Koska olen lesbo ja kaikkien järjestelmien hyljeksimä on minulla oivallinen näköalapaikka tarkkailla ja tulkita erilaisia järjestelmiä, kuten kirkkoa, niiden ulkopuolelta. Tähän perustuu myös nykyaikaisen markkinatutkimuksen filosofia, eli ulkopuolinen voi analysoida ja antaa rakentavaa palautetta vallitsevasta tilasta.
Minulle uskonto on luonnon ja sen ilmiöiden tulkintaa. Jos jumala loi tämän järjestelmä miksi hän teki siitä haavoittuvan ja epävakaan? Jos taas luomakunnan nykytila on evoluution aikaansaamaa, miten tämänhetkiseen tilaan on päädytty ja mihin se johtaa tulevaisuudessa?
Uskovaisten ongelma on siinä että he kaivavat vanhoja hautoja auki eivätkä suuntaa katsettaan tulevaan. Tai jos suuntaavat, tulevaisuus on heille vain kadotusta, helvettiä tai taivasta. Minun ongelmani taas on siinä, että minulle tulevaisuus on aina positiivinen ongelma, mutta sen ennustaminen perustuu historian epävarmoihin dokumentteihin. Uskovainen luottaa historian dokumentteihin ja perustaa tulevaisuuden siihen, mutta minä en luota niihin ja joudun tekemään paljon töitä luodakseni tulevaisuudenkuvani.
Minulle kuolema ei ole ongelma niin kuin se uskovaisille on. Kuolemahan on luonnollinen tapahtuma ja johtaa evoluutioteorian mukaiseen kehitykseen. Uskonnollisessa mielessä kuolema voi olla myös sielunvaelluksen etappi, joka johtaa seuraavaan vaiheeseen.
Miksi uskoa taivaaseen ja helvettiin, niiden lopulliseen onneen tai tuhoon, kun voi uskoa jatkuvuuteen ja uusiin mahdollisuuksiin. Ihmisen muutosvastarinta on negatiivinen asenne, mutta uusiutuminen on positiivinen asenne tulevaan. Tähän perustuu esimerkiksi markkinatalouden kehitysoppi. Uusiutuminen luo uusia mahdollisuuksia onnistua ja menestyä. Outoa että uskonto valtionkirkon välityksellä hyväksyy markkinatalouden evoluution, mutta kiistää luonnon evoluution. Tämä ei mahdu minun kireään pipooni.
Hallitsevista rakenteista on tullut kehityksen jarru sen sijaan että ne olisivat edistyksen moottori. Kirkon bisnesmission on täysin väärä. Eiväthän uskovaiset tarvitse kirkkoa, hehän ovat hyvinä, synnittöminä ihmisinä jo lunastaneet taivaspaikkansa. Sen sijaan syntiset tarvitsevat jonkun asiantuntevan ymmärtäväisen puolustusasianajajan joka hoitaa heidän asiaansa tuomioistuimessa. Tämä asianajaja ei tuomitse vaan puolustaa asiakastaan viimeisellä tuomiolla, jos sellainen sattuisi kohdalle. Muistaakseni Jeesus-niminen mies toimi juuri näin, missä ovat hänen opetuslapsensa tänään?
Lesbous ja uskonto
2
798
Vastaukset
Miksi Jumala olisi luonut maailman joka ei olisi haavoittumaton? Täytyy muistaa että alunperinhän ihmiset elivät paratiisissa - mutta kuten aina, ihmiset onnistuvat yllättäen sotkemaan asioitaan. Haavoittumattomassa maailmassa olisi myös muita vikoja. Mitä rakastettavaa olisi täydellisissä ihmisissä, kun eihän sellaiselle ihmiselle voisi koskaan antaa mitään anteeksi, ei voisi lohduttaa kun toisella on huono olla jne. Sitäpaitsi kokemukset - niin hyvät kuin pahat - kasvattavat.
Noh. Eipäs nyt yleistetä. Menneisyys... luotan kyllä tiettyyn rajaan asti dokumentteihin, mutta ainahan niissäkin on virheitä sun muita. En elä historiassa, ennemminkin haluan katsoa tulevaan. En silti, vaikka kristitty olenkin, tähtää Taivaaseen, vaan koitan toimia mahdollisimman hyvin elämäni aikana. Jos pääsen Taivaaseen niin en valita, mutta toisaalta jos en pääse, niin sitten en. Oma tavoitteeni on tässä elämässä olla mahdollisimman hyvä ihminen, jotta voisin olla tyytyväinen ja onnellinen siitä että olen olemassa tällaisenaan. Tietty teen pahojakin tekoja, mutta pääosin kuitenkin pystyn elämään itseni kanssa tyytyväisenä. En itse luultavasti kestäisi itseäni jos olisin täysin välinpitämätön toisia kohtaan.
Miksi kuolema pitäisi ajatella ongelmana? Jokainen kuolee, eikä se mielestäni ole mitenkään ongelma. Itse olen sitä mieltä että elämä on vaikeaa, mutta kuoleminen helppoa.
Uusiutumisenkin suunta vaikuttaa siihen, onko tulos hyvä vai huono. Tässä maailmassa on monia asioita joiden uusiutumista en katsoisi mitenkään pahalla - ainahan asioita täytyy kunnostaa! Nykymaailmassa vain tupataan uudistamaan asioita vähän väärään suuntaan toisinaan. Nykyään tuntuu että ihmiset pettävät toisiaan entistä enemmän, kukaan ei halua sitoutua ja vanhemmat eroavat vaikka lapsiakin olisi - joka tietty vaikuttaa lapsiin. Mielestäni ei kovin positiivinen uudistus, mutta tietysti niitäkin on!
Ja mitä valtion kirkkoon tulee niin voin sanoa että se ei kyllä toimi. Kirkko hylkää koko ajan enemmän Raamatun oppeja, eikä enää kuuntele Jumalaa, sen sijaan raha puhuu. Nykyään kirkosta eivät tämän vuoksi eroakkaan ainoastaan ne jotka eivät usko. Moni uskova ystäväni on jättänyt kirkon juuri tästä syystä. Kirkko ei toimi.
Väite, että kristityt ovat hyviä ja synnittömiä ihmisiä ei kyllä päde. Kukaan ei ole synnitön joka Raamatussakin varsin selvästi todetaan. Kristynkään taivaspaikka ei ole varmaa - vasta kuoleman jälkeen tehdään lopullinen tuomio. Kaikki vaikuttaa - myös oma katumus ja uskon lujuus. Jos uskova luulee voivansa tehdä mitä vain kun vaan uskoo niin eipä taida kyllä Taivaspaikkaa tulla. Uskoon kuuluu kuitenkin myös Jumalan ja Jeesuksen oppien noudattaminen.
Näitä opetuslapsia ja lampaita on kyllä nyt ympäri Suomea ja maailmaa :) Aina välillähän näitä tulee tavattua tapahtumissa sun muissa että kyllähän meitä on.- Ardea_C
Olet kovin myöhään liikkeellä ystäväni. Kun kaupungin portit sulkeutuvat sinun on vietettävä yösi erämaassa petojen ja villieläinten kanssa. Kokemuksesta voin kertoa ettei se niin kovin vaarallista ole, ja niin kuin kirjoitit, ei kuolemassa ole mitään pelättävää. Elämässä sen sijaan on paljonkin pelottavia asioita.
Mitä uskovaiset pelkäävät? He pelkäävät etteivät pääse taivaaseen ja siksi rukoilevat ja lukevat raamattuaan kannesta kanteen yhä uudelleen ja uudelleen. Ja koska he pelkäävät on heidän osoitettava muiden virheet ja tuomittava heidät, jotta he itse näyttäisivät puhtailta ja oikeamielisiltä. Uskovaiset pelkäävät kuolemaa, koska he eivät ole varmoja siitä mitä heille sen jälkeen tapahtuu. He eivät ole varmoja siitä pääsevätkö taivaaseen ja eivät ole varmoja siitä millainen paikka taivas on. Uskovaiset pelkäävät myös elämää, koska se on täynnä vaarallisia houkutuksia. Heidän täytyy koko ajan kieltäytyä elämästä, jotta voisivat kohdata pelkäämänsä kuoleman ja saavuttaisivat mahdollisesti sen tulevan elämän.
Tiedätkö mitä uudestisyntyminen on? Se on sitä että madot ja mikrobit jauhavat mätänevää lihaa. Niistä mikrobeista syntyy uusi elämä, ne madot syö lintu ja kasvattaa poikasensa. Niin ihminen ylösnousee taivaalle ja uuteen elämään.
Joskus kun minä matkustan uuteen maahan tai kaupunkiin olen epävarma siitä millaista siellä on. Jos satun lentämään oudolla lentoyhtiöllä olen epävarma pääsenkö koskaan perille, osaako lentäjä todellakin lentää. Se on sama kuin uskovaisten pelko. Pelko uutta ja tuntematonta kohtaan, epävarmuus perille pääsystä. Mutta minun kohteeni ovat todellisia, niihin lennetään ja siellä on jo moni käynyt. Tiedot paikoista löytyvät kartoista ja kirjoista. Google Earthista voit zoomata katuja ja maisemia. Paikat ovat todellisia. Ja joskus kun menet sellaiseen paikkaan jossa ihmisen käden jälki ei näy olet tullut todelliseen paratiisiin.
Monet haluavat matkustaa paikkoihin jotka ovat "paratiiseja". Niin minäkin joskus, mutta joskus myös jonnekin aivan muualle. Paratiisitkin näyttävät paratiiseilta, mutta usein jos katsot oikein tarkkaan näet myös sen toisen puolen. Paikka voi olla kaunis, halpa, palvelu hyvää, mutta kulman takana on toinen todellisuus. Köyhyys, epäoikeudenmukaisuus ja inhimillinen kärsimys ovat vastassa sitä joka uskaltaa kääntää kolikon toisen puolen.
Jokaisessa paratiisissa ovat myös helvetin elementit läsnä. Voit sulkea silmäsi todellisuudelta, voit kieltää sen, mutta se on silti olemassa ja niin moni joutuu elämään siinä jokaisen elämänsä päivän.
Uskonnon alkuperäinen tarkoitus on unohtunut. Uskovaiset haluavat pelastua ja pelastaa itsensä, mutta siinä samassa tallovat jalkoihinsa kokonaisia kansoja, kansanryhmiä ja pieniä vähemmistöjä. Ei Jeesus niin opettanut. Jeesus opetti toisin. Ja jos Jeesus todellakin tulisi uudelleen, ei hän uskovaisia pelastaisi, hän pelastaisi köyhät, sairaat ja vähäosaiset.
http://www.youtube.com/watch?v=JXSBvJLZ6tY&feature=response_watch
http://www.youtube.com/watch?v=FJ44hbTW-OU&feature=related
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472