naimisissa olevan miehen kanssa

Jo epätoivoinen

Olen ollut suhteessa naimisissa olevaan mieheen (työkaveriini) yli 2-vuotta. Aluksi homma oli molemmille vain satunnaista huvia minäkin olin naimisissa, mutta liitto veteli jo viimeisiään. Pikkuhiljaa meistä tuli hyviä ystäviä, luotettuja ja tunnustimme rakastavamme toisiamme.

Vuosi sitten mies kertoi meistä vaimolleen ja halusi erota. Jälkeenpäin ajattelimme, että se oli varmaan virhe? Vaimo tuli työpaikalleni ja haukkui minut ja yritti sen jälkeen itsemurhaa. Mies jäi kotiin ja yritti tosissaan saada avioliiton toimimaan, mutta asia ei toiminut. Emme tapailleen kahteen kuukauteen (kesälomat). Syksyllä vanhat tunteet palasivat heti näimme toisemme lomien jälkeen ja jatkoimme suhdetta.

Nyt tilanne on taas siinä pisteessä, että mies haluaa erota, mutta ei osaa sanoa/saa asioita vietyä eteenpäin, ettei tapahdu samaa kuin kesällä. Minä en välillä enää edes jaksa välittää ja yritän kokoajan irtautua suhteesta, että tähän tulisi jokin ratkaisu. Välillä negatiiviset miestä kohtaan saavat vallan, enkä halua kuullakkaan enää koskaan koko miehestä.

Mies vannoo rakastavansa minua ja sanoo, että haluaa olla tulevaisuudessa minun kanssa, mutta epäilen vahvasti. saako hän kuitenkaan mitään tehtyä.

Auttakaa pitäisi minun väenvängellä irtautua tästä miehestä ja antaa hänen tehdä itse omat ratkaisunsa omalla tahdillaan vai pakotanko valitsemaan nyt ja tässä? Vaikea on erota kun näemme toisiamme päivittäin töissä. Meidän välinen yhteys on niin vahva, että kumpikaan ei ole omien sanojen mukaan kokenut koskaan mitään vastaavaa. Kuullostaa varmaan kornilta, mutta tämä mies on se oikea minulle. Uskon, siihen että hän kyllä oikeasti rakastaa ja hän pyytää minua odottamaan. Odotanko vai lähdenkö kylmästi ja uskon siihen, että hän tulee jos minua tosissaan rakastaa?

Älkää tuomitko pettämisestä. Uskon vielä rakkauteen, jos tässä on se unelmieni mies, niin päästänkö häne menemään?

Eikö sodassa ja rakkaudessa ole kuitekin kaikki keinot sallittuja. Kiitos, jos jaksoit lukea ja vielä enemmän, jos saan kommentteja tähän viestiin

44

12756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutulta

olen itse lähes samanlaisessa tilanteessa,mutta emme tapaa päivittäin.Nyt olen tehnyt ratkaisuni ja päättänyt,etten enää painosta häntä....jos hän haluaa olla kanssani niin kyllä hän varmasti tekee ratkaisunsa,jos haluaa valita vaimonsa,niin en voi mitään. Mulla on kuitenkin elämä elettävänä ja en voi olla kenenkään "varauksessa" jos sattuisi tulemaan ero.Tilanne on raastava ja ikävä toisen syliin kauhea,mutta nyt olen päättänyt elää myös omaa elämää.Rakkaus sattuu...

• jo epätoivoinen

kiitos viestistäsi. kuinka kauan teidän suhde on jatkunut? kuinka usein tapaatte? oletko tavannut miehen vaimon?

• meiramiina

Kaikkihan toki on sallittua, sodassa,rakkaudessa,vihassa ja kaikessa muussakin.Tunnut olevan niin varma tunteittesi "aitoudesta" että jatka toki kakkosnaisena olemistasi.Tuolle miehelle taitaa kuitenkin merkitä vaimonsa ihan jonnin verran, että sinä voit ainoastaan toivoa että tuo epätoivoinen vaimo ei enää jonain päivänä olekaan enää epätoivoinen, hän joko potkaisee sinun unelmiesi miehen suoraan sun syliisi tai löytää uuden.Mitä sitten,kun "elämäsi mies" itkeekin menetetyn vaimonsa perään...?

• Tasavertainen

...kiva jos vielä ilmoittaisit teidän ikänne. Jotenkin tuntuu siltä, että AP:t heittäessään eetteriin oman TODELLISEN iän, huomaavat että saavat samalla hyvän otteen siitä omasta lusikastaan. Ei ne omat ihmissuhdeasiat nyt niin vaikeita ole, kun vaan muistaa laittaa jäitä hattuun eikä pipoa liian tiukalle. Siispä...

1. Toista ei voi pakottaa mihinkään, mutta itseään pystyy kontrolloimaan jos vain haluaa.

2. Rakkauden "vannomista" voi tehdä kuka vaan, mutta on eri asia kuka sitä toteuttaa.

3. -"Meidän välinen yhteys on niin vahva, että kumpikaan ei ole omien sanojen mukaan kokenut koskaan mitään vastaavaa." ...Pitkään avioliitossakin olleet voivat erota kun se kipinä vain sammuu, ja koska te ette ole identtisiä kaksosia niin se "vahva yhteys" voi olla kuin lujalevy eli siis lujaa on vain nimessä!

4. Uskot rakkauteen, mutta oletko kuullut RAKASTUMISESTA?? ...eivätkö ne ole eri asioita???

5. Sanonta- "Sodassa ja rakkaudessa on kaikki keinot... etc." , on vain sanonta. Sodassa on OIKEASTI sääntöjä joita pitää noudattaa, jotta välttyy Haagin sotarikostuomioistuimelta...tai sitten pitää olla riittävästi pätäkkää vrt. USA, jolloin voi "ostaa" ne keinot.

6. Muista siellä työpaikassa tehdä myös TÖITÄ, jotta saat palkan ja leipää pöytään... koska jos teidän hommasta ei tule mitään, voi työviikot tuntua pitkiltä kuin nälkävuosi (varsinkin jos se ihana mies on työparina).

En halua olla mitenkään ilon pilaaja, pikemmin päinvastoin -rakkaus ja rakastuminenkin on mukavia juttuja. Mutta jotta välttyy enemmiltä kolarivaurioilta kannattaa ainakin turvavyö kiinnittää. Toivotan todellakin tsemppiä... ja alamäessä kannattaa painaa välillä jarrua jotta pysyy tiellä.

• jo epätoivoinen

Ikää minulla on 34-vuotta ja mies on 5-vuotta vanhempi.

omasta mielestänikin nämä asiat kuullostavat niin täysin naivilta, että miten voin uskoa johonkin lupauksiin. Mutta mutta kun se tulee omalle kohdalle niin asia on eri. enkä epäile hetkeäkään miehen tunteiden aitoitutta.

uskon rakkauteemme tässä ja nyt. olen tietoinen rakastumisen ja rakastamisen välisestä erosta.

Työhön nämä tunteet eivät vaikuta, osaamme erottaa työasiat ja henkilökohtaiset asiat, niitä ei tietääkseni muutenkaan viedä työpaikoille, niitä henkiökohtaisia asioita.

• Tikkitakkiliini

Todella hyviä ja järkeviä kommentteja Tasavertaiselta.

• sadadaas

hyi helvetti ällöttää mua ainakin tollaset pettäjät... onnee vaan kaikille teille

• Petter X

"Uskon vielä rakkauteen, jos tässä on se unelmieni mies, niin päästänkö häne menemään? "

Unelmiesi mies? Mies joka pettää vaimoaan, jonka rinnalla on alttarilla luvannut seisoa myötä- ja vastoinkäymisissä? No kylläpäs onkin unelma! Ei muuta kuin kimppuun kuin sika limppuun. Viimeistään parin vuoden päästä hän tekee sulle samat, sitten palaatkin tänne kiltisti kuin pikku sika vinkumaan että mies jätti. Ja me nauramme. Ikään kuin pettäjän tiestä voisi olla jotain epäselvyyksiä.

• jo epätoivoinen

tunteiden kohdetta kun ei voi aina valita, tuskin minä olen ensimmäinen tässä maailmassa, joka rakastuu varattuun ihmiseen. asiatkaan eivät ole aina näin mustavalkoisia kuin miltä näyttävät / kuullostavat.

uskotko siihen, että jokaiselle on oikeasti täällä joku, joka on enemmän kuin muut? olen pahoillani, jos saat toisen ahdingosta itsellesi tyydytystä. ja me nauramme. arvasinkin, että näitä viestejä tänne tulee, että hah hah, siitäs saat.

hyvää jatkoa myös sinulle ja toivottavasti sinäkin löydät sen, jota rakastaa ja joka rakastaa sinua.

• ihan...
        jo epätoivoinen kirjoitti:

tunteiden kohdetta kun ei voi aina valita, tuskin minä olen ensimmäinen tässä maailmassa, joka rakastuu varattuun ihmiseen. asiatkaan eivät ole aina näin mustavalkoisia kuin miltä näyttävät / kuullostavat.

uskotko siihen, että jokaiselle on oikeasti täällä joku, joka on enemmän kuin muut? olen pahoillani, jos saat toisen ahdingosta itsellesi tyydytystä. ja me nauramme. arvasinkin, että näitä viestejä tänne tulee, että hah hah, siitäs saat.

hyvää jatkoa myös sinulle ja toivottavasti sinäkin löydät sen, jota rakastaa ja joka rakastaa sinua.

Oikeassa ettei tunteilleen voi mitään. Sen sijaan ihminen itse pystyy tällaisissa tilanteissa valitsemaan mitä tekee ja miten sen tekee.

• Petter X

"tunteiden kohdetta kun ei voi aina valita"

Kuten joku jo sanoikin, niin vaikka tunteitaan ei voisi valita niin tekonsa voi valita. Esimerkiksi yksi asia mitä voi valita on, että jos tietää jonkun ihmisen kanssa olemisen olevan "väärin", niin tähän ihmiseen voi pitää välimatkaa.

"oka rakastuu varattuun ihmiseen. asiatkaan eivät ole aina näin mustavalkoisia kuin miltä näyttävät / kuullostavat."

Pettäminen on pettämistä. Avioliiton rikkominen on avioliiton rikkomista. Ei noissa jutuissa ole mitään välivaiheita. Joko petät tai et petä. Typerä ja lapsellinen väite, että esimerkiksi pettämisen suhteen olisi jotain välimuotoja. Asiat ovat näiden juttujen suhteen mustavalkoisia. Ainoastaan moraaliton pettäjä löytää pettämisestä harmaan vyöhykkeen, mutta hän yrittääkin pettää ennen kaikkea itseään.

"uskotko siihen, että jokaiselle on oikeasti täällä joku, joka on enemmän kuin muut?"

En. Joku on enemmän kuin joku toinen, mutta ei ole mitään absoluuttista "oikeaa". Ihminen ei synny tähän maailmaan toisen ihmisen pariksi. Jos haluat täydellisiä pareja, kokeile etsiä vaikkapa alkuhiukkasista. Alkuhiukkasilla on usein täydellinen vastapari.

" olen pahoillani, jos saat toisen ahdingosta itsellesi tyydytystä."

Saan tyydytystä kun typerykset saavat silmilleen tehtyään kaiken juuri toisin kuin ihmiset yrittävät neuvoa. Oma asiasi jos teet valintoja joista 100 % varmuudella seuraa huonoa onnea, epäonnea ja tuskaa. Kuten sanottu, älä tule ainakaan tänne vinkumaan sen jälkeen kun asiat ovat menneet päin persettä - kuten ne tulevat menemään, ihan kuten täällä on ennustettu.

"ja me nauramme."

Katsotaan kuka viimeksi nauraa. Minä en ole se uskottomuudessa elävä joka uskottelee itselleen tekevänsä oikein.

"hyvää jatkoa myös sinulle ja toivottavasti sinäkin löydät sen, jota rakastaa ja joka rakastaa sinua."

Jos haluat vittuilla, älä laita loppuun mitään onttoja toivotuksia. Yritä valita joku linja ja pysyä sillä.

• Tikkitakkiliini
        Petter X kirjoitti:

"tunteiden kohdetta kun ei voi aina valita"

Kuten joku jo sanoikin, niin vaikka tunteitaan ei voisi valita niin tekonsa voi valita. Esimerkiksi yksi asia mitä voi valita on, että jos tietää jonkun ihmisen kanssa olemisen olevan "väärin", niin tähän ihmiseen voi pitää välimatkaa.

"oka rakastuu varattuun ihmiseen. asiatkaan eivät ole aina näin mustavalkoisia kuin miltä näyttävät / kuullostavat."

Pettäminen on pettämistä. Avioliiton rikkominen on avioliiton rikkomista. Ei noissa jutuissa ole mitään välivaiheita. Joko petät tai et petä. Typerä ja lapsellinen väite, että esimerkiksi pettämisen suhteen olisi jotain välimuotoja. Asiat ovat näiden juttujen suhteen mustavalkoisia. Ainoastaan moraaliton pettäjä löytää pettämisestä harmaan vyöhykkeen, mutta hän yrittääkin pettää ennen kaikkea itseään.

"uskotko siihen, että jokaiselle on oikeasti täällä joku, joka on enemmän kuin muut?"

En. Joku on enemmän kuin joku toinen, mutta ei ole mitään absoluuttista "oikeaa". Ihminen ei synny tähän maailmaan toisen ihmisen pariksi. Jos haluat täydellisiä pareja, kokeile etsiä vaikkapa alkuhiukkasista. Alkuhiukkasilla on usein täydellinen vastapari.

" olen pahoillani, jos saat toisen ahdingosta itsellesi tyydytystä."

Saan tyydytystä kun typerykset saavat silmilleen tehtyään kaiken juuri toisin kuin ihmiset yrittävät neuvoa. Oma asiasi jos teet valintoja joista 100 % varmuudella seuraa huonoa onnea, epäonnea ja tuskaa. Kuten sanottu, älä tule ainakaan tänne vinkumaan sen jälkeen kun asiat ovat menneet päin persettä - kuten ne tulevat menemään, ihan kuten täällä on ennustettu.

"ja me nauramme."

Katsotaan kuka viimeksi nauraa. Minä en ole se uskottomuudessa elävä joka uskottelee itselleen tekevänsä oikein.

"hyvää jatkoa myös sinulle ja toivottavasti sinäkin löydät sen, jota rakastaa ja joka rakastaa sinua."

Jos haluat vittuilla, älä laita loppuun mitään onttoja toivotuksia. Yritä valita joku linja ja pysyä sillä.

"Saan tyydytystä kun typerykset saavat silmilleen tehtyään kaiken juuri toisin kuin ihmiset yrittävät neuvoa. Oma asiasi jos teet valintoja joista 100 % varmuudella seuraa huonoa onnea, epäonnea ja tuska"

Aika ikävistä asioista sinä tyydytyksesi saat. Ihminen tekee elämänsä aikana jumalattoman suuren määrän valintoja ja en usko olevan ihmistä, joka ei joskus valitsisi väärin. Muiden ihmisten neuvoissa on joskus myös latautumia omista arvoista eikä missään ole varmastikaan sitä ainoaa ja oikeaa viisasta.

Aika ja ympäröivä yhteiskunta tuo tähän omat osansa. Aikoinaan ihmiset elävät "laumoissa" joissa vahvin uros pani ketä lystäsi. Jossain vaiheessa aviorikoksesta voitiin tappaa. Nykyään erotaan kenties liiankin helposti (omia ajatuksiani), mutta mennään myös naimisiin liian helposti.

Voi olla, että tästä parista ei tule onnellista tai edes paria. Tai sitten tulee.

Jos minä olisin noudattanut koko elämäni vain muiden ihmisten ohjeita olisin melko varmasti onneton. Annan itse neuvoja, jos pyydetään (tätä ketjun avaajakin varmaan tahtoi), mutta ei ole minun asiani päättää mikä on hyvää elämää kenenkin kohdalla.

• niin leikin

kestäköön!

terveisin petetty ja pettänyt

• valitettavasti

Mulla oli suhde työkaveriin. Kesti aika pitkään, kun en saanut aikaiseksi pistettyä poikki. Miestäni en aikonut koskaan jättää, toki sanoin työkaverille vaikka mitä, jotta juttumme säilyi. Pelasin siis peliä.

Eli siis aivan paska ja idiootti olin. Luulin, että se oli vain minun juttuni, joka ei haittaisi avioliittoani. Enhän oikeasti rakastanut toista enkä aikonut, edes miettinyt, mieheni jättämistä. Jossain vaiheessa alkoi tulla järki käteen. Kerroin miehelleni. Vasta silloin tajusi, miten isoilla panoksilla olin pelleillyt. Kaikella sillä, jolla oli oikeasti merkitystä. Miehen elämällä, lasten elämällä, koko meidän perheellä. Ja miksi? Siksi kun se sattui tuntumaan mukavalta ja jännittävältä.

Tätä syyllisyyttä olen pari vuotta nyt kantanut. Onneksi mies antoi toisen mahdollisuuden. Koskaan, ikinä, milloinkaan en enää tee sitä kammottavaa virhettä.

• vuoksi...
        valitettavasti kirjoitti:

Mulla oli suhde työkaveriin. Kesti aika pitkään, kun en saanut aikaiseksi pistettyä poikki. Miestäni en aikonut koskaan jättää, toki sanoin työkaverille vaikka mitä, jotta juttumme säilyi. Pelasin siis peliä.

Eli siis aivan paska ja idiootti olin. Luulin, että se oli vain minun juttuni, joka ei haittaisi avioliittoani. Enhän oikeasti rakastanut toista enkä aikonut, edes miettinyt, mieheni jättämistä. Jossain vaiheessa alkoi tulla järki käteen. Kerroin miehelleni. Vasta silloin tajusi, miten isoilla panoksilla olin pelleillyt. Kaikella sillä, jolla oli oikeasti merkitystä. Miehen elämällä, lasten elämällä, koko meidän perheellä. Ja miksi? Siksi kun se sattui tuntumaan mukavalta ja jännittävältä.

Tätä syyllisyyttä olen pari vuotta nyt kantanut. Onneksi mies antoi toisen mahdollisuuden. Koskaan, ikinä, milloinkaan en enää tee sitä kammottavaa virhettä.

Aloittaja onkin ollut erityisen tyhmä (ja niin lukemattomat muutkin) kun ovat antaneet suhteen jatkua jatkumistaan. Oli itsellänikin suhde varattuun, enkä varmasti palavammin ole rakastunutkaan mutta tajusin onneksi lopettaa muutamaan kertaan fyysisen pettämisen eikä se todellakaan ollut haluista kiinni. Sen verran kuitenkin oli ylpeyttä ja järkeä etten kakkoseksi alkanut kuin "ystävänä". Eikä siinä mitään järkeä olisi ollutkaan, toinen ottaa eron jos niin hyväksi näkee, ei lisäpettäminen mitään takeita minusta hänelle olisi antanut. Lopullinen irtautuminen sitten tapahtui kun vaihdoin myöhemmin parempaan työpaikkaan ja sen jälkeen olen löytänyt onneni ihan muualta.

• EI KOSKETA

..menikö perille? sitä saa mitä tilaa...voi jessus, ihan oikein että olet kärsinyt tai tulet kärsimään. T: vaimo myös

• tosi somaa

nuin menetteli ex mieheniki, uusi oli kaikkea ihanaa vuoden ajan, minä olin täys paska jonka kanssa ei voinut edes keskustella. nyt on sitte palannu maan pinnalle, minä en vaan huoli enää mokomaa pettäjää, enkä voi antaa ikinä anteeksi, niin paljon se loukkasi minua naisena.

• ihmiset...

Kehittävät omassa päässään perusteluita joiden avulla he pystyvät aukottomasti pettämään itseään ja tällä tavalla luovat oikeutuksen omille teoilleen. Mitäköhän mieltä alkuperäinen olisi jos vaihtaisi osia ko. miehen vaimon kanssa.

• ontuvaa
        ihmiset... kirjoitti:

Kehittävät omassa päässään perusteluita joiden avulla he pystyvät aukottomasti pettämään itseään ja tällä tavalla luovat oikeutuksen omille teoilleen. Mitäköhän mieltä alkuperäinen olisi jos vaihtaisi osia ko. miehen vaimon kanssa.

se tunne sitä vaimoa?

Miks eri maissa asuvat ihmiset tappaa toisiaan jonkun käskystä?

• kokemusta on

Joo ei sitä muut oikein ymmärrä, että joku voi vuosikausia jumittaa tollassessa suhteessa. Minä ymmärrän. Minulla on ollut salasuhde jo 5 vuotta. Rakastan myös paljon ja ollaan oltu välillä erossa ym. En ole kokenut itsekään mitään vastaavaa koskaan. Auttaa en osaa, koska en kanssa pääse tästä mihinkään.

• en petä enkä tuu petetyksi

petettäviä siis riittää eli en sotkeudu ikänä ukkomiehiin koska se on nähnyt kavereitten ja sukulaisten ja tuttujen piireissä et kun äijä tai muija rupee avioliiton tai avoliiton ulkopuoliseen suhteeseen niin ei jää ainoaksi suhteeksi eli petettyjä naisia on useampi tai mones tapauksessa
      äijä pettää myöhemmin myös muijaa jonka kanssa petti ex-vaimoaankin! kuinka sitä siis voi luulla olevansa niin vahvoilla et ei nää et pettäjä pettää jatkossakin heti kun siltä tuntuu oli exä tai uus muija sitten kuinka kaunis tai fiksu tahansa! on sitten niitäkin jotka palaa vaimon tai äijänsä luokse häntä koipiensa välis

• että taas

tippuu sympatiapisteitä. Jos kirjoittajana olisi ollut mies, niin olisi saanut pelkkiä haukkuja niskaansa. Niin ihmeellinen on maailma...

• salarakas.

Alunperin salasuhteenne taisi pilata tulevaisuutenne ja nyt on turha porata.

• eronnut

Tuttu tilanne. Miehen aseman tekee hankalaksi, jos hänellä on jo lapsia avioliitosta. Jos ei ole, avioeron saa nykyään helposti viemällä erohakemusen käräjäoikeuteen eikä mahdolliseen eroon vaikuta se, vaikka asuisi edelleen yhdessä puolisonsa kanssa. Puoli vuotta ja ero on virallinen.
      Jos mainitsemasi mies on sinun suhteesi tosissaan ja omistaa selkärangan, hän ei jahkaile vaan pistää toimeksi. Sanot vain kylmästi, että JOKO TAI. Älä tuhlaa omaa aikaasi jaaritteluun.

• jo epätoivoinen

Lyhyesti ja ytimekkäästi näin on tehtävä. Kiitos sinulle. Moraalisaarnoja enkä vittuilua en halua kuunnella. Tehty mikä tehty ja sen kanssa on elettävä. Lapsiahan tässä miettiin, niitä kun on minullakin. Asiat kun eivät ole aina niin mustavalkoisia

• Petter X

Lyhyesti ja ytimekkäästi näin on tehtävä. Kiitos sinulle. Moraalisaarnoja enkä vittuilua en halua kuunnella. Tehty mikä tehty ja sen kanssa on elettävä. Lapsiahan tässä miettiin, niitä kun on minullakin. Asiat kun eivät ole aina niin mustavalkoisia

Teille panopuille tulee ehkä yllätyksenä, että mies ei lopulta olekaan valmis jättämään vaimoaan (jonka kanssa on menty kirkossa naimisiin) satunnaisen panoreiän takia. Satunnainen paneminen toki on ihan virkistävää, mutta kun mies miettii tarkemmin, niin loppujen lopuksi hän tekee sen ainoan järkevän vaihtoehdon. Jättää panoreiän ja menee takaisin vaimonsa luo.

Monet naiset todella luulevat aivan liikaa itsestään. Hiukan levitetään jalkoja miehelle ja heti luullaan että tämä on valmis hylkäämään vanhan elämänsä aika pitkälle. Sitten jälkeenpäin ihmetellään kun on tultu jätetyksi kuin nallit kalliolle.

• kulissiliitot
        Petter X kirjoitti:

Teille panopuille tulee ehkä yllätyksenä, että mies ei lopulta olekaan valmis jättämään vaimoaan (jonka kanssa on menty kirkossa naimisiin) satunnaisen panoreiän takia. Satunnainen paneminen toki on ihan virkistävää, mutta kun mies miettii tarkemmin, niin loppujen lopuksi hän tekee sen ainoan järkevän vaihtoehdon. Jättää panoreiän ja menee takaisin vaimonsa luo.

Monet naiset todella luulevat aivan liikaa itsestään. Hiukan levitetään jalkoja miehelle ja heti luullaan että tämä on valmis hylkäämään vanhan elämänsä aika pitkälle. Sitten jälkeenpäin ihmetellään kun on tultu jätetyksi kuin nallit kalliolle.

niin monet vaimotkin kuvittelee liikoja itsestään että sitten kun on naimisiin menty suhde on sitova ja vaikka seksiä ei saa eikä läheisyyttä ole, sitä ei haeta muualta. Se on juuri tämä kun otetaan joku "vaimoksi" eikä naida rakkaudesta ja lasten takia ollaan kulississa vuosikymmenet. Ei se ihminen mikään kone ole, kyllä se kaipaa välittämistä ja hakee sitä kyllä muualta jos ei kotoa saa...

• Seitsemän vuotta

Olen kokenut saman ja ymmärrän tunteesi. Olin eroamassa,kun tapasin miehen, joka oli naimisissa. Tilanne oli varmaan otollinen suhteen syntymiselle. Se muuttui vakavammaksi eroni jälkeen. Hän melkein muutti luokseni asumaan. En hätäillyt, vaan annoin aikaa harkita omia siirtoja. Vuosia kului, mutta ratkaisua ei syntynyt. Turhauduin perusteellisesti, koska hänen oli vaikea puhua ristiriidoistaan ja sitoumuksistaan. Vahvakin kiintymys rakoilee ja tunne väljähtyy, jos ongelmia lakaistaan maton alle eikä riitojen pelossa puhuta selviksi. Sain kuvitella ihan mitä tahansa. Niinpä itseluottamukseni alkoi rakoilla pahasti. En syytä kumpaakaan, mutta olisi pitänyt puhua selväksi ajoissa, millä säännöillä pelataan.

Tee sinäkin ratkaisusi syyttämättä rakastettuasi. Rakkaus on joskus sitä, että antaa toisen mennä. Kipeää se tekee, ihan vihloo sydänalaa. Ottakaa etäisyyttä. Aika näyttää, palaatteko yhteen, jos hän on tehnyt ratkaisunsa.Ei saa rikkoa kenenkään elämää. Ratkaisu vaatii itsekuria. Mutta palkkiona on itsekunnioitus, kun ei ole väkisin roikkunut toisessa vaatien itsekkäästi oikeuksiaan.

Suhteemme katkesi julmalla tavalla, mutta en alentunut uhkailemaan, kerjäämään tai syyllistämään. Vaikka elämä näytti pysähtyvän, olen päässyt uuden alkuun. Arvokas elämäni ei ole yhden miehen varassa.

• vaaka-nainen...

Sulla oli hyvä kirjoitus. "Rakkaus on joskus sitä, että antaa toisen mennä" Pitää paikkansa. Noin voi puhua kypsä ihminen. "mutta palkkiona on itsekunnioitus" sekin on totta. Itse uskon just siihen että jos rakastaa niin ei voi omistaa eikä riistää kenenkään vapautta. Ja jos on tarkoitettu yhteen, niin silloin asiat vaan menevät omalla painollaan niin että kohtaa vielä toisen.

• kirjoitus...

Se tahtoo olla liian helppoa jatkaa ennenkaikkea itsetuhoista suhdetta, kuin tehdä rationaalinen ratkaisu joka koituu useimmiten vain omaksi hyväksi.

• takaisin......................
        vaaka-nainen... kirjoitti:

Sulla oli hyvä kirjoitus. "Rakkaus on joskus sitä, että antaa toisen mennä" Pitää paikkansa. Noin voi puhua kypsä ihminen. "mutta palkkiona on itsekunnioitus" sekin on totta. Itse uskon just siihen että jos rakastaa niin ei voi omistaa eikä riistää kenenkään vapautta. Ja jos on tarkoitettu yhteen, niin silloin asiat vaan menevät omalla painollaan niin että kohtaa vielä toisen.

"Rakkaus on joskus sitä että antaa vieraan olla."

Eiks sen pitäs mennä noin?Mikä helvetti nykyajan naisia vaivaa? Onks ne tyhmistyny noin niinku geneettisesti moraali rappaeutunut ja vaihtunut minä-minä-egoismiin.

• voi tajuta

#Vaimo tuli työpaikalleni ja haukkui minut ja yritti sen jälkeen itsemurhaa.#

Kyllä meikä olisi tossa vaiheessa nostanu kytkintä.
      Kuinka muijat voi olla noin sikoja toisilleen että vaikka toinen yrittäis tappaa ittensä kun mies on ollu toisen kans, niin tää toinen vaan jatkaa.
      Sori, mut mä en tajua kuinka joku voi jatkaa ton jälkeen jotain rakkaussuhdetta.
      Mulla ainaski kävis sääliksi sitä naista ja hirvee hätä että mitä jos joku olis tappanu itsensä sen takia että ole pettänyt sitä sen miehen kanssa. Aivan järkyttävää.

Kuinka voi kunnioittaa äijää joka nöyryyttää omaa vaimoaan = pettäminen.

• näin rehellisesti

olette pystyneet puhumaan...niin eihän mitään ole vielä menetetty.Se on kyllä väärin että toista hallitaan näinkin kamalalla tavalla kuin itsemurha yritys....se on sairasta hallitsemista..toisen väkisin pitämistä otteessa.Ei se vaimo taida oikeesti rakastaa...haluaa hallita toista.Jos toista rakastaa oikeesti ja huomaa että puolisolla on tunteet loppuneet....niin se vasta rakkautta on kun pystyy päästämään toisesta irti vaikka sattuiskin.Toista ei voi väkisin pitää...rakkauttakaan ei voi pakottaa.Me ollaan aikamoinen "koneisto".

En yhtään ihmettele jos mies pelkää viedä asioita eteenpäin..eiköhän vaimo saanut pelon istutettua häneen.Jos vahva yhteenkuuluvuuden tunne on teillä
      niin kyllä mä jatkaisin ja kattoisin että mihen suuntaan asiat menee.Meillä on vain yksi elämä =)

• eiks yhtään hävetä

#En yhtään ihmettele jos mies pelkää viedä asioita eteenpäin..eiköhän vaimo saanut pelon istutettua häneen.#

Että voi olla tyhmää porukkaa!Se on tuonkin valopään mielestä vaimon syy kun seisoo Suuren Rakkauden tiellä!!!! Ei kait se mies mitään "pelkää" ! Olis ottanu eron ennenkuin alkoi vierasta kuksimaan, niin ei tarvisi kenenkään mieli järkkyä.

#se vasta rakkautta on kun pystyy päästämään toisesta irti vaikka sattuiskin.Toista ei voi väkisin pitää...rakkauttakaan ei voi pakottaa."

Voi jestas mitä kliseistä lässytystä! Onks toi suoraan Kauniista ja Rohkeista? Miksi sen äijä ei päästänyt vaimoaan irti tai rakostajatartaan jos kerran niin vilpittömästi rakastaa.
        Siinä taas yks söpö-narsistimies saa nautinnon kun tekee kahdesta naisesta sekopäitä.

• kyllä-kyllä-kyll-
        eiks yhtään hävetä kirjoitti:

#En yhtään ihmettele jos mies pelkää viedä asioita eteenpäin..eiköhän vaimo saanut pelon istutettua häneen.#

Että voi olla tyhmää porukkaa!Se on tuonkin valopään mielestä vaimon syy kun seisoo Suuren Rakkauden tiellä!!!! Ei kait se mies mitään "pelkää" ! Olis ottanu eron ennenkuin alkoi vierasta kuksimaan, niin ei tarvisi kenenkään mieli järkkyä.

#se vasta rakkautta on kun pystyy päästämään toisesta irti vaikka sattuiskin.Toista ei voi väkisin pitää...rakkauttakaan ei voi pakottaa."

Voi jestas mitä kliseistä lässytystä! Onks toi suoraan Kauniista ja Rohkeista? Miksi sen äijä ei päästänyt vaimoaan irti tai rakostajatartaan jos kerran niin vilpittömästi rakastaa.
        Siinä taas yks söpö-narsistimies saa nautinnon kun tekee kahdesta naisesta sekopäitä.

eikä miehellä hätiä mitiä, yks ku tulee vuosien vaihtopenkillä olon järkiinsä, niin kymmenittäin on naisia jonossa ymmärtämässä Suurta Rakkauttaan jota paha vaimo itsariuhkailullaan piinaa. Kulta mies parka, tuu syykkyyn tänne.

• ..............................
        eiks yhtään hävetä kirjoitti:

olla elämässä hyvin asiat...vai onko?Mistäs sä muuten tiedät mitä sen Miehen päässä liikkuu...sun päässäs liikkuu selvästikin.

Ja kyllä nainen on viisas...näkeehän sen vaik tässä Ile-jutussa kuinka miestä voi vedättää...ja viel puhelimessa.

• kellä ei +++++
        .............................. kirjoitti:

olla elämässä hyvin asiat...vai onko?Mistäs sä muuten tiedät mitä sen Miehen päässä liikkuu...sun päässäs liikkuu selvästikin.

Ja kyllä nainen on viisas...näkeehän sen vaik tässä Ile-jutussa kuinka miestä voi vedättää...ja viel puhelimessa.

Kyllä tosissaan toivoisi että varattuihin miehiin sekaantuvilla liikkuisi päässä enemmän jotain.

Aina voi sanoa että kiitos ei. Olet varattu, ei käy. Onko tämä niin vaikeaa kunnioittaa edes itseään sen verran. Löytää itselleen moraali jonka puitteissa ei ketään kyykytetä. Ei tunteisiin vedoten, eikä muuhun.

Ja ajateltaisiin vastuullisesti laajemmin. Asioiden seuraamuksia itselleen ja muille. Loppuun saakka.
        Ilman.....ajatuspisteitä....

• Etäisyyttä ottanut

Tilanne on paha nyt ja tulevaisuuden kannalta teillä kaikilla. Rakastettusi avioliitto on taatusti onneton, koska vaimo on noin heikoilla psyykkisesti, että reagoi kuvaamallasi tavalla. Miehen pelkoon erota on hyvä syy: erosta mahdollisesti seuraava vaimon uusi itsemurhayritys on reaalinen mahdollisuus. Jos näin traagisesti kävisi, syyllisyys (varsinkin miehen, mutta myös sinun) tuhoaisi suhteenne.
      Ainoa toivo päästä joskus yhteen tuon miehen kanssa, on ottaa nyt totaalista etäisyyttä häneen, lopettaa yhteydenpito, ja antaa parille rauha selvittää suhteensa. Vaimolla on paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä erokriisistä, jos taustalla ei ole mustasukkaisuus ja tieto miehen suhteesta sinuun. Jahka ovat olleet erossa jonkin aikaa, mies on joka suhteessa vapaa ottamaan yhteyttä sinuun uudestaan. Voit luvata mahdollisuuden tuohon yhteydenottoon, mutta sinun ei kannata luvata, että olet vapaana silloin (vaikka itse niin nyt päättäisitkin).

• Paaawal

Älä tuu parkuu kohta kun on perseraiskattu olo...!!!

• Rakkauss

Joopa joo, rakkaus on ikuista. kohde vain vaihtuu.

• naisen vikako?

ihmiset tee koskaan virheitä kun kuuntelee "tunnetta"?

• rehellinen_nainen

Juuri tuollaisten hutsujen, kuin sinä, takia hajoavat perheet. Joku ohimenevä, äkkipikainen suhde, joka rikkoo vuosia muotoutuneen suhteen. Kaksi ihmistä vannoivat toisilleen rakkautta koko kansakunnan edessä virallisesti, rakensivat perheen, jonka sinä tuhosit "rakkaudellasi". On ymmärrettävää, että työpaikalla ja treffeillä mies näkee sinut parhaimmillasi ja kotona odottaa likaiseen paitaan sonnustautunut, perheen ongelmia miettivä vaimo, joka ei ole niin viehättävä kuin sinä juuri sillä hetkellä. Mies haluaa mahdollisesti vaihtelua rutinoituneeseen elämäänsä ja siinähän se panorasia peppuaan keikuttelee. Mies muistuttaa känniläistä, joka näki vessanpöntön ja kaipaa välittömästi sitä tarpeensa tyydykkeeksi, mutta kyse on vain hetkestä; kun tarpeet on tyydytetty, palaa mies omaan pesäänsä.

Mietitkö missään vaiheessa, miltä vaimosta tuntuu erota henkilöstä, jonka kanssa on useamman vuoden asunut? Tämän henkilön kanssa hän on jakanut surut ja ilot. Mitä sinä olet tehnyt? Tyydyttänyt miehen tarpeet ja nähnyt hänet parhaimmiillaa. Miltä lapsista tuntuu, jos isä jättää heidän? Tiedän monia ihmisiä, joille jäi loppuelämäksi trauma isän poislähdöstä.

Eikö sinulla ole yhtään mitään itsekunnioitusta? Jos mies todellakin sinua rakastaisi, heittäisi hän kaiken menemään ja olisi kanssasi, mutta kaikenlainen viivyttely kertoo vähintäänkin epävarmuudesta. Sitoutua ei halua, mutta seksi kelpaa eli olet miehelle pelkkä pano. Onko sihnusta mukava tuntea itsesi pelkäksi tyydytyspöntöksi, jonne käydään tyydyttämässä tarpeensa, kuten esim. vessaan?

Jätä se mies rauhaan kokoamaan ajatuksensa ja jatka elämääsi mahdollisesti toisen miehen kanssa. Jos mies todellakin haluaa olla kanssasi, hän jättää kaiken saman tien ja juoksee luoksesi.

• hahahahahaha

se jättäminen ei ole ton naisen päätettävissä...?
        Ehkä se mies on vaimon kanssa vain lasten takia ja kyseessä on ns. kulissiliitto josta ei voi vaimon mielenterveysongelmienkaan vuoksi irtautua...

Vertaat nyt kahden ihmisen suhdetta vessaan? Oletkohan ihan vajaa? Onko vaimo sitten käytetty vessa jos sitä ei enää panna? :D

• hymyä huuliin :)

kirjoittaja ja sivusuhteeseen ajautunut.
      Liittoja on monenlaisia-sinunkin historiasi miesmaailmassa voi olla erikoinen...näillä kaikilla on vaikutusta asiaan enkä sen vuoksi tuomitsekaan tekoasi.

Sinä tiedät millä panoksilla pelaat samoin mies. Sinä tahdot sitoutua mieheen, mies ei näytä tekevän samoin.

Kuinka voit päästää menemään sellaista, mikä ei ole sinun? Kuinka voit päästää menemään sellaiseen joka itse tahtoo mennä tai sellaisen joka ei ole menossa mihinkään? Väittäisin että niin kauan kuin olet henkisesti suhteessa mieheen ei auta vaikka katkaisisit välit. Kun sinulle tulee stoppi, voit vasta sitten irtautua ja lopettaa. Mies tekee omat ratkaisunsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      154
      4826
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2119
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      1996
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1859
    5. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      110
      1832
    6. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1668
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      45
      1333
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      66
      1188
    9. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      114
      1133
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      27
      1083
    Aihe