Millaista on palstan sateenkaariväen usko ja elämänkatsomus? Kuulutko johonkin uskontoon? Oletko mukana jossain uskonnollisessa toiminnassa tai lahkossa? Vai oletko ihan itsenäinen ajattelija?
Itse en kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon, kartan kaikkea sellaista. Lähinnä olen kiinnostunut avarakatseisesti kaikesta uskontoon ja henkisyyteen liittyvästä.
Mikä on elämänkatsomuksesi?
9
690
Vastaukset
- Eräs homo...
Ajattelin kysyä, koska olis ihan kiva tietää millainen suhde muilla homoilla ja lesboilla on uskonnollisiin/hengellisiin asioihin ja mihin te uskotte?
- Eräs lesbo;)
Mä en usko enää mihinkään ns.korkeampaan voimaan, nuorena kävin monta eksistentialistista uskonkriisiä läpi kyllä..Nykyään luotan ehkä vaan ihmisen kykyyn tehdä hyviäkin tekoja kaikkien yleisen hyvinvoinnin edistämiseks..Sekin tuntuu välillä lähinnä uskonasialta,heh:)) Aikuiseks kasvettua on ihmisluonnon salat tullet niin tutuiksi, että on vaikea uskoa mihinkään tonttuihin. Tärkeintä omassa selviämisessä on kuitenkin pitää oma nuppi kunnossa ja jalat maassa..Kunnioitan kuitenkin kaikkia erilaisia katsantokantoja. Enhän tiedä, mitä omassa päässä mahtaa pyöriä esim. parinkymmenen vuoden päästä:) Kertokaa muutkin ajatuksistanne.. Onko täällä esim. ei-heteroita kirkon työntekijöitä?
- Juupsistakeikkaa
Eräs lesbo;) kirjoitti:
Mä en usko enää mihinkään ns.korkeampaan voimaan, nuorena kävin monta eksistentialistista uskonkriisiä läpi kyllä..Nykyään luotan ehkä vaan ihmisen kykyyn tehdä hyviäkin tekoja kaikkien yleisen hyvinvoinnin edistämiseks..Sekin tuntuu välillä lähinnä uskonasialta,heh:)) Aikuiseks kasvettua on ihmisluonnon salat tullet niin tutuiksi, että on vaikea uskoa mihinkään tonttuihin. Tärkeintä omassa selviämisessä on kuitenkin pitää oma nuppi kunnossa ja jalat maassa..Kunnioitan kuitenkin kaikkia erilaisia katsantokantoja. Enhän tiedä, mitä omassa päässä mahtaa pyöriä esim. parinkymmenen vuoden päästä:) Kertokaa muutkin ajatuksistanne.. Onko täällä esim. ei-heteroita kirkon työntekijöitä?
Ite uskon että nuppineulan pää pamahti ja niistä muovipalasista syntyi aurinko yms. Varmaan resonoi se nuppineula tai jotain, mutta oon ite sitä mieltä että kuoleman jälkeen ei oo mitään. Jos on joskus ollut se tajuamisen tunne että on pelkkää tyhjää kun lakkaa olemasta, niin ei siinä paljon Jumalat tai muut auta.
Mahdollisimman paljon hyvää kuitenkin tarkoitus saada aikaan tällä taipaleella. :) Vaikka aluksi roskat ulos...
- Ihantavallinen..
Olen ihan perus-seurakuntalainen ja maailmankuvaani kutsuisin Luterilaiseksi. Koen vahvasti että usko, henkisyys ja hengellisyys ilman elävää uskontoa, Kristuksen kirkkoa ja seurakuntaa, on lähinnä pelkkää filosofiaa.
Olin aikoinaan kiinnostunut Idän uskonnoista yms. filosofioista, ateistista kirjallisuuttakin tuli luettua. Mutta mitä enemmän etsin totuutta niistä, sitä lujemmin tie, totuus ja elämä, Kristus, veti puoleensa.
Nyt koen saaneeni kodin ja hengen itselleni, ja kaikki on hyvin.- takana olevas olutbaarissa,...
kuten niin monilla kakslahkeisil yleensä on? Mitä perusta siinä sitten on??? Maksa pílautuu silloinkin.
- uskon kyllä
takana olevas olutbaarissa,... kirjoitti:
kuten niin monilla kakslahkeisil yleensä on? Mitä perusta siinä sitten on??? Maksa pílautuu silloinkin.
Jumallaan ja jeesukseen ,vaikka pukeudun aina naiseksi,enkä omista miesten vaatteita,Jumala tarkoitti minut tälläiseksi.Tosin en pysty harastamaan sexsiä.Minulla on tehtävä hoitaa ja auttaa vanhuksia ja vammaisia.OLen kaveri kaikille jotka luovat kanssani kaveruus suhteen ja pidän niitä suhteita yllä,mutta en itse luoniitä.
- hybris
..Jeesus sanoi eräässä tilanteessa ollessaa Maria Magdaleenan luona bordellissa ja muiden tämänvuoksi hänta vainotessa ,että muutan hänet mieheksi.
Myös Jeesus oli homo,tämä selviää jos raamattua ajatuksella tutkitte.Raamatussa on paljon kohtia jotka osoittavat muitakin tämän kaltaisia asioita.
Perustan uskoni siihen,että Jumala ,toisin kuin luullaan ja yeisesti uskotaan kuoli Jeesuksen Kristuksen kuollessa.Jeesuskaan ei tätä ymmärtänyt vaan huusi isää.
Jumala siis uhrasi myös itsensä meidän tähtemme.En usko kirkon instituutioon vaan luen eri kirkonmiesten ajatuksia joista pohdiskellen luon omat näkemykseni.
Alkaessani keskustella kirkonihmisten kanssa,yleensä he suivaantuvat,sillä eivät pysty kumoamaan faktoja joita tarjoan vain oman uskomisensa kautta.- a s i a a
enää selvemmin ilmaista? Tä ?
- Lilja-
on vain itseäni varten. En siis koe tarvetta puhua siitä, en osallistua seurakunnan toimintaan etc.
En kuulu kirkkoon. Se ei ole välttämätöntä. Ei tee ihmisen uskosta yhtään huonompaa.
Omat näkemykset poikkeaa siinä, että en usko helvettiin. Mielestäni tämä maanpäällinen on se helvetti. Toisilla rankempi. Eli uskon kaikkien pääsevän taivaaseen, sillä sielu on pohjimmiltaan hyvä.
Ensisijaisesti Jumala on rakkaus.
Jos tekisin lapsen, en laittaisi häntä uskonnon opetukseen, sillä mielen täytyy kehittyä avoimeksi ja ajattelun vapaaksi. Lapsi voi myöhemmällä iällä tehdä valinnan oman uskonsa/uskomattomuutensa suhteen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502