Järvet vai Lauma

koiruli

Onko mitään eroja hinnaltaan tai palvelultaan? Muita eroja, kokemuksia?

96

16881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoa,

      mitä toi kysymys tarkotti

    • kizzafani

      on mielestäni parempi paikka.Ystävällistä,asiantuntevaa yms.

      • Herttoniemessä Sopulitiellä on hyvä halpa ja asiallinen lääkäri Tuija Salminen. Kaikki häntä kehuu ja kiittää.
        Kissojen taivaaseen lähetti oman kissani joka oli parantumattomasti sairas ja ikääkin 16w. Teki toimituksen kotonani,suoritti kaikki ne mitä tarvitaan poltto ym -n o nyt tietty täytyy tähän lisätä sain kotipalvelun koska olen liikuntarajoitteinen ja sisäilmaihmiseksi pakoitettu.
        Ottakaa nyt selville onko tolla Pekalla lääkärin pätevyys.


      • Koira kävi
        maagikko kirjoitti:

        Herttoniemessä Sopulitiellä on hyvä halpa ja asiallinen lääkäri Tuija Salminen. Kaikki häntä kehuu ja kiittää.
        Kissojen taivaaseen lähetti oman kissani joka oli parantumattomasti sairas ja ikääkin 16w. Teki toimituksen kotonani,suoritti kaikki ne mitä tarvitaan poltto ym -n o nyt tietty täytyy tähän lisätä sain kotipalvelun koska olen liikuntarajoitteinen ja sisäilmaihmiseksi pakoitettu.
        Ottakaa nyt selville onko tolla Pekalla lääkärin pätevyys.

        on vain koni- ja lehmälekuri.


      • tepsu 44
        Koira kävi kirjoitti:

        on vain koni- ja lehmälekuri.

        potilaaseen oikeati käytetään aikaa ja asioihin paneudutaan. Ei mitään liukuhihnameininkiä niin kuin Järvetissä. Lisäksi uudet laitteet ja hoitokäytännöt ajantasalla.


      • Omistaja ei osaa
        tepsu 44 kirjoitti:

        potilaaseen oikeati käytetään aikaa ja asioihin paneudutaan. Ei mitään liukuhihnameininkiä niin kuin Järvetissä. Lisäksi uudet laitteet ja hoitokäytännöt ajantasalla.

        Jär-vetissä en ole käynyt mutta omistajasta olen kuultu juttua jos millaista tuttuni kautta, joten hänen käsiteltäväksi en koiraani veisi vaikka mikä olisi.


      • Hau xxl
        Koira kävi kirjoitti:

        on vain koni- ja lehmälekuri.

        Olen käyttänyt vuosia koirat, kissat,ja aina ensiluokkaista hoitoa, turhat hömpötykset hanurista. Hinta laatu suhde täys kybä.


      • kissuliini

        eli siinä ne. Olen kuullut myös tuosta mainitusta Mannisesta hirveitä juttuja. On kuulemma tosi moukka äijä.


      • kisulove
        Hau xxl kirjoitti:

        Olen käyttänyt vuosia koirat, kissat,ja aina ensiluokkaista hoitoa, turhat hömpötykset hanurista. Hinta laatu suhde täys kybä.

        ite käytin kissaa steriloinnissa tos mannisella, oli pelottava ukko mut kisu voi jo hyvin, oli tosin ekat pari vuorokautta tosi unelias..
        hinnat on kyl mannisel tosi edulliset, mutta tykkään käyttää kissaa tääl keravan kauriissa, siellä on suht hintavaa, mut palvelu hyvää.


      • aimee
        Hau xxl kirjoitti:

        Olen käyttänyt vuosia koirat, kissat,ja aina ensiluokkaista hoitoa, turhat hömpötykset hanurista. Hinta laatu suhde täys kybä.

        Oikein, Manninen Rock


      • veet
        Omistaja ei osaa kirjoitti:

        Jär-vetissä en ole käynyt mutta omistajasta olen kuultu juttua jos millaista tuttuni kautta, joten hänen käsiteltäväksi en koiraani veisi vaikka mikä olisi.

        Muista: kuusessa pitkät kävyt, männyssä lyhyet kävyt ja lehtikuusessa on lehtiä.


    • .

      Jaahas! En ihmettele vaikka osa Mannista haukkuva kirjoitus on kilpailevan firman tekele...

      Meidän suku on käyttänyt aina mannista 2000 vuodesta lähtien. Sen myönnän että ei hän lepertele joka koiralle, mutta on asiallinen ja ainakin meidän koirien kanssa on tiennyt mitä tekee ja on HUOMATTAVASTI edullisempi, kuin jär-vet. En hauku missään tapauksessa järv-ettiä tai laumaa, varmasti ammattitaitosta ja hyvää hoito lemmikki saa sielt, mutta meidän koiria käytetään vain mannisella halvempien hintojen takia ja myöskin ammattitaitonsa takia .

      Yhden rokotteen antaminen jär-vetissä maksoi 2000-luvun alussa 65€ minusta se on aika rasvainen hinta yhdestä piikistä, johon menee minuutti..

      Kyllä sillä firmalla on varmasti kate kohdallaan

      tietysti Järvenpäässäkin on niitä varakkaita jolle on ihan sama maksaako toimenpide 50€ vai 250€

      • 5

        Kuule, Jär-Vetissä ei vieläkään maks edes molemmat rokotukset 65 euroa, joten oletkohan keksinyt hinnan omasta päästäsi???


      • .
        5 kirjoitti:

        Kuule, Jär-Vetissä ei vieläkään maks edes molemmat rokotukset 65 euroa, joten oletkohan keksinyt hinnan omasta päästäsi???

        en.. Harmi ettei ole kuittia tallessa. Siinä oli rokote, toimenpidemaksu ja poliklinikkamaksu.


      • .
        . kirjoitti:

        en.. Harmi ettei ole kuittia tallessa. Siinä oli rokote, toimenpidemaksu ja poliklinikkamaksu.

        Ellei siten ole ellin tuttu. Siinä tapauksessa ymärrän alennukset...

        Ellin tutut saa muutenkin kaikkea kivaa :-) Ei siitä sen enempää :-)

        Terkut Tuusulan (paikkannimi piilotettu)


    • tiina t

      just kävin järvetissä rokotuttamassa koirani ja kyllä munkin kuitissa loppusumma oli 58,80. Ja homma toimi, enkä edes tunne ketään elliä ;)

    • Pehtis

      Ei kumpikaan; Laumassa ei osata edes perustarkastusta koiralle tehdä! Suosittelen HauMau klinikkaa Helsingissä.

    • Kopakko

      Jär-vetissä vain ollaan hauvelin kanssa käyty,mutta ihan ok-kokemukset ainakin täällä.
      Tosin välillä aikataulut pettää aika pahasti ja saa ventata tietysti aina silloin seisten ja muiden tiellä,kun ei tuoleja ole tarpeeksi.

    • Hyvää kysymys

      EI Mannista!!! Hän tappoi meidän villakoiran vuonna 1992. Koira oli vaan kastroitavana,siis pikku juttu.Koira valui vertaa koko yön ja aamulla vietiin koiraa Mannisele takaisin.Hän laitoi kädet ristiin rinnalle ja tuumas:"olen tehnyt tämän leikkauksen ainakin 500x koirille ja kissoille,mutta tommoista ei ole tapahtunu!".Koira kuolii illalla.Häneltä ei onnistu edes koirapennun kynsien leikkaus.
      Järvetti tai Lauma,kallista, mutta hyvä hoitoo.On nee eläimetkin rakkaita perheen jäseniä.Tyytyväinen asjakas jo 13 vuotta.

      • Mi.D

        En tiedä mitä itse teet työksesi mutta et taida ainakaan virheitä tehdä? Lääkäri joka on uransa aikana hoitanut tuhansia (ainakin) potilaita, ei voi onnistua joka kerralla. Niin surullista kuin se onkin.
        Kai veit koirasi ruumiinavaukseen jossa tutkittiin syyt mahdolliseen komplikaatioon? Itse ainakin olisin niin tehnyt.


    • yenessa

      Olen käynnyt Mannisella,jokohan olisi aika jäädä eläkkeelle ja voisi sitä asiakaspalvelussa muutakin kuin valittaa.
      Jär-vetissä olen saannut asiakkista ja hyvää palvelua ja koirani joka on hieman pelokas on aina otettu hyvin huomioon.Tänään menossa Laumaan,hinnat hinnaston mukaan aika korkeat,mutta pitää kokeilla ja kertoa täällä millainen paikka oli,vaikuttaa monipuoliselta toiminnalta ja olen valmis maksamaan enemmän,ei eläintä onneksi tarvitse käyttää niin useasti lääkärillä luin ihmistä.Eikö kuitenkin ole kyse koiran hoidosta,eikä ihmisten välisestä kommunikaatio vaikeuksista :)

    • Haumaut

      Jär-vetissä ei ainakaan ammattitaitoon ole koskaan tarvinnut pettyä,mutta ikävä puoli on että siellä joskus ihan liikaa poppoota odotustilan kokoon nähden ja aikataulut pettää joskus pahasti.

    • Willow

      Mannisen Pekka on oma persoonansa - omalla tavallaan juro yms, mutta myös erittäin rehti ja asiansa osaava... Häntä on käytetty lukemattomia kertoja esim. hevosiin liittyvissä tilanteissa, joihin muut eläinlääkärit eivät ole kyenneet/olleet tarpeeksi asiantuntevia. Oma perheemme käyttänyt koiria hänen luonaan pari vuosikymmentä; ei mitään valittamista, ja kuten huhu kertoo niin hinnat aivan omaa luokkaansa. Jotkut tietysti haluavat maksaa erikseen siitä, että eläinlääkäri lässyttää heidän eläimelleen, meillä koirat saavat huomiota muutenkin...

      • improvisoija

        Mannisen Pekka oli jo nuorena hyvä eläinlääkäri meillä on hyviä kokemuksia siltä ajalta.


    • ofdk

      Jär-vet sanon minä :) Elli on loisto eläinlekuri ja henkilökunta muutenkin ihanaa....siellä käyty yli 10 vuotta...Tietääkö joku kuka on jär-vetin omistaja?

      • omistajat1

        Anne Leino ja Elli Kivikoski


    • M;D

      -70 luvulta lähtien, eli kolmannessa sukupolvessa ollaan käytetty elukoitamme Mannisella. Undulaateista suuriin koiriin, kärttyisiin kissoihin ja kaikkea siltä väliltä. Ei valittamista. MUTTA, jos haluat erikoishuomiota itsellesi ja "vauvakieltä" lemmikillesi niin silloin paikka ei ehkä ole juuri sinulle ; )

    • Sain kyllikseni Järvetin kiireistä ja jonottamisesta jotka osuivat aina minun kohdalle kun olin tilannut ajan.
      Laumassa on rauhallista, eläinlääkäri keskittyy täysin asiaansa, turhaa jonotusta ei ole, asiat selitetään kunnolla moneen kertaan ja lisäksi tulee hoitosuunnitelma mukaan kotiin pitkine selityksineen. Mikään ei jää epäselväksi.

    • Pikeliini

      Jätin myös Järvetin sen kiireellisyyden vuoksi. Monta hoitajaa ramppasi huoneessa jossa eläimeni (minkä milloinkin) kanssa olin. Joutui aina selittämään uudelleen ja uudelleen. Yksi vei huoneeseen, toinen kävi katsomassa, kolmas tuli antaa nukutuslääkettä, neljäs tuli tekemään sitten jotain tarvittavaa. Tosi omituista. Laumassa kyllä yksi hoitaa loppuun asti ja tulee vielä antamaan tiskille ohjeet ja lääkkeet. Tosin nyt sielläkin on jo vähän alkanut olemaan ruuhkaa mutta ei läheskään niin paha kuin Järvetissä. Eli Laumaa käytän minäkin sekä Halkian christel boyta jos ei tarvitse kuin jotain rokotusta tai sellaista vaivaa tutkia mikä ei tarvitse mitään erikoisia laitteita (ultra, röntgen). Tosi ihana lääkäri ja on aikaa. Omakotitalon alakerrassa tilat jossa pieni odotustila. Koskaan ei ole tarvinnut jonottaa ainakaan 3min kauempaa kun on aika.

    • mantamainio

      Mannisella on meidänkin koirat ja kissa hoidettu useamman vuoden ajan. Ei mintään moitittavaa, päin vastoin, hän on erittäin ammattitaitoinen mies. Olemme olleet tyytyväisiä ja suositelleet häntä muillekkin. Totta on että hän ei enempiä elämille lepertele, eikä tarvitsekkaan. En minäkään käy lääkärillä joka mielistelee ja hyssyttelee vaivojani.

    • fanni2
    • Valelääkäri

      Osuipa silmään tämäkin keskustelu.

      Jär-Vet on hyvä paikka, jos haluaa mennä tekemään koiralle tai kissallle ultran/röntgen kuvauksen. Hyvät laitteet. Mutta niiden käyttäjät... Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta paikan lääkäreiden kirurgitasoista mutta siinä vaiheessa kun lääkärit eivät tunnista tavallista ulkomaista heisimatoa voisin sanoa että huh huh.

      Kyseisessä tapauksessa koira joutui käymään useasti klinikalla ja oli ties millä matokuureilla pitkän aikaa. Lähettivät ihan eviraan asti näytteen, aika nolo vastaus tuli takaisin, loinen oli heisimato. Oikea matolääke alle ja koira oli taas kunnossa. Mutta tällä kertaa siihen kului lotosti klinikka maksuja, lääkemaksuja, näytemaksuja jne.

      Aika tarkkana saa Jär-Vetisssä olla ettei ihan mene rahastukseksi. Ja lepertelystä olen samaa mieltä, varsinkin kun se on niin tekopirteää, että ihan ällöttää.

      Laumassa en ole käynyt, mutta hyvää olen siitä kuullut. Kallis paikka mutta kohtuu uusi ja uudet laitteet. Ymmärtääkseni Laumassa on Jär-Vetin entistä henkilökuntaa, en mene tuosta takuuseen.

      Ja mitä Manniseen tulee... No Manninen on Rock. :) Kyllä hän on välillä hyvin epämääräinen, outo ja karu. Mutta voisin sanoa, että erittäin hyvä kirurgi ja osaava eläinlääkäri. Paljon kokemusta. Hän näistä muista valittavista on kyllä meidän eläimille, lähinnä koirille ollut paras. Ei ole omalle kohdalleni sattunut hoitovirheitä kymmenen vuoden aikana. Tosin en välttämättä ultraamaan sinne heti menisi ;)

      Mutta ikävin tapaus sattui kun oli yö aika eikä millekkään näistä eläinlääkäreistä päässyt. Minulla oli kuukauden ikäinen pentu ja se meni yllättäen huonoon kuntoon. Sain vihdoin koiranpennun päivystävälle eläinlääkärille tuusulaan (hyrylä). Siellä hoito oli kaikkea muuta kuin hyvää. Eläinlääkäri arvioi pennun pirteäksi vaikka nimenomaan olin tuonut pennun huonon kunnon ja flekmaattisuuden vuoksi eläinlääkärille. Pentu ei ollut oikein juonut eikä syönyt mitään ja pelkäsin pahinta. Pyysin eläinlääkäriä nesteyttämään pentua koska en sitä itse pysty tekemään ja koska pentu vaikutti jo hieman "kuivuneelta". Noh eläinlääkäri yritti nestettää koiranpentua muttei uskaltanut/osannut! Antoi vain pipetillä vettä suuhun laskun(100 euroa) kouraan ja käski antamaan vettä säännöllisesti suun kautta vuorokauden ajan.

      Aamulla pentu oli kuollut. Vaikka yritimmekin antaa nestettä suuhun pentu oli elänlääkäriltä kotiin päästyään niin kuivunut ettei vesi mahassa enää auttanut. Surullista ja niin turhaa. Vaikea tässä vaiheessa sanoa, että olisiko nesteytyksestä ollut hyötyä mutta 100 euroa surkeasta yrityksestä on liikaa! Eläinlääkäri joka ei osaa nesteyttää pientä pentua on huolestuttavaa, mistä me oikein maksamme näille niin kutsutuille lääkäreille? Hymystä vai asiantuntemuksesta. Päivystävälle eläinlääkärille voi tulla kiireellisempiä tai pahempiakin tapauksia...

      • Manninen sucks

        Joo, käy vaan mannisella, jos haluat tapattaa koiras... Jär-vetissä on ammattitaitoisemmat eläinlääkärit. Eikä mun kohalla oo mitään tommosta sattunu, että ootkohan nähny unta vai ihanko omasta päästäs kekkasit? Ja muuten mikäli et tienny se kirjoitetaan manninen rockS eikä manninen rock. Tyypillinen kielitaidoton suomalainen... :P


      • hauhauhau

        Oliko tämä kenties se eräs rouva sieltä päivänkakkarantieltä, jolla on praktiikka autotallissa tms?


    • koiruudenomistaja

      Laumassa on muutama entine Jär-vetin työntekijä, omasta mielestä ne mukavimmat Järvettiläiset. Palvelu on hyvää, vaikkakin hintavaa. Sain hyvää hoitoa koiran äkillisessä runsaassa verenvuodossa, vaikka aikaa en ehtinytkään varata, tunnin antoivat ensiapua, pienenllä henkilökunnalla (muut asiakkaat joutivat odottamaan). Hoitivat esitiedot ja lähetteen Viikkiin eläinsairaalaan, jossa koira saatiin takaisin elävien kirjoihin verensiirrolla. Tämän jälkeen on kaikki Lauman työntekijät tienneet meidän koiran tilan ja aina olemme saaneet hyvää hoitoa ja kohtelua.

    • Turhia pälättäjiä

      Manninen on kaikista paras. Itse inhoan sitä kun käytän koiria eläinlääkärissä, että hoitajat surkuttelevat ja tarjoavat kahvia. Hän on tehnyt hommaa niin pitkään (n.35 vuotta) ja ei hän enään itke jokaisen koiran ja kissan perään. Niin pitkään kun meillä on koiria ollut ne on käynyt Mannisella ja tulee aina käymään! Hän hoitaa hommansa todella hyvin, nopeasti ja hyvään hintaa. Me on siellä käytetty koiria leikkauksessa, kastroitu, kaikki rokotukset, akupunktiossa, synnyttämässä jne. Että, Go Manninen!

    • Lääkityksellä

      Manninen down! Totesi täysin terveeksi 5 v koiran sydänäänet, vaikka kolme muuta eläinlääkäriä kuuli sivuäänen. HauMaussa Helsingissä todettiin sitten synnynnäinen sydänvika läpissä ja mittavat muutokset jo eteiskammiossa. Eikä elinaikaakaan enää kovin pitkään. Että Manniselle ei sitten enää mennä. Lieneekö kuulossa jo vikaa???

      • missähänvika

        Tarvitsit sitten viiden eläinlääkärinlausunnon, ennen kuin uskoit


    • villep

      Tosi tyytväisiä Manniseen :) Ei turhia lepertele mutta huumorintajua löytyy kyllä kun itse koiralle lässyttää ;D Ei kuitenkaan mitenkään töykeä ja asiantunteva todella. Täysi luottamus ja kiitos hyvin leikatusta koirasta! Ehkä jotkut ovat turhan herkkiä ja en kanssa välttämättä tarvitse kädestä pitelijää eläinlääkäristä enkä maksaa turhista kokeista!

    • Kiukkukissa

      En kehuisi kumpaakaan. Manitbois meininki on molemmissa melko härskiä.

      Järvetissä haluttiin poistaa alta 1-vuotiaalta kissalta hammaskiveä. Kissa sedaatioon pinkkeine terveine ikenineen ja sitten turpa veressä kotiin täysin äly pois pari tuntia. Juttelin asiasta tutun eläinlääkärin kanssa ja se oli täysin pöyristynyt.

      Laumassa on hinnat katossa ja toimenpiteiden jälkeinen konsultaatio annettaan aulassa muiden asiakkaiden keskellä.

      Oisko lähistöllä muita mestoja?

    • Koera1977

      Manninen ylivoimaisesti alueen paras eläinlääkäri. Ei teetä turhia kokeita ja pumppaa rahaa asiakkaalta, tarpeelliset kokeet tehdään eikä arvota. Olen käyttänyt Mannisella koiria ja kissoja vuodesta 1989. Yhtään ongelmaa tai virhettä ei ole tapahtunut vaikka varmasti yli sata kertaa on meidän perheen elukoita Mannisella käytetty.

      Myös ne ikävimmät eli lopetukset on hoidettu asiallisesti.

    • Tewza

      Täällä on valitettu siitä, että Jär-Vetissä tehdään toimenpiteitä kysymättä asiakkaalta ja se on minunkin kokemukseni. Mitään toimenpiteitä ei pitäisi tehdä ilman että kysytään eläimen omistajalta.

      Lauma on todella kallis, mutta lääkärit hieman osaavampia kuin Jär-Vetissä. Kumpaankin olen silti pettynyt. Laumassa kiirettä, ei aikaa asiakkaille.

      Olenkin miettinyt Keravaa. Onko siellä hyviä eläinlääkäreitä?

      • Laumaonhyvä

        Me ollaan käytetty koiraa 4 vuotta Laumassa ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Aika ollaan yleensä saatu jo samalle tai seuraavalle päivälle.
        Onhan siellä aika kalliit hinnat, mutta palvelu on hyvää. Joskus on ollut kiireisempää, mutta silti on hoidettu rauhassa ajan kanssa.
        Ja meillä jopa koira menee oikein mielellään eläinlääkärin vastaanotolle häntä heiluen, kun näkee tutut hoitajat :)


      • 28 vuotta koiria

        Ei ole. Kirjoitan joskus, kun ehdin omat kokemukseni Keravan eläinlääkäreistä eli Keski- Uudenmaan eläinlääkäriasemasta ja Kauris -Animagi- Keravasta. Mutta en suosittele.

        Jos haluatte käydä hyvässä hoidossa ja mukavalla henkilökunnalla (koputan puuta), niin Hattulan eläinsairaala on oman kokemukseni mukaan paras. Henkilökunta on pro ja laitteet myös.

        Mannista en myöskään suosittele vaikka monet tutut ovat olleet tyytyväisiä. En myöskään suosittele kenellekään Tuusulan Hyrylässä Päivänkakkarantiellä toimivaa lekuria.


      • 28 vuotta koiria
        28 vuotta koiria kirjoitti:

        Ei ole. Kirjoitan joskus, kun ehdin omat kokemukseni Keravan eläinlääkäreistä eli Keski- Uudenmaan eläinlääkäriasemasta ja Kauris -Animagi- Keravasta. Mutta en suosittele.

        Jos haluatte käydä hyvässä hoidossa ja mukavalla henkilökunnalla (koputan puuta), niin Hattulan eläinsairaala on oman kokemukseni mukaan paras. Henkilökunta on pro ja laitteet myös.

        Mannista en myöskään suosittele vaikka monet tutut ovat olleet tyytyväisiä. En myöskään suosittele kenellekään Tuusulan Hyrylässä Päivänkakkarantiellä toimivaa lekuria.

        Tarkistin tuon Päivänkakkarantiellä Tuusulassa olevan eläinlääkärin nimen, kun olin sen jo unohtanut: Tuusvet ky. Juu, on sellaisia eläinlääkäreitä kuten Hattulan eläinsairaalan ELT Juha Virolainen, jonka ehdottomasti kuuluu olla tekemisissä pieneläinten kanssa, ja sitten on niitä eläinlääkäreitä, joiden olisi parempi keskittää osaamisensa vaikka ravihevosten keinosiemennykseen kuten rva Valmari Tuusvetistä. Ja Järvenpään entinen kunnaneläinlääkäri Tonttila. Mutta avaan joskus sanaisen arkkuni...


      • 28 vuotta eläinlääkäreit
        28 vuotta koiria kirjoitti:

        Tarkistin tuon Päivänkakkarantiellä Tuusulassa olevan eläinlääkärin nimen, kun olin sen jo unohtanut: Tuusvet ky. Juu, on sellaisia eläinlääkäreitä kuten Hattulan eläinsairaalan ELT Juha Virolainen, jonka ehdottomasti kuuluu olla tekemisissä pieneläinten kanssa, ja sitten on niitä eläinlääkäreitä, joiden olisi parempi keskittää osaamisensa vaikka ravihevosten keinosiemennykseen kuten rva Valmari Tuusvetistä. Ja Järvenpään entinen kunnaneläinlääkäri Tonttila. Mutta avaan joskus sanaisen arkkuni...

        Tässä vielä linkki Hattulan eläinsairaalan, Vethaus, sivuille.

        http://www.vethaus.fi/vethaus-hattula/henkilosto

        On rauhoittavaa tietää, että em. paikka on olemassa, vaikka sinne on Järvenpäästä matkaa. Anyway, mikäli koirat vaativat vähänkin spesiaalimpaa hoitoa, niin käyn siellä. Muuten on tyydyttävä Lauman ja JärVetin hoitoon. Mutta kirjoitan kokemukseni paikallisista lekureista kunhan sopiva tilaisuus tulee ja ei ole vain mobiilirakkinetta käytössä.


      • Anonyymi
        28 vuotta koiria kirjoitti:

        Tarkistin tuon Päivänkakkarantiellä Tuusulassa olevan eläinlääkärin nimen, kun olin sen jo unohtanut: Tuusvet ky. Juu, on sellaisia eläinlääkäreitä kuten Hattulan eläinsairaalan ELT Juha Virolainen, jonka ehdottomasti kuuluu olla tekemisissä pieneläinten kanssa, ja sitten on niitä eläinlääkäreitä, joiden olisi parempi keskittää osaamisensa vaikka ravihevosten keinosiemennykseen kuten rva Valmari Tuusvetistä. Ja Järvenpään entinen kunnaneläinlääkäri Tonttila. Mutta avaan joskus sanaisen arkkuni...

        Kokemukseni Tuusulassa sijaisevasta Tuusvet Ky:stä: Perheeseemme oli saatu kerrassaan hurmaava, pikkuruinen (5 kg) terrieripoika. Lähdimme innokkaina rokotuskäynnille Tuusvetiin. Perillä eläinlääkäri ei tervehtinyt koiraamme, ts. ei antanut koiran haistella kättään eikä puhunut sille sanaakaan vaan varoittamatta nosti koiran suoraan tutkimuspöydälle kuin jonkun jauhosäkin. Koiramme säikähti tätä ja ärähti varoitukseksi sillä seurauksella, että eläinlääkäriltä paloi pinna. Hän tarttui koiraamme niskasta ja painoi sen kaksin käsin tutkimuspöytää vasten niin, että koiran takajalat levisi. Koiramme huusi, minkä kurkustaan ulos sai. Näytti siltä, että se meinasi tukehtua. Astuin vaistomaisesti lähemmäs koiraani ja yritin silittää sen selkää rauhoitellakseni sitä. Eläinlääkäri kielsi minua koskemasta koiraani ja sanoi tuohtuneena:

        "Se yritti purra minua! Ei sitä satu."

        Koiran alistamisen jatkuessa eläinlääkäri päätti haukkua vielä meidät omistajat sanoen "te vaan lässytätte sille".


        Siis lässytätte (viisikiloiselle koiralle). Sorry biaaz mutta sitä varten sen otimme, jotta voimme sille mm. "lässyttää". En ole koskaan kuullut kenenkään saaneen osakseen sellaista käytöstä. Mielestäni eläinlääkärin tehtäviin ei kuulu eläimen kouliminen, "tavoille opettaminen". Koiran kouluttaminen on omistajien heiniä. Kyseessä oli 8. koirani. En usko satuttamiseen/rankaisemiseen perustuvaan tapaan kouluttaa vaan positiiviseen, palkitsevaan ja rohkaisevaan. Eläinlääkärin tulee tukea ja neuvoa eläimen omistajia, mikäli sille ilmenee tarvetta tai ainakin pitää huoli siitä, ettei eläin traumatisoidu eläinlääkärikäynnin aikana. Ko. eläinlääkärin käytös takasi sen, että koiramme pelkäsi ja yritti purra jok'ikistä eläinlääkäriä ja hoitajaa. Se vapisi, läähätti, painautui omistajiaan vasten ja sille piti jokaisella lääkärikäynnillä laittaa kuonokoppa koko sen 16 vuotisen elämän ajan. Että kiitos vaan v###sti! 


        Jos halveksii pieniä seurakoiria sekä niiden omistajia, ja pelkää pikkukoiran leukoja, on parempi hoitaa vaan niitä ravihevosia ja "oikeita", isoja koiria.


        Tämä kirjoitus koski siis Tuusvet -nimistä yritystä. En tiedä, onko enää toiminnassakaan.


    • ....

      Mannisen tiedot eläinlääketieteestä ovat valitettavasti edelleen sieltä 70-luvulta. Ammattitaidon ja osaamisen päivittäminen jäänyt kokonaan tekemättä. Ja sen huomaa.

      • luottolääkäri

        Mannisen opiskeluaikana keskityttiin tuotantoeläimiin, ei lastenkorvikkeisiin. Ja tuolloin oli yli puolet eläinlääkäreistä vielä miehiä, koska työ oli raskasta ja pääasiallisesti asiakaskäyntejä navetoissa, talleilla ja sikaloissa. Tai sitten terveystarkastuksia teurastamoihin jne.

        Ei siis mitään puudeleille lepertelyä tai marsutohtorointia. Toisekseen, erilaisten eläinten hoitaminen vaatii erikoistumista ja lehmän anatomia poikkeaa aikalailla vaikkapa koiran vastaavasta... ja loiset ja sairaudet myös. Puhumattakaan undulaatista.

        Manninen on hyvä eläinlääkäri ja uskaltaa sanoa, jos eläimelle on parempi siirtyä autuaammille metsästysmaille kuin yrittää rahastaa turhasta. Ja kuolee niitä ihmisiäkin leikkausten komplikaatioihin. Elämä ei ole ikuista ja joskus lähtö tulee jo lähtöviivalla.


    • Jär-Vet asiakas

      Jär-Vet on paikka jos olemme koiria käyttäneet ja tulemme jatkossa käyttämään. Jouduimme käymään kolmessa lääkärissä koiramme kanssa ja vasta neljännessä (Jär-Vet) saimme asiallista palvelua, jossa huomioitiin KOIRAN kunto ja olotila. Luusyöpää ei löydetty muissa paikoissa eikä omistajan huolta otettu vakasti. Elli on mielestäni/kokemusteni mukaan hemmetin hyvä lekuri.

    • eev2

      vein koirani epä virallisiin lonkkakuviin ikä 6kk.manninen totesi d lönkat ja rstiside poikki koira olisi paremp lopettaa heti.kumma ettei koira onnu jalkaansa jos ristiside on poikki.en antanut lopettaa koiraa.voiko olla totta ,koska kennelliitto ei hyväksy kuin 12kk.kuvat

    • Järvenpääläinen

      Monen kissan ja yhden koiran omistajana sanon ehdottomasti Lauma. Palvelu huomattavasti ystävällisempää ja parempaa :)

    • Jackrusselit

      Näiden tekstien perusteella en Manniselle taida mennä vaikka halpa hinta ensin houkuttelikin. Animagi Järvenpää (Lauma) siis edelleen meidän perheen koirien lääkäri. Haluan että eläinlääkäri on viihtyisä paikka jonne on kiva mennä. Mukavaa henkilökuntaa jne. Lepertelyä en kaipaa, mutta en myöskään mitään juroa eläinlääkäriä jonka seurassa olo alkaa ahdistaa. Ainakin itse tingin mielummin omista menoista ja menen sinne missä voin luottaa siihen ettei eläimeni kuole huolimattomuuden takia.

      • liipalaapaa

        Manninen ehdottomasti paras eläinlääkäri. On halpa, eikä turhia rutise. Siellä on hoidettu ja leikattu kaikki 3 kissaa ja 5 koiraa 20 vuoden aikana, ja mitään ei mitään pahaa sanottavaa. Niin ja pari rottaakin hoiti ja yhden jopa leikkasi, ja rotta eli vuoden vielä sen jälkeen.


    • tarzu

      En voi kenellekään suositella Lauman, nykyisen Animagin palveluita! Koiramme joutui kärsimään väärän diagnoosin ja puutteelisen tutkimuksen aiheuttamista ongelmista siten että kun vihdoin pääsimme toiselle lääkärille, ehtivät vaivat tehdä elinikäisen vamman. Laumassa ollaan huolimattomia, annetaan vastaanottoaika vaikka lääkärillä ei oikeasti ole aikaa paneutua yhden potilaan tilaan, tehdään vääriä diagnoseja tai ei tunneta sairautta lainkaan. En enää koskaan vie koiraamme kyseiseen paikaan hoitoon.

    • Suosittelija

      Olen käyttänyt kissojen ja koirien kanssa kaikkia järvenpääläisiä eläinlääkäreitä
      vaihtelevalla menestyksellä, niin vaihtelevalla, etten käytä enää. Nykyisin käytän
      Hyvinkäällä toimivaa Sanumia. Suosittelen.

    • En suosittele

      Mannista Haarajoelta en suosittele kellekään! Hoidon taso on tosiaan sieltä 70-luvulta milloin ei ollut tietoa vielä niin paljon. Konitohtori joka ei osaa lähestyä koiria oikein (ei niille lässyttää tarvii, mutta jos edes voisi antaa koiran haistaa ensin eikä käydä suoraan käsiksi koiraan?), leikkaushaavojen hoito kivikaudelta ja asiakaspalvelu luokattoman huonoa.

      Mannisesta on monta kantelua Evirassa...

      • Bullterrieri

        Mun koiraani se lähestyi takaa, varoittamatta nappas niskasta eikä ehtinyt piikittää. Muutti varmaan taktiikkaa sen kerran jälkeen.


      • En suosittele
        Bullterrieri kirjoitti:

        Mun koiraani se lähestyi takaa, varoittamatta nappas niskasta eikä ehtinyt piikittää. Muutti varmaan taktiikkaa sen kerran jälkeen.

        Joo, mun koiraa se selvästi pelkästi ja kävi myös suoraan repimään takajalasta. Hyvä että noin kauan eläinlääkärinä toiminut tyyppi MELKEIN osaa lähestyä koiraa oikein...........


      • Ei manniselle

        Manninen laittoi koiralle antibiootin kun se kantoi viittä pentua. Raskaus meni kesken. Ja otti viell 15€ vähemmän rahaa kun piti. Manniselle vaan jos on ihan pakko


    • mantax

      Ei Keski-Uudeltamaalta hyvää eläinlääkäriä löydy. Setelin kuvat silmissä kiiluu niin Jär-Vetissä kuin Laumassa. Tosin Jär-vet huimasti edullisempi. Tutkitaan ja tutkitaan mutta diagnoosit on sitä sun tätä musta tuntuu -tyyliin. Manninen on saanut koulutuksensa silloin, kun Paasikivi oli pressana. Sama pätee Jär-vetin lääkäreihin. Suosittelen Lahden Univetia tai Hattulan vastaavaa. Jär-vetissä puhelimeen vastaa änkyttävä harjoittelija, joka tietää tuskin omaa nimeään. Kalliiksi tulee jo ennen kuin edes lääkärille päästy. Ei hurraamista!

    • Iloja-ja-suruja

      Mulla on kokemuksia suurin piirtein kaikista Järvenpäätä lähellä olevista eläinlääkäreistä 80-luvulta saakka. Silloin 80-luvulla Pekka Manninen oli ainoa, joka halusi löytää lääkityksen lapsuudenkotini muutaman vuoden ikäiselle koiranpennulle, jolla oli epilepsia. Pari muuta silloista vaikuttajaa oli sitä mieltä, että koira lopetetaan. Se koira eli melkein 17-vuotiaaksi ja oli oireeton yhdellä pillerillä päivässä. Iloinen kaveri tuli itse odottamaan aamulääkkeen saamista keittiöön.

      Omalla vastuullani olevia eläimiä on satunnaisesti käytetty Mannisella hoidossa eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Meillä päävastuu hoidosta on ollut jo vuosikymmeniä Jär-Vetissä ja vain äkillisissä tilanteissa eläimiä on viety päivystykseen muualle. Perheemme kissojen ja koirien ajanvaraukseen perustunut hoito on aina tapahtunut Jär-Vetissä, johon olemme olleet tyytyväisiä ja luottavaisia. Kaikki on aina hoitunut enkä ole koskaan tuntenut, että minulle oltaisi leperrelty tai lässytetty, kuten tässä ketjussa ovat jotkut tunteneet.

      Kerran päivystys oli Nurmijärvellä. Hoitoa tarvitsi narttukoira, joka yhtäkkiä viikonloppuna ei pystynyt enää hyppäämään sohvalle, autoon tms. Se vain vinkui yrittäessään. Nurmijärvellä nuori nainen tutki kaiken keksimänsä, mutta vikaa ei löytynyt. Mieleen jäi erityisesti, miten kekseliäs hän oli pissanäytettä ottaessaan. Koira kyykkäsi pissalle ja ell. työnsi kätensä alle, jotta sai näytteen. Pissa oli puhdas. Selkä oli tutkittu ja kuvattu ensin ja olimme kaikki varmoja, että nyt on tapahtunut jotakin kamalaa selälle. Ei ollut. Selässä ei ollut mitään näkyvää vikaa. Mitään vikaa ei löytynyt ja eläinlääkäri kirjoitti kipulääkereseptin ja kehotti seuraamaan muutaman päivän tilannetta ennen uusia selvityksiä. Iltayöstä vastaanotto oli rauhallinen ja vain me olimme paikalla. Ell. tyhjensi vielä koiran anaalirauhaset ennen lähtöämme ja valmistauduimme nostamaan koiran autoon. Yllättäen se hyppäsi itse eikä vinkaissutkaan. Ell. joka seisoi ovella, pyysi meidät uudelleen sisään ja hyppyytti sitten koiraa vastaanottotiloissa. Se hyppi vaivattomasti ilman epäröintejä tai vinkaisuja. Me kaikki eläinlääkäri mukaan lukien opimme, että täydet anaalirauhaset voivat aiheuttaa kummallisia vaivoja. Ell. ei ollut koskaan kuullut eikä lukenut, että ne voisivat aiheuttaa kipuja selässä. Joka tapauksessa meillä oli lähtiessä mukana terve koira. Ja hyvin tutkittu.

      Eräs viikonlopun iltayö vei meidät päivystykseen Järvenpäähän kaupungineläinlääkärille. Yli kymmenvuotinen narttukoiramme oli muuttunut nopeasti alavireiseksi. Se oli juoksuaikansa loppuvaiheessa ja tarkkanenäinen mieheni oli sitä mieltä, että koira haiskahti epänormaalilta. Ell. epäili märkäkohtua, mutta epäröi leikkausta koiran iän vuoksi. Toimelias vanhuksemme oli perusterve ja hyvässä kunnossa, joten pyysimme ell:iä kuitenkin yrittämään leikkausta. Löytyi märkäkohtu, joka oli järkyttävän näköinen ja kokoinen. Koiran kaksiosaisen kohdun toinen haara oli käsivarren paksuinen ja pituinen. Ell. sai sen poistettua ehjänä ja verkkokalvoilleni jäi ikuisiksi ajoiksi kuva siitä jättimäistä makkaratankoa muistuttaneesta bakteerikimpaleesta tilan vihreällä lattialla. Koiran hengen oli ensiksi pelastanut se, ettei kohtu ollut puhjennut ja toiseksi leikkaava lääkäri. Koiravanhuksemme toipui viikossa ja oli hyvin närkästynyt kauluristaan. Se eli vielä viisi vuotta leikkauksen jälkeen ja sen persoonasta olisi monta tarinaa kerrottavana.

      ... jatkuu

      • Iloja-ja-suruja

        ... jatkoa

        Joskus tapahtuu pahin. Meille se tapahtui päivystyksessä Tuusulassa. Eräs koiramme taantui nopeasti viikonloppuna huonovointiseksi. Se olisi halunnut leikkiä pihalla, mutta ei jaksanut. Sen ikenet olivat epäilyttävän vaaleat ja pelkäsin sen saaneen myrkkyä. Päivystykseen päästessä sen ikenet olivat lähes valkoiset ja verinäytteessä punasolujen määrä oli katastrofirajan alapuolella. Se heilutti meille koko ajan häntää. Myös siinä vaiheessa, kun se käännettiin selälleen alustalle, jossa se voitiin ultrata. Siltä löytyi jättimäinen syöpäkasvain, joka oli nähtävästi juuri revennyt ja ruvennut vuotamaan vatsaonteloon. Ja kaikesta huolimatta se rakas eläin heilutti häntää meille siinä alustalla. Mitään ei ollut tehtävissä. Ei ollut mitään keinoa pelastukseen ja nukuttamispäätös piti tehdä nopeasti. Oletettavasti sillä oli kovat kivut. Silti se heilutti häntää. Pitelimme ja silittelimme sitä tietäen, että ne ovat hyvästit ja viimeiset kerrat. Se oli ensimmäinen itse pennusta saakka kouluttamamme koira. Ell. mies oli ollut asiantunteva ja asiallinen hoitaessaan työtään. Mutta hän hermostui eikä pystynyt kohtaamaan lainkaan sitä, että rupesin itkemään, enkä saanut sitä loppumaan. Elin kuin nauhalta kaikkea yhdessä kokemaamme ja tekemäämme ja itkin silmät päästäni ja ell. muuttui koko ajan töykeämmäksi ja kiukkuisemmaksi. Mieheni pyysi itselleen lasillista vettä ja istui vastaanottotilan tuoliin. Ell. oli töykeä. Hän käytännöllisesti katsoen päätti puolestamme tuhkauurnan, kirjoitti laskun ja työnsi meidät ovesta ulos, kunnes viime hetkellä muisti, että tarvitsee apua ison paimenkoiran nostamiseen pois tutkimuspöydältä.

        Me olisimme tarvinneet ehkä viisi minuuttia kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa hänen tyhjässä vastaanotossaan, jotta olisimme saaneet säilyttää arvokkuutemme ja päätäntävaltamme kipeästi sattuneessa ja odottamatta tapahtuneessa tilanteessa. Muistan miehen kasvot ja sen, että hänen sukunimensä ei ollut mikään perisuomalainen Virtanen tai Lahtinen. Olin jälkikäteen vihainen hänelle. Olin vihainen siitä, miten hän oli kohdellut meitä. Ei olisi ollut mikään työ jälkikäteen selvittää hänen nimeään ja valittaa saadusta kohtelusta. En tehnyt valitusta. Myöskään mieheni ei halunnut sitä tehdä. Emme tarvinneet enää lisää surua menetyksen lisäksi.

        Meille jäi nuori uros, joka myös suri omalta osaltaan. Se etsi kaveriaan sisältä ja ulkoa. Se oli jonkin aikaa apaattinen ja kävi mm. koskettelemassa kuonolla poisnukkuneen kaverin talutushihnaa. Annoin hihnan roikkua naulakossa. Ajattelin, että kuononkosketus olisi merkki, jolloin voisin tarjota jotain hyväilyä tai empatiaa sille. Silloin sitä tajusi, miten vähän meillä on yhteistä kieltä, vaikka halua selittämiseen ja ymmärtämiseen olisi kuinka paljon hyvänsä. Ja niin sitten kävi, että tuosta tapahtumasta lähtien tulin kasvattaneeksi itselleni mammanpojan.

        Mainittu mammanpoika oli nuorempana extravilkas tapaus, joka teki ja keksi koko ajan kaikenlaista, jossa yleensä nimenomaan viikonloppuna tarvittiin päivystysapua. Ensimmäinen talvi oli koettelemus, sillä koiruuden vauhti ja jarrut olivat ihan eri paria. Se mm. lensi täydestä vauhdista nurin jäisellä pihalla. Tietysti viikonloppuna. Maasta nousi ylös koira, joka roikotti oikeaa etujalkaansa, ja jonka päälle ei voinut varata. Siis päivystykseen. Se aristi kyynärpäätään ja pelättiin murtumaa. Onneksi kyse oli vain venähdyksestä ja selvittiin kipulääkityksellä ja vähemmän riehakkaalla ulkoilulla. Vastaavanlaisia yllätyksiä järjestyi siinä määrin usein, että siitä koitui perheellemme terveysvaikutuksia. Yleensä oli työviikon jälkeen nautittu punaviiniä. Pullo per viikonloppu. Jätimme senkin vähän sovinnolla pois, koska ikinä ei tiennyt, minnepäin Uuttamaata oli lähdettävä päivystykseen paikkaamaan vauhdin riemusta tai uusista keksinnöistä nauttinutta koiraa. Ikä on vähän rauhoittanut menoa ja keksintöjä.

        ... jatkuu


      • Iloja-ja-suruja

        ... jatkuu

        Mammanpojan korvat vaivaavat satunnaisesti. Kerran se raapi muutamassa minuutissa toisen korvansa veriseksi ja todella pahannäköiseksi. Jär-Vetistä ei saanut enää samalle päivälle aikaa, joten soitin Laumaan ja sain ajan. Paikan päällä meidät ohjattiin vastaanottohuoneeseen ja hetken päästä huoneeseen tuli hyvin nuori eläinlääkäri, joka pelkäsi selvästi isoa paimenkoiraa. Lullukka mahastarapsutettava mammanpoika keksi vastata siihen, että RÄYH ja jäi katsoa tillittämään millaisen vaikutuksen se teki. No tekihän se vaikutuksen. Eläinlääkäriparka ryhtyi ripittämään meitä siitä, että vihaisesta koirasta pitää aina ilmoittaa etukäteen ja koiralle pitää panna kuonokoppa tai kuonoside. Eläinlääkäri ei kestänyt sitä, että koira katsoa tillitti ell:n jokaisen liikkeen ja tapitti tätä suoraan silmiin koko ajan. No vihaistahan siitä koirasta ei silti saanut millään ja siinä tuo istui vieressäni ja odotti, mitä tapahtuu ja mitä tehdään. Ell. pelkäsi niin, että minun kävi häntä sääliksi. Otin mammanpojan korvan käteeni ja käänsin verinaarmut näkyviin. Ell. katsoi niin kaukaa kuin kaatumatta oli mahdollista. Hän työnsi käteeni pitkävartisen pumpulipuikon ja pyysi ottamaan näytteen korvasta. Tein työtä käskettyä. Olin vähällä kehaista, että voin myös katsoa mikroskoopilla, mikä on löydös. Onneksi ajattelin ensin. Ei ollut mitään syytä kiusata naisparkaa, joka selvästi pelkäsi koiraamme. Mietin kyllä, mitä hän sitten tekee, jos paikalle sattuu vihainen koira. Ehkä hän oli vain harjoittelemassa ja päätyy lopulta hoitamaan kissoja tai marsuja. Eihän sitä koskaan tiedä. Korvasta löytyi bakteerikasvustoa. Tarvittiin antibioottikuuri, johon sain reseptin. Olin tottunut siihen, että aloitusantibiootti annetaan pistoksena ja sen lisäksi kipulääke. Se olisi edellyttänyt koiraan koskemista, joten ei tapahtunut. Kipulääkereseptin jouduin pyytämään. Olin tottunut myös siihen, että voin ostaa lääkkeet eläinlääkäriltä tarvitsematta käydä apteekissa. Lasku oli hämmästyttävä.

        Korvien jatkohoito tapahtui ja tarvittaessa tapahtuu Jär-Vetissä, jossa eläinlääkäri kestää jopa koiralta saamansa pusun. Tottakai vuosien myötä kerätyllä luottamuksella on merkityksensä hoitopaikkaa valitessa. Jär-Vetissä myös vaivattomuus on ratkaisevaa. Koira saa tarvittavat aloituslääkkeet heti pistoksena ja asiakkaan turha juoksutus apteekissa jää pois.

        Tästä tuli romaani. Kiitos kun jaksoitte näin pitkälle. :D


      • Anonyymi

        Ihana tarina :) . Kirjoitat kyllä niin kauniisti ja rakastavasti koiristasi <3 .


    • Sakemannit

      Ei kumpikaan !! Minä suosin Mannista siellä käynyt jo iät ajat vuosi tolkulla . Todella huippulääkäri ei mitään pahaa sanaa hänestä.

    • Anonyymi

      Suosittelen Jär-Vettiä Lauman sijaan. Järvenpään Evidensia Lauman asiakaspalvelu on ala-arvoista.

    • Anonyymi

      Todella tarkkaa niuhottamista beaglemme painosta Laumassa. Käymme pitkillä lenkeillä ja edellinen koirammekin eli pidempään kun sai välillä herkkuja

    • Meidän kissa murhattiin Järvetissä

      Minulla on paljon huonoja kokemuksia Järvetistä vuosien ajalta mutta tämä viimeisin oli kyllä liikaa! En veisi enää ketään siihen paikkaan vaikka se olisi ilmaista. Järvenpäässä ollaan asuttu jo 20 vuotta, kissoja meillä on ollut koko ajan ja niitä on enimmäkseen käytetty Järvetissä koska se on lähellä ja sinne on helppo viedä kissat ilman autoakin.

      Meillä oli kaksi kissaa vielä elokuun alussa mutta kun viimeksi menin viemään nuorinta kissaa Järvettiin tavalliseen hammaspuhdistukseen ja tarkistukseen tapahtui jotain hyvin järkyttävää ja omituista. Meidän nuorempi 7 vuotias terve kissa nukutettiin aluksi rauhoituspiikillä ja jätin sen lääkäriin operaation ajaksi niinkuin yleensä. Sitten tuli puhelu että jotain oli sattunut ja pitää mennä äkkiä takaisin. Menin sinne ja minulle kerrottiin että meidän kissalle oltiin muka antamassa lisää nukutusainetta kun se alkoi yhtäkkiä "kouristella" ja sitten ne muka yrittivät elvyttää sitä mutta se ei enää onnistunut ja kissa kuoli äkkiä. Siinä oli kaikki selitykset!

      se oli niin järkyttävä uutinen ettei sitä voinut oikein ymmärtää. Ja sitten pääsin katsomaan meidän kissaa ja se oli todellakin kuollut. Sitten sain soittaa kotiin ja kertoa uutisen tyttärelleni, jonka rakas ja läheisin kissa menehtynyt oli. Jo alusta asti tyttäreni tiesi että jotain omituista oli tekeillä ja sanoi että meidän kissa murhattiin. sellainen yhtäkkinen reaktio pelkkään tavalliseen nukutustaineeseen (jota on muka käytetty ennenkin) vaikuttaa todella erikoiselta ja epätodennäköiseltä. Meille molemmilla on ollut jo pitkään hyvin vastenmielistä viedä kissoja Järvettiin koska siellä on aina keksitty lisää toimenpiteitä pelkässä rahastusmielessä ja kissoille se ei ainakaan ole mikään hyvä paikka. Tässä oli kyse tavallisesta rutiini hammaskiven poistosta joka päätyi kissan kuolemaan...

      On hyvin todennäköistä että meidän nuorempi kissa myrkytettiin tahallaan, joko normaalia isommalla annoksella tavallista nukutusainetta tai varsinaisella eutanasia aineella jolla eläimet yleensä lopetetaan. Koska niiden selityksessä siitä mitä muka tapahtui ei ole mitään järkeä!

      Niiden selitysten perusteella vaikutti siltä että meidän kissa kuoli heti kun sitä nukutusainetta alettiin laitaa sen suoniin. Normaali annos tavallista nukutusainetta ei voi aiheuttaa niin äärimmäistä ja äkkinäistä reaktiota. Minä kun en ollut itse paikalla en voi tietää mitä aineita kissalleni ehdittiin antaa, miten paljon enkä sitä elvyttivätkö ne lääkärit sitä oikeasti. On vain niiden väitteet ja selitykset ja niihin me ei luoteta koska niissä ei ole järkeä. Ja oikeutta tässä tapauksessa ei saa kuitenkaan koska ilmeisesti eläinlääkärin asemaan ei vaikuta edes eläimen tappaminen operaation aikana, joko tahallaan tai vahingossa. Niillä ei ole mitään vastuuta tekemisistään. Eivätkä ne ole kiinnostuneita meidän surusta, mitään myötätuntoa on turha odottaa vaikka ne ovat vastuussa kissan kuolemasta.

      Kyllä nyt on viimeinkin selvää että Järvet ei ole meitä varten. Eli tärkeä varoituksen sana Järvetistä : pysykää kaukana siitä paikasta! Varsinkin kissaihmiset jotka oikeasti välitätte kissoistanne ja niiden terveydestä. Jos on millään mahdollista viedä jonnekin muualle tehkää niin mieluummin kuin viette tähän kissojen Auschwitziin. Siellä oikeasti ei tiedä saako kissaa enää elävänä takaisin...

      Tuntuu kyllä todella ironiselta ja pelottavalta että kissaa pitääkin suojella eläinlääkäreiltä joiden tarkoitus on muka auttaa. Meidän murhattu kissa oli vasta 7 vuotias ja sillä olisi ollut vielä monta vuotta elämää edessä rakastavassa kodissa. Sen elämä jäi nyt täysin kesken ja meidän suru on kova sen puolesta.

      • Anonyymi

        Jär-vetissä eivät kytke eläintä leikkauksen tai esim. hammaskiven poiston ajaksi hengityskoneeseen. Se on aika vaarallista, jos eläimellä sattuu olemaan vikaa sydämessä tms. Arvelen, että kissanne kuoli juuri tämän takia. Jär-vetissä ei ole hengityskonetta eli operaation aikana eläin hengittää itse, jos hengittää.

        Meille on pari kertaa käynyt Jär-vetissä niin, että koiramne on jo ennättänyt virota esilääkityksestä, kun toimenpiteen aloittaminen on kestänyt liian kauan. Syy oli nk. tupla- tai triplabuukkaaminen eli eläinlääkäri hoiti useaa potilasta samanaikaisesti.

        Minulla on Jär-vetistä sekä hyviä että vähemmän hyviä kokemuksia. Positiivisen puolella kuitenkin.


    • Anonyymi

      Kissani ei selviytynyt nukutuksesta, joka tehtiin niinkin pienen syyn, kuin hammaskivenpoiston vuoksi. Heräsi kyllä nukutuksesta, mutta käyttäytyi sekavasti ja agressiivisesti, horjahteli, laski alleen ja oli uupunut. Kuoli kahdeksan tunnin päästä yhtäkkiä.

      "Joskus kissoille käy näin" sanoi eläinlääkäri. Tämä ei tapahtunut Järvetissä, mutta tulin kertomaan, että aina ei syytäkään saada selville.

      Meidän kissan tapauksessa ruumiinavaus tehtiin ja kuolinsyy oli sydämen pettäminen ja tämä tuli siis yllätyksenä, kun tiedossa ei ollut sydänvikaa. 10 v kissa. Otan osaa kissasi poismenoon. Tehtiinkö ruumiinavaus, jossa syy olisi selvinnyt?

      • Kissa on lähetetty ruumiinavaukseen mutta tuloksia ei ole vielä saatu; kauankohan senkin saaminen kestää.
        Meidän kissa oli ihan hyväkuntoinen 7- vuotias. Ko. operaatiota on tehty useita kertoja eikä aiemmin ollut mitään ongelmia. Nythän operaatiota ei edes ehditty aloittaa kun kissa kuoli.
        Siksi se tuntuu vaikealta käsittää miten näin kävi.
        Meidän kissa oli niin omalaatuinen ja iso persoona että sen menetys tuntuu todella raskaalta, sen läsnäololla oli suuri piristävä ja inspiroiva vaikutus. Kun asiat oli muuten huonosti aina sen
        olemus toi elämään ja hellyyteen inspiroivaa tunnelmaa.Sitä kaivataan todella paljon nyt.


    • Anonyymi

      Tulethan Surija1 kertomaan sitten kuu syy on saatu selvitettyä. Meillä meni muutama päivä, olikohan se neljä, kun saatiin tietää.

    • Anonyymi

      Järvet. Ehdottomasti. Aikaisemmin Laumaa käyttänyt. Lauman eläinlääkäri ehdotti koiraa laihdutuskuurille pömppävatsan takia, joka osoittautui toisella eläinkääkärillä isoksi kasvaimeksi. Laumassa monta vuotta käyneenä, eläinlääkärit aina jonkun selityksen takia myöhässä, vaikka varaisit ekan aamuajan. Ei kiitos enää.

    • Anonyymi

      Jotain tapahtui, kissamme kävi hammaskiven poistossa eikä koskaan siitä toipunut. Pitkään jatkuneiden kipujen joita epäiltiin hermostollisiksi päätös oli vapauttaa tuskistaan. En suosittele ainakaan tähän toimenpiteeseen.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe