Asuntokauppa

Asuntoa vailla

Miten Loviisasta voi olla näin vaikea löytää omakotitaloa? Tai siis, jos ei ole valmis maksamaan talosta 300 t€. Välittäjillä samat talot myynnissä parhaimmassa tapauksessa yli vuoden ja silti ei hinnat tipu. Kenellä niihin on varaa? Olisi kiva tietää, että mihin hinnat oikein perustuvat. Tontteja ei kaupungilta saa, joten ei voi edes rakentaa taloa.
Kotkasta, josta löytyy palvelut yms, saa omakotitalon alle 200 t€ siis ihan hyvän sellaisen. Porvoostakin saa talon samalla hinnalla kuin Loviisasta...

50

3231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen vuoden kärsimys

Ongelma on vallinnut täällä jopa vuosikymmeniä. Mikä siihen on perimmäinen syy, en tiedä, voin vain arvailla. Jotain sosiaalipolitiikallakin on asiassa tekemistä kun lehdessä asti kaupungin virkamies selittelee:

"Asuntotuotantoa kaupunki yrittää edistää uusin keinoin. Mallia on otettu pääkaupunkiseudulta: valtiolta toivotaan käynnistymisavustusta asuntojen rakentamiseen, koska asuntojen rakentamiskulut ovat karanneet tavallisten ihmisten ulottumattomiin. Kaupungin teknisen keskuksen johtaja Yrjö Meltaus ajaa myös Loviisaan mallia, jossa valtio antaisi pientaloasunto-osakeyhtiöille 10.000 euroa käynnistämisavustusta asuntoa kohti. Edellytyksenä on, että asunnoista kolmannes olisi vuokra-asuntoja."

Siis mitä se mies höpöttää, asuntorakentaminen käynnistyy heti kun niitä tontteja vaan saadaan myyntiin. Hitto, mitä vuokra-asuntoja??? Naurettavaa!

• hakkaamaan päätä seinään

Joo tuo artikkeli oli kyllä erittäin kummallinen. Tuolta herralta tiedän monien kymmenien toiveikkaiden ruinaavan tontteja myyntiin, soittelemme hänelle jo viikoittain. Hän kyllä tietää, että kyse ei ole rakennuskustannuksista. Kyse on tonttipulasta. Itse rakentamalla säästää ja on mahdollista rakentaa kohtuuhintainen talo. Täällä vaan jostain syystä (Porvoosta tulleet kiinteistövälittäjät tms.) vanhojen mörskienkin hinnat ovat ihan pilvissä. Halvemmalla saa jopa näillä rakennuskustannuksilla kun rakentaa itse. Joten Yrjö Meltaus, lopeta höpötys rakennuskustannuksista. Sano kuten asia on: SINÄ haluat tänne vuokra-asuntoja ja yrität sen takia keplotella tänne tontteja vain ihmeelliseen osakeyhtiömuotoisiin taloihin. Kuka kysyy mitä kaupunkilaiset haluaa?

• Vaan ei löytynyt ostajia
        hakkaamaan päätä seinään kirjoitti:

Joo tuo artikkeli oli kyllä erittäin kummallinen. Tuolta herralta tiedän monien kymmenien toiveikkaiden ruinaavan tontteja myyntiin, soittelemme hänelle jo viikoittain. Hän kyllä tietää, että kyse ei ole rakennuskustannuksista. Kyse on tonttipulasta. Itse rakentamalla säästää ja on mahdollista rakentaa kohtuuhintainen talo. Täällä vaan jostain syystä (Porvoosta tulleet kiinteistövälittäjät tms.) vanhojen mörskienkin hinnat ovat ihan pilvissä. Halvemmalla saa jopa näillä rakennuskustannuksilla kun rakentaa itse. Joten Yrjö Meltaus, lopeta höpötys rakennuskustannuksista. Sano kuten asia on: SINÄ haluat tänne vuokra-asuntoja ja yrität sen takia keplotella tänne tontteja vain ihmeelliseen osakeyhtiömuotoisiin taloihin. Kuka kysyy mitä kaupunkilaiset haluaa?

Joten jotain ne koplaa silti edelleen. Miksi yrittää tarjota väkisin jotain sellaista mikä ei mene kaupaksi (osaomistusasunnot) ja sitten sellaiset mitä odotetaan malttamattomasti (tontit) niin niitä ei tule? Saako kaupunki niistä toisista vedettyä jotain välistä enemmän vai?

• riio ohoi

eikös loviisalaiset voi rakentaa valkoon?
        kun kaikilla kumminkin on vähintään yksi auto/perhe. siellä niitä tontteja tuntuu olevan.
        ja talojakin näkyy koko ajan nousevan.
        Sama kai se on asuuko 9 kilsan päässä torilta vai antinkylän pellolla?!

• olisivat arvoisiansa

vaan ne ovat usein suorasähkölämmitteisiä vanhalla tavalla rakennettuja. JOku voi sanoa kovan sanan vanhasta rakentemisesta ja joku sitä varmasti arvostaa. On kuitenkin ihan eri asia käydä vapaapäivänä ihailemassa jonkun toisen suurella työllä vuodesta toiseen korjaamaa vanhaa taloa kuin itse tehdä sama ja vielä asua siinä mukavasti. Siis saisinko yhden tontin, kiitos, viimeinkin, kiitos herra kaupungin herra?

• Papupatanen

KANSA HALUAA TONTTEJA, KANSA HALUAA ASUNTOJA, KANSA HALUAA TALOJA. Mitä kohtaa kaupungin edustajat eivät tajua?

• Hemppanen

Kansa on kohtalaisen tyytyväinen. Kansa haluaa monitoimikeskuksen ja kylpylän. Kansa haluaa ydinvoimalan tai kaksi.

• Asuntoa vailla

Antinkylän kaavaa on venytetty ja venytetty. Nyt jälleen uudelleen nähtävänä, koska joku haluaa Tollinkujalle ilmeisesti rivitalon tai paritaloja.
        Saa nähdä kauanko menee ennen kuin nämä tontit tulevat myyntiin. Tosin yksi tontti oli sieltä myyty vuoden 2006 kesäkuussa, joka tuntuu aika hassulta, koska tässä vaiheessa olin jo kysellyt tonteista ja ilmoitus oli, että ei myytävänä...
        Loviisaan halutaan vain kerrostaloja, rivitaloja tai paritaloja, joille ei tosin ilmeisestikään löydy ostajia. Jos ostajia olisi, niin varmasti esim. As Oy Loviisan Aleksateria olisi alettu jo rakentamaan. Alunperinhän tämän piti olla valmis nyt keväällä, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.
        Jos vain sen talon saisin...

• jokuhan voisi saada vaikka ...

Eihän se ole luvallista Loviisassa. Kotiin, pois Loviisasta kuten joku sanoi ennen niin mainiossa paikallislehdessämme.

• jotain 45
        jokuhan voisi saada vaikka ... kirjoitti:

Eihän se ole luvallista Loviisassa. Kotiin, pois Loviisasta kuten joku sanoi ennen niin mainiossa paikallislehdessämme.

tonttia jaossa, tms..

• Että ketkä
        jotain 45 kirjoitti:

tonttia jaossa, tms..

Vallankahvassa olevat voisivat katsoa jotenkin hyötyvänsä uudisrakentamisen ja sitä kautta uusien ihmisten alueelle muuttamisen jarruttelusta?

Hmm, jotain jo tulikin mieleeni...

• Leevi
        Että ketkä kirjoitti:

Vallankahvassa olevat voisivat katsoa jotenkin hyötyvänsä uudisrakentamisen ja sitä kautta uusien ihmisten alueelle muuttamisen jarruttelusta?

Hmm, jotain jo tulikin mieleeni...

tonttipula jo 1974 kun sinne muutin. Siksipä naapurikuntiin kaavoitettiinkin Tesjoki ja Kuggom. Ei haluttu uusia asukkaita, hehän puhuivat SUOMEA!

Toistakymmentä vuotta tonttia etsin, mutta ei niitä minulle riittänyt. Joku pieni pläntti oli Valkossa, sinne olisi sopinut 90 neliön talo - pystyyn! Siis lattia seinäksi jne. Rauhalassa oli yksi tontti, mutta olisi pitänyt tehdä tasakatto. Nyt siinä on ollut jo 20 vuotta harjakattoinen talo. Kalliotien tontit jaettiin aatetovereille, meille muille ei koskaan edes ilmoitettu, saimmeko tontin vai emme.
        Siksi muutin pois naapurikuntaan.
        Tontteja ei ole saatu vieläkään Loviisaan kaavoitettua.

Kaikissa kaupoissa on hinnoissa se kuuluisa Loviisan lisä. Siksi kannattaa aina muualla käydessä ostaa jääkaappi ja pakastin täyteen ruokaa niitten tarvikkeiden lisäksi, joitten takia siellä muualla käydään. Halvempi, kartelleihin kuulumaton kauppaketju ei saanut Loviisasta tonttia sekään. Porvoossakin sillä on jo kaksi myymälää ja aina tupaten täynnä.
        Ja lahjontaahan Loviisassa ei ole, asiat nyt vain on viisasta hoitaa näin, toteavat kaupungin poliitikot. Ja perinteiseen tapaan juopottelevat jäljellejääneet verorahat pois Uudenvuoden ryyppäjäisissään, joista niistäkin lopetettiin uutisoiminen sen jälkeen, kun tulin paikallislehteen niistä kirjoittaneeksi.

• luvattiin, että
        Leevi kirjoitti:

tonttipula jo 1974 kun sinne muutin. Siksipä naapurikuntiin kaavoitettiinkin Tesjoki ja Kuggom. Ei haluttu uusia asukkaita, hehän puhuivat SUOMEA!

Toistakymmentä vuotta tonttia etsin, mutta ei niitä minulle riittänyt. Joku pieni pläntti oli Valkossa, sinne olisi sopinut 90 neliön talo - pystyyn! Siis lattia seinäksi jne. Rauhalassa oli yksi tontti, mutta olisi pitänyt tehdä tasakatto. Nyt siinä on ollut jo 20 vuotta harjakattoinen talo. Kalliotien tontit jaettiin aatetovereille, meille muille ei koskaan edes ilmoitettu, saimmeko tontin vai emme.
        Siksi muutin pois naapurikuntaan.
        Tontteja ei ole saatu vieläkään Loviisaan kaavoitettua.

Kaikissa kaupoissa on hinnoissa se kuuluisa Loviisan lisä. Siksi kannattaa aina muualla käydessä ostaa jääkaappi ja pakastin täyteen ruokaa niitten tarvikkeiden lisäksi, joitten takia siellä muualla käydään. Halvempi, kartelleihin kuulumaton kauppaketju ei saanut Loviisasta tonttia sekään. Porvoossakin sillä on jo kaksi myymälää ja aina tupaten täynnä.
        Ja lahjontaahan Loviisassa ei ole, asiat nyt vain on viisasta hoitaa näin, toteavat kaupungin poliitikot. Ja perinteiseen tapaan juopottelevat jäljellejääneet verorahat pois Uudenvuoden ryyppäjäisissään, joista niistäkin lopetettiin uutisoiminen sen jälkeen, kun tulin paikallislehteen niistä kirjoittaneeksi.

Harmaakallion kaavaehdotukset tulisivat tammikuun lopulla näytille (3 kpl).. Vuotta ei kyllä tässä artikkelissa mainittu.. Taitaa olla kaukana tulevaisuudessa!! VITUTTAA!!

• sanoivat teknisessä toimist...
        luvattiin, että kirjoitti:

Harmaakallion kaavaehdotukset tulisivat tammikuun lopulla näytille (3 kpl).. Vuotta ei kyllä tässä artikkelissa mainittu.. Taitaa olla kaukana tulevaisuudessa!! VITUTTAA!!

Antinkylän tonttien piti olla myynnissä jo 2005, jossain vaiheessa luvattiin. Onko osa uusista tonteista tulva-alueella? Näytti tulvakartan mukaan olevan. Sekin vielä :(

• rakentaa tulva-alueelle
        sanoivat teknisessä toimist... kirjoitti:

Antinkylän tonttien piti olla myynnissä jo 2005, jossain vaiheessa luvattiin. Onko osa uusista tonteista tulva-alueella? Näytti tulvakartan mukaan olevan. Sekin vielä :(

Vanhempani asuvat antinkylässä lähellä Töllikujaa. Mitä helvetin järkeä rakentaa kohtaan missä viimeksi vuosi-pari sitten oli vettä mereltä?!? Maa on täysin savea ja huvittaa katsella sitä onnetonta joka painii sen uuden talonraakileensa kanssa. Ei tainnut ihan putkeen mennä, sen näköistä mutavellissä pyörimistä tuo hosuminen on ollut. Huhuja kiertää että perustus on tullut maksamaan jo yhden omakotitalopaketin verran, liekö maaperän pehmeydellä osuutta asiaan; en tiedä, uskon kyllä.

• velliä
        rakentaa tulva-alueelle kirjoitti:

Vanhempani asuvat antinkylässä lähellä Töllikujaa. Mitä helvetin järkeä rakentaa kohtaan missä viimeksi vuosi-pari sitten oli vettä mereltä?!? Maa on täysin savea ja huvittaa katsella sitä onnetonta joka painii sen uuden talonraakileensa kanssa. Ei tainnut ihan putkeen mennä, sen näköistä mutavellissä pyörimistä tuo hosuminen on ollut. Huhuja kiertää että perustus on tullut maksamaan jo yhden omakotitalopaketin verran, liekö maaperän pehmeydellä osuutta asiaan; en tiedä, uskon kyllä.

Varmasti on tullut kalliiksi perustukset. Joutuivat paaluttamaan sekä talon, että autotallin... Näkee sen jo päälle päin, ettei se maa mitään taloa kanna. Lisäksi, jos vedet tulevat tulvalla sisään, niin aika kallista on rakentaminen!

• Mietin vaan
        Asuntoa vailla kirjoitti:

Antinkylän kaavaa on venytetty ja venytetty. Nyt jälleen uudelleen nähtävänä, koska joku haluaa Tollinkujalle ilmeisesti rivitalon tai paritaloja.
        Saa nähdä kauanko menee ennen kuin nämä tontit tulevat myyntiin. Tosin yksi tontti oli sieltä myyty vuoden 2006 kesäkuussa, joka tuntuu aika hassulta, koska tässä vaiheessa olin jo kysellyt tonteista ja ilmoitus oli, että ei myytävänä...
        Loviisaan halutaan vain kerrostaloja, rivitaloja tai paritaloja, joille ei tosin ilmeisestikään löydy ostajia. Jos ostajia olisi, niin varmasti esim. As Oy Loviisan Aleksateria olisi alettu jo rakentamaan. Alunperinhän tämän piti olla valmis nyt keväällä, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.
        Jos vain sen talon saisin...

Oletkohan, Asuntoa vailla, jo talosi saanut..
        Meillä on haku ollut toista vuotta käynnissä, toivottamalta tuntuu, kun ei vanhan markan miljonäärejäkään olla.
        Loviisan kiinteistövälittäjät ovat myös luku sinänsä, tällä viikolla myyntiin tullutta taloa ei päässyt katsomaan, sillä siitä on jätetty tarjous. Meidän tarjoustamme ei huolittu. Onkohan tämä korrekti tapa toimia?

• oma mielipide
        Mietin vaan kirjoitti:

Oletkohan, Asuntoa vailla, jo talosi saanut..
        Meillä on haku ollut toista vuotta käynnissä, toivottamalta tuntuu, kun ei vanhan markan miljonäärejäkään olla.
        Loviisan kiinteistövälittäjät ovat myös luku sinänsä, tällä viikolla myyntiin tullutta taloa ei päässyt katsomaan, sillä siitä on jätetty tarjous. Meidän tarjoustamme ei huolittu. Onkohan tämä korrekti tapa toimia?

Uskoisinpa, ettei ole korrekti tapa. Välittäjä voi ottaa vaikka 10 tarjousta, mikä on myyjälle etu. Teidän tarjouksennehan olisi voinut olla parempi kuin jo tehty ? Jos tarjouksen yhteydessä on annettu "käsirahaa" niin silloin asia lienee eri. Varmaksi en kuitenkaan tiedä.

• Kaijakki

Tonttikurjuus oli Loviisassa pitkään ihan tietoinen päätös. Sillä ja monella muulla vastaavalla jipolla estettiin kielisuhteen muuttuminen liian suomenkieliseksi. Tämän päivän tilanteesta en tiedä kun en ole enää mukana niissä kuvioissa.

• 36

Möin taloni Loviisassa keväällä,meni 3,5 viikossa,välittäjä ei ollut Porvoosta eikä Loviisasta.
        Kun ostin talon,se oli loviisalaisella välittäjällä,joka ei viitsinyt lähteä edes näyttämään vaan sanoi,että mene sinne kyllä ne asukkaat näyttävät.Talo oli ollut pitkään myynnissä,joten välittäjän kiinnostus oli hiipunut mutta välityspalkkion rahastushalu oli edelleen voimissaan.
        Asuin 3,5 vuotta Loviisassa,siitä ajasta 3 vuotta oli liikaa.

• dhfjhjfdhj

Yritin aikoinani ostaa taloa Loviisan sudulta, ennekuin kaikki myynti-ilmoitukset olivat netissä. Nooo, menin innoissani paikallisille kiinteistövälittäjälle. Hän kertoi, että heidän tapanaan ei ole etsiä asuntoja ostajille, mutta hän näyttää poikkeukselliseti kuvaa talosta, joka on tulossa myyntiin. Hän ei edes suotunut kertomaan missä talo sijaitsee ja pyysi seuraamaan ilmoittelua näyteikkunasta! Tuo talo näytti oikein kivalta.... Koska välittäjä ei halunnut myydä päädyimme toiseen ratkaisuun....

Tuo potentiaalinen ostokohde josta välittäjä oli juuri ja juuri kuvan suostunut näyttämään oli myynnissä vuosia. En vielkään ymmärrä miksei hän voinut edes yrittää myydä sitä meille vaikka olin jättänyt hänelle yhteystietoni.....

• Se oli silloin

Ulkopaikkakuntalaisena olin kiinnostunut kahdesta Loviisan ydinkeskustan kaksiosta v. 2004.
      Pyysin paikalliselta välittäjältä viikonloppunäyttöä.
      Hänelle ei sopinut, koska hän oli viikonloppua viettämässä.
      Tämä ko. firma ei yleensä järjestä julkisia näyttöjä, ei myöskään yksityisiä,
      jos ei heille sovi tai on muuta menoa.
      Epäilen, että kyseessä oli yksi ja ainoa syy: ei haluta myydä ulkopaikkakuntalaiselle ja varsinkaan suomenkieliselle.

• Kiähkiäh

Ei se ole paikkakunnasta tai kielestä kiinni. Näillä veijareilla menee niin hyvin ettei tartte viikonloppuja ottaa avuksi. Kesään kuuluu mökkeily ja hauskanpito.
        Oletteko huomanneet montako kiinteistöä niillä on kaupan verrattuna muihin?

• finnen_igen

höpöphöpö. Loviisassa 80% suomenkielisiä!

• Seudulla vasta 28 v
        finnen_igen kirjoitti:

höpöphöpö. Loviisassa 80% suomenkielisiä!

Sepä se närää aiheuttaakin!

• Mutta nyt

Keväällä 2011 tällä firmalla oli n.11 kämppää myynnissä, nyt yli 20 kpl.
      Tilanne on nyt sama muillakin välittäjillä Loviisassa. Mikään ei mene kaupaksi noilla hinnoilla.
      Ostajia ei ole!

• jläjdägoä<

Loviisan seudulla on paljon taloja myynnissä. Hinnat on ihan kohtuullisia. Upo uusia taloja löytyy etenkin Tesjoelta. Kuka on itse 2000-luvulla rakentanut tietää, mitä uuden talon rakentaminen maksaa. Kuka fiksu nyt tappiolla uutta taloon myy? En minä ainakaan, jos ei ostajaa löydy, eikä talo kelpaa, niin olen myymättä.

• Kummaa toimintaa

Jotenkin tuntuu että ostajat on nykyjään myös vähän ujoja tjm. Olen itsekin myynnyt tuolla taloa mutta porukat ei jotenkin osaa tarjota mitään vaan tuijottavat sitä pyyntihintaa ja myyjän tehtävä olisi arvata mitä joku haluaa siitä maksaa.

Jos hintapyyntö on omasta mielestä liikaa niin tarjoaa sen summan mitä on valmis maksamaan haluamastaan, eihän siinä mitään kummallista ole, myyjälle se kelpaa tai ei.

Ei mitään saa jos ei itse tee jotain.

• Hintatietoinen.

Laita myynti-ilmoitukseesi Hp. xxx.xxx € / tarjous, niin luulisi ostajien ymmärtävän, että voi tarjota.

• ent.asiakas
        Hintatietoinen. kirjoitti:

Laita myynti-ilmoitukseesi Hp. xxx.xxx € / tarjous, niin luulisi ostajien ymmärtävän, että voi tarjota.

Vesa Peltoluhta tietää kenelle välittäjälle saattaa kannattaa antaa toimeksianto,
        ei loviisalainen eikä porvoolainen

• Kotiin Loviisasta

Olisikohan sama,joka möi taloni n.2:ssa viikossa keväällä kun samanlaiset ja samantasoiset roikkuvat jo neljättä vuotta myyntilistoilla?

• Kotiin Loviisasta 2

Jokohan pitäisi alkaa joppareita katselemaan kun menee OKT myyntiin kesällä? Kuinka suuria välityspalkkioita ottavat?
        Entä jos itse löydän ostajan niin paljonko menee paperisotaan vai onko siihen jossakin opastusta, niin että jospa senkin itse tekisi? Täällä kun kaikki pitää tehdä itse, minkäänlaista osaamista tai tekemistä täällä ei ole. Paitsi laskuja kyllä ollaan hyviä kirjoittamaan...

• kokovartalom'''ku!
        Kotiin Loviisasta 2 kirjoitti:

Jokohan pitäisi alkaa joppareita katselemaan kun menee OKT myyntiin kesällä? Kuinka suuria välityspalkkioita ottavat?
        Entä jos itse löydän ostajan niin paljonko menee paperisotaan vai onko siihen jossakin opastusta, niin että jospa senkin itse tekisi? Täällä kun kaikki pitää tehdä itse, minkäänlaista osaamista tai tekemistä täällä ei ole. Paitsi laskuja kyllä ollaan hyviä kirjoittamaan...

Onko tämä nyt sinun myyntiilmoituksesi? Pitäisikö kaikkien alkaa nyt innoissaan kyselemään mökistäsi, että olisit tämän treadin kingi ja kaikki johtaisi sinuun? Oli miten oli, en haluaisi missään nimessä tuntea sinua, tai koskaan edes tavata, jo pelkästään muutama rivi tekstiäsi saa voimaan pahoin. Myy torppas ihan itse, kun kaikki luonnistuu ja muista ei ole mihinkään... sen jälkeen voisit painua ******* täältä, jooko?

• Kotiin Loviisasta 2
        kokovartalom'''ku! kirjoitti:

Onko tämä nyt sinun myyntiilmoituksesi? Pitäisikö kaikkien alkaa nyt innoissaan kyselemään mökistäsi, että olisit tämän treadin kingi ja kaikki johtaisi sinuun? Oli miten oli, en haluaisi missään nimessä tuntea sinua, tai koskaan edes tavata, jo pelkästään muutama rivi tekstiäsi saa voimaan pahoin. Myy torppas ihan itse, kun kaikki luonnistuu ja muista ei ole mihinkään... sen jälkeen voisit painua ******* täältä, jooko?

En ole myymässä vielä, älä turhaan hätäänny. En vielä syö leipääsi, sitten kesällä vasta...! Oksentele rauhassa vaan ja ryve niissä tuotteissasi, ei ne tänne asti leviä eikä minua haittaa.

Olet tyypillinen kantaloviisalainen.

Ei kai tuo itse myyminen niin kummoinen temppu ole, vaikkakin vähän työläämpi kuin asunto-osakkeen myynti. Vähän lisää paperisotaa vain.
        Tekeehän tuota muutkin. Jääpähän ainakin yksi välistävetäjä pois kuviosta. Ja sehän näitä loisia harmittaa, mutta ostajat ja myyjät ovat tyytyväisiä kun kumpikin voittaa!

• kaukaakomia

meillä olisi Loviisan Valkossa - vanha valkontie 103 vanha limonaditehdas - myytävänä....yhteyksiä voi luoda maajuh(at)gmail.com

• Ihme homma..

Ihme tönö tuo. Sen jälkeen kun Vuokkovaara pisti talon myyntiin, nii varmaankin kymmenkunta omistajia on ollut. Aina myynnissä.joku ostaa ja sitten pistää vähän sjan kuluttua myyntiin. Kummitteleeko siellä, vaiko läpi homeessa?

• kaukaakomia

ei se itse asiassa ole vaihtanut omistajaa. me ostettiin se vuokkovaaroilta, muutettiin muualle ja pistettiin talo vuokralle. talo on itse asiassa aika tikissä kunnossa - pientä kummittelua varmasti on... laitetaan taas vuokralle jos ei kauppa tunnu vetävän ;-) eli olemme siis talon toinen omistaja em suvun jälkeen.

• Asunnonvaihtaja-69

Vuokkovaarojen jälkeen ollut yksi ja sama omistaja,joten tuskin talossa mitään vikaa sen puoleen on.
        Itse kävin katsomassa kyseistä taloa esittelyssä ja ainoa vika oli se,että oli meidän kahden aikuisen perheelle liian suuri.Iso siisti kivitalo,jossa sisällä miellyttävä tuoksu.Persoonalliset huone ratkaisut,joista olisi saanut tehtyä vaikka mitä.
        Ns potentiaalien talo.

• 12+12
        kaukaakomia kirjoitti:

ei se itse asiassa ole vaihtanut omistajaa. me ostettiin se vuokkovaaroilta, muutettiin muualle ja pistettiin talo vuokralle. talo on itse asiassa aika tikissä kunnossa - pientä kummittelua varmasti on... laitetaan taas vuokralle jos ei kauppa tunnu vetävän ;-) eli olemme siis talon toinen omistaja em suvun jälkeen.

Tiedätkö naapurina mitä toimintaa on vanhassa jäähdyttämössä? Osa on purettu mutta liikettä siellä on.

• kaukaakomia
        12+12 kirjoitti:

Tiedätkö naapurina mitä toimintaa on vanhassa jäähdyttämössä? Osa on purettu mutta liikettä siellä on.

sen omistaa yx kultahammas lapparilta. pientä teollista toimintaa eli vuokraa tiloja semmoiseen. kova pisnes mies tuntui olevan kun joskus juteltukin - ihan mukavan oloinen. se meidän talon naapuritontti siinä välissä on tuloillaan okt tonteiksi kaavoituksessa, mutta sehän nyt tunnetusti kestää loviisassa ;-)

• mikämätä

Olen ihmetellyt samaa. Nytten siellä ropataan (scrobataan) autoja pimeässä. Jotain mätää tuossa mökissä on.

• kaukaakomia

kts edeltä...

eikös oo hauskaa kun ko talon elämä kiinnittää kaikkien huomion ;-)

• valkonkyttääjät ry

herranjestas,jos ihmiset ovat päivätöissä niin pimeä tulee jo klo15 ja pääset kotiin samaan aikaan niin kyllä autoa joutuu korjaamaan sitten pimeässä tai jonkun keinovalon kanssa pulaten.

Kyllä Loviisan ihmiset näyttää taas parhaat puolensa..juuri tuollaisen suurimittaisen kyttäämisen takia kaikki sieltä haluaa pois muuttaa.

• Kotiin Loviisasta 3

Myynnissä on minullakin ja hyvä talo onkin. Katsele netistä tori.fi ja Loviisa. Sieltä löytyy joka lähtöön, on varaa valita. Sitten on tiedossa niitäkin, jotka ovat välittäjän kautta tuloksetta yrittäneet ja lopettaneet myynnin. Saattaisivat vieläkin innostua...

• Tolkkua vaateisiin

Myönnän, että en tarkkaan tiedä tonttitarjontaa Loviisasta, mutta monta kertaa tulee vaikutelma että tonttivaatimukset aikamoisia. Kärjistäen sanottuna uusille taloille tarjolla pääsääntöisesti uusia tontteja ja ne ei voi olla apteekin kulmalla ne tontit. Loviisassa etäisyydet on lyhyitä kaupungin alueella. Tässä muutamia tontteja Harmaakallio 12, Antinkylä 2, Määrlahti 3, Valko 10
      http://www.tonttiporssi.net/index.php?p_kieli=FIN&p_sivu_p2=kartta_loviisa

Talonrakentaminen on tavallisen ihmisen suurimpia asioita ja haluaahan sen mökin hyvälle paikalle. Harmaakalliota jotkut tölvii, minusta se hyvällä paikalla ja upeaa maastoa. Jos rakentaisin harkitsisin sitä vakavasti
      Nyky-yhteiskuntaa vaivaa Minulla on Oikeus-ajattelu, missä yksilö näkee että hänelle kuuluu kaikki se mitä muillekin vaikka ei olisi varaa tai aikaa.

• kaukaakomia

dodi - pantiin talo myyntiin jokunen viikko sitten. käykäähän kattomassa niin ei tartte täällä spekuloida onko kummituksia ;-)

• Lumitöihin kyllästyn

On se minullakin puoli vuotta myynnissä ollut vaan ei ole ainuttakaan katsojaa käynyt. Muutama alussa soitteli. Mahtava ylitarjonta taloista Loviisassa vaan ostajat puuttuu. Jokohan tuo piti venäläisille myydä? Turhaan isämme ja isoisämme sotivat. Vaan olisipa sitten paremmin vastinetta maamme Natolle myyneelle roistoeliitille.

• lumityöt tykillä
        Lumitöihin kyllästyn kirjoitti:

On se minullakin puoli vuotta myynnissä ollut vaan ei ole ainuttakaan katsojaa käynyt. Muutama alussa soitteli. Mahtava ylitarjonta taloista Loviisassa vaan ostajat puuttuu. Jokohan tuo piti venäläisille myydä? Turhaan isämme ja isoisämme sotivat. Vaan olisipa sitten paremmin vastinetta maamme Natolle myyneelle roistoeliitille.

missäs tämä rintamamiestalo tms. sijaitsee. oma tontti? kaupungin vedet/viemärit? puuhella ja paskahuusi vai oikein sähköhella. mielenkiintoiseen taloon vois ehkä sijoittaakin.

• Tori.fi toimii
        lumityöt tykillä kirjoitti:

missäs tämä rintamamiestalo tms. sijaitsee. oma tontti? kaupungin vedet/viemärit? puuhella ja paskahuusi vai oikein sähköhella. mielenkiintoiseen taloon vois ehkä sijoittaakin.

Netistä niitä löytyy joka lähtöön. Tori.fi

• kaukaakomia
        Lumitöihin kyllästyn kirjoitti:

aijaa - no meillä ainakin välittäjän mukaan näytöissä yhdestä kolmeen katsojaa ja lisäksi ollut joitakin viikoillakin yksityisnäytöissä. veikkaan jotta kun lumet sulaa ja pääsee katsomaan katon kunnon (maalattu 2012 ;-) ) ja pihaa muutenkin niin kauppa syntyy. ja kyllä talot menee ja jos ei mene pistetään taas vuokralle - sillä puolella kysyntää on...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1250
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      590
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      193
      557
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe