Mieluisin hahmo?

Vhaerun

Eli mikä class(tai kit) On ollu teiän mielestä mieleisin pelata BG:T, Iwd:t tai nwn läpi? Mulla se on ollut stalker tahi paladin

30

2742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thorin

      Aivan täydllinen yhdistelmä, joka tekee pelaamisesta nautittavaa:
      Dual-Class: Shwasbuckler/Fighter. Pistää yksin lohareita kasaan jo siinä 20-lvl tienoilla.

      • etp

        'Pistää yksin lohareita kasaan jo siinä 20-lvl tienoilla.'

        Jo? Huomattavasti alemman levelin 'puhdas' thieffi tappaa lohharit soolona eikä tee tiukkaakaan.

        Mutta silti, fighter/thief yhdistelmä tehokas valinta.


      • Thorin
        etp kirjoitti:

        'Pistää yksin lohareita kasaan jo siinä 20-lvl tienoilla.'

        Jo? Huomattavasti alemman levelin 'puhdas' thieffi tappaa lohharit soolona eikä tee tiukkaakaan.

        Mutta silti, fighter/thief yhdistelmä tehokas valinta.

        Voihan aina käyttää selkäänpuukotusta/ansoja. Fighter/tiefit ovat parhaita taistelijoita mitä pelistä löytyy (thac0 -39)


      • etp
        Thorin kirjoitti:

        Voihan aina käyttää selkäänpuukotusta/ansoja. Fighter/tiefit ovat parhaita taistelijoita mitä pelistä löytyy (thac0 -39)

        Fighter/thief -yhdistelmä ei ole paras taistelija. Paras on puhdas fighter.

        Ja huomautukseksi, että nyt verrataan ihan puhdasta nahinaa, ei mitään ansojenlaittelua/backstabbingiä.


      • Thorin
        etp kirjoitti:

        Fighter/thief -yhdistelmä ei ole paras taistelija. Paras on puhdas fighter.

        Ja huomautukseksi, että nyt verrataan ihan puhdasta nahinaa, ei mitään ansojenlaittelua/backstabbingiä.

        Millainen hormoonitieffi sinulla oikein on? Oma puhdas 21-lvl ei osu edes ladon oveen.


      • etp
        Thorin kirjoitti:

        Millainen hormoonitieffi sinulla oikein on? Oma puhdas 21-lvl ei osu edes ladon oveen.

        Noin matalaa thac0a ei tule ilman huijausta tai jotain bugia.


      • Thorin
        etp kirjoitti:

        Noin matalaa thac0a ei tule ilman huijausta tai jotain bugia.

        Muistaakseni oli yli -30... Äijällä oli lvl.44 classi: Shwasbuckler/Fighter Dexiä:19 (kai) Varusteista muistan vaan red dragon platen, boots of speedit, Drittzin sapelit, green pale stonen ja ring of gaxxin...


    • minä

      aivan ylivoimainen, kunhan pääsee noin 18 lev tiedoille....

      kokeile ihmeessä

    • Fentz

      Human Cleric-hahmolla hakkasin nwn:n halkipoikki ja olen tyytyväinen koulutettavaani. Samalla hahmol jatkan lisäosien takomista. Halfling Rogue vaikuttaa myös mukavalta kun sen saa riittävän korkeille lvl:lle.

      • etp

        Arcane archer on hauska pelattava.


    • Carnation

      tota mosses ett mä on aina maagi ja perus maagi...(= ei mitään erikouisutta vain ihan mage vain...

      Sill voi olla alussa vaikea pelata mutt nytt kuin mä on lvl jotain 28 niin ei kyl oo vaikea enä ja ToB instaloinut(ja vetänyt läpi) ett aluksi se on vaikeamutt kyll se sitt lopppussa palkkita(=

      Mä pelasin ennen mage necromanilla mutt sit alkoi harrmittaa kuin ei voinut tehä kaikka spellit niin nytt olenaina mag LOL

    • mjoo

      Dwarf Fighter/Cleric, jolla Wisdom 21, ja Constitution 20.. Ykkösessä on kivasti Tome of Wisdomeja... :). Tuollapa tuli pelattua koko sarja läpi. Sitten kakkonen ja ToB tuli pelattua Kensailla...

    • Ukko Ylijumala

      Nwn paras hahmo on ehdottomasti Blackguard.

      Syyt: lisää Charisma bonuksen hyökkäykseen ja voimaan ja alkaen jostain levelistä seiviheittoihin. Voi kutsua 3 levelillä Ghastin kaveriksi ja vitos levelillä succubuksen(en o varma kirjoitetaanko noin) ja 9 levelill vrockin(en varma taaskaan).Saa käyttöönsä loitsuja 2:levelill bull's strenght 6:levelill cause serious wounds 7:levelillä contagion 8:levelill cause critical wounds. Voi käyttää turn undead kykyä koska on kaukaista sukua palladinille(anti).Smite good kyky. Oli kai jotai muitaki hyvii juttui mut en muista just nyt

    • hemmo

      Eka Fighter joka yhä 31 lvl (tob)
      toka Sorcerer lvl 25 (kai myös tob)
      kolmas Monk lvl 31 (tob :)

    • Feanor

      Human Fighter (BG1)

      Josta Dualclassilla TÄYSIN voittamaton yhdistelmä Beseker/Mage (SoA ja ToB)
      Tobin lopussa 8 lev fighter ja 31 lev mage.

      Päivityksillä kyvyt

      20 Str
      20 Dex
      20 int
      180 hp (osittain esineillä) (taioilla voi boostata 300aan)
      50? magic resistance (pääosin esineillä)
      Ac -13 (esineillä)
      Normal weapons inefective(tavara) Magic weapons inefective (taika) = Hetkellinen kuolemattomuus
      Number of atacks 4 tai 5 riippuen aseesta taioilla 7 - 9.
      thac0 1 aseella -4, 2 aseella -2 tai 0 riippuen aseesta. Taioilla molemmat voi boostata -20 .

      • Feanor

        Ac:n voi myös boostata taioilla helposti -20


    • InSeCt

      Nwn:n paras hahmo on monk.
      Kunhan sillä on circle kick, (improved) cleave jne.
      Niin se lahtaa isommankin porukan yksikseen.

      • Ukko Ylijumala

        Onhan toi munkki iha kiva... nopee ja immunitejaki on plus featit (mm. juuri sircle kick) mutta ei siit tosi tilaanteesa kuitenkaa oikee oo vastusta... Kokemusta löytyy.. Ei oo munkill kato koskaa tota AC:ta iha järjettömästi eli monesti se saa kyll nopeesti turpaan...
        Oman 12 levelisen Black Guardinkin
        statsit on täll hetkell kai jo jotain tätä luokkaa...

        attack 21- 18- 15- 13
        AC 35
        Fortidute 15
        Will 6-8 (ei voi muistaa)
        Reflecs 10,11 (--"--)
        Pystyy kutsumaan succubuksia ja kääntämää kuolleita
        Käyttää semmosta pitkää miekka( nimeä en muista) josta tulee 1-6 sonic damagee ja 1 damage ja attack bonus ja jotain divine armorii mis on muistaakseni AC 8 1, Str, 2, Con 1 ja Dex 1.

        Pelaan semmosess maassa gu Rubys world (siis oma tehty serveri PW maailma)
        Serverin nimi oli kai Moon's vale... Sinne vaa kaikki!!! :)
        ... hmmm.. en mee takuuseen kylläkään noist statseist...


      • etp
        Ukko Ylijumala kirjoitti:

        Onhan toi munkki iha kiva... nopee ja immunitejaki on plus featit (mm. juuri sircle kick) mutta ei siit tosi tilaanteesa kuitenkaa oikee oo vastusta... Kokemusta löytyy.. Ei oo munkill kato koskaa tota AC:ta iha järjettömästi eli monesti se saa kyll nopeesti turpaan...
        Oman 12 levelisen Black Guardinkin
        statsit on täll hetkell kai jo jotain tätä luokkaa...

        attack 21- 18- 15- 13
        AC 35
        Fortidute 15
        Will 6-8 (ei voi muistaa)
        Reflecs 10,11 (--"--)
        Pystyy kutsumaan succubuksia ja kääntämää kuolleita
        Käyttää semmosta pitkää miekka( nimeä en muista) josta tulee 1-6 sonic damagee ja 1 damage ja attack bonus ja jotain divine armorii mis on muistaakseni AC 8 1, Str, 2, Con 1 ja Dex 1.

        Pelaan semmosess maassa gu Rubys world (siis oma tehty serveri PW maailma)
        Serverin nimi oli kai Moon's vale... Sinne vaa kaikki!!! :)
        ... hmmm.. en mee takuuseen kylläkään noist statseist...

        Kyllä sen munkinkin aaceen saa yli kolmenkymmenen. Pelailin perus-nwn:n munkilla ja kun leveleitä karttui, ei ollut mitään ongelmia vastustajien kanssa. Eikä myöskään tarvinnut välittää lainkaan ansoista kun oli kovat reflexiseivit magic resistance.


      • Ukko Ylijumala
        etp kirjoitti:

        Kyllä sen munkinkin aaceen saa yli kolmenkymmenen. Pelailin perus-nwn:n munkilla ja kun leveleitä karttui, ei ollut mitään ongelmia vastustajien kanssa. Eikä myöskään tarvinnut välittää lainkaan ansoista kun oli kovat reflexiseivit magic resistance.

        mutta nyt on kyse 12 levelin hemmoista... Toki munkin AC: kin korkeelle saa mutta ei siitä silti vastusta ole esim juuri black guardille tai shadow dancerille... Nii ja eihän toi 35 AC armorikaan nyt mikään maksimi ole fighterille.


      • etp
        Ukko Ylijumala kirjoitti:

        mutta nyt on kyse 12 levelin hemmoista... Toki munkin AC: kin korkeelle saa mutta ei siitä silti vastusta ole esim juuri black guardille tai shadow dancerille... Nii ja eihän toi 35 AC armorikaan nyt mikään maksimi ole fighterille.

        Warriori, oli se sitten 'puhdas' sellainen tai blackguardi, on ylivoimaisesti kovin sälli jos mättövoimaa haetaan. Johan se pitäisi huomata jo ammatinvalinnasta.

        Mihin aaceehen äijällä sitten yltää, riippuu paljon myös stateista. Toki warriorilla on hyvä olla papua, mutta järkevä dexinkäyttökin auttaa jo aika paljon. Jos haluaa käyttää raskaita armoreita, voi dexibonukset unohtaa samantien. Kevyempien kanssa taas voi niistäkin nauttia.


      • Ukko Ylijumala
        etp kirjoitti:

        Warriori, oli se sitten 'puhdas' sellainen tai blackguardi, on ylivoimaisesti kovin sälli jos mättövoimaa haetaan. Johan se pitäisi huomata jo ammatinvalinnasta.

        Mihin aaceehen äijällä sitten yltää, riippuu paljon myös stateista. Toki warriorilla on hyvä olla papua, mutta järkevä dexinkäyttökin auttaa jo aika paljon. Jos haluaa käyttää raskaita armoreita, voi dexibonukset unohtaa samantien. Kevyempien kanssa taas voi niistäkin nauttia.

        Totta turiset. NwN: ssä fighter pärjää kyllä ilman järjetöntä voimaakin. Mm. piraatit käyttää kevyitä panssareita ja silti Ac on ihan normaali, koska piraatit on asteen nopeampia hemmoja ja kevyissä panssareissa on dex bonus... Eikä voima kyllä ole pakollista vahinkoa tehdessäkään... hankkii vain featin mikä lisää dex bonuksen voimaan
        Piraatilla on kai hyvä olla joku 12 Str ja 16-18 Dex .


      • etp
        Ukko Ylijumala kirjoitti:

        Totta turiset. NwN: ssä fighter pärjää kyllä ilman järjetöntä voimaakin. Mm. piraatit käyttää kevyitä panssareita ja silti Ac on ihan normaali, koska piraatit on asteen nopeampia hemmoja ja kevyissä panssareissa on dex bonus... Eikä voima kyllä ole pakollista vahinkoa tehdessäkään... hankkii vain featin mikä lisää dex bonuksen voimaan
        Piraatilla on kai hyvä olla joku 12 Str ja 16-18 Dex .

        Kannattaa ottaa huomioon että dexibonuksista on hyötyä hyökkäyksiin vain tietyillä aseilla. (short sword, scimitar, dagger.. ja paljon muitakin mutta ei muista)

        Eli jos käpälä(/i)ssä on kahden käden miekka, ei kyseisestä featista ole mitään iloa.

        Totesin hyväksi yhdistelmän, jossa oli featteina ambidexterity, two-weapon fighting ( improved), weapon finesse ja short swordin käyttö opeteltu niin hyvin kuin voi. Sitten vaan kyseiset aseet molempiin käsiin..


      • Ukko Ylijumala
        etp kirjoitti:

        Kannattaa ottaa huomioon että dexibonuksista on hyötyä hyökkäyksiin vain tietyillä aseilla. (short sword, scimitar, dagger.. ja paljon muitakin mutta ei muista)

        Eli jos käpälä(/i)ssä on kahden käden miekka, ei kyseisestä featista ole mitään iloa.

        Totesin hyväksi yhdistelmän, jossa oli featteina ambidexterity, two-weapon fighting ( improved), weapon finesse ja short swordin käyttö opeteltu niin hyvin kuin voi. Sitten vaan kyseiset aseet molempiin käsiin..

        Itse käytän kahta rapieria kaikilla erikoistumisilla ja just noilla ambidexterity ja two weapon fighting feateilla.


      • InSeCt
        etp kirjoitti:

        Kyllä sen munkinkin aaceen saa yli kolmenkymmenen. Pelailin perus-nwn:n munkilla ja kun leveleitä karttui, ei ollut mitään ongelmia vastustajien kanssa. Eikä myöskään tarvinnut välittää lainkaan ansoista kun oli kovat reflexiseivit magic resistance.

        Semmosta vielä, ettei monk:lla tarvikkaan olla
        aivan älyttömästi Ac:a kun featit dodge sun muut
        on olemassa. (en nyt juuri muista)

        Vielä semmonen että miten hahmon eri classien levelit kannattaa "jakaa" esim. Fighter/Blackguard. (alotin just oman)

        Ja onko shadowdancer:sta mitään hyötyä, kun se
        vaikuttaa vähän semmoselta rimpulalta.


      • etp
        InSeCt kirjoitti:

        Semmosta vielä, ettei monk:lla tarvikkaan olla
        aivan älyttömästi Ac:a kun featit dodge sun muut
        on olemassa. (en nyt juuri muista)

        Vielä semmonen että miten hahmon eri classien levelit kannattaa "jakaa" esim. Fighter/Blackguard. (alotin just oman)

        Ja onko shadowdancer:sta mitään hyötyä, kun se
        vaikuttaa vähän semmoselta rimpulalta.

        Heti kun saa fighterin muutettua blackguardiksi, kannattaa jatkaa valittua linjaa. Yleensä ottaen prestige classien kyvyt sen verran käyttökelpoisia, että leveleiden nosto perusclassiin kannattaa jättää sivuseikaksi.

        Shadowdancer taas on mielenkiintoinen vaihtoehto jos haluaa toisenlaisen vaihtoehdon suoran mättämisen tilalle. 'hide in plain sight', 'shadow evade' ja 'summon shadow' varsin hyödyllisiä kykyjä.


      • Ukko Ylijumala
        InSeCt kirjoitti:

        Semmosta vielä, ettei monk:lla tarvikkaan olla
        aivan älyttömästi Ac:a kun featit dodge sun muut
        on olemassa. (en nyt juuri muista)

        Vielä semmonen että miten hahmon eri classien levelit kannattaa "jakaa" esim. Fighter/Blackguard. (alotin just oman)

        Ja onko shadowdancer:sta mitään hyötyä, kun se
        vaikuttaa vähän semmoselta rimpulalta.

        Heti ku saat ensimmäisen levelin black guardista siinä joskus 6,7 levelill nii kannattaa tosiaan jatkaa samaa rataa... eihän tota black guardia saa ku vaa kymppi levelille mut sit kannattaaki panostaa shadow danceriin... itse jakaisin levelit kai näin:

        Fighter: 6
        Black Guard: 8
        Shadow Dancer 6

        Shadow Dancer on aika kone kans ku sen saa kunnon leveleille... sillähän on se joku shadow armor (en muista nimee) mistä tulee AC: ta ja Näkymättömyyttä (?kamo?) ja muita kivoja juttuja... Ja miksi black guard kasi levelille. No eihän noita black guardin taikoja kuitenkaa kukaa käytä... panosta summoneihi eli Vrock. Ja black guard tarttee tosi paljo charismaaaki et seivi heitot nousee ja vahinko/tarkkuus. Kannattaa hankkii joku cloack of nymph tai vastaava...


    • saasta

      no bg.ssä perus ihmisvelho siis ykkönen pelattu sillä ja jatketaan kakkosessa. Mukavaa haastetta sillä velho on vaikea pitää hengissä ennen kuin se kehittyy ja siihen menee piiitkä aika. mutta vaivalle saa palkan bg2.ssa.

    • Dual-claas

      paras tyyppi on mage/thief/figter dual class vaikka levellit loppuu kesken 33 lvl.

    • Cleric/Ranger aseinaan Crom Faeyr ja Flail of Ages.

      Swashbuckler/Mage soolona. On kuin mini fighter/mage/thief.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe