Hyundai Getz 1.1?

............

Hyundai Getz 1.1, taitaa olla niin että näin hyvää hinta-laatu suhdetta ei ole Suomen autoiluhistoriassa koskaan nähty!

47

16394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdr

      rrrrrr

    • hintaa on vähän

      ja laatua vielä vähemmän !

    • iitttari

      en tiedä kaikista,mutta maatamista pikkuautoista aivan ehdoton nimenomaan hinta/laatu suhteeltaan,hyvä ajettava pitempiäkin matkoja ajettaessa.

    • "pikkuauto"

      ja tarjoaa hintaansa nähden erittäin paljon vastinetta rahalle. minulla on ollu 1.1 getz nyt reilun vuoden ja yhä edelleen hämmästelen sitä miten maahantuoja pystyy myymään näin tasapainoista ja hyvin varusteltua autoa n. 10.000€. vaikka Getz maksaisi 13-15t€ olisi se silti yksi suomen markkinoiden parhaimmista "pikkuautoista". ihmettelen miksi "suuri yleisö" ei ole vielä löytänyt getziä vaan ostelevat jotakin Fiatin ym opelin romuja tai sit jotain aivan järkyttävää micraa/yarista ja kovaan hintaan.

      • osta kuin

        Suomalaiset ei osta kuin romumerkkejä.
        Täällä takapajulassa kaikki on toisin.
        Luulisi Sonataa,Getziä ym.näkyvän huomattavasti
        enemmän.Mutta ei.Suomalainen luonne on erilainen.
        Kaikkeen suhtaudutaan erittäin ennakkoluuloisesti,
        epäillen,konservatiivisesti.
        Luodaan vääriä mielikuvia.
        Ei voi kuin ihmetellä tätä takapajulan touhua.
        Muualla maailmassa Hyundait on jo yleisiä autoja
        ja taatusti tarjoaa rahoille vastineen.


      • On helppo
        osta kuin kirjoitti:

        Suomalaiset ei osta kuin romumerkkejä.
        Täällä takapajulassa kaikki on toisin.
        Luulisi Sonataa,Getziä ym.näkyvän huomattavasti
        enemmän.Mutta ei.Suomalainen luonne on erilainen.
        Kaikkeen suhtaudutaan erittäin ennakkoluuloisesti,
        epäillen,konservatiivisesti.
        Luodaan vääriä mielikuvia.
        Ei voi kuin ihmetellä tätä takapajulan touhua.
        Muualla maailmassa Hyundait on jo yleisiä autoja
        ja taatusti tarjoaa rahoille vastineen.

        Rahastaa myymällä mielikuvia kaiken maailman jahrevaageneista sun muista romuista.. Eräs työkaverini osti juuri saksasta tuodun lähes 200tkm(ruuvattu?) vm.98 Bmw 535i:n lähes 15t€lla ja nyt pummii kyytejä minulta kun ei rahat riitä tankkaamaan ja lyhentämään bensarosvo bemaria ja maksamaan asuntolainan lyhennyksiä! kummasti on miehelle 1.1 getzin kyyti maistunut ja taisipa herralle tulla pieni ostokrapula kun myönsi pikkujouluissa että 10.000€ Getz olisi ollut hänellekin järkevä ja riittävä auto!! varmaan kivaa yrittää myydä tuollasta bensarosvo bemaria nyt kun hinnatkin tulleet alas! toisella työkaverilla on volvo v70 joka on kokoajan jostakin kohtaa rikki, hänenkään on turha vaihtaa autoa koska sen arvosta on sulanut reilussa vuodessa 10t€= uuden Getzin hinta!!!!!!!!! mutta minkäs teet kun ei osata ajatella omalla päällä vaan uskotaan mielikuviin, eikä itsetunto ole kovin korkealla niin siitä sitten maksetaan... suomalaisen ennakkoluuloihin ja huonoon itsetuntoon ei vedä mikään vertoja, tämän huomaa jos on edes vähän viitsinyt nähdä maailmaa.... suomi on takapajula.


      • Sivusta seurannut
        On helppo kirjoitti:

        Rahastaa myymällä mielikuvia kaiken maailman jahrevaageneista sun muista romuista.. Eräs työkaverini osti juuri saksasta tuodun lähes 200tkm(ruuvattu?) vm.98 Bmw 535i:n lähes 15t€lla ja nyt pummii kyytejä minulta kun ei rahat riitä tankkaamaan ja lyhentämään bensarosvo bemaria ja maksamaan asuntolainan lyhennyksiä! kummasti on miehelle 1.1 getzin kyyti maistunut ja taisipa herralle tulla pieni ostokrapula kun myönsi pikkujouluissa että 10.000€ Getz olisi ollut hänellekin järkevä ja riittävä auto!! varmaan kivaa yrittää myydä tuollasta bensarosvo bemaria nyt kun hinnatkin tulleet alas! toisella työkaverilla on volvo v70 joka on kokoajan jostakin kohtaa rikki, hänenkään on turha vaihtaa autoa koska sen arvosta on sulanut reilussa vuodessa 10t€= uuden Getzin hinta!!!!!!!!! mutta minkäs teet kun ei osata ajatella omalla päällä vaan uskotaan mielikuviin, eikä itsetunto ole kovin korkealla niin siitä sitten maksetaan... suomalaisen ennakkoluuloihin ja huonoon itsetuntoon ei vedä mikään vertoja, tämän huomaa jos on edes vähän viitsinyt nähdä maailmaa.... suomi on takapajula.

        Asiaa kirjoitit. Myös tällaisen asian olen huomannut: Nuoripari epäilee, että ehkä 9kk kuluessa voisi tulla jälkikasvua (kumi puhjennut edellisenä yönä). Heti seuraavaana arkipäivänä painellaan autoliikkeeseen ostamaan tila-autoa tai ainakin isoa farkkua, jos vaikka tulisi kerralla isompi rypäs kakaroita. Perhehuuman sokaisemana hinnalla ei ole väliä, sillä onhan naapurin tohtoriperheelläkin hieno uusi tila-auto viiden ipanansa kuljettamiseen.


      • ROMUNISSE

        "getziä vaan ostelevat jotakin Fiatin ym opelin romuja tai sit jotain aivan järkyttävää micraa/yarista ja kovaan hintaan"

        Taitaa kuitenkin olla niin että näiden perinteisten Opelien, Fiatien ja Toyotien omistajat pitävät näitä Taiwanissa, Eteläkoreassa ja Malaysiassa tehtyjä autoja vielä pahempina romuina. Mutta totta puhuen kyllä näillä uusilla merkeillä on vielä jonkin aikaa matkaa saksalaisiin ja japanilaisiin merkkeihin.


      • kateellinen?
        On helppo kirjoitti:

        Rahastaa myymällä mielikuvia kaiken maailman jahrevaageneista sun muista romuista.. Eräs työkaverini osti juuri saksasta tuodun lähes 200tkm(ruuvattu?) vm.98 Bmw 535i:n lähes 15t€lla ja nyt pummii kyytejä minulta kun ei rahat riitä tankkaamaan ja lyhentämään bensarosvo bemaria ja maksamaan asuntolainan lyhennyksiä! kummasti on miehelle 1.1 getzin kyyti maistunut ja taisipa herralle tulla pieni ostokrapula kun myönsi pikkujouluissa että 10.000€ Getz olisi ollut hänellekin järkevä ja riittävä auto!! varmaan kivaa yrittää myydä tuollasta bensarosvo bemaria nyt kun hinnatkin tulleet alas! toisella työkaverilla on volvo v70 joka on kokoajan jostakin kohtaa rikki, hänenkään on turha vaihtaa autoa koska sen arvosta on sulanut reilussa vuodessa 10t€= uuden Getzin hinta!!!!!!!!! mutta minkäs teet kun ei osata ajatella omalla päällä vaan uskotaan mielikuviin, eikä itsetunto ole kovin korkealla niin siitä sitten maksetaan... suomalaisen ennakkoluuloihin ja huonoon itsetuntoon ei vedä mikään vertoja, tämän huomaa jos on edes vähän viitsinyt nähdä maailmaa.... suomi on takapajula.

        Heh, taitaa getsipojua vituttaa kun alla peltipurkki eikä Auto. Olen koeajanut piruuttani 1,1-Getzin mietteellä että olisiko siinä järkeä. Eipä ollut. Auto on niin karvalakkimalli kuin voi olla. Ken ei paremmasta tiedä niin varmaan pitää mahtavana autona. Onhan Ladakin karvalakkipapalle oiva peli kun ei ole ajanut parempaa. Getz on niin kolho, niin mitäänsanomaton ja riisuttu peli, että täytyy olla täysin autoista tietämätön ja masokistiluonne jos semmoiseen haaskaa rahaa reilun kymppitonninkin. Tonnin-kaksi vielä ymmärtäisin mutta en enempää. Ja turha vetää väliin sitä ilmeisintä sekoamisen aiheuttajaa eli 5 v takuuta.


      • Häh!!
        kateellinen? kirjoitti:

        Heh, taitaa getsipojua vituttaa kun alla peltipurkki eikä Auto. Olen koeajanut piruuttani 1,1-Getzin mietteellä että olisiko siinä järkeä. Eipä ollut. Auto on niin karvalakkimalli kuin voi olla. Ken ei paremmasta tiedä niin varmaan pitää mahtavana autona. Onhan Ladakin karvalakkipapalle oiva peli kun ei ole ajanut parempaa. Getz on niin kolho, niin mitäänsanomaton ja riisuttu peli, että täytyy olla täysin autoista tietämätön ja masokistiluonne jos semmoiseen haaskaa rahaa reilun kymppitonninkin. Tonnin-kaksi vielä ymmärtäisin mutta en enempää. Ja turha vetää väliin sitä ilmeisintä sekoamisen aiheuttajaa eli 5 v takuuta.

        Eikös auto ole liikkumista varten?
        Siihen pitäisi riittää, että autolla pääsee liikkumaan.


      • Pappi Heljas

        Pitkä takuu ei kerro kuin että auton hinnasta osan joutuu maksamaan sitoutumalla huoltamaan autoa merkkihuollossa kalliimmalla hinnalla.

        Ja sen takia Hyundailla on autoissaan mm. huomattavasti lyhyemmät huoltovälit kuin muilla vastaavilla, lyhyt huoltoväli -> usein huollossa -> enemmän rahaa.


      • kyllä enemmänkin KIA:a
        Pappi Heljas kirjoitti:

        Pitkä takuu ei kerro kuin että auton hinnasta osan joutuu maksamaan sitoutumalla huoltamaan autoa merkkihuollossa kalliimmalla hinnalla.

        Ja sen takia Hyundailla on autoissaan mm. huomattavasti lyhyemmät huoltovälit kuin muilla vastaavilla, lyhyt huoltoväli -> usein huollossa -> enemmän rahaa.

        kun hyundaita, itselläni kaikki huollot ovat tähän asti maksaneet 50-100€ ja tämä ihan valtuutetulla hyundai pajalla. itseasiassa 15tkm huoltoväli on edelleenkin auton pitkän käytön kannalta järkeviä verrattuna joihinkin 30-50tkm öljynvaihtoväleihin, vaikka voiteluaineet ym ovat kehittyneet eivät ne edelleenkään OIKEASTI kestä tuollaista käyttöä varsinkaan pohjoisissa olosuhteissa. edelleenkin 10tkm öljynvaihtoväli olisi kaikille autoille merkistä riippumatta moottorin pitkän iän kannalta parasta.


      • Insinööri Immu
        Pappi Heljas kirjoitti:

        Pitkä takuu ei kerro kuin että auton hinnasta osan joutuu maksamaan sitoutumalla huoltamaan autoa merkkihuollossa kalliimmalla hinnalla.

        Ja sen takia Hyundailla on autoissaan mm. huomattavasti lyhyemmät huoltovälit kuin muilla vastaavilla, lyhyt huoltoväli -> usein huollossa -> enemmän rahaa.

        Pitkä ja kattava takuu on laadukkaan auton tunnus. Huoltohinnat ovat Hyundailla tavallista keskitasoa tai jopa sen alle.
        Huoltoväli on 15.000km tai 20.000km mallista riippuen. Jos Suomen sääolosuhteissa joku ajaa autollaan enemmän kilometrjeä vaihtamatta öljyä niin sääliksi käy tuota autoa. Toisaalta onhan noissa autojen testeissä todettu, että monissa autoissa sitä öljyä pitää lisätä matkan aikana koko ajan niin paljon, että öljyt on käytännössä vaihdettu ennen kuin varsinainen huoltoväli on täyttynyt.


      • kyllä
        kyllä enemmänkin KIA:a kirjoitti:

        kun hyundaita, itselläni kaikki huollot ovat tähän asti maksaneet 50-100€ ja tämä ihan valtuutetulla hyundai pajalla. itseasiassa 15tkm huoltoväli on edelleenkin auton pitkän käytön kannalta järkeviä verrattuna joihinkin 30-50tkm öljynvaihtoväleihin, vaikka voiteluaineet ym ovat kehittyneet eivät ne edelleenkään OIKEASTI kestä tuollaista käyttöä varsinkaan pohjoisissa olosuhteissa. edelleenkin 10tkm öljynvaihtoväli olisi kaikille autoille merkistä riippumatta moottorin pitkän iän kannalta parasta.

        sanoa että haista paska!
        Oma 1,1 (2006) ollut 2 kertaa huollossa, ensimmäinen huolto 203 euroa ja toinen huolto 330 euroa, molemmissa osat olleet reilusti yli puolet hinnasta, epäilen että valtuutettu liike ei huolla harakiriosilla.
        Toinen autoni liikkuu muuten 30 tkm huoltovälillä, tähän asti (112 tkm) ei vielä ongelmia?


      • on...
        kyllä kirjoitti:

        sanoa että haista paska!
        Oma 1,1 (2006) ollut 2 kertaa huollossa, ensimmäinen huolto 203 euroa ja toinen huolto 330 euroa, molemmissa osat olleet reilusti yli puolet hinnasta, epäilen että valtuutettu liike ei huolla harakiriosilla.
        Toinen autoni liikkuu muuten 30 tkm huoltovälillä, tähän asti (112 tkm) ei vielä ongelmia?

        Huolto hinnoissa on kyllä suuriakin eroja. Ainakin tarvike raitisilmasuodattimet on paremmat kuin alkuperäiset ja yli puolet halvemmat. 25000km/2v Olisi getsurallekin ihan sopiva huoltoväli. Nykyautot kun ei elektroniikkansa puolesta ole enää luotettavia kuin 10v....


      • niille jotka ovat
        kyllä kirjoitti:

        sanoa että haista paska!
        Oma 1,1 (2006) ollut 2 kertaa huollossa, ensimmäinen huolto 203 euroa ja toinen huolto 330 euroa, molemmissa osat olleet reilusti yli puolet hinnasta, epäilen että valtuutettu liike ei huolla harakiriosilla.
        Toinen autoni liikkuu muuten 30 tkm huoltovälillä, tähän asti (112 tkm) ei vielä ongelmia?

        Osaneet valita järkevän hintaisen huoltopaikan? Ihme sälli! tyhmästä päästä kärsii myös lompakko. sentäs oikean ja hyvän auton olet kuitenkin osannu ostaa, mutta ei sitä ole pakko siellä ME-autolla kalliilla huoltaa.. että haista kuule ihan itse paska!


      • insinööri..
        Insinööri Immu kirjoitti:

        Pitkä ja kattava takuu on laadukkaan auton tunnus. Huoltohinnat ovat Hyundailla tavallista keskitasoa tai jopa sen alle.
        Huoltoväli on 15.000km tai 20.000km mallista riippuen. Jos Suomen sääolosuhteissa joku ajaa autollaan enemmän kilometrjeä vaihtamatta öljyä niin sääliksi käy tuota autoa. Toisaalta onhan noissa autojen testeissä todettu, että monissa autoissa sitä öljyä pitää lisätä matkan aikana koko ajan niin paljon, että öljyt on käytännössä vaihdettu ennen kuin varsinainen huoltoväli on täyttynyt.

        Taitaa Immu olla elintarvikepuolen insinöörejä kun tuollaista kirjoittaa. Pitkän ja kattavan takuun tarkoitus ei ole muuta kuin sitouttaa Hyundain omistajat huollattamaan autonsa lyhyellä huoltovälillä valtuutetussa merkkihuollossa. Oli huollon hinta mikä tahansa, aina se on jollekin kallis ja toiselle halpa, 50€ voi olla jollekin henkilölle kallis huolto ja sillä rahalla kun ei saa muuta kuin kunnon öljyt vasta autoonsa.


      • teen
        niille jotka ovat kirjoitti:

        Osaneet valita järkevän hintaisen huoltopaikan? Ihme sälli! tyhmästä päästä kärsii myös lompakko. sentäs oikean ja hyvän auton olet kuitenkin osannu ostaa, mutta ei sitä ole pakko siellä ME-autolla kalliilla huoltaa.. että haista kuule ihan itse paska!

        ilmoittamasi hinnat eivät kata edes varaosia.
        Osta joku kiinalainen kopio niin niin pääset halvallla,,,
        Halvalla saat paskaa.
        P.S. Hakkaa juntti tumppuus...


      • tuuuuumputtaja
        teen kirjoitti:

        ilmoittamasi hinnat eivät kata edes varaosia.
        Osta joku kiinalainen kopio niin niin pääset halvallla,,,
        Halvalla saat paskaa.
        P.S. Hakkaa juntti tumppuus...

        tyhmästä päästä kärsii lompsa ja ilmeisesti sinun tapauksessa jotain muutakin on kärsiny.... :D

        PS: jottei sinua jatkossa kustaisi niin lujaa pylpyrään, niin pieni kilpailutus saattaa vähän hermojas lepyttää:

        http://www.hyundai.fi/huolto/default.asp

        Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa....


      • Insinööri Immu
        insinööri.. kirjoitti:

        Taitaa Immu olla elintarvikepuolen insinöörejä kun tuollaista kirjoittaa. Pitkän ja kattavan takuun tarkoitus ei ole muuta kuin sitouttaa Hyundain omistajat huollattamaan autonsa lyhyellä huoltovälillä valtuutetussa merkkihuollossa. Oli huollon hinta mikä tahansa, aina se on jollekin kallis ja toiselle halpa, 50€ voi olla jollekin henkilölle kallis huolto ja sillä rahalla kun ei saa muuta kuin kunnon öljyt vasta autoonsa.

        Getz on perheessämme kakkosautona. Ihan paikallaan ja sopivin jaksoin ajoittuvat nuo 15.000km:n välein olevat huollot. Hinnat ovat olleet luokkaa 100-140€ kerrallaan Hyundain valtuutetussa huoltopisteessä. Erot eri kerroilla selittyvät nesteistä ja esim. pyyhkijän sulista. Kertaakaan ei ole ollut tarvetta mihinkään korjauksiin huoltojen yhteydessä eikä niiden välillä. Hyvä ja laadukas auto tuo Getz on.


      • Hehhehhee
        Insinööri Immu kirjoitti:

        Getz on perheessämme kakkosautona. Ihan paikallaan ja sopivin jaksoin ajoittuvat nuo 15.000km:n välein olevat huollot. Hinnat ovat olleet luokkaa 100-140€ kerrallaan Hyundain valtuutetussa huoltopisteessä. Erot eri kerroilla selittyvät nesteistä ja esim. pyyhkijän sulista. Kertaakaan ei ole ollut tarvetta mihinkään korjauksiin huoltojen yhteydessä eikä niiden välillä. Hyvä ja laadukas auto tuo Getz on.

        Hyundai laadukas? No johan pomppas!


      • tollasta
        Hehhehhee kirjoitti:

        Hyundai laadukas? No johan pomppas!

        Toi on tollasta tahallaan ärsyttämistä näillä
        palstoilla.
        Mee sinne Lada palstalle takaisin.
        Lada sulla kuitenkin on.
        Et tiedä autoista mitään.


      • insinööri..
        Insinööri Immu kirjoitti:

        Getz on perheessämme kakkosautona. Ihan paikallaan ja sopivin jaksoin ajoittuvat nuo 15.000km:n välein olevat huollot. Hinnat ovat olleet luokkaa 100-140€ kerrallaan Hyundain valtuutetussa huoltopisteessä. Erot eri kerroilla selittyvät nesteistä ja esim. pyyhkijän sulista. Kertaakaan ei ole ollut tarvetta mihinkään korjauksiin huoltojen yhteydessä eikä niiden välillä. Hyvä ja laadukas auto tuo Getz on.

        Kakkosautona -06 CRDi Getz on meilläkin. Hyvää autossa on ollut luotettavuus, ei ole kertaakaan jättänyt tielle, huollossa käyttävät ainakin papereiden mukaan kunnon öljyjä ja halpa hinta. Huonoa on sitten sitäkin enemmän, epätaloudellinen, epämääräiset ajo-ominaisuudet, huonot penkit, todella vaatimaton varustelu ja sisustusmateriaalit, (halvalla ei saa kai sitten parempaa),jne. Toisaalta, tulipahan Hyundaikin nyt koettua, joten auto vaihtuu ja toisen merkkiseen hyvinkin pian, kaksi vuotta Hyundailla riitti.


      • kolminkertainen
        insinööri.. kirjoitti:

        Kakkosautona -06 CRDi Getz on meilläkin. Hyvää autossa on ollut luotettavuus, ei ole kertaakaan jättänyt tielle, huollossa käyttävät ainakin papereiden mukaan kunnon öljyjä ja halpa hinta. Huonoa on sitten sitäkin enemmän, epätaloudellinen, epämääräiset ajo-ominaisuudet, huonot penkit, todella vaatimaton varustelu ja sisustusmateriaalit, (halvalla ei saa kai sitten parempaa),jne. Toisaalta, tulipahan Hyundaikin nyt koettua, joten auto vaihtuu ja toisen merkkiseen hyvinkin pian, kaksi vuotta Hyundailla riitti.

        Getz on kolminkertainen testivoittaja ja euroopan
        myydyin pikkuauto.


      • Insinööri-Immu
        insinööri.. kirjoitti:

        Kakkosautona -06 CRDi Getz on meilläkin. Hyvää autossa on ollut luotettavuus, ei ole kertaakaan jättänyt tielle, huollossa käyttävät ainakin papereiden mukaan kunnon öljyjä ja halpa hinta. Huonoa on sitten sitäkin enemmän, epätaloudellinen, epämääräiset ajo-ominaisuudet, huonot penkit, todella vaatimaton varustelu ja sisustusmateriaalit, (halvalla ei saa kai sitten parempaa),jne. Toisaalta, tulipahan Hyundaikin nyt koettua, joten auto vaihtuu ja toisen merkkiseen hyvinkin pian, kaksi vuotta Hyundailla riitti.

        Mielikuviasi ihmetellen tässä omia kommenttejani vastaavista seikoista:
        Getz on taloudellinen auto ajaa ja ylläpitää. Hankintahinta ja huollot edullisia. Kulutus on myös ainakin 1,1L:n koneella todella pieni, jos ajotapa on maltillinen - tällöin ei ole koskaan tarvetta revittää.
        Ajo-ominaisuudet tässä autoluokassa aivan erinomaiset - aivan kuten luokkaa suuremmissa.
        Penkit ovat jykevät, reilusti mitoitetut ja säädöt riittävät. Getz'in penkillä ei väsy pidemmilläkään taipaleilla.
        Varustelu on asiallinen. Kaikenlainen eurooppalaisten suosiossa oleva "tingeli-tangeli" puuttuu mikä on hyvä asia.
        Sisustusmateriaalit ovat kestäviä ja helppohoitoisia. Getz'imme on kohta 5 vuotta ajettu ja se on sisutukseltaan edelleen lähes kuin uusi.
        Kun aikanaan tätä uusimme niin aivan ehdottomasti Hyundain mallisto käydään "sillä silmällä" läpi.


      • insinööri..
        Insinööri-Immu kirjoitti:

        Mielikuviasi ihmetellen tässä omia kommenttejani vastaavista seikoista:
        Getz on taloudellinen auto ajaa ja ylläpitää. Hankintahinta ja huollot edullisia. Kulutus on myös ainakin 1,1L:n koneella todella pieni, jos ajotapa on maltillinen - tällöin ei ole koskaan tarvetta revittää.
        Ajo-ominaisuudet tässä autoluokassa aivan erinomaiset - aivan kuten luokkaa suuremmissa.
        Penkit ovat jykevät, reilusti mitoitetut ja säädöt riittävät. Getz'in penkillä ei väsy pidemmilläkään taipaleilla.
        Varustelu on asiallinen. Kaikenlainen eurooppalaisten suosiossa oleva "tingeli-tangeli" puuttuu mikä on hyvä asia.
        Sisustusmateriaalit ovat kestäviä ja helppohoitoisia. Getz'imme on kohta 5 vuotta ajettu ja se on sisutukseltaan edelleen lähes kuin uusi.
        Kun aikanaan tätä uusimme niin aivan ehdottomasti Hyundain mallisto käydään "sillä silmällä" läpi.

        Näinhän se on, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Tässä huomaamme myös näiden autolehtien tekemien testien ongelmallisuuden. Meillä ihmisillä on niin erilaiset toiveet ja näkemykset, jollekin ns. testivoitto on se ainut oikea kriteeri, toisille taas oma persetuntuma kertoo onko auto kaikin puolin soveltuva omaan käyttöön. Esimerkiksi onko CRDi taloudellinen, jos kulutus on keskimäärin n.5.5L/100km yhdenhengen kuormalla sekalaisessa ajossa, kuitenkin painottuen vahvasti maantieajoon. Kokonaistaloudellinen Getz ehkä on, koska hankintahinta on niin halpa ja huollot alle 200euroa/kerta, vaikka huoltoväli onkin 15tkm. Mutta minä maksan kernaasti kakkosautostakin vähän enemmän ja saan omasta mielestäni toisenmerkkisestä autosta enemmän vastinetta rahoilleni.


      • kaikkea_
        kolminkertainen kirjoitti:

        Getz on kolminkertainen testivoittaja ja euroopan
        myydyin pikkuauto.

        Onhan Corollakin Suomen ostetuimpia autoja ja tuskin kukaan pitää sitä luokkansa parhainpana autona, toki on Toyotissa hyvätkin puolensa. En panisi hirveästi painoa autolehtien testeihin, ainakaan etelä- tai keskieuroopplaisten autolehtien. Tasaisilla asfalttiteillä Getzkin tuntuu ja ennenkaikkea kuulostaa ihan erilaiselta, kuin Suomen rouhituilla, uraisilla, routineilla teillä, jossa Getzin kolahteleva takapää antaa kokoajan kivaa taustamusiikkia korviin. Hyvää ja halpaa ei ole, joten kompromissejä joutuu tässä hintaluokassa tekemään joka merkissä.


      • K@lle
        kyllä enemmänkin KIA:a kirjoitti:

        kun hyundaita, itselläni kaikki huollot ovat tähän asti maksaneet 50-100€ ja tämä ihan valtuutetulla hyundai pajalla. itseasiassa 15tkm huoltoväli on edelleenkin auton pitkän käytön kannalta järkeviä verrattuna joihinkin 30-50tkm öljynvaihtoväleihin, vaikka voiteluaineet ym ovat kehittyneet eivät ne edelleenkään OIKEASTI kestä tuollaista käyttöä varsinkaan pohjoisissa olosuhteissa. edelleenkin 10tkm öljynvaihtoväli olisi kaikille autoille merkistä riippumatta moottorin pitkän iän kannalta parasta.

        Öljynvaihtovälit ovat paremminkin liian lyhyitä nykyaikaisiin hyvälaatuisiin öljyihin verrattuna. Kunnon öljyillä vaihtoväli voi olla 30 tkm - eikä tarvitse olla mitään long life -öljyjä.


    • paska.........

      Koeajettiin vaimon kanssa ME-Autossa Hki tuollainen 5-ov 1,1-perusmalli. Jo istuutuminen kertoi sen että auto on kuin kehitysmaahan tarkoitettu peltipurkki. Kuin kirveellä veistetty, halvat muoviosat, ovenkahvat ja ovipaneeli aivan kammottava, istuimet epämukavat. No, koeajolenkki jäi 10 minuuttiin kun ei enempää halunnut kierrellä. Kammottava melutaso, kytkin terävä ja liian ylhäältä ottava, puhti semmoinen että 80 km/h nopeudessa 5-vaihteella kaasu pohjassa ei tapahdu mitään, ei yhtikäs mitään. Tommoisella menisi hermot varttitunnissa maantiematkalla. Kojelaudan Airbag/srs-kirjaimet olivat valkoiset ja vinossa! Ulkonäkökin kyllä todella ankea.

      En kertakaikkiaan ymmärrä kuka tommosen peltikökkerön haluaa? Oltiin ajaltetu siitä vaimolle edullista kauppakassia vaan hän nyrpisti nenäänsä heti sille. Nyt loppusuoralla uusi Corsa tai Mazda 2, saattaa olla että odotellaan vielä se Fordin tuleva Fiestan seuraaja.

      • kehittyville ihmisille

        Getz ei ole suunnattu! tuo sun massaviestis alkaa jo olemaan kulunut... ja hanki ensiksi se vaimo, jolle meinaat ostaa sen foooortin :D


      • noi ota
        kehittyville ihmisille kirjoitti:

        Getz ei ole suunnattu! tuo sun massaviestis alkaa jo olemaan kulunut... ja hanki ensiksi se vaimo, jolle meinaat ostaa sen foooortin :D

        itseesi. Olihan se vähän provosoivasti kirjoitettu. Mä en ole amiksessa ja mulla on -07 Getz. Olen ihan tyytyväinen,mutta ymmärrän noi kritiitkin aivan hyvin. Getz on hyvä ei hieno!


      • hölömölö

        Miull' on simmonen iso Getz soon 3.85m pitkä.
        Se makso 5900€ 5 v. käytettynä muuten hirvee hinta. Ajettu sillä oli 67000km ja nyt 4vuoden päästä 82000km. Hyvin on menny. Liian kovaa vaan kulukoo ku siin on niin hirvee suuri kone ko 1080 kuutiosenttimetrii. Bensaa mennee 6dl/10km kai keskimäärin tai sanotaan tankki 39l 2-3kk välein. Ihan hirveetä kulutusta. Olen nähäny ku uusia mainostettaan, ne kuluttaa jotain 3-4l/100km. Tänään kävin Raisiossa kysymässä liikkeessä uuteen susuki Altoon 9999€ hinta uusi 4 ovea, ilmastointi, kaukoohj. lukot ja kaikki. Ja se vero mikä se nyt on joka vuotinen ku pitää maksaa on 45€ kun Hunukassa se 77€. Rekisterönti 600, Nastarenkaat 600-700€ siihen päälle. Lupasivat maksaa 2000€ minun 8v. Hyundaista vaan. Aika sikoja ne myyjät, Myyvät sitten varmaan jollain 4000 tonnilla. Kun työttömyyskorvaus n. 500€ kuukaudessa niin ei siitä paljon jää yhtiövast. ja sähkön maksuun ja muihin kuluihin. Taitaa jäädä haaveeksi vaan. Pieneltä se Susuki tuntui 3.5m pituisena. Tehdään muuten Intiasssa. Huhu taas tehdään sentään Koreassa yhtenä maailman suurimmista tehtaista. Taidan vaan ajella vanhalla autollani eihän siinä mitään vikaa ole koskaan ollut. Mutta olisi se vaan hienoa kerran elämässä ajella aivan uudella autolla. Yksi asia vaan harmittaa kun autossani on niin iso kone. Se voisi hyvin olla vaikka 600 kuutioinen, mutta silti 4 sylinterinen ja yhtä hiljainen, Harmi kun lopettivat Getzin valmistuksen nyt on tullut tilalle i20 paljon kalliimpana. Ehkä olis parempi vaihtaa mopoautoon ne kun ei kulje liian kovaa. Kun ihminen tulee yli 60 vuotiaaksi korkein sallittu ajonopeus voisi olla korkeintaan 30-50km/h mielestäni. JOS KERRAN ELÄMÄSSÄ SAISI KOKEA UUDEN AUTON IHANUUDEN JOTA EI KUKAAN MUU OLISI RÖHMYNYT. Se olis elämäni suurin tarkoitus. MUTTA kun auto ei saa periaatteessa maksaa 10000 € enempää.
        Takuulla olisi mukava ajaa. Ei enää jaksaisi rassata autoja niinkuin nuorena kun oli pakko. EIKÄ ENÄÄ VOI nykyautolle tehdä/osata tämän ikäsenä.
        Terveisiä vaan


    • renzo-2

      itselläni getz 1,1 vm 06 aj. 135000 km ei koskaan mitään vikaa 15ooo km huoltoväli tai 1 vuosi mielestäni ihan sopiva ja hinnat on kohdallaan vai onko jossain sellainen huoltoliike joka tekee ilmaiseksi huoltoja minä en ole ainaskaan koskaan sellaiseen törmännyt ja sitäpaitsi nykyisin ei tarvitse viedä merkkihuoltoon että takuu säilyy se perustuu eu direktiiviin, niin,että lopettakaa se saatanallinen ja ikuinen marina

      • getzi hyvä.

        Vaikka i20 näytti sisältä sekä ulko modernimmalta, mutta ei kyllä viitsi getziä siihen vaihtaa. Getzin jousitus niin paljon mukavampi ja maantieajossa tuo getzin perinteinen ohjaus lyö kyllä ton i20:n sähköisen 10-0. Rengasmelultaakin getzi hiljaisempi, jos nuo ois i20:ssä getzin tasoa, niin ois kyllä modernilla ilmeellä ihan huippu peli.
        Mutta täytyy toki haukkua tuota 1.1 getzin ylikevyttä kaasupoljinta. Pitäis vakkari olla jos yli 100 km lähtee ajelee.


    • Geeeetz.on.jeeees

      Ostin uutena vm 2008 Getzin.
      Ei koskaan mitään vikaa.
      Vuosihuolto tehty itse vaihtaen öljyt.
      Arvonalennus noin 1000e vuodessa.
      Millä ajaa taloudellisemmin?
      Tosin ei ole ESP:tä.

    • Dementukko 62v.

      Miull' on simmonen iso Getz soon 3.85m pitkä.
      Se makso 5900€ 5 v. käytettynä muuten hirvee hinta. Ajettu sillä oli 67000km ja nyt 4vuoden päästä 82000km. Hyvin on menny. Liian kovaa vaan kulukoo ku siin on niin hirvee suuri kone ko 1080 kuutiosenttimetrii. Bensaa mennee 6dl/10km kai keskimäärin tai sanotaan tankki 39l 2-3kk välein. Ihan hirveetä kulutusta. Olen nähäny ku uusia mainostettaan, ne kuluttaa jotain 3-4l/100km. Tänään kävin Raisiossa kysymässä liikkeessä uuteen susuki Altoon 9999€ hinta uusi 4 ovea, ilmastointi, kaukoohj. lukot ja kaikki. Ja se vero mikä se nyt on joka vuotinen ku pitää maksaa on 45€ kun Hunukassa se 77€. Rekisterönti 600, Nastarenkaat 600-700€ siihen päälle. Lupasivat maksaa 2000€ minun 8v. Hyundaista vaan. Aika sikoja ne myyjät, Myyvät sitten varmaan jollain 4000 tonnilla. Kun työttömyyskorvaus n. 500€ kuukaudessa niin ei siitä paljon jää yhtiövast. ja sähkön maksuun ja muihin kuluihin. Taitaa jäädä haaveeksi vaan. Pieneltä se Susuki tuntui 3.5m pituisena. Tehdään muuten Intiasssa. Huhu taas tehdään sentään Koreassa yhtenä maailman suurimmista tehtaista. Taidan vaan ajella vanhalla autollani eihän siinä mitään vikaa ole koskaan ollut. Mutta olisi se vaan hienoa kerran elämässä ajella aivan uudella autolla. Yksi asia vaan harmittaa kun autossani on niin iso kone. Se voisi hyvin olla vaikka 600 kuutioinen, mutta silti 4 sylinterinen ja yhtä hiljainen, Harmi kun lopettivat Getzin valmistuksen nyt on tullut tilalle i20 paljon kalliimpana. Ehkä olis parempi vaihtaa mopoautoon ne kun ei kulje liian kovaa. Kun ihminen tulee yli 60 vuotiaaksi korkein sallittu ajonopeus voisi olla korkeintaan 30-50km/h mielestäni. JOS KERRAN ELÄMÄSSÄ SAISI KOKEA UUDEN AUTON IHANUUDEN JOTA EI KUKAAN MUU OLISI RÖHMYNYT. Se olis elämäni suurin tarkoitus. MUTTA kun auto ei saa periaatteessa maksaa 10000 € enempää.
      Takuulla olisi mukava ajaa. Ei enää jaksaisi rassata autoja niinkuin nuorena kun oli pakko. EIKÄ ENÄÄ VOI nykyautolle tehdä/osata tämän ikäsenä.
      Terveisiä vaan

    • hnj

      i10 se Getzin korvaaja mallistossa on, ei i20. Suomen maahantuoja vaan suuressa visaudessaan päättänyt, että tässä maassa ei tarvita järkeviä autoja. Siksi tarjotaan pienimpänä tuota älytöntä rohjaketta.

    • Getz on pop

      -06 Gezin omistajana täytyy todeta, että siinä on pikkuauton muotoilu kohdallaan niin sisältä kuin ulkoa. Ei mitään ylimääräistä, jokainen linja ja muoto seuraa toistaan. Kaikki tasapainossa. En tiedä mikä porukka on tämän takana, mutta onnistunutta jälkeä

      Pettymys oli suuri kun katselin näitä i-sarjan malleja. Sisällä turhaa krääsää, levotonta ja tarpeetonta muotoa, lokeroa ja kohoumaa. Voi voi. Halvan näköistä.

    • I30 vm2011

      Itselläni oli Getsikkä vm.2007 3.5 vuotta ja 70tkm enkä voi muuta kun kehua autoa, ei yhtään korjaamokäyntiä vikojen takia!!! Normaalit huollot ja ajoa, nyt alla i30 saasnähdä miten tämä pelittää. Jos olis ollut huono tuo Getsi en olis enää samaa merkkiä ostanut.

    • suussa pili

      Itse omistin 1.4 2007 getzin ja luotettava peli se oli. huoltohinnat vaan aivan sairaat. Kaikki huollot aina yli 300€. Lopulta kyllästyin ja vaihdoin vanhempaan accordiin.

      • Eira

        Kyllä minä ihmettelen näitä huoltohintakirjoituksia. Mistä te oikein löydätte noin kalliita paikkoja? Onko ne jotain AD-verstaita vai mitä?
        Minulla on Getz 1,1, jota olen huollattanut Hyundain valtuutetussa merkkihuollossa ja huoltojen hinnat ovat olleet 100-260€ per kerta. Kallein huolto siis maksoi 260€ ja siihen sisältyi jakohihnan ja kiristimen vaihto muiden määräaikaishuoltoon kuuluvien töiden lisäksi.
        Kirjoitin tämän myös tuonne toisen otsakkeen alle.


    • perttivaiinaa

      Kyllä kaikki Getzin tarjoaa parempaa kyytiä isommilla moottoreilla. Eli mielestäni 1.1 ei ole lainkaan paras hinta/laatu suhteella.

      • Getz On

        Mulla olis pari Getziä tiedossa, toinen 1,1l koneella ja toinen 1,4l koneella.
        Molemmissa pienet kilsat ja hintapyynti kohdillaan, mietityttää vain että onko todellisuudessa sitten millaisia vehkeitä?
        Mulla on tällä hetkellä farkku, mut haluaisin vaihtaa pienempään ja nuo Getzit pistivät silmään.
        Mulla ei koneen koolla ole väliä, kyllä se auto eteenpäin menee 1,1-litraisellakin siinä missä isommallakin ja bensankulutuksessa tuskin mainittavasti eroa?
        Nykyisen keskikulutus on noni 7,5l/100km, eli kaikki sen alle menevät ovat mulle pieniruokaisia autoja.
        Mutta tosiaan, käyttökokemuksia ja millaisa tyyppivikoja ko automallissa on?


      • Hanna.
        Getz On kirjoitti:

        Mulla olis pari Getziä tiedossa, toinen 1,1l koneella ja toinen 1,4l koneella.
        Molemmissa pienet kilsat ja hintapyynti kohdillaan, mietityttää vain että onko todellisuudessa sitten millaisia vehkeitä?
        Mulla on tällä hetkellä farkku, mut haluaisin vaihtaa pienempään ja nuo Getzit pistivät silmään.
        Mulla ei koneen koolla ole väliä, kyllä se auto eteenpäin menee 1,1-litraisellakin siinä missä isommallakin ja bensankulutuksessa tuskin mainittavasti eroa?
        Nykyisen keskikulutus on noni 7,5l/100km, eli kaikki sen alle menevät ovat mulle pieniruokaisia autoja.
        Mutta tosiaan, käyttökokemuksia ja millaisa tyyppivikoja ko automallissa on?

        Minulla on 11 vuotta ollut ajossa Getz 1.1GL. Ei ole vielä tullut tyyppivikoja vastaan. Kaikki muu perustekniikka on alkuperäistä paitsi akku ja jarrupalat edessä. Autolla on nyt ajettu tosin vasta vähän yli 130.000km, mutta ikä ei näy päältä eikä sisältä. Katsastuksesta läpi aina ensi yrittämällä. Tekniikka pelaa eikä ole ruostetta.
        Kulutus on kesärenkain 5-6 l/100km ja talvirenkain litran enemmän.
        Mikään huolto ei ole maksanut edes 300€ vaan yleisin määräaikaishuollon hinta on ollut noin 150€.


    • Hyvä valinta

      Tyttärelläni on 7 vuotta ollut Getz.Eikä mitään ongelmia ole ollut.Normaalit huollot ja joitakin kuluvia osia vaihdettu.
      Olen ajellut jonkun verran Tytön autolla.Ja hyvä ajettava.Hinta-laatu suhde on erinomainen.
      Kilometrejä ei tosin ole hirveästi kertynyt,vieläkin karvan verran alle 100 000 km.

    • Getz On

      Ok, täytyykin pitää mielessä.
      En ole työkiireiltäni ehtinyt koeajolle tms(sattuvat olemaan samassa liikkeesä kaupan, mistä ostin nykyisen autoni vuosia sitten), mutta jos ovat tallessa vielä pyhien jälkeen kun jään lomalle, niin hyvä sitten. Vaikka kaipa nuo viedään noilla kilsoilla käsistä(1,1-litraisella 62tkm ja 1,4-litraisella tasan 100tkm) ja vielä tuolla hinnalla.
      Mulle tosiaan riittää, jos on toimiva ja perusvarma auto kohtuullisella hintatasolla ostoltaan ja käyttökuluiltaan, joten eiköhän tuollainen Getz ole sitten ainakin koitoksen paikka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe