutsuttiin. On siinä aikanaan opettajatkin helisemässä kun luokasta löytyy neljäkin samannimistä lasta, vaikka onhan se hienoo ku kuljetaan muodin mukana .. ikävää sanon minä. Enkä muuten itsekään ole näiden uusien, "kansainvälisten" nimien kannattaja vaan ihania ovat vanhat perinnenimet
        Mutta makuasioitahan nämä, jokainen tekee itse valintansa, toivottavasti muistaen kuitenkin sen että kyse on lapsesta eikä itsestään vanhemmasta.

• mukavammat
        kolmen äiti kirjoitti:

Just samaa miettinyt... onko mikään hölmömpää kun se että vaikka pihalla lasta huhuiltaessa tulee puolen kylän samannimiset tenavat jonossa että ketä sitä kutsuttiin. On siinä aikanaan opettajatkin helisemässä kun luokasta löytyy neljäkin samannimistä lasta, vaikka onhan se hienoo ku kuljetaan muodin mukana .. ikävää sanon minä. Enkä muuten itsekään ole näiden uusien, "kansainvälisten" nimien kannattaja vaan ihania ovat vanhat perinnenimet
        Mutta makuasioitahan nämä, jokainen tekee itse valintansa, toivottavasti muistaen kuitenkin sen että kyse on lapsesta eikä itsestään vanhemmasta.

eikä läheskään niin yleiset nimet,
        kuin Aino ja Eetu.

Myös Eini ja Aatu menettelee.

• NIMI

ON EETU. EN KYLLÄ ANTAISI SEN VUOKSI LAPSELLENI EETU NIMEÄ, VAIKKA HYVÄ NIMI ONKIN. TULEE VAAN KARVAKUONO MIELEEN.

• ellei mies nimeä !

On tullut paljon kauniita uusia nimiä.
        Minusta Pietu on hyvä nimi ja harvinainen.Mutta sopii suomalaiseen .Jaakko,Johan.Juuso,Joonas ja Johanna,Josefiina,Jenna,Armas siitä tulee aina hyvälle päälle kun kuulee nimen.
        Mutta ei silti mentäis ihan erikoisuuksiin,EElis on vähän vaikea Krista,Pyry.Jyry.Yrjö.Voitto.en laittais näitä nimiä.

• eetvarttia

Ainakin mimmit voivat hokea tota kun poikas kanssa puuhastelee :p

• pekka puupää

Aivan loistavat ja hyvät kotimaiset nimet, miksi hakea jotain erikoista keinotekoisesti. Tässä esimerkki Hesarin kastettua-palstalta vuodelta 2004. Poika sai nimekseen Romeo Napoleon, isosiskot oli kastettu nimillä: Jade Alexina, Elena Valentina ja Lala Serafina! Sununimi ei ollut edes pätkääkään ulkolainen, ei kummallakaan vanhemmista. Onhan noita kastettu tyttöjä Orkkuliksi ja Irkkuliksikin, varmaan ovat vanhempiinsa tyytyväisiä, varsinkin tuo ensimmäinen siskoksista.

• jonka nimi on

Anto Ainoa.
        Anto siis etunimi ja Ainoa on sukunimi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe