AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Tässä M-B

Tässä M-B

35 Vastausta 35 109 Lukukertaa
Voitte vielä jatkaa tätä lisäämällä omia kokemuksianne!

VITO 108D
Make, 29.1.2001 klo 10.58
Onko palstan lukijoilla pitkäaikaista kokemusta vitosta? -ja sen ongelmista. Minulla se on ollut kaksi vuotta ja 70tkm kohdalla meni kone huoltoon jakoketjun takia. Nyt alkoi hehkun merkkivalo palaa ajon aikana. Vilkku vipu on reistannu jo pitkän aikaa ja sumarit palaa kun huvittaa, mikäli ne on kytketty päälle. Auto muuten on tosi hyvä ajaa, mutta pie net bugit ärsyttää. Ystävällisiä vastauksia, kiitos!

BUGEJA..
vikoja..., 29.1.2001 klo 15.19
Tutullani on 108 Vito nyt reilut 3 vuotta vanha ja vajaa 50tkm ajettu, ennen joulua siitä paukahti kone kun öljyt pääsivät kannentiivisteestä palotilaan ja hiukan aiemmin kummatkin ulommat vetonivelet vaihdettiin. Myös vaihteensiirto vaijereita on uusittu. Kaikki mennyt takuuseen ja nyt vuoden jatkotakuu moottorilla mutta sen jälkeen saa kuulemma lähteä.

VITOKS MENI!
Herra 47, 11.2.2001 klo 23.59
Katoppa paljonko niitä on takseina ja mieti miksi ei. Juttelin yhden taksikuskin kanssa joka sanoi että niin kauan kun niitä tehdään Espanjassa niin hän ei toista osta; tarttis nimittäin joskus auto olla ajossakin eikä koko ajan pajalla. Moottori sinällään on ok

HEIKKOJA PAIKKOJA
Santeri, 8.3.2001 klo 15.07
Heikoin paikka taitaa olla starttimoottori niitä olen kuullut hajoavan. Toinen heikko paikka on vaihteensiirtäjät (vivustot). entisellä pomolla oli Vito 112cdi ja jos sen ajoi epätasaiselle alustalle niin pakkia ei saanut päälle, eikä sivuovea kiinni, mutta kai se on aika normaalia pakettiautoissa. Mutta ainakin se 112CDI oli pirun ärhäkkä, kyllä jäi normihenki löautot valoissa.

SE ON...
Kaapo, 7.5.2001 klo 12.57
Mersun merkillä ja hinnalla varustettu VW Transporter. Tämä ei suinkaan estä sitä lähtemästä rivakasti, ainakaa ilman täyttä kuormaa.

VITO
Auton vaihtaja, 16.6.2001 klo 08.19
Viton omistajat tai muuten vain kuskit hello! Millaisia kokemuksia, kuinka Epsanjan Mersu kestää? Muita käyttökokemuksia? Kulutus? Minulla on VW 2,5TDI Caravalle ja olen siihen erittäin tyytyväinen kyllä mutta kuitenkin Vito on yksi vaihtoehto kun seuraavaksi vaihdan. ajan 100 tuhatta vuodessa.

VITOSTA ASIAA
Makke, 16.6.2001 klo 14.13
Niin, parilla tutulla on kokemuksia Vitosta. Toinen on todella tyytyväinen, auto on 2000 vuoden malli 110 jotain, ja toinen ajoi 2 vuotta, haukkui sen paskaksi kun kaikki paikat hajos vaihdelaatikkoa myöten, heti takuuajan jälkeen ja maksoi noin 20000mk, kaveri vaihtoi sen uuteen TOYOTAN pakuun, ja on nyt tyytyväinen. Joten johto päätös olisi että vii meiset mallit on luultavasti paraneltu kaikkien vikojensa osalta.

VITO
VBN, 16.6.2001 klo 17.19
Tutulla suharilla oli edellinen auto Vito. Oli kuulemma paljon ongelmia juuri tuon automaattivaihdelaatikon kanssa. Se jouduttiin vaihtamaan kolme kertaa ja silti se ei toiminut kunnolla. Muutakin vikaa oli, lähinnä kuitenkin tekniikan kanssa. Hän vaihtoi Viton C-koppaiseen farkkuun viime vuoden lopulla ja sitä ennen hänellä oli 124- farkku.

TÄYNNÄ VIKOJA...
yrittäjä-duunari 14.09.2001 klo 08.37
M-B Vito on eräs heikoimmin kestävistä nyky-pakettiautoista. Dieselkoneen elektroniikka temppuilee, ja vaihdeloota on kulutustavaraa. Lämmityslaite on onneton lapin pakkasilla, ja sisustan muoviosat rämisevät ja natisevat. Jopa Vw Transporterin Tdi on astetta vahvempi, ei vahva ole sekään. Ainoa ongelmaton ja riisipussiksi haukuttu pakettiauto on Toyota Hiace, siitä saat käyttövarman ja vahvan pelin pitkäksi aikaa, jos vaan itsetunto kestää terveellä tavalla ajella japsilla. Älä välitä naapureiden halveksun nasta, ostathan auton itsellesi! Olen kokeillut nämä kaikki automallit omistusautoi na, Viton jälkeen piti palata (1,5v:n omistusaika täynnä vikoja) Hiaceen. Pelaa!!!

VITO, VIKATIKKI
GEL-176 2.11.2001 klo 17.22
Vaihdoin alkuvuodesta M-B Vito 108CDI:n ja sen jälkeen matkanteko on ollut yhtä tuskaa! Sain juuri autoni huollosta, taas kerran, ja siinä ei kuulemma ole mitään vikaa. Tällä päivämäärällä minusta tuli M-B:n mannekiini Mika Häkkisen rinnalle. Tässä muutamia vikoja ensimmäisen 30tkm aikana:-kytkimen painelaakeri vaihdettu -abs venttiili -ohjausvaihde -jarrulevyt -Nämä osat on siis jo kertaalleen vaihdettu, ja ohjausvaihteessa on taas välystä, joka on kuulemma normaalia, tosin vaihdettiin jo aikaisemmin saman vian vuoksi?! Repsikan penkin selkänoja narisee tosi ikävästi, vikaa ei tosin löytynyt huollossa. Kaksi päivää on liian lyhyt aika moisen vian löytämiseen, vaikka se lukeekin työmääräyksessä! Vika tosin todettiin, kun kävin hakemassa auton pois huollosta. Toisaalta omaakin vikaa oli sen verran, etten huo mannut sanoa, että penkki narisee vain silloin kun siinä istutaan! Hehkurele jää päälle, ei tosin aina! Sokerina pohjalla Viton luistonesto on liian herkkä. Esim kitkarenkailla ajaminen lähes mahdotonta, moottoritie nopeuksilla mutkaan ajettaessa rajoitin haluaa tehdä ajamisesta jännittävämpää ja alkaa jarruttamaan toista rengasta ja pudottaa kierroksia! Kannattaa totutella vaikka lentokentällä niin ei yllätä liikenteessä! Siinäpä nyt aluksi, kertokaa miten teillä kuljettaa.

TÄYSI paska
Putkimies 3.11.2001 klo 15.13
Ostin Viton ja ajoin sillä kolme viikkoa ja vaihdoin Toyotaan. Minulle auto on työkalu en ehdi leikkiä sen kanssa.

TOTA
108 CDI 8.11.2001 klo 14.52
Sprintteristä ei ole tarkempaa tietoa, mutta Vito on ainakin täys paska!

KOKEMUKSIANNE VITOSTA?
108 CDI 8.11.2001 klo 14.55
Mulla on ollu vuoden alusta lähtien Vito ja se ei ole ilonpäivää suonut! Kenties osasyyllinen on myös Mercedes-Benz:n paikallinen huoltoliike. Kertokaapahan kuinka teillä on Vito toiminut.

LAUSUTAAN VITU?
112 CDI 9.11.2001 klo 15.46
Loivasti on hermo menny samoihin asioihin. Eipä tuo tunnu olevan ainakaan koneen erosta kiinni. Hantin penkki narisee, hantin turvatyyny kitisee, Cobran hälytin ei toimi -vaihtoon. Ei toimi alkuperäinenkään Gemel-hälytin huutaa millon huvittaa. Luistonesto jurnuttaa renkaita, ja kesänakeilla ei kertaakaan. Vanerointi ala-arvoista työtä. Tässä näin alkuun...!!!

MIKÄ VITON ONGELMA?
Hä? 15.11.2001 klo 22.25
Siis 110CDI Viton kone ei kestä, mikä näissä oikein on? Kansiremontteja saa teettää harvase hetki, missä Mercedes- Benz on tehnyt virheen? Koko auto tuntuu olevan vikaherkkä...........kerpele!

ONKO VITOSTA MIHINKÄÄN?
Jussiboy 2.12.2001 klo 7.59
Kannattaako ostaa? Onko lastentaudeista jo päästy eroon? Vieläkö Vito-miehet tervehtivät toisiaan sormimerkeillä osoittaakseen monesko kone on menossa?

HUS POIS
Kaapo 3.12.2001 klo 10.24
Tuttu kaveri on taksiyrittäjä. Osti kolme Vitoa puolivuotta sitten ja vaihtoi kertalaakista Transportereihin. Mersut olivat kerran viikossa korjaamolla, yleensä keskiviikkoisin ja lopulta sälli veti herneen nenään Vitojen kanssa. Vehon palveluun isäntä kyllä oli tyytyväinen. Eivätkä ne Volkkaritkaan mitään viattomuuden symboleja ole olleet, mutta silti varmempia!

REMPPAA RIITTÄÄ...
Pena 4.12.2001 klo 8.02
Joo-o, mulla oli Vito 110 CDI vajaan vuoden, tein 2 viikkoa sitten kaupat Toyota Hiace:n pitkästä mallista td:nä. Vitossa oli hyvää siisti viimeistely ja ulkonäkö, sekä moottorin polttoainetalous. Tekniikan luotettavuus oli taas surkea. Tässä vikalista 78tkm matkalta:-moottorinohjauselektroniikka vaihtoon 2 kertaa/takuu -lämmitys laitteen kennon vuoto/ta kuu -sivuoven lukko rikki/takuu -etujarrulevyjen tärinä (kierot)/takuu -lasinpesimen nestesäiliön vuoto/takuu -jäähdytys järjestelmän vuoto, useita korjausyrityksiä/takuu pinna paloi näihin juttuihin, autoa sai korjauttaa Veholla jatkuvasti! Olen ammatiltani lvi-alan yrittäjä/duunari, eikä työauto saisi seistä koko ajan korjaamolla! Vapaa-ajan autona mulla on M-B C180'95, eikä sekään ole ollut viaton, mutta kuitenkin astetta parempi kuin tämä Vito oli. Mikä mersun "laatuun" on oikein mennyt? Hutiloidaanko niiden kokoonpanossa, vai ovatko alihankkijoiden osat laadultaan noin ala-arvoisia? Jos hinnassa pitää säästää väärässä kohdassa, mennään metsään. Minulla ainakin meni usko nyky-mersujen "laatuun"! Samaa olen kuullut uusimmista diesel-mersu-henkilöautoista, korjaamoreissuja kuulemma taksissa riittää!

VITO
Autoilija 12.12.2001 klo 14.02
Tietääkseni tämä malli tehdään Espanjassa, joten ne ominaiset M-B:n työtasot voivat vähän olla huonompia. Siitä kir joitti joku eurooppalainen lehti vuosi sitten, vahinko en pannut mieleeni kun en sen mallista autoa tarvitse. Tarkista en nen kuin ostat, ettet sitten jälkeenpäin pety. En kyllä millään halua osoitella sormella Espanjan autoteollisuutta, mutta kun siitä kirjoitettiin, niin vaan muistutan. Kyllä espanjalaiset ovat ihan hyviä auton rakentajia, sieltä hän tulee vaikka kuinka monta merkkiä, tai malliako pitäisi sanoa. Citroen, Peugeot, Renault mm. omistavat siellä yhteisen tehtaan. Tai taa olla sama tehdas, joka tekee tätä Vitoakin.

VITO ONKO HYVÄ?
mersu?, 29.4.2002 klo 17.32
Mahtaako tuo Mersun Vitodiesel olla käypä peli? Taksikuski väitti, että moottori ei kestä. Oli kuulemma hajon nut jo 3 kertaa, joten ei voi syyttää maanantaikappaleeksi. Viasta pääsi kuulemma sillä eroon, että vaihtoi auto merkkiä. Onko se heikko vehje tosiaan vai onko vain puhetta tyhjästä?

EI OLE HÄÄVI TEKNIIKALTAAN
Jussi, 29.4.2002 klo 18.14
Satuttiin huoltoon samaan aikaan erään tutun Vitomiehen kanssa. Hänellä oli pitkä listallinen vikoja, vaikka autolla oli ajettu jotain 80-tuhatta! Neuvoin häntä ystävällisesti naapuri liikkeeseen.

HUONO Mersuasentaja, 29.4.2002 klo 22.21
Vitot on tehty espanjassa, joten niiden laadussa olisi parantamisen varaa. Cdi-moottorit ovat lujempia kuin vanhanmalli set moottorit. Vanhan mallisien heikkokohta on kannentiiviste. Useasti kannentiiviste rikkoontuu alle 100tkm. Turbo malleissa jopa vieläkin aikaisemmin. Kannentiivisteen rikkouduttua moottorin öljynpaine purkautuu 1. Sylinteriin, josta öljy pääsee pakoputkeen. Jos ei heti huomaa pakoputkesta tulevaa paksua sinistä savua, niin moottori rikkoontuu melko nopeasti. Viton heikko kohta on myös vetoakselin suojakumit ja yhdistelmäkatkaisin.

TIETOA
mersu?, 30.4.2002 klo 21.31
Taksikuskilla taisi olla dieselturbo. Joku ruuvi ilmeisesti hajotti koko koneen. Kone oli vaihdettu kolme vai neljä kertaa kunnes hän kyllästyi. Nainen olen enkä ymmärrä niin paljon mutta Vito on mukavan matala ja muutenkin siisti sisältä. Mutta eihän sitä uskalla sitten ostaa!

VITO
Mersumies, 11.5.2002 klo 20.16 20.1
Olen ajanut Vitolla, tussuin 108d vasta 78tkm, mutta vikoja on ollut sellaisia että välillä kytkin jää pohjaan, vaikka mitään ilmeistä vikaa ei ole, kuten kytkinöljyn vajausta. Ja nyt lakkas tuuletuslaite toimimasta, mutta ehkä vain sulake! Muuten todella kiva ajella ja suosittelen, osta 112cdi!!!

EI KÖYHIÄ VARTEN
Pekka, 1.6.2002 klo 15.57
Viton pitäminen on yllättävän arvokasta puuhaa!

HMMM
Dodii, 23.6.2002 klo 22.11
Joo no Enolla oli se ekamallinen Vito ja siitä levis kone, kansi halki. Mutta se olikin vanhan Viton tyyppivika...

SRS
110, 27.6.2002 klo 00.01
rupesi tuo srs valo yllättäen palamaan ajon aikana, onko kellään kokemuksia, vai onko taas Veholle mentävä?

TEE NIIN KUN MUUTKIN...
JH, 27.6.2002 klo 08.50
..mene Veholle ja pyydä niitä nykäsemään mittaristo ulos ja poistat sitten itse srs merkkivalon polttimon, ei syty enää!

VITO 108...
Mike, 24.7.2002 klo 10.12
Joku kolahtaa etupäässä kun starttaa ja kun vedättää ja päästää kaasusta? Ilmeisesti joku pusla mutta kun oon kaikkia tukivarsia väännellyt kangella ja välystä ei tunnu löytyvän!!!

TARKISTA TÄMÄ...
Vompatti, 26.7.2002 klo 21.07
Tarkista ettei ole ilmansuodatin kotelo irti. Tyyppivika Vitoissa ja vian oireet on juuri sellaiset kun kerroit.

VETARIN KUMIT
MB/Citikka, 12.8.2002 klo 07.51
Veli osti juuri tuollaisen 30tkm ajetun ja huomasi siinä olevan repaleiset vetareiden kumit. Ovat ilmeisesti heikko kohta, kun vaihtelevat niitä aika hyvin takuuseen. Auto on muuten aika löytö (vm'99 110 CDI automaattina)

KYLÄN VITOMIES
Kaapo, 12.8.2002 klo 10.26
Kylillä on taksissa kaksi Vitoa, kummankin istuimia on tullut kulutettua ja kuskeja jututettua. Automaatti tosiaan nakertaa jarrupaloja melkoisen ahkeraan. Mutta ihmekös tuo - suht. painava auto, katkovaa taajama-ajoa ja se tomaatti. Moottorijarrutuksesta ei tietoakaan eli kaikki hidastaminen on tehtävä jarrujen voimin. Kansipahveja ei näillä herroilla ole kärynnyt, mutta toisesta lirautti vesipumppu liemiä pihalle alta 60tkm. Aika outo homma, taisi olla asennusvika. Olisiko hispaano ollut hieman muissa maailmoissa siestan jälkeen. Eikös näitä Epsanjassa koota?

VIKOJA
tietoinen, 15.8.2002 klo 07.12
täynnä koko auto, on liian paljon vikoja, että multa menis viikko niitten luettelemiseen.... sori

JUU
, 15.8.2002 klo 22.21
Olen itsekkin hokassu että Vitoja löytyy aika paljon jo jobbariliikkeistäkin! en tiedä miksi niin uusiakin jo tyrkytetään vaihdossa johonkin "parempaan"

EI OLE
ex-Vito, 27.8.2002 klo 01.51
ainakaan Vitosta kun jättää tielle milloin huvittaa!

PALAUTE
reissussa, 28.8.2002 klo 08.11
Saksalainen kaveri sanoi omasta Vitostaan viime kesänä kun olimme matkalla: "it is a spanish Mercedes" Se vi kalista ei mahdu tänne. Silloin kun Vito tuli markkinoille niitä oli paljon takseina, vaan ei ole enää.

ÄLÄ
G 400 CDI, 30.8.2002 klo 11.01
ainakaan M-B Vitoa osta! Ei ku huonoja kokemuksia ko. autosta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ONGELMIA OLI
kärsinyt, 2.9.2002 klo 15.14
3 vuotta tuli ajettua Vitolla ja laskutaito ei enää riitä kuinka monta kertaa se oli korjattavana. Kyseessä oli automaatti ja se kyllä aiheutti monet kerrat murheita, lopulta veholla asennettiin käynnistykseneston ohituskytkin kun riittävän monta kertaa oli käyty korjauttamassa. Muuten kiva auto, tehoa riittävästi ja automaatti jaksaa kyllä vetää. Oli väliseinätön malli ja sen kanssa oli kyllä talvella kylmä, en tiedä miten lämpö riittää väliseinällisessä mallissa. Kulutus oli jotain luokkaa 8-9 litraa/100km autolla tuli ajettua n150000km sinä aikana meni kannen tiiviste, pari vetoakselia, ja sähköjen kanssa pientä häikkää

HARKITSE VIELÄ KERRAN
Kokemuksia, 5.9.2002 klo 16.24
Ostin Vito 108 CDI:n vuoden 2001 alussa. Auto on ollut todella suuri pettymys!! muutamia "pikku vikoja" mainitakseni :5000km jarruihin jokin venttiili vaihdettu 6000km kytkin vaihdettu 15000km ohjausvaihde kokonaisuudessaan vaihdet tu, jarrulevyt vaihdettu 50000km vetoakselin murros vaihdettu, toinen tarkastettu lisäksi kaikkea vielä "pienempää", jot ka eivät ole vikoja, vaan ominaisuuksia, mm. apumiehen penkin selkänojan kitinä. Ei tosin huomanneet huollossa mitään vikaa. Tietysti oma syyni, en muistanut kertoa, että ääni kuuluu vain silloin kun siinä istuu joku. Olivat ilmeisesti kuunnelleet ovi auki auton ulkopuolella ja kun mitään ei kuulunut ei vikaakaan ollut. Myöhemmin kylläkin yrittivät vikaa korjata, siinä onnistumatta - ominaisuus! Ilmanputsarista kuuluva ylimääräinen muoviosien kolina oli korjattu työntämällä "näppylähanskan" etusormi osien väliin. Luistonesto on aivan liian herkkä, kitkarenkailla ajettaessa ainakin! tuossapa nyt aluksi, joku muu "tyytyväinen" Viton omistaja voinee vielä jatkaa.........

CARAVELLE...
LELU!!!, 9.9.2002 klo 00.32
on AUTO! M-B Vito on...

ERÄS YSTÄVÄNI
Joopa joo, 13.9.2002 klo 13.56
Vielä saksalainen sellainen ilmaisi asiansa näin. Hänellä on siis Vito. It is not a car, it is a spanish mercedes. Luetteli siihen pitkän listan, bussi -vehkeitä testailin itsekin ja totesin caravellen paremmaksi vaihtoehdoksi

VITO JA MCLAREN SAMALTA TUOTANTOILINJALTA????
Voihan Vito, 29.9.2002 klo 22.16
Taitavat olla molemman samalta tehtaalta lähtöisin, ainakin molemmat ovat yhtä luotettavia! Ostin Vito 108 CDI:n vuoden 2001 alussa. Auto on ollut todella suuri pettymys!! muutamia "pikkuvikoja" mainitakseni: -5000km jarruihin jokin venttiili vaihdettu 6000km, kytkin vaihdettu 15000km ohjausvaihde kokonaisuudessaan vaihdettu, jarrulevyt vaihdettu 50000km vetoakselinmurros vaihdettu, toinen tarkastettu 67000km jäähdyttimen kenno vaihdettu, eikä kuulunut enää takuun piiriin. Lisäksi kaikkea vielä "pienempää", jotka eivät ole vikoja, vaan ominaisuuksia, mm. apumiehen penkin selkänojan kitinä. Ei tosin huomanneet huollossa mitään vikaa. Tietysti oma syyni, en muistanut kertoa, että ääni kuu luu vain silloin kun siinä istuu joku. Olivat ilmeisesti kuunnelleet ovi auki auton ulkopuolella ja kun mitään ei kuulunut ei vikaakaan ollut. Myöhemmin kylläkin yrittivät vikaa korjata, siinä onnistumatta - ominaisuus! Ilmanputsarista kuuluva ylimääräinen muoviosien kolina oli korjattu työntämällä "näppäylähanskan" etusormi osien väliin. Luistonesto on ai van liian herkkä, kitkarenkailla ajettaessa ainakin! Tuossapa nyt aluksi, joku muu tyytyväinen Viton omistaja voinee vielä jatkaa........ ROMUHAN SE ON....
rt2, 29.9.2002 klo 22.56
V-sarja elikkä kyseisen pelin henkilöversio on muuten ollut englantilaisen top gear-lehden tyytyväisyystutkimuksissa aina aivan loppupäässä. Eipä ne espanjassa ilmeisesti osaa vieläkään koota laadukkaita mersuja. ENNEMMIN

SPRINTER!
MB-paku, 15.11.2002 klo 23.59
Kuullut samaa...osta ennemmin Saksassa tehty Sprinter, ihan eri tasoa ja laatua kuin Epsanjassa tehty Vito!

MUTTA
-S-, 16.11.2002 klo 21.46
M-B Vito 110d -97 Aut. n.140000tkm vuosimallista en ole varma, työmaalla oleva peli. -Keskuslukitus kadonnut osittain -Lasit huurtuu todella herkästi isommalla porukalla -Ruostetta ilmaantuu pikku hiljaa moniin paikkoihin. Maalipinta näyttää myös ihmeen huonolta. - Polttoaineen vuoto jostain + kiva ajella automaatilla, kiihtyy melko hyvin kaupunki nopeuksissa. Maantiellä puhti kyllä loppuu totaalisesti kuorma päällä! Vikahistoriaa nyt en ihan tarkkaan tiedä mutta on se toiminut. Veholla aina huollettu valohoidossa.

VAIHDA MERKKIÄ!!!!
kokemuksella!!!, 17.11.2002 klo 23.06
Suosittelen kahden vuoden

KYLLÄ
Kuin henkilöauto, 10.12.2002 klo 12.50
Kyllä sitä suositella voi! Minulla on Vitolla takana reilusti yli 300000km ja neljä vuotta. Kokemuksia on myös 512000 km ajetusta bussista (ex-taksi), jossa kaikki pelasi hyvin edelleen (siihen oli kyllä tehty joku isompi remontti). Normaalia kuluvien osien vaihtoa on itsellä ollut (etuvetoisessa on puslaa ja sellaista, lisäksi jarrulevyt). Moni toimiviiksi on pitänyt vaihtaa vähän ennen 300000km, kun siinä alkoi olla kulumaa ja sitä ei kuulemma voi korjata, pakko vaihtaa koko viiksipaketti. Edes verhoilu ei kuskinkaan pukilla ole mennyt miksikään. Ajoltaan kuin henkilöauto, ihan muuta kuin aiemmat Transitit ja Hiacet. Tavaratila on kyllä pienempi kuin noissa kahdessa, jos ne ottaa pitkällä akselivälillä. Jos Viton tavaratila ei riitä, kannattaa Mersun valikoimista vilkaista Sprinteriä.

VITON
"Käsi"jarru, 10.12.2002 klo 13.22
Espanjanmersun seisontajarru tuntuu olevan vioille altis. Poljettava seisontajarru on huolloissa yleisimmin korjailtavien paikkojen joukossa. Paljon heppoisempi, kuin Mersun henkilöautoissa. Yleensä kai säätämällä on muutaman kerran huolloissa pärjännyt, mutta sitten täytyy jo osia vaihtaa. Joskus seisontajarrun poljin vääntyy, vipuvarsi kun on levystä prässätty.

OON HUOMANNUT
Jani, 10.12.2002 klo 14.38
että renkaiden vaihdon yhteydessä kannattaa säätää kenkiä lähemmäksi. Sinänsä helppo homma, kun vain ruuvimeisselillä pyöränpultin reiästä säätöpyörää kääntää. Ilmeisesti ominaisuus. Odotan kilpailevien merkkien edustajilta (myyjiltä) edelleen kommentteja vitosta. Täällähän on ollut tapana provosoida anonyyminä niin.

OSTA VW
ent.alfisti, 10.12.2002 klo 14.45
Jos ajelet paljon tyhjällä autolla, osta transportteri enemmin kuin niiaava Vito-trampoliini. Kuormassa ajokäytös voikin sitten olla jo toisin, ei ole kokemusta kuinka uusi Vito menee kuormattuna. Tarkkaile myös lämppärin puhaltimen äänekkyyttä.. myyjä suositteli minulle, että puhaltimen voi säätää puhaltamaan esim. vain jalkoihin, jolloin ääni hiljenee kummasti..jee jee.. eihän siitä tuulilasista tarvikkaan nähdä mitään.. Lisäksi se 82hp vitalis on tuhnu tyhjänäkin.

VITON HEHKU
outoa, 7.1.2003 klo 10.55
mikähän vois olla vikana Vitossa kun hehkunvalo syttyy välillä kesken ajon? pakkasta -25 koneen lämpö lähes +80 kun nostaa jalan kaasulta se alkaa hehkuttaa...outoo?

OIKEASTI EI...
hehkuta, 7.1.2003 klo 13.42
Jos se syttyy kerran ajon aikana ja palaa parikymmentä sekuntia, niin se varoittelee pimeästä hehkutulpasta. Jos vilkuttelee tai palaa useammin ajon aikana, niin on jossain varmaan kontaktihäiriötä (löytäminen on joskushan kalaa, kun huollossa se ei tietenkään tee mitään häiriötä...). Ei se (onneksi) varmaankaan oikeasti hehkuta kesken ajon.

VITON HEHKU
outoa, 7.1.2003 klo 17.34
kyllä se hehkuttaa kun valo syttyy ainakin kierrokset laskee ja valot himmenee

OPEL
ee, 26.1.2003 klo 22.18
testien mukaan kannattaa ostaa toi Opel. Vito on kaikkien tuttujen mukaan aika kova hajoamaan. setälläni oli Vito 2.3i v4 koneella ja voin sanoo että liikku ihan kivasti, siis meni lujaa. Mutta vikoja alko tuleen kummasti. mm. vesi pumppu jouduttiin vaihtaan ja se oli ollu tosi tympeessä paikassa..

PYSY
hiacessa, 30.1.2003 klo 21.38
Viton ja Opelin laatu on aivan eri luokkaa kuin Toyotan. Eli jos rassaaminen ja korjaamoreissut kiinnostavat, niin merkin vaihtoon vaan.

VITON VIKOJA
joitain......, 3.2.2003 klo 19.36
-Ruoste -Kuljettajan penkki -Hukkaa jäähdytin vettä -Keskuslukitus

HIEMAN LAADUN PUUTETTA.....
sprinter ja vitoman, 28.2.2003 klo 20.43
Onhan siitä vitosta huonoa saanut lukea. Meillä työmaalla oleva Viton miinukset: -toimimaton keskuslukitus -tuntuu ole van hieman ruoste herkkä, vain omaa kokemusta. - kuljettajan penkki aika surkea. Myös kuullut sen hajoamisesta. Tosi löysä jotenkin istua ja liimautuu kiinni penkkiin kuin liimattuna. -Etupyörien pito huono. Nimenomaan talvella kun painaa kaasua alkaa sutiessa heti vetelemään melkosesti joten mielellään ei kyllä sutittele. Liukkailla myös tunnoton kuten suurin osa autoista jotka tehty maanteille. -Ollut yksi öljyvuoto On ollut kyllä muitakin murheita joita en nyt muista kun ei ole pääsääntösesti mun käytössä! + automaatilla ihan kelpo peli. Manuaalista ei kokemusta. Tuntuu ainakin aika ahtaalta tilalta jos joutuisi nostelemaan jalkaa kytkimelle. + maantiellä kulkee suoraan. + Mersun moottoreiden ja voi mansiirron luotettavuus. Vito on ainakin suurimmalla koneella jo melkonen menijä tarkotan v-sarjaa yli 150hv. Meillä 110D automaatilla ja kyllä se ihan hyvin menee täydelläkin kuormalla mutta 80kmh jälkeen kyllä loppuu kiihtyvyys. Automaatti tekee huonostakin hyvän vaikka ei Vito nyt huono ole. Ihan yleisesti ei kannata hankkia sellasta mallia joka on uusi markkinoilla niistä ei koskaan tiedä. Yleisesti mersuun kyllä voi luottaa. Meillä monia Sprintereitä ja ovat todel la kestäviä pelejä kuten olivat myös edelliset mallitkin, niitä näkee liikenteessä joilla ajettu ilman isoja remontteja yli 500000km kuten myös Sprintereitäkin. Vitosta nyt tiedä vielä voiko laittaa tuohon 500000km kerhoon moitteetta:) Varmempi valinta varmasti olisi Sprinteri! Varmaan pakujen ykkönen kun ei oteta huomioon jenkkejä joista ei ole mitään kokemusta mutta kestäviähän nekin on.

TOIMII AURINGON
Kuski, 22.3.2003 klo 10.53
alla! Ei pakkasis, kitisee ja kolisee. Espanjasta tulee aika hyviä tomaatteja ei muuta!!! Älä sekoa Vitoon osta japsi jos et halua rempata jatkuvasti. Koneen korjaus maksaa todella paljon! Lisenssivehje!

ONNETON
näin on, 22.3.2003 klo 12.31
Koneet ei kestä, kansiongelmia, laatikoissa ei pysy öljyt, vetonivelet sekundaa, takajarrut ja erityisesti käsijarru surkuhupaisen surkeat + muuta sähkövikaa saa kaupan päälle. Kallis ostaa ja vielä kalliimpi korjata. Kulkee hyvin ja ajettavuus mallissaan, juu ja on siinä turbokone ja johtotähden merkki keulalla.

VIKA
WWW, 25.3.2003 klo 17.25
Osta Vito saat vikaa. Otimme kokeeksi yhden viton kalustoomme. Vikaa niin paljon että en viitsi kertoa. Lähtee vaihtoon huhtikuulla ajettu 149000km. Vw Transportterimme lähtee vaihtoon kun alkaa vikoja tulemaan. Nyt kahdella täyttyy kohta 600000km ja vikalistaa on hyvin vähän. Jos tarvitset pakettiauton osta Vw.

PARI VITOA
andy, 26.3.2003 klo 14.08
Ei varsinaista omaa kokemusta, mutta kaverin mukana olin hiljattain pakua etsiskelemässä. Jämäkältä autolta tuo Vito vaikutti, mutta kahdessa yksilössä (kumpikin -97) oli ruostetta jo aika reilusti (etukaaret, konepellin etureuna, takaluukku, sivuoven liukukiskon ympärys ym.).

VITOT HENGENVAARALLISIA!
rysseli kysyy, 26.4.2003 klo 10.30
Näin kevään korvalla olen huomioinut, että nimenomaan Vitoilla kuljetetaan paljon mitä erikoisempia kuljetuksia, usein mm. enduropyöriä? Ovatko nämä enskat varalla, jos Vito sattuu hyytymään tien päälle? Saako enska pyörällä ajaa samoilla kilvillä kuin Vitolla? Molemmathan ovat ensisijaisesti suunniteltu tieliikenteen ulkopuoliseen käyttöön.

VITON TAKARIPUSTUS HAJALLA
kuski6732, 27.4.2003 klo 01.00
Eräänä maanantaiaamuna näkyi Vantaalla Hämeenlinnan väylän varressa Martinlaakson liittymän kohdalla Keltainen Mercedes-Benz Vito jossa vasen takapyörä osoitti sivulle päin. Oli kai itsekseen pyöränripustus pettänyt, ei näkynyt auton pelleissä mitään jälkiä mistään yhteenajosta, eikä siellä ole mitään korokkeita johon törmäämällä voisi saada pyöränripustukset paskaksi.

PAJALLE ASIAA
Janne, 11.5.2003 klo 09.46
Paikallisella moottorikoneistamolla seisoo jatkuvasti 150 - 200tkm ajettuja Vitoja koneremontissa. Asiakkaita riittää, kun hintataso on puolet Vehon kustannuksista. Yrittäjä kertoi, että pääsiäiseen mennessä heillä oli tänä vuonna ollut jo 6 Vitoa työn alla. Muutenhan Vito on mukava auto, tosin hieman pienehkö tiloiltaan.

HEIKKO
esitys, 12.5.2003 klo 00.44
Koko Vito on lähes surkuhupaisen heikko esitys. Vanha volkkarikin oli kestävämpi.

NOH..
päällikkö, 12.5.2003 klo 21.50
hyvän näköinen auto se on pakuksi. Itse asiassa aika menevän oloinen peli, varsinkin aluilla ja spoilerilla helposti.. Mutta sitä ei saa nelivetoisena, hyi Mercedes!!

"LAATUA"
MaNi, 12.5.2003 klo 12.38
Mukava kyllä ajaa, mutta eipä oo sieltä kestävämmästä päästä, kun muihin vastaaviin vertailee.

VITOSEIKKAILU
märtseedes, 13.5.2003 klo 18.44
Itellä oli -98 mallin Vito. Todella hieno ajaa ja pakuista mielestäni komeimman näköinenkin. Mutta täynnä pikkuvikoja. Keväällä -03 meni sitten kone. Öljyä meni enemmän kuin bensaa ja koneen hydrauliset venttiilinnostimet olivat menneet vituralle. No ne olisi saanut Veholla laitettua, hintaan 2000e. Ajan nykyisin Hiacella, naapurit nauro kun vaihdoin Mersun Toyotaan mutta eipä oo vikoja ollut.

VÄHÄN KOKEMUSTA
406 hdi, 13.5.2003 klo 22.47
Niin, pari kesää sitten jouduin lainaamaan Vitoa. Vaikutelma Mersusta oli hyvä. 3-hengen istuessa oli ahdasta. Kesti kuin raktori, jotain yli 2-tonnin kuormia tuli vedätettyä, eikä puhti loppunut kesken.

ÄLÄ
PASKAAN!!!, 15.5.2003 klo 14.30
lyö käsiäs

EI JUMA...
EX-Vito!!!, 17.5.2003 klo 22.29
osta mieluummi Volkkari!

LAATIKKO VIKOJA
bussikuski, 18.5.2003 klo 17.32
löytyykö tietoo mikä vika Viton automaatti laatikoissa kun tiedossa ‘97 120tkm ja laatikko vaihdettu sekä toisessa ‘97 Vitossa laatikko vaihdettu 230tkm. Onko muita todellisia vikoja mitä kannattaa tsekata ennen kuin ostaa kyseisen auton?

TOTANOIN
esson-baari, 19.5.2003 klo 14.16
Älä helvetissä osta 97 vuosimallin Vitoa, vain masokisteille. 1999 mieluummin tai uudempi. 97:ssa voi mennä esim: -moottori -öljyvuotoja -vaihteisto -ohjaus -ovet -tuhkakuppi -sähkövikoja -vesivuotoja -istuin -valot -ilmastointi -kytkimiä

ON VIKOJA ESIINTYNYT
Mersuileva, 19.5.2003 klo 19.03
Tuota listaa täydentäen:-moottori en ole kuullut kylläkään moottoririkoista. -öljyvuotoja juu meilläkin ollut. -vaihteisto meillä tomaatti ja on toiminut, vaihtaa kyllä aika napakasti välillä että ehkä sellainen juuri rassaa myös laatikkoa? -ohjaus meillä ei ole ollut ohjauksessa mitään moitittavaa -ovet Liukuovi ruostetta valuu reiästä ja on mennyt sijoiltaan/ rikki. -tuhkakuppi toimii:) -sähkövikoja juu keskuslukitus hajalla. -vesivuotoja juu on vettä vuotanut ja vuotaa kai vieläkin. -istuin ei liiku eteen eikä taakse kuunnolla ja jotain siitä on muutenkin ehkä pettänyt. Penkin kangas on myös liian pitävä eli siihen tarrautuu kiinni ikään kuin. -valot kai ne toimii -ilmastointi ei uu -kytkimiä automaatti meillä, toimii Mainittakoon vielä että kylmänä tyhjäkäynti aivan kaamea:) Se hän hytisee kuin horkassa ja kolisee. En le täysin varma vuosimallista mutta veikkaisin että ‘97 mahdolisesti. 110D automaatti ajettu n.150000tkm. Maantiellä on hyvä kulkemaan suoraan, tehot kyllä loppuu 100kmh jälkeen. Automaatti on ollut mukava ajaa en tiedä miten siinä meikäläinen edes mahtuisi mitään kytkintä polkemaan. Tuntuu ainakin että jos siinä ois kytkinpoljin niin kyllä olis varmaan vittu mainen.

VITO VINKUU!
JakeSi, 19.6.2003 klo 16.27
Mikähän mahtaa olla MB Vitossa, kun se vinkuu? Ääni kuuluisi kuuluvan turbosta. Ääni voimistuu kierrosten noustessa, ei tosin samassa suhteessa. Tyhjäkäynnillä vinkumista ei kuulu. Onko vastaavia kokemuksia?

NIINHÄN SE VINKUU
sjt, 19.6.2003 klo 16.51
Joo mul oli sama vika tuollaises 110 Vitos..melko varmaan ohjaustehostin myös siitä menos. Mul mennyt niitä jo kolme autol ajettu hiukan yli 500000.. mut on mahdollista myös et jakoremmin kiristäjä pyörän laakeri pitää ääntä mut sen ääni ei niin voimakas kuin tehostaja..tehostin yksi Viton monesta heikost kohdast.. en usko et turbo mennyt..se niistä harvoista mitä mun autos ei ainakaan viel mennyt.

EPÄMERSU...
nyt Hiace, 13.8.2003 klo 14.39
Omistin Viton, aivan kamala vikapesä. Ajan ammatikseni tavarakeikkaa, kestävyys tärkeää. Vitossa levisi lähes kaikki lämppäri, elektroniikka, voimansiirto, laturi. Nämä kaikki alle 180tkm:n matkalla! Nyt alla uusin Hiace commonrail-turbodiesel, ajettu 37tkm. Ei vikoja, vaan ei autona toki yhtä hyvä ajaa kuin Vito oli, natiseva ja epävakaa. Mutta: eipä ole tarttenut pikahuoltoa vaivata...

AINAKIN
eki, 28.8.2003 klo 23.26
ruostuu helposti ja paljon sähkövikoja....

Asiaa

Tuttuja juttuja tunnen kyllä Viton. Ajan nykyisin Peugeotilla ja tiedän PSA/FIAT pakujen hyvät ja huonot puolet. Omani on menossa nyt 3-vuoden jälkeen kiertoon, kone pelaa mutta viime aikoina on tullut erilaisia sähkövikoja...tyypillistä etelän autoille.
Hiacesta olen samaa mieltä se hieman nykypakuihin nähden karu, mutta pitkäaikaisessa käytössä ehdoton umpirauta, joka ei heitä pulaan.

Omat kokemukset.

Automaatti 112CDi -02
ajettu nyt 119tkm

Hukkaa jäähytysnestettä hissukseen, huollon mukaan ei vuoda.

Kerran joku piirilevy kyrvähti ja auto ei startannu kuin N-asennosta. Takuuseen.

Lisäliukuoven asennus persiillään, muutaman kuukauden jälkeen kiskon kohdalta maalit poissa ja ruostetta näkyvissä. Takuuseen, jossa maalattiin kohdat. Muutama viikko ja taas sama juttu. Huoltopäällikkö sanoi, että aukaise/laita kiinni ovi varovasti. Paskan marjat sanoin minä. Taas takuuseen. Kai sitten saivat sitä säädettyä sen verran, että nyt on pysynyt kunnossa.

Tossa listassa olikin mainittu, että jos pysäköi epätasaiselle, niin vaihdetta ei tahdo saada päälle, ilman harkittua väkivaltaa. Ongelman ratkaisu on siinä, että aina hiukkakin kaltevalla pitää lyödä käsijarru kiinni. Sitten saa lähtiessä helposti vaihteen päälle.

Viime talvena kovilla pakkasilla akusta loppu virrat kesken. Syynä lisälämmittimen käyttö ja kun kovilla pakkasilla akku ei, pitkistä ajoista huolimatta, kykene ottamaan virtaa tarpeeksi vastaan. Ongelman ratkaisu löytyikin yllättäen siitä, että huomasin sinne asennetun liian pienen akun. Piti olla isompi akku, kun lisälämmitin asennettuna. Sain ilmaiseksi uuden ison akun.

Muuten on pelannu ihan jees ja on ollut ihan kiva ajella. Oon ajellut n. 65000km/vuosi.

Korjaan: vuosimalli -01.

,,,d,d,d,

Vitottaa

Itsellä on 2001 108cdi. Erittäin henkilömainen ajettava. Ostin käytettynä ajanut n. 20th ei ole
korjattavaa "vielä" löytynyt. Tällä moottorilla
kevyessä ajossa pärjää hyvin. Uudemmat mallit 99
ja siitä eteen päin Cdi moottorilla ovat kuin eri
vehkeitä vanhempiin malleihin verrattuna. Josta
ei ole kokemuksia vain kuulopuheita, niikuin
Viton "vikalistamiehellä" joka on jaksanu koota
em. listan. Jossa on muutama Viton omistajan kom-
menti, loput ovat "Enolla oli, kaverin tutulla,
kaiman tyttökaverin isällä, tulla taksikuskilla,
jne." Pitää olla pitkävihainen että jaksaa seu-
rata näitä sivustoja ja aina kun on Vitosta kyse
niin ilmaantuu tämä "vikalistamies". Liekköhän
omakohtaisia kokemuksia ollenkaan.

Kyllä kuule

tyttöfrendin autosta on kokemuksia
Näinhän se on. Ladaa haukkui takavuosina kaikki muut,paitsi ko.auton omistajat.
Valtaosa näistä valittajista ei tuskin ollut koskaan edes ko auton kyydissä, mutta
meillä suomalaisilla on valtava asiantuntemus etenkin autoihin.
Mulla oli 3 perusmallin farkkua, ei mitään vikaa. bensaa meni pikkasen liikaa.

Hey Porter!

SE ON...
Kaapo, 7.5.2001 klo 12.57
Mersun merkillä ja hinnalla varustettu VW Transporter. Tämä ei suinkaan estä sitä lähtemästä rivakasti, ainakaa ilman täyttä kuormaa.

Ei pidä paikkaansa! Mulla on itselläin VW Transporter, siitä yksinkertaisesta syystä, KOSKA EN MAHDU VITOON!! Siinä on pieni ohjaamo, suunniteltu lienee pienille espanialais-miehille??
mittaappa se kabiini....en ole kyllä samaa mieltä tuosta ohjaamon tilasta......
Hevoskärryssä on isomahaisille rajattomasti tilaa. Hommaa sellainen.

MB sprinter ennemmin

Kallis mutta laadukas kuten edeltäjätkin vanhan malliset mb:n pakut. Olen huomannat että monet muutkin on oikeastaan yllättäen siirtyneet ns. Halpa pakuistamersuun nykyään, kaupungin erinäisissä käytössä olevat pakut posti jne. Ford näkyy olevan uusi tulokas jota kokeillaan "tuolla"

Mersun sprinterin kone kyllä vakuuttaa toimivuudellaan oli sää mikä hyvänsä, käy ja kukkuu esimerkillisen hyvin.

Tv: Pitkä kokemus jo mersun pakuista.

vito

No joo, jo on joku jaksanut väsätä vikalistan, taitaa tyypillä olla toyotalippis tosi syvällä päässä. No täytyy sanoa että tuo konepellin etureuna ruostuu helposti ihan oikeastikin.

Itselläni on ollut vm-96 108d vito vuodesta 1999, autolla on ajettu 250tkm., itse olen sillä ajanut150tkm, eikä tuossa juuri mitään vikoja ole ollut, ainoa taitaa olla kun sisävalo poltteli sulaketta, se piti käydä korjaamassa.

Konepellin etureuna on kyllä ruostunut etusauman sisältä, tämä on kyllä aika yleistä muissakin vitoissa mitä olen liikkeissä katsellut. Vanhemmasta 110D turbokoneesta olen kuullut että joistakin on mennyt kansia rikki. Kuulemma johtuu siitä kun tsupparit polkee säälittä pakkasilla kylmällä koneella.

Olen kyllä ollut tuohon mersuun ihan tyytyväinen vähän laiskahan se on, mutta ei sen laiskempi kuin muutkaan vapaasti hengittävät pakut. Se on hyvän näköinen pakuksi ja sillä on mukava ajaa (toisin kuin hiacella).

Ei muuten

oo Toyota lippistä. On n. 15 vuoden kokemus useammasta

vito 110cdi rego

ite oon ajellu tolla nyt 650 000km ei oo isoja vikoja ollu se on vaan että jos parkkeeraa alamäkeen nii joskus pakkia ei saa päälle helvetilläkään ja sitten vaihelaatikko on muutenki aika väljä ja sieltä kuuluu ihme pamauksia

;D;D

fynskä on fynskä vaikka voissa paistaisi!!!!!!!!!!!

1000000

nii 1.000.000.km ykkös mallin vitoll ja matka jatkuu, kannentiivisteen ku ajois vaihtaa nii kyllä kestää.

Viton sähköviat

Minulla on vuoden -03 Vito 108 CDI, ajettu n.55.000km ja nyt on kahdesti ollut ongelmana starttaamattomuus. Hehkuttaa, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan. Ei valojen himmenemistä, ei startin korahdusta, vain täysi hiljaisuus. Mutta kun työnnän vitosen päällä yli puristuksen, niin jopa starttaa kuin mitään ongelmaa ei olisi ikinä ollutkaan. Varsin mystistä. Vehollakin käytin. Eipä löytynyt vikaa! Sangen kiusallinen juttu varsinkin taskuparkissa...

johto poikki

Itsellä oli solenoidin johto melkein poikki.Teki just samaa. Kun sai vaihde päällä vähän heilaitettua konetta, niin starttas.
MINULLA ON MESE SPRINTTERI 208 JA AJETTU 457349KM JA EIKÄ OLE MUUTA TEHTY KUIN HEHKUT VAIHDETTU AUTO ON 2001 VUOSIMALLI. EIKÄ SYÖ ÖLJYÄ ET SILLEIN
Huonoja on teitin vitot ollu, veljellä oli 112 vm. 2002, autom, ajoi taxia 300000km. Ei siitä menny koneita eikä vaihelaatikoita, termari meni, jarrulevyt ja toinen vetonivel ihan viime metreillä. Nyt on menossa takaveto 111, siitä menny kardaanin nivel kaks kertaa, yksi takajousi poikki (vaihto molemmat ja iskarit) nyt kilsoja 268000km, matka jatkuu..( edellinenkin meni vielä ammattikäyttöön). Sen ekan veli kyllä ruostesuojautti uutena.
jep kyllä minäkin voin sanoa että olisko juttuissa hieman toyotalisää ja kateellisuutta. Tallissa Sprintteri ja Vito , Vitolla ajettu nyt 456000 km ja Sprintterilla 300000 rapiat. öljyä olen vaihdellut ja muita kuluvia osia. Mitään vikaa ei noissa ole ollu. kovaa ajoa vaan. Molemmat vuosimallia 2004
Mersumiäs odottaa yllätys kun vaihdat "vanhat hyvät mersut" uusiin paskoihin.
Minulla on nyt ollut kolme Sprintteri vm; 2007 315tdi , vm; 2008 318tdi ja vm;
2009 315tdi.
Nyt olen tehnyt autokauppa ja Sprinter ei meille enään tuu.
Kyllä huomaa ettet ole sprintteriä ikinä omistanut, muuten kyllä tietäisit edes oikean tyyppinumeron MB:llä mallit on 315cdi, 318cdi jne...
siis vw pakut on kyllä yksiä paskoja, yhtä helvetin sähkövikaa, työautona vw transporter 2.5tdi -03, mittarilukema rapiat 400tkm eikä varmaan ole 10000km ajettu etteikö olisi tarvinnut remonttia tehdä,ja siihen päälle vielä volkkarin käryt onneksi ei tarvi itse ajella perässä ja ajo ominaisuudet surkeat, melutaso helvetillinen, sitten on ollut noita ranskanpakuja joista en viitsi näin julkisesti mainita mitään muuta kuin että huh huh
Mulla Vito 115 cdi vm 2005. Ykkösvaihde ei pysy päällä. Onko kallis korjata?
Mulla oli Vito 111 cdi vm 2003 ja sama vika.Ykkönen pysy päällä sillon kun halus.Korjauskustannuksista ei tietoo,kun laitoin auton vaihtoon siinä vaiheessa.Autolla oli ikää reilu neljä vuotta ja kilometrejä alle 100tkm.
MB Vito 113 Be 2.3l. Minkälainen mese? Tietoo, käyttökokemuksia ym... kannattaako hankkia, tilan puutteen vuoksi kun on minibussi 8paikkainen siis.
Kyseessä vm -97
Vito on hyvä auto siksi ostin sellaisen. Myyjäliike vaan on paska ja myyjät täysiä pellejä. Vitossa ei ole mitään vikaa.
jäähdytin vuosi uutena heti, samana päivänä kun ostin auton huomasin polttoaineenkorkin lukko ei auennut virtaavaimella kuten oli tarkoitus, uusi korkki , luntas atoi sisään ensi talvena kun joku koteleo oli halki , siinä heti kuskinpaikan kohdalla kojealaudan alla,liittyi ilmanvaihtoon osan nimeä en muista

vetonivelensuojakumit oli 90 luvulla muovia! ne ei kesta ratin kääntämistä

.
Aika hauska että jokaisessa vastauksessa käytettiin tuollaista epävirallista omasta päästä keksittyä termiä "tkm" meinaakohan se niiku tuhatta metriä tia mitä xD

Aika hauska monologi silti, joku nähnyt vaivaa, ajan kanssa
Aika hauskoja nuo sun viestisi eri ketjuissa. Ei niillä silti mitään etsivän työnäytettä pystyisi suorittamaan, niin pahasti väärässä ja harhaisissa ajatuksissa olet joka kerran.
on se sellasta.....ei noissa vitoissa ole yhtään sen enempää vikoja kuin porttereissakaan..kokemusta on 3 portterin ja 2 viton omistajana..kunhan kiukuttelette(pakkohan se pahaolo on johonkin purkaa)... hiukan nopea ruostumaan tuo mersu.mutta ei se volkkarikaan kyllä sen paremmin ajanhammasta kestä. osia joutuu vaihtamaan volkkariin aivan yhtälailla..ei kannetkaan sen paremmin kestä ja tilaa on kyllä vitossa paremmin kuin vw:ssä(olen 189 pitkä ja painan 130kg)pikkupullukkakin siis sopii:) aivan mainiota kesää niin mese kuin vokkelo miehillekkin;)
Jep. vito vuosimallia 2006 ollu pelkkää rahan menoa. Itsellä ollu 115 manuaali ja 60 tuhannessa meni kardaani hajalle 100 tuhannessa alatukivarret plus koiran luut ja 170 tuhatta kun tuli täyteen niin vaihdelaatikko hajos ja ruosteita saanut paikkailla joka kevät että jos kokemuksia niin palautetta saa laittaa.
Minulla on ollut 112 cdi (2002) jo 7 vuotta. Pelkkää plussaa. Ruostesuojautin
ja lokarit samantien heti alussa, ei ruosteongelmia. Auto on oikea tykki kulkemaan . 5-vaihteella ylämäessä ohittaa kevyesti rekat,ym. Ei tarvitse vaidekeppiä vatkata.
Mitään teknisiä vikoja ei ole ollut. Kuljettajan jakkara on pakujen paras. Ajovalot
voisivat olla paremmat. Olen ajanut tällä n. 150 tkm. Valittajat unohtavat,että Suomessa KAIKKI autot on suojattava ruosteelta. Suosittelen lämpimästi
Haa tänään leimattu Vitu -01 110 cdi rekisterikilven valot ei palanu, vittu mikä paska!
Tuolla ajettu 220000 kilsaa ja vetonivelet vaihdettu kolme kertaa jarrupalikoita sillointällöin, mutta ei mitään kammo vikoja . Hyvä peli :)
 /   /  /  / Tässä M-B

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta