Jos olisit äiti tällaisille mukuloille, eikö kävisi mielssä että abortti olisi ollut parempi vaihtoehto?
http://www.the7thfire.com/images/gunther55.jpg
http://www.the7thfire.com/images/untitled18.jpg
http://inlinethumb30.webshots.com/43037/2124565390101688296S600x600Q85.jpg
http://www.healthline.com/images/gale/big/gech_0001_0003_0_img0203.jpg
http://farm1.static.flickr.com/56/225706354_fc22e2cf14.jpg?v=0
a niin ku abortti
17
1242
Vastaukset
- mut veikkaan et:
ei.
- olis tollasena elää
mut olisiko eläminen kuitenkin sen arvoista?
Jos ei elämä olisi kunnolla alkanut ei siit olis niin paljon surua, särkyä ja tyhjiä kyyneleitä kun vaan antais armon käydä oikeudesta. - ........................
viimeisessä, iloisen ja ilmeisen onnellisen näköisessä tytössä oli?
Ensimmäiset ymmärrän, fyysisesti elinkelvottomat yksilöt joilla erittäin vaikeita sikiöaikaisia kehityshäiriöitä.- -S-
että viimeisen kuvan tytöllä on downin syndrooma.
- näin on
-S- kirjoitti:
että viimeisen kuvan tytöllä on downin syndrooma.
Kyllähän sen nyt näki,mutta mikä vika? Hän tarkkoitti varmaankin että mitäs sen väliä.Ajattelen samoin.
- minäkään,
mutta onneksi sikiön terveyysyitä on aborteista vain 2,7%..
- kaikkein myöhäisimmässä
vaiheessa. Usein niissä keskeytetään toivottu raskaus, muissa taas ei-toivottu.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sut pitäis viedä saunan taakse ja näyttää oikein kunnolla! toi viimeinen kuva, siis oletko sairas päästäsi!? Kehitysvammaisella on oikeus syntyä!!!!!!!!!!!! Hän sentään pystyy elämään ja viettämään suht normaalia elämää.
- aloittaja....
No niin saunan taakse vietäviä löytyy enemmänkin. Voi rehellisesti sanoa, että kaikissa raskauksissani olen läpikäynyt kaikki saatavilla olevat tutkimukset, joilla selvitetään sikiön normaali kehitys. Jos olisi raskausaikana todettu esim. Downin syndrooma olisin tehnyt keskeytyksen. Varmasti. Miehellä cp-vammainen veli ja hän itse on sitä mieltä, että jos vammaisuus on tiedossa olisi tehtävä abortti. Ja varmasti rakastaa veljeään. Mutta silti.
Kaikki vanhemmat toivovat tervettä lasta, niin se vaan on. Itse en kestäisi, jos lapsi olisikin vammainen. Sorry vaan. Minä komppaan kyllä aloittajaa. Ehdottomasti olisin JOKAISEN linkin tapauksessa tehnyt keskeytyksen. - ja nyt yhtäkkiä
oletkin muuttanut mielesi?
- raskaus keskeytetään
ja nyt yhtäkkiä kirjoitti:
oletkin muuttanut mielesi?
keskiraskaudessa sikiön terveydentilan perusteella, on asetelma erilainen. Naiselle tulee todella vaikea valinta ja raskaus on jo pitkällä.
Kukaan ei saa sanoa että kaikki vammaiset pitäisi abortoida, se on kansanryhmää vastaan kiihottamista ja sellaisena kiellettyä. - vaikea uskoa tollasta paskaa
aloittaja.... kirjoitti:
No niin saunan taakse vietäviä löytyy enemmänkin. Voi rehellisesti sanoa, että kaikissa raskauksissani olen läpikäynyt kaikki saatavilla olevat tutkimukset, joilla selvitetään sikiön normaali kehitys. Jos olisi raskausaikana todettu esim. Downin syndrooma olisin tehnyt keskeytyksen. Varmasti. Miehellä cp-vammainen veli ja hän itse on sitä mieltä, että jos vammaisuus on tiedossa olisi tehtävä abortti. Ja varmasti rakastaa veljeään. Mutta silti.
Kaikki vanhemmat toivovat tervettä lasta, niin se vaan on. Itse en kestäisi, jos lapsi olisikin vammainen. Sorry vaan. Minä komppaan kyllä aloittajaa. Ehdottomasti olisin JOKAISEN linkin tapauksessa tehnyt keskeytyksen.Tunnen erittäin iloisia ja onnellisia kehitysvammaisia,ilman kipua ja kärsimystä.
- vanhempansakin
vaikea uskoa tollasta paskaa kirjoitti:
Tunnen erittäin iloisia ja onnellisia kehitysvammaisia,ilman kipua ja kärsimystä.
ovat onnellisia ja riemuissaan, niin mikäs siinä. Kaikki eivät olisi vastaavassa tilanteessa.
- heikku.
aikas karseita ipanoita kaikki, vessanpöntöön ja huuhtelu perään *SPÄLTS*
- sanna777777
olisin äiti todellakin. Se olisi mulle oma rakas lapsi sellaisenaan. Sinäkö vain täydellistä ihmislasta havittelet ja näin ollen luulet että täydellinen juuri tulee olemaan onnellinen ja haluttu. Tuo lapsi vajaavaisuudessaan on arvokas, oli arvokas,eikä kukaan voisi väittää etteikö hänen elämänsä olisi ollut onnellinen. Kun eihän meidän kauniiden ja terveidenkään elämä ole onnellista ain.
- vaikea aihe...
en halua nyt tuomita ketään, tässä vaan ajatuksiani asiasta. ymmärrän, että joskus lapsi on todella jo raskausvaiheessa niin selkeästi kyvytön elämään, että on oikeasti lapselle parempi vaihtoehto kun ei synny kärsimään. mutta työkseni hoidan ja ohjaan kehitysvammaisia henkilöitä. downit ovat mielestäni vain oma ihmistyyppinsä, elämäniloisia, tunneälykkäitä ihmisiä, joilla jokaisella on oma persoonallisuus, unelmat, toiveet, kokemukset jne. eli elävät täyttä elämää. olen ollut opiskeluaikona asumisyksikköohjaajana. asiakkaat (mm. downit) siellä elelivät omissa vuokra-asunnoissa, joillakuilla riitti ohjaajan vierailu kerran päivässä viitisen minuutin ajan ulkopuoliseksi avuksi. ko. työpaikan jälkeen työskentelin vuosia ryhmäkodissa, jossa kehityshäiriöiden kirjo oli laaja. jopa syvästi kehitysvammaiset ihmiset näyttävät selkeästi tuntevansa samoja tunteita kuin muutkin, kokevansa nautintoa, iloa, surua yms. nyt olen autistien ja toisen kehityshäiriön omaavien henkilöiden ohjaaja. ja sama juttu; kaikki ovat elämänmyönteisiä ja omanlaisiaan yksilöitä, koskaan en ole törmännyt vammaiseen ihmiseen jonka elämälle en ole nähnyt tarkoitusta. itse olen päätynyt aborttiin sosiaalisista syistä kahteen kertaan; ehkäisy jota oikein käytin petti. ensimmäisen raskauden aikaan olin 16-vuotias ja psykoosissa bipolaarihäiriön tuoman rajun manian jäljiltä ja silloinen avopuolisoni pahasti päihdeongelmainen. toisella kerralla olin 23-vuotias, minulla oli ollut pitkäaikainen(2 v.) vahva sikiövaurioita aiheuttava lääkitys tulehdukseen ja jälleen puolisona henkilö, joka täysin syrjäytynyt. mutta nyt kaduttaa, vaikka olen ääneen sanonut että ajattelen asiaa järkiperäisesti. silti jos joku kysyisi, osaisin heti vastata minkä ikäiset nuo lapset olisivat nyt. eli jostain käsittämättömästä syystä nämä luonnonvastaisesti päätetyt elämät tietyllä tavalla jatkuvat. ja minun tuskani kasvaa. en toivo abortin kieltämistä, mutta toivon järkeä siihen, miten niitä myönnetään ja miten naisia ja heidän puolisoitaan tuetaan kun raskaus on ei-toivottu. jos minua olisivat läheiset (erityisesti kumppani) ja hoitohenkilöt kannustaneet ja rohkaisseet lapsen pitämiseen, olisin varmasti niin tehnyt. kun nainen on raskaana, hän haluaa useimmiten vastonvaraisesti suojella lastaan, olkoon järkiperäiset ajatukset millaisia vaan. ja kun nainen on päävastuussa myös raskaudenkeskeytyksestä, kokee hän varmasti itsensä huonoksi sen jälkeen, joko tietoisesti tai tiedostamatta.
- 10+12
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010053111765609_uu.shtml
unohdit tään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642652- 1842501
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari201983Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http211154Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta791025