Twintip suksien pituus?

Nimetön

Mikähän olisi oikea ja hyvä pituus twintip suksille? Laskettelusuksien pituus on oma pituus-10cm, mutta ei kuulemma sama päde twintip suksissa.

89

36663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      on sopivat että ne on leukaan asti twintipessä eli sama ku suksissakii

    • miu

      Twinit saa olla 10cm:kin pidemmät kuin laskijan pituus. Varsinkin jos mielii syvään lumeen ja hakee suksilta kantopintaa enemmän. Ovat yllättävän näppärät hallita vaikka itsellänikin twinit 177cm ja omat mitat 168cm ja 57kg. Jos meinaa vaan rinteessä tai parkissa temppuilla, niin sitten varmaan lyhyempikin on mukava.

      • peskaa

        minun mielestä niitten pitäis olla johonki tohon ohtaan asti pitkät


      • qinkki
        peskaa kirjoitti:

        minun mielestä niitten pitäis olla johonki tohon ohtaan asti pitkät

        itse olen 170cm pitkä ja lasken 154cm twineillä.noinkin pitkä suksen pituus ero laskijaan ei vaikuta minusta ainakaan siihen että voiko laskea puuterissa tai ei mutta suksen pituus on maku asia


      • twinmaster
        qinkki kirjoitti:

        itse olen 170cm pitkä ja lasken 154cm twineillä.noinkin pitkä suksen pituus ero laskijaan ei vaikuta minusta ainakaan siihen että voiko laskea puuterissa tai ei mutta suksen pituus on maku asia

        omat twinit on 136cm pitkät ja ite oon 173, eli ihan liian lyhyet sukset jos mielii hyppiä boxeista, niillä on hankala pysyy isommissa hypyissä pystyssä ku on nii lyhyet..


      • fsdffdc
        twinmaster kirjoitti:

        omat twinit on 136cm pitkät ja ite oon 173, eli ihan liian lyhyet sukset jos mielii hyppiä boxeista, niillä on hankala pysyy isommissa hypyissä pystyssä ku on nii lyhyet..

        Ittellä on nenään asti. Pitää kyllä ostaa pidemmät kun tykkään laskee ittensä pitusilla


    • Ski4fun

      kyllä ne kannattaa olla oman piyuiset jos haluat laskea puuterilla ja parkissa/paipissaa mull on 177cm pitkät sukset kun itse olen 180cm

    • fact

      Joo suunnillee ittes mittaset pitäs olla, sidehän isketään suksen KESKIosaan eikä siitä 10cm tailiin päin! Alotin itse 170 mittasena 175 suksilla ja nyt ite 178 ja sama suksen mitta taas hakusessa...

    • Twintips

      Niitten on hyvä olla siinä nenän ja otsan välissä, itellä 166cm sukset ja oon 167,5cm pitkä

    • twinsfakta

      kyl ne suunnilleen ittensä pituset kannattaa ollaa niillä saa parhaiten paipis ja muissa hyppyreissä

    • ?qlswq

      min melestä se on ihan laskiasta kiinni minkä pituset ne on mä oon 150 cm ja mun twinit on 110

    • skimbapoika

      Ite oon 155 pitkä niin oisko mitään kun meinaisin ostaa 158 pitkät sukset ku ei oikeen muita ole samaan hintaan ?nii mitä ootte mieltä ?

      • SeHidas

        Juu, osta ne vaan. :D Eihä tässä ookkaan ku 8 vuoden viive...


    • skimbapoika

      ja sitten pienempi olisi 148 että kummat otan ?

      • |<<

        kannattaa ottaa mielummin ne lyhyemmät


      • paras laskija

        kummat tuntuu paremmalta


    • |<<

      oon itse 148,5cm 38kg 11v.
      Suksien pituus on 143cm. Eli minun mielestä aivan hyvin, mutta ostan bleidit että voin vetää paremmin reileissä, presseistä settii...

    • skimbapoika

      no en kyllä ota lyhyempii ku kuiteski tulee kohta kasvupyrähdys ja sitte ne on taas pienet...

    • hg

      oon 150cm aattelin ostaa 150-140cm

    • !)

      Oon 150 cm ja on 1140 cm sukseeeeeeeet

    • lline

      oon 173cm ja sukset jotka tilaisin olis myöskin 173cm ja oon tottunu pitkiin nii ostan ne 163cm pituisten tilasta

      • laskija656

        Mä oon ite 134 cm ja mun tempparit on 133 cm että aika lähellä omaa mittaa se riippuu vähän laskijasta että minkä mittasilla on tottunut laskemaan mäkin vasta ostiN noi 133cm sukset ne tuntuu alus vähä pitkiltä mut niihin sit kyl alkaa tottumaan ku entiset sukset oli 123cm et 10cm pitemmät ostin


    • tjerve

      Sanon että ittensä mittaset tai max 5cm lyhyemmät. Temput sujuu paljon paremmin melkein ittensä pitusilla esim. reilaaminen on paljon helpompaa. Sitten siteet vain keskelle ni hyvä tulee.

    • asiameininki

      oon 164 cm pitkä ja ajattelin ostaa 169 sukset nii kannattaisko ? 14 v

      • lol twin

        Ei kantee ostaa liijan pitkii ne on vähä kömpelöt


      • Kdjdjfnf
        lol twin kirjoitti:

        Ei kantee ostaa liijan pitkii ne on vähä kömpelöt

        Kannattaa itekki hankin 148
        mittaset sukset ja oon ite 142


    • SeksiSeppo69

      Sillä ei ole mitään seksuaalista merkitystä!

      • mkmstkr

        oon ite joku 156-158 ni onks pahajos mul on 164 twintipit


    • TRICK-SETÄ

      Voi satan teiän kaa!
      esim. jos äijä on 160cm, ni sukset voi yhtä hyvin olla 160cm, 150cm, 140cm tai 130cm. Riippuu mitä niillä haluaa vetää.

    • Felkyy

      Ostamassa twinejä ja pituutta on 168cm. Kävin terkkarilla ja hän sanoi että kasvupyrähdys koittaa pian niin voiko ostaa 171-173 cm sukset? Ei iha viittis ostaa nyt kalliilla rahalla jotai 165cm ku kuitenki koht on jo liia pienet.

    • käykö??

      käykö atomic lil' punx siteet völkl ledge suksiin?

    • twin23

      vähän pidenmät kuin itse on

      • randoomi

        Twinien kannattaa olla aika pitkät että
        boxeista hyppiessä säilyy tasapaino
        ja jos haluaa ostaa lyhyet nii kannattaa ostaa bleidit koska ne on tehty lyhyiksi nii ne on siihen hommaan parempi ostos.


    • tk01

      miksei kävis

    • Aloittelija12

      Oon alottamassa ton laskettelun ja temppujen tekemisen niiin kannattaisiko ostaa pitemmät vai lyhyemmät sukset kun itse on n.145-147cm?

      • Pitkät pitkät

        Pitemmät ihan ehottomasti jos oot aloittelija ja aiot kasvaa vielä ei tarviis ihan joka talvi ostaa uusia suksia.


    • 720 reverse toxic

      Yhtä pitkät kuin ite olet (jos kasvat vielä osta ~10cm pidemmät vaan suoraan, helpompi ottaa grabejakin kun on mistä ottaa kiinni) ja side keskelle mikäli kyseessä twin tip sukset. Lisäksi ne hypyt näyttää hienommille kun on suksilla minimissään se vastaava mitta mitä oot pitkä.

    • Reiska97

      Oon 161cm pitkä. mul on ny ekat sukset, twintipit, aiemmi oon lasketellu vuokrasuksil. mun tipit on 151cm. eli ne on suunillee ohtaa. onko pituus sopiva?

    • Naga boots

      parasta on laske sen pituisilla suksilla kuin itse haluat laskea jotkut tykkää pidemmistä ja jotkut lyhyemmistä ihan makuasia itse olen 170cm pitkä ja lasken 171cm pitkillä suksilla koska itse tykkään laskea niin pitkillä

    • suksi1ghu

      Ite oon laskenu 3 vuotta parkissa ja suosittelen 10 cm lyhyemmät kun laskia ite oon aina pitäny laskea niin!

    • 11v tyttö ;)

      mä oon 156 mitkä ois hyvä pittus twintipeille

    • 11v tyttö ;)

      oon vast aloittelia

      • lhjgjhg

        twintip suksien valinta


    • Roope Tonteri

      oon 10 v pituus 140 cm paino 33 kg minkä pituset twintip sukset mun pitäis ostaa

    • loldled

      Minä olen 13v ja olen pitkä noin 158 ja painan noin 39kg ja olisin ostamassa uusia suksia twinit olisin ostamassa olisikl 160cm vai 158cm vai joku muu hyvä pituus minulle?

    • semmonen kiva

      olen itse 146cm pitkä onko 138cm twinit sopivat

    • Joppeliizu

      Itsellänikin ongelma että kun ite oon 186cm ni ei ny ihan 185cm sukset et ne kai jo on ihan liian pitkät.

    • Tasan

      180cm on oikea pituus

    • Paraspoikaaa

      Mä oon 154 ja mä ostan 143

    • lololoolol

      mä kehottaisin max. 15cm pidemmät tai max 5cm lyhyemmät

    • mooi:D

      Minä olen 13v ja olen pitkä noin 160 ja painan noin 42kg ja olisin ostamassa uusia suksia twinit olisin ostamassa olisikl 160cm vai 158cm vai joku muu hyvä pituus minulle?

      • switchdouble

        osta 165-170cm mittaset sukset mielellään.


    • eweqw

      ite oon. n. 158-160 aion ostaa 165 pituset sukset

    • jonne18

      ittensä pituset sukset on parhaat XD

    • pro6969

      suksien kannattaa olla itsensa pituset tai pidemmat.ne jotka sanoo etta kannattaa olla -10senttia nii painukaa vittuun.>(

    • makeghjk

      ostakaas pojat sen pituset sukset ku teijä paskatderbit kulkee

    • switchdouble

      No riippuu minkä läisita tykkää itse tykkään 5-10cm itseä pidemmistä ja se on hyvä mitta parkki laskuun.

    • muuuuu

      Hei, Sama se. Mitä pitempi, sitä parempi jos sulla on tarpeeksi pitkä auto. Pitempi suksi on painavampi mutta turvallisempi nopeudessa. Olen 182, lyhyin suksi 176 2 paria on 191cm. Mielestäni auton koko ratkaisee.

    • twintipfreak

      ite tykkään käyttää vähän lyhyempiä oon 147cm pitkä ja käytän 136 cm pitkiä twintippejä

    • suksiahommaamassa

      itte oon 183cm.. painoo n. 57kg olisko mulle sopivat sukset jokku n. 170?

    • nakki

      Oon 172 pitkä niin oliskohan hyvät jos ostaisin 155cm sukset??

      • ulpo

        ei kannata ostaa 20 cm lyhempii ... osta pidemmät ni säilyy tasapaino boxeissa.. vivk vink :)


    • HURRIT

      olen 182cm, painoa 80kg. Twintips 184cm ovat joskus pahan lyhyitä. Oikeasti

    • Kokemus lajissa

      ±10cm oma pituus on hyvä mitta

      10cm pidemmällä alastulojen vakaus on parempi ja menee syvemmässä lumessa helpommin

      10cm lyhyemmällä pärjää suomen "offeilla" paremmin lyhyemmän kääntösäteen vuoksi ja hyppyreistä saa pyöritettyä enemmän, myös reilit ja pressit luonnistuu helpommin

      Yli 10cm omasta pituudesta poikkeavaa en suosittele koska ne ei toimi yhtä hyvin

    • eerikki342

      ite oon 150cm ja sukset on leukaan

    • Laskettelija1

      Oon 144cm pitkä ja twinit 152cm.

      • vitalinea123

        onnee


    • LineOnSeJuttu

      Mä oon 155cm pitkä ja lasken 164cm pitkillä suksilla.

      • Tiedonjanoinen174

        Onko liian kömpelöä?


    • joniixx

      Kannataisiko 160cm pojan joka tykkää laskea parkissa ja metsässä ostaa twinit 166cm?

      • Laskija-erkki

        Jos lasket paljon metsäreiteillä niin lyhyempi voi olla parempi kun on helpompi kääntyä nopeasti, mutta pitkät sukset tuovat vakautta hyppyihin. Itellä 9cm pitempi suksi ku mitä ite oon, mutta en laske hirveesti mettäreiteillä vaan enemmän parkissa. Ja jos tulee joku himo laskee metässä nii mul on itteeni vähä lyhyemmät twinit kakkos-suksina.


    • Tiedonjanoinen174

      Oon 168 pitkä kantsisko ostaa 174 pitkät twinit

      • hissiSiellä.toinenTäällä

        Osta vain. Laskettelu on mukava harrastus, vaikka jokseenkin kallista verrattuna 80-90 lukujen taitteen huippuvuosiin nähden. Taitaa mennä näillä sähkönsiirtohinnoilla lipun hinnat tähtitieteellisiin lukemiin. Laskijathan sen hissin pyörityksen maksavat.


    • Cork1080

      Olen itse tasan 180cm pitkä niin onko 171cm pituiset sukset liian lyhyet parkki laskuun?

    • Alottelija10

      Oon alottelija ja 145 cm pitkä.Kuinka pitkät twinit kandee hommaa?

    • Onkojärkeä

      Kannattaako ostaa 139 cm teinit ku oon ite 157 pitkä ja 40kg painoa

      • poikelis

        ei todellakaan kannata liian lyhyet


    • 158aloitelia

      Oon 158cm pitkä.ja aloitelia haluaisin tietää et minkä pituset twinit ois mulle hyvät ja meinaan mennä.ainaki reileis ja hyppyreis

    • Pppppphwwhhw

      oon 12v ja 150cm pitkä painan 41kg ja lasken 155cm pitkillä twineil ite suosittelen oma pituus
      5-10cm pidemmät sukset

    • ssssajs

      oon ite 147-149cm ja mä oon 12v ja mun sukset on 155cm eikai ne oo liian pitkät

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole ite oon 149cm ja käytän 156cm suksia. Ja ens vuonna meinaan ostaa 165cm sukset


    • Kukkahattutäti69

      Parkissa jos lasket suurimmaks osaks niin aika lailla ittes pituset

    • Ekattwinit

      Mikä merkitys on kun twinin sitee laittaa keskelle tai hieman taakse? Onko se ketterämpi kun takana?

    • Anonyymi

      Ite oon 153cm pitkä ja mulla on 160cm pituset temppusukset

    • Anonyymi

      Kuinka pitkät temppu sukset pitää olla käyttäjän pituus 140cm ja paino 30kg

    • Anonyymi

      Itte oon 12v ja lasken aika paljon ja ne sais kuulemma parkissa olla ottaan asti, mulla on itellä 138 cm sukset ja oon 143 pitkä

    • Anonyymi

      Oon 164 nii onko 145twintipit liian lyhyet parkkiin?

      • Anonyymi

        Saattavat olla hivenen lyhyet, jos normaalisti seisoessa pitää suksia edessään pystyssä ja suksen kärjet ovat leuan alapuolella.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe