Mistä saa rahaa yrityksen perustamiseen?

A2Ad

Mistä saa rahaa yrityksen perustamiseen? (about 2,3mlj?)

9

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewrwe

Käy tekemässä vähän isompi nosto.

• melkein persaukinen

No ei vaiskaan, eikö tuon verran pitäisi jo valmiiksi olla taskunpohjallakin.

• Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

MIKSI, MIKSI PITÄÄ VASTATA TYHMÄSTI? Eikö voisi olla mielummin vastaamatta viesteihin jos EI tiedä?

Typerykset tuijottavat Big Brother –ruudulta, ne tunkeutuvat ravintolapöytääsi ja täyttävät internetin keskustelupalstat alatyylillä, kieroutuneella vinoilulla ja viiden sanan tyhjänpäiväisillä lauseilla.

Kaiken kattavan keskinkertaisuuden varjoon jäävät ne ihmiset, jotka keskustelupalstoilla vievät asioita eteenpäin, ja tuovat jotakin uutta käsiteltyyn aiheeseen.

Suomalainen kulttuuri on vierastanut keskusteluja. Kouluissa sitä ei opita ja tuppisuut BB-porukat vuodattavat kaiken henkisen pahoinvoinnin internetiin. Aina löytyy se, joka pientä egoaan peitelleen rynnistää keskustelupalstoille kuin kuuluisa norsu porsliinikauppaan.

Tässä esimerkki Suomi-24:n keskustelusta, jossa aiheena on todellinen ongelma kannettavan emolevyn kanssa.

”Kukas on puhunut kannettavista????
      Pakoputkikin on vaikea vaihtaa näytöstä, kun sitä ei siinä ole,,,KIKILTÄ se tietenkin onnistuu, sekin,”

Eli puuta heinää puhutaan ja kiusataan muita keskustelijoita, jotka ovat tosissaan neuvomassa.

Tällaisia esimerkkejä löytyy kaikilta keskustelupalstoilta. Aina löytyy ihmisiä, jotka yrittävät vetää läskiksi kaiken. Samalla he vievät aikaa ja energiaa muilta ihmisiltä, jotka lukevat ja etsivät tietoa palstoilta.

Tosielämässä häiriköt on nujerrettu kaveripiirissä joskus kovinkin ottein. Kyse on silloinkin varsin yksinkertaisesta asiasta. Pitää osata käyttäytyä, että pääsee mukaan jengiin. Keskustelupalstoilla ei ole tätä rajoitusta, ja siellä jotkut ovat ottaneet asiakseen repiä kaikki alas ja täyttääkseen kaiken Big Brother –maailmankuvalla, jossa edes oman äidinkielen hallitseminen ei ole mikään kova juttu.

Tyhmä tietysti haluaa fiksummat samalle alemmalle tasolle, jossa hän on. Kun hänellä ei ole kykyä ymmärtää puhuttuja asioita, tekee mieli kostaa, tuhria, sotkea.

Kaikentietävyys ja –taitavuus on älyvammaisen iso tavaramerkki, varsinkin kun se vielä kuoritetaan alatyylillä ja BB-sanavarastolla. Keskustelupalstalla tulos tällainen, eikä anna mairittelevaa kuvaa meistä suomalaisista:

”Ihan vittu normi johto missä on toisessa päässä kiini 3.5mm plugi sen tökkäät siihe helvetin kuulokeulostuloon ja rca johdot vahvistimeen taikka vitun lelu muovisiin philipsin stereoihin.”

Miten saisimme nämä örveltäjät ymmärtämään, mitä keskustelupalstat oikeasti ovat? Ne ovat tiedon jakamista niin, että lukija saa siitä jotakin omaan maailmaansa, ratkaisua ongelmaan, lisää tietoa tai hyvän mielen.

• sdfsdfsdf

tyhmää ja typerää on copypastata jonkun muun tekstiä mainitsematta lähdettä.

• myösrahoitusta mulle

houh onko aivan pakko olla niin typerä että kattoo sitä big brotheria, saissea sanon minä.

• tyhmä ja tuhma

joo...Mä oon just sellanen tyhmä BB: katsoja ja mun mielestä on taas tosi mukavaa just katsella noita sun mainitsevia "tyhmiä" vastauksia.,,....Joskus saaa nauraa oikee kunnolla (piristää päivää) kun jollain on just välähtänyt vastata nasevasti =)

Mun mielestä taas on tyhmää lukea jotain fiksua lakitekstiä tai jotain tosi äidinkieliopillisesti kirjoitettua fiksujen ihmisten kirjoituksia....

No onnex netti on pullollaan kirjoituksia ja saa ihan itse niinkuin valita mitä ja missä lukee ihan sillee kikkailemalla ja klikkailemalla...

• No tyhmät kysymykset keräävät tyhmiä vastauksia, niin se vain on.

• 4567654

Hei, ei BB:ssä mitään vikaa ole. Itselleni se on ainakin hauskaa tai ainakin "hauskaa" viihdettä, mutta luenhan myös mm. Seiskan joka viikko ja seuraan Maikkarin viihdeuutisia.

Olen ollut yrittäjänä 17 vuotta, ja osaan käyttäytyä foorumeilla. Olet oikeassa että täällä AIKUISET ihmiset kirjoittavat paskaa, vittuilevat ja kiusaavat ihmisiä, jotka oikeasti hakevat jotakin tietoa / apua. Se on todella raivostuttavaa. Sen ymmärtäisi jotenkuten teineiltä, mutta... kun nämä ovat aikuisia, ja kiusaaminen on heistä vielä huvittavaa. On siis turha edes alkaa mauhkaamaan näille tyypeille, eivät ne tule asiaa ymmärtämään. Huvinsa kullakin.

Itse "vaahtoaja" siis on oikeassa siinä, että täällä ei aina saa asiallista vastausta, mutta ei pitäisi silti leimata EDES BB:n katselijoita tai edes siellä talossa olevia, tai muutoinkaan yleistää asioita. Kaikki meistä ei ole BB-Kurhisia.

Mutta itse aloittajan kysymykseen. Tuhon voi antaa monia vastauksia. Jos olisit tarkentanut mihin rahaa tarvitset (ei tietenkään niin tarkasti että idea tulee selville), niin olisi helpompi neuvoa. Et myöskään kerro onko sinulla vakuuksia, puhtaat luottotiedot, omaa rahaa sijoitettavana tai edes laina-aikaa.

Mutta jos näin yleisesti heitän olettaen että asiasi ovat kunnossa ja etsit pitkähköä lainaa, niin Finvera on yksi paikka, mutta vaatii 30% omaa rahaa siitä, mitä haet (prosentit voivat vaihdella tapauskohtaisesti, mutta omaa rahaa tarvitsee kuitenkin).

Mikäli haet sijoittajaa muualta, niin oletko valmis ottamaan osakkaita?

Eli eli... mitään yhtä tai kahta vastausta ei tuollaiseen kysymykseen ole, kun ei tiedä asioita sen enempää. Bisneksen teolle / aloittamiselle on myös muita ratkaisuja kun lainan- / rahan saaminen, jos esim. jokin iso talo kiinnostuu ajatuksestasi.

• kauppias-

Saat minulta, kun kerrot mistä saan viisi miljoonaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe