minkä ikäisenä otit ensimmäisen ponin/hevosen ja monta vuotta olit ratsastanut?
minkä ikäisenä...?(vain hevosen/ponin omistajille)
31
927
Vastaukset
- Veeru
Sain oman hevoseni 15-vuotiaana.Olin ratsastellut ratsastuskouluissa n.3½ vuotta ja hevostellut 10 vuotiaasta lähtien.Kärreillä olin ajellut ennen ratsastuskouluun menoa ja sitä kautta hevosiin tutustunut.
- Valkosuklaa08
Minä sain ekan hepan 12-vuotiaana. Olin ratsastanut rats. koulussa n. 6-vuotiaasta saakka.
Äitini on tosin myös hevosihmisiä ja poni meni tutun tallille eli sitä kautta apua oli kyllä lähellä, sillä itse tiesin esim. ruokinnasta hyvin vähän. - hirnuaaa
Sain oman arabialaisen täysiverisen 10 vuotiaana nykyään olen 13 vuotta.
- enkerronyt
...sain ekan oman puoliverisen. Olin silloin ratsastanut 7 vuotta (ja kisannut 2 vuotta laina-ponilla).
- Nskas
Sain tän ensimmäiseni nyt 14 v lahjaksi.. ratsastanut oon n.3 vuotta. Sain tutun hevosen, vanhemani ovat hevosihmisä, molemmat äiti ja isä
- misslich
ostin oman hevosen 14-vuotiaana
- hevosen omistaja
Sain hevoseni 12-vuotiaana. Olin ratsastanut 2 vuotta. Kävin virallisella tunnilla kerran viikossa ja koulu- sekä estetreeneissä kerran/kaksi kertaa viikossa päivää vaihdellen. Olihan se aika tyhmää niin hätiköiden ja nopeasti se hommata, vaika olin muita ikäsiäni paljon edellä. Toisaalta nyt kun olen sen 7 vuotta omistanut niin olen todella tyytyväinen, että vanhempani sen ostivat. :) Sen avulla olen tullut paremmaksi ratsastajaksi, mutta siitä on ollut minulle myös henkistä apua vaikean teiniajan koitellessa.
- Goure
Ensimmäisen oman hevoseni sain 12-vuotiaana. Se oli puoliveritamma, minä olin ratsastanut n. kolme vuotta mutta vanhempani ovat myös hevosihmisiä joten mitään ongelmia ei tullut. Huomasimme kuitenkin pian että heppa oli vielä minulle vähän liian iso ja vaativakin, joten siitä tuli enemmän isäni hevonen ja minulle n. ostettiin puoli vuotta myöhemmin risteytysponiruuna (eestinponin ja arabin risteytys) jonka kanssa tulin todella hyvin toimeen ja kehityinkin kovasti, kun olin valmennusryhmässä ratsastuskeskuksella. Nyt molemmat on jo myyty, kun ne eivät enää olleet niin sopivia meille, mutta olemme muuttamassa kahden viikon päästä maalle, jossa on oma kahden hevosen talli jonne olisi tarkoitus toukokuussa alkaa etsimään uusia hevosia. Pääasiassa isälle ja minulle, kuten viimeksikin, vaikka äitini ja veljenikin kyllä ratsastavat.
11-vuotta olin,kun ostin oman 5-vuotiaan vuonisunelman!
- dggdfgfd
En nyt ole hevosen tai ponin omistaja, mutta vastailen tähän tuntemieni hevostenomistajien tiedoilla :))
Serkuillani on ollut koko elämänsä ajan hevosia, vanhempien omistamilla ovat opetelleet ratsastamaan ja sitten saaneet suurempaa vastuuta hoitamisesta.
Kaverini sai 15-vuotiaana isosiskonsa (17-18v) kanssa "yhteiseksi" (tottakai vanhemmilla on suurin vastuu) kaksi ponia, toisen kisaponiksi ja toisen seuraksi omaan pihaan. Molemmat olivat ratsastaneet nelisen vuotta puuhailleet muuten paljon hoitsujen ym. kanssa.
Toisella kaverilla oisko ollu 10-vuotiaasta oma poni, vaihtunut kyllä välissä kska vanha jäi pieneksi. Kisaponeja ovat olleet. Äitinsä ainakin ollut itsekin hevosihmisiä, ja omaan pihaan hepat ovat saaneet jäädä. - Jasmin2002..........
9v olen ja mä sain 6vuotiana mut ratsastaja onn syntymästä asti :)
Ja pärjää kaikki ny iha hyvi ku mä osaan.
sain vuonohevoseeeeeeeeee..................................... - bella03
mää sain oman hepan jo 5 vuotiaana koska sain sillon lahjaks mut sit se mytiin kksoka mä en hoitanu sitä kunnollaja se meni huonoo untoon en sillon vielä ees ratsastanu enkä tienny hepoist mitää sit nyt mula on nev vorestinponi joka on tosi kiltti rattastan sillä joka päivä ja en oo rattastanu koskaa mut osaan ratsastaa ku sanin oman hepan ni sil rattastan ja hoijjan oon nyt 8vuotias mut alotan ratsastuksen ens vuona
- .E.
Sain oman hevosen ollessani 11 vuotias ja olin harrastanut alle 2 vuotta, osoittautuikin ongelmahevoseksi, ja kaduimme ostopäätöstä... Nykyään olen todella tyytyväinen että ostimme hevosen, se opetti minut ratsastamaan vaikeammillakin hevosilla ja kehitti tasapainoa, hevonen on nyt rauhoittunut , edelleen on tempperamenttinen mutta ei enää hirveästi huonoja tapoja. Hevosen kanssa opein myös hiukan kouluttamista esim. hevonen ei ollut hypännyt ennen meille tuloa , nyt se hyppää 100cm rataa, hevonen ei myöskään ollut kisannut ennen meille tuloa, nyt se kisaa kanssani alue tasolla helppoa A:ta, kun hankkii hevosen pitää miettiä vähän omaa tasoa ja käydä pariin otteeseen katsomassa ja ratsastamassa hevosta.
Oma hevoseni ei ollutkaan ihan niin unelma kuin luulimme siis aluksi... 3 vuoden jälkeen kuitenkin ollaan uusittu koulutus ja toimii nyt todella hyvin. - Euro20
Itse sain oman Eestinponin 11v. En silloin ollut ratsastanut mutta hoidellut olin :) Poni tuli lahjaksi, oikeastaan siitä maksettiin vain 15£.
- Mistä??????
Aika vähän makso jos makso vaan 15 euroo!mut tietääkö joku mist sais halvan ponin???:D
- g
hevosesta pitää maksaa jos aikoo saada kunnollisen.
- amr5
tuo ei ole 15 euroa vaan 15 puntaa!!!
- eka poni 4-vuotiaana
meillä on kotona talli jossa on 23 hevosta. mun ekan ponin sain 4-vuotiaana. (se oli shettis :) mut äiti ja isi kyl hoiti sitä ja autto mua. nyt oon 13-vuotias ja mulla on new forestin poni. oon siis ratsastanu koko mun elämäni ajan...
- Fius
Sain ensimmäisen ponini 10 vuotiaana ylläpitoon, ja siitä sitten eteenpäin :)
- ..................
Hoidin naapurin hevosia kuin omiani 8-vuotiaasta saakka, yhden niistä sain nimilleni 15-vuotiaana. Ratsastuksen aloitin 3-vuotiaana.
- dodu
no mä sain ekan ponin 2v ja hepat 1v nyt mulla on 66 heppaa omana ja meillä on yhteensä 777 ponii ja heppaa
- joku vaa
missäs teijä talli sijaitsee?? en ookkaa kuullu 777 hevosen talleist et niit ois iha kauhee montaa????:ooo
- dd
joku vaa kirjoitti:
missäs teijä talli sijaitsee?? en ookkaa kuullu 777 hevosen talleist et niit ois iha kauhee montaa????:ooo
dorga! kai nyt ymmärsit että ^ oli läppä!
- 4+18
Mä oon tällä hetkellä 15-vuotias ja mulla on hoitohevonen joka on jo käytännössä mun oma, iskäkin on jo niin kiintynyt siihen että kun äiti suostuu niin mä saan sen vaikka heti. Ja oon muutama vuosi sitten käynyt ratsastuskoulun tunneilla vuoden ja nyt viime kesänä rupesin hoitamaan tätä hevosta joka oli vasta muutaman tunnin ikänen kun näin sen ensimmäisen kerran.
- c(:
minä sain 6 vuotiaana :) Olin ratsastanut puoli vuotta. Tiedän että se ei vielä riitä omaan poniin/hevoseen mutta perheeni on hevos ihmisiä ja meillä on oma tali niin siellä se asusti ;D
- Crimson King <3
mä oon hankkimassa ensimmäistä hevosta nyt (oon 13vuotias). Oon ratsastanu n.4vuotta. Ollaan löydetty ihan läheltä 4v amerikan lv ruuna ja ostetaan se ehk.
- 3 heposta
Heissan!! Mä sain mun ekan havosen kun täytin 8 vuotta ja se oli arabi ori:DD vähän haastetta jo ensihepassa:)) silloin olin ratsastanut 4 vuotta. Nykyään olen 13 vuotias ja minulla on tuo kyseinen arabi ori, ja kaksi muuta kilpahevosta joilla hyppäään 120cm ratoja ja pyrkimys olisi ostaa huippu kisa hevonen ja lähteä kiertelemään erimaihin arvo kisoja:)) pienestä se lähtee=))) joten kannattaa otttaa hevonen jo nuorena niin on sitten potenttiaalia jo poni iässä kisata hevosilla.
- tnhjyghn
Vai että arabi ori 8 vuotiaalla : DD anna mun nauraa.
- Muikkuyay
Kaikki jotka täällä käy kirjottelemassa on jtn kakaroita onnea teille vaan :_D
Ja omistan 1 hevosen. - haluaisin issikan
haluaisin oman issikan mutta olen ratsastellut noin vuoden ajan ja Nyt menen uudestaan osaran talleille ratsastelemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi812611On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512580Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682533Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742443Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl411960Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu291816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051779Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271297Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve141295Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181092