Kannentiivisteen vuoto

naapurin eukko

Huollossa sanottiin, että kannentiiviste vuotaa autossa. Öljyä oli talviseisonnan jälkeen vuotanut maahan ja nytkin näyttää vuotavan jonkin verran. Jäähdytysnestessä lilluu öljyä jonkin verran mutta jäähdytysnestetttä ei kuitenkaan kulu normaalia enempää.
En kuitenkaan lähtenyt vielä suurempaan huoltoon koska aika arvokasta touhua on. Vaihdatin öljyt ja öljynsuodattimen.
Eli kysymys kuuluu. Mitä haittaa moottorille on ajan mittaan jos kannentiiviste vuotaa? Osaan seurata naisimmeisenä kuitenkin öljyn määrää sekä jäähdytysnestepuolta.

10

10827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten vuotaa

      jos se esim. päästää sitä nestettä sylinteriin ne menee sieltä öljyn joukkoon ja heikentää moottorin voitelua ja pitkään jatkuessa voi myös venttiilikin kannesta haljeta!

      Tuokin esittämäsi vaihtoehto, että sitä öljyä menee jäähdytysnesteen joukkoon heikentää ajankanssa jäähdytystä ja moottori voi ylikuumentua ja silloin myös isompi vauriovaara

      • sitroen.

        mutta pieleen meni.
        Öljyn joukkoon joutuva pakkasneste muodostaa pikimäistä töhkää, joka tukkii kaikki paikat moottorissa: suotimen, öljykanavat, hirttää laakerit kiinni.
        Pieni määrä ei tätä tehne vaan isompi määrä ja kunnolla kuumaksi ajettuna. Eli kansitiivisteen vaihdon sijasta saattaakin saada tehdä koko moottorin vaihdon tai täysremontin.
        On näitä nähty...


      • se ei
        sitroen. kirjoitti:

        mutta pieleen meni.
        Öljyn joukkoon joutuva pakkasneste muodostaa pikimäistä töhkää, joka tukkii kaikki paikat moottorissa: suotimen, öljykanavat, hirttää laakerit kiinni.
        Pieni määrä ei tätä tehne vaan isompi määrä ja kunnolla kuumaksi ajettuna. Eli kansitiivisteen vaihdon sijasta saattaakin saada tehdä koko moottorin vaihdon tai täysremontin.
        On näitä nähty...

        tuki mitään vaan muuttuu lähinnä vaahdoksi ja voitelunpuutteessa sitten tapahtuu tuo laakerien hirttäminen!


        Pakkasneste ja öljy ei muodosta mitään pikeä, eikä pikimäistä töhnää


      • sitroen.
        se ei kirjoitti:

        tuki mitään vaan muuttuu lähinnä vaahdoksi ja voitelunpuutteessa sitten tapahtuu tuo laakerien hirttäminen!


        Pakkasneste ja öljy ei muodosta mitään pikeä, eikä pikimäistä töhnää

        tieto, naisen muisti, vaan ei partasuun urohon".
        Kokeilepa omallasi jos uskallat! Minä en uskalla, olen niitä niin monta nähnyt.


      • autoa
        sitroen. kirjoitti:

        tieto, naisen muisti, vaan ei partasuun urohon".
        Kokeilepa omallasi jos uskallat! Minä en uskalla, olen niitä niin monta nähnyt.

        edes nähnyt, on näitä nähty, juttujasi meinaan.


    • naapurin eukko

      Kaasuttelin tänään autolla pienillä vaihteilla moottoria rasittaen ja putsasin jäähdytysnesteen öljystä ja kas kummaa öljyvuoto lakkasi kokonaan? Nyt oli kuuma moottori. Kuinkahan on asianlaita huomenna? Onkohan öljyvuotoa taas kun moottori on kylmennyt?
      En ymmärrä näitä moottorien oikkuja. Täytyy luottaa kuitenkin huoltomieheen, joka sanoi, että kannentiiviste vuotaa ja asia pitäisi huoltaa pois.

      • naapurin eukko

        Olen testaillut autoa. N.10km pysähdyksen jälkeen moottorista valuu n. 1 ruokalusikallinen öljyä. Jäähdytysnesteeseen ei nouse enää öljyä, eikä jäähdytysnestettä kulu. Mikä oli siis vikana? Ei ehkä kannentiiviste kuitenkaan.
        Epäilen, että olen vaihdattanut paikallisella Essolla öljyt ja öljynsuodattimen kahden viime vuoden aikana. Ihmettelin ainaljyn vaihdon jälkeen miksi vaihdettu öljy on niin mustaa? Öljyä oli kyllä lisätty. Eli olikohan öljynsuodtinta tai öljyä edes kunnolla vaihdettu? Nyt vaihdatin merkkihuollossa ja öljy oli puhtaan näköistä niinkuin vaihdon jälkeen pitää olla.


    • naapurin eukko

      Kysyisin vaan millä konstilla näppäimistön toimintaan voi vaikuttaa?

    • jore1961

      Kannattaa se kannentiiviste vaihtaa kuitenkin varmuuden vuoksi!

    • jorgejore

      Jore hengailetko nistien kanssa....?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe