paras pankki

xorex

Olen useiden ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen muuttamassa takaisin Suomeen. Nyt pitäisi löytää pankki pääkaupunkiseudulta. Nimet ovat minulle jokseenkin outoja. Nordea epäilyttää irtisanomuksien jälkeen ja sanotaan, että alueelliset pankit olisivat turvallisempia.
Olen aivan tavallinen tilinkäyttäjä ja hyvät verkkopalvelut olisivat tärkeät.
Kuka osaa suositella ja mitä?

26

4902

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Feeder5

Jos haluat pankin jossa hyvät palvelut sekä ulkomaanosaamista niin Sampo Pankki, vaikka vähän arvokas sekä joillekkin Java viritelmä kirosana.
      Mobiiliversiota voi käyttää ilman Javaa mutta
      rajoitetut palvelut. Hyvät rahastot.

http://www.sampopankki.fi

Jos haluat peruspalvelut ilmaiseksi (Visa Electron
      Verkkopankki) niin HandelsBanken. Konttoreita harvassa mutta hyvät tilit sekä kohtuuliset korot.

http://www.handelsbanken.fi

• .pankki.

Näin olen nähnyt täällä kirjoitettavan,ja monen työkaverin sanovan.

Vaihdoin n. 2 kk sitten kaiken asiointini OP:hen enkä ole katunut!! Suosittelen!

• heh...just niin

Et voi perustaa väitettäsi vain kuulopuheisiin etkä varsinkaan voi puhua muiden puolesta. Ne jotka TÄÄLLÄ hehkuttaa osuuspankkia on joko sen omistajia tai sitten sen työntekijöitä. Moni on myös haukkunut osuuspankin pystyyn.

Itse en sinne menisi vaan mulle paras pankki on ihan muu kuin osuuspankki. Osuuspankin rankkaan parhaimmuuslistalla sijalle 7.

• on KYLLÄ

Paras on OP-Osuuspankki. Vuosia jäsenenä/asiakkaana.Parhaat internet palvelut! Tule ja ota omaksi pankiksi, OP-PANKKI!

• kun täällä

taas nämä Osuuspankkihihhulit mainostaa.. "Tule ja ota omaksi pankiksi op-pankki"...no EN VARMASTI OTA!

• taitaakin olla
        kun täällä kirjoitti:

taas nämä Osuuspankkihihhulit mainostaa.. "Tule ja ota omaksi pankiksi op-pankki"...no EN VARMASTI OTA!

uskonto joillekin. :D

• nimimerkki
        taitaakin olla kirjoitti:

uskonto joillekin. :D

Olen ollut OP:n asiakas vuosikausia ja alunperin sen takia, että sain parhaan asuntolainatarjouksen heiltä. Niin kauan menikin hyvin kun "jouduin" turvautumaan heidän asiakaspalvelijoiden apuun. Eri lainaneuvotteluissa (asunto- joustoluotto yms) olen joutunut aina pyytämään uuden henkilön, koska edellinen on ollut täysin tumpelo, siis perusasioista lähtien. Unohtelevat kertoa asioita, eivät osaa neuvoa peruskysymyksissä jne. On jäänyt sellainen kuva, että nämä henkilöt eivät edes kotonaan hoida omia pankkiasioitaan, vaan puoliso. Asiakaspalvelijoiden huolimattomuuden takia olen parissa vuodessa menettänyt satoja euroja. Nyt en enää osaa luottaa heihin, koska vaikka luulet vääntäneesi asian rautalangasta, tuntuu kuitenkin aina tulevan jotain yllätyksiä. Enkä usko, että olen itse niin tumpelo, etten ymmärrä mistä puhutaan, ei pankkiasiat kuitenkaan mitään tähtitiedettä ole. Viimeisin kömmähdys oli lainalupaus, joka papereita allekirjoittamaan mennessäni olikin tippunut 1000e, ja minulla oli 10minuuttia asunnon kauppakirjojen allekirjoittamiseen, mihin tämän rahan tarvitsin. Asiakaspalvelija oli epähuomiossa siis tehnyt paperit 1000e pienemmälle summalle. No siinä sitten tyhjenneltiin käyttö- ja säästötilit ja loput visalla että saatiin summa täyteen, köyhällä kun ei ole ylimääräisiä tonneja tileillä notkumassa. Ei edes pyytänyt anteeksi.

Olen yhden toisen asian takia pyytänyt korjausta jo pari viikkoa sitten ja vajaa viikko sitten kysyin ovatko saaneet viestiäni, mutta eivät ole vielä edes palanneet asiaan. Ko. asiakaspalvelija ei varmaankaan osaa käyttää viestipalvelua...

• en,

en kyllä ymmärtänyt kun kehuit internetpalveluja,

eikös sivut ole sekaisemmat ja varsinaista tieto on aivan sekaisin, jotta ei heti huomaisi kalleutta.

niin, jäsenraha on riskirahaa, jos pankki kaatuu, se jää sinne, eli ei liikoja kannata pitää.

• Tapiola Pankki

Tapiola Pankki tai joku muu kotimainen pankki.

• menisin...

...pankkiin, josta saan itselleni parhaimmat palvelut. Riippuu tarvitko lainaa, sijoituspalveluja, korkoa rahoillesi jne..Mielestäni paras pankki on siis se, josta itse saa eniten hyötyä. Kaikilla pankeilla on hyvät ja huonot puolensa ja kaikki riippuu varmasti asiakkaasta ja hänen tarpeistaan. Ai niin, mulla on Sammossa (halvin asuntolainatarjous joka ratkaisi meillä).

• pelkkiä hyviä

.. kokemuksia ko. pankista. Asuntolainani kokonais korko on nyt n. 1,5 prosenttia... just tuli OP pankin viesteihin ilmoitus. Marginaalini on 0,3 ja laina sidottu 1 kk euriboriin.

Palvelumaksuja ei ole tarvinut koskaan maksaa, ja bonuksia tulee n. 40 euroa /kk (siis jää yli palvelumaksuista.)

• op-mainosko

kokemuksia ko. pankista. Asuntolainani kokonais korko on nyt n. 1,5 prosenttia... just tuli OP pankin viesteihin ilmoitus. Marginaalini on 0,3 ja laina sidottu 1 kk euriboriin

tuo ei pidä paikkaansa, jossain erehdyt ja pahasti, jaksatkos korjata.

miksi kerrot vääristettyä totuutta,
        yritätkö epärehellisin keinoin kehua Osuuspankkia ??????????????????????????????????

• edellistä edellinen kirjoit...
        op-mainosko kirjoitti:

kokemuksia ko. pankista. Asuntolainani kokonais korko on nyt n. 1,5 prosenttia... just tuli OP pankin viesteihin ilmoitus. Marginaalini on 0,3 ja laina sidottu 1 kk euriboriin

tuo ei pidä paikkaansa, jossain erehdyt ja pahasti, jaksatkos korjata.

miksi kerrot vääristettyä totuutta,
        yritätkö epärehellisin keinoin kehua Osuuspankkia ??????????????????????????????????

Niin, "mikis" minä valehtelisin?
        Mitä sillä voittaisin?
        En harrasta sellaista.

Tässä siis copy-paste viesti suoraan OP verkkopankista:

===================
        Otsikko:

Ilmoitus tilille 573008-XXXXXXX
        Päivämäärä:

23.03.2009

Luottonne nro 573008-XXXXXXX viitekorko on euriborkorko,
        joka on euroalueen rahamarkkinoita seuraava viitekorko.
        Koronmääräytymisjakson vaihduttua luottonne uusi korko on
        1,455 prosenttia 24.3.2009 alkaen. Luoton vanha korko oli
        1,843 prosenttia.
        =================================

Seuraapa sinäkin vähän korkotasoa,niin tiedät, missä luvuissa liikutaan. Tässä hyödyllinen linkki siihen:
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/

• KUN.
        edellistä edellinen kirjoit... kirjoitti:

Niin, "mikis" minä valehtelisin?
        Mitä sillä voittaisin?
        En harrasta sellaista.

Tässä siis copy-paste viesti suoraan OP verkkopankista:

===================
        Otsikko:

Ilmoitus tilille 573008-XXXXXXX
        Päivämäärä:

23.03.2009

Luottonne nro 573008-XXXXXXX viitekorko on euriborkorko,
        joka on euroalueen rahamarkkinoita seuraava viitekorko.
        Koronmääräytymisjakson vaihduttua luottonne uusi korko on
        1,455 prosenttia 24.3.2009 alkaen. Luoton vanha korko oli
        1,843 prosenttia.
        =================================

Seuraapa sinäkin vähän korkotasoa,niin tiedät, missä luvuissa liikutaan. Tässä hyödyllinen linkki siihen:
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/

"Marginaalini on 0,3 ja laina sidottu 1 kk"

Epäilin tuota tasan 0,3 marginaalia, kun siihen saa bonukset 0,25 %, eli todellinen marginaali on 0,05%.

Meilläkin on hyvä, kun taletimme saman summan kun lapsemme otti lainaa, laina-ajaksi, siihen talletuksen sovittiin marginaali, -0.16 % /365 euriboriin.

Laina ja talletuksen "lupa" kesti saada yli kuukauden, luulen että ei sitä kovi helpolla 0,3 margimaaleja luvata.

tiedän korot hyvin tarkkaan, elämme koroila, muuta toimeentulos ei ole.

• lurppana

op paras vaihdoin nordeasta pois,hyvä asiakaspalvelu ja nettiyhteys hyvä

• kaunokoppilainen

Osuuskassa on maaseudun vessa

• Todella on kokemusta

Ei todellakaan ole OP paras pankki. Nykyään kannattaisi tutustua esim S -pankkiin sekä POP pankkiin. Tietysti riippuu, mitä haluat eli haetko lainaa vai hyvää säästötiliä, jossa hyvät korot. Mutta sen olen kokenut ja rankasti että sekä OP Pankki että OP Pohjola kusettaa asiakkaistaan. Kaikki on hyvin niin kauan kuin he hyötyvät sinusta mutta asiakaspalvelu muuttuu täysin esim. korvaushakemusasioissa..

• Sampoa vaihtamassa

Ehdotuksia ja perusteluja pankeista suomessa mutta ei Sampoa, sulkee konttoreita ja perii ryöstö maksuja mm lainasta joka kk 2,5e joka lyhennys akaisemmin 0e

• pankkiavaihtamassax2

Sampopankki eli nykyinen Danske Bank. Näyttää tosiaankin haluavan päästä asiakkaista eroon korottelemalla huikeasti palvelumaksuja. Avasin jo itsekin tilin toiseen pankkiin ja jos tulee vielä yhtään korotusta niin vaihdan pankkipalvelut kokonaan pois danskesta. Se vaan ei ole ihan yksinkertaista kun on suoraveloituksia ja määräaikaistalletus jne.

• Louhi_X
        pankkiavaihtamassax2 kirjoitti:

Sampopankki eli nykyinen Danske Bank. Näyttää tosiaankin haluavan päästä asiakkaista eroon korottelemalla huikeasti palvelumaksuja. Avasin jo itsekin tilin toiseen pankkiin ja jos tulee vielä yhtään korotusta niin vaihdan pankkipalvelut kokonaan pois danskesta. Se vaan ei ole ihan yksinkertaista kun on suoraveloituksia ja määräaikaistalletus jne.

Myös OP tuntuu haluavan eroon asiakkaistaan. Tällä hetkellä lainaton asiakas haluaa asuntolainaa niin oma pankki OP ei enää myönnä lainaa ilman että liittyy bonusjärjestelmään, joka on silkkaa k**etusta. Marginaali on korkeampi, mutta sitä nostava bonusosuus-% vähennettynäkin marginaali on korkeampi. Bonuksia taas ei voi hyödyntää koska ei halua maksaa Pohjolan sikakalliita vakuutuksia eikä niitä makseta enää edes tilille. Bua-hah-hah-hah! Heti kun sopiva asunto löytyy, Ota Ponus -pankki vaihtuu toiseen.

• fgfdgdgdfsg
        Louhi_X kirjoitti:

Myös OP tuntuu haluavan eroon asiakkaistaan. Tällä hetkellä lainaton asiakas haluaa asuntolainaa niin oma pankki OP ei enää myönnä lainaa ilman että liittyy bonusjärjestelmään, joka on silkkaa k**etusta. Marginaali on korkeampi, mutta sitä nostava bonusosuus-% vähennettynäkin marginaali on korkeampi. Bonuksia taas ei voi hyödyntää koska ei halua maksaa Pohjolan sikakalliita vakuutuksia eikä niitä makseta enää edes tilille. Bua-hah-hah-hah! Heti kun sopiva asunto löytyy, Ota Ponus -pankki vaihtuu toiseen.

Liityin tosiaan lainaa ottaessani OP:n bonusjärjestelmään, ja olet oikeassa: ei siitä hyötyä ole. En ottanut vakuutusta Pohjolasta, joka on karsea sekopää pulju, vaan Tapiolasta, jossa avasin myös käyttötilin, suljettuani Nordean tilin. Tapiolaan olen ollut täysin tyytyväinen.

• Saa köyhät kattella

Ehdottomasti Danske Bank on paras.

• Yks vaan!

Kuionkahan monella on mitää saumaa sanoa mikä on paras pankki?

Jos jalat on märässä betonissa ja ne vapautuu 20v päästä, nii siinä ollan. Betoniämpäri jalassa on vaikea kulkea pankista toiseen, jos pankki on jokus luottanut sinuun ja antanut sen ison kasan rahaa, niin nyt on sinun aikasi sitten maksaa pantit takaisin.

Jos olet onnistunut säästämään pienestä tulosta pienen potin raha, niin pankkia tuskin kiinnostaa sinun asiasi. Kyllä ne kuitenkin huokaa helpotuksesta, kun edes yksi asiakas on päässyt pikkusen hajulle totuudesta.

Jos olet aina pa, mutta hoidat asiat ok, niin pankilla ei ole mitää syytä ajatella sinua lainkaan....

Sit on yks pankki,joka antaa 100e summaa vastaan osuuksia. Niillä osuuksilla ei ole mitää puhevaltaa mihinkään.... Saat 5000e asiaointia vastaan ilmaiset palvelumaksut. Ajattele... viisi euroa säästät. Jos sinulla on säästössä tuo summa, niin sillä ei ole sinulle merkitystä... ja vaikka se olis velkaa, nii ei paljoa lohduta.

On se pankki mikä vaan, nii ne on vaan rahaliikenteentakia, ei sinun köyhä paska.

Ja älkää ottako mitää kalentereita sieltä lahjana, ne on maksettu omasta pussista.

• ei op

juuri suljin op:n missä oli kasvutuotto vaan käytössä. Muutoin oon spankin ja popin asiakas. Syyt kuukausittaiset palvelumaksut suuremmat kuin kasvutuoton korot. Ja kun ne velotti sitä suoraan käyttötililtä jossa ei rahaa koskaan ollut niin eihän siinäkään mitään järkeä ollut.

Lainaa hakiessa naurettiin pihalle vaikka toisaalta sain lainan.

• laatua!

Monissa rahatiedon (Hesarissa) vertailuissa halvin on ollut Nordea. Ehkä kallis maine, mutta on jo pitkään ollut halvimmasta päästä. Avainasiakkaille lähes kaiki ilmaista! Lisäksi sen suuruus ja menestyminen viime aikoina ovat itselleni arvokkaita asioita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      58
      3183
    2. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      6
      2957
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      42
      2926
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2826
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2638
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2610
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2317
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      54
      2056
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1941
    Aihe