Uskovaiset homot/lesbot??

obh8

1. Mihin tämän palstan uskovaiset homot ja lesbot oikein uskoo?

2. Saako täällä käsitellä sitä mihin siveät uskovaiset homot/lesbot uskoo, eli ne jotka ei enää harrasta seksiä saman sukupuolen kanssa mutta silti tietävät olevansa homoja tai lesboja syntisen luontonsa puolesta?

3. Entä saako tälläinen umpihetero kertoa miksi ei harrastaisi homoseksiä?

4. Entä saako täällä kertoa miten pääsee eroon homo/lesbo seksistä raamatullisesti?

5. Saako täällä kertoa mitä raamattu opettaa homo/lesbo seksistä.

6. Saako kyseenalaistaa homojen/lesbojen uskon rehellisyyttä kyseisten uskon uskovaisten keskuudessa?

Tässäpä kinkkisiä kysymyksiä tälläiseltä TODELLA harvakseltaan täällä vierailleelta heterolta joka kuitenkin huomasi että palstalla on tiukka linja sen suhteen mitä viestejä saa kirjoittaa.

Haluan siis keskustelua jotta ihmiset tietää mikä on sallittua ja mikä ei. Vastatkaapa ylläpito ja sitten siitä jonossa uskovat homot/lesbot näihin kysymyksiin.

31

2743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria_L

Saitte minut eilen kiivastumaan, mutta kukapa ei kiivastuisi, sillä tämä on meidän synnintekijöiden temppeli ja herranhuone. Täällä me käymme ripittäytymässä, avaamassa sydämemme ja anomassa anteeksiantoa synneillemme. Täällä me jaamme syvimmät tuntomme ja hiljennymme. Ja te tulette tänne kirjakäärönne kanssa ja alatte saarnata meille meidän synneistämme. Olette tervetulleet joukkoomme, mutta ymmärrättehän millaista joukkoa me olemme? Me emme ehkä ole oikeaa seuraa teille? Emme mekään tule teidän temppeliinne saarnaamaan teidän synneistänne. Emme tule tuomitsemaan teitä.

Mitä rakkauteen tulee, Paavali kirjoitti siitä niihin kääröihin joita te kannatte mukananne. Teillä on siis hallussanne kaikki se tieto mikä meilläkin on.

Ja jos tulette ystävänä voimme keskustella asioista, mutta jos tulette tuomitsemaan, emme tarvitse teitä täällä. Meillä on jo tuomari ja hänen tuomioonsa me luotamme niin hyvässä kuin pahassa.

• mukanasi? Luovu siitä ja luota

Jumalaan ja anteeksiantoon.

• maria l
        mukanasi? Luovu siitä ja luota kirjoitti:

Jumalaan ja anteeksiantoon.

Putosko serpentiini puusta. Odotas hetki, niin Maria täti tulee ja nostaa sut takas, noin.

Pannaanko omena suuhun kanssa? Uups, noin. Toivottavasti ei ole liian iso. Älä vaan nyt tukehdu siihen :)

• ompuista, mut otan 1,5 kg
        maria l kirjoitti:

Putosko serpentiini puusta. Odotas hetki, niin Maria täti tulee ja nostaa sut takas, noin.

Pannaanko omena suuhun kanssa? Uups, noin. Toivottavasti ei ole liian iso. Älä vaan nyt tukehdu siihen :)

kypsiä nektariinejä - ei mitään kylmiökamaa.

• Maria_L
        ompuista, mut otan 1,5 kg kirjoitti:

kypsiä nektariinejä - ei mitään kylmiökamaa.

Tässä osassa puutarhaa on vaan näitä omppuja. Mutta jos luikertelet tosta hyllynraosta tonne toiselle puolelle niin siellä on hedelmätarhaa josta löytyy kaikkea kivaa. Meillä täällä on kaikki tuoretta kamaa että kyllä varmaan löytyy sullekin jotain suuhunpantavaa.

Varovasti sitten ettet loukkaa häntääsi luikero :)

PS. Mun ei kyllä pitäis neuvoa sua, kun sulla on toi omenakin vielä suussa, miten edes pystyt puhumaan? Ootas, Maria ottaa sen pois. Noin,ja nyt menoks, paholainen.

• oli pakko tehdä tommosen tek-
        Maria_L kirjoitti:

Tässä osassa puutarhaa on vaan näitä omppuja. Mutta jos luikertelet tosta hyllynraosta tonne toiselle puolelle niin siellä on hedelmätarhaa josta löytyy kaikkea kivaa. Meillä täällä on kaikki tuoretta kamaa että kyllä varmaan löytyy sullekin jotain suuhunpantavaa.

Varovasti sitten ettet loukkaa häntääsi luikero :)

PS. Mun ei kyllä pitäis neuvoa sua, kun sulla on toi omenakin vielä suussa, miten edes pystyt puhumaan? Ootas, Maria ottaa sen pois. Noin,ja nyt menoks, paholainen.

stipätkän jälkeen. Ei se mitään olen armollinen, saat anteeksi. Älä sentään sen häntäheikin kaa mee pehkuihin.

• maria l
        oli pakko tehdä tommosen tek- kirjoitti:

stipätkän jälkeen. Ei se mitään olen armollinen, saat anteeksi. Älä sentään sen häntäheikin kaa mee pehkuihin.

Häntää ja myös myrkkyhampaita. Siksi toi omena piti sun suuhun laittaa, sorry vaan.

Mulla on tapana mennä pehkuihin hänen kanssaan ketä haluan, että sun neuvot eivät siinä asiassa ole tarpeen. Siis siinäkään asiassa ...

Ja nyt niitä ristinmerkkejä tekemään. Voin opettaa sullekin, se on kivaa ja saa ihmiset hilpeälle mielelle. Kädetkin saa liikuntaa ... :)

• säsi. Et kai sentäs nuku sen
        maria l kirjoitti:

Häntää ja myös myrkkyhampaita. Siksi toi omena piti sun suuhun laittaa, sorry vaan.

Mulla on tapana mennä pehkuihin hänen kanssaan ketä haluan, että sun neuvot eivät siinä asiassa ole tarpeen. Siis siinäkään asiassa ...

Ja nyt niitä ristinmerkkejä tekemään. Voin opettaa sullekin, se on kivaa ja saa ihmiset hilpeälle mielelle. Kädetkin saa liikuntaa ... :)

kaa. Jos se olis edes punainen tai vihree, olis edes kiihdytystä, mut toi ruskee on kyl OUT. Sun värityylis on kyllä kesken, tosi kesken. Mari kyl säää opit, älä pelkää, äläkä taas itke.

• maria l
        säsi. Et kai sentäs nuku sen kirjoitti:

kaa. Jos se olis edes punainen tai vihree, olis edes kiihdytystä, mut toi ruskee on kyl OUT. Sun värityylis on kyllä kesken, tosi kesken. Mari kyl säää opit, älä pelkää, äläkä taas itke.

Mistä tiesit että mulla on punainen stetson, tai ei se stetson ole, mutta näyttää siltä. Eikä tämäkään hattu ole stetson vaan Cooper. Värikään ei ole ruskea. Mitä tyyliini tulee et tiedä siitä mitään. Metsään mennään metsänvärisissä vaatteissa, jos haluaa vaikka bongata tipuja :)
        Et tunnistaisi mua jos vastaan kävelisit. Tai tietysti jos tunnet minut jo entuudestaan ja tiedät …

Rakas Paholainen, kun olet musta noin kiinnostunut niin ota ihmeessä yhteyttä. Emmä pure, mulla ei ole myrkkyhampaita, eikä edes sitä häntää. Itketään sitten yhdessä … ja tehdään ristinmerkkejä :)

PS. En pussaa hattu päässä. Naisten seurassa hattu otetaan pois. Enkä edes pussaa, minä suutelen.

• voi ottaa yhteyttä, ja todel-
        maria l kirjoitti:

Mistä tiesit että mulla on punainen stetson, tai ei se stetson ole, mutta näyttää siltä. Eikä tämäkään hattu ole stetson vaan Cooper. Värikään ei ole ruskea. Mitä tyyliini tulee et tiedä siitä mitään. Metsään mennään metsänvärisissä vaatteissa, jos haluaa vaikka bongata tipuja :)
        Et tunnistaisi mua jos vastaan kävelisit. Tai tietysti jos tunnet minut jo entuudestaan ja tiedät …

Rakas Paholainen, kun olet musta noin kiinnostunut niin ota ihmeessä yhteyttä. Emmä pure, mulla ei ole myrkkyhampaita, eikä edes sitä häntää. Itketään sitten yhdessä … ja tehdään ristinmerkkejä :)

PS. En pussaa hattu päässä. Naisten seurassa hattu otetaan pois. Enkä edes pussaa, minä suutelen.

lisuudessa sun Cooperkin on kaunis. Kaikkea hyvää sinulle!

• Maria_L
        voi ottaa yhteyttä, ja todel- kirjoitti:

lisuudessa sun Cooperkin on kaunis. Kaikkea hyvää sinulle!

Sinulla ei taida mennä kovin hyvin. En minä voisikaan sinua auttaa. Ei minulla ole sellaisia valtuuksia. Mutta toivottavasti täällä on joku joka lukee viestisi ja voi auttaa sinua.

Mitä kauneuteen tulee se on katoavaista ja katsojan silmässä, sanotaan. Ja tosiasiassa jos katsot tarkkaan kaiken tämän välinpitämättömyyden, vihan ja pahuuden läpi siihen taustaan ja todellisuuteen mistä kaikki nämä negaatiot ovat lähtöisin, voit nähdä että maailma on kaunis. Se on lähestulkoon kuin alkuperäinen maanpäällinen paratiisi ja käärmeelläkin on siellä edelleen paikkansa, sen hedelmäpuun varjossa.

Jää hyvästi serpentiini, olet aina haaste ja toisinaan ymmärrän oikein hyvin miksi Eeva otti sen omenan ...

• aiheesta

Tämän palstan kuvaus:
      "Minkälaista on elämä uskovaisena homona tai lesbona? Keskustele vakaumuksen ja seksuaalisuuden törmäyksistä ja yhteensovittamisesta."

1. Uskontokuntaa ei ole määritelty. Luulen, että tämän palstan lukijoilta löytyy monenlaisia vakaumuksia tai vakaumuksettomuuksia. Jokaisen suhde Jumalaan on kuitenkin omanlaisensa.
      2. Koska täällä keskustellaan siitä, millaista on elää vakaumuksensa kanssa homoseksuaalina, ei tuokaan tietääkseni ole mitenkään mahdotonta. Olen joskus tainnut lukeakin tältä palstalta sellaisia kommentteja.
      3. Se, miksi umpihetero ei harrasta homoseksiä, ei sovi palstan kuvaukseen (lue yllä)
      4. Jos on tarkoitus puhua siitä, millaista on elää uskovaisena homona, ei ole tarkoitus keskustella siitä, miten homoseksistä pääsee eroon.
      5. Asiasta on keskusteltu paljonkin. Raamatunsitaatit ovat meille kaikille jo tuttuja, eikä niitä ole mitään järkeä postata tänne yhä uudestaan palstatilaa viemään.
      6. Kysymys on tällöin toisen vakaumuksen loukkaamisesta, mikä ei liene sopivaa millään tämän foorumin keskustelualueella.

• Homo...

1. Sitä sinun on kysyttävä jokaiselta henkilökohtaisesti. Uskoa ei ole määritelty. Itse olen kiinnostunut henkisyydestä yleensä sekä new age ajattelusta.

2. Erilaisia näkemyksiä voi käsitellä, mutta viestin on oltava asiallinen ja toisten näkemyksille avoin sekä toisia ihmisiä kunnioittava. Esimerkiksi saarnaaminen ei missään tapauksessa ole keskustelua. Vähemmistöjen loukkaamista ei sallita.

3. Ei mielellään turhaa lätinää palstalle. Kaikki tietävät ettei umpihomo harrasta heteroseksiä ja umpihetero homoseksiä, koska suuntautuminen määräytyy kiinnostuksen mukaan.

4. Ei saa kertoa, sellaiset viestit poistetaan aiheeseen liittymärröminä.

5. Tulkinnoista voidaan keskustella asiallisella tavalla, mutta saarnaaminen ja kiihkoisat purkaukset on kielletty.

6. Et saa. Se on toisten ihmisten loukkaamista.

palstalla on tiukka linja sen suhteen mitä viestejä saa kirjoittaa

Kyllä. Palstan pitää palvella käyttäjiä joille se on tarkoitettu. Siksi tästä ei tehdä mitään helluntailaisten huulenheittopalstaa, jonne käydään heittämässä jokin "homot joutuu helvettiin" juttu. Palstan idea ja tarkoitushan on toisenlainen. Sellaisia keskusteluja ei täällä käydä. Jos haluat viestisi säilyvän jatkossa, niin ole tarkkana että kirjoitat palstalle sopivalla tavalla.

• vastaukset.

1. Jokaisen elämänkatsomus on on hehkilökohtainen, samoin suhde Jumalaan. Oma uskoni pohjautuu henkilökohtaisii näkemyksiin ja oivalluksiin.Uskon kaiken sen minkä käsitän totuudeksi. Toisilta ihmisiltä en ota vastaan oppeja enkä tulkintoja. Toisten mielipiteet tai kirjoittelut eivät vaikuta uskooni.

2.Riippuu viestistä ja sen asiallisuudesta.

3. Ei saa. Ei liity palstan aiheeseen. Eikä liity Gay palstankaan aiheeseen.

4. Ei saa. Ei liity palstan aiheeseen, eikä täysin katteettoman hölynpölyn levitys muutenkaan ole oikein. On paha teko ja vastuutonta levittää täyttä hömppää.

5.Saat käsitellä asiaa, mutta älä tule saarnaamaan "ainoita oikeita totuuksia" vaan anna uskomisen ja ajattelun vapaus muillekin.

6. Et todellakaan saa. Kuinka kehtaat kysyä tuollaista.

• minulle...

Miksi luulet olevasi vähemmän syntinen kuin homoseksuaalit?

Aina uskovaiset tulevat tuomitsemaan niin ylimielisinä, ja se on mielestäni jumalanpilkkaa ruveta tuomitsemaan muita, koska se on ainoastaan Jumalan tehtävä.
      Mitä sanot tähän?

Ja miksi luulette olevanne niin vähemmän syntisiä? Ollaan kaikkia aivan yhtä syntisiä ja Jumala tuomitsee kenet tuomitsee, etkä sinä voi sille mitään. Jumala saattaa päästää homoseksuaalit taivaaseen KOSKA USKO JA JEESUS PELASTAA, mutta sitten mikään ei estä Jumalaa tuomitsemasta tuollaista ylimielisyyttä helvettiin. Mutta kristinuskossa Jeesus kuoli syntiemme tähden - eli kaikki on pelastettu uskonsa kautta. Joten mitä enää saarnaat ja tuomitset?

Mitä haluat sanoa tähän? Pyydän vastausta, koko tämä "harrastuksesi" on kysymyksiä herättävää.

• keskustele?

Ei perusteluja, ei keskusteluja, vaikka osaan keskustella heidän maailmankatsomuksestaan, sillä olen aika hyvin informoitu sen osaalueista.

Mutta kerta rohkeus ei riitä keskusteluun, ei pitäisi edes huomioida heidän mielipiteitään.

• obh8
        keskustele? kirjoitti:

Ei perusteluja, ei keskusteluja, vaikka osaan keskustella heidän maailmankatsomuksestaan, sillä olen aika hyvin informoitu sen osaalueista.

Mutta kerta rohkeus ei riitä keskusteluun, ei pitäisi edes huomioida heidän mielipiteitään.

En uskonut että viestini jäisi palstalle pysyvästi. Siksi en vaivautunut käymään täällä mutta huomasin profiilistani että viesti on vielä olemassa joten palataampa aiheeseen...

"Aina uskovaiset tulevat tuomitsemaan niin ylimielisinä, ja se on mielestäni jumalanpilkkaa ruveta tuomitsemaan muita, koska se on ainoastaan Jumalan tehtävä.
        Mitä sanot tähän? "

Tuomio toki kuuluu Jumalalle:
        1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.7.html

Ainoa asia mitä voimme uskovina homo/lesboseksiä syntinä pitävinä ihmisinä tehdä on ylläpitää kysymyksissäni esittämiä asioita.

Itse kallistun sille kannalle mitä Jeesus ja raamattu opettaa:
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.5.html

ja

1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Gal.6.html

Lähden siitä siis että USKOVAISET HOMOSEKSUAALIT ovat SISÄLLÄ OLEVIA veljiä ja sisaria joita voi ojentaa raamatulliseen suuntaan materiaalilla jotka ovat luonteeltaan raamatun mukaisesti ojentavia.

• että me
        obh8 kirjoitti:

En uskonut että viestini jäisi palstalle pysyvästi. Siksi en vaivautunut käymään täällä mutta huomasin profiilistani että viesti on vielä olemassa joten palataampa aiheeseen...

"Aina uskovaiset tulevat tuomitsemaan niin ylimielisinä, ja se on mielestäni jumalanpilkkaa ruveta tuomitsemaan muita, koska se on ainoastaan Jumalan tehtävä.
        Mitä sanot tähän? "

Tuomio toki kuuluu Jumalalle:
        1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.7.html

Ainoa asia mitä voimme uskovina homo/lesboseksiä syntinä pitävinä ihmisinä tehdä on ylläpitää kysymyksissäni esittämiä asioita.

Itse kallistun sille kannalle mitä Jeesus ja raamattu opettaa:
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.5.html

ja

1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Gal.6.html

Lähden siitä siis että USKOVAISET HOMOSEKSUAALIT ovat SISÄLLÄ OLEVIA veljiä ja sisaria joita voi ojentaa raamatulliseen suuntaan materiaalilla jotka ovat luonteeltaan raamatun mukaisesti ojentavia.

kirjoituksesti luettuamme toteamme "kappas, olemmekin olleet väärässä", lopetamme homostelun ja ryhdymme heteroiksi? Minua vain kiinnostaa se, miksi te ylipäätään kirjoitatte tänne? On kai aika selvää, että me olemme sekä uskovaisia että homoja/lesboja, ja ainakin ne meistä, jotka olemme kristittyjä, tunnemme hyvin ne raamatunkatkelmat, joita tänne kerta toisensa jälkeen tarjotaan. Mitä koet voittavasi sillä, että tulet tänne osoittamaan meitä sormella ja sanomaan, että olemme väärässä ollessamme sekä uskovaisia että homoseksuaaleja? Käytkö sinä muilla palstoilla ojentamassa muita syntisinä pitämiäsi? Olethan vakiovieras abortti-palstalla? Käythän seksi-palstalla muistuttamassa, että seksi kuuluu vain avioliittoon eikä siitä saa puhua? Niiltäkin palstoilta voi nimittäin löytyä veljiä ja sisaria väärine mielipiteineen ojennettaviksi. Miksi homoseksuaalit ylipäätään kiinnostavat niin kovasti?

• obh8
        että me kirjoitti:

kirjoituksesti luettuamme toteamme "kappas, olemmekin olleet väärässä", lopetamme homostelun ja ryhdymme heteroiksi? Minua vain kiinnostaa se, miksi te ylipäätään kirjoitatte tänne? On kai aika selvää, että me olemme sekä uskovaisia että homoja/lesboja, ja ainakin ne meistä, jotka olemme kristittyjä, tunnemme hyvin ne raamatunkatkelmat, joita tänne kerta toisensa jälkeen tarjotaan. Mitä koet voittavasi sillä, että tulet tänne osoittamaan meitä sormella ja sanomaan, että olemme väärässä ollessamme sekä uskovaisia että homoseksuaaleja? Käytkö sinä muilla palstoilla ojentamassa muita syntisinä pitämiäsi? Olethan vakiovieras abortti-palstalla? Käythän seksi-palstalla muistuttamassa, että seksi kuuluu vain avioliittoon eikä siitä saa puhua? Niiltäkin palstoilta voi nimittäin löytyä veljiä ja sisaria väärine mielipiteineen ojennettaviksi. Miksi homoseksuaalit ylipäätään kiinnostavat niin kovasti?

"Oletatko siis että me kirjoituksesti luettuamme toteamme "kappas, olemmekin olleet väärässä", lopetamme homostelun ja ryhdymme heteroiksi? "

Kyllä ja en. Homoseksuaalisuudesta kristillisen arvomaailman valossa puhuminen ainoastaan voi ohjata homoseksuaalia oikeaoppisuuden suuntaan. Oikeaoppisuus ohjaa sitten tarpeeseen eheytyä ja luopua homoseksuaaolisuudesta.

"On kai aika selvää, että me olemme sekä uskovaisia että homoja/lesboja, ja ainakin ne meistä, jotka olemme kristittyjä, tunnemme hyvin ne raamatunkatkelmat, joita tänne kerta toisensa jälkeen tarjotaan. Mitä koet voittavasi sillä, että tulet tänne osoittamaan meitä sormella ja sanomaan, että olemme väärässä ollessamme sekä uskovaisia että homoseksuaaleja?"

Ette ole kokonaan väärässä vaan vain osittain oikeassa. Epävakaassa tilassa jossa synti painaa teitä kohti iankaikkista Jumalan tuomiota joka on kohtaava tätä maailmaa. Katsos vaikka usko Jeesukseen on se joka pelastaa, tarvitaan myös syntien anteeksi antamista. Raamattua tutkimalla tulee tämä kuva: Me olemme kuin vipuvarren päässä, tai sellaisessa keinussa. Jumala ojentaa pelastavaa kättänsä taivaasta meille mutta me emme ylety. Ensin meidän tarvitsee uskoa Jeesus vipuvarren toiseen päähän. Ongelma kuitenkin on se että kuten raamattu opettaa Jeesuksen pelastustyö oli kertauhri, eli Jeesus ei voi lihasvoimalla vivuta meitä taivaaseen, vaan ainoastaan hänen painonsa ratkaisee nouseeko meidän pää. Ja Jeesushan ON KEVYT. Henki ruumiissa kun on. No, ainoa toivomme on siis uskoa lihassa ollut Jeesus vipuvarren toiselle puolelle seisomaan. Vähän jo nousee. Siltikin jokin painaa meitä joka ei paina Jeesusta. Synti. Sitten ilmeisesti täytyy pistää Jeesus ristillä toiseen päähän. Jo nousee. Mutta ei tarpeeksi vieläkään. Ristin puu ei ole painavampi kuin meidän syntimme. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis sysätä synnit ristiinnaulitun Jeesuksen päälle. Ja kun tämän teemme, vipuvarsi kampeaa meidät niin että yletämme ojennettuun Jumalan käteen.

"Käytkö sinä muilla palstoilla ojentamassa muita syntisinä pitämiäsi?"

Käyn. Mutta en täälläkään käy kovin usein enkä muillakaan. Seksuaalisuuden ja kristinuskon saralla tämä palsta on ainutlaatuinen. Ja mielestäni tänne kuuluu myös kristillinen opetus homoseksuaalisuudesta.

"Miksi homoseksuaalit ylipäätään kiinnostavat niin kovasti?"

Tällä kertaa(puoleen vuoteen - 3/4 vuoteen) minua kiinnostaa erityisesti uskovat homoseksuaalit.

• sss...
        obh8 kirjoitti:

"Oletatko siis että me kirjoituksesti luettuamme toteamme "kappas, olemmekin olleet väärässä", lopetamme homostelun ja ryhdymme heteroiksi? "

Kyllä ja en. Homoseksuaalisuudesta kristillisen arvomaailman valossa puhuminen ainoastaan voi ohjata homoseksuaalia oikeaoppisuuden suuntaan. Oikeaoppisuus ohjaa sitten tarpeeseen eheytyä ja luopua homoseksuaaolisuudesta.

"On kai aika selvää, että me olemme sekä uskovaisia että homoja/lesboja, ja ainakin ne meistä, jotka olemme kristittyjä, tunnemme hyvin ne raamatunkatkelmat, joita tänne kerta toisensa jälkeen tarjotaan. Mitä koet voittavasi sillä, että tulet tänne osoittamaan meitä sormella ja sanomaan, että olemme väärässä ollessamme sekä uskovaisia että homoseksuaaleja?"

Ette ole kokonaan väärässä vaan vain osittain oikeassa. Epävakaassa tilassa jossa synti painaa teitä kohti iankaikkista Jumalan tuomiota joka on kohtaava tätä maailmaa. Katsos vaikka usko Jeesukseen on se joka pelastaa, tarvitaan myös syntien anteeksi antamista. Raamattua tutkimalla tulee tämä kuva: Me olemme kuin vipuvarren päässä, tai sellaisessa keinussa. Jumala ojentaa pelastavaa kättänsä taivaasta meille mutta me emme ylety. Ensin meidän tarvitsee uskoa Jeesus vipuvarren toiseen päähän. Ongelma kuitenkin on se että kuten raamattu opettaa Jeesuksen pelastustyö oli kertauhri, eli Jeesus ei voi lihasvoimalla vivuta meitä taivaaseen, vaan ainoastaan hänen painonsa ratkaisee nouseeko meidän pää. Ja Jeesushan ON KEVYT. Henki ruumiissa kun on. No, ainoa toivomme on siis uskoa lihassa ollut Jeesus vipuvarren toiselle puolelle seisomaan. Vähän jo nousee. Siltikin jokin painaa meitä joka ei paina Jeesusta. Synti. Sitten ilmeisesti täytyy pistää Jeesus ristillä toiseen päähän. Jo nousee. Mutta ei tarpeeksi vieläkään. Ristin puu ei ole painavampi kuin meidän syntimme. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis sysätä synnit ristiinnaulitun Jeesuksen päälle. Ja kun tämän teemme, vipuvarsi kampeaa meidät niin että yletämme ojennettuun Jumalan käteen.

Käyn. Mutta en täälläkään käy kovin usein enkä muillakaan. Seksuaalisuuden ja kristinuskon saralla tämä palsta on ainutlaatuinen. Ja mielestäni tänne kuuluu myös kristillinen opetus homoseksuaalisuudesta.

Tällä kertaa(puoleen vuoteen - 3/4 vuoteen) minua kiinnostaa erityisesti uskovat homoseksuaalit.

"Ja mielestäni tänne kuuluu myös kristillinen opetus homoseksuaalisuudesta."

Kristittyjä homoseksuaalejahan porukka täällä on jo. Ei ketään käännytettävää.
        Jokainen täällä tietää Raamatun sanat yhtä hyvin kuin sinä. Jokainen seuraa niitä sanoja aivan kuten sinä.
        Et ole sen enemmän oikeassa kuin me.

Mutta jos et sitä usko, niin odota kunnes kuolet ja kysytään Jumalalta että mikä tulkinta hänen sanoistaan on oikea. Sekö että rakastaa saa ja pitää, vai ettei saa rakastaa samaa sukupuolta, josta ei ole olemassa kieltoa, ja joka ei ole siis syntiä. Etsi kohta Raamatussa, jossa kielletään saman sukupuolen rakkaus ja mm. avioliitto.

Yhdyntä on yhdyntää, rakastelu on rakastelua. Ei Raamatussa missään kohdin lue, ettei saa rakastella rakastamansa ihmisen kanssa oli tämä mitä sukupuolta tahansa.

Etsi nuo kohdat, kerro ne minulle ja harkitsen vakavasti tuota sinun "eheytymistäsi".

• Maria_L
        obh8 kirjoitti:

Niin, ehkä pitkässä juoksussa tämä keskustelu johtaa siihen että heterotkin luopuvat seksistä? Silloin tarvitaan paljon uusia nunna- ja munkkiluostareita.
        Jos olisin liikemies, alkaisinko jo rakentaa niitä? En, en usko ihmisen täydellisen parannukseen. Siksi hyväksyn myös seksuaaliset vähemmistöt ja siinä samassa itseni. Meidän syntimme on pieni paha tässä maailmassa.
        Ja rakkaudestahan tässä vain on kysymys. Se ei liene kiellettyä kuuluitpa mihin liittoon tahansa. Ja Jumala on rakkaus.

Minua ihmetyttää miksi kirjanoppineet ovat niin kiinnostuneita seksistä vaikka maailmassa nähdään nälkää ja tapetaan ihmisiä enemmän kuin koskaan ennen. Eikö se ole suurempi vääryys kun miljoonia riistetään ja alistetaan, sen sijaan että muutama seksuaalisesti poikkeava haluaa hiukan oikeuksia tässä maailmassa.

Vähemmistöjä on helppo lyödä ja ojentaa, mutta valtakoneiston mahdille ei kirjakääröistäkään näytä löytyvän vastusta.

• obh8
        sss... kirjoitti:

"Ja mielestäni tänne kuuluu myös kristillinen opetus homoseksuaalisuudesta."

Kristittyjä homoseksuaalejahan porukka täällä on jo. Ei ketään käännytettävää.
        Jokainen täällä tietää Raamatun sanat yhtä hyvin kuin sinä. Jokainen seuraa niitä sanoja aivan kuten sinä.
        Et ole sen enemmän oikeassa kuin me.

Mutta jos et sitä usko, niin odota kunnes kuolet ja kysytään Jumalalta että mikä tulkinta hänen sanoistaan on oikea. Sekö että rakastaa saa ja pitää, vai ettei saa rakastaa samaa sukupuolta, josta ei ole olemassa kieltoa, ja joka ei ole siis syntiä. Etsi kohta Raamatussa, jossa kielletään saman sukupuolen rakkaus ja mm. avioliitto.

Yhdyntä on yhdyntää, rakastelu on rakastelua. Ei Raamatussa missään kohdin lue, ettei saa rakastella rakastamansa ihmisen kanssa oli tämä mitä sukupuolta tahansa.

Etsi nuo kohdat, kerro ne minulle ja harkitsen vakavasti tuota sinun "eheytymistäsi".

"Yhdyntä on yhdyntää, rakastelu on rakastelua. Ei Raamatussa missään kohdin lue, ettei saa rakastella rakastamansa ihmisen kanssa oli tämä mitä sukupuolta tahansa."

26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html

Tämä Paavalin opetus homo/lesbo rakastelusta/seksistä perustuu tähän lain kohtaan:
        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/3Moos.18.html

Elikkä ei edes puhuta yhdynnästä vaan ensimmäisessä kohdassa "riettaasta yhteydestä" ja laissa "makaamisesta". Näihin toki kuuluu yhdyntä.

• siis edelleen...
        obh8 kirjoitti:

"Yhdyntä on yhdyntää, rakastelu on rakastelua. Ei Raamatussa missään kohdin lue, ettei saa rakastella rakastamansa ihmisen kanssa oli tämä mitä sukupuolta tahansa."

26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Tämä Paavalin opetus homo/lesbo rakastelusta/seksistä perustuu tähän lain kohtaan:
        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

Elikkä ei edes puhuta yhdynnästä vaan ensimmäisessä kohdassa "riettaasta yhteydestä" ja laissa "makaamisesta". Näihin toki kuuluu yhdyntä.

Ei mitään uutta auringonalla...

Lainaamissasi kohdissa käytetään termejä: riettaus, kiima, viilliintyminen, sieltä EI kuitenkaan löydy mainintaa RAKKAUDESTA!! Voin hyvin uskoa, että Jumala viisaudessaan kieltää ihmisiä irtosuhteista, seksistä jokaisen vastaan tulevan ihmisen kanssa. En kuitenkaan löydä mainitsemistasi kohdista mitään sellaista, että ne kieltäisivät rakkauden.

• en eheydy...
        obh8 kirjoitti:

Et voi pelastaa minua etkä ketään muutakaan, ellet voi todistaa että Jumala on kieltänyt rakkauden ja rakastelun kahdelta samaa sukupuolta olevalta ihmiseltä. Jollei sellaista sanaa ole, on Jumala hyväksynyt ihmisen rakkauden ja sen osoitukset.

Raamatussahan on tullut jo selväksi, ettei Jumala pidä siitä että ihmiset harrastaa irtoseksiä, vaikka se onkin täällä maan päällä jokaisen oma päätös. Seksi kenen tahansa kanssa tietysti nostaa tauti-vaaraa, sekä voi aiheuttaa henkistä pahoinvointia, ja nuo seikat on ymmärrettäviä, vaikkei kukaan uskovainen saarnaakaan Raamatun sanaa sinkuille tai muuten seksuaalisesti aktiivisille. PAITSI nähtävästi oletetaan, että homoseksuaalisuus tekee ihmisestä seksi-hullun. Ja jollet sitä tiennyt: niin noin ei ole.

Etsi Jumalan sanat rakkauden ja rakastelun kieltämisestä samalta sukupuolelta, ja minä eheydyn.

• perustuu näihin

Tervehdys,

Voin kertoa, että minä olen uskova ihminen, jolla on kyllä ihan selvä taipumus homoseksuaalisuuteen.

Minä uskon Jeesukseen syntien sovittajana, ja Jumalana. Minulle usko tarkoittaa kuitenkin Jeesuksen seuraamista, sitä, että ottaa joka päivä ristinsä ja seuraa Jeesusta. Eli on valmis vaikka luopumaan omasta elämästään, jotta voisi pelastaa sen.

Okei, no tunnen vetoa miehiin. Ja minusta se on synti. Oon Jeesukselle avoimesti kertonut asiasta. Oon kysynyt Jeesukselta asiaa (etenkin kun nuorena ev. lut seurakunnassamme opetettiin, ettei homous ole väärin), ja muistan Jeesuksen ihan selvästi puhuneen takaisin saman tien. Hän sanoi, ettei siinä ole mitään ongelmaa, että tunnen niin polttavaa rakkautta eri ihmisiä, ihmisryhmiä ja myös miehiä kohtaan, mutta minun pitää olla tarkka siitä, kuinka osoita sen rakkauden heitä kohtaan. Jeesus siis selvästi osoitti minulle, että homous on synti. Ei ihmisten rakastaminen, vaan se jos heitä menee naimaan oman himonsa tähden.

Minulla ei ole ihmisenä mitään homoja, lesboja eikä itseäni vastaan. Pidän kuitenkin homoutta aivan täysin selvänä syntinä Raamatun valossa. Olen itse ainakin ajatellut, että haluan seurata ennemmin Jeesusta kuin juosta oman tahtoni perässä. Jeesus sanoo Raamatussa niin selvästi, että oma elämä pitää kadottaa voidakseen pelastaa sen. Ja todellakin uskon, että Jeesus antaa (tai on jo antanut) voiman seurata häntä. Minun mielestäni homoseksi ja niiden himojen orjana oleminen voi olla epäjumala ihmisen elämässä, josta pitää kääntyä todellisen Jumalan puoleen.

Näin siis "homo" uskovainen, jolla ei ole kyllä mitään aietta ruokkia ajatusmaailmaan tuhoisaan suuntaan, eikä harjottaa homoseksiä. Ennemmin omistan elämäni Jumalalle ja seuraan Jeesusta, ja Jeesus Kristus voi kyllä antaa siihen voiman. Jos hän antoi voiman apostoleille kidutuksen keskellä niin mäkin haluan seurata Jeesus, vaikka se toisi elämään minkälaista haastetta tahansa!

• Samassa veneessä

• tiedän kyllä
        Samassa veneessä kirjoitti:

älä nimitä uskovana itseäsi "homoksi". Se loukkaa Jumalaa. Jumala ei ole sua alunperin homoksi luonut, vaan se on taipumus, joka kehittyy syntiinlangenneessa maailmassa, niin kuin sairaudetkin ym. Mutta kun olet vastaanottanut peson ja vanhurskautettu, et ole enää "homo" - ainakaan Jeesus ei sinua sellaisena näe.

Suosittelen lukemaan seuraavan linkin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=4500000000001438&posting=22000000034003771

Siksi sanoinkin, että "homo" uskovainen heittomerkeissä. Koska mun mielestä se on kuitenkin pelkkää valintaa. Jokaisella ihmisellä on vapaa valinta valita, kuinka elää ja mitä elämäntapaa noudattaa käytännössä. Etenkin kun Jeesus on Raamatun mukaan vapauttanut alkeisvoimien alta, niin ihmisellä on valta valita synnin alta vapautettuna, kuinka toimii. Ei ole mitään vastustamatonta voimaa, joka pakottaisi toimimaan, vaan Jumala on vapauttanut tahdon vapauteen synnin alta.

Joku ehkä on sitä mieltä, että pitä piilotella itseään jne. Kuitenkin voin sanoa ihan rehellisesti, että olen todella onnellinen elämässäni, siis ihan oikeasti kaikki on elämässä niin hyvin! Vaikka on ollut joskus vaikeaa, niin olen silti todella onnellinen, Jumalan rakkaus ja totuus on parasta, mitä voi olla, ja tietyllä tapaa koen ihanaa vapautta elämässä. ;D En osaa selittää muuten.

• sukupuoleton

minä en tunne mitään sexsi tarvetta en mieheen en naiseen.mutta käytän naisten vaateita koska ne tuntuu luonolliselta en ole homo en lespo .jos muutan tyyliä minua alkaa ahditaa ,enkä halua kenenkään näkevän minua alasti.olen sivellinen ja täysin raitis en käy missään .mutta urheilen kyllä. joudunko siis helvettiin pukeutumis tyylini vuoksi.en voi asialleni mitään.enkä tykkää ,että minua kosketaan mikä on vastaus

• quo
        sukupuoleton kirjoitti:

minä en tunne mitään sexsi tarvetta en mieheen en naiseen.mutta käytän naisten vaateita koska ne tuntuu luonolliselta en ole homo en lespo .jos muutan tyyliä minua alkaa ahditaa ,enkä halua kenenkään näkevän minua alasti.olen sivellinen ja täysin raitis en käy missään .mutta urheilen kyllä. joudunko siis helvettiin pukeutumis tyylini vuoksi.en voi asialleni mitään.enkä tykkää ,että minua kosketaan mikä on vastaus

Meillä kaikilla on hieman eri tapa suhtautua seksiin. Toisille se muodostuu keskeiseksi osaksi elämää joka on mielessä miltei koko ajan ja sinä edustat toista ääripäätä.

Voimakas seksiriippuuus häiritsee kuten mikä tahansa riippuvuus muuta elämää. Me paheksumme sitä mutta kun riippuvuus koskee jotakin niin kutsuttua ylevämpää asiaa niin sitä pidetään hyveenä. Kyse on kuitenkin riippuvuudesta vaikka emme sitä halua nähdä. Me teemme hyvin paljon asioita pelkästään tavan vuoksi ja jos joudumme poikkeamaan tavoistamme alkaa huono omatunto soimata.

Se että et pidä siitä että toiset koskettavat sinua ei ole mitään tavatonta. Meidän kulttuurissamme toisten kosketelu ei ole niin yleistä kun esimerkiksi vain itärajamme takaa olevassa kulttuurissa jossa miehetkin saavat koskea toisiaan herättämättä suurempaa huomiota.

• mukana matkalla
        sukupuoleton kirjoitti:

Jos epäilet asiaa, mikset rukoile ja pyydä Jumalaa näyttämään sulle oikean tavan. Raamatustakin taitaa löytyä vinkkiä. Jumala antaa voiman tehdä oikein! Jos haluat rukousta, voin rukoilla sulle apua Jumalalta. Joka tapauksessa toivon että saat kokea Jumalan henkilökohtaisesti rakastavan sinua sellaisena kuin olet. Mikään ei saa Jumalaa rakastamaan sinua vähempää. Eikä mikään maailmassa ole ihanampaa kuin se "high" mikä tulee Jumalan läsnäolossa. Uskon muutenkin että mitä enemmän vietämme aikaa Jumalan läsnäolossa, sitä enemmän muutumme sellaisiski kuin Hän tahtoo.

• matkalla mukana

Eiks ole hienoo olla vapaa! Voikohan todella olla vapaa kukaan muu, kuin kenet Jumala tekee vapaaksi?
        Vapaus olla tekemättä sitä minkä tietää olevan väärin, ja vapaus seurata Jumalaa. Se on varmaan se Jumalan rakkaus, kun Hän on meitä rakastanut. Ei niinkuin orja, koska täytyy totella, vaan niinkuin rakastettu, joka haluaa miellyttää sitä, joka häntä rakastaa.
        Tuo oli hieno, mitä Jeesus sanoi sulle: Hän sanoi, ettei siinä ole mitään ongelmaa, että tunnen niin polttavaa rakkautta eri ihmisiä, ihmisryhmiä ja myös miehiä kohtaan, mutta minun pitää olla tarkka siitä, kuinka osoita sen rakkauden heitä kohtaan.
        Mäkin uskon että rakastaa voi syvästi ja puhtaasti rikkomatta Jumalan lakeja. Me ollaan vaan nykyaikana "herkistytty" seksuaalisuudelle, jota tyrkytetään väärässä muodossa joka puolelta, niin että tunteet herkästi ohjautuu seksuaalisuuteen, eikä osata erottaa rakkautta ja seksuaalisuutta toisistaan. Rakkaus on minusta paljon isompi asia kuin seksuaalisuus, joka sekin on tärkeä asia ja hyvä kun se on hallinnassa ja "käyttöohjeen" mukaan käytetty

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe