Takaisitko sinä minulle 2500 e ,sinun ehdoilla.

Niunah

Niimpä.. Havittelen kuuta taivaalta mutta kysyn kuitenkin .
Lainaisitko tai takaisitko sinä minulle 2500 e raha asioiden hoitoon.
Jouduin sairaspäivärahalle ja nyt tuloni tipahtivat entiseen elämään verrattuna melkein murtososaan..saan sairaspäivärahaa ja sitten työkyvyttömyys eläkettä joten tuloni ovat varmat.Ja kerro sinun ehtosi asiaan.

Olen myynyt kaiken mitä omistan joten enää ei ole mitäään mistä löhkaista.

LUOTTOTIETONI OVAT KUNNOSSA.ja varmat tulot joka kuukausi.(ei miljoonia mutta kuitenkin )
Ja maksutakuu on 2015 asti varma (siis työk.eläke) mutta olen pulassa.

Pankki ei myönnä minulle yksin edes 200 e enkä pikalainoihin halua sotkeutua.

Elämäni on tästä kiinni koska olen vasta 23 vuotias ja elämö edessa ja nimeäni en halua liata.

Ole kiltti ja ota yhteyttä jos voit auttaa minua.
Haukkujat siirtykää toiseen viestiketjun.'

60

4224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evghjoo

      Tuota ei tarvitsisi edes harkita jos saisin mitä tarvitsisin. Hähää.

      Siitä minun elämäni on kiinni kun olen jo 29 enkä ole saanut.

    • sosiaaliseen luottoon

      Juuri niin etsi netistä tietoa sosiaalisesta luotosta. Sitä voi hakea käsittäkseni kunnalta. En tiedä asiasta enempää, mutta kysyvänä et tieltä eksy. Pikavippeihin ei todellakaan kannata sortua.

      On se harmi, että ihmisten elämä on näin pienestä kiinni. Itse olen hävinnyt pörssipeleissä puolen vuoden aikana 13 kertaisesti tarvitsemasi summan. No tappiot eivät ole lopullisia ennen kuin osakkeet myy.

      • Niunah

        Eli kyllä on otettu ja kaivettu kaikki mahdolliset kivet ympäri.
        Entisellä duunilla ja tuloilla velkani olisi kuitattu 1-2 kk ja en olisi tässä mutta sairastuin joten duuniin en kykene ja tuloillani en voi suuria kuittailla veloista.


    • suret, sillä

      kaikki voit jättää maksamatta. Ulosotto ei pysty viemään sinulta senttiäkään, kun sulla on niin pienet tulot. Velkasi vanhenee ajallaan.

      • Kysyjätär

        ..lainaa vanhemmilta, ystäviltä tai sukulaisiltasi? Siis vaikka useammalta pienempää summaa, ettei yhden tarvitsisi lainata niin paljon? Voiko velkojiesi kanssa neuvotella, jos vaikka lääkärintodistuksen avulla saisi lisää maksuaikaa?

        Tietääkö kukaan, voiko ventovieras ihminen noin lain puolesta taata toisen velkoja? Ja mitä takaajalta vaaditaan?


      • Velkakierre
        Kysyjätär kirjoitti:

        ..lainaa vanhemmilta, ystäviltä tai sukulaisiltasi? Siis vaikka useammalta pienempää summaa, ettei yhden tarvitsisi lainata niin paljon? Voiko velkojiesi kanssa neuvotella, jos vaikka lääkärintodistuksen avulla saisi lisää maksuaikaa?

        Tietääkö kukaan, voiko ventovieras ihminen noin lain puolesta taata toisen velkoja? Ja mitä takaajalta vaaditaan?

        Kyllä ventovieras voi taata toisen velkoja. Sopii vain kysyä, mistä löytyy sellainen hullu joka lähtee noin tekemään.

        Takaajalta vaaditaan rahaa, jotta voi tarvittaessa maksaa velan, jos velallinen ei sitä tee. Ja näissä tapauksissa se on hyvin todennäköistä, kun velallisen asiat ovat niin huonosti, ettei ilman takausta saa lainaa.


      • ----------------------------
        Kysyjätär kirjoitti:

        ..lainaa vanhemmilta, ystäviltä tai sukulaisiltasi? Siis vaikka useammalta pienempää summaa, ettei yhden tarvitsisi lainata niin paljon? Voiko velkojiesi kanssa neuvotella, jos vaikka lääkärintodistuksen avulla saisi lisää maksuaikaa?

        Tietääkö kukaan, voiko ventovieras ihminen noin lain puolesta taata toisen velkoja? Ja mitä takaajalta vaaditaan?

        "Tietääkö kukaan, voiko ventovieras ihminen noin lain puolesta taata toisen velkoja?"

        Kyllä voi taata.

        "Ja mitä takaajalta vaaditaan?"

        Muodollisesti ei mitään. Käytännössä hyvin tyhmä pitää olla.


      • ja mutta,,,
        ---------------------------- kirjoitti:

        "Tietääkö kukaan, voiko ventovieras ihminen noin lain puolesta taata toisen velkoja?"

        Kyllä voi taata.

        "Ja mitä takaajalta vaaditaan?"

        Muodollisesti ei mitään. Käytännössä hyvin tyhmä pitää olla.

        näillä palstoilla on joku pyytämässä lainaa tai takausta vähänväliä, mutta turhaan. Miksi ihmiset luulevat, että joku tuntematon auttaa? Varsinkaan takausta ei kukaan anna, enkä usko, että kukaan on antanut lainaa tuntemattomalle.


    • MENE TÖIHIN

      JOS TOSSA IÄSSÄ SAIRASELÄKKEELÄ NIIN MISTÄ MOINEN VELKA PANIIKKI.ET TAIDA TIETÄÄ VIELÄ ELÄMÄSTÄ MITÄÄN.

      • saada töitä

        Tietysti osa näistä lainanpyytäjistä on huijareita, mutta varmasti osa on myös ihan tosissaan ja oikeasti epätoivoisessa tilanteessa.


      • Niunah

        niin.menisin töihin mutta terveydentilani ei päästä ja kukaan ei palkkaa sellaista jonka takia firma saa maksaa sairaskuluja , palkallisia lomia yms..tuttu juttu ja sinä sen niin kauniisti ilmaiset joka ei tiedä tästä asiasta mitään !!!!


    • teitä ihmisiä vaivaa

      Koitan olla haukkumatta, vaikka hyvin vaikeaa se onkin. Minä pystyn kyllä lainaamaan sinulle nuo rahat, mutta kerro yksi hyvä syy MIKSI? Miksi kuvittelet että joku tuntematon lainaa sinulle rahojaan, hyötymättä siitä mitään? Kuvitteletko että tällä palstalla kiertelee jotain laupiaita samarialaisia, jotka etsivät kaltaisiasi autettavia. Lähtökohta on se, että jos olet elänyt säästeliäästi silloin kun "tienasit hyvin" niin sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia, tai jotain vippejä otettuna kun kerran tienestit oli hyvät. Jotain jätät tässä kyllä kertomatta, esim. se mihin tuon rahan tarvitset. Jos olet jo myynyt kaiken mitä omistat ja sillä lyhentänyt velkojasi, miten sitä on vieläkin 2500€? Jos näihin pystyt antamaan järkevän vastauksen niin harkitsen lainaamista.

      • Niunah

        Elikkäs lähdetään nyt siitä että joskus oli tuloja millä ostaa ja maksaa oma elämä ja vaikka vähän ylikin, mutta sitä päivää en osannutkaan aavistaa milloin sairastuin ja etukäteenhän ei voi aavistaa milloin olet työkyvytön.

        Ystävä kiltti en kuvitte enkä edes uskaltaisi toivoa että jokin ihminen pyyteettä minua auttaisi tässä ahdistavassa tilanteessa, mutta toivoisin että sellaisia ihmisiä vielä olisi jotka erottaisivat oikean hädän huijarista.

        Olen kyllä yrittänyt nipistää kaikesta mistä voi kun eläminen nykypäivänä minimi tuloilla on todella haastaavaa.(en olisi moista uskonut vaikka paljon olen kuullut. ) Ja vaikken suuria omistanut mutta suurimman osan veloistani olen saanut niillä kuitattua. Ja tuon 2500 e takia en haluaisi menettää luottotietojani.

        Kun suomen pankit ovat sellaisia että kun sinulla pyyhkii hyvin niin ne tuputtaisivat rahaa ikkuinoista ja ovista mutta sitten jos olisit muutamaa satasta vailla kun menee huonosti et saa mitään ja nauravat vielä ..

        Ja kun kysyit mihin rahan tarvitsen tarvitsen laskuihin.Laskujen maksuun etten velkaannu ja menetä luottotietojani.Sitten jos asia on ajankohtainen saat nähdä vaikka mustaa valkoisella mihin ne menevät.

        En tiedä miten voin perustella ikinä niin hyvin että olisi toisen ihmisen mieli vakuutettu. ei kai ikinä joten tässä sinulle se miten asiat ovat.
        Kiittäisin vastauksetasi vaikka ehkä haukutkin mutta silti.


      • tilanne__
        Niunah kirjoitti:

        Elikkäs lähdetään nyt siitä että joskus oli tuloja millä ostaa ja maksaa oma elämä ja vaikka vähän ylikin, mutta sitä päivää en osannutkaan aavistaa milloin sairastuin ja etukäteenhän ei voi aavistaa milloin olet työkyvytön.

        Ystävä kiltti en kuvitte enkä edes uskaltaisi toivoa että jokin ihminen pyyteettä minua auttaisi tässä ahdistavassa tilanteessa, mutta toivoisin että sellaisia ihmisiä vielä olisi jotka erottaisivat oikean hädän huijarista.

        Olen kyllä yrittänyt nipistää kaikesta mistä voi kun eläminen nykypäivänä minimi tuloilla on todella haastaavaa.(en olisi moista uskonut vaikka paljon olen kuullut. ) Ja vaikken suuria omistanut mutta suurimman osan veloistani olen saanut niillä kuitattua. Ja tuon 2500 e takia en haluaisi menettää luottotietojani.

        Kun suomen pankit ovat sellaisia että kun sinulla pyyhkii hyvin niin ne tuputtaisivat rahaa ikkuinoista ja ovista mutta sitten jos olisit muutamaa satasta vailla kun menee huonosti et saa mitään ja nauravat vielä ..

        Ja kun kysyit mihin rahan tarvitsen tarvitsen laskuihin.Laskujen maksuun etten velkaannu ja menetä luottotietojani.Sitten jos asia on ajankohtainen saat nähdä vaikka mustaa valkoisella mihin ne menevät.

        En tiedä miten voin perustella ikinä niin hyvin että olisi toisen ihmisen mieli vakuutettu. ei kai ikinä joten tässä sinulle se miten asiat ovat.
        Kiittäisin vastauksetasi vaikka ehkä haukutkin mutta silti.

        Jos olisit kaverini saisit rahat kädenkäänteessä mutta täysintuntemattomalle ihmiselle lainaaminen olisi liian riskialtista. Toivottavasti saat elämäsi järjestykseen ja aurinkoista kevään jatkoa : )


      • paksuja
        Niunah kirjoitti:

        Elikkäs lähdetään nyt siitä että joskus oli tuloja millä ostaa ja maksaa oma elämä ja vaikka vähän ylikin, mutta sitä päivää en osannutkaan aavistaa milloin sairastuin ja etukäteenhän ei voi aavistaa milloin olet työkyvytön.

        Ystävä kiltti en kuvitte enkä edes uskaltaisi toivoa että jokin ihminen pyyteettä minua auttaisi tässä ahdistavassa tilanteessa, mutta toivoisin että sellaisia ihmisiä vielä olisi jotka erottaisivat oikean hädän huijarista.

        Olen kyllä yrittänyt nipistää kaikesta mistä voi kun eläminen nykypäivänä minimi tuloilla on todella haastaavaa.(en olisi moista uskonut vaikka paljon olen kuullut. ) Ja vaikken suuria omistanut mutta suurimman osan veloistani olen saanut niillä kuitattua. Ja tuon 2500 e takia en haluaisi menettää luottotietojani.

        Kun suomen pankit ovat sellaisia että kun sinulla pyyhkii hyvin niin ne tuputtaisivat rahaa ikkuinoista ja ovista mutta sitten jos olisit muutamaa satasta vailla kun menee huonosti et saa mitään ja nauravat vielä ..

        Ja kun kysyit mihin rahan tarvitsen tarvitsen laskuihin.Laskujen maksuun etten velkaannu ja menetä luottotietojani.Sitten jos asia on ajankohtainen saat nähdä vaikka mustaa valkoisella mihin ne menevät.

        En tiedä miten voin perustella ikinä niin hyvin että olisi toisen ihmisen mieli vakuutettu. ei kai ikinä joten tässä sinulle se miten asiat ovat.
        Kiittäisin vastauksetasi vaikka ehkä haukutkin mutta silti.

        Melko paljon maksat pelkistä laskuista jos niihin rahat menevät.
        Yleensä ihmiset ostavat jotain ja lasku tulee sitten perässä ihan ilmaiseksi.
        Kun sinulta kysytään mihin tarvitset tuota rahaa niin et tarvitse sitä laskuihin vaan niihin asioihin mitä siinä laskussa lukee...

        Jos noihin asioihin, jotka on sovittu maksettavan, ei riitä rahaa niin luottotietojen on ehkä ihan syytäkin mennä.

        Mitä tästä voi oppia? Eipä juuri mitään.


      • Niunah
        tilanne__ kirjoitti:

        Jos olisit kaverini saisit rahat kädenkäänteessä mutta täysintuntemattomalle ihmiselle lainaaminen olisi liian riskialtista. Toivottavasti saat elämäsi järjestykseen ja aurinkoista kevään jatkoa : )

        Kiitos kannustuksesta, tuokin tieto jo lohduttaa että jotkut ihmiset näin tekisivät..


      • Niunah
        paksuja kirjoitti:

        Melko paljon maksat pelkistä laskuista jos niihin rahat menevät.
        Yleensä ihmiset ostavat jotain ja lasku tulee sitten perässä ihan ilmaiseksi.
        Kun sinulta kysytään mihin tarvitset tuota rahaa niin et tarvitse sitä laskuihin vaan niihin asioihin mitä siinä laskussa lukee...

        Jos noihin asioihin, jotka on sovittu maksettavan, ei riitä rahaa niin luottotietojen on ehkä ihan syytäkin mennä.

        Mitä tästä voi oppia? Eipä juuri mitään.

        Asiahan on niin että sinä et todellisuudessa tiedä mitä niissä lapuissa lukee niin , helpppohan se on moralisoida.

        edellisillä tuloilla nämä olisi hoidettu jo alta pois. mutta satasien tuloista ei makseta 2500 e, vai onko laskupääni pettänyt.nytkin maksan pieniä summia sinne tänne kyllä. mutta jos koko summan edestä maksasitkin vain yhteen paikkaan niin se olisi taloudellisesti että henkisesti helpotus.

        Mitä tästä opimme.? olisi pitänyt silloin kun sitä rahaa tarjottiin ovista ja ikkunoista niin ottaa tarvetta enemmän ja lekotella lopun elämää. mutta en tehnyt niin ajattelin ettei mikään minulla ole hätänä ja kaikki jatkuu hyvin vuodesta toiseen.
        Niin Ei käynytkään..
        Aina kaikki ei mene niinkuin suunnitellaan.


    • Mikäpankki

      Eli käypäs uudestaan kyselemässä, ns joustoluottoa. Kyselepä sitä useammasta pankista. Koska luulisin että saat tuon kokoisen summan lainaa. Tarvitset pankkiin tulo- ja menoarvion. Kaikki maksut sekä lisäksi tarvitset tarkat tulotietosi.
      Sitten ensimmäisenä kuitenkin soitat velkojille ja sovit/pyydät lisäaikaa. Toimita heille vaikka sairaslomatodistus tarvittaessa. Useimmat velkojat ovat yllättävän joustavia mikäli ei puhu puuta heinää. Mikäli kukaan ei myönnä pankeista joustoluottoa suosittelen pikalainaa. Joitakin pikavippiyrityksiä on jotka eivät kisko aivan mahdottomia tuon kokoisista lainoista esim 2 vuodelle 120 €/kk tai 4 v 66€/kk 2500 €:n lainalle. Riittää kun saat säännöllisen tulon ei tartte olla ansiotulo. Olet yli 23v Bruttotulot 1600 kk(siis ennen veroja).
      Jos et saa lainaa, ihmettelen. Mutta muuten ehdot ovat tiukat!

      • Niunah

        Kaikki pankit ovat kohteliaasti kieltäytyneet kunniasta ja puhutaan ihan 400-800 e laina,kulutusluotto yms. OLEN SAIRASPÄIVÄRAHALLA ja kohta työkyvyttömyyseläkkeellä n.1kk. joten tuloni ei kai heille riitä.

        Joten pankit ei tule vastaan alamäessä.silloin olisin saanut lainaa kun oli talot ja kaikki.. vaikka millä mitalla.. tyhmä kun en ottanut enemmän kerralla ja jättänyt kaikkea yhteiskunnan maksettavaksi koska näin kohdellaan ihmistä joka itsestään riippumattomista syistä ei kykene enään työ elämään ehkä koskaan mutta silti haluaisi selvitä veloista . mutta työtä en saa ottaa vastaa , en saa opiskella sairasrahan aikana.

        sitten työkyvyt.eläk. aikana saa ansaista kuukaudessa eläkkeen lisäksi n.500 e sivutuloja mistä vain.nyt ei voi virallisesti tehdä mitään.

        Pari vippiä olen ottanut mutta niihine n halua sekaantua kun minulle ei mönnetä kuin 1000 e laina ja erät 405 x 3..joten sitten yksi tonni ja kolme kk niin suurin osa tuloista menisi sen lyhentämiseen..
        eli en tiedä millä ilveellä jotkut muut sitten näitä lainoja ja luottoja saa pankeista ??

        jos en olisi ottanut selvää jo niin en täällä kai kenenkään aika tuhlaisi.
        :)


      • rulettaa
        Niunah kirjoitti:

        Kaikki pankit ovat kohteliaasti kieltäytyneet kunniasta ja puhutaan ihan 400-800 e laina,kulutusluotto yms. OLEN SAIRASPÄIVÄRAHALLA ja kohta työkyvyttömyyseläkkeellä n.1kk. joten tuloni ei kai heille riitä.

        Joten pankit ei tule vastaan alamäessä.silloin olisin saanut lainaa kun oli talot ja kaikki.. vaikka millä mitalla.. tyhmä kun en ottanut enemmän kerralla ja jättänyt kaikkea yhteiskunnan maksettavaksi koska näin kohdellaan ihmistä joka itsestään riippumattomista syistä ei kykene enään työ elämään ehkä koskaan mutta silti haluaisi selvitä veloista . mutta työtä en saa ottaa vastaa , en saa opiskella sairasrahan aikana.

        sitten työkyvyt.eläk. aikana saa ansaista kuukaudessa eläkkeen lisäksi n.500 e sivutuloja mistä vain.nyt ei voi virallisesti tehdä mitään.

        Pari vippiä olen ottanut mutta niihine n halua sekaantua kun minulle ei mönnetä kuin 1000 e laina ja erät 405 x 3..joten sitten yksi tonni ja kolme kk niin suurin osa tuloista menisi sen lyhentämiseen..
        eli en tiedä millä ilveellä jotkut muut sitten näitä lainoja ja luottoja saa pankeista ??

        jos en olisi ottanut selvää jo niin en täällä kai kenenkään aika tuhlaisi.
        :)

        Hei pummi, lopeta nyt jo se itkeminen ja mene muualle kerjäämään. Muhun ei toi sun nyyhkytarina työkyvyttömyydestä uppoa sitten pätkääkään. Kyllä se vaan on niin, että itse ihminen ongelmansa kehittää. Jos olet kerran ollut niin tyhmä, että olet elänyt yli varojesi niin ansaitsetkin menettää luottotietosi. Miten voisit maksaa lainaa koskaan takaisin jos et pysty normaaleita laskujasi maksamaan? Ja ennen muuta, sinun sanaasiko pitäisi luottaa tässä lainan takaisin maksamisessa? Hohoijjaa...Mun puolesta voit itkeä itsesi uneen, tää ei ole mikään kerjäämispalsta!


      • hainkalastaja
        rulettaa kirjoitti:

        Hei pummi, lopeta nyt jo se itkeminen ja mene muualle kerjäämään. Muhun ei toi sun nyyhkytarina työkyvyttömyydestä uppoa sitten pätkääkään. Kyllä se vaan on niin, että itse ihminen ongelmansa kehittää. Jos olet kerran ollut niin tyhmä, että olet elänyt yli varojesi niin ansaitsetkin menettää luottotietosi. Miten voisit maksaa lainaa koskaan takaisin jos et pysty normaaleita laskujasi maksamaan? Ja ennen muuta, sinun sanaasiko pitäisi luottaa tässä lainan takaisin maksamisessa? Hohoijjaa...Mun puolesta voit itkeä itsesi uneen, tää ei ole mikään kerjäämispalsta!

        ..muitakin, kun ei saa joka ilta lounastaa Kämp- hotellissa. Halukkaat voivat laittaa avustukset Cayman -saarten tai Sveitsin tililleni. On se nyt jumalattoman turhauttavaa vetää hanhenmaksaa ja hummeria himassa joka ilta.


      • Kysyjätär
        hainkalastaja kirjoitti:

        ..muitakin, kun ei saa joka ilta lounastaa Kämp- hotellissa. Halukkaat voivat laittaa avustukset Cayman -saarten tai Sveitsin tililleni. On se nyt jumalattoman turhauttavaa vetää hanhenmaksaa ja hummeria himassa joka ilta.

        ..jonkun tuttusi velkoja, jotka ovat sitten kaatuneet niskaasi?
        Voisikohan seurakunnalta tai muilta järjestöiltä saada apua?

        Aikamoista uhkapeliähän se on ruveta tuntemattomalle lainaamaan.


      • Niunah
        rulettaa kirjoitti:

        Hei pummi, lopeta nyt jo se itkeminen ja mene muualle kerjäämään. Muhun ei toi sun nyyhkytarina työkyvyttömyydestä uppoa sitten pätkääkään. Kyllä se vaan on niin, että itse ihminen ongelmansa kehittää. Jos olet kerran ollut niin tyhmä, että olet elänyt yli varojesi niin ansaitsetkin menettää luottotietosi. Miten voisit maksaa lainaa koskaan takaisin jos et pysty normaaleita laskujasi maksamaan? Ja ennen muuta, sinun sanaasiko pitäisi luottaa tässä lainan takaisin maksamisessa? Hohoijjaa...Mun puolesta voit itkeä itsesi uneen, tää ei ole mikään kerjäämispalsta!

        Kysyn vain että se päivä koittaa sinullakin kun olet toisen ihmisen apua vailla.
        enemmin tai myöhemmin monella eri tavalla.Eli kannattaa kuitenkin kunnioittaa muita kanssa eläjiä sen verran ettet joskus jää itse ilman.monesti käy niin että (EN PUHU EDELLÄMAINITUISTA viesteistä!)se on juuri se ventovieras ihminen joka sinunkin henkesi pelastaa joskus.

        Ja otathan huomioon että tämä summa ei ole LAINAA TAI MUUTA KULUTUSLUOTTOA !!

        Mutta minusta sen enempää mistä laskut koostuvat minun ei juuri sinulle tarvitse selventää.

        Ja JOS EN AIKOISI MAKSAA IKINÄ KENELLEKKÄÄN TAKAISIN , MIKSI PYYDÄN LAINAA. SAANHAN MINÄ MONIN KERTAISENA TUON SUMMAN NETISTÄ VIPEILLÄ MUTTA SEN JÄLKEEN SE NIMEN MENO NIISTÄ ON AIKA VARMA koska summat on huimaavia kerralla...
        minä aion säilyttää luottotietoni jos se vain on mahdollista.


      • Niunah
        Kysyjätär kirjoitti:

        ..jonkun tuttusi velkoja, jotka ovat sitten kaatuneet niskaasi?
        Voisikohan seurakunnalta tai muilta järjestöiltä saada apua?

        Aikamoista uhkapeliähän se on ruveta tuntemattomalle lainaamaan.

        kyllä olen taannut 1 ystävälleni ja hänen silloiselle uudelle miehelle. en kovin suuria mutta kuitenkin. hoitivat molemmat aivan asianmukaisesti lainat pois ja minulle ei siitä koitunut mitään seuraamuksia.Ja siksi en ehkä kuvittele että maailma on täynnä huijareita , vastuun tunteviakin ihmisiä on.


      • pummailee
        Niunah kirjoitti:

        Kysyn vain että se päivä koittaa sinullakin kun olet toisen ihmisen apua vailla.
        enemmin tai myöhemmin monella eri tavalla.Eli kannattaa kuitenkin kunnioittaa muita kanssa eläjiä sen verran ettet joskus jää itse ilman.monesti käy niin että (EN PUHU EDELLÄMAINITUISTA viesteistä!)se on juuri se ventovieras ihminen joka sinunkin henkesi pelastaa joskus.

        Ja otathan huomioon että tämä summa ei ole LAINAA TAI MUUTA KULUTUSLUOTTOA !!

        Mutta minusta sen enempää mistä laskut koostuvat minun ei juuri sinulle tarvitse selventää.

        Ja JOS EN AIKOISI MAKSAA IKINÄ KENELLEKKÄÄN TAKAISIN , MIKSI PYYDÄN LAINAA. SAANHAN MINÄ MONIN KERTAISENA TUON SUMMAN NETISTÄ VIPEILLÄ MUTTA SEN JÄLKEEN SE NIMEN MENO NIISTÄ ON AIKA VARMA koska summat on huimaavia kerralla...
        minä aion säilyttää luottotietoni jos se vain on mahdollista.

        Viestejäsi lukiessa ei voi muuta todeta kun että olet todellinen urpo. Vieläkin jaksat notkua täällä palstalla kerjäämässä ja valittamassa surkeaa elämäntilannettasi? Ihanko aamulla puoli seitsämältä tulit katsomaan jos joku lainaisi sinulle rahaa. Se voi olla totta, että minä olen jonain päivänä toisen ihmisen apua vailla mutta sitä varten minulla on ihmisiä ympärilläni, eikä minun tarvitse kerjätä jollain palstalla.

        Asennettasi kuvastaa hyvin tuo että "saisin summan moninkertaisena vipeillä". Voi voi kun vippifirmoille pitää maksaa takaisin ja summat menee perintään heti jos et hoida niitä. Ja tuntemattomalle voi lähettää vaikka tekstiviestin että sori en pysty tässä(kään) kussa maksamaan.

        Minä toivon sydämestäni, että et saa tuota lainaa ja menetät luottotietosi. Siinähän opit elämää, ei ne luotttotiedot loppuelämäksi mene ja takaavat ainakin sen ettet pysty velkaantumaan lisää. Kyllä ottaa päähän nämä kerjäläiset tällä palstalla. Tyhmyydestä sakotetaan, koita jo tajuta.

        PS. Uskottavuuden kannalta äidinkielen sekä caps lockin käytön harjoittaminen eivät olisi sinullekaan yhtään pahitteeksi...


      • rulettaa
        Niunah kirjoitti:

        Kysyn vain että se päivä koittaa sinullakin kun olet toisen ihmisen apua vailla.
        enemmin tai myöhemmin monella eri tavalla.Eli kannattaa kuitenkin kunnioittaa muita kanssa eläjiä sen verran ettet joskus jää itse ilman.monesti käy niin että (EN PUHU EDELLÄMAINITUISTA viesteistä!)se on juuri se ventovieras ihminen joka sinunkin henkesi pelastaa joskus.

        Ja otathan huomioon että tämä summa ei ole LAINAA TAI MUUTA KULUTUSLUOTTOA !!

        Mutta minusta sen enempää mistä laskut koostuvat minun ei juuri sinulle tarvitse selventää.

        Ja JOS EN AIKOISI MAKSAA IKINÄ KENELLEKKÄÄN TAKAISIN , MIKSI PYYDÄN LAINAA. SAANHAN MINÄ MONIN KERTAISENA TUON SUMMAN NETISTÄ VIPEILLÄ MUTTA SEN JÄLKEEN SE NIMEN MENO NIISTÄ ON AIKA VARMA koska summat on huimaavia kerralla...
        minä aion säilyttää luottotietoni jos se vain on mahdollista.

        En kysynyt mistä sun laskut koostuu, vaan että miten pystyt maksamaan lainaa takaisin jos et pysty laskujasi hoitamaan...............


      • Niunah
        rulettaa kirjoitti:

        En kysynyt mistä sun laskut koostuu, vaan että miten pystyt maksamaan lainaa takaisin jos et pysty laskujasi hoitamaan...............

        niin sanoin jo moneen kertaan että maksan nytkin pieniä summia sinne tänne eli näillä tuloilla ei kertaheitolla makseta 2500 e !! opettele lukemaan ja laskemaan.
        Kukaan ei ole sanonut että jos lainan jostain saisin etten kuukausittain voisi maksaa vaikka 300-500 e takaisin. mutta 2500 e voi kuitata mihinkään yhdessä kuukaudessa. ja koko ajan tuloistani lyhennän mitä voin.


      • Niunah
        pummailee kirjoitti:

        Viestejäsi lukiessa ei voi muuta todeta kun että olet todellinen urpo. Vieläkin jaksat notkua täällä palstalla kerjäämässä ja valittamassa surkeaa elämäntilannettasi? Ihanko aamulla puoli seitsämältä tulit katsomaan jos joku lainaisi sinulle rahaa. Se voi olla totta, että minä olen jonain päivänä toisen ihmisen apua vailla mutta sitä varten minulla on ihmisiä ympärilläni, eikä minun tarvitse kerjätä jollain palstalla.

        Asennettasi kuvastaa hyvin tuo että "saisin summan moninkertaisena vipeillä". Voi voi kun vippifirmoille pitää maksaa takaisin ja summat menee perintään heti jos et hoida niitä. Ja tuntemattomalle voi lähettää vaikka tekstiviestin että sori en pysty tässä(kään) kussa maksamaan.

        Minä toivon sydämestäni, että et saa tuota lainaa ja menetät luottotietosi. Siinähän opit elämää, ei ne luotttotiedot loppuelämäksi mene ja takaavat ainakin sen ettet pysty velkaantumaan lisää. Kyllä ottaa päähän nämä kerjäläiset tällä palstalla. Tyhmyydestä sakotetaan, koita jo tajuta.

        PS. Uskottavuuden kannalta äidinkielen sekä caps lockin käytön harjoittaminen eivät olisi sinullekaan yhtään pahitteeksi...

        Ensinnäkin sellainen ihminen ei ole huono joksa uskaltaa tunnustaa oman ahdingon syystä tai toisesta johtuen. sinä joka voit moralisoida astu hetkeksi saappaisiin jonkun toisen niin katsotaan miten sinun ajatukset vaihtuvat. niin vaihtui minunkin. en osannut edes kuvittella eläväni tälläistä päivää elämässäni.

        Ja hei kuuleppas urpo :) jos sinua ärsyttää minun kirjoitus "kieli" jätä lukematta .
        Kirjoitan ihan miten haluan, en ole nyt ylioppilas kokeessa jossa kirjoitus virheistä sakotetaan :)


      • ...
        rulettaa kirjoitti:

        En kysynyt mistä sun laskut koostuu, vaan että miten pystyt maksamaan lainaa takaisin jos et pysty laskujasi hoitamaan...............

        Yleensä täällä kauhistellaan pikavippien korkoja ja niiden ihmisten tyhmyyttä/epätoivoisuutta, jotka näihin sortuvat.
        Ensimmäistä kertaa tuli tässä ketjussa vastaan viesti, jossa pidettiin sitä huonona asiana, ettei joku niitä halua ottaa. Teit niin tai näin, väärin se on aina.

        Vaikka kyllä minuakin epäilyttää, kuinka aloittaja saisi velkansa maksettua sairaseläkkeestä. Jos summa olisi 2500 euroa ja korko vaikka 10 prosenttia eli 250, ja jos sitä lyhentäisi 50 euroa kuussa, niin minun laskujeni mukaan aikaa menisi suunnilleen 5 vuotta.


      • Niunah
        ... kirjoitti:

        Yleensä täällä kauhistellaan pikavippien korkoja ja niiden ihmisten tyhmyyttä/epätoivoisuutta, jotka näihin sortuvat.
        Ensimmäistä kertaa tuli tässä ketjussa vastaan viesti, jossa pidettiin sitä huonona asiana, ettei joku niitä halua ottaa. Teit niin tai näin, väärin se on aina.

        Vaikka kyllä minuakin epäilyttää, kuinka aloittaja saisi velkansa maksettua sairaseläkkeestä. Jos summa olisi 2500 euroa ja korko vaikka 10 prosenttia eli 250, ja jos sitä lyhentäisi 50 euroa kuussa, niin minun laskujeni mukaan aikaa menisi suunnilleen 5 vuotta.

        Niin eli maksukyky jos nuo velat saa pois alta niin mielelläni maksiasin 300-500 e kk jollekin ja silti tulisin ihan hyvin toimeen mutta kun ei näillä rahoilla rikastumaan pääse jos maksat kymppejä sinne toisia tänne ja vielä muuallekkin ..

        Kukaan vaan ei ymmärrä että aina kaikki ei käy kuin toivotaan.ja minulle sanotaan että lainaa vanhemmilta (ovat kuolleet ) isovanhemmat noh toinen elossa mutta hoitokodissa tällä hetkellä.

        Ystäviltä olen joskus lainaillut mutta ei heiltäkään suuria voi lainailla kun eivät miljoonia omista ylimääräistä ja maksu tapahtunut takaisin mutta muutaman satasen laina vaikka helpottaa yhteen laskuun esim. mutta kaikki muu jää edelleen osittain maksamatta ja sekin laina on maksettava takaisin..Eli plus miinus nolla..


      • yhtäaikaa
        ... kirjoitti:

        Yleensä täällä kauhistellaan pikavippien korkoja ja niiden ihmisten tyhmyyttä/epätoivoisuutta, jotka näihin sortuvat.
        Ensimmäistä kertaa tuli tässä ketjussa vastaan viesti, jossa pidettiin sitä huonona asiana, ettei joku niitä halua ottaa. Teit niin tai näin, väärin se on aina.

        Vaikka kyllä minuakin epäilyttää, kuinka aloittaja saisi velkansa maksettua sairaseläkkeestä. Jos summa olisi 2500 euroa ja korko vaikka 10 prosenttia eli 250, ja jos sitä lyhentäisi 50 euroa kuussa, niin minun laskujeni mukaan aikaa menisi suunnilleen 5 vuotta.

        No jos sitä noin paljon pystyisit kukaudessa lyhentämään kuin mitä sanoit, siis 300-500 euroa, niin eihän siihen silloin menisi edes vuotta. Laskeskelin siltä pohjalta, että eläke on jotain yli 600 euroa ja siihen asumistuet päälle. MMutta jos olet ehtinyt tehdä hyväpalkkaista työtä niin ehkä saat enemmän sitä eläkettä


      • Niunah
        yhtäaikaa kirjoitti:

        No jos sitä noin paljon pystyisit kukaudessa lyhentämään kuin mitä sanoit, siis 300-500 euroa, niin eihän siihen silloin menisi edes vuotta. Laskeskelin siltä pohjalta, että eläke on jotain yli 600 euroa ja siihen asumistuet päälle. MMutta jos olet ehtinyt tehdä hyväpalkkaista työtä niin ehkä saat enemmän sitä eläkettä

        Eli jos todellakin nämä muut kuvittelee että joku vain yrittää rahastaa jotain niin miksi silloin haluan pitää luottotiedot kunnossa , tai edes olisin valmis maksamaan kenellekkään mitää.
        mutta asia on toisin...


      • jos kuitenkin
        Niunah kirjoitti:

        Niin eli maksukyky jos nuo velat saa pois alta niin mielelläni maksiasin 300-500 e kk jollekin ja silti tulisin ihan hyvin toimeen mutta kun ei näillä rahoilla rikastumaan pääse jos maksat kymppejä sinne toisia tänne ja vielä muuallekkin ..

        Kukaan vaan ei ymmärrä että aina kaikki ei käy kuin toivotaan.ja minulle sanotaan että lainaa vanhemmilta (ovat kuolleet ) isovanhemmat noh toinen elossa mutta hoitokodissa tällä hetkellä.

        Ystäviltä olen joskus lainaillut mutta ei heiltäkään suuria voi lainailla kun eivät miljoonia omista ylimääräistä ja maksu tapahtunut takaisin mutta muutaman satasen laina vaikka helpottaa yhteen laskuun esim. mutta kaikki muu jää edelleen osittain maksamatta ja sekin laina on maksettava takaisin..Eli plus miinus nolla..

        Oletko ottanut yhteyttä velkojiisi? Jos maksukykysi on kerran tuon 300-500€, niin pystythän hoitamaan vaikka yhden laskun kerrallaan. Kyllä velkojat yleensä ottavat huomioon sairastumisen yms. tärkeätä heille on että otat yhteyttä ja sovit!!


      • rulettaa vaan
        Niunah kirjoitti:

        Eli jos todellakin nämä muut kuvittelee että joku vain yrittää rahastaa jotain niin miksi silloin haluan pitää luottotiedot kunnossa , tai edes olisin valmis maksamaan kenellekkään mitää.
        mutta asia on toisin...

        Miksi et jo uskoisi ja lähtisi v**tuun täältä itkemästä?? Kyllä teitä säälittäviä maan päältä löytyy. Ystävääni auttaisin minäkin, mutta sun kaltaiset luuserit ei ansaitse yhtään mitään. Sun tarina on niin tuulesta temmattu että huhhuh!! Vai ootko oikeesti sitä mieltä, että joku ottaa tosissaan tällä palstalla kohtaloaan itkevän pummin ja lainaa sulle rahaa? Onnea vaan yritykselle :)


      • ymmärrän hyvin....
        Niunah kirjoitti:

        Niin eli maksukyky jos nuo velat saa pois alta niin mielelläni maksiasin 300-500 e kk jollekin ja silti tulisin ihan hyvin toimeen mutta kun ei näillä rahoilla rikastumaan pääse jos maksat kymppejä sinne toisia tänne ja vielä muuallekkin ..

        Kukaan vaan ei ymmärrä että aina kaikki ei käy kuin toivotaan.ja minulle sanotaan että lainaa vanhemmilta (ovat kuolleet ) isovanhemmat noh toinen elossa mutta hoitokodissa tällä hetkellä.

        Ystäviltä olen joskus lainaillut mutta ei heiltäkään suuria voi lainailla kun eivät miljoonia omista ylimääräistä ja maksu tapahtunut takaisin mutta muutaman satasen laina vaikka helpottaa yhteen laskuun esim. mutta kaikki muu jää edelleen osittain maksamatta ja sekin laina on maksettava takaisin..Eli plus miinus nolla..

        ...mutta ymmärrän enemmän kuin hyvin ongelmasi.. Kun on laskuja ja kuluja siellä täällä, niin helpottaisi kun saisi ne kaikki kerralla maksuun ja sitten maksaisi yhtä lainaa pois. Itselläni oli joskus tilanne, että tarvitsin tuollaista lainaa, ja silloin äitini tuli takaajaksi. Silloinkin piti pankissa aika tavalla selitellä, että miksi tilanne on tämä, mutta kyllä he (paikallisosuuspankki) aika hyvin kuitenkin ymmärsivät miten helposti niin voi käydä.

        Elämä ei tosiaan aina mene kuten on ajatellut, ja ymmärrän kyllä epäilijöitäkin, koska kaikenlaisia huijareita liikkuu. Mutta ei ole oikeasti niin vaikea joutua tähän tilanteeseen, kun monet ajattelee. Silloin kun on hyvät tulot, niin menotkin on isommat, ja kun tulee yllättävä tilanne niin siinä onkin sitten pulassa. Rehellisyydestäkin rangaistaan ja maksueriä yms ei enää saakaan muuteltua kuten saisi silloin kun tulot on ylhäällä.

        Olen kuullut että nykyään voi saada "sosiaalista luottoa" sossusta jos tulee hankalia tilanteita, en ole varma mitä tarkoittaa, ja olet kyllä varmaan kaikki vaihtoehdot käynyt läpi, mutta jos et ole tuosta kuullut.. Eli googleta sosiaalinen luotto, niin löytyy aika paljon tietoa siitä.

        Ja muut, kaikenlaistahan sitä on, mutta joskus ihan oikeasti voi tapahtua asioita, mitä ei voi ennakoida. Ja luulenpa, että jos joku lähtisi auttamaan, niin varmasti saisi tarkempaa selvitystä henkilökohtaisesti, mutta ehkä täällä palstalla ei Niunah halua kaikkea julkistaa.....

        Voimia sinulle Niunah!


      • Niunah
        ymmärrän hyvin.... kirjoitti:

        ...mutta ymmärrän enemmän kuin hyvin ongelmasi.. Kun on laskuja ja kuluja siellä täällä, niin helpottaisi kun saisi ne kaikki kerralla maksuun ja sitten maksaisi yhtä lainaa pois. Itselläni oli joskus tilanne, että tarvitsin tuollaista lainaa, ja silloin äitini tuli takaajaksi. Silloinkin piti pankissa aika tavalla selitellä, että miksi tilanne on tämä, mutta kyllä he (paikallisosuuspankki) aika hyvin kuitenkin ymmärsivät miten helposti niin voi käydä.

        Elämä ei tosiaan aina mene kuten on ajatellut, ja ymmärrän kyllä epäilijöitäkin, koska kaikenlaisia huijareita liikkuu. Mutta ei ole oikeasti niin vaikea joutua tähän tilanteeseen, kun monet ajattelee. Silloin kun on hyvät tulot, niin menotkin on isommat, ja kun tulee yllättävä tilanne niin siinä onkin sitten pulassa. Rehellisyydestäkin rangaistaan ja maksueriä yms ei enää saakaan muuteltua kuten saisi silloin kun tulot on ylhäällä.

        Olen kuullut että nykyään voi saada "sosiaalista luottoa" sossusta jos tulee hankalia tilanteita, en ole varma mitä tarkoittaa, ja olet kyllä varmaan kaikki vaihtoehdot käynyt läpi, mutta jos et ole tuosta kuullut.. Eli googleta sosiaalinen luotto, niin löytyy aika paljon tietoa siitä.

        Ja muut, kaikenlaistahan sitä on, mutta joskus ihan oikeasti voi tapahtua asioita, mitä ei voi ennakoida. Ja luulenpa, että jos joku lähtisi auttamaan, niin varmasti saisi tarkempaa selvitystä henkilökohtaisesti, mutta ehkä täällä palstalla ei Niunah halua kaikkea julkistaa.....

        Voimia sinulle Niunah!

        Niin tätä ajan takaa kirjoitit kuin minun ajatus.

        Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia ja yksiselitteisiä.

        Tarkentaisin vielä se 2500 e on akuutti summa ja sen lisäksi on sitten muutamia pieniä summia joilla on onnistunut saamaan maksuaikaa ja jopa joissakin niin ettei maksa mitään ennenkuin elämäntilanne selkiää.eli kaikki olejnkorret on otettu ja sovittu velkojien kanssa. ja joissakin paikoissa erittäin joustavaa ja toisissa sitten taas ei..

        Ja kaikki nämä mitä täällä on tuotu esiin on kokeiltu ja käytetty paitsi ne vipit joihin en halua sotkea itseäni kun silloin voin itse laittaa narun kaulaan jo valmiiksi.

        Mutta kiitos kaikille vinkeistä ja olisin enemmän kuin onnellinen jos jokin noista olisi ollut vaihtoehtona ollut käypä .

        Ja huijareitahan on varmasti mutta tämä nyt ei minun tarkoitukseni ole tässä asiassa.


      • Niunah
        rulettaa vaan kirjoitti:

        Miksi et jo uskoisi ja lähtisi v**tuun täältä itkemästä?? Kyllä teitä säälittäviä maan päältä löytyy. Ystävääni auttaisin minäkin, mutta sun kaltaiset luuserit ei ansaitse yhtään mitään. Sun tarina on niin tuulesta temmattu että huhhuh!! Vai ootko oikeesti sitä mieltä, että joku ottaa tosissaan tällä palstalla kohtaloaan itkevän pummin ja lainaa sulle rahaa? Onnea vaan yritykselle :)

        Niin oleppas mieltä mitä tahdot mutta tämä ei liene sinun ongelma ollenkaan ??
        Elä ota siitä stressiä ja tuhlaa turhaan sanojasi koska minä en edes tuollaisesta asiattomasta ota mitään kuuleviin korviini.

        Jos sinä olet ollut joskus niin hölmö että olet antanut itseäsi huijata (LUULTAVASTI SIKSI KATKERA TEKSTISI)
        niin se ei ole minusta kiinni ja ei ole minun tarkoitusperäni se mitä sinä ajattelet.

        Siksi kai maailma on melkein läpimätä jos suurin osa ihmisistä ajattelee ja toimii noin. Ihmisasteella suosittelen pientä peiliin vilkaisua ja syvään hegitystä.

        Jokaisella huolensa !


      • pummein
        Niunah kirjoitti:

        Niin oleppas mieltä mitä tahdot mutta tämä ei liene sinun ongelma ollenkaan ??
        Elä ota siitä stressiä ja tuhlaa turhaan sanojasi koska minä en edes tuollaisesta asiattomasta ota mitään kuuleviin korviini.

        Jos sinä olet ollut joskus niin hölmö että olet antanut itseäsi huijata (LUULTAVASTI SIKSI KATKERA TEKSTISI)
        niin se ei ole minusta kiinni ja ei ole minun tarkoitusperäni se mitä sinä ajattelet.

        Siksi kai maailma on melkein läpimätä jos suurin osa ihmisistä ajattelee ja toimii noin. Ihmisasteella suosittelen pientä peiliin vilkaisua ja syvään hegitystä.

        Jokaisella huolensa !

        Ai saanko? Voi kiitos. Vaikka et ota tästä kuuleviin korviisi niin jaksat useammalla viestillä kuitenkin vastata...Lupaan etten ota stressiä, ainoa tarkoitukseni on saada sinunlaisesi pummikerjäläiset pois tältä palstalta ja toisaalta, kyllä sinäkin täältä häivyt kun tajuat ettei kirjoituksistasi ole mitään hyötyä tai tule sinulle apuja. Koitahan pärjätä surkeutesi keskellä, LUUSERI :)


      • jolle olet aikoinaan
        Niunah kirjoitti:

        Niin tätä ajan takaa kirjoitit kuin minun ajatus.

        Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia ja yksiselitteisiä.

        Tarkentaisin vielä se 2500 e on akuutti summa ja sen lisäksi on sitten muutamia pieniä summia joilla on onnistunut saamaan maksuaikaa ja jopa joissakin niin ettei maksa mitään ennenkuin elämäntilanne selkiää.eli kaikki olejnkorret on otettu ja sovittu velkojien kanssa. ja joissakin paikoissa erittäin joustavaa ja toisissa sitten taas ei..

        Ja kaikki nämä mitä täällä on tuotu esiin on kokeiltu ja käytetty paitsi ne vipit joihin en halua sotkea itseäni kun silloin voin itse laittaa narun kaulaan jo valmiiksi.

        Mutta kiitos kaikille vinkeistä ja olisin enemmän kuin onnellinen jos jokin noista olisi ollut vaihtoehtona ollut käypä .

        Ja huijareitahan on varmasti mutta tämä nyt ei minun tarkoitukseni ole tässä asiassa.

        taannut lainaa nyt puolestaan voisi auttaa sinua takaamalla tuon 2500 eur. Mutta muuten sinun kannattaisi lukeaehtoja noissa sinun osamaksusopimuksissas. Jos on äkillisestisairastunut tai joutunut työttömäksi luoton antajan tulee myöntää lisää maksuaikaa. Oletko ottanut yhteyttä velkojiin ja kertonut sairastumisestasi. Ei noita maksuja kokonaan unohdeta, mutta maksusopimuksia niiden pitää myöntää sinulle.


      • huomioon,
        pummein kirjoitti:

        Ai saanko? Voi kiitos. Vaikka et ota tästä kuuleviin korviisi niin jaksat useammalla viestillä kuitenkin vastata...Lupaan etten ota stressiä, ainoa tarkoitukseni on saada sinunlaisesi pummikerjäläiset pois tältä palstalta ja toisaalta, kyllä sinäkin täältä häivyt kun tajuat ettei kirjoituksistasi ole mitään hyötyä tai tule sinulle apuja. Koitahan pärjätä surkeutesi keskellä, LUUSERI :)

        että vuodatuksesi rekisteröidylle nimimerkille täyttää solvauksen/kunnianloukkauksen piirteet?

        Sinun käyttämäsi kone on lisäksi erinomaisen helppo jäljittää.

        Muutenkin olen sitä mieltä, että tuollaisen sivistymättömän kirjoittelun tyyli kertoo vain ja ainoastaan kirjoittajastaan sitä yhdenlaista säälittävää sanomaa!

        En siis halua puuttua alkuperäisen kirjoittajan asiaan...


      • olevasi viisaskin
        huomioon, kirjoitti:

        että vuodatuksesi rekisteröidylle nimimerkille täyttää solvauksen/kunnianloukkauksen piirteet?

        Sinun käyttämäsi kone on lisäksi erinomaisen helppo jäljittää.

        Muutenkin olen sitä mieltä, että tuollaisen sivistymättömän kirjoittelun tyyli kertoo vain ja ainoastaan kirjoittajastaan sitä yhdenlaista säälittävää sanomaa!

        En siis halua puuttua alkuperäisen kirjoittajan asiaan...

        No hohhoijjaa...Ja nyt pitäisi oikein säikähtää että on kohta poliisit ovella? Salli mun nauraa. Käypäs lukemassa sitä lakia ja ryömi takaisin koloosi. Kyllä minä olen näistä asioista aivan hyvin selvillä ja sinä voit puolestaan palata takaisin sinne pitsinnypläyspalstalle.


      • Niunah
        olevasi viisaskin kirjoitti:

        No hohhoijjaa...Ja nyt pitäisi oikein säikähtää että on kohta poliisit ovella? Salli mun nauraa. Käypäs lukemassa sitä lakia ja ryömi takaisin koloosi. Kyllä minä olen näistä asioista aivan hyvin selvillä ja sinä voit puolestaan palata takaisin sinne pitsinnypläyspalstalle.

        tätä ketjua en aloittanut siksi että täällä alkaa riehuminen.
        Minä ikääni nähden olen kokenut elämässäni niin paljon että tuollaiset ihmiset ja puheet ei minu hetkauta.jokainen itse sanansa valitsee ja seuraukset kantaa joka päivä.

        Jos haluaa osoittaa ahdasmielisyytensä ja kertoa kaikille kuinka pieni oma maailmansa on niin senkuin vain.


      • Kysyjäinen
        Niunah kirjoitti:

        kyllä olen taannut 1 ystävälleni ja hänen silloiselle uudelle miehelle. en kovin suuria mutta kuitenkin. hoitivat molemmat aivan asianmukaisesti lainat pois ja minulle ei siitä koitunut mitään seuraamuksia.Ja siksi en ehkä kuvittele että maailma on täynnä huijareita , vastuun tunteviakin ihmisiä on.

        Eikö ystäväsi ja/tai hänen silloinen miehensä suostuisi takaamaan?


      • jakeluun sullekaan
        Niunah kirjoitti:

        tätä ketjua en aloittanut siksi että täällä alkaa riehuminen.
        Minä ikääni nähden olen kokenut elämässäni niin paljon että tuollaiset ihmiset ja puheet ei minu hetkauta.jokainen itse sanansa valitsee ja seuraukset kantaa joka päivä.

        Jos haluaa osoittaa ahdasmielisyytensä ja kertoa kaikille kuinka pieni oma maailmansa on niin senkuin vain.

        Onhan sinutkin käsketty jo muualle mutta et ole mennyt. Joten ehkä kyseessä on jopa ahdasmielisyyttä vakavampi häiriö. Kerrothan sitten ilosanoman kun olet saanut suomi 24:ltä 2500€ lainasi tai takaajan :D


      • Toivottavasti saat asiasi j...
        Niunah kirjoitti:

        tätä ketjua en aloittanut siksi että täällä alkaa riehuminen.
        Minä ikääni nähden olen kokenut elämässäni niin paljon että tuollaiset ihmiset ja puheet ei minu hetkauta.jokainen itse sanansa valitsee ja seuraukset kantaa joka päivä.

        Jos haluaa osoittaa ahdasmielisyytensä ja kertoa kaikille kuinka pieni oma maailmansa on niin senkuin vain.

        Kirjoitin sinulle viestiketjun toisen viestin ja havaitsin, että olet saanut melkoisesti pikkusieluja perääsi. Ei näistä kannata välittää - toisaalta yrittänyttä ei laitetaa. Toivon, että saat asiasi järjestymään jotenkin.

        Oletko yrittänyt hakea toimeentulotukea? entä asumistukea?

        Lakimiehenä tiedän, että monet heikkoon asemaan ajautuneet eivät osaa eivätkä ymmärrä hakea kaikkia yhteiskunnan tarjoamia turvaverkkoja.


      • Niunah
        Toivottavasti saat asiasi j... kirjoitti:

        Kirjoitin sinulle viestiketjun toisen viestin ja havaitsin, että olet saanut melkoisesti pikkusieluja perääsi. Ei näistä kannata välittää - toisaalta yrittänyttä ei laitetaa. Toivon, että saat asiasi järjestymään jotenkin.

        Oletko yrittänyt hakea toimeentulotukea? entä asumistukea?

        Lakimiehenä tiedän, että monet heikkoon asemaan ajautuneet eivät osaa eivätkä ymmärrä hakea kaikkia yhteiskunnan tarjoamia turvaverkkoja.

        Niin olen tainut saada..Ja nytkin eka viesti varmaan tulee niin haukutaan kuinka olen jo kyttäämässä että lainaako kukaan minulle (NIINKUIN EILEN AAMULLAKIN SANOTTIIN)...

        SATTUMOISIN HEREILLÄ OLEN OLLUT JO VÄHÄN YLI 4 KUN SAIRAUDELTANI EN VOI PITKÄÄN KERRALLA NUKKUA..

        kIITOS sinulle ,ja varmasti ymmärrät koska nämäkin asiat ovat sinun arkea,siis hoitaa minunlaisten asiaoita..

        Minulla on vuokralla pieni yksiö johon saan huimat 75 e asumistukea ja tt-tukeen olin viimekuussa oikeutettu 17,20 e *nauraa*
        eli ei hyödytä minua..
        Mutta kiitos vinkistä !ja hyvää keväänjatkoa sinulle. !


      • Niunah
        jolle olet aikoinaan kirjoitti:

        taannut lainaa nyt puolestaan voisi auttaa sinua takaamalla tuon 2500 eur. Mutta muuten sinun kannattaisi lukeaehtoja noissa sinun osamaksusopimuksissas. Jos on äkillisestisairastunut tai joutunut työttömäksi luoton antajan tulee myöntää lisää maksuaikaa. Oletko ottanut yhteyttä velkojiin ja kertonut sairastumisestasi. Ei noita maksuja kokonaan unohdeta, mutta maksusopimuksia niiden pitää myöntää sinulle.

        Niinkuin eilen kerroin osa on Jäädytys tilassa eli sitten kun talous kohenee niin pitää alkaa lyhentämään,(koroilla selviää) eikä ole huimat) toisissa taas venytetty viimeiseen tikkii asti..

        Öhömm..tuota tämä pariskunta ajoi itsensä hieman huonoon jamaan ja eivät ole kykeneviä takaamaan enää kellekkään ;) muitakin fiksuja liikkeelä..;)


      • Flightman
        Niunah kirjoitti:

        Niin olen tainut saada..Ja nytkin eka viesti varmaan tulee niin haukutaan kuinka olen jo kyttäämässä että lainaako kukaan minulle (NIINKUIN EILEN AAMULLAKIN SANOTTIIN)...

        SATTUMOISIN HEREILLÄ OLEN OLLUT JO VÄHÄN YLI 4 KUN SAIRAUDELTANI EN VOI PITKÄÄN KERRALLA NUKKUA..

        kIITOS sinulle ,ja varmasti ymmärrät koska nämäkin asiat ovat sinun arkea,siis hoitaa minunlaisten asiaoita..

        Minulla on vuokralla pieni yksiö johon saan huimat 75 e asumistukea ja tt-tukeen olin viimekuussa oikeutettu 17,20 e *nauraa*
        eli ei hyödytä minua..
        Mutta kiitos vinkistä !ja hyvää keväänjatkoa sinulle. !

        -Oletko sosiaaliturvatoimistossa käynyt keskustelemassa tilanteestasi? Heiltä voisi saada päätöksen piankin tässä tilanteessa sosiaalisesta luotosta.

        -Oletko ollut yhteydessä takuusäätiöön?

        Jos joku yksityihenkilö sinulle rahan lainaisi, pystyisitkö antamaan mitään "pantiksi" mitään rahanarvoista mitä et käytännössä ole voinut realisoida?

        Mitä yksityishenkilö lainastaan hyötyisi?


        Miksi et vain ehkä antaisi luottotietojesi palaa ja antaa laskujen mennä ulosottoon. Ei tuo maailmaa kaada, makselet sinne UO hon sitten kun olet "back to business" - Ja nimikin lienee kunnossa muutamassa vuodessa. Kyllä monet ovat menettäneet tietonsa paljon pienemmästäkin.


      • Niunah
        Flightman kirjoitti:

        -Oletko sosiaaliturvatoimistossa käynyt keskustelemassa tilanteestasi? Heiltä voisi saada päätöksen piankin tässä tilanteessa sosiaalisesta luotosta.

        -Oletko ollut yhteydessä takuusäätiöön?

        Jos joku yksityihenkilö sinulle rahan lainaisi, pystyisitkö antamaan mitään "pantiksi" mitään rahanarvoista mitä et käytännössä ole voinut realisoida?

        Mitä yksityishenkilö lainastaan hyötyisi?


        Miksi et vain ehkä antaisi luottotietojesi palaa ja antaa laskujen mennä ulosottoon. Ei tuo maailmaa kaada, makselet sinne UO hon sitten kun olet "back to business" - Ja nimikin lienee kunnossa muutamassa vuodessa. Kyllä monet ovat menettäneet tietonsa paljon pienemmästäkin.

        Olen käynyt keskustelemassa ja heidän sos.luoton raja on että kk pitää jäädä 1200 vähintään käteen omalla paikkakunnallani ,en tiedä onko muualla eri systeemi.Eli tuloni jäävät hieman alle joten ei voi myöntää.

        Takuu säätiö ei voi vielä auttaa kun en ole kaikkia antanut perintään mennä eli "tilanteeni ei ole tarpeeksi huono".

        Ja jos lainan saisin se olisi siitä henkilöstä kiinni mikä hänelle kelpaa pantiksi. eli se on lainaajasta kiinni ja mitkä hänen ehdot asiaan ovat.
        Mutta virallisen velkakirjan olen valmis tekemään ja pantiksi mitä lainaaja pitää riittävänä ja kohtuullinen korko myös jos lainaaja sen vaatii.

        Ja tiedoksi kaikille että jos en olisi valmis maksamaan tai haluaisin ketään uunottaa (monet tätä mieltä ovat ) niin enkai haluaisi pitää luottotietojani. ja jos pikavipit ottaisin niin kuittaisin velat samoin tein mutta ne menisivät sitten kuitenkin kun ei kukaan monia satoja eri vippipaikkoihin voi yhdessä kk maksaa. ja korot ovat huimaavat vaikka lainaajalle voin kohtuullisen koron maksaa velastani mutta 300 % en sitä ole valmis maksamaan.


    • Kokeile

      Minulla itselläni kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta. Ota yhteys kaikkien velkojesi reskontran hoitajien päälikköihin tarpeeksi korkealle. Soita ja sovi vaikka tapaaminen. Ota kopiot kaikista lääkärinlausunnoistasi ja myös kaikista näistä veloistasi kopiot. Jos olet niin varma että saat eläkkeen niin myös näistä papereista. Ja myös tiliotteestasi ja Kelan päivärahapäätöksistä.
      Jos et saa sovittua lykkäyksiä laskuihisi niin näytä summa joka jää sinulle rahaa kuukaudessa vuokran ja lääkkeitesi jälkeen käteen. Ota tilanne niin raasti että lasket jonkun summan elämiseesi ja lopuilla pysyt maksamaan laskuja. Kysy käykö niin että maksat sina ja sinä pvänä vaikka vain 40Eur/lasku ja siten tapahtuu laskun summalle jotain. Toiset vaativat että tulee edes pieni suoritus ja tällöin et valehtele. Olen itse tällaisesta hullun myllysta selvinnyt kovan työn kautta. Jouduin kiikuttamaan kuukausittain kopioita yli 2 vuotta. Ihmisiltä puuttuu usko maksamiseen, koska liian moni valehtelee! Joudut maksamaan tottakai viivästyskorot mutta nain saisit nimesi pidettyä puhtaana. Inhimillisyyttakin löytyy.Tiedän sen oman oravanpyöräni kautta.

    • seuraavaa?

      Jos simulla on jotain lainanantajalle pantiksi mahdollisesti kelpaavaa, niin olisiko helpompaa myydä se ja maksaa rahalla velkoja?

      • Niunah

        sanoin jo että olen melkein kaiken mitä omistin pannut rahaksi joten mitä tontteja vai taloja ,pörssiosakkeita luulet minun vielä omistavan ?
        jos minulla olisi jotain niiiiin suunnattoman arvokasta joka kerralla kuittaisi summan niin olisin kai sen tehnyt jo.. :((
        Kuten jo sanoin en tiedä mikä olisi kenellekkin sopiva pantti ? se on ihmisestä kiinni minkä hän näkee kohtuulliseksi.


      • Meduuli
        Niunah kirjoitti:

        sanoin jo että olen melkein kaiken mitä omistin pannut rahaksi joten mitä tontteja vai taloja ,pörssiosakkeita luulet minun vielä omistavan ?
        jos minulla olisi jotain niiiiin suunnattoman arvokasta joka kerralla kuittaisi summan niin olisin kai sen tehnyt jo.. :((
        Kuten jo sanoin en tiedä mikä olisi kenellekkin sopiva pantti ? se on ihmisestä kiinni minkä hän näkee kohtuulliseksi.

        Jos ventovieras sinulle rahaa lainaa tietäen taloudellisen tilanteesi niin en usko että kukaan tyytyy muuhun panttiin kuin sellaiseen joka on helposti realisoitavissa ja jonka arvo vastaa lainasummaa.


      • Niunah
        Meduuli kirjoitti:

        Jos ventovieras sinulle rahaa lainaa tietäen taloudellisen tilanteesi niin en usko että kukaan tyytyy muuhun panttiin kuin sellaiseen joka on helposti realisoitavissa ja jonka arvo vastaa lainasummaa.

        Niin vai kaiken lisäksi pitäisi valehdella ja sitten minulle olisi enemmän ovia auki...
        hmm rehellisellä pelillä olen kysymään lähtenyt ja rehellisesti asian vien päätökseen..

        Eihän se pankkikaan sinulta pyydä pieneen lainaa panttia vaikka tulosi ei olisi suunnattomat..
        Mistä nekään tietää oletko heille riski vai tuottava asiakas...
        jokainen teoillaan voi olla pantti itsessään jos vain on halua maksaa...

        En tajua tuota ajatus maailmaa olen kai niin sinisilmäinen kun minulle kukaan ei ole kupruja tehnyt ja kuinka paljon autoinkaan silloin ystäviä ja tuttuja kun pystyin..enää en voi auttaa,kiitollinen jokaisesta asiallisesti hoidetusta eurosta olen edelleen.
        Luotan ihmisiin ja jokainen on mahdollisuuden arvoinen.


      • xzxzxz
        Niunah kirjoitti:

        Niin vai kaiken lisäksi pitäisi valehdella ja sitten minulle olisi enemmän ovia auki...
        hmm rehellisellä pelillä olen kysymään lähtenyt ja rehellisesti asian vien päätökseen..

        Eihän se pankkikaan sinulta pyydä pieneen lainaa panttia vaikka tulosi ei olisi suunnattomat..
        Mistä nekään tietää oletko heille riski vai tuottava asiakas...
        jokainen teoillaan voi olla pantti itsessään jos vain on halua maksaa...

        En tajua tuota ajatus maailmaa olen kai niin sinisilmäinen kun minulle kukaan ei ole kupruja tehnyt ja kuinka paljon autoinkaan silloin ystäviä ja tuttuja kun pystyin..enää en voi auttaa,kiitollinen jokaisesta asiallisesti hoidetusta eurosta olen edelleen.
        Luotan ihmisiin ja jokainen on mahdollisuuden arvoinen.

        Aikaisempi lakimies vielä lisää:

        Mainitsit tuossa aikaisemmin, että et ole valmis maksamaan 300 %:n korkoja. Hyvä niin, koska se olisi koronkiskontaa (rikos) ja sinä olisit uhri.

        En ole lukenut viestiketjua kokonaan, mutta oletan että lainat vanhemmilta, lähisukulaisilta tai ystäviltä eivät tule kyseeseen. En kuitenkaan utele tätä asiaa.

        Olet nuori eikö sinulla olisi mahdollisuutta sairaudestasi huolimatta harkita jotain sellaista kevyttä tai osa-aikaista työtä, josta saisit lisätuloja.

        Tiettyinä vuodenaikoina on mahdollista hankkia lisätuloja esim. marjoja tai sieniä keräämällä.

        En tiedä mihin tarvitset tuota summaa, mutta tapauksesta riippuen taho jolta olisit tuota suoritusta ostamassa saattaisi olla valmis osamaksusuorityksiin.

        Mahdollisessa velkajärjestelyssä ei pidetä pahana sellaista velkaantumista, joka ei ole ollut ns. kevytmielistä velkaantumista. Eli perustarpeiden välättämätön tyydyttäminen ei tyypillisesti ole kevytmielistä velkaantumista.


      • xzxzxz
        Niunah kirjoitti:

        Niin vai kaiken lisäksi pitäisi valehdella ja sitten minulle olisi enemmän ovia auki...
        hmm rehellisellä pelillä olen kysymään lähtenyt ja rehellisesti asian vien päätökseen..

        Eihän se pankkikaan sinulta pyydä pieneen lainaa panttia vaikka tulosi ei olisi suunnattomat..
        Mistä nekään tietää oletko heille riski vai tuottava asiakas...
        jokainen teoillaan voi olla pantti itsessään jos vain on halua maksaa...

        En tajua tuota ajatus maailmaa olen kai niin sinisilmäinen kun minulle kukaan ei ole kupruja tehnyt ja kuinka paljon autoinkaan silloin ystäviä ja tuttuja kun pystyin..enää en voi auttaa,kiitollinen jokaisesta asiallisesti hoidetusta eurosta olen edelleen.
        Luotan ihmisiin ja jokainen on mahdollisuuden arvoinen.

        Sama lakimiesjäppinen..

        Mahdollinen lisätulolähde voisi olla lastenhoito. On paljon perheitä, jotka tarvitsevat apua lastenhoidossa. Kaupan ilmoitustaululle on helppo laittaa ilmoitus.

        Seurakunta voi kenties myös tarjota jotain apua.


      • surkuhupaisaa
        xzxzxz kirjoitti:

        Aikaisempi lakimies vielä lisää:

        Mainitsit tuossa aikaisemmin, että et ole valmis maksamaan 300 %:n korkoja. Hyvä niin, koska se olisi koronkiskontaa (rikos) ja sinä olisit uhri.

        En ole lukenut viestiketjua kokonaan, mutta oletan että lainat vanhemmilta, lähisukulaisilta tai ystäviltä eivät tule kyseeseen. En kuitenkaan utele tätä asiaa.

        Olet nuori eikö sinulla olisi mahdollisuutta sairaudestasi huolimatta harkita jotain sellaista kevyttä tai osa-aikaista työtä, josta saisit lisätuloja.

        Tiettyinä vuodenaikoina on mahdollista hankkia lisätuloja esim. marjoja tai sieniä keräämällä.

        En tiedä mihin tarvitset tuota summaa, mutta tapauksesta riippuen taho jolta olisit tuota suoritusta ostamassa saattaisi olla valmis osamaksusuorityksiin.

        Mahdollisessa velkajärjestelyssä ei pidetä pahana sellaista velkaantumista, joka ei ole ollut ns. kevytmielistä velkaantumista. Eli perustarpeiden välättämätön tyydyttäminen ei tyypillisesti ole kevytmielistä velkaantumista.

        Tota noin, jos on tossa iässä sairaseläkkeellä eikä tosiaankaan kykene työhönsä, niin marjojen keräily varmaan onnistuu? Ei ne lakimiehetkään fiksuimmasta päästä taida olla...


    • Joku

      Tilanteesi on kyllä harmillinen ja surullinen. Sairastuminen ja tulojen tippuminen ei ole kyllä kehuttava yhtälö. Jos omistaisin suuret summat lainaisin mielelläni. Kuitenkin lomautus kiristää omaa lompakkoa sen verran kuitenkin. Ehkä helpotus on se, että omistan erittäin pienet menot. Toivon kuitenkin että saisit asiasi kuntoon. Voimia sinulle.

      Tuollainen trollaus ja vahingoniloisuus kuuluu tiettyyn ihmisryhmään. Netti antaa mahdollisuuden kirjoittaa päätöntä potaskaa. Kasvotusten nämä ihmiset kyllä pitäisivät suunsa kiinni.

      • Joku

        Lisäisin vielä tekstiini sellasen kokemuksen joka sattui naisystävälleni. Eli hänellä oli vaikeuksia maksaa laskuaan joka sitten johti siihen, että käräjäoikeudesta tuli haaste kyseisestä laskusta jolloin hän otti asiasta selvää. Kuuleman mukaan haasteen saatuaan otti yhteyttä tähän perijään ja olisi saanut tehtyä osamaksusopimuksen saatavan maksamiseksi mutta maksuhäiriömerkintä olisi tullut 12 kuukaudeksi. Ulosottomerkintää ei olisi tullut eli moni paikka voisi kuitenkin olla hövelimpi jos välttäisi tuon ulosottomerkinnän ja ottaisi vain maksuhäiriömerkinnän sen sijaan. 12 kuukautta ei ole maailmanloppu mutta kuitenkin... Se on pieni hinta siitä että saisit elämäsi kuntoon.

        No tuo asia ratkesi onneksi niin, että hän sai apua tuon velan maksuun ja kun hän maksoi sen 2 viikon sisällä tuon haasteen tulosta eli se johtanut mihinkään merkintään eli nimi säilyi puhtaana.


      • Niunah
        Joku kirjoitti:

        Lisäisin vielä tekstiini sellasen kokemuksen joka sattui naisystävälleni. Eli hänellä oli vaikeuksia maksaa laskuaan joka sitten johti siihen, että käräjäoikeudesta tuli haaste kyseisestä laskusta jolloin hän otti asiasta selvää. Kuuleman mukaan haasteen saatuaan otti yhteyttä tähän perijään ja olisi saanut tehtyä osamaksusopimuksen saatavan maksamiseksi mutta maksuhäiriömerkintä olisi tullut 12 kuukaudeksi. Ulosottomerkintää ei olisi tullut eli moni paikka voisi kuitenkin olla hövelimpi jos välttäisi tuon ulosottomerkinnän ja ottaisi vain maksuhäiriömerkinnän sen sijaan. 12 kuukautta ei ole maailmanloppu mutta kuitenkin... Se on pieni hinta siitä että saisit elämäsi kuntoon.

        No tuo asia ratkesi onneksi niin, että hän sai apua tuon velan maksuun ja kun hän maksoi sen 2 viikon sisällä tuon haasteen tulosta eli se johtanut mihinkään merkintään eli nimi säilyi puhtaana.

        kiitos kun jaat kokemuksesi. toivon ettei minun asioiden tarvitse mennä käräjille tai nimen mennä..no yhden laina tarjouksen olen saanut mutta pitää miettiä sen kannattavuutta vielä.

        Kiitos ja hyvää kevään jatkoa sinulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe