Huhuu, ortodokseja?

Ortodoksi vm. -88

Moi vaan kaikille ketkä ootte löytäneet tän keskustelupalstan!

Mä olen 15-v ortodoksityttö Lounais-Suomesta. Kävin just kriparin ja se oli yksi mun elämän parhaita viikkoja!! Kavereita tuli ja kaikki leirillä oli ihan älyttömään hauskaa!

Ortodoksisuus on mulle henk.koht. tärkeä asia. Olis tosi hauskaa jos joku ehkä suurinpiirtein saman ikäinen ortodoksityttö tai -poika kirjoittelisi tohon [email protected] mailiosoitteeseen! Olis kiva jutella vakavammistakin asioista tai ihan vaan muuten käydä sanomassa "Moi!", koska eihän meitä niin hirveesti täällä Suomessa ole. :)

Jos joku ihmettelee jotain asiaa tai haluu tietää lisää ort. kirkosta, niin mä voin vastata teillekin sen verran kun osaan! :) Älkää nyt kuitenkaan kukaan leimatko mua miksikään "hihhuliksi"! Se on mun mielestä ihan eri asia! Mä en oo nimittäin hurahtanut yhtään mihinkään... :)

Nauttikaahan loppulomasta!!

3

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija

Hei! Olen terveydenhuollon opiskelija Tampereelta. Etsin ortodoksia joka osaisi kertoa minulle vaikuttaako uskontonne terveydenhuoltoon. Esim. tämäntyypisiin kysymyksiin: Saako ortodoksille antaa verensiirtoja? Rokotetaanko ortodoksi-perheen lapsia? Mitä hoitohenkilökunnan on otettava huomioon kun hoidettava on ortodoksi? Eli jos uskonnossanne on jotakin erityistä terveydenhuollon kannalta, olisin kiitollinen jos voisit vastata minulle. Teen siis tutkielmaa aiheesta ortodoksi-uskonnon vaikutus terveydenhuoltoon. Saamiani tietoja käsittelen anonyymisti joten nimesi ei tule esiin esitelmässä. Jos haluat voit vielä kertoa omasta uskonnostasi nuoren ihmisen silmin. Kiitos etukäteen!!

• Mar Sarug

saa antaa ja rokotetaan!

• ort.fi

Terveys on Jumalan lahja ja kaikki mitä siihen liittyy.Jumala on antanut myös lahjan parantaa, joten miksei voi käyttää nykyaikaisia menetelmiä terveytensä parantamiseksi. Terveyttä voi myös rukoilla, mutta lisäksi meillä on sairaanvoitelun sakramentti, jossa pyydetään apua sairauteen.Meillä oikeastaan ei ole erityistä eisaa/saa tehdä listaa.Vakavasti sairaat monesti haluavat ripityksen eli sen että pappi tuo ehtoollisen sairasvuoteelle. Voisit ehkä ottaa yhteyttä Tampereen seurakuntaan ja kysyä papilta kuinka se tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      158
      4846
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2129
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      2006
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      115
      1889
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1879
    6. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1678
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      46
      1337
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      67
      1232
    9. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      120
      1166
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      29
      1115
    Aihe