http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000vtubt4oh?ProductID=e2LD4QFHemkAAAEcyPp.6.as&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications#tProductTabcontent
Kenelläkään kokemuksia kyseisestä koneesta? Toimiiko pelit miten hyvin? Hinta aika kohtuullinen ominaisuuksiin nähden. Jos on joku vastaavan hintainen mutta "parempi" niin saa ehdottaa. :)
Onko hyvä kannettava?
20
2027
Vastaukset
Ei kyllä ole hyvä kannettava, eikä oikein pelaamiseenkaan ole ellet jotain vanhoja pelejä meinaa.
- LaraX
No minulle riittää jos WoW, Sims2 ja muutama muu peli toimii hyvin ilman nyppimistä. Olen ajatellut kokeilla myös Oblivionia, joten kone joka sitä jaksaa pyöritellä hyvin olisi toivottava.
Mikä olisi sitten hyvä kannettava minulle? Kun itsellä ei ole kannettavaa aiemmin ollut ja tuntuu että niissä ei saa kovin edullisesti saman tehoista kuin pöytäkoneita saa.
Onko tämä parempi vaihtoehto pelimisulle?
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q00007THMxhEf?ProductID=8hbD4QFHsy8AAAEcpAF.6.at&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications#tProductTabcontent
Kun tuo 999e on aikalailla yläraja minkä verran voin koneesta maksaa, opiskelijabudjetti sanelee hehe. Ja en haluaisi säästää kauan kun vanha pöytäkoneeni tekee kuolemaa. LaraX kirjoitti:
No minulle riittää jos WoW, Sims2 ja muutama muu peli toimii hyvin ilman nyppimistä. Olen ajatellut kokeilla myös Oblivionia, joten kone joka sitä jaksaa pyöritellä hyvin olisi toivottava.
Mikä olisi sitten hyvä kannettava minulle? Kun itsellä ei ole kannettavaa aiemmin ollut ja tuntuu että niissä ei saa kovin edullisesti saman tehoista kuin pöytäkoneita saa.
Onko tämä parempi vaihtoehto pelimisulle?
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q00007THMxhEf?ProductID=8hbD4QFHsy8AAAEcpAF.6.at&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications#tProductTabcontent
Kun tuo 999e on aikalailla yläraja minkä verran voin koneesta maksaa, opiskelijabudjetti sanelee hehe. Ja en haluaisi säästää kauan kun vanha pöytäkoneeni tekee kuolemaa.Tehoiltaan kyllä riittävä mutta tuon laadusta en sitten tiedä.
- on järkevämpiä...
Eli kannattaa välttää kaikkia ns. markettimalleja, joihin lukeutuu ainakin Acer Aspire, Fujitsu-Siemens Amilo, HP Pavilion, Packard Bell, Advent ja eMachines. Kaikki nuo em. mallit on tehty ihan muut asiat kuin luotettavuus ja kestävyys mielessä. Valitse siis mielummin yrityskäyttöön alunperin suunniteltu kone, jossa on myös tehoja pelikäyttöön kuten:
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/LX.TQ30X.094 3V.html
Esim tuossa koneessa on Geforce 9600 GT näytönohjain ja Intel Core 2 Duo prosessori, eli WoW ja SIMS 2 pyörii varmasti. Myös vaativammat pelit pyörii ja hinta on vielä budjetin rajoissa.- Jontet43
Itsellä on halppiskoneet toimineet hyvin.
Ei ole mulla ollut ongelmia Acerien kanssa eikä muidenkaan halppisten.
Halppis on laadultaan riittävä. Liian laadukas kone maksaa vain turhaa ja menee kuitenkin vanhanaikaiseksi.
Takuu ei kuitenkaan korvaa pudotus sun muita vahinkoja ja nissä kallis kone hajoaa yhtälailla kuin halppis.
Kannettavaa ei kannata omilla rahoilla korjata vaan uutta putkeen! Jontet43 kirjoitti:
Halppis on laadultaan riittävä. Liian laadukas kone maksaa vain turhaa ja menee kuitenkin vanhanaikaiseksi.
Takuu ei kuitenkaan korvaa pudotus sun muita vahinkoja ja nissä kallis kone hajoaa yhtälailla kuin halppis.
Kannettavaa ei kannata omilla rahoilla korjata vaan uutta putkeen!"Liian laadukas kone maksaa vain turhaa ja menee kuitenkin vanhanaikaiseksi."
Tietokoneet hajoavat nopeammin kuin menevät vanhanaikaiseksi.
"Takuu ei kuitenkaan korvaa pudotus sun muita vahinkoja ja nissä kallis kone hajoaa yhtälailla kuin halppis."
Mitäs tähän sanot:
www.youtube.com/watch?v=rOadERbdEA4
"Kannettavaa ei kannata omilla rahoilla korjata vaan uutta putkeen!"
Kannettavaa käytetään 10v jolloin uusi kannettava on jo kannettava hankinta. Vanhan voi antaa lasten leluksi vaikka tai käyttää varakoneena.- Jontet43
M-Kar kirjoitti:
"Liian laadukas kone maksaa vain turhaa ja menee kuitenkin vanhanaikaiseksi."
Tietokoneet hajoavat nopeammin kuin menevät vanhanaikaiseksi.
"Takuu ei kuitenkaan korvaa pudotus sun muita vahinkoja ja nissä kallis kone hajoaa yhtälailla kuin halppis."
Mitäs tähän sanot:
www.youtube.com/watch?v=rOadERbdEA4
"Kannettavaa ei kannata omilla rahoilla korjata vaan uutta putkeen!"
Kannettavaa käytetään 10v jolloin uusi kannettava on jo kannettava hankinta. Vanhan voi antaa lasten leluksi vaikka tai käyttää varakoneena.Läppäriä ei kannata pitää kuin 1-2v elikkä sen takia kannattaa ostaa halpa.
Akut ja kaikki kuluu jne... lisäksi näyttöön tulee naarmuja...uutta kehiin...
Kannettavaa ei kannata korjata ja se menee äkkiä vanhanaikaiseksi.
Prosessorien ja muistien tehot kasvaa lähemmäs 100% vuodessa hintojen samalla laskiessa. Tälläisessä tilanteessa tietokoneen optimi elinikä on sangen lyhyt. Voi olla alle vuodenkin... - puhu puppua!
Jontet43 kirjoitti:
Läppäriä ei kannata pitää kuin 1-2v elikkä sen takia kannattaa ostaa halpa.
Prosessorien ja muistien tehot kasvaa lähemmäs 100% vuodessa hintojen samalla laskiessa. Tälläisessä tilanteessa tietokoneen optimi elinikä on sangen lyhyt. Voi olla alle vuodenkin...Itsellä täyspäiväisessä käytössä tälläkin hetkellä n. 5,5v vanha IBM ThinkPad T40 ja voittaa edelleen mennen tullen tämän päivän halpiskoneet ergonomiassa, akkukestossa ja hiljaisuudessa. Prosessorikin jaksaa edelleen aivan hyvin pyörittää esim. Photaria, nettiselainta ja Winampia rinnakkain Windows XP käytössä, että kyllä sulla surkeet koneet on ollu, jos et 1,5v pidempään niillä pärjää!
Kaikkein typerintä on ostaa joku 500-700€ marketti halpiskone, joka on jo valmiiksi alitehoinen ja sen jälleenmyyntiarvo parin vuoden päästä on korkeintaan 100€, jos edes ikinä kestää sitä 2 vuotta. Siinä voit laskea maksavasi huonon tietokoneen "käyttöoikeudesta" 200-300€ / vuodessa.
Kun maksaa reilun tonnin, niin saa esimerkiksi uuden Lenovon T500:n, jolla pärjää aivan satavarmasti vielä seuraavat 5 vuotta ja sen jälkeenkin saa myydessä vähintäänkin tuon saman 100€. Voin kertoa, että käyttökokemus on samana aikana huomattavasti mielyttävämpi kuin jollain halpis masiinalla, joka nitisee, natisee, puhisee ja kuumenee. - tätä
Jontet43 kirjoitti:
Kannettavaa ei kannata omilla rahoilla korjata vaan uutta putkeen!Kokeileppa vaikka tätä sille sun halpiskoneelle ja katso miten käy:
http://www.youtube.com/watch?v=-CrpUU3cCPE&feature=related
Tuossa siis testattavana ihan tavallinen Lenovo ThinkPad T-sarjalainen, jonka hinnat lähtee reilusta tonnista. - Jontet43
tätä kirjoitti:
Kokeileppa vaikka tätä sille sun halpiskoneelle ja katso miten käy:
http://www.youtube.com/watch?v=-CrpUU3cCPE&feature=related
Tuossa siis testattavana ihan tavallinen Lenovo ThinkPad T-sarjalainen, jonka hinnat lähtee reilusta tonnista.IBM kylläkin eikä Lenovo. Noita ei enää saa mistään...Nykyään Kiinalainen. Mulla on yksi IBM:n Thinkpad. Ihan hyvä kone, mutten silti heittele sitä lattialle.
Itse viimeaikoina ostellut halpiskoneita ja hyvin pelittää... Jontet43 kirjoitti:
Prosessorien ja muistien tehot kasvaa lähemmäs 100% vuodessa hintojen samalla laskiessa. Tälläisessä tilanteessa tietokoneen optimi elinikä on sangen lyhyt. Voi olla alle vuodenkin..."Läppäriä ei kannata pitää kuin 1-2v elikkä sen takia kannattaa ostaa halpa."
Ja minkähän takia?
"Akut ja kaikki kuluu jne... lisäksi näyttöön tulee naarmuja...uutta kehiin..."
Ei näyttöön tule naarmuja kun sitä puhdistaa asiallisesti mikrokuituliinalla eikä millään hiekkapaperilla. Akut ovat kuluvia osia mutta kestävät vähintään 300 latausta. Kovassakin käytössä, eli vaikka liikkuvassa työkäytössä kestäisi ainakin puolitoista vuotta. Tarvikeakkuja saa muutamalla kympillä.
"Prosessorien ja muistien tehot kasvaa lähemmäs 100% vuodessa hintojen samalla laskiessa."
Muistien hakuajat ei ole kasvaneet oikeastaan yhtään vuoden 2002 jälkeen, vai milloin ne DDR-400:t tuli.. Katsos kun valonnopeutta kuparijohtimessa ei ole onnistuttu kasvattamaan.
Prosessoreiden sarjallinen nopeus taas on kasvanut viimeisen 3v aikana 13%. Johtuu siitä kun kellotaajuuksia ei saa järkevästi lisättyä.
Tietokoneiden hinnat kyllä on laskeneet, mutta tehoa tulee lähinnä ytimiä lisäämällä mitä ohjelmat ei läheskään aina osaa hyödyntää joten tehokkaamman prossun edut saa vasta moniajossa. Muistin siirtonopeus on kyllä kasvanut mutta siitäkään ei ole hyötyä esimerkiksi peleissä kun data ei ole muistissa lineaarisesti. Kuvan- ja äänenkäsittelyssä sitten on tapahtunut hieman parannusta.
Jo se, että puhut jostain tietokoneen tehoista kertoo jo sen että et tiedä tietokoneista yhtään mitään. Sitä tehoa kun ei ole hardwaressa tullut lisää paljoakaan vuosikausiin mutta ohjelmistoja vaihtamalla parempiin voi saada sitten 1000x parannuksia suorituskykyyn. Yleensäkin suorituskyvyn parantuminen toimii logaritmisesti. Sitten kun hommat käy 10x tehokkaammin, siitä on jotain selvää hyötyä.
Optimaalista on ostaa tietokone jolla kokonaiskustannukset jää mahdollisimman pieniksi käyttötuntia kohden niin, että tietokone hoitaa tehtävänsä. Kokonaiskustannuksiin tulee myös uuden tietokoneen käyttöönottovaivat ja vanhan hävittäminen, matkakulut, ajan hukka kun tietokonetta ei ole käytettävissä ja jne. 1.5v välein koneen koneen ostaminen on tavattoman kallista touhua. Tässähän tulee esimerkiksi 6v aikana hurjat rahan menot.Jontet43 kirjoitti:
Prosessorien ja muistien tehot kasvaa lähemmäs 100% vuodessa hintojen samalla laskiessa. Tälläisessä tilanteessa tietokoneen optimi elinikä on sangen lyhyt. Voi olla alle vuodenkin...Mun läppäri (15" MacBook Pro, 2,4 GHz Core 2 Duo) täyttää kesällä 2 vuotta. Se on yhtä pientä pohjan naarmua lukuun ottamatta virheetön ja yhä tehokkaampi kuin useimmat kaupassa uusina myytävät. Jos myisin sen, saisin siitä noin 1000 €, mutta mitäpä syytä mulla olisi myydä?
- tiedoksesi...
Jontet43 kirjoitti:
IBM kylläkin eikä Lenovo. Noita ei enää saa mistään...Nykyään Kiinalainen. Mulla on yksi IBM:n Thinkpad. Ihan hyvä kone, mutten silti heittele sitä lattialle.
Itse viimeaikoina ostellut halpiskoneita ja hyvin pelittää...Kun Lenovo osti IBM:n kannettavatuotannon, ainoa asia mikä vaihtui oli logo koneen kannessa. Itseasiassa vielä noin pari vuotta tuon kaupan jälkeen koneisiin painettiin edelleen IBM, että juuri sinun kaltaiset ymmärtäisi, että kyseessä on täysin sama kone.
Uusimpia T-sarjalaisia on kritisoitu siitä ettei näppäimistö ole enään niin hyvä kuin aikoinaan, mutta muuten edelleen ihan yhtä kovaa laatua kuin IBM:n aikaan. Ja ihan sun tiedoksi, niin nykyään kaikki läppärit tehdään Kiinassa tai Taiwanissa. - :)):)):))
puhu puppua! kirjoitti:
Itsellä täyspäiväisessä käytössä tälläkin hetkellä n. 5,5v vanha IBM ThinkPad T40 ja voittaa edelleen mennen tullen tämän päivän halpiskoneet ergonomiassa, akkukestossa ja hiljaisuudessa. Prosessorikin jaksaa edelleen aivan hyvin pyörittää esim. Photaria, nettiselainta ja Winampia rinnakkain Windows XP käytössä, että kyllä sulla surkeet koneet on ollu, jos et 1,5v pidempään niillä pärjää!
Kaikkein typerintä on ostaa joku 500-700€ marketti halpiskone, joka on jo valmiiksi alitehoinen ja sen jälleenmyyntiarvo parin vuoden päästä on korkeintaan 100€, jos edes ikinä kestää sitä 2 vuotta. Siinä voit laskea maksavasi huonon tietokoneen "käyttöoikeudesta" 200-300€ / vuodessa.
Kun maksaa reilun tonnin, niin saa esimerkiksi uuden Lenovon T500:n, jolla pärjää aivan satavarmasti vielä seuraavat 5 vuotta ja sen jälkeenkin saa myydessä vähintäänkin tuon saman 100€. Voin kertoa, että käyttökokemus on samana aikana huomattavasti mielyttävämpi kuin jollain halpis masiinalla, joka nitisee, natisee, puhisee ja kuumenee.Todella hyvä kone on! Itsellänikin toimii hyvin, kun on hieman tuolta paremmasta päästä tämä kone...
- :)):)):))
:)):)):)) kirjoitti:
Todella hyvä kone on! Itsellänikin toimii hyvin, kun on hieman tuolta paremmasta päästä tämä kone...
Vaikka en kyllä paljoa tiedä vielä. Kesästä vasta ollut tämä kone, mutta oli kiva kuitenkin, että joku ihminen on puhunut samasta koneesta, että toimii mainiosti vielä 5,5 vanhanakin.
- Se on ihana!!!
Toi fujitsu näyttää hyvältä ja kuulostaa!!! Mun kamulla on fujitsu amilo ja se toimiibkun unelma meillä kotona on semmonen romu acer aspire ja mun kamun tietsikassa sims2 toimii kun unelma!! ja sitten noiden yhtien riitaan halvoista tietokoneista joillakin ei oo varaa ostaa hirmu kallista tietokonetta ja sen takia turvaudutaan halpoihin [varsinkin opiskelijat)ja sitten kun pästään kunnon töihin on enemmän rahaa ja voidaan ostaa parempi tietokone!!! esim. haluaisin toki semmosen hienon appele mcboocin mut ei oo varaa....
"Toi fujitsu näyttää hyvältä ja kuulostaa!!! Mun kamulla on fujitsu amilo ja se toimiibkun unelma meillä kotona on semmonen romu acer aspire ja mun kamun tietsikassa sims2 toimii kun unelma!!"
Kauniit kuoret vääristävät. Fujitsut ovat usein ongelmallisia ohjelmistojen kanssa. Käyttöjärjestelmää päivitettäessä tai vaihtaessa voi tulla ikävä yllätys ettei onnistu vaan homma kosahtaa yhtenesopivuusongelmiin. Hyvänä puolena Fujitsuissa on se, että ovat halvasta hinnasta huolimatta hiljaisia.
"esim. haluaisin toki semmosen hienon appele mcboocin mut ei oo varaa...."
Luultavasti et haluaisi, sillä Sims 2 on tehty Windows -merkkisille käyttöjärjestelmille ja joutuisit ostamaan erikseen Windowsin tähän. Asus N51VG on paras mitä alle 1000€:lla saa viihdekäyttöön. Eikä ole edes ruma: http://www.gnt.fi/tuotekuvat/asus_N51VG.JPG- vaihtoehtona
M-Kar kirjoitti:
"Toi fujitsu näyttää hyvältä ja kuulostaa!!! Mun kamulla on fujitsu amilo ja se toimiibkun unelma meillä kotona on semmonen romu acer aspire ja mun kamun tietsikassa sims2 toimii kun unelma!!"
Kauniit kuoret vääristävät. Fujitsut ovat usein ongelmallisia ohjelmistojen kanssa. Käyttöjärjestelmää päivitettäessä tai vaihtaessa voi tulla ikävä yllätys ettei onnistu vaan homma kosahtaa yhtenesopivuusongelmiin. Hyvänä puolena Fujitsuissa on se, että ovat halvasta hinnasta huolimatta hiljaisia.
Luultavasti et haluaisi, sillä Sims 2 on tehty Windows -merkkisille käyttöjärjestelmille ja joutuisit ostamaan erikseen Windowsin tähän. Asus N51VG on paras mitä alle 1000€:lla saa viihdekäyttöön. Eikä ole edes ruma: http://www.gnt.fi/tuotekuvat/asus_N51VG.JPGhttp://www.expertkauppa.fi/gw/tras/tuote/?ShopItemID=2843&log_type=scene&log_name=default&prw_session=8d3cfc327af06645541dea95e6880825 olisi halvempi.
- ............
M-Kar kirjoitti:
Luultavasti et haluaisi, sillä Sims 2 on tehty Windows -merkkisille käyttöjärjestelmille ja joutuisit ostamaan erikseen Windowsin tähän. Asus N51VG on paras mitä alle 1000€:lla saa viihdekäyttöön. Eikä ole edes ruma: http://www.gnt.fi/tuotekuvat/asus_N51VG.JPG"Fujitsut ovat usein ongelmallisia ohjelmistojen kanssa." Ei pidä ollenkaan paikkaansa. vista malliin uppoaa XP, XP malliin putoo vista. Linux tietenkin menee kaikkiin. Fujitsuissa on ihan samaa kamaa sisällä kun muissakin läppäreissä: ATI, Nvidia, realtek, Atheros, Intel, AMD. Ajurit löytyy varmasti kaikkiin käyttöjärjestelmiin - ellei ole sitten kyse jostain ihan uudesta komponentista. "Hyvänä puolena Fujitsuissa on se, että ovat halvasta hinnasta huolimatta hiljaisia. " Bulshit, ihan kamalia puhaltimia enimmäkseen jos kyse ei ole ihan perusmallista jollain intel näytönohjaimella jonka suorituskykvystä ei viitsi edes puhua. Koskee suunnilleen kaikkia valmistajia.. Viihdekäyttöön ja matkakäyttöönkin ihan loistovalinta on fujitsu Amilo SA3650 graphic booster, sillä pyörii uudetkin pelit, eikä maksa kuin 900.
- Holartyuio
"Mun läppäri (15" MacBook Pro, 2,4 GHz Core 2 Duo) täyttää kesällä 2 vuotta. Se on yhtä pientä pohjan naarmua lukuun ottamatta virheetön ja yhä tehokkaampi kuin useimmat kaupassa uusina myytävät. Jos myisin sen, saisin siitä noin 1000 €, mutta mitäpä syytä mulla olisi myydä? "
Oot ymmärtäny väärin Macbook ei ole pc se on leikkuulauta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912650On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522597Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732559Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742453Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl421966Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu601917Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1341831Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve281363Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko291343Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181194