porvoon sairaala :s

porvoost

Mitä mieltä porvoon sairaalan toiminnasta? tai psykiatrisista palveluista? omat kokemukset huonoja. POrvoosta löytyy pari hyvää lääkäriä ja hoitajaa. Muut ovat: sanonko mistä

80

14022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylähullu*

      Psykiatrian suljettu osasto ainakin todella epäammittimainen paikka. Hoitajat täysin samalla tasolla kuin potilaatkin: helposti provosoituvia ja erittäin aggressiivisia. Hoitoon ei pääse vapaaehtoisesti, vain pakkohoitolähetteellä.

      Psykiatrian poliklinikka taas on täysin turha paikka. Lääkärille saa odottaa aikaa aina vähintään kolme kuukautta, hoitajaa saa tavata korkeintaan kerran kuussa.

      Sairaala ja terveyskeskus ei ota vakavasti potilasta, olkiaan kohauttelevat, jos jotain vaivaa menee valittamaan ja kaikki kuitataan psykosomaattiseksi. Näin siis minun kohdallani. Kerrankin oli tosi vaikea saada antibioottikuuria virtsatietulehdukseen, kun lääkäri ei uskonut sanoihini. Onneksi sentään suostui ottamaan virtsanäytteen ja sen perusteella kirjoitti reseptin, jonka hoitsu toi, itse lääkäriä en enää nähnyt näytteenoton jälkeen.

      Voisin melkein vastata kysymykseesi, että mikä toiminta? Ainoa toiminta mitä ne siellä harjoittaa on vähättely ja kotiin takaisin ajaminen. Että kannattaa pysyä terveenä Porvoossa ja psyykkisesti sairaana kannattaa yrittää saman tien terapiaan ja välttää kontaktia Porvoon psykiatrian "ammattilaisten" kanssa.

      • aloitin keskustelun

        varsinkin siel psykiatrian osasto 23:n hoitajista löytyy pari läski persettä, jotka on niin inhottavia että jos vähän sanoo palautetta osaston toiminnasta, niin heti vöihin ja niin edespäin.. eikä kyllä avo puolessakaan mitään kehumista. nuorisopuolen yks sossu on täys idiootti käytöksen perusteel


      • ex potilas

        Ala arvoista vain lääkkeitä määrätään ja kokoajan yritetään puhua siitä mstä ongelma alkoi eikä siitä kuinka pääset siitä pois.

        Minä lopetin lääkeiden syönnin omaaloitteisesti ja terveydenhoitaja käynnit ja aloiti nitse rakentamaan pois pääsyä ongelmista ja se auttoi en ole enään sairas enkä lääke riippuvainen moni on lääkeillä tehty eläke kuntoon


      • Potilaan läheinen.

        Osuipas naulan kantaa edellinen kommentti,hoitohenkilökunta alemmalla tasolla mitä potilaat,täysin välinpitämätöntä porukkaa,pöyristyttävää nähdä miten alaarvoista sakkia,ihmetellä täytyy miten ei valvira tai muu taho valvo hoito tasoa,ei sieltä ainakaan apua saa, päin vastoin huonompaan suuntaan asiat menee jos sieltä apua yrittää saada.


      • Tuntematon potilas
        Potilaan läheinen. kirjoitti:

        Osuipas naulan kantaa edellinen kommentti,hoitohenkilökunta alemmalla tasolla mitä potilaat,täysin välinpitämätöntä porukkaa,pöyristyttävää nähdä miten alaarvoista sakkia,ihmetellä täytyy miten ei valvira tai muu taho valvo hoito tasoa,ei sieltä ainakaan apua saa, päin vastoin huonompaan suuntaan asiat menee jos sieltä apua yrittää saada.

        He pitävät potilaita jomain lääketehtaiden mannekiineina. Lääkityksestä ei saa mennä pois eikä mitään hoitoa millä voisi parantua. Minä pyysin sairaslomaa jotta voisin luopua lääkeistä. Siihen ei sitten suostuttu, mutta sairaslomaa kyllä tarjottiin muihin vaivoihin. Minulle sattui työtapaturma ja pitkä sairasloma silloin ajattelin käyttää ajan hyväksi ja eroon lääkkeistä. Yksi tabletti vähemmän aina viikon välein pudotin tablettien määrää ja se onnistui. Kun oli lomaa oli mahdollista lähteä pois näistä ympyröistä ja se auttoi. Ilmaston vaihdos saa ihmeitä aikaan.


    • ukki5

      ite olin hoidossa lyhyen aikaa ja hoitajat oli tosi mukavia mutta joukkoon mahtui sitten yksi mätämuna..tälle ei voinut mistään puhua ollenkaan, tupakka oli murhaa pahempi synti (yritin kysyä että voinko mennä jos minua käyttää siellä esim. veljeni ja alkoi kesken lauseen huutamaan että hoitajilla ei ole sellaiseen aikaa eikä mielenkiintoa!!!)
      psykiatrisella en ite ole käyny mut kaveri taisi käydä ja kertoi samassa olleensa valveilla jo muutaman päivän ja lääkäri alkoi vaan tivaamaan että tulit hakemaan vaan bentsoja, et muuta, kunhan yrität saada kuupan sekaisin, laitat vaan villasukat jalkaan yöksi etc. ja nukut kunnolla.. ..tämä oli vähän ihmeellistä kun kaverilla kuitenkin on ollut ennenkin samaa ongelmaa ja saanut ihan toimivat lääkkeet mutta aina ei pääse samalle lääkärille..ja kyllä kaverista näky että ei enää villasukat ja lämmin maito auta..

      • yks porvoolainen

        ne varmaan haluu siel sairaalas et kukaan ei parane ja että niitä saa tahallaan kiusata ja laittaa pahempaan kuntoon. ei ihme et ihmiset menee ja tappaa ittensä, jos hoitohenkilökunnan taso on tota. Minun isäni piti mennnä porvoon alasairaalaan sappikivien poistoon ja lääkäri poisti koko sapen ja hän meinasi kuolla jälki häiriöihin mitä siitä tuli. Kaksi kuukautta hesan sairaalas ja toinen kuukaus teholla. Lääkäri vain pyysi anteeksi ja kyseessä oli joku luukirurgi. olen itse heidän toimintaansa niin vihainen!!


    • hotgirls69

      mul ihan hyvii kokemuksii..

      • mitä?

        Aika monivivahteinen mielipide ... ; )


      • hotgirls69
        mitä? kirjoitti:

        Aika monivivahteinen mielipide ... ; )

        Mua on hoidettu avo psykiatrisel aina hyvin. Aina on ollut hyvä kontakti lääkäreihin, joskus tuntunu että ei ois osannu hommaansa, vain pari kertaa.


    • vanhusko

      olen käynyt "päivystykses" mun tilanteen takia, niillä oli siel tiedostois et yritin viikko sitten itsemurhaa. ja nytkin sanoin etten kestä enää. siel oli joku tosi idioottimainen lääkäri, joka antoi vain purkin käteen ja antoi määräyksen kuinka usein syödään. okei, itse lähdin omatoimisesti pois sairaalasta viime keskiviikkona kun ois pitäny käydä psykiatril ja mut päästettiin lähtee, vaikka olin kuoleman vaaras sillonkin, olin vetäny lääkkeitä liikaa. nytten tää lääkäri vain sano et kokeíle noilla, ei edes ehottanu osastolle jäämistä.. onko mua kohdeltu väärin? just kun sanoin et olisin halunnu apua. Kyse oli psykiatrisesta sairaalasta ja suljettu osasto

      • Tiedän tuon.

        ja siksi kun sinut sitten lähetettiin purkin kanssa pois niin sun itsemurha jutut hävis vai? Mä olen sitä mieltä noista lääkäreistä että niiden tärkein tehtävä olis kuunnella välil..ne saa sellasta ohjetta nykyään et ne katsoo ja tekee päätöksen sitten. Ei kuuntele meitä potilaita. Potilas lääkäri suhde pitäisi olla henk.kohtainen ja lääkäri tuntee potilaansa. nykyään me olemme vain pelinappuloita ja lääkäreiden vastuu on pienentynyt jonka taas näen että ne 0ole tarpeeksi päteviä. epäammattitaitosuus on usein epävarmuutta siksi sielt' saa ympäripyöreitä vastauksia..


    • Rautaa ranteisiin

      Tämän siitä saa, kun suljettujen osastojen potilaat pannaan avohoitoon. Osa päätyy hoitajiksi ja osa potilaiksi riitelemään keskenään. Joku yltää jopa poliitikoksi ja loput toimittajiksi. Se on ihan oikein. Hulluja pitää hoitaa kuumalla höyryllä ja jääkylmällä kylvyllä sekä pieksämällä saatana matkoihinsa.

      • ...

        Ne hullut jotka sieltä pääsivät juttelevat nyt täällä...


      • kannattaa mennä
        ... kirjoitti:

        Ne hullut jotka sieltä pääsivät juttelevat nyt täällä...

        mut ne hoitajat on vielä hullumpia. jos et ole käynyt. Kannattaa kokeilla. Siitä lystistä pitää maksaa ja palkkioksi saa huutoa, kiduttamista ja vankilassa olemista. Lisäksi seura on todella "mukavaa"


      • sitten
        ... kirjoitti:

        Ne hullut jotka sieltä pääsivät juttelevat nyt täällä...

        Ja jos ei sinne asti kerkee niin sitten viedään mustassa säkissä alasairaalaan. Joskus tuntuu et sekin parempi vaihtoehto kuin että yläsairaala


    • Ainakin.

      Tulee tunne kirungisella,kuin potilas olisi
      siellä vain hoitajien tiellä.

      • hoito kusee

        Itse vein aikoinaan täysin sekaisin olevan ihmisen sairaalan päivystykseen, lääkäri kutsui minut huoneeseen ja kertoi, ettei kyseinen henkilö ole lainkaan sekaisin, hän on vain huumorituulella. Pyysi minua huolehtimaan hänestä. Työt ja moraali eivät vain antaneet mahdollisuutta siihen.

        Vanhoista potilaskertomuksista kyllä kävi ilmi, että henkilö sairasti paranoidista skitsofreniaa. Vein hänet samantien jollekin noista psykologisista osastoista, joissa eivät niissäkään suostuneet sisäänkirjoittamaan häntä, kunnes sain todisteltua, että -20:n pakkasella ihminen on vaaraksi itselleen, jos ei tiedä mikä päivä on ja mitä kello on ja kaiken lisäksi ei uskalla mennä kotiinsa.

        Vittu kun oli vaikeaa saada silminnähden sekaisin oleva tyyppi hoitoon ja sitten ihmetellään kun porukat riehuu metroissa kirveiden kanssa yms. paskaa.


      • sairaala
        hoito kusee kirjoitti:

        Itse vein aikoinaan täysin sekaisin olevan ihmisen sairaalan päivystykseen, lääkäri kutsui minut huoneeseen ja kertoi, ettei kyseinen henkilö ole lainkaan sekaisin, hän on vain huumorituulella. Pyysi minua huolehtimaan hänestä. Työt ja moraali eivät vain antaneet mahdollisuutta siihen.

        Vanhoista potilaskertomuksista kyllä kävi ilmi, että henkilö sairasti paranoidista skitsofreniaa. Vein hänet samantien jollekin noista psykologisista osastoista, joissa eivät niissäkään suostuneet sisäänkirjoittamaan häntä, kunnes sain todisteltua, että -20:n pakkasella ihminen on vaaraksi itselleen, jos ei tiedä mikä päivä on ja mitä kello on ja kaiken lisäksi ei uskalla mennä kotiinsa.

        Vittu kun oli vaikeaa saada silminnähden sekaisin oleva tyyppi hoitoon ja sitten ihmetellään kun porukat riehuu metroissa kirveiden kanssa yms. paskaa.

        Psykiatrisesta minulla ei ole kokemusta mutta lasten poliklinikasta kyllä. Siellä lääkäri ilmoitti minulle ODOTUSHUONEESSA muiden potilaiden kuullen että lapsellamme oli todettu se ja se. Kun purskahdin itkuun lääkäri sanoi että he varaavat meille uuden ajan ja lähettää siitä tiedon postitse. Käveli sitten pois ja minä jäin siihen itkemään. Kaiken lisäksi lääkäri kertoi lapseni koko potilaskertomus äidilleni. Tämä tapahtui käytävässä, taas kerran muiden potilaiden edessä. Ymmärtääkseni lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus…
        Tässä vain muutama esimerkki.


      • samoin tääl
        sairaala kirjoitti:

        Psykiatrisesta minulla ei ole kokemusta mutta lasten poliklinikasta kyllä. Siellä lääkäri ilmoitti minulle ODOTUSHUONEESSA muiden potilaiden kuullen että lapsellamme oli todettu se ja se. Kun purskahdin itkuun lääkäri sanoi että he varaavat meille uuden ajan ja lähettää siitä tiedon postitse. Käveli sitten pois ja minä jäin siihen itkemään. Kaiken lisäksi lääkäri kertoi lapseni koko potilaskertomus äidilleni. Tämä tapahtui käytävässä, taas kerran muiden potilaiden edessä. Ymmärtääkseni lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus…
        Tässä vain muutama esimerkki.

        ei ole ensimmäinen kerta kun lääkäri tulee kertoo kaikkien muiden kuullen, että mitäs lääkettä sitä tarvitaan? ja heikottaako?


      • diagnoosit??
        samoin tääl kirjoitti:

        ei ole ensimmäinen kerta kun lääkäri tulee kertoo kaikkien muiden kuullen, että mitäs lääkettä sitä tarvitaan? ja heikottaako?

        Oma kokemukseni on se, ettei edes tehdä tarvittavia tutkimuksia itse ongelman syyn selvittämiseksi. Maksaa kuulemma liikaa. Itse saan ns. "hoitoa" vaivaan, jota minulla todennäköisesti ei ole. Vaiva, joka minulla oireiden puolesta on, vaatii tutkimuksia ja siihen ei ryhdytä ilman todella pitkää työkyvyttömyyttä.

        Tutkimuksiin vaaditaan vähintään noin puolen vuoden odotus, joten arvata saattaa, etten aio pysytellä yli puolta vuotta sairaslomalla vain saadakseni varmuuden asiasta, joka todennäköisesti pahimmillaan tuo eläkepaperit nenäni eteen. Pakko mennä kohta takaisin töihin ja pyytää kevennettyjä hommia, kun on pakko kuitenkin elantokin tienata.

        Jotenkin suolesta nämä jutut täällä kun on ulkomailla eri sairauden takia vetänyt kaikki mahdolliset tutkimukset läpi jopa leikkauksen mukaanlukien. Ikinä kukaan ei puhunut rahasta. Mihin v...uun ne verorahat täällä oikein menee auton maksuista puhumattakaan..??


      • Kokenut kaiken tietä

        Jouduin ambulanssikyydillä kirran osastolle selkärangan murtumien vuoksi.
        Arvatkaa, sainko kipulääkkeitä 1:nä aamuna?
        En saanut, ja hoitajan perustelu kipulääkekiellolle oli: "Kun sä nukut sitten koko ajan."

        Täydellinen ammattitaidon puute ko. osastolla! Päivystävään lääkäriin (oli siis viikonloppu) ei otettu lainkaan yhteyttä, vaikka jälkeen päin sain tiedon, että fasettinivelien murtumat ovat tuskallisimpia murtumia ihmiskehossa!
        Onneksi omaiseni soitti minulle ja välittömästi myös päivystävälle lääkärille, jonka jälkeen lääkkeitä tuotiin asian mukaisesti, mutta hoitajien kohtelu oli todella töykeää eli ala-arvoista.


    • kokemusta tuosta

      onneksi se ainakin toimii.

      • hc..

        ..toimii toimii..mä kävin siellä ni sanottii et tohon päähän ei auta enää ku lobotomia,mikä sittemmin on toteutettu ja lisäks annettii lähete porvoon aluesairaalaa jossA luvattii hoitaa eutanasia,että sitä odotellessa..


      • Nelli.......
        hc.. kirjoitti:

        ..toimii toimii..mä kävin siellä ni sanottii et tohon päähän ei auta enää ku lobotomia,mikä sittemmin on toteutettu ja lisäks annettii lähete porvoon aluesairaalaa jossA luvattii hoitaa eutanasia,että sitä odotellessa..

        On vitun syvältä.. no okei, osasto 5 ja 6, menettelee, ihan hyvää hoitoja, hoitajat mukavia, lääkäri ei niin ok. Lasten osasto ja päiväkirurgiselle täydet pisteet. Mutta...PÄIVYSTYS!!!!!!!!!!!! Joka ikinen lekuri perseestä..muutamat hoitajat ovat olleet todella mukavia, etenkin yks


      • Yhden lekurin putiik
        Nelli....... kirjoitti:

        On vitun syvältä.. no okei, osasto 5 ja 6, menettelee, ihan hyvää hoitoja, hoitajat mukavia, lääkäri ei niin ok. Lasten osasto ja päiväkirurgiselle täydet pisteet. Mutta...PÄIVYSTYS!!!!!!!!!!!! Joka ikinen lekuri perseestä..muutamat hoitajat ovat olleet todella mukavia, etenkin yks

        Sairaalan hoitovastuulle kuuluvat Porvoo (n.46.000 asukasta), Sipoo, Loviisa ympäristökunnat JA päivystyksessä VAIN YKSI LÄÄKÄRI!
        Näin meitä veronmaksajia kohdellaan Porvoossa.


    • miukumaukui

      en pysty ottamaan tosissani ihmisiä jotka haukkuvat porvoon sairaalan psyk. osastoa. mutta toisaalta jos on psyk. osastolla potilaana niin eihän heitä pidä kuunnella koska he ovat psyk. osastolla koska heillä on päässä jotain vikaa. hulluja kohdellaan niinkuin hulluja kuuluu kohdella

      • huh, hellettä..

        Itse en ole hoidossa enkä ole koskaan ollutkaan mutta lähiomainen on ja venäläinen lääkäri on tuonut neukkulan sydeemit osastolle, sielähän psyk.hoito oli rangaistuskeino toisinajattelijoille. Mee ite sinne hoitoon niin tiedät tai sitten et....et...et...silleen.
        niin


      • Lähiomainen
        huh, hellettä.. kirjoitti:

        Itse en ole hoidossa enkä ole koskaan ollutkaan mutta lähiomainen on ja venäläinen lääkäri on tuonut neukkulan sydeemit osastolle, sielähän psyk.hoito oli rangaistuskeino toisinajattelijoille. Mee ite sinne hoitoon niin tiedät tai sitten et....et...et...silleen.
        niin

        Venäläiset on kadonnu johonkin, mutta ei ne suomalaisetkaan "lääkärit" ole
        sen viisaampia; eivät kuuntele potilasta saatika lähiomaisia.
        Pakkosyöttävät sopimattomia lääkkeitä.
        Taka-ajatuksena on kenties, että kun sivuvaikutusten takia potkaisee tyhjää:
        On taas yksi potilas vähemmän.
        Ja hoitajat ovat ilmeisesti sellaisia etteivät ole löytäneet oikeaa työtä.


    • potilas entinen

      Ihmettelen...........!!!!!!!!! mun kaveria "hoidettiin" siellä. Heitettiin ulos, vaikka itsetuhoisia ajatuksia :0 Hyvin epäammattimaista. Sen takia kaikki hoitsutkin lähtee sieltä.. Johtoportaas kusee ja pahasti

    • Gallifrey´s son

      Itse olen saanut hyvää hoitoa, niin sairaalassa kuin psykan puolelta. Sikainfluenssan takia olin pari vuotta sitten eristyksissä, ja sain aina nopeasti hoitoa ja apua, jos oli tarvis. Ystävällistä sellaista myöskin. Masennukseni takia sain myös nopeasti apua psykiatriselta, ja ystävällistä sellaista. Ei mitään tossa mielialalääkkeitä, kotiin lepäämään, ihan kunnon asiallista apua sain. Lisäksi psykpolillla olen käynyt säännöllisesti, ja oloni parannettua on terapiaa vähennetty, tarpeen mukaan.

    • Yksi heistä

      Sairaalan toimintaa ei käsitellä tällä foorumilla ensimmäistä kertaa, joten vastaukseni yleisesti kaikkeen jo nähtyyn ja kuultuun:

      Kaikkien kannalta ikävimpiä on ne tilanteet, joissa aletaan kovin sanoin arvostelemaan organisaation toimintaa, josta ei itse ymmärrä yhtään mitään. Huudetaan ja haukutaan lääkärit ja hoitajat ja räyhätään siihen malliin että missä tahansa muualla se tulkittaisi kunnianloukkaukseksi. Hetkeäkään ei mietitä, että ollaanko nyt varmasti oikeassa paikassa meuhkaamassa, tekevätkö nämä ihmiset vain työtään, yhteisesti sovittujen toimintamallien ja ohjeiden mukaan.

      Jos ihmisen tila ei lääketieteellisesti vaadi erikoissaraanhoidon tasoista sairaalahoitoa (jota Porvoon sairaala, HUS, tarjoaa), on ihan turha tulla sairaalaan räyhäämään että kun ei tutkita, hoideta, ja tehdä sitä ja tätä ja tota. Ja tokihan se on hoitajan ylimielisyyttä että yrittää ohjata asianmukaisempaan hoitopaikkaan? Ja eihän sitä nyt hyvänen aika terveyskeskukseen voi mennä, "eihän siellä kukaan osaa mitään ja asioille ei tapahtu mitään...". Ja yleensä apu vaivaan on saatava just nyt, usein vielä niin että vaiva on kestänyt viikkoja, jopa kuukausia, mutta juuri nyt yhtäkkiä klo 17 perjantai-iltana potilas saa päähänsä että "tämä asia on nyt selvitettävä ja tutkittava...". Uskon, että tästä suurimmassa osassa konflikteja on kysymys.

      Ja mitä tulee yleisellä tasolla päivystyksen toimintaan, niin muistakaa hyvät ihmiset, että siellä hoidetaan usein hyvinkin kriittisesti sairaita, silloinkin kun aulassa istuessa tuntuu että mikä ihme tässä kestää, kun eihän täällä ole edes ruuhkaa... Joku toinen saattaa samaan aikaan taistella hiljaa hengestään suljettujen ovien takana. Aulassa istuessasi voit olla onnellinen siitä, että et itse ole esimerkiksi se sydäninfarktin tai aivohalvauksen saanut, tai massiivisesta verenvuodosta kärsivä potilas, jonka elämä voi olla minuuteista kiinni, ja jonka voi pelastaa enää asiansa osaava ja ammattitaitoinen lääkäri ja hoitohenkilöstö.

      Moni on käynyt kiittämässäkin vielä jälkeenpäin.

      • Hukatut minuutit

        Jos on minuuteista kiinni, Ei apua saa Porvoon sairaalassa.Lääkäri ei tule
        nopeasti paikalle eikä hoitajat uskalla toimia jos lääkäri ei ole käynyt.
        Eikä esim. aivoinfarktin saanutta ensihoito edes kuljeta Porvoon sairaalaan
        vaan vie Helsinkiin.
        Että "yksi heistä" revi itsellesi ylpeyttä siitä.


      • Poitilas

        Päivystyksessä vain yksi lääkäri - siksi kestää tunteja odotella kovissa kivuissa! Päin persettä ovat Porvoon sairaalan asiat!!!

        Tutkimuksista: Kärsin kovista, polttavista vatsakivuista, oksennellen myös.
        PAS: Sain ajan vatsan tähystykseen PUOLEN VUODEN KULUTTUA lääkärissä käynnistäni!


      • popii2
        Hukatut minuutit kirjoitti:

        Jos on minuuteista kiinni, Ei apua saa Porvoon sairaalassa.Lääkäri ei tule
        nopeasti paikalle eikä hoitajat uskalla toimia jos lääkäri ei ole käynyt.
        Eikä esim. aivoinfarktin saanutta ensihoito edes kuljeta Porvoon sairaalaan
        vaan vie Helsinkiin.
        Että "yksi heistä" revi itsellesi ylpeyttä siitä.

        ÄÄLIÖ


    • ölkghfpågäönk

      perseestä on koko sairaalan toiminta

      • Yksi heistä

        Juuri tämän tasoiseen kommunikaatioon ja palautteen laatuun hoitohenkilöstö onkin tottunut, joten eipä tässä mitään uutta. :)


      • joo porvoon sairaala
        Yksi heistä kirjoitti:

        Juuri tämän tasoiseen kommunikaatioon ja palautteen laatuun hoitohenkilöstö onkin tottunut, joten eipä tässä mitään uutta. :)

        Kyllä tänään taas huomattiin. Miten paljon maksaa hoitajalta saada ystävällinen
        palvelu porvoon sairaalassa. Itse makaat toimenpidehuoneessa virtsaongelman
        takia. Joka on operaatiolla möhlitty aikoinaan sairaalassa.
        Hoitaja ja lääkäri totes kokeilevansa ensimmäistä kertaa
        asentetaanko tämä vatsanläpi asetettu katetri näin.
        "ja sehän ei voi sattua" vaikka kipu oli tautinen kun vanha repimällä
        revittiin rakosta pellolle. Pyysin saada lopuksi paperia kun olin
        ympäri päältä kusessa. "Ota itse vain":-D:-D
        Kiitin niitä vielä.


    • Että semmosta

      Minä kävin synnyttämässä porvoon sairaalassa. Kotiinlähtöpäivänä tultiin kyselemään masennuksestani ja sen lääkityksestä huonetoverin kuullen kahteen otteeseen kahden eri hoitajan toimesta! Että näin hienovaraista toimintaa! Eipä auttanut, vaikka sanoin, etten ole enää masentunut enkä syö enää lääkkeitä psykiatrin luvalla ja suosituksesta. Muuten siellä sain kyllä ihan asiallista kohtelua mutta tuo jäi hampaankoloon. Aikuispsykiatrian polin puolella aikoinani asioituani voin sanoa, että siellä ainakin oli osaava ja erittäin ystävällinen henkilökunta. Eiköhän näitä joidenkin mainitsemia mätiä omenia ole ihan joka työpaikalla ja yksi työpaikka se on Porvoon sairaalakin muiden joukossa.

    • sisi

      joopa, mätiä omenoita on joka ammattiryhmässä... on hyviä hoitajia ja on huonoja hoitajia ja lääkäreitä... eipä se katso ammattikuntaa, aina on mätiä.. niin Porvoon sairaalassa kuin missä tahansa paikassa. Joten jokainen meistä, missä tahansa ammatissa olemmekin, teemme parhaamme, eikö niin??? Niin kuin kaikki ajattelis, niin hyvin menis. Mutta on niin monta, jotka tekevät vain sen minimin... se on säälittävää... ja hiukka pelottavaakin!?

      • Aikuinen Nainen

        On nää ihmiset kyllä tavan tyhmiä. Jos olisi oikeasti jotain asiaa, niin kannattaisiko silloin antaa palautetta suoraan sinne, missä on ollut hoidoissa. Sairaalalla, myöskin Porvoossa on potilasasiamies, joka voi tarvittaessa auttaa. Mutta toisaalta tyhmyyteen ei taida mikään auttaa. Hyvää loppuelämää!


      • lurppa10
        Aikuinen Nainen kirjoitti:

        On nää ihmiset kyllä tavan tyhmiä. Jos olisi oikeasti jotain asiaa, niin kannattaisiko silloin antaa palautetta suoraan sinne, missä on ollut hoidoissa. Sairaalalla, myöskin Porvoossa on potilasasiamies, joka voi tarvittaessa auttaa. Mutta toisaalta tyhmyyteen ei taida mikään auttaa. Hyvää loppuelämää!

        Jep potilasasiamies, keskustelin hänen kanssaan äitini hoidosta kun halusin tehdä valituksen. Hän sanoi ettei kannata tehdä vielä kun äitini on porvoossa voi tulla vaikeuksia hoidossa. Se oli mielestäni uhkaus tai ainakin pelottelua.


      • Potilas 10
        lurppa10 kirjoitti:

        Jep potilasasiamies, keskustelin hänen kanssaan äitini hoidosta kun halusin tehdä valituksen. Hän sanoi ettei kannata tehdä vielä kun äitini on porvoossa voi tulla vaikeuksia hoidossa. Se oli mielestäni uhkaus tai ainakin pelottelua.

        Vaikka vanhempi juttu, niin olen kanssasi aivan samaa mieltä: sairaalan potilasasiamies on ammattitaidoiltaan arvoasteikon alapäässä!
        Keskustele ihmisen kanssa, joka ei osaa edes katsoa asiakastaan silmiin, vähättelee kaikkea, mitä sanot, ja käynnin lopputulos on = 0.


      • Entinen asiakas
        Potilas 10 kirjoitti:

        Vaikka vanhempi juttu, niin olen kanssasi aivan samaa mieltä: sairaalan potilasasiamies on ammattitaidoiltaan arvoasteikon alapäässä!
        Keskustele ihmisen kanssa, joka ei osaa edes katsoa asiakastaan silmiin, vähättelee kaikkea, mitä sanot, ja käynnin lopputulos on = 0.

        Juuri näin. Täysi uuno koko emäntä!


    • juuh totta

      On se kumma. Et psykiatrisella puolella ei oteta tosissaan.
      Ei ne lääkkeet kouraan vaan ole aina ratkaisu. Potilastakin
      pitää kuunnella. Tämä ei porvoossa onnistu

      • tod entinen potilas

        Kuinkahan moni tälläkin hetkellä värjöttelee suljetuissa
        huoneissa ja saa vääränlaista apua lääkäreiltä.


    • potilas nro 2013

      Olen saanut hyvää hoitoa ja palvelua Porvoon sairaalassa. Se on sitä samaa kuin muissa ammattiryhmissäkin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan! Ei hoitajat eivätkä lääkärit ole enää pyyteettömiä ihmisten auttajia. Hekin ovat ihmisiä.

      Kiitos kaikille Porvoon sairaalassa työskenteleville :)

    • Palaute.Negatiivinen

      Iso miinus Porvoon sairaalan synnärille sekä osasto kutoselle. Tässä viestissä ei ole mitään asiatonta saati perätöntä, vaan perustuu kahden perheen valitettaviin omakohtaisiin kokemuksiin.

    • yksi mitätönkö?

      porvoon psykiatrisella avo-osastolla on niin julmaa kohtelua että. aina et saa tarvittavaa vaikka listoilla lukee, lääkäria tapaat ehkä kerran kaks kolmessa kuukaudessa, ja et tee muuta kuin suunilleen makaat siellä. ei mitään muutoksii tehä ei niin ei mitään. ehkä vähän ryhmii ja tyhmii kotikäyntejä, ja kotikäynnin tarkoituksena on ... ? jaa'a enpä tiiä siivoiltiin ainakin jos ei muuta.... ja hoitajat ei kuuntele sinnuu ollennkaan ei edes lääkäri. jouduin meneen tk. lääkäriin jalan takii kun avon lekuri sano että siinä on vain rasitus vamma... ylläri ylläri ei ollutkaan vaan verisuonitukkeuma... ja edelleen on vaikka sain voiteen siihen joka ei näytä tehoavan koska voipi olla että se on menny syvemmälle.... ja nyt mulle on tullu jotain haittavaikutuksii lääkkeistä EIKÄ niitä suostuta vaihtamaan!!! että tällästä mun kohalla on hoijot ja nyt on ollu kovia kohtauksia ja silti heitätään pihalle tän kuun aikana....

    • Omainen

      Joskus Porvoon sairaalassa asioidessa tuntuu ettei sinne ensin tahdo päästä
      muuten kuin että on niin sairas "että on pää kainalossa".
      Mutta sieltä ollaan sitten kyllä heti kotiuttamassa vaikka olet kuinka puolikuntoinen.
      Entä mitä tulee os. 23:een, siellä lähinnä hoitajat ja potilaat erottuvat siitä kum-
      malla on avaimet ja punainen hälynappula.Potilailla ei ole edes huoneissaan
      hälytysnappulaa!
      Lääkärit syöttävät vääriä lääkkeitä, vaikka lähiomaiset ovat kertoneet niiden aihe-
      uttamista sivuvaikutuksista.

    • Kokemusta on.

      Toivottavasti Porvoon sairaalan os. 23 myrkkymaakarit katsoivat 26.05.-14
      YLE TV 1:stä tulleen MOT-ohjelman jossa käsiteltiin masennuslääkkeiden
      käyttöä Suomessa ja miten ihmisiä lääkitään sairaseläkkeelle.
      Lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan tulisi toimia ihmisten sairauksien hoita-
      miseksi ja hengenpelastamiseksi, mutta nyt nämä myrkkymaakarit tekevät
      ihmisistä sairaita syöttämällä vaivaan kuin vaivaan pillereitä, sekä välittämättä
      niiden aiheuttamista sivuvaikutuksista, eikä näille pillerin syöttäjille tosiaankaan
      mene mitenkään perille vaikka potilas ja lähiomaiset kuinka ilmoittavat haitta- ja
      sivuvaikutuksista.

      • VaarinUkulele

        Myrkkymaakari on helppoheikin viitta harteilla. Unta näet, jos valan vannoneet sinun, tai MOT:n, neuvoista ottaisi vaarin.


    • mersiiii

      Nuorisopsykiatrian poliklinikalla olen itse saanut ainakin hyvää palvelua.

      Uskoivat kertomani (ketjussa oli joitain joita ei oltu uskottu), sain lääkityksen ja siihen asianmukaisen seurannan. Hoitaja on mukava, aikoja saa sen enintään kolme viikossa (eli ei joudu odottamaan tosiaan kauaa). Aikataulut toimii, apua saa hyvin ja monipuolisesti. Vaitiolovelvollisuus toteutuu kiitettävästi.

      Mutta tämä on vain minun kokemukseni (yhdestä sairaanhoitajasta ja psykiatrista) joten joku muu voi olla ihan eri mieltä.

      • KekkonenKekkonen

        Jos ympäristö aktivoi yläkertaasi hermostukseen, ahdistukseen asti, niin mikä sai sinut kuvittelemaan, että vika on sinussa? Arvaan; lääkärit ja/tai hoitajat.

        Älkää menkö syyttä suotta lankaan, he tarvitsevat teitä enemmän, kuin te heitä.


    • leijarouva

      Porvoossa erittäin hyvää palvelua psyg.polilla. Hoitajalle ja lääkärille saa hyvin aikoja ja jatkohoito toimii.Kiitos kun olette saaneet minut elämään kiinni.

    • AsiallinenAsiakas

      Toiset ihmiset saavat jostain syystä melkein kaikkialla "huonoa palvelua" kaupat on huonoja, koulut on huonoja, sairaalat on huonoja.
      Ise en ole saanut huonoa palvelua Porvoon Sairaalassa, terveysasemilla, hammashoitolassa enkä marketissa. En myöskään tiedä lähipiiristäni sellaisia ihmisiä, jotka olisivat.
      Mistäköhän mahtaa johtua?

      • tästä johtuu

        Olet kaiken nielevä vässykkä ja lähipiirisi samanlaisia.
        Tästä se johtuu.


      • Trv. hoitsu

        Pikkujutut hoituvatkin keneltä tahansa helposti ja "kivuitta", mutta odota, kun sairastut vakavasti - silloin tulee se negatiivinen totuus ilmi kaikkien edellä mainittujen hoitopisteiden osalta!

        Ps. Marketeissa saamme kaikki erittäin hyvää palvelua ja iloisia hymyjä aina niissä käydessämme!


    • Hullujenhuone23

      Koko 23 osasto pitäisi ajaa alas. Helsinkiin vaan psykiatrian osastolle.

      • hopevalley

        Ei muuta kuin muuttokirjaa Hesaan laittamaan, sitten pääset sinne hoitoon. Olleppa hyvä ja ota se pääsi pois perseestä.


    • nishi

      Itse olen ollut usempaan kertaan potilaana osasto 23:lla ja ilman sitä en olisi enää hengissä. Kiitos hoitajat ja lääkärit, teette työtä jota ei arvosteta riittävästi.

    • susiola

      Hyvää hoitoa olen porvoossa saanut jo vuosia.Olen ollut 22 osastolla kauan ja jonkin verran 23:lla.Nyttemmin olen pärjäillyt kotona/avopuolen hoidolla.

    • Venla1

      Huono hoito,kokemus oman lapsen hoidosta,onneksi muuttaa pian Porvoosta pois, niin olisi mahdollisuus saada parempaa hoitoa muualla.

    • Anonyymi

      Nykyään porvoossa ei ole kuin osasto 23.Kaikki muu psykiatrianhoito on lakkautettu.

      • Anonyymi

        Osasto 23 on sairaalapuolella ainoa jäljellä oleva hoito, osasto 22 lakkautettiin v.2014.Avohoitopuolella on toimintaterapiaa yms.


    • Anonyymi

      Läntinen terveyskeskus toimii hienosti lääkärit huolellisia mutta lausunto Porvoon sairaalasta arveluttaa keuhkot rohisee ei vaadi jatkotoimenpiteistä,ei seurantaa?.

      • Anonyymi

        Voi seurannan järjestää terveyskeskuksessa. Miksi siihen tarvittaisiin sairaalaa.


    • Anonyymi

      Särkee sydäntä lukea kommentteja vuodelta 2008. Onneksi toiminta, lääkärit ja hoitajat ovat kehittyneet vuosi vuodelta. Osa heistä.

    • Anonyymi

      Kerro niiden hyvien lääkäreiden nimet. Olisin kiitollinen+

    • Anonyymi

      Olisi jo aika sulkea koko sairaala.

    • Anonyymi

      Johto ois pitänyt vaihtaa kokonaan viimeistään 10 vuotta sitten !

      • Anonyymi

        Ja sinun isäs olis pitäny vetää KÄTEEN,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun isäs olis pitäny vetää KÄTEEN,

        De bara så ,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De bara så ,,,

        Sån där Lakana pommi ,,


    • Anonyymi

      pappa dins runkspyorna hål dom för dej själv ,

      • Anonyymi

        Eihän se meidän vika jos suksi ei luista ,,heller va ,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se meidän vika jos suksi ei luista ,,heller va ,,

        sehän ihan vapaa missä käy ..älä mee porvooon sairaalan ,,,ei me kaivata edes tollkasi junteja ,,


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe