Olen vasta kesällä aloittanut yrittäjä ja tulipa nyt joululahjatkin mieleen.. Myyn yksityisille, joten ainoat yrityskumppanit ovat kirjanpitäjä ja pari muuta. Mikäs on yleinen käytäntö tai miten te muut yrittäjät, ketkä olette kauemmin toimineet, olette tehneet? onko kohteliasta ostaa esim.kirjanpitäjälle joululahja. Tutun mielestä se pitäisi mennä toisinpäin.. :)
Joululahjat
15
1488
Vastaukset
- amatööri_
Meillä alunperin pelkästään otettiin lahjoja vastaan... nykyisin annamme muistamisia parhaille yhteistyökumppaneillemme koska ajattelimme asian niin, että he ovat meille tärkeitä ja että muistamisen tulee olla tasapuolista... On aivan luonnollista muistaa kirjanpitäjää viinipullolla tai jollain erikoisemmalla...
Lahjan ei tarvitse olla arvokas... paitsi jos sen täytyy olla arvokas!!!!! (juu... tää kertoo asian ongelmallisuudesta)
Yleensä lahjoissa pätee se, että jos ostaa jotain kallista... niin laittamalla vielä vähän sen kalliin päälle, niin saa paljon, paljon, paljon enemmän!- Vai niin
Minä en ainakaan anna kirjanpitäjälle joululahjaa. Riittää kun maksan palkkion hänelle työstään.
- ompelija äiti
Vai niin kirjoitti:
Minä en ainakaan anna kirjanpitäjälle joululahjaa. Riittää kun maksan palkkion hänelle työstään.
niille ihmisille, joille maksat heidän työstään, tarvitse lahjaa antaa ? saman logiikan mukaan pitäisi antaa lahjat lääkärille, kaupan kassalle jne... Itse annan lahjat parhaille asiakkaille ja yhteistyö kumppaneille.
- åskar
Mä kyllä ostan kirjanpitäjälle lahjan. Pienen mutta muistan kuitenkin.
Lahjoja joita olen antanut on ollut mm viinipullo, juustotarjotin, herkkukori, suklaalajitelma yms.
Kirjanpitäjäni tekee arvokasta työtä ja saan aina apua kysyessäni tietoja eikä kaikista edes laskuta pilkun tarkasti. - Oymiess
Voikos sen viinipullonx10 käydä ostamassa nyt firman kortilla alkosta??
- Pieni viinapullo
>>Kirjanpitäjäni tekee arvokasta työtä ja saan aina apua kysyessäni tietoja eikä kaikista edes laskuta pilkun tarkasti. >>
Eikähän ihan joka ikinen joka oman elantonsa eteen työskentelee, tee sitä arvokasta työtä.
Oikeastaan tuplasti arvokasta. Arvokasta itselle, kun perhe pysyy leivän syrjässä kiinni. Ja arvokasta myös sille toiselle osapuolelle joka on halukas työsuorituksesta maksamaan.
Kyllä lukuisilla palvelualoilla, It-sektorilla, lakiasioissa, vaikka taloyhtiön hoitoon ja isännöintiin liittyvissä asioissa jne, jne jne ole aika normaalia ettei ihan kaikkea pikkupalvelua ja puhelinneuvontaa erikseen veloiteta.
Toki eräät veloittavat aina ja armotta, isommissa tilitoimistoissa pelkät yskäisytkin maksaa.
Itse toimin eräällä noista yllä mainituista sektoreista. Mutta en ole viimeisen 15v. aikana joulukorttia kummempaa joululahjaa keltään saanut.
Olisihan se vähän kornia ajatella että juustotarjottimen hinnalla tällaiset vuoden aikaiset palvelut muka tulisi kuitattua. Ei ihan riitä. Kyllä se palveluraha on otettu vuoden aikana jo ihan siinä normaalin kk-palvelun hinnassa mukana.
Tai että alkaisi ajatella että jos ei juustotarjotinta nyt lähetä, niin palvelu onkin ensi vuonna ynseämpää kuin ennen. Sellaiseen ei vaan ole kilpailutilanteessa kellään varaa. Maksava asiakas hoidetaan aina yhtä hyvin, oli juustoja tullut tai ei.
Tietenkin juustoja saa lähetellä kuka haluaa, ja kehittää niille sellaiset motiaatiot ja syyt kuin itse tarvitsee. Itseä ei joku postissa tullut pikkuviinipullo juuri hetkauttaisi, ei suuntaan eikä toiseen.- hh
onko sun palvelu niin huonoa kuitenkin että et kortteja kummempaa saa.
- Paketit pussiin
Kyllä minäkin kirjanpitääjäni muistan jouluna.
Minusta se on oikein antaa hänelle lahja. Itsekkin toimin palvelualalla ja saan asiakkailta lahjoja.
Eikä se vaikuta palveluun lainkaan ostaako joku lahjan vai ei, mutta kyllä muistaminen on puolin ja toisin mukavaa. - Todennäköisyys
Tiedoksesi: Olet noin 90% todennäköisyydellä naisihminen.
Miehet ei ihan niin usein ole aikuisena lahjankipeitä vauvoja kuin naiset.
Toki miehetkin voivat ilahtua postin tuomasta viskipullosta. Mutta ei kaikkia aikansa eläneitä ja kokeneita elähytä enää oikein tuollainen ilmainen viinakaan.- ???
siis kuka?
- Heikko systeemi
> siis kuka?
No toi edellinen tietenkin. Ei täällä tuo viestiin viittaamisen systeemi toimi kuin satunnaisesti. Joskus toimii joskus ei. - akkojen hömpötyksiä
joulu on lasten juhla ja minä en ostele kellekkään ylimääräisiä lahjuksia.
En tilitoimistolle enkä asiakkaille enkä liikekumppaneille.
Kyllä mä voin kahvit tai ruuat tarjoo jos joskus satutaan törmää ruokailun merkeissä yms... mutten erikseen lähettele tai vie.
Tilitoimistohan laskuttaa joka kuukausi, niin eipä sille mitään pulloa tarvii laitella. muutenhan voisit lähettää pullon puhelin operaattoreiden asiakaspalveluun, vuokran antajalle, sähkölaitokselle, vesilaitokselle, roskakuskille...yms....tekeehän ne kaikki tärkeetä ja hyvää työtä.....niinkuin sinäkin kun makselet niiden laskuja =) - öklkökö
Yritysmailmassa yleensä muistetaan parhaita asiakkaita, eikä laskun lähettäjiä (jos ei satu olemaan molemminpuolista asiakas-suhdetta).
- naisyrittäjä
Minä en ainakaan ole kirjanpitäjälle ostanut mitään...kallis kun mikä mutta on kuitenkin hyvää työtä tehnyt...minulle riittää että sille työstään maksan ja millä tuntipalkalla laskuttaa..huh huh...
- äpåpou
. .
Löytyiskö ensi hätään apu www.finlinks.net sivustolta, luultavammin.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462