Rakkuloita käsissä

ja jaloissa

Mulla on ongelmana se, että käsiin ja jalkapohjiin tulee rakkuloita. Nämä rakkulat sisältävät nestettä ja mätää, ja kun rakkula kuivuu, tulee sellainen ruskea rupi siihen kohtaan. Lopuksi sitä kohdasta lähtee iho irti, ja kestää aikansa ennenkuin iho paranee. Monesti tulee kipeitä haavoja siihen kohtan.


Kerran läkäri epäili, että taudin nimi olisi palmoplantaarinen pustuloosi, ja otatti kokeet käsistä ja jaloista. Käsissä oli niiden kokeiden mukaan candida albicans, jalkapohjien rakkulatauti ei selvinnyt.
Nyt toinen lääkäri määräsi jalkoihin Lamisil- voidetta, mutta siitä ei ollut mitään apua, ihottuma vain paheni. Olen kokeillut nyt Daktarinia, ja se on vähän auttanut ja lieventänyt oireita, mutta vaiva ei parane.

Onko muilla vastaavia kokemuksia näistä rakkulataudeita? Minkälaisia diagnooseja teillä on, ja millä voiteilla/lääkkeillä tautia hoidatte? Millaisin tuloksin?

13

9191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaista

      kiusallista vaivaa.Söin aikoinaan kuurina jotain sienilääkettä josta ei apua.Kuuri oli vielä aika pitkä.Rasvoja olen kokeillut jos minkälaisia,niistäkään ei erityisemmin ole ollut apua.
      Toissa kesän kävin uimassakin sukat jalassa,jalkapohjat oli niin auki ettei kunnolla kävellä kärsinyt.Käsien takia nukun useasti puuvillahanskat kädessä,kunnon kerros bepanthenia käsien iholla.
      Nyt taas jalkapohjat alkoivat viikko sitten aueta kunnolla ja kokeilen nyt kuulemaani kotikonstia.Oliiviöljyn sekaan merisuolaa ja sitä hierotaan ihottumaisiin kohtiin.Öljyn ja suolan sekoitus suhteesta ei ole tietoa,mutta laitoin lurauksen molempia.
      Tällä hetkellä ainakin kutina on pois jaloista,mielenkiinnolla odotan mitä jatkossa tapahtuu..
      Pientä kirvelyähän suola tietysti aiheuttaa,mutta omalla kohdallani kestän mielellään tuon pikku jutun,kunhan jalat vaan pysyvät kävely kunnossa.

      • ketjun aloittaja

        Olen minäkin kokeillut ties mitä, söin yhden lääkekuurin, se oli Lamisilia tabletteina. Ei mitään apua, ei myöskään samannimisestä voiteesta. Lääkärit aina antavat sienilääkkeet ja olettavat että vaiva on just sitä.
        Olen nyt ulkomailla lomalla ja mukana jotain voiteita, mutta ei auta. Jalkapohjat aivan rikki ja kamala kutina, samoin käsissä. Rakkoja vain tulee sitä mukaa uusia kun entiset kuihtuu pois.
        Kunhan tästä kotiudun aloitan oikein kunnolla etsimään hoitoja, mikä tahansa neuvo kelpaa, kaikkea on pakko kokeilla.

        Jalat on onneksi helppo piilottaa sukkiin, mutta kädet ovat näkösällä koko ajan ja ihmiset tuijottaa...


      • hoidan näin
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Olen minäkin kokeillut ties mitä, söin yhden lääkekuurin, se oli Lamisilia tabletteina. Ei mitään apua, ei myöskään samannimisestä voiteesta. Lääkärit aina antavat sienilääkkeet ja olettavat että vaiva on just sitä.
        Olen nyt ulkomailla lomalla ja mukana jotain voiteita, mutta ei auta. Jalkapohjat aivan rikki ja kamala kutina, samoin käsissä. Rakkoja vain tulee sitä mukaa uusia kun entiset kuihtuu pois.
        Kunhan tästä kotiudun aloitan oikein kunnolla etsimään hoitoja, mikä tahansa neuvo kelpaa, kaikkea on pakko kokeilla.

        Jalat on onneksi helppo piilottaa sukkiin, mutta kädet ovat näkösällä koko ajan ja ihmiset tuijottaa...

        Samanlaista vaivaa on minullakin ollut vuosikausia, eikä siihen sienilääkitys auta.
        Muutaman vuoden olen "selvinnyt" aika hyvin, eli jalat eivät ole olleet rikki, vaan korkeintaan muutama pieni rakkula silloin tällöin.
        Aamupesun jälkeen suihkutan jalkoihin antiperspiranttia ja vielä sen jälkeen tupsahdukset apteekin talkkia. Pääasia on kuitenkin saada jalat pysymään kuivana. Kotona olen paljon paljain jaloin, jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Olen sitä mieltä, että ainakin minun tapauksessani rakkuloita tulee, jos jalat hikoavat ja joutuvat olemaan hikisissä sukissa.
        Käsissä sama homma - eli tiskaukset suoritan kumihanskat kädessä, joiden alla on ohuet puuvillahanskat imemässä kosteutta.
        Kenkiä tuuletan ulkona ja huolehdin siitä, että laitan jalkaani vain kuivat kengät. Kuljetan aina mukanani parin varasukkia kastumisen varalta.


      • vinkistä
        hoidan näin kirjoitti:

        Samanlaista vaivaa on minullakin ollut vuosikausia, eikä siihen sienilääkitys auta.
        Muutaman vuoden olen "selvinnyt" aika hyvin, eli jalat eivät ole olleet rikki, vaan korkeintaan muutama pieni rakkula silloin tällöin.
        Aamupesun jälkeen suihkutan jalkoihin antiperspiranttia ja vielä sen jälkeen tupsahdukset apteekin talkkia. Pääasia on kuitenkin saada jalat pysymään kuivana. Kotona olen paljon paljain jaloin, jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Olen sitä mieltä, että ainakin minun tapauksessani rakkuloita tulee, jos jalat hikoavat ja joutuvat olemaan hikisissä sukissa.
        Käsissä sama homma - eli tiskaukset suoritan kumihanskat kädessä, joiden alla on ohuet puuvillahanskat imemässä kosteutta.
        Kenkiä tuuletan ulkona ja huolehdin siitä, että laitan jalkaani vain kuivat kengät. Kuljetan aina mukanani parin varasukkia kastumisen varalta.

        Olen ketjun aloittaja, ja kiitän sinua siitä että annoit todella hyvän neuvon. Mulla ei nyt ole antiperspiranttia eikä talkkia, mutta muuten jätin kaikki voiteet pois ja olen pitänyt jalat kuivina. Jo monta päivää näin eikä yhtään rakkoa ole enää tullut. Paras hoitomuoto mitä olen ikinä kuullut.


      • Antero L
        vinkistä kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja, ja kiitän sinua siitä että annoit todella hyvän neuvon. Mulla ei nyt ole antiperspiranttia eikä talkkia, mutta muuten jätin kaikki voiteet pois ja olen pitänyt jalat kuivina. Jo monta päivää näin eikä yhtään rakkoa ole enää tullut. Paras hoitomuoto mitä olen ikinä kuullut.

        Olen ihmetellyt, että aina kun matkustan tropiikkiin, jalkani ovat hetkessä rakoilla ja kävelemisestä tulee kidutusta. Kengistä se ei riipu. Hiekkarannoilla ja suolavedessä pärjää hyvin, mutta vasta Suomeen päästyäni rakot paranevat kuin taikaiskusta. Sitten huomasin, että tropiikissa parranajo sujuu sulavasti ja yksi höylä riittää paljon pitempään kuin Suomessa. Viime kesänä lomailin aavikolla eli lämpöä piisasi mutta oli kuivaa - eikä tullut rakkoja jalkoihin eikä helpotusta parranajoon. Johtopäätökseni on, että nimenomaan kosteus pehmittää ihoa, mikä on parran ajamiseen hyvä, mutta kävelemiseen huono asia. Täytyy siis ensi kerralla käyttää talia jalkojen kuivattamiseen. Outoa on se, että kun esittelin teoriaa parille lääkärille, he eivät nähneet yhteyttä rakkojen ja kosteuden välille.


    • jyrkinen

      Hei! Luin tarinasi ja minulla on sama vika mutta vain kämmennissä.Syytä ei ole sen kummemmin tutkittu vaan on määrätty aina Kefexin 500mg kuuri.Tämä kuuri on jo kolmas mulla ja en aijo enempää syödä vaan saada lähetteen ihotauti läärärille.Kuurilla paranevat mutta kun kuuri loppuu, niin tulevat uudestaan. Toivottavasti saat apua ongelmaan, tiedän miten tuskallista tämä vaiva on. Kesän odotusta kaikesta houlimatta.

    • Pumallinen tauti

      Inhottava tauti ittellä käsissä usein rakkuloita ja todella tuskalliset, ihotautilääkäri tutki äidiltäni ja tulivat lopputulokseen: "Angiina-virus joka on muualla kuin kurkussa, tässä tapauksessa käsissä" itselläni ei ole ikinä ollut angiinaa kurkussa onko muilla? pikkasen vanha topicci....

    • P+P

      Hei.
      Minulla on tämä sama tauti. Vaivannut noin vuoden, käsissä muutamia rakkuloita silloin tällöin. Nyt minua on alkanut epäilyttään onko tauti sama kuin kurkussani. Eli minulla on proppuja jotka ovat vaivanneet jo vuosi kausia. Jos jollain on myös tämä toinen vaiva kiitos jos vastaisit minulle.

      • Rakkulat käsissä

        Hei! Minulla alkoi tauti niin, että nielusta todettiin bakteeri nimeltä streptokokki pyegenes, sen seurauksena rakkulat käsissä ja nilkoissa. Antibiootti kuivattaa, mutta ei paranna. homeopaatti meinasi, että on virus ja se täytyisi ajaa valkosipulilla pois. 7 valkosipulin kynttä litraan vettä survoa, siivilöidä ja joka aamu ja ilta sekoittaa ruokalusikallisen lasilliseen vettä. Vielä en ole koittanut. Lääkäri meinasi tautia siksi pulpo...


    • saattaisi toimia

      Kokeileppas sivellä niihin raakaa etikkaa, siis tavallista pöytäetikkaa.

    • jokuvaan9

      Tää on kyllä sellanen ns. Mikrobi joka tulee yleensä nuorille helposti kesä tai heinäkuussa johtuu helteestä ja levii aika helposti esim maauimaloissa. En tiedä nimeä mutta jos se on levinnyt ni siihen saa tietynlaisen antibioottikuurin ja kannattaa laittaa bacibac rasvaa jota saa apteekista parantaa ihottuman .

    • nuorinainen

      Hei!

      Minulla todettiin sama/samantyylinen tauti, eli diagnosoitiin Pyoderma. Minulla enemmän jalkapohjissa kuion käsissä, mutta ihotautilääkärin mukaan voi hyppiä mihin haluaa. Johtuu ekseemasta.
      Hyvät voiteet olen saanut niin pysyy kurissa kun puhkeaa.

    • Anonyymi

      Kun tuntuu, että rakkuloita tulossa, laita hydrokortisonia. Se tehoaa, jos sama vaiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      233
      1980
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1218
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1024
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1022
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      113
      778
    7. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      94
      763
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      698
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      681
    Aihe