Kuopas+perheasunnot!

MuuttajaKuopioon

Perheemme on muuttamassa opiskelemaan Kuopioon. Mitä Kuopaksen asunnoista/aluetta suosittelisitte? Mitkä alueet/talot huonoja tai huonomaineisia? Mitkä koettu hyviksi?
Onko Kuopas hyvä vuokranantaja(millainen asuntojen laatu, onko kunnoltaan ok, lämpimiä jne.)
Muutamme eräästä kaupungista, rauhalliselta asunalueelta aivan keskustan läheisyydestä(uudehko talo, jossa asuntomme) ja haaveena olisi samantasoinen asuinalue sekä talo.

47

15295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunny

      ei kannata muuttaa kuopaksen asuntoon. taloissa ohuet seinät, eli naapurista kuuluu kiva meteli. ja on ihan saakelin kylmiä aina. koko ajan on oltava kunnolla vaatetta päälä, muuten ei tarkene.

      • kuopaksesta

        Kuopaksen vuokrat ovat melko lähellä markkinavuokria, joten ei kannata ainakaan hinnan takia.

        Omia kokemuksia:

        - huutoa ja mekkalaa
        - pirun kylmiä, paleltaa
        - palohälyttimet uunin yläpuolella ja yhteydessä huoltomieheen, joka sitten käy joka ruuanlaiton jälkeen
        - osa taloista rakennettu hutiloiden
        - osassa kohteista autopaikan saanti hankalaa
        - aiheettomia varoituksia
        - jos muuttaa 27. päivä ennestään tyhjään asuntoon, menee koko kuun vuokra
        - huoltomiehet lompsivat sisään ilmoittamatta kun parhaaksi katsovat
        - seinille ei saa ripustaa kuin yhteen seiniä kiertävään listaan
        - väreinä mm. maalarinvalkoinen ja maalarinvalkoinen
        - ilkivalta maksatetaan yhteisvastuullisesti kaikilla talon asukkailla, myös syyttömillä


      • nepeli
        kuopaksesta kirjoitti:

        Kuopaksen vuokrat ovat melko lähellä markkinavuokria, joten ei kannata ainakaan hinnan takia.

        Omia kokemuksia:

        - huutoa ja mekkalaa
        - pirun kylmiä, paleltaa
        - palohälyttimet uunin yläpuolella ja yhteydessä huoltomieheen, joka sitten käy joka ruuanlaiton jälkeen
        - osa taloista rakennettu hutiloiden
        - osassa kohteista autopaikan saanti hankalaa
        - aiheettomia varoituksia
        - jos muuttaa 27. päivä ennestään tyhjään asuntoon, menee koko kuun vuokra
        - huoltomiehet lompsivat sisään ilmoittamatta kun parhaaksi katsovat
        - seinille ei saa ripustaa kuin yhteen seiniä kiertävään listaan
        - väreinä mm. maalarinvalkoinen ja maalarinvalkoinen
        - ilkivalta maksatetaan yhteisvastuullisesti kaikilla talon asukkailla, myös syyttömillä

        itse asun neulamäessä ja en suosittele näitä kämppiä!! tosi kylmä kämppä, seinät ohuet( kiva kuunnella ku yläkerran pariskunta tappelee tai harrastaa seksiä) joten yritäppä siinä nukkua!!! poliisi auto ajaa harvase päivä pihalla... suosittelen et vuokraa kämpän yksityiseltä.niin itse tein ja muutan kohta pois näistä loukoista.


      • riki sorsan veli
        kuopaksesta kirjoitti:

        Kuopaksen vuokrat ovat melko lähellä markkinavuokria, joten ei kannata ainakaan hinnan takia.

        Omia kokemuksia:

        - huutoa ja mekkalaa
        - pirun kylmiä, paleltaa
        - palohälyttimet uunin yläpuolella ja yhteydessä huoltomieheen, joka sitten käy joka ruuanlaiton jälkeen
        - osa taloista rakennettu hutiloiden
        - osassa kohteista autopaikan saanti hankalaa
        - aiheettomia varoituksia
        - jos muuttaa 27. päivä ennestään tyhjään asuntoon, menee koko kuun vuokra
        - huoltomiehet lompsivat sisään ilmoittamatta kun parhaaksi katsovat
        - seinille ei saa ripustaa kuin yhteen seiniä kiertävään listaan
        - väreinä mm. maalarinvalkoinen ja maalarinvalkoinen
        - ilkivalta maksatetaan yhteisvastuullisesti kaikilla talon asukkailla, myös syyttömillä

        Huoltomiehet meilläkin lompsivat sisään ilman ihmeempiä varoituksia, vikailmoitusta tehdessä olisi kai pitänyt osata sanoa että pitää soittaa ovikelloa??

        Niiralassa taitaa olla noita ihme palohälyttimiä ja autopaikka ongelmia.. muutenkin siellä on aika "jänniä" rakennelmia ;)

        Me ainakin ripustettiin tauluja seiniin ihan miten haluttiin ja takuu tuli täytenä takaisin, olisikohan kohteesta/tarkastajasta kiinni tuo seikka?


        "jos muuttaa 27. päivä ennestään tyhjään asuntoon, menee koko kuun vuokra"

        Alkoiko vuokrasopimuksesi siis 27. päivä ja jouduit silti maksamaan koko vuokran? Vai alkoiko sopimus 1. päivä ja allekirjoitit sen mukisematta?


      • känkkis_
        riki sorsan veli kirjoitti:

        Huoltomiehet meilläkin lompsivat sisään ilman ihmeempiä varoituksia, vikailmoitusta tehdessä olisi kai pitänyt osata sanoa että pitää soittaa ovikelloa??

        Niiralassa taitaa olla noita ihme palohälyttimiä ja autopaikka ongelmia.. muutenkin siellä on aika "jänniä" rakennelmia ;)

        Me ainakin ripustettiin tauluja seiniin ihan miten haluttiin ja takuu tuli täytenä takaisin, olisikohan kohteesta/tarkastajasta kiinni tuo seikka?


        "jos muuttaa 27. päivä ennestään tyhjään asuntoon, menee koko kuun vuokra"

        Alkoiko vuokrasopimuksesi siis 27. päivä ja jouduit silti maksamaan koko vuokran? Vai alkoiko sopimus 1. päivä ja allekirjoitit sen mukisematta?

        Miksi joku päästää asuntoon jonkun jos ei siitä ole ennestään hyvissä ajoin sovittu? Jotkut oikeudet vuokralaisellakin, ei sinne ole omin luvin oikeus tulla kellään ilman sovittua aikaa, huoltoajatkin pitää ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen... Minä ainakin heittäisin ulos jos joku tulisi ilman ennakkovaroitusta sisään.

        Ei liity nyt tuohon Kuopakseen kun ei siitä ole kokemusta, mutta aika yleistä on tuo asuntojen kylmyys mikä on ärsyttävää. Itse mielelläni maksaisin vaikka enemmän lämmöstä kunhan sitä saisi, kaikkia ei kiinnosta palella ja toisilla kun on ruumiinlämpökin eri ja sairauksia jotka vilustaa muutenkin, niin ei ihan reilua että pitää palella.. Kivaa jotkut raivokerrastot olla sisällä, tuo lämpöjen niukkuus on todella ärsyttävää koska se vaikuttaa koko ajan siihen asumismukavuuteen. Itsellä asunto jossa lämpö kuuluu vuokraan, mutta kun olisi sitä lämpöä sitten edes...


      • f juuh
        känkkis_ kirjoitti:

        Miksi joku päästää asuntoon jonkun jos ei siitä ole ennestään hyvissä ajoin sovittu? Jotkut oikeudet vuokralaisellakin, ei sinne ole omin luvin oikeus tulla kellään ilman sovittua aikaa, huoltoajatkin pitää ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen... Minä ainakin heittäisin ulos jos joku tulisi ilman ennakkovaroitusta sisään.

        Ei liity nyt tuohon Kuopakseen kun ei siitä ole kokemusta, mutta aika yleistä on tuo asuntojen kylmyys mikä on ärsyttävää. Itse mielelläni maksaisin vaikka enemmän lämmöstä kunhan sitä saisi, kaikkia ei kiinnosta palella ja toisilla kun on ruumiinlämpökin eri ja sairauksia jotka vilustaa muutenkin, niin ei ihan reilua että pitää palella.. Kivaa jotkut raivokerrastot olla sisällä, tuo lämpöjen niukkuus on todella ärsyttävää koska se vaikuttaa koko ajan siihen asumismukavuuteen. Itsellä asunto jossa lämpö kuuluu vuokraan, mutta kun olisi sitä lämpöä sitten edes...

        Kyse taitaa olla siitä että kun tekee vikailmoituksen, vaikka lämmöstä niin huoltomies tulee sitten vko sisään joku päivä katselemaan tilannetta. Toki siinä lomakkeella on mahdollisuus pyytää huoltomiestä sopimaan aika, mutta se tuskin oikeasti menee niin.

        Rikisorsan veli oli siinä kyllä oikeassa että jos vuokraa ennestään tyhjän asunnon 1. Päivä alkaen niin silloin pitää maksaa koko kuun vuokra. Mitä se vuokranantajalle kuuluu koska muutat sisään.


    • neulamäessä

      Me ollaan kyllä viihdytty Kuopaksella. Asutaan Neulassa Neulamäen keskustan tuntumassa ja on lyhyt matka lähikauppaan, kirjastolle ja apteekkiin.

      Asunnot on remontoitu muutama vuosi sitten. Ei ole ollut kylmä :). Kylmyys vaivaa ilmeisesti uudemmissa asunnoissa. Oma parveke on ollut tosi kiva ja lapsia varten on leikkipiha. Pääosin on ollut todella rauhallista.

      Toki opiskelija asunnoissa voi välillä olla juhlia myöhäänkin, mutta meillä on ollut varsin rauhallinen talo, jossa on pääasiallisesti pariskuntia ja perheitä.

      • neitiii.

        Meillä on ainakin meidän solussa joka huoneessa 25 astetta lämmintä noin, eikä niitä lämpötiloja voi edes itse päättää. Todella tuskaisen kuuma, ikkuna auki 24/7. :/


      • asua
        neitiii. kirjoitti:

        Meillä on ainakin meidän solussa joka huoneessa 25 astetta lämmintä noin, eikä niitä lämpötiloja voi edes itse päättää. Todella tuskaisen kuuma, ikkuna auki 24/7. :/

        Minä asun Kuopaksen kämpässä Leväsellä. Nämä talot on peruskorjattu 2003 ja 2004, kaikki keittiön ja vaatekaappien sekä muiden kaappien ovet ovat aivan uudet, keittiön tasot on nätit puun näköiset. Normaali elämä ei liiemmin kuulu, mitä yläkerran naapuri kävelee hieman kovasti välillä, mutta ei muita häiriöitä :D Näissä taloissa asuu lähinnä lapsiperheitä, ja alue on tosi rauhallista. Lenkkipolut lähtee aivan talojen vierestä ja niitä pitkin pääsee vaikka minne asti. Hiihtoladut on samoin tosi hyvät! Minä tykkeen.


      • Mylläri-levä
        asua kirjoitti:

        Minä asun Kuopaksen kämpässä Leväsellä. Nämä talot on peruskorjattu 2003 ja 2004, kaikki keittiön ja vaatekaappien sekä muiden kaappien ovet ovat aivan uudet, keittiön tasot on nätit puun näköiset. Normaali elämä ei liiemmin kuulu, mitä yläkerran naapuri kävelee hieman kovasti välillä, mutta ei muita häiriöitä :D Näissä taloissa asuu lähinnä lapsiperheitä, ja alue on tosi rauhallista. Lenkkipolut lähtee aivan talojen vierestä ja niitä pitkin pääsee vaikka minne asti. Hiihtoladut on samoin tosi hyvät! Minä tykkeen.

        alakerran naapurit tappelevat harva se päivä (yö) ja koira ulvoo koko ajan, jopa öisinkin. tulevat itse valittamaan "melusta" jos puhetta kuuluu 22.10 lauantai-iltana, jolloin ystävät lähdössä pois (hiljaisuus 22.00). AIvan naurettavaa, muut naapurit kyllä ystävällisiä, tervehtivät yms. mutta nämä vaan mulkaisevat pahasti. varmaan joutuu muuttamaan, kun eivät anna toisten elää normaalisti!


    • jatkuuuu

      Jatkan tohon edelliseen.. Tämä on ainakin just sopivan lämmin, lämpötilan voi säätää itse. Sauna tilatkin on siistejä ja naapurit ihan mukavia sikäli mikäli ku niitä näkee. Pihalla on jokunen kiipeilyteline lapsille. Ei ole ollut mitään ongelmia.

    • 4354

      Oon asunut lyhyen aikaa Kuopaksen solussa Petosella, tää on ainakin hyväkuntoinen ja lämmin eikä meteliäkään kuulu häiritsevästi. Vuokra on tietenkin kohtuullinen ja niin edespäin. Ja tykkään hirveästi siitä, että nettiyhteys on ilmainen. :D Ja veden sisältyminen vuokraan on hyvä, samoin halpa sähkölasku.

    • Paluumuuttaja

      Muutin Kuopioon 5.1.2008, takuuvuokran yms. maksoin ajallaan. Äidin hoidon vuoksi, jouduinkin muuttamaan pois jo kolmen viikon asumisen jälkeen.
      - Ei puhettakaan, että helmikuun vuokran olisi voinut jättää maksamatta, vaikka selitin toimistolla ongelmani. Ymmärrän kyllä tämän "kuukauden irtisanomis-systeemin", mutta VÄHÄN INHIMILLISYYTTÄ tällaisessa asiassa. Edes Helsingissä en törmännyt näin byrokraattiseen verkostoon. Vielä tänäänkään en ole saanut takuuvuokraa takaisin.
      Hyvin Kuopas tienaa meillä, vähätuloisilla opiskelijoilla.

    • hyviä kokemuksia

      No ensiksi kannattaa ottaa huomioon se, ettei noihin Kuopaksen asuntoihin muuteta noin vain, useimpiin on jonkin verran jonoa, joten hakemus kannattaa laittaa hyvissä ajoin.

      Olen asunut Kuopaksella jo muutaman vuoden eri kohteissa Neulamäessä ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Posti, kauppa, apteekki ja yliopisto ovat lähellä ja Prismassa voi käydä kotimatkalla.

      Olen asunut kahdessa vanhassa ja kahdessa peruskorjatussa asunnossa. Nämä korjatut ovat olleet siistejä ja oikein viihtyisiä. Säilytystilaa on vain aika vähän ja varastokoppeja voi joutua jonottamaan kuukausia.

      Vähän kylmiähän nämä asunnot ovat, mutta eipä kukaan kiellä ostamasta omaa lämpöpatteria. :D Ja vaikka sitä pitäisikin päällä 24/7 ei se lisää sähkölaskua.

      Kuten jo joku aijemmin sanoi, seinät ovat aika ohuet ja varsinkin kovaääniset naapurit kuulee aika hyvin. Tosin tuo on aika paljon naapureista kiinni, kuinka paljon mekkalaa he tuottavat. Meillä on oikein hyvät naapurit (vaikken heitä tunnekaan) eivät ole häiriöksi ollenkaan.

      Kuopaksella pelaa minusta ainakin tuo huolto toiminta "tärkeimpien" asioiden suhteen, itsellä kokemusta mm. vesivahingosta ja uuden jääkaapin hajoamisesta. Hienosäätöä sen sijaan saa odotella pidempään(seinien maalaamisia ym). Muutama ystävä asuu yksityiseltä vuokratuissa asunnoissa, joissa vikojen kohjaamiseen menee paljon pidempään..

      Vuokrataso on kyllä aika samaa tasoa kuin yksityisellä, mutta muut asumiskulut ovat pienemmät. Itse ainakin arvostan sitä että vuokraan kuuluu netti, vesi sekä pyykkituvan käyttö. Yksityisellä nuo veisivät hyvinkin muutaman kympin kuussa lisää.

      Neulamäestä kuulee joskus puhuttavan pahaa, mutta kyllä minä ainakin tätä voin suositella. Eniten tässä haittaa tuo mäki, joka on pitkän päivän/yön jälkeen raskas kiivetä ylös. Mutta hyötyliikunta kunniaan.

      • Järkyttävä firma

        -
        Vähän kylmiähän nämä asunnot ovat, mutta eipä kukaan kiellä ostamasta omaa lämpöpatteria. :D
        -

        Kuopas on kyllä nykyää kunnostautunut tässäkin asiassa ja ovat pitäneet RATSIAN jossa tutkittiin kaikki asunnot sähkökäyttöisten lämpöpatterien varalta.

        Mitään inhimillisyyttä missään asiassa ei ole odotettavissa. Myös muuttaessa pois ystävällisyys ja ymmärtäminen jatkuvat loppuun asti. Tuttavani pyysi paria lisäpäivää seuraavan kuun alusta muuton takia ja tarjoutui maksamaankin niistä. Vastaus oli että se on joko koko kuukauden vuokra tai ei mitään. Esimerkiksi huonekalun poiskuljetusmaksu roskakatokseen ja sieltä pois on 165 euroa. Vielä erikseen alleviivattiin että itse roskakatokseen ei saa missään nimessä tavaraa kantaa ja jos niin tekee, siittä tulee lasku.

        Ja kun vielä firman entinen toimitusjohtaja on saanut petossyytteet ja tuomion käräjäoikeudelta, kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen hakeutumista Kuopaksen asuntoon


      • vuokralla
        Järkyttävä firma kirjoitti:

        -
        Vähän kylmiähän nämä asunnot ovat, mutta eipä kukaan kiellä ostamasta omaa lämpöpatteria. :D
        -

        Kuopas on kyllä nykyää kunnostautunut tässäkin asiassa ja ovat pitäneet RATSIAN jossa tutkittiin kaikki asunnot sähkökäyttöisten lämpöpatterien varalta.

        Mitään inhimillisyyttä missään asiassa ei ole odotettavissa. Myös muuttaessa pois ystävällisyys ja ymmärtäminen jatkuvat loppuun asti. Tuttavani pyysi paria lisäpäivää seuraavan kuun alusta muuton takia ja tarjoutui maksamaankin niistä. Vastaus oli että se on joko koko kuukauden vuokra tai ei mitään. Esimerkiksi huonekalun poiskuljetusmaksu roskakatokseen ja sieltä pois on 165 euroa. Vielä erikseen alleviivattiin että itse roskakatokseen ei saa missään nimessä tavaraa kantaa ja jos niin tekee, siittä tulee lasku.

        Ja kun vielä firman entinen toimitusjohtaja on saanut petossyytteet ja tuomion käräjäoikeudelta, kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen hakeutumista Kuopaksen asuntoon

        "Kuopas on kyllä nykyää kunnostautunut tässäkin asiassa ja ovat pitäneet RATSIAN jossa tutkittiin kaikki asunnot sähkökäyttöisten lämpöpatterien varalta."

        Kukaan ei käske pitämään patteria keskellä olohuoneen lattiaa, kun sitä ei käytetä. :)

        Meillä on patteri ja mitään valituksia siitä ei ole tullut. Sitä säilytetään vaatehuoneessa meidän ollessa poissa. Ja jos Kuopaksen tyypit jäävät meille kiinni siitä, että ovat tulleet kaivelemaan MEIDÄN kaappeja yms. niin aivan varmasti otan poliisiin yhteyttä. Vuorkanantajallakaan ei ole ihan mitä vain oikeuksia.

        Tuon parin päivän joustamattomuuden ymmärrän. Tuollainen venytys aiheuttaa lumipalloefektin. Asuntoon seuraavaksi muuttavat tarvitsevat lisäpäiviä, koska eivät pääse muuttamaan kuunvaihteessa ja heidän asuntonsa muuttavien muutto viivästyy...


    • ohuehkot seinät

      joo,seinät aikalailla ohuet;
      Itse omistan isokokoisen koiran, joka vielä pyytää ulos,vettä ruokaa ym. haukahtamalla,(vielä sen verran nuori etten ole saanut pois "pahaa" tapaa) muttei sellaista turhan päiväistä väkytystä ole,(niinkuin talomme pienikokoisimmilla koirilla on päivät pitkät). Auta armias kun koira haukahtaa että ulos pitäis mennä, ja menen odottomaan koiran kanssa hissiä,niin jo on naapuri kohta kyselemässä että teidänkö koira se täällä räkyttää?
      koirat haukkuu.karu tosiasia.
      (näin olen käsittänyt, että jos talossa sallitaan koirat,sallitaan myös se,että ne joskus saattavat haukkuakin? :> )
      ei tunnu asukkaita naapureiden juhlimiset tai muu mekkala niin haittaavan, mut älä anna koiran päästä ääniä, jos sellaisen omistat ;)

      mut tätä seikkaa lukuunottamatta,ollaan kyllä viihdytty,tosin aika kylmä talvisin kyllä meillä..

      • et

        Ei kuopaksen kaikissa asunnoissa todellakaan ole kylmä. Vanhoissa taloissa on kylmä mutta remntoiduissa on ainakin ollut lämmintä, eikä remontoiduissa kuulu äänikään naapuriin kovin hyvin ei ainakaan meillä rintaneulassa (koira kuuluu naapurista, mutta vaimeena). Vanhassa asunnossa taas oli jääkylmät seinät ja sisällä vain 22 astetta :( Suihkussaki vesi lirisi vain päähän.


      • Näin uudessa
        et kirjoitti:

        Ei kuopaksen kaikissa asunnoissa todellakaan ole kylmä. Vanhoissa taloissa on kylmä mutta remntoiduissa on ainakin ollut lämmintä, eikä remontoiduissa kuulu äänikään naapuriin kovin hyvin ei ainakaan meillä rintaneulassa (koira kuuluu naapurista, mutta vaimeena). Vanhassa asunnossa taas oli jääkylmät seinät ja sisällä vain 22 astetta :( Suihkussaki vesi lirisi vain päähän.

        22 astettahan on hyvin. Uusissa taloissa noudatetaan ainakin vuokrataloissa tätä 21 asteen suositusta asuinhuoneissa ja kylpyhuoneissa 23 asteen lämpöä.


    • olfhydgtfhuj

      "Omia kokemuksia:

      - huutoa ja mekkalaa
      - pirun kylmiä, paleltaa
      - palohälyttimet uunin yläpuolella ja yhteydessä huoltomieheen, joka sitten käy joka ruuanlaiton jälkeen
      - osa taloista rakennettu hutiloiden
      - osassa kohteista autopaikan saanti hankalaa
      - aiheettomia varoituksia
      - jos muuttaa 27. päivä ennestään tyhjään asuntoon, menee koko kuun vuokra
      - huoltomiehet lompsivat sisään ilmoittamatta kun parhaaksi katsovat
      - seinille ei saa ripustaa kuin yhteen seiniä kiertävään listaan
      - väreinä mm. maalarinvalkoinen ja maalarinvalkoinen
      - ilkivalta maksatetaan yhteisvastuullisesti kaikilla talon asukkailla, myös syyttömillä "

      yhdyn täysin näihin kommentteihin! erityisesti ärsyttää juurikin nuo automaattiset palohälyttimet ihmeellisissä paikoissa, huoltomiehien lampsiminen sisääni ilman ovikellonrimputtelua, kun olet juuri puolialastomana vaihtamassa vaatteita, ja todella kylmät asunnot!

    • hyvä bisnes!

      Rapsakasti ovat näköjään nousseet (ilmeisesti vuodenvaihteessa) myös Kuopaksen ovenavausmaksut. Arkisin virka-aikana 7-15.30 rokotetaan 35 eurolla, ja kaikkina muina aikoina lukon avaaminen maksaa jo 70 euroa! Enpä ole vastaaviin ovenavaussakkoihin törmännyt missään muualla. Siinä on jo ihan hyvä sakko avaimensa unohtaneelle opiskelijalle.

      Kaiken lisäksi tähän kun lisätään vielä se, että kieltäytyvät antamasta vara-avainta.

      • yks vaan

        bisnekseltähän tuo haiskahtaa.
        mutta ainahan kunnolliset ja asiansa hyvin hoitavat kansalaiset saavat kärsiä muutamien törppöjen puuhailuista.
        vara-avainta ei anneta varmaankaan siksi, kun niitä on aiemmin "hävinnyt" eli annettu kaverin kavereille, jotka ovat teettäneet kopioita.


      • yks vaan
        yks vaan kirjoitti:

        bisnekseltähän tuo haiskahtaa.
        mutta ainahan kunnolliset ja asiansa hyvin hoitavat kansalaiset saavat kärsiä muutamien törppöjen puuhailuista.
        vara-avainta ei anneta varmaankaan siksi, kun niitä on aiemmin "hävinnyt" eli annettu kaverin kavereille, jotka ovat teettäneet kopioita.

        helvetin kiva maksaa 70 € ovenavausmaksu vain siksi, kun on sattunut avain unohtumaan sisään.
        opiskelijan tulot kun ovat muutenkin niin muhkeat (opintoraha 300 € laina 200-300 €/kk).


      • kuopaksen perse
        yks vaan kirjoitti:

        bisnekseltähän tuo haiskahtaa.
        mutta ainahan kunnolliset ja asiansa hyvin hoitavat kansalaiset saavat kärsiä muutamien törppöjen puuhailuista.
        vara-avainta ei anneta varmaankaan siksi, kun niitä on aiemmin "hävinnyt" eli annettu kaverin kavereille, jotka ovat teettäneet kopioita.

        kumma kun tota ongelmaa ei ole muilla opiskelija-asuntofirmoilla


    • tyytyväinen--

      Vanha aloitus näkyy olevan mut pitänee nyt vastata jos joku tällä hetkellä Kuopasta harkitseva tätä sattuu lukemaan :)

      Nimittäin täällä on ainakin yksi täysin tyytyväinen Kuopas-asuja! Asuin aiemmin Neulamäessä Pikkuneulassa neljän hengen solussa, siellä kämppisten äänet kuului kyllä todella selvästi seinien läpi mutta naapurien ei juuri lainkaan. Muuten ei kämpässä valittamista, yksi vessa/suihku neljälle tytölle vaan oli kerta kaikkiaan liian vähän :D

      Nyt taas olen asunut jo 3,5 vuotta Puijonlaaksossa Taivaanpankossa, ja tästä kämpästä ei löydy senkään vertaa valittamista :) Huoltomiehet on tosi ystävällisiä ja auttavaisia, käyvät ripustamassa taulutkin jos ei itellä ole työkaluja siihen =) Eivätkä todellakaan tule ilmoittamatta käymään, lienee ongelma-asukkaiden vaiva se tai jotain... Lämpötilaa saa ite jonkun verran säädettyä. Tää talo on ainakin todella hiljainen ja rauhallinen, betoniseinien läpi ei juuri mitään kuulu naapurista, välillä vois luulla olevansa talon ainoa asukas... Mini-yksiö, vuokra noin 280e, johon kuuluu vesi, sähkö, netti, paremminhan ei vois juuri olla :D

      • ei sisälly sähkö

        ei mulla kyllä sisälly sähkö vuokraan. kuopaksen yksiössä asun, ja ihan itse joudun sähkösopimuksen tekemään ja laskun maksamaan.

        ja kokemusta löytyy minultakin noista omin lupineen sisään lompsivista huoltomiehistä. ja ainakaan täällä haapaniemellä ei ole noissa äänieristyksissäkään mitenkään hirveästi kehumista. kerrostalokyttääjälle tämä olisi varmasti paratiisi, koska esim. vessanvetäisyt, ovien ja ikkunoiden aukaisut ja ihan tavalliset askeleetkin kuuluvat hämmästyttävän hyvin kaikilta seinänaapureilta. tv:stä, musiikista ja kovaäänisestä puheesta nyt puhumattakaan.


    • uliluliuli-u-u-uu

      viime talvena huonelämpötilani oli 18astetta, olin villatakissa siis melkein aina. huoltomiehet lampsii kyl sisään miten sattuun vaikka ovatkin muuten ihan mukavia. tuttavalta takavarikoitiin kuopasasunnostaan lämpöpatteri kun kärsi kylmyydestä

    • vilkunpiilaaja

      Taloyhtiö kuin taloyhtiö, huoltomiehet tulevat sisälle omilla avaimillaan, ellei ketään ole kotona. Ensin pitää kuitenkin soittaa ovikelloa ja tulemisista pitää ilmoittaa. Jos tulevat milloin tahansa, niin valittaa voi. Ei kenenkään asuntoon saa tulla ilmoittamatta kukaan, ei edes asunnon omistaja. ainoa poikkeus on hätätapaukset eli viranomaiset hälytystehtävissä eikä kovin heppoisesti silloinkaan, vaan todellisissa vaaratilanteissa.

      Mites muuten, saako niihin viedä oman pesukoneen, pakastimen, tiskikoneen? allergian takia ei käy yhteiskoneet, joissa käytetään hajusteita ja samasta syystä olis tiskikonekin tarpeen. Ainakin pohjassa on tiskikoneen paikka.

    • op is ke li ja

      Mites niissä on pyörävarastot, kannattaako tuoda pyörä vai suosiolla ostaa bussikortti? Olis asunto puijonlaaksosta tiedossa.

      • jep jep

        meillä ainakin kyllä sai vara-avaimen, kun avain oli unohtunut (keskustassa kämppä) eikä maksanut mitään.


    • Äitin nenä

      Tämä on vanhan ketju, mutta ajankohtaisiahan nämä on aina. Jälkikasvullani oli viime vuonna yksityiseltä keskustassa vetoinen, meluisa ja kallis asunto - hyvää oli vain sijainti. Nyt on kuopkasen asunnossa, joka ei ole ihan niin kylmä, eikä niin meluinen. Selkeesti on kyllä ohuemmat seinät kuin keskustan vanhassa kerrostalossa, mutta rauhallisemmat asukkaat - tällä hetkellä. Tuurista kiinni, viereisessä rapussa sitten onkin vähän enemmän bileporukkaa. Keskustan kerroistaloissa asuu myös paljon nuorta sakkia, ja bileitä riittää.

      Joku kysyi saako viedä omia tiski- ja pesukoneita, saa, jos on liitäntä, on sanottu ainakin meidän jälkeläiselle Päätti sitten kuitenkin pärjätä ilman (=tuo pyykit kotiin ja tiskaa käsin).

    • ekkeger

      "Taloyhtiö kuin taloyhtiö, huoltomiehet tulevat sisälle omilla avaimillaan, ellei ketään ole kotona."

      Kuopaksella kun tekee vikailmoituksen, ilmoituksessa rastitetaan saako asuntoon tulla yleisavaimella ja onko asunnossa lemmikkejä. Valitettavasti näillä vaan ei ole mitään merkitystä, sisälle paukataan silti (asuin Juontotiellä neljä vuotta). Olisi varmaan pitänyt kilahtaa asiasta huoltomiehille ja reklamoida toimistolle, en sitten tiedä miksi en niin tehnyt. Nuorta typeryyttä.

      • rillurei1

        moikka, onko kellään sisäkuvia petkelkujan asunnoista. minkälaisia ovat sisätiloista esim. keittiö kylppäri?

        laittakaa ihmeessä lunkkiä jos jollain on?


    • Rikollinen firma

      kuopas yrittää hyötyä ja keksii olemattomia laskuja perseillä kaikin mahollisin keinoin

      • Amatööritouhua

        Samoja ongelmia täälläkin Kuopaksen kanssa. Kerran mm. yrittivät laskuttaa sähköt kahteen kertaan. Olin maksanut ne aina niin kuin pitikin, mutta silti joku neropatti Kuopaksella pähkäili, että tuollapa taitaa olla koko vuoden sähköt maksamatta. Ja eivät tietenkään viitsineet esim. soittaa tai selvittää tätä itse sotkemaansa asiaa mitenkään itse, vaan laittoivat koko sekoilun suoraan perintätoimiston hoidettavaksi. Minä sitten ihmettelin, että minkä ihmeen takia minulle tulee uhkailulasku Intrum Justitialta, kun mitään laskuja en ole jättänyt koskaan maksamatta. Mitään perustettakaan ei ollut edes mainittu, vaan ainoastaan se, että velkojana on kuopas. Kävin sitten itse kyselemässä, että mihinköhän vittuun tämä tämmöinen perintä perustuu ja sitten vasta selvisi, että he olivat ihan muuten vaan sekoilleet asiat niin, ettei joku älypää ollut vaan huomannut maksamiani laskuja.

        Että semmoista touhua sillä kertaa. Kovinkaan ammattitaitoisena sitä porukkaa ei voi pitää. Toinen jatkuva riesa on ollut asumisoikeuden tarkistus, joka saattaa tulla postissa monta kertaa vuodessa. No eihän siinä mitään, mutta pitääkö se lähettää aina juuri keskellä kesää tai vuodenvaihteessa, jolloin moni opiskelija on pitkiäkin aikoja pois asunnoltaan. Aikaa kun tähän kyselyyn vastaamiseen on yleensä annettu vain yksi tai kaksi viikkoa. Monilla on varmaan ollut mukava yllätys, kun postilaatikossa on odottanut häätölappu lomien jälkeen, kun kysely on jäänyt kokonaan vastaamatta, kun ei ole oltu edes kotonakaan.


    • R setä

      Ei tänne kannata tulla ollenkaan. Pysykää vaan siellä eräässä kaupungissa jossa soskun henkilökuntakin on tuttua. Täällä on jokapaikassa vaan rasisteja, sadisteja, fasisteja sekä tietysti sovinnistieja.

      • saalaamaleikum

        Maahanmuuttajapakolainen on iloissaan, jos ette ota niin hyvää asuntoa vastaan Kuopakselta, sillä heille oma asunto on kuin paratiisi maan päällä! Ja laskuthan maksaa valtio.


    • semmoinenvain

      Itse olen myös hyvin tyytymätön Kuopakseen. Ohuet seinät tosiaankin, kylmä koko ajan ja pattereita ei edes saanut säädetttyä meidän kämpässä, tiivisteet huonot ikkunoissa että parvekkeen ovessa ja ilmastointiräppänät oli ainakin meillä homeessa ja liassa, kämpässä rikkinäisiä asioita jo muutettaessa eikä edes annettu sitä lappua mihin laitetaan asunnon viat muuton jälkeen ja viedään toimistoon. Saatiin kämppiksen kanssa kuulla koko lapusta vasta kun oltii muuttamassa molemmat pois ja jouduttii siis maksaa edellisen asukkaan tuhot. Muuttotarkastaja uhittelee käydä muttei välttämättä edes käy. Lattiakaivoa ei oltu varmaan ikinä puhdistettu. Huoltomiehet ravaa ilmoittamatta ja ovat epäkohteliaita ja samoin myös koko Kuopaksen henkiökunta. Tosiaan mulla kokemusta Petkelkujan asunnosta.

      Terveisin onnellinen vvo:n asukas.

    • vuokraa yksityiseltä

      paperista tehdyt seinät tosiaan erittäin häiritsevä piirre näissä asunnoissa.
      henkilökunta jotenki hankalan oloista porukkaa...

    • niiralanasukki

      Muutin juuri Kuopaksen yhteen Niiralassa sijaitsevista uusista taloista. Kylmä täällä kyllä on, mutta toivon että huoltomiehet voivat tehdä asialla jotain, tai sitten ostan oman lämpöpatterin.
      Ongelmia Kuopaksen asiakaspalvelussa kyllä on, mutta itse kämppään olen kyllä tyytyväinen. Sijainti on loistava lähellä yliopiston kampusaluetta, ja keskustaan on lyhyt matka. Hyvät lenkkimaastot löytyvät myös läheiseltä Valkeisenlammelta ja Puijolta. Pari kuntosalia, apteekki ja muita palveluja on myös Niiralankadun varrella. Abc, Sale ja keskustan kaupat ovat lähellä. Liikenteen äänet ei kuulu ainakaan tähän, välillä tavarajunan ääni kuuluu mutta ei se mitenkään häiritsevää ole. Kämppä on kyllä superhyvässä kunnossa ja sain hyvin sisustettua mieleiseksi.. Hukkaneliöitä on kyllä käytävässä ja valtavassa suihku-wc-tilassa, mutta yksiöksi oikein kiva. Naapurit eivät ole toistaiseksi häirinneet Ainakin yleisesti voisi sanoa että nämä Niiralan asunnot ovat niitä halutuimpia ja näihin on myös pisimmät jonot, noin vuoden mittaiset. Mutta odotus palkitaan :)

      • ????

      • prismassa

      • niiralanasukki
        prismassa kirjoitti:

        Eikö se muuttanut prismaan?

        niimpä on näköjään muuttanutkin :)


    • Samoilijako

      Kokemuksia Samoilijantien asunnoista?

      • kekekek

        Solupohjalla kaikki. Vähän syrjässä kaikesta, mutta silti lähellä kaikkea..

        Ainakin 3v sitten oli todella rauhallinen paikka.


    • Anonyymi

      Kuopas hoitaa todella huonosti asioita. Ei jousta, veloittaa siivousmaksut, vaikka siivottu todella kunnolla. Ottakaa yksityiseltä...

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta Haapaniemen soluasunnoista? Onko alue ylipäätään kuinka rauhallinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4207
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4056
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3652
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3069
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2761
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2558
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2548
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2426
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2309
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2265
    Aihe