Maantiepyöristä, mikä näistä!!!

Ehkä tuleva Pantani

Eli tarkoituksena olisi ostaa uusi maantiepyörä. Uuteen olen päätymässä siksi, että käytetyt tuntuu olevan vääränkokoisia tai jossain 'perähikiällä'. Eli siis kommentteja siitä kuinka paljon parempi on 3000€:n arvoinen käytetty, en ole vailla.

Rahaa on käytettävissä siis 700-900€.

Tolla rahalla saa seuraavia vaihtoehtoja. Bianchi Via Nirone 7, Trek 1000D ja Nishiki Criterium. Tota Trekiä kävin ajamassa ja ihan Ok laitteelta tuntu(ei yhtään kokemusta noista). Vaihteet ei tuntuneet kovin hyviltä eli joko en niitä osannut käyttää tai sitten toi Shimanon halpissarja on just niin huono kun sanotaan.

Seuraavia specsejä....

Bianchi...

Vaihteet edessä Shimano 2200, takana Shimano Sora
paino 9.82kg
vanteet Ambrosio

Trek...

Vaihteet edessä Shimano 2200, takana Shimano 2007 Tiagra
paino ???
vanteet Alex At450

Nishiki

Vaihteet: edessä Shimano Sora, takana Shimano Tiagra
paino 10,4kg
vanteet Linus 21

Ei noissa siis kauheita eroja näytä olevan. Noi muut erilaisuudet menee itselleni ihan hepreaksi. Siis kammet, satula, tanko, ohjainkannatin jne...näissä kaikissa ne on erivalmistajan, tai ainakin eri nimisiä.

Kertokaapa mihin noista kannattaisi panostaa. Pyörällä on kyllä ihan oikeasti tarkoitus ajella eikä vaan tuullettaa sitä varastossa joten sen verran on valinnalla merkitystä.

Onko noilla vanteilla, painoilla tai vaihteilla kovin suurta merkitystä vai kannattaisiko vaan ostaa edullisin?

Kommentteja kiitos....etenkin jos itse jonkin noista omistat:)

14

8070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaisko
    • muista ei tietoo

      Omaan olen todella tyytyväinen ja kevyesti pyörii pyörä ja vaihteet toimii hyvin.
      Tukeva ajaa ja mäet menee kevyesti.
      Itse ajoin aikaisemmin Tunturi hybridillä ja ero on melkoinen Bianchin eduksi.
      Ei kai noissa muissakaan vikaa ole,mutta ajamalla se selviää mikä sopii itselle.Mars koe-ajolle.

    • hurjamenijä

      Joo, noi on aika samanlaisia kaikki, alurunko, carbon haarukka, sora, paino sama, hintakin on sama.
      Tossa aiemmin joku ehdotti Olmon pyörää, siinä osasarja on parempi 105 muuten samanlainen..
      Melkeinpä ton Olmon ottaisin.

      Kannattaa miettiä että ostatko halvan fillarin ja tappelet sitten erinäisten ongelmien kanssa jatkuvasti, vai laitat rahaa hiukka enemmän.
      Kaikkein eniten v****** se että joku präkää vastaan koko ajan, vaihteet rätisee jä säädöt ei pysy, jarrut on tehottomat tai kahvat on huonon malliset, tai satula ei istu. Siksi mä ostin fillarin erillisosista niin sai ite päättää mitä kilkettä sen tungon ympärille kasaa, mutta siitä tulee sitten eri hintanen pyörä.

      • hurjis

        aina unohdan sanoa että fillari on sijoitus tulevaisuuteen, luota laatuosiin. Halvassa ja hyvässä on raja jota on melko vaikea sanoa missä se kulkee. Mut silti yleensä hinta ja laatu kulkee käsi kädessä.


      • asiantuntija

        Tuohon Olmoon kun lätkäset 105-osat velosportista, niin puskee hintaa yli 1500 eukkoa. Tuolla hinnalla saapi jo puolta kevyempää fillaria Ultegran palikoilla. Sitä paitsi 105 toimii yhtä hyvin kuin kuin halvin Sorakin ja ne jotka marisee päinvastaista, ei osaa säätää vaihteita yms. osia ja siten eivät myöskään osaa/ymmärrä lukea käyttöohjeita. Käytännössä ainoa erohan osilla on niiden massa ja sillä voi pyyhkiä persettä jopa ammattilaistalleissa. Ammattilaisethan tietysti toimivat Campan ja Simpan merkkiosien mainosmiehinä ja siksi niitä käyttävät.

        Eli vinkkinä: Se velosportin halvin mankeli ajaa asiansa siinä missä vaikkapa miljoonan euron pyöräkin. Kunhan muistat lukea käyttöohjeet (jotka esim. Shimanolla on lähes täydelliset) niin fillari pelittää. Keskarithan on samat satasen ja sadan tuhannen euron pyörällä, mutta tätä ei nämä ammattilaistason osia ostavat pölkkypäät jaksa käsittää.


      • asiantuntija kirjoitti:

        Tuohon Olmoon kun lätkäset 105-osat velosportista, niin puskee hintaa yli 1500 eukkoa. Tuolla hinnalla saapi jo puolta kevyempää fillaria Ultegran palikoilla. Sitä paitsi 105 toimii yhtä hyvin kuin kuin halvin Sorakin ja ne jotka marisee päinvastaista, ei osaa säätää vaihteita yms. osia ja siten eivät myöskään osaa/ymmärrä lukea käyttöohjeita. Käytännössä ainoa erohan osilla on niiden massa ja sillä voi pyyhkiä persettä jopa ammattilaistalleissa. Ammattilaisethan tietysti toimivat Campan ja Simpan merkkiosien mainosmiehinä ja siksi niitä käyttävät.

        Eli vinkkinä: Se velosportin halvin mankeli ajaa asiansa siinä missä vaikkapa miljoonan euron pyöräkin. Kunhan muistat lukea käyttöohjeet (jotka esim. Shimanolla on lähes täydelliset) niin fillari pelittää. Keskarithan on samat satasen ja sadan tuhannen euron pyörällä, mutta tätä ei nämä ammattilaistason osia ostavat pölkkypäät jaksa käsittää.

        Olen kyllä eri mieltä tuosta osasarjojen valmistajasta. Shimanokin tekee ihan hyviä osia, mutta Campa ei tee huonoja. Siinä se suurin ero. Olen ihan tavallinen kuntopyöräilijä ja minusta kannattaa maksaa ne muutamat kympit mitä tulee lisää hintaa kun siirtyy Campan osiin.

        Campan halvimpien osien toiminta on huomattavasti mielyttävämpää, kuin saman hintaisilla Shimanoilla minun mielestäni. Varmaan makukysymys. Miksi taas itse päädyin OLMO:on, niin ainakin kolme vuotta sitten pyörä oli minusta tasapainoinen kokonaisuus.

        Tiedän, että vastaavia paketteja saa pikkupajoista halvemmalla, mutta en tunne vieläkään riittävästi alaa, että tietäisin mistä kysyä. Loppusuoralla oli omassa valinnasssani Bianchi vastaavilla osilla, mutta päädyin yllämainitusta syystä lopulta OLMO:on ja pykälää korkeampaan hintaluokkaan. Olen ollut tyytyväinen valintaani.


      • hurjis
        asiantuntija kirjoitti:

        Tuohon Olmoon kun lätkäset 105-osat velosportista, niin puskee hintaa yli 1500 eukkoa. Tuolla hinnalla saapi jo puolta kevyempää fillaria Ultegran palikoilla. Sitä paitsi 105 toimii yhtä hyvin kuin kuin halvin Sorakin ja ne jotka marisee päinvastaista, ei osaa säätää vaihteita yms. osia ja siten eivät myöskään osaa/ymmärrä lukea käyttöohjeita. Käytännössä ainoa erohan osilla on niiden massa ja sillä voi pyyhkiä persettä jopa ammattilaistalleissa. Ammattilaisethan tietysti toimivat Campan ja Simpan merkkiosien mainosmiehinä ja siksi niitä käyttävät.

        Eli vinkkinä: Se velosportin halvin mankeli ajaa asiansa siinä missä vaikkapa miljoonan euron pyöräkin. Kunhan muistat lukea käyttöohjeet (jotka esim. Shimanolla on lähes täydelliset) niin fillari pelittää. Keskarithan on samat satasen ja sadan tuhannen euron pyörällä, mutta tätä ei nämä ammattilaistason osia ostavat pölkkypäät jaksa käsittää.

        No ei ihan. Halvat on "halpoja" niissä on säästetty kuluissa eikä se voi olla näkymättä kokonaistoimivuudessa. Sorassa on käytetty paljon muovia ja muovi ei vaan kestä käyttöä. On tullut nähtyä monenlaista muoviviritelmää, ruuveja kierretään suoraan muoviin, vipujen akselit on muovia jne. jopa jossain takavaihtajassa oli käytetty muovisia rattaita, eli kyllä se laatu vaan löytyy sieltä kalliimman luokan osasarjoista.
        Mieluummin ostan kalliit osat ja halvan rungon kuin toisinpäin. Jotkut ne ostelee Golnacon 2k euron runkoja ja "teippaa" siihen halvimmat osat kun enää ei oo varaa brassailla osasarjalla..


    • Laita vähän lisää rahaa tiskiin ja osta pyörä Campan vaihteilla.

      http://www.velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=200_204&products_id=532

      Olethan muuten laskenut myös polkimien ja kenkien hinnan mukaan? Ne eivät kuulu maantiepyörisä pakettiin, jollei erikseen ole mainittu. Lisäksi kannattaa tinkata satulalaukku, pullotelineet tms samaan hintaan. Halvimmat kunnolliset polkimet löytyvät Biltemasta, joka myy Wellgoja omassa paketissaan.

      • ehkä tuleva Pantani

        Hienoa palautetta tähänasti...ilmeisesti tällä palstalla käykin säännöllisesti asiantuntevaa porukkaa, samaa ei voi sanoa noista suomikaksnelosen autopalstoista.

        Kengistä ja polkimista sen verran että tiedän toki että sellaset ei kuulu vakiovarustukseen. Tohon Bianchiin saa kampanjahintaan kengät polkimet(varmaan jotkut halpismallit, mutta kuitenkin) samaan rahaan eli 799€:llä. Toi kiinnostaisikin hintansa puolesta koska Trek maksaa 890€ ja mukaan tulee sellaset antiikin aikaset 'narupolkimet'(en tiedä miksi niitä edes kutsutaan).

        Biancista on myös toinen pakettimalli jonka hinta on 999€. Siinä on sitten Shimano Tiagra vaihteet muutakin pikkueroa (paino n. 600g vähemmän).

        Nishikistä en tiedä, sen lähtöhinta on 699 polkimet ja kengät eli samoissa ollaan ton Bianchin kanssa.

        Ei noissa budjettimalleissa varmaan ihan kauheita eroja ole. Toi Olmo olisi kanssa houkutteleva vaihtoehto mutta yleensä kun päätän jotain ostaa niin en lipee budjetista. Tää saattaa jonkun mielestä kuulostaa tyhmältä mutta onhan 200€ kanssa jonkinmoinen raha. Markkoina 1200mk.

        Ekaksi pyöräksi mulle varmasti kyllä riittää noilla osilla oleva pyörä. Jos tosta hommasta sitten niin paljon innostuisi että ihan tosissaan alkaisi ajeleen todella pitkiä lenkkejä useasti niin onko oikeasti mitään järkeä laittaa se 200-400€ lisää jotta saa toiseksi huonoimmat osat pyöräänsä. Sitten voi sijoittaa mun mielestä suosiolla sen 2000-3000€ jolloin ollaan jo selkeästi paremmassa luokassa (vai ollaanko?).

        Ja vaihteista vielä sen verran että Suomessahan ei edes ole mäkiä. Keski-Euroopassahan noilla ajetaan vuoristoissa ja kai sieläkin joku noita ostaa että luulisi selviävän normihuolloilla ja omassa käytössäni noikin kasassa.

        Muuten todellinen budjettipyörä löytyy Biltemasta. Menkää http://www.biltema.fi ja laittakaa hakuun seuraavan KILPAPYÖRÄ YOSEMITE "ZION" RACER

        550€:lla saa Tiagrat ja Shimano 105:set. Painokin samassa luokassa 10,5kg. Etuhaarukka tosin alumiinia. Tollahan se olisi hyvä nöyryyttää kaikilla huoppuosilla ajavia(tällä hetkellä vaan unissani, niikuin jatkossakin).

        Ehkä mä nyt kuitenkaan en tota Biltema pyörää osta. No huomenna menen liikkeisiin pyörimään ja sittenhän sitä on taas viisaampi, tai entistä enemmän sekaisin.


      • -cannondale-
        ehkä tuleva Pantani kirjoitti:

        Hienoa palautetta tähänasti...ilmeisesti tällä palstalla käykin säännöllisesti asiantuntevaa porukkaa, samaa ei voi sanoa noista suomikaksnelosen autopalstoista.

        Kengistä ja polkimista sen verran että tiedän toki että sellaset ei kuulu vakiovarustukseen. Tohon Bianchiin saa kampanjahintaan kengät polkimet(varmaan jotkut halpismallit, mutta kuitenkin) samaan rahaan eli 799€:llä. Toi kiinnostaisikin hintansa puolesta koska Trek maksaa 890€ ja mukaan tulee sellaset antiikin aikaset 'narupolkimet'(en tiedä miksi niitä edes kutsutaan).

        Biancista on myös toinen pakettimalli jonka hinta on 999€. Siinä on sitten Shimano Tiagra vaihteet muutakin pikkueroa (paino n. 600g vähemmän).

        Nishikistä en tiedä, sen lähtöhinta on 699 polkimet ja kengät eli samoissa ollaan ton Bianchin kanssa.

        Ei noissa budjettimalleissa varmaan ihan kauheita eroja ole. Toi Olmo olisi kanssa houkutteleva vaihtoehto mutta yleensä kun päätän jotain ostaa niin en lipee budjetista. Tää saattaa jonkun mielestä kuulostaa tyhmältä mutta onhan 200€ kanssa jonkinmoinen raha. Markkoina 1200mk.

        Ekaksi pyöräksi mulle varmasti kyllä riittää noilla osilla oleva pyörä. Jos tosta hommasta sitten niin paljon innostuisi että ihan tosissaan alkaisi ajeleen todella pitkiä lenkkejä useasti niin onko oikeasti mitään järkeä laittaa se 200-400€ lisää jotta saa toiseksi huonoimmat osat pyöräänsä. Sitten voi sijoittaa mun mielestä suosiolla sen 2000-3000€ jolloin ollaan jo selkeästi paremmassa luokassa (vai ollaanko?).

        Ja vaihteista vielä sen verran että Suomessahan ei edes ole mäkiä. Keski-Euroopassahan noilla ajetaan vuoristoissa ja kai sieläkin joku noita ostaa että luulisi selviävän normihuolloilla ja omassa käytössäni noikin kasassa.

        Muuten todellinen budjettipyörä löytyy Biltemasta. Menkää http://www.biltema.fi ja laittakaa hakuun seuraavan KILPAPYÖRÄ YOSEMITE "ZION" RACER

        550€:lla saa Tiagrat ja Shimano 105:set. Painokin samassa luokassa 10,5kg. Etuhaarukka tosin alumiinia. Tollahan se olisi hyvä nöyryyttää kaikilla huoppuosilla ajavia(tällä hetkellä vaan unissani, niikuin jatkossakin).

        Ehkä mä nyt kuitenkaan en tota Biltema pyörää osta. No huomenna menen liikkeisiin pyörimään ja sittenhän sitä on taas viisaampi, tai entistä enemmän sekaisin.

        Tässä on kanssa asiallisen hintainen Bianchi Via Nirone, Campan vaihteilla 890,- http://suomenurheilupyora.fi/index.php?pid=10&group_id=4&product_id=600

        Vaihteet on vähän makuasia, mutta kyllä niitä Suomessakin tarvitaan. Campassa lähtee vaijerit siististi tangon suuntaan ja itse tykkään Campan vipujen käytöstä.


      • ostaisko
        ehkä tuleva Pantani kirjoitti:

        Hienoa palautetta tähänasti...ilmeisesti tällä palstalla käykin säännöllisesti asiantuntevaa porukkaa, samaa ei voi sanoa noista suomikaksnelosen autopalstoista.

        Kengistä ja polkimista sen verran että tiedän toki että sellaset ei kuulu vakiovarustukseen. Tohon Bianchiin saa kampanjahintaan kengät polkimet(varmaan jotkut halpismallit, mutta kuitenkin) samaan rahaan eli 799€:llä. Toi kiinnostaisikin hintansa puolesta koska Trek maksaa 890€ ja mukaan tulee sellaset antiikin aikaset 'narupolkimet'(en tiedä miksi niitä edes kutsutaan).

        Biancista on myös toinen pakettimalli jonka hinta on 999€. Siinä on sitten Shimano Tiagra vaihteet muutakin pikkueroa (paino n. 600g vähemmän).

        Nishikistä en tiedä, sen lähtöhinta on 699 polkimet ja kengät eli samoissa ollaan ton Bianchin kanssa.

        Ei noissa budjettimalleissa varmaan ihan kauheita eroja ole. Toi Olmo olisi kanssa houkutteleva vaihtoehto mutta yleensä kun päätän jotain ostaa niin en lipee budjetista. Tää saattaa jonkun mielestä kuulostaa tyhmältä mutta onhan 200€ kanssa jonkinmoinen raha. Markkoina 1200mk.

        Ekaksi pyöräksi mulle varmasti kyllä riittää noilla osilla oleva pyörä. Jos tosta hommasta sitten niin paljon innostuisi että ihan tosissaan alkaisi ajeleen todella pitkiä lenkkejä useasti niin onko oikeasti mitään järkeä laittaa se 200-400€ lisää jotta saa toiseksi huonoimmat osat pyöräänsä. Sitten voi sijoittaa mun mielestä suosiolla sen 2000-3000€ jolloin ollaan jo selkeästi paremmassa luokassa (vai ollaanko?).

        Ja vaihteista vielä sen verran että Suomessahan ei edes ole mäkiä. Keski-Euroopassahan noilla ajetaan vuoristoissa ja kai sieläkin joku noita ostaa että luulisi selviävän normihuolloilla ja omassa käytössäni noikin kasassa.

        Muuten todellinen budjettipyörä löytyy Biltemasta. Menkää http://www.biltema.fi ja laittakaa hakuun seuraavan KILPAPYÖRÄ YOSEMITE "ZION" RACER

        550€:lla saa Tiagrat ja Shimano 105:set. Painokin samassa luokassa 10,5kg. Etuhaarukka tosin alumiinia. Tollahan se olisi hyvä nöyryyttää kaikilla huoppuosilla ajavia(tällä hetkellä vaan unissani, niikuin jatkossakin).

        Ehkä mä nyt kuitenkaan en tota Biltema pyörää osta. No huomenna menen liikkeisiin pyörimään ja sittenhän sitä on taas viisaampi, tai entistä enemmän sekaisin.

        Kyllä minä nyt suosittelen tekemään valinnan Bianchin ja Olmon välillä,nyt ratkaseva tekijä on kumpi tuntuu paremalta omalle "runkogeometrialle".Maantiepyörä on kuitenkin harraste väline jonka kanssa tulee viihtyä pitkiä yhteisiä taipaleita.


      • Luigi Verona
        ehkä tuleva Pantani kirjoitti:

        Hienoa palautetta tähänasti...ilmeisesti tällä palstalla käykin säännöllisesti asiantuntevaa porukkaa, samaa ei voi sanoa noista suomikaksnelosen autopalstoista.

        Kengistä ja polkimista sen verran että tiedän toki että sellaset ei kuulu vakiovarustukseen. Tohon Bianchiin saa kampanjahintaan kengät polkimet(varmaan jotkut halpismallit, mutta kuitenkin) samaan rahaan eli 799€:llä. Toi kiinnostaisikin hintansa puolesta koska Trek maksaa 890€ ja mukaan tulee sellaset antiikin aikaset 'narupolkimet'(en tiedä miksi niitä edes kutsutaan).

        Biancista on myös toinen pakettimalli jonka hinta on 999€. Siinä on sitten Shimano Tiagra vaihteet muutakin pikkueroa (paino n. 600g vähemmän).

        Nishikistä en tiedä, sen lähtöhinta on 699 polkimet ja kengät eli samoissa ollaan ton Bianchin kanssa.

        Ei noissa budjettimalleissa varmaan ihan kauheita eroja ole. Toi Olmo olisi kanssa houkutteleva vaihtoehto mutta yleensä kun päätän jotain ostaa niin en lipee budjetista. Tää saattaa jonkun mielestä kuulostaa tyhmältä mutta onhan 200€ kanssa jonkinmoinen raha. Markkoina 1200mk.

        Ekaksi pyöräksi mulle varmasti kyllä riittää noilla osilla oleva pyörä. Jos tosta hommasta sitten niin paljon innostuisi että ihan tosissaan alkaisi ajeleen todella pitkiä lenkkejä useasti niin onko oikeasti mitään järkeä laittaa se 200-400€ lisää jotta saa toiseksi huonoimmat osat pyöräänsä. Sitten voi sijoittaa mun mielestä suosiolla sen 2000-3000€ jolloin ollaan jo selkeästi paremmassa luokassa (vai ollaanko?).

        Ja vaihteista vielä sen verran että Suomessahan ei edes ole mäkiä. Keski-Euroopassahan noilla ajetaan vuoristoissa ja kai sieläkin joku noita ostaa että luulisi selviävän normihuolloilla ja omassa käytössäni noikin kasassa.

        Muuten todellinen budjettipyörä löytyy Biltemasta. Menkää http://www.biltema.fi ja laittakaa hakuun seuraavan KILPAPYÖRÄ YOSEMITE "ZION" RACER

        550€:lla saa Tiagrat ja Shimano 105:set. Painokin samassa luokassa 10,5kg. Etuhaarukka tosin alumiinia. Tollahan se olisi hyvä nöyryyttää kaikilla huoppuosilla ajavia(tällä hetkellä vaan unissani, niikuin jatkossakin).

        Ehkä mä nyt kuitenkaan en tota Biltema pyörää osta. No huomenna menen liikkeisiin pyörimään ja sittenhän sitä on taas viisaampi, tai entistä enemmän sekaisin.

        Suosittelen Bianchia jollakin edullisella Campagnolon osasarjalla. Kokonaisuus on silloin yleensä tasalaatunen ja italialainen, mikä maantiepyörä aidoimmillaan kuuluu olla!

        Kysele esim. Suomen urheilupyörästä itsellesi sopivaa pyörää, Tane kun myy Biancheja ja rakentaa tarvittaessa asiakkaalle sopivan kokoonpanon.

        Huom: tämä ei ollut tarkoitettu mainokseksi, mutta kun olen itse ollut ko. liikkeen asiakas jo vuosia ja ostanut sieltä osien ja tarvikkeiden lisäksi yhden Detto Pietron.


      • Ammattilainen
        Luigi Verona kirjoitti:

        Suosittelen Bianchia jollakin edullisella Campagnolon osasarjalla. Kokonaisuus on silloin yleensä tasalaatunen ja italialainen, mikä maantiepyörä aidoimmillaan kuuluu olla!

        Kysele esim. Suomen urheilupyörästä itsellesi sopivaa pyörää, Tane kun myy Biancheja ja rakentaa tarvittaessa asiakkaalle sopivan kokoonpanon.

        Huom: tämä ei ollut tarkoitettu mainokseksi, mutta kun olen itse ollut ko. liikkeen asiakas jo vuosia ja ostanut sieltä osien ja tarvikkeiden lisäksi yhden Detto Pietron.

        Olmo on noista paras, Bianchi ja Trek tasavertaisia. Niskahikeä en ostaisi.. Trekillä voitettiin Ranskan ympäriajot lukemattomia kertoja ;) Kyllä Trek osaa maantiepyöriä tehdä! Lue fillari lehden forumilta juttuja lisää ja www.fillarifoorumi.fi


      • Luigi Verona
        Ammattilainen kirjoitti:

        Olmo on noista paras, Bianchi ja Trek tasavertaisia. Niskahikeä en ostaisi.. Trekillä voitettiin Ranskan ympäriajot lukemattomia kertoja ;) Kyllä Trek osaa maantiepyöriä tehdä! Lue fillari lehden forumilta juttuja lisää ja www.fillarifoorumi.fi

        Jos rungon hyvyyden kriteerinä pidetään pelkästään Tourin, Giron tai Vueltan yhteisvoittoja, saavutettuja maailmanmestaruuksia ja muiden, pienempien etappiajojen menestyksiä, taitaisi runkovalinta silloin olla Pinarello!

        Pelkästään Tour voitettiin Pinarellon rungoilla ja Campagnolon osilla 90 -luvulla 7 kertaa, muista voitoista puhumattakaan.

        Olmon paremmuutta en epäile, mutta sen varsinainen suosio näyttää täällä meidän pienissä piireissämme perustuvan Fillari -lehden mielipiteiden pohjalle, joiden oikeellisuutta en kiistä, mutta jotka nekin perustuvat pitkälti kokeilijoiden omiin mieltymyksiin ja arvioihin.

        Trekin puolestaan tuntevat kaikki maastopyöräily -hemmot pelkästään jenkkimerkkinä jota amerikkailaisen pyöräilijän lukuisat voitot ovat siivittäneet julkisuuteen. Amerikkalaista pyörässä on kuitenkin lähinnä runko ja eräät pienkomponentit (niistäkin monet kaukoidässä valmistettuja) Liikkuvat osat ovat yleensä japanilaisia.

        Bianchin tunnetaan etupäässä laadukkaana italialaisena valtamerkkinä (=suuret valmistusmäärät), ei niinkään yhtenä euroopan vanhimmsta vielä valmistuksessa olevista merkeistä. Rungot noudattavat nykysuuntauksia, mutta pyöräkokonaisuuden laadun (=hinnan)määrittää lähinnä käytettyjen osien taso.

        Mitä maantiepyörien esittelyihin tulee, kannattaa tutustua "La Bicicletta" -pyörilylehteen sivuilla www.cycling.it Siellä saat hieman Fillari -lehteä laajemman kuvan aiheesta:)

        Hyvää pyöräilykesää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2132
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      376
      1576
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1176
    4. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      21
      1030
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      999
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      979
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      94
      963
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      928
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      858
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      818
    Aihe