Handan CV-7800 digiboxi

sekosi

Handan CV-7800 tuli sellainen vika, et kun sen sammuttaa niin näyttöön tulee eri määrä erilaisia merkkejä vaikka kello pitäisi tulla.

Sen jälkeen laite ei lähde käyntiin kaukosäätimestä eikä etupaneelin virtakytkimestä. Johto täytyy nypätä seinästä ja laitaa takaisin, jolloin laite käynnistyy.

Sen jälkeen pitää äkkiä vaihtaa kanavaa muutaman kerran niin laite pysyy käynnissä, muuten se sammuu saman tien ja taas piuha irti seinästä jne!!!

Siis ihan seko kone. Kannattaakohan korjata - YLLÄTTÄEN TAKUU MENI MUUTAMA KUUKAUSI SITTEN UMPEEN....

19

4432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jelovirt

      Meillä kävi *ihan* sama. Onneksi olit keksinyt tuon kanavien vaihdon, itse en sitä ollut huomannut.

      Tämä Handan boxi mikä tätä tekee on meillä jo toinen Handan, edellinen meni erilailla rikki kuukausi takuun päättymisen jälkeen. (Sain Welholta uuden vaikka takuu oli jo mennyt umpeen, ilmeisesti koska se oli tyyppivika.)

      Huokaus, sitten kun vielä tietäisi mikä olisi vähän kestävämpi dibiboxi.

      • jepjepjep

        joo sama kävi täälläkin , tulin kattelee onko muut kirjotellu asiasta.. en mää vaihtanu kanavaa, laitoin käyttöpaneelista menun päälle ja sitte kaukosäätimestä menu pois päältä ja kaikki ok lol
        Takuu aikahan umpeutui luonnollisesti noin 4-5kk sitten


    • semperi

      Omassa boxissa alkoi ilmetä samoja vikoja pari viikkoa sitten, eli näytössä ei kelloa vaan joku epämääräinen merkki ja piuhasta pitää laittaa päälle. Löysin takuulapun, on voimassa vielä elokuun lopulle. Mahtaako olla mitään hyötyä viedä korjattavaksi vai tuleeko "No can do" vastaukseksi...

      • Poweriin uudet konkat

        Handanin muutaman mallin powerin konkat kypsyvät reilussa vuodessa. Minulta on mennyt 2 kpl takuuhuoltoon. Toinen hyytyi hiljalleen eikä totellut kunnolla kauko-ohjainta. Kovalevylle tallentui vain lyhyitä tiedostopätkiä. Toinen mykistyi kerralla, eikä enää käynnistynyt, kun virtajohto oli hetkeksi irroitettu.

        Oletan näissäkin tapauksissa kyseessä olevan virtalähdevian. Kondensaattorit maksavat vain muutaman euron, joten ihan väärässä paikassa on taas säästetty. Jos laitteella on takuu voimassa tai se on äsken päättynyt, niin ottakaa yhteys laitteen myyjään. www.handan.fi löytyy teknisen tuen yhteystiedot.


      • penkkipave
        Poweriin uudet konkat kirjoitti:

        Handanin muutaman mallin powerin konkat kypsyvät reilussa vuodessa. Minulta on mennyt 2 kpl takuuhuoltoon. Toinen hyytyi hiljalleen eikä totellut kunnolla kauko-ohjainta. Kovalevylle tallentui vain lyhyitä tiedostopätkiä. Toinen mykistyi kerralla, eikä enää käynnistynyt, kun virtajohto oli hetkeksi irroitettu.

        Oletan näissäkin tapauksissa kyseessä olevan virtalähdevian. Kondensaattorit maksavat vain muutaman euron, joten ihan väärässä paikassa on taas säästetty. Jos laitteella on takuu voimassa tai se on äsken päättynyt, niin ottakaa yhteys laitteen myyjään. www.handan.fi löytyy teknisen tuen yhteystiedot.

        Sama vika ilmeni täälläkin, ja tietenkin, prkl penkkiurheilijan juhlan - olympialaisten aikaan! Onneks toimii edes jotenkuten......


    • Weyo

      Meillä on ollut samainen boksi jo 2,5 vuotta ja nytpä tuokin aloitti saman kikkailun. Ihan yhtäkkiä. Toodella ärsyttävää. Ei usko menu-nappuloita eikä suostu vaihtamaan kanavaakaan. Paljonko maksaa korjaus? Jos se on virtalähdevika ja kondensaattori maksaa muutamaisen euron? Saako sen itse vaihdettua?

      • Handlaan

        No jos kolvi pysyy vähänkään kädessä niin ei ole ongelma vaihtaa itse. Eli konkat maksaa muutamana euron, laite auki ja ne vaihtoon ja taas pelittää hyvin. Itse olen jo pari kertaa saanut vaihtaa...


      • Virtalähde vaihtoon

        Welho korjasi veloituksetta yli kolme vuotta vanhan Handanin missä oli samat oireet. Virtalähteen vaihtoivat -ilmeinen tyyppivika. Verkkokaupasta ostettu aikanaan, sieltä on turha kysellä mitään - palvelu aivan perseestä. Suoraan vaan maahantuojalle niin homma toimii!

        Kannattaa muistaa, että takuu on vain myyjän antama lisäturva laitteelle. Virhevastuu ja takuu ovat toisistaan riippumaton asia. Virhevastuu jatkuu tyypillisesti huomattavan paljon pitempään kuin takuu.

        Kuluttajaneuvonnan mukaan "digiboksin tulisi kestää useita vuosia".


      • ei taas voi hajota
        Virtalähde vaihtoon kirjoitti:

        Welho korjasi veloituksetta yli kolme vuotta vanhan Handanin missä oli samat oireet. Virtalähteen vaihtoivat -ilmeinen tyyppivika. Verkkokaupasta ostettu aikanaan, sieltä on turha kysellä mitään - palvelu aivan perseestä. Suoraan vaan maahantuojalle niin homma toimii!

        Kannattaa muistaa, että takuu on vain myyjän antama lisäturva laitteelle. Virhevastuu ja takuu ovat toisistaan riippumaton asia. Virhevastuu jatkuu tyypillisesti huomattavan paljon pitempään kuin takuu.

        Kuluttajaneuvonnan mukaan "digiboksin tulisi kestää useita vuosia".

        Siis handan täälläkin mutta eri malli. Toiminut alusta asti hyvin mut sitten tänään ensin ei näkynyt muut kuin ylen kanavat ja nyt nekin tärisee ja näkyy vain osittain.
        Onkohan vika tässä boxissa tai onko se kaksi vuotta vanhassa telkkarissa?


      • gggggggg
        ei taas voi hajota kirjoitti:

        Siis handan täälläkin mutta eri malli. Toiminut alusta asti hyvin mut sitten tänään ensin ei näkynyt muut kuin ylen kanavat ja nyt nekin tärisee ja näkyy vain osittain.
        Onkohan vika tässä boxissa tai onko se kaksi vuotta vanhassa telkkarissa?

        Saatko kokeiltua boksia "naapurin" telkkarissa? Sillähän se selviää...


    • KS

      Sama vika täälläkin. Ja takuu umpeutui kevättalvella, kuinka ollakaan.

      Laitteen näyttöön tulee siis epämääräisiä merkkejä, milloin mitäkin, eikä boksi lähde päälle kaukosäätimellä eikä etupaneelin kautta.

      Ainut tapa miten itse olen saanut boksin toimimaan, on ottaa sekä antenni- että virtajohto irti, laittaa virtajohto ensin seinään, jolloin boksi käynnistyy, odottaa "Ei signaalia"-viesti telkkarin ruutuun ja laittaa sitten antenni kiinni boksiin. Tämän jälkeen kun laitteen sammuttaa, uudelleenkäynnistys ei onnistu ilman em. proseduurin toistoa.

      Ei muuta kuin yhteys Welhoon. Odotan jo innolla kuinka heidän laadukas asiakaspalveluyksikkönsä tähän haasteeseen vastaa...

      • KS

        ...ja sehän vastasi, että takuu ei ole voimassa, asialle ei heidän puoleltaan ole mitään tehtävissä. Yllättävää?

        Laatuantennin huoltohinnat lähtevät 60 eurosta ylöspäin.

        Kaksi ja puoli vuotta on ilmeisesti täysin hyväksyttävä elinkaaren pituus muutaman sadan euron laitteelle. Erikoista...


      • Faradi
        KS kirjoitti:

        ...ja sehän vastasi, että takuu ei ole voimassa, asialle ei heidän puoleltaan ole mitään tehtävissä. Yllättävää?

        Laatuantennin huoltohinnat lähtevät 60 eurosta ylöspäin.

        Kaksi ja puoli vuotta on ilmeisesti täysin hyväksyttävä elinkaaren pituus muutaman sadan euron laitteelle. Erikoista...

        Konkat makso parikymppiä,ite vaihdoin ja taas pelittää. Ei aikaisemmin löytänyt HDD:tä


      • anmattil
        Faradi kirjoitti:

        Konkat makso parikymppiä,ite vaihdoin ja taas pelittää. Ei aikaisemmin löytänyt HDD:tä

        Mitkäs kaikki konkat vaihdoit? oiskos mahdollista saada kuvaa niin tekisin tuon toimenpiteen itsekin.


      • kaipaamasi tieto...?

    • kulmalae

      Kiitos kuvasta jonka laitoit handanin 7800 virtalähteeseen vaihdettavien konkkijen paikat ja arvot. Muistui mieleen että olen jo ennenkin vaihtanut konkat kuvasi perusteella kaverin koneeseen. Lähti pelittämään. Nyt tuli toisen kaverin vehe. Ei muuta kun kaupasta konkat ja kolvi kuumaksi. Kiitos

    • kultus42

      moi.miten saa digiboxin kaukosäädimmeen toimimaan tv yhdeytessä.Handan 7800 ja tv Samsung smart 6800

      • Kokeile koodeja..

        Handan 7800 näyttää olevan markkinoilla kahta mallia, joista toisen mallin kaukosäätimeen pystyy ohjelmoimaan TV.n ohjaukset. Oletko lukenut ohjekirjan ohjeistukset? Jos sinulla on tuon Twin-mallin ohjelmoitava kaukosäädin, niin Handanin ohjekirjan lopussa on lista Samsungin koodeista, joita kokeilemalla oikea tv:n ohjaukseen tarvittava laitekoodi saattaa löytyä.

        http://www2.dna.fi/viihdelaitteet#ohjeet löytyy Handan 7800 -mallien ohjekirjat, sillä kyseessä on Welholle tehty malli, jota virallisen maahantuojan www.handan.fi sivut eivät edes tue?


    • 7800 + 6000 handan=

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe