bodypump

iceblond_78

Moi kaikki bodypumppaajat, niin miehet kuin naisetkin! Olisi kiva kuulla että millaisilla kg määrillä treenaatte pumpissa ja miten kauan ootte harrastanut lajia? :)

67

11108

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

      henkilökohtaisia ja niitä voi ja pitääkin vaihdella. tässä omat painoni/pää jos se asiaa auttaa :) 1. 3,5kg 2. 5-10kg (fiiliksen mukaan) 3. 5kg 4. 5-8,5kg 5. riippuu kappaleesta ja tekniikasta, tangolla 3,5-5kg, irtopainona 5kg 6. 2,5-3,5kg 7. 0-5kg 8. taas riippuu... tangolla 2,5-3,5kg, irtona 2,5kg 9. 5kg (jos tarvitaan) nainen, 39v, 69kg.

    • BodyPumper

      Tässä omat painoni, tangon molemmat päät yhteensä: Lämmittely: 9kg Kyykyt: 30-32kg Rinta: 12 kg Selkä: 12-17kg riippuu sarjasta Ojentaja: 7-10kg riippuu sarjasta, irtopainona 5kg kiekko Hauis: 7-10kg, riippuu sarjasta, mutta BodyPump 69 haukkarisarja menee 10kg:llä. Askelkyykyt: 15-17kg Hartiat: 7-10kg tankoon (riippuu sarjasta), 3kg käsipainot Vatsat: 5kg kiekko rinnan päällä Olen harrastanut BodyPumppia n. 3,5 vuotta. Olen nainen ja kohta 27-vuotias.

      • iceblond_78

        Laitampas myös minäkin tässä välissä omat kg määrät. Eli tangossa siis yhteensä: Lämmittely: 10kg Kyykyt: 30-35kg Rinta: 12-15kg Selkä: 17,5-20kg Ojentaja: 12kg, irtopainona 5kg kiekko Hauis: 12-12,5kg Askelkyykyt: 20kg Olkapäät: 12kg, 4 tai 5kg:n käsipainot Vatsat: 5kg:n kiekon kanssa Pumppia olen nyt harrastanut 2v ja lisäksi treenaan muutenkin salilla. Eikun vaan kertokaa lisää! Ja miehiltä olis kiva myös saada kommenttia!


      • punp
        iceblond_78 kirjoitti:

        Laitampas myös minäkin tässä välissä omat kg määrät. Eli tangossa siis yhteensä: Lämmittely: 10kg Kyykyt: 30-35kg Rinta: 12-15kg Selkä: 17,5-20kg Ojentaja: 12kg, irtopainona 5kg kiekko Hauis: 12-12,5kg Askelkyykyt: 20kg Olkapäät: 12kg, 4 tai 5kg:n käsipainot Vatsat: 5kg:n kiekon kanssa Pumppia olen nyt harrastanut 2v ja lisäksi treenaan muutenkin salilla. Eikun vaan kertokaa lisää! Ja miehiltä olis kiva myös saada kommenttia!

        Itse lopetin pitkään kestäneen kilpafitnessharrastuksen noin 7 vuotta takaperin. Mulle kunnon ylläpito ja lihomisen estäminen olivat ongelma. Muutaman vuoden kävin salilla ja lenkillä, mutta kaipasin jotain motivoivampaa. Nykyään käyn spinningissä ja pumpissa ja muissakin Les Mills -jumpissa. Painoa on toki aktiiviajoista tullut lisää (n. 15kg), mutta kroppa on edelleen timmi ja vaatekoko 38. Sitten ne pump-painot (siis per pääty): Lämpö 5kg Kyykyt 15kg Rinta 10kg Selkä 12,5kg Ojentaja 6kg Haukka 5kg Askelkyykky 12,5kg Olkapäät 5kg (tai 4kg käsipaino) Lihasmassaa ei tule lisää, mutta olemassa oleva ei katoa ja pysyy kiinteänä. Se onkin juuri minun tavoitteeni. Nainen 170cm 70kg


      • odotin b-c
        punp kirjoitti:

        Itse lopetin pitkään kestäneen kilpafitnessharrastuksen noin 7 vuotta takaperin. Mulle kunnon ylläpito ja lihomisen estäminen olivat ongelma. Muutaman vuoden kävin salilla ja lenkillä, mutta kaipasin jotain motivoivampaa. Nykyään käyn spinningissä ja pumpissa ja muissakin Les Mills -jumpissa. Painoa on toki aktiiviajoista tullut lisää (n. 15kg), mutta kroppa on edelleen timmi ja vaatekoko 38. Sitten ne pump-painot (siis per pääty): Lämpö 5kg Kyykyt 15kg Rinta 10kg Selkä 12,5kg Ojentaja 6kg Haukka 5kg Askelkyykky 12,5kg Olkapäät 5kg (tai 4kg käsipaino) Lihasmassaa ei tule lisää, mutta olemassa oleva ei katoa ja pysyy kiinteänä. Se onkin juuri minun tavoitteeni. Nainen 170cm 70kg

        onkohan naiselliset rinnatkaa kun noin massaa ja timmi


    • S-pring

      Olen harrastanut bodypumppia reilut kolme kuukautta vasta, pari kertaa viikossa. Lämmittely: 3,5 3,5 Kyykyt:7,5 7,5 Rinta: 5 5 Selkä: 6 6 Ojentajat: 3,5 3,5 Hauikset: 3,5 3,5 Askelkyykky: 5 5 Olkapäät: 3,5 3,5 ja käsipainot 3kg Vatsat: tarvittaessa 5kg kiekko

      • Bodybuilding_M

        Mitäs kommenttia sitä voisi antaa? Bodypump kehittää lähinnä lihaskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä pitkine sarjoineen. Parempaa tulosta saisi fiksulla saliohjelmalla 8-12 toistoa raskailla painoilla koko ajan ylöspäin pyrkien. Lihas on se mikä muokkaa kroppaa. Tuommoissa ylipitkillä sarjoilla ei lihasmassaa saada. Mutta jos haluaa pysyä laihana, niin mikäs siinä. Lihakset kehittyvät kun annettaan uutta ärsykettä, eli seuraavassa treenissä aina lisää painoa ja/tai lisää toistoja!!


      • iceblond_78
        Bodybuilding_M kirjoitti:

        Mitäs kommenttia sitä voisi antaa? Bodypump kehittää lähinnä lihaskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä pitkine sarjoineen. Parempaa tulosta saisi fiksulla saliohjelmalla 8-12 toistoa raskailla painoilla koko ajan ylöspäin pyrkien. Lihas on se mikä muokkaa kroppaa. Tuommoissa ylipitkillä sarjoilla ei lihasmassaa saada. Mutta jos haluaa pysyä laihana, niin mikäs siinä. Lihakset kehittyvät kun annettaan uutta ärsykettä, eli seuraavassa treenissä aina lisää painoa ja/tai lisää toistoja!!

        Nyt täytyy kyllä mun todeta että itselläni tuo pumppi on kasvattanut lihaksen kokoa. Reidet, hauikset ja ojentaja on kummasti kasvaneet ja lihakset alkavat jo erottua kauniisti. Ja tiedän tasan tarkkaan että nuo tulokset on tulleet bodypump treenauksella. Mutta näin siis minulla! Ja näin naisena en edes haluakkaan mitään miehisiä lihasmuotoja. :)


      • S-pring
        Bodybuilding_M kirjoitti:

        Mitäs kommenttia sitä voisi antaa? Bodypump kehittää lähinnä lihaskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä pitkine sarjoineen. Parempaa tulosta saisi fiksulla saliohjelmalla 8-12 toistoa raskailla painoilla koko ajan ylöspäin pyrkien. Lihas on se mikä muokkaa kroppaa. Tuommoissa ylipitkillä sarjoilla ei lihasmassaa saada. Mutta jos haluaa pysyä laihana, niin mikäs siinä. Lihakset kehittyvät kun annettaan uutta ärsykettä, eli seuraavassa treenissä aina lisää painoa ja/tai lisää toistoja!!

        Bodybuilding_M: Lähdet nyt olettamuksesta, että kaikki käyvät bodypumpissa kasvattamassa lihasta. Tämä ei kuitenkaan ainakaan itselläni ole se tavoite. Ei myöskään laihaksi tuleminen tai lihana pysyminen. Toki lisäilen painoja säännöllisesti, mutten edes kuvittele, että saisin treenattua voimaa tai lisää lihasta. Tärkeintä on ylipäänsä kuntoilla itselleni mieleisellä tavalla, eikä lihaskestävyyden kasvaminenkaan ole toki pahitteeksi. Harrastan lisäksi juoksemista, ja ainakin kuvittelen, että bodypump voisi tukea tätä harrastusta. Jos olen väärässä, so what. Ainakin tulee liikuttua säännöllisesti.


      • Bodybuilding_M
        S-pring kirjoitti:

        Bodybuilding_M: Lähdet nyt olettamuksesta, että kaikki käyvät bodypumpissa kasvattamassa lihasta. Tämä ei kuitenkaan ainakaan itselläni ole se tavoite. Ei myöskään laihaksi tuleminen tai lihana pysyminen. Toki lisäilen painoja säännöllisesti, mutten edes kuvittele, että saisin treenattua voimaa tai lisää lihasta. Tärkeintä on ylipäänsä kuntoilla itselleni mieleisellä tavalla, eikä lihaskestävyyden kasvaminenkaan ole toki pahitteeksi. Harrastan lisäksi juoksemista, ja ainakin kuvittelen, että bodypump voisi tukea tätä harrastusta. Jos olen väärässä, so what. Ainakin tulee liikuttua säännöllisesti.

        Siitä kannattaisi lähteä, että saisi vähän lihasta ympäri kroppaa. Kroppa muuttuu heti urheilullisempaan suuntaan kun peppu pyöristyy, reisistä tulee muodokkaammat, rintoihin lihasta -> rinnat näyttävät kiinteämmiltä riipputissien sijasta yms. Toki tämäkin vie aikaa. Aloittelija voi toki saada ylipitkilläkin sarjoilla pientä kehitystä, varsinkin jos omaa "täydelliset" geenit tähän touhuun, mutta jatkossa kehitys tulee olemaan todella hidasta, varsinkaan jos ei pyri nostamaan sarjapainoja edes bodypumpissa. Kannattaa pyrkiä siihen, että tekee vaikka aina enemmän toistoja tai pienin mahdollinen korotus painoihin aina. Muuten kehitys tyssää siihen, eikä ulkomuoto muutu koskaan, lihakset tottuvat todella nopeasti samaan rasitukseen eikä tällöin ole tarve muuttua. Lihaksikkaaksi ei kyllä salitreenilläkään pääse nopeasti. 1-2kg vuodessa lihasta, tämä siis maksimi tahti naisilla ei lääkeapuja käyttävällä, tuokin tahti hidastuu. Ja se, että kroppa kiristyy usein, eli rasvaa alkaa palamaan oikeista paikoista, erottuvat lihakset paremmin ja se illuusio voi hämätä että lihasta on tullut roppakaupalla lisää, näin ei toki ole. Moni jää semmoiseen laiha-läski kondikseen, tuohon oikea lääke on salitreeni oikea ravinto. On vaan mahdotonta saada pyöreää peppua ja muodokkaita reisiä jauhamalla samalla painolla jotain kevyitä 20-30toiston sarjoja. Toki uskossa on hyvä olla. ;) Kyllä nyt moni pettyy. Yritän tässä vain sanoa, että moni treenaa salilla turhaan 15-20toiston sarjoilla, kun saisi parempaa kehitystä ja sitä fitness/sport lookkia tekemällä vähän raskaammilla painoilla n.8-10 toistoa ja katsomalla vähän edes mitä syö. Alussa on toki ok tehdä pidempää sarjaa että oppii tekniikat kunnolla. Pidemmisssä sarjoissa voi alkaa vaan tekniikka hajoilemaan, moni jenkkiguru suositteleekin tämän takia lyhyempiä sarjoja alussakin. Bodypumpissa taasen pitkät sarjat kuuluvat tuohon juttuun. Mutta mikäs siinä jos siitä tykkää. Pääasia, että jotain harrastelee ja pitää itsensä kunnossa. Jos vaan on samalla salille mahdollisuus mennä niin kannattaa kyllä kokeilla salitreeniäkin vähän lyhkäsimmillä toistoilla ja isommilla painoilla, samoja liikkeitä kuin bodypumpissa: Jalkakyykkyä, kulmasoutua, pystypunnerrusta yms. Moni nainen on jäänyt koukkuun. Ei tarvitse pelätä isoja lihaksia ja leveitä olkapäitä tms mitä kauhukuvia kukin nyt näkeekään. ;) Tästä löyty muutama hyvä kuva naisesta, miten salitreeni muokkaa kroppaa vertaa entiseen tilanteeseen, jossa käydään jumpissa ja eikä syödä niin fiksusti. Kurkatkaa! Tässä näette mitä parin vuoden kova salitreeni voisi saada aikaan dietin jälkeen! Ennen ja jälkeen kuvat. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1157356&postcount=10 Jos kiinnostuit, niin sama nainen kuvissa Personal Trainer jakaa pari vinkkiä tuossa: http://fast.emedia.fi/index.php?mid=502&a=show&id=295 Personal Trainer palvelua, ravinto-ohjelmia yms. tarjoaa hän http://www.fitnessflow.fi/ Eikä kyseinen nainen ole vieläkään lihaksikas vaikka on treenannut salilla tosissaan viitisen vuotta. Monilla on vaan kauheat luulot ja pelot. Näistä pitää päästä eroon, on mahdollista saavuttaa paljon parempia tuloksia tekemällä asiat toisin.


      • varmasti
        Bodybuilding_M kirjoitti:

        Siitä kannattaisi lähteä, että saisi vähän lihasta ympäri kroppaa. Kroppa muuttuu heti urheilullisempaan suuntaan kun peppu pyöristyy, reisistä tulee muodokkaammat, rintoihin lihasta -> rinnat näyttävät kiinteämmiltä riipputissien sijasta yms. Toki tämäkin vie aikaa. Aloittelija voi toki saada ylipitkilläkin sarjoilla pientä kehitystä, varsinkin jos omaa "täydelliset" geenit tähän touhuun, mutta jatkossa kehitys tulee olemaan todella hidasta, varsinkaan jos ei pyri nostamaan sarjapainoja edes bodypumpissa. Kannattaa pyrkiä siihen, että tekee vaikka aina enemmän toistoja tai pienin mahdollinen korotus painoihin aina. Muuten kehitys tyssää siihen, eikä ulkomuoto muutu koskaan, lihakset tottuvat todella nopeasti samaan rasitukseen eikä tällöin ole tarve muuttua. Lihaksikkaaksi ei kyllä salitreenilläkään pääse nopeasti. 1-2kg vuodessa lihasta, tämä siis maksimi tahti naisilla ei lääkeapuja käyttävällä, tuokin tahti hidastuu. Ja se, että kroppa kiristyy usein, eli rasvaa alkaa palamaan oikeista paikoista, erottuvat lihakset paremmin ja se illuusio voi hämätä että lihasta on tullut roppakaupalla lisää, näin ei toki ole. Moni jää semmoiseen laiha-läski kondikseen, tuohon oikea lääke on salitreeni oikea ravinto. On vaan mahdotonta saada pyöreää peppua ja muodokkaita reisiä jauhamalla samalla painolla jotain kevyitä 20-30toiston sarjoja. Toki uskossa on hyvä olla. ;) Kyllä nyt moni pettyy. Yritän tässä vain sanoa, että moni treenaa salilla turhaan 15-20toiston sarjoilla, kun saisi parempaa kehitystä ja sitä fitness/sport lookkia tekemällä vähän raskaammilla painoilla n.8-10 toistoa ja katsomalla vähän edes mitä syö. Alussa on toki ok tehdä pidempää sarjaa että oppii tekniikat kunnolla. Pidemmisssä sarjoissa voi alkaa vaan tekniikka hajoilemaan, moni jenkkiguru suositteleekin tämän takia lyhyempiä sarjoja alussakin. Bodypumpissa taasen pitkät sarjat kuuluvat tuohon juttuun. Mutta mikäs siinä jos siitä tykkää. Pääasia, että jotain harrastelee ja pitää itsensä kunnossa. Jos vaan on samalla salille mahdollisuus mennä niin kannattaa kyllä kokeilla salitreeniäkin vähän lyhkäsimmillä toistoilla ja isommilla painoilla, samoja liikkeitä kuin bodypumpissa: Jalkakyykkyä, kulmasoutua, pystypunnerrusta yms. Moni nainen on jäänyt koukkuun. Ei tarvitse pelätä isoja lihaksia ja leveitä olkapäitä tms mitä kauhukuvia kukin nyt näkeekään. ;) Tästä löyty muutama hyvä kuva naisesta, miten salitreeni muokkaa kroppaa vertaa entiseen tilanteeseen, jossa käydään jumpissa ja eikä syödä niin fiksusti. Kurkatkaa! Tässä näette mitä parin vuoden kova salitreeni voisi saada aikaan dietin jälkeen! Ennen ja jälkeen kuvat. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1157356&postcount=10 Jos kiinnostuit, niin sama nainen kuvissa Personal Trainer jakaa pari vinkkiä tuossa: http://fast.emedia.fi/index.php?mid=502&a=show&id=295 Personal Trainer palvelua, ravinto-ohjelmia yms. tarjoaa hän http://www.fitnessflow.fi/ Eikä kyseinen nainen ole vieläkään lihaksikas vaikka on treenannut salilla tosissaan viitisen vuotta. Monilla on vaan kauheat luulot ja pelot. Näistä pitää päästä eroon, on mahdollista saavuttaa paljon parempia tuloksia tekemällä asiat toisin.

        ihan oikeassa tuosta kehityksestä, ainakin osalta. Mutta muista, että BP on ryhmäliikuntaa ja osalle porukasta se on se tärkein osa liikuntaa. Salilla treenailet yksinäsi ja ainakin itselläni se tekeminen jää helposti puolitiehen kun ei ole sitä personal traineria huutamassa lisää :) BP tunnilla se traineri on siellä edessä, ei oikein kehtaa olla tekemättä. Ja noista toistoista sen verran, että huvikseni laskeskelin nykyisestä ohjelmasta, että esimerkiksi kyykkyjä tehdään hiukan vajaa 100 eri tahtiin noin 5 minuutin sisään. Hiki virtaa ja ihan takuulla rasva palaa! Siitä lihasten kasvusta. Jos tavikselta palaa rasvaa pitkien aerobisten sarjojen myötä ja sitä lihastakin pikkiriikkisen tulee lisää -> alkaa liikunta tuottamaan tulosta, ja tämähän on monen taviksen tavoitekin. Kaikki eivät tee asiasta niin suurta vaan koittavat pitää treenin ns vähimmäistasolla ja ovat hyvinkin tyytyväisiä kun huomaavat, että olkapäät ovat pyöristyneet ja reidestä on sivulaukkuja hävinnyt :) tähän sopisi vanha sanonta, että antaa kaikkien kukkien kukkia, eiks jee!


      • S-pring
        Bodybuilding_M kirjoitti:

        Siitä kannattaisi lähteä, että saisi vähän lihasta ympäri kroppaa. Kroppa muuttuu heti urheilullisempaan suuntaan kun peppu pyöristyy, reisistä tulee muodokkaammat, rintoihin lihasta -> rinnat näyttävät kiinteämmiltä riipputissien sijasta yms. Toki tämäkin vie aikaa. Aloittelija voi toki saada ylipitkilläkin sarjoilla pientä kehitystä, varsinkin jos omaa "täydelliset" geenit tähän touhuun, mutta jatkossa kehitys tulee olemaan todella hidasta, varsinkaan jos ei pyri nostamaan sarjapainoja edes bodypumpissa. Kannattaa pyrkiä siihen, että tekee vaikka aina enemmän toistoja tai pienin mahdollinen korotus painoihin aina. Muuten kehitys tyssää siihen, eikä ulkomuoto muutu koskaan, lihakset tottuvat todella nopeasti samaan rasitukseen eikä tällöin ole tarve muuttua. Lihaksikkaaksi ei kyllä salitreenilläkään pääse nopeasti. 1-2kg vuodessa lihasta, tämä siis maksimi tahti naisilla ei lääkeapuja käyttävällä, tuokin tahti hidastuu. Ja se, että kroppa kiristyy usein, eli rasvaa alkaa palamaan oikeista paikoista, erottuvat lihakset paremmin ja se illuusio voi hämätä että lihasta on tullut roppakaupalla lisää, näin ei toki ole. Moni jää semmoiseen laiha-läski kondikseen, tuohon oikea lääke on salitreeni oikea ravinto. On vaan mahdotonta saada pyöreää peppua ja muodokkaita reisiä jauhamalla samalla painolla jotain kevyitä 20-30toiston sarjoja. Toki uskossa on hyvä olla. ;) Kyllä nyt moni pettyy. Yritän tässä vain sanoa, että moni treenaa salilla turhaan 15-20toiston sarjoilla, kun saisi parempaa kehitystä ja sitä fitness/sport lookkia tekemällä vähän raskaammilla painoilla n.8-10 toistoa ja katsomalla vähän edes mitä syö. Alussa on toki ok tehdä pidempää sarjaa että oppii tekniikat kunnolla. Pidemmisssä sarjoissa voi alkaa vaan tekniikka hajoilemaan, moni jenkkiguru suositteleekin tämän takia lyhyempiä sarjoja alussakin. Bodypumpissa taasen pitkät sarjat kuuluvat tuohon juttuun. Mutta mikäs siinä jos siitä tykkää. Pääasia, että jotain harrastelee ja pitää itsensä kunnossa. Jos vaan on samalla salille mahdollisuus mennä niin kannattaa kyllä kokeilla salitreeniäkin vähän lyhkäsimmillä toistoilla ja isommilla painoilla, samoja liikkeitä kuin bodypumpissa: Jalkakyykkyä, kulmasoutua, pystypunnerrusta yms. Moni nainen on jäänyt koukkuun. Ei tarvitse pelätä isoja lihaksia ja leveitä olkapäitä tms mitä kauhukuvia kukin nyt näkeekään. ;) Tästä löyty muutama hyvä kuva naisesta, miten salitreeni muokkaa kroppaa vertaa entiseen tilanteeseen, jossa käydään jumpissa ja eikä syödä niin fiksusti. Kurkatkaa! Tässä näette mitä parin vuoden kova salitreeni voisi saada aikaan dietin jälkeen! Ennen ja jälkeen kuvat. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1157356&postcount=10 Jos kiinnostuit, niin sama nainen kuvissa Personal Trainer jakaa pari vinkkiä tuossa: http://fast.emedia.fi/index.php?mid=502&a=show&id=295 Personal Trainer palvelua, ravinto-ohjelmia yms. tarjoaa hän http://www.fitnessflow.fi/ Eikä kyseinen nainen ole vieläkään lihaksikas vaikka on treenannut salilla tosissaan viitisen vuotta. Monilla on vaan kauheat luulot ja pelot. Näistä pitää päästä eroon, on mahdollista saavuttaa paljon parempia tuloksia tekemällä asiat toisin.

        Bodybuilding_M: Kaikki, mitä sanot on kyllä totta, mutta... Itse en liiku ulkonäköni vaan terveyteni takia. En tavoittele urheilullisen _näköistä_ vartaloa vaan minulle pääasia on voida hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin.


      • Toinen pumppaaja
        S-pring kirjoitti:

        Bodybuilding_M: Kaikki, mitä sanot on kyllä totta, mutta... Itse en liiku ulkonäköni vaan terveyteni takia. En tavoittele urheilullisen _näköistä_ vartaloa vaan minulle pääasia on voida hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin.

        Olen käynyt vuosia pumpissa, noin 1-3 kertaa viikossa. Ilmoitan painot per pääty. 1. 3.5kg 2. 6 kg 3. 6 kg 4. 6kg 5. 5kg 6. 3.5 kg 7. 0-3.5 kg 8. 3.5 kg ja 3kg:n puntit Tuo linkin vartalo oli kyllä mahtavan näköinen (rusketusta lukuunottamatta). Salilla vain on tylsää ja jotenkin en saa sitä tehokkaaksi. Pitäisi olla kai hyvä ohjelma..


      • porrilla
        iceblond_78 kirjoitti:

        Nyt täytyy kyllä mun todeta että itselläni tuo pumppi on kasvattanut lihaksen kokoa. Reidet, hauikset ja ojentaja on kummasti kasvaneet ja lihakset alkavat jo erottua kauniisti. Ja tiedän tasan tarkkaan että nuo tulokset on tulleet bodypump treenauksella. Mutta näin siis minulla! Ja näin naisena en edes haluakkaan mitään miehisiä lihasmuotoja. :)

        Samoin on täällä käynyt! Omasta mielikuvituksesta ei voi olla kyse, koska jatkuvasti kuulen muiltakin että lihaksia löytyy. Mä oon käyny pumpissa noin kaks vuotta (n. 1-2 krt vko), enkä tee edes kovin isoilla painoilla noita sarjoja. Sanoit ihan oikein että lihakset erottuu kauniisti, harva nainen haluaakaan näyttää mieheltä eli toi riittää mulle mainiosti. Tosin käyn combatissakin joka takuulla muokkaa ainakin käsivarren lihaksia. Taitaa olla geeneilläkin merkitystä, koska mitään erityistä ruokavaliota mulle ei ole käytössä.


      • kuntoilija-tytsy
        Bodybuilding_M kirjoitti:

        Mitäs kommenttia sitä voisi antaa? Bodypump kehittää lähinnä lihaskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä pitkine sarjoineen. Parempaa tulosta saisi fiksulla saliohjelmalla 8-12 toistoa raskailla painoilla koko ajan ylöspäin pyrkien. Lihas on se mikä muokkaa kroppaa. Tuommoissa ylipitkillä sarjoilla ei lihasmassaa saada. Mutta jos haluaa pysyä laihana, niin mikäs siinä. Lihakset kehittyvät kun annettaan uutta ärsykettä, eli seuraavassa treenissä aina lisää painoa ja/tai lisää toistoja!!

        harrastin aiemmin kuntosaliharjoittelua raskailla painoilla ja totisesti tuli kroppaan muutoksia nopeaan! nykyään olen tykästynyt bodypumppiin,spinningiin ja kahvakuulaan(ohjatut tunnit) ja myös kuntosali kiinnostaisi mutta aika ei tahdo riittää kaikkeen kun pitää huolehtia myös lepopäivistä..kuntosalilla oli, ainakin omaan "päärynä-kroppaan"dramaattisimpia muutoksia.muilla ei niin huomattavia. salillakäynti on nyt vähentynyt. tykkään molemmista eli joku valinta olis tehtävä.. tai vaihdettava kausittain lajeja.


      • kuntoilija-tytsy
        Bodybuilding_M kirjoitti:

        Siitä kannattaisi lähteä, että saisi vähän lihasta ympäri kroppaa. Kroppa muuttuu heti urheilullisempaan suuntaan kun peppu pyöristyy, reisistä tulee muodokkaammat, rintoihin lihasta -> rinnat näyttävät kiinteämmiltä riipputissien sijasta yms. Toki tämäkin vie aikaa. Aloittelija voi toki saada ylipitkilläkin sarjoilla pientä kehitystä, varsinkin jos omaa "täydelliset" geenit tähän touhuun, mutta jatkossa kehitys tulee olemaan todella hidasta, varsinkaan jos ei pyri nostamaan sarjapainoja edes bodypumpissa. Kannattaa pyrkiä siihen, että tekee vaikka aina enemmän toistoja tai pienin mahdollinen korotus painoihin aina. Muuten kehitys tyssää siihen, eikä ulkomuoto muutu koskaan, lihakset tottuvat todella nopeasti samaan rasitukseen eikä tällöin ole tarve muuttua. Lihaksikkaaksi ei kyllä salitreenilläkään pääse nopeasti. 1-2kg vuodessa lihasta, tämä siis maksimi tahti naisilla ei lääkeapuja käyttävällä, tuokin tahti hidastuu. Ja se, että kroppa kiristyy usein, eli rasvaa alkaa palamaan oikeista paikoista, erottuvat lihakset paremmin ja se illuusio voi hämätä että lihasta on tullut roppakaupalla lisää, näin ei toki ole. Moni jää semmoiseen laiha-läski kondikseen, tuohon oikea lääke on salitreeni oikea ravinto. On vaan mahdotonta saada pyöreää peppua ja muodokkaita reisiä jauhamalla samalla painolla jotain kevyitä 20-30toiston sarjoja. Toki uskossa on hyvä olla. ;) Kyllä nyt moni pettyy. Yritän tässä vain sanoa, että moni treenaa salilla turhaan 15-20toiston sarjoilla, kun saisi parempaa kehitystä ja sitä fitness/sport lookkia tekemällä vähän raskaammilla painoilla n.8-10 toistoa ja katsomalla vähän edes mitä syö. Alussa on toki ok tehdä pidempää sarjaa että oppii tekniikat kunnolla. Pidemmisssä sarjoissa voi alkaa vaan tekniikka hajoilemaan, moni jenkkiguru suositteleekin tämän takia lyhyempiä sarjoja alussakin. Bodypumpissa taasen pitkät sarjat kuuluvat tuohon juttuun. Mutta mikäs siinä jos siitä tykkää. Pääasia, että jotain harrastelee ja pitää itsensä kunnossa. Jos vaan on samalla salille mahdollisuus mennä niin kannattaa kyllä kokeilla salitreeniäkin vähän lyhkäsimmillä toistoilla ja isommilla painoilla, samoja liikkeitä kuin bodypumpissa: Jalkakyykkyä, kulmasoutua, pystypunnerrusta yms. Moni nainen on jäänyt koukkuun. Ei tarvitse pelätä isoja lihaksia ja leveitä olkapäitä tms mitä kauhukuvia kukin nyt näkeekään. ;) Tästä löyty muutama hyvä kuva naisesta, miten salitreeni muokkaa kroppaa vertaa entiseen tilanteeseen, jossa käydään jumpissa ja eikä syödä niin fiksusti. Kurkatkaa! Tässä näette mitä parin vuoden kova salitreeni voisi saada aikaan dietin jälkeen! Ennen ja jälkeen kuvat. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1157356&postcount=10 Jos kiinnostuit, niin sama nainen kuvissa Personal Trainer jakaa pari vinkkiä tuossa: http://fast.emedia.fi/index.php?mid=502&a=show&id=295 Personal Trainer palvelua, ravinto-ohjelmia yms. tarjoaa hän http://www.fitnessflow.fi/ Eikä kyseinen nainen ole vieläkään lihaksikas vaikka on treenannut salilla tosissaan viitisen vuotta. Monilla on vaan kauheat luulot ja pelot. Näistä pitää päästä eroon, on mahdollista saavuttaa paljon parempia tuloksia tekemällä asiat toisin.

        aivan, naisen on turha pelätä liian suuria/massiivisia lihaksia!! silloin treenaamisen täytyy olla todella intensiivistä ja usein tapahtuvaa,ruokavalion kunnossa ym. ellei sitten ole sen tyyppinen että saa helpolla lihasta. itse en ainakaan ole niin onnekas. on ollut mielessä jatkaa kuntosaliharjoittelua lisänä,nyt pumppiin hurahtaneena se on vähän jäänyt ja jatkaisi sitä nimenomaan pumpista tutuilla liikkeillä kun siellä on oppinut tekniikan.


    • it up

      Mies, 77 kg, askelkyykky 80 kg. Viitisen toistoa. Onko enää bodypumppia?

      • tuo nyt

        kehaisu.. Vai..?? Ja kyse on keskustelussa ryhmäliikunta tunti bodypumpista.. Ei mistään tavan puntti pumpista. Tulipa mieleeni vielä tämmöinen juttu.. En tiedä onko muut huomanneet koskaan vastaavaa.. :D On se vaan aina niin hauskaa katsottavaa kun ensikertalais miehiä tulee pumppi tunnille ja tankoon lastataan painoja meiningillä et nyt näytetään naisille.. :D kyllä ei mene pitkään kun nämä ukon reppanat nöyränä poikana puottaa painoja pois kesken sarjan.. :D aina se vaan jaksaa huvittaa ihan yhtä paljon!


      • aaldldasldl
        tuo nyt kirjoitti:

        kehaisu.. Vai..?? Ja kyse on keskustelussa ryhmäliikunta tunti bodypumpista.. Ei mistään tavan puntti pumpista. Tulipa mieleeni vielä tämmöinen juttu.. En tiedä onko muut huomanneet koskaan vastaavaa.. :D On se vaan aina niin hauskaa katsottavaa kun ensikertalais miehiä tulee pumppi tunnille ja tankoon lastataan painoja meiningillä et nyt näytetään naisille.. :D kyllä ei mene pitkään kun nämä ukon reppanat nöyränä poikana puottaa painoja pois kesken sarjan.. :D aina se vaan jaksaa huvittaa ihan yhtä paljon!

        >kehaisu.. Vai..?? Ja kyse on keskustelussa >ryhmäliikunta tunti bodypumpista.. Ei mistään >tavan puntti pumpista. Pointti oli, että jos käytätte joka kerta noita samoja painoja (6 kg - 5 kg), teille ei tule ikinä oleellisesti enemmän voimaa. Esim. jos pitäisi televisio siirtää, tulee itku kurkkuun. Oletetaan, että teillä on tavoite saada kestävyyttä tai maksimivoimaa, eikä vain harrastaa seurapiirileikkejä. Jos tavoite on kestävyys, tehkää sellaisilla painoilla toistoja, että jaksatte tehdä 12-20 toistoa/jalka. Minuutti lepoa. Toista muutaman kerran. Pari tällaista viikossa. Jos maksimivoima tavoitteena: 2-6 toistoa, 2-5 min lepoa, 4-8 sarjaa, 3-4 kertaa viikossa. 4-6 viikkoa per sykli (jona aikana kehitellään kestävyyttä tai maxvoimaa), viimeinen viikko tai kaksi kevyempi... lisää tietoa voi lukea Rippetoen kirjoittamista kirjoista. EI NIKSI-PIRKASTA. Esim. nämä nuoret henkilöt käyttävät aikansa hyödyllisemmin kuin tumputtamalla 2 kg painoilla koko elämänsä: http://www.youtube.com/watch?v=fDKKDW2gXek http://www.youtube.com/watch?v=8A-m9W-3_9M


      • jmdgjtm
        aaldldasldl kirjoitti:

        >kehaisu.. Vai..?? Ja kyse on keskustelussa >ryhmäliikunta tunti bodypumpista.. Ei mistään >tavan puntti pumpista. Pointti oli, että jos käytätte joka kerta noita samoja painoja (6 kg - 5 kg), teille ei tule ikinä oleellisesti enemmän voimaa. Esim. jos pitäisi televisio siirtää, tulee itku kurkkuun. Oletetaan, että teillä on tavoite saada kestävyyttä tai maksimivoimaa, eikä vain harrastaa seurapiirileikkejä. Jos tavoite on kestävyys, tehkää sellaisilla painoilla toistoja, että jaksatte tehdä 12-20 toistoa/jalka. Minuutti lepoa. Toista muutaman kerran. Pari tällaista viikossa. Jos maksimivoima tavoitteena: 2-6 toistoa, 2-5 min lepoa, 4-8 sarjaa, 3-4 kertaa viikossa. 4-6 viikkoa per sykli (jona aikana kehitellään kestävyyttä tai maxvoimaa), viimeinen viikko tai kaksi kevyempi... lisää tietoa voi lukea Rippetoen kirjoittamista kirjoista. EI NIKSI-PIRKASTA. Esim. nämä nuoret henkilöt käyttävät aikansa hyödyllisemmin kuin tumputtamalla 2 kg painoilla koko elämänsä: http://www.youtube.com/watch?v=fDKKDW2gXek http://www.youtube.com/watch?v=8A-m9W-3_9M

        itse olen alusta lähtien ottanut bodypump treenin tosissani ja tasaisen väliajoin lisännyt tankoon painoja. Ja tuloksia todellakin on tullut. Ja jos joku siellä haluaa tumputtaa niillä 2,5kg painoilla niin siitäpä vaan ei häiritse minua ja tuskin pitäisi sinuakaan kismittää. :) jokainen tavallaan ja jaksamisellaan. ja jaksan kyllä television siirtää eikä tule itku silmään. Siitä pitää huolen myös tavan salitreeni harjoittelu!


      • ja mäkijuoksu sit

        tiä tota. treenasin 3kk. lähes 90astetta meni kyykys 150. painoo oli 71 tuolloin ja normikyykkyjä meni 92kglla 30kpl. kun ihmisellä mutenki etureidet on puolet takasia vanhemmat jätin typerän kyykyn. teen lämmiteelyksi syväkyykkyjä tanko suorilla pään päällä. askekyykyt ja yhden jalan maastaveto sekä pistol squat on paljo käytännöllisemmät.


      • uusia tuulia
        aaldldasldl kirjoitti:

        >kehaisu.. Vai..?? Ja kyse on keskustelussa >ryhmäliikunta tunti bodypumpista.. Ei mistään >tavan puntti pumpista. Pointti oli, että jos käytätte joka kerta noita samoja painoja (6 kg - 5 kg), teille ei tule ikinä oleellisesti enemmän voimaa. Esim. jos pitäisi televisio siirtää, tulee itku kurkkuun. Oletetaan, että teillä on tavoite saada kestävyyttä tai maksimivoimaa, eikä vain harrastaa seurapiirileikkejä. Jos tavoite on kestävyys, tehkää sellaisilla painoilla toistoja, että jaksatte tehdä 12-20 toistoa/jalka. Minuutti lepoa. Toista muutaman kerran. Pari tällaista viikossa. Jos maksimivoima tavoitteena: 2-6 toistoa, 2-5 min lepoa, 4-8 sarjaa, 3-4 kertaa viikossa. 4-6 viikkoa per sykli (jona aikana kehitellään kestävyyttä tai maxvoimaa), viimeinen viikko tai kaksi kevyempi... lisää tietoa voi lukea Rippetoen kirjoittamista kirjoista. EI NIKSI-PIRKASTA. Esim. nämä nuoret henkilöt käyttävät aikansa hyödyllisemmin kuin tumputtamalla 2 kg painoilla koko elämänsä: http://www.youtube.com/watch?v=fDKKDW2gXek http://www.youtube.com/watch?v=8A-m9W-3_9M

        Luen mielenkiinnolla kokemuksianne body pumpista.Olen hakemassa uutta liikuntaharrastetta.Olen jo 50v naisihminen harrastan kuntosalia,lenkkeilyä ja zumbassa käyntiä.Olenko liian vanha tuollaiseen bodypumppiin?Onko mulla ikätovereita jotka harrastaa ko.liikuntaa? Toivon että myös lukea vanhempien kokemusta.Kuulostaa nuorten treeniltä.


    • alussa

      Hei! Olen käynyt muilla Les Mills tunneilla, mutta en ikinä Pumpissa. Johtuu myös siitä ettei meillä ole siihen kunnon opastusta ennen tuntia, joten en oikein ole uskaltanut lähteä arpomaan painojen kanssa. Olen pieni nainen, alle 160 senttiä pitkä, ja alle kolmekymppinen. Muokkaus-jumpissa olen käynyt vähän, mutta olen siis täysin rapakunnossa, ja selkä alkaa jo hieman oireilemaan ja vatsaan tulla makkara, joten jotain tarttis tehdä. Kysymys kuuluu: Millä painoilla lähden liikkeelle??? En haluis just joutua nolaamaan itseäni tiputtamalla painoja kesken sarjan...

      • jfioeolsp

        Moi! Eli ensikertalaisena kannattaa aloitta mahdollisimman kevyillä painoilla. Itselläni oli ensimmäisellä kerralla pienimmät mahdolliset painot eli 1kg kiekot. Mulla oli silloin tosi rapakunnossa lihakset ja en sen takia uskaltanut laittaa painoja paljon. Ja voit uskoa että oli nekin painot ihan liikaa.. :/ Olinkin sen ensimmäisen kertani jälkeen kipeä joka kohdasta.. Viikko siinä meni ennenkuin pystyin taas normaalisti liikkumaan. Mutta siitä vaan sitten jatkoin harrastusta ja tässä ollaan 2v myöhemmin, lihakset kunnossa ja painoja saa laittaa tankoon jo reilusti. :) Suositten että ensimmäisellä kerralla sanot ohjaajalle että olet ensikertalainen ja tarvitset apua. Rohkeasti vaan ja sitä varten ne ohjaajat siellä ovat että auttavat ja neuvovat. :) Mutta jos tuntuu että et rohkene mennä apua pyytämään ja haluat ottaa varman päälle niin varmaan voit mennä tunnin läpi 1kg ja 2,5kg:n kiekkojen kanssa. Mutta suosittelen että todellakin kysyt ohjaajalta apua! Varmaan saat apua ja neuvoja!! :) Eikun vaan tervemenoa bodypump tunnille!! :)


      • Sigrid-

        Voisit hyvin aloittaa tosiaan 1 ja 2,5 kilon painoilla, käsipainoiksi sitten 1-2 kilon puntit. Parempi tehdä ekalla kerralla liian pienillä kuin liian suurilla painoilla. Kirjoita vaikka tunnin jälkeen painot ylös ja mieti, miltä sarjat tuntui. Seuraavalla kerralla osaat varmaan jo paremmin arvioisa painoja. Ekalla kerralla voit hyvin tehdä lämmittelyt yhden kilon painoilla ja sitten jalkakyykyt sekä rinta- ja selkälihakset 2,5 kilon painoilla ja niitä seuraavat ojentajat ja hauikset yhdellä kilolla. Askelkyykyt tekee moni kokenutkin ilman painoja. Olkapäissä sitten edelleen kilon painot tangossa ja lisäksi nuo pienet käsipainot. Näin joudut säätämään painoja vain lämmittelyn ja selkälihasten jälkeen, eikä tule sitten turhaa hässäkkää. Ja kerro rohkeasti ohjaajalle, että olet ensikertalainen!


    • onpaljon
    • ohjaajana

      katselin teidän laittamia painoja, vitsit että on suuret painot osalla teistä! Wow, great job! Omalla seudullani naisilla eikä miehilläkään näe noin isoja painoja, vielä :) Toivottavasti teidän tekniikatkin ovat oikeita jos voitte pitää tuollaisia painoja! :D

      Itselläni on seuraavanlaiset painot bodypump 70:

      - alkulämmittely: max.5kg/pääty
      - tasakyykyt: 15kg/pääty
      - rinta: 7,5kg/pääty
      - selkä: 7,5kg/pääty (vanhan selkävamman takia)
      - ojentajat: irrallinen 5kg, (tangossa 5kg/pääty mutta tässä ohjelmassa ei tankoa)
      - haukkarit: 3,5kg/pääty tai sitten 5kg/pääty
      - askelkyykyt: 7,5kg/pääty
      - hartia: 2,5kg kiekot käsissä irrallisina koska kiekot kuuluvat bodypumpiin! :) tangossa 5kg/pääty
      - vatsat: 5kg kiekko

      Harrastanut bodypumpia 4 vuotta, ohjannut 2 vuotta.
      Ja olen 21v. nainen.

      • your hauis

        Olen käynyt pumpissa useita vuosia, mutta hyvin satunnaisesti. Nyt on jumittunut painot samaan:

        1. 3,5-5/pääty (lämppäri)
        2. 8,5-10/pääty (kyykky)
        3. 5/pääty (rinta)
        4. 7,5/pääty (selkä)
        5. 3,5-4,5 pääty, kickback 3kg käsipaino, 5 kg levypaino (ojentajat)
        6. 3,5/pääty (hauis)
        7. askelkyykky ilman painoa
        8. 3 kg käsipainot ja tangossa 3,5 kg/pääty
        9. 5 kg levypaino (jos tarvitaan)

        Tein tänään pitkän tauon jälkeen noilla painoilla viimeisimmän ohjelman, eikä oikeastaan tullut hiki kuin vatsojen lopussa (linkkuveitset painon kanssa ja hooveri). Hauis ja rinta helpoimmat. Ojentajat pahimmat punnerrusten vuoksi.


    • 31vee

      Lämmittely: 5kg/pääty
      Kyykyt: 12,5kg/pääty
      Rinta: 6-7,5kg/pääty
      Selkä: 7,5kg/pääty
      Ojentajat: 5kg/pääty (käsipainoilla 3kg, irtokiekolla 5kg)
      Hauikset: 5kg/pääty
      Askelkyykky: joskus ei painoja, joskus 5kg->/pääty
      Olkapäät: 3kg käsipainot, tangolla 5kg/pääty
      Vatsat: tarvittaessa 5kg kiekko

      Pumpissa käyn 1-2 kertaa viikossa, käynyt n. 4 vuoden ajan. N. vuosi sitten oli pidempi tauko (reilu puoli vuotta) raskauden ja synnytyksen vuoksi.

      • Key11

        Hyvää keskustelua mielestäni aika ajoin ja mielenkiintoista seurata sitä. BodyPump on varmaan ryhmäliikuntamuodoista se kiisteillyn, joten siihen tuski nkoskaan löytyy oikeaa vastausta. Mutta lähinnä kyse on eri koulukuntien ja treenimuotojen kiistelystä. Jotkut lihasvoimaa painottavat pitävät pumpia humpuukina, kun taas monelle kyse on vain lihaskestävyyden ja -tasapainon kehittämisestä tai silkasta liikunnan riemusta/ajanvietteestä.

        Itse sanoisin, että molempi parempi. Lisäksi eri ihmisille pätee eri hyödyt: jollekin hyöty tarkoittaa lihasmassaa ja -voimaa, jollekin toiselle se tarkoittaa sitä treenattua fiilistä mikä tunnin jälkeen jää. Yleisesti Pumpista voi kuitenkin sanoa, että
        1)lihaskestävyys ja -tonus kehittyy
        2)kehittää kehontuntemusta
        3)kehittää lihastasapainoa
        4)kokonaisenergiankulutus lisääntyy
        5)pitää pois jääkaapilta

        1-3 ovat niitä, joita varmaan harvoin tulee ajatelleeksi, ja voisi kuvitella, että 4 ja 5 sekä yleinen fiilis siitä, että "tuntee treenanneensa" ovat "tavisliikkujille" tai ainakin useimmille liikkujille se suurin hyöty. Henk koht en kuitenkaan usko progressioon, mikäli painot eivät ole treenajalle itselleen haasteelliset. Haasteellisilla painoilla tarkoitan sitä, että viimeiset toistot tuntuvat kovilta ja pääosin tekniikka pysyy koossa. Toki pientä tekniikkarakoilua on väistämättä suoritusten lopulla, mikäli painot ovat olleet treenaajalle haasteelliset. Toki päivät ovat erilaisia, ja siitä syystä painotkin vaihtelevat. Lähtökohtaisesti heille, jotka käyvät pumpissa useita kertoja viikkoon voi suositella sitä, että vaihtelee painoja. Käytännössä tämä voi näkyä esim. "jalka- tai selkä/yläkroppa -päivinä", jolloin haastetaan kroppaa enemmän kyykyissä tai ylävartalon liikkeissä.

        Ymmärrettävästi lihasmassa ei olennaisesti lisäänny. Mutta jonkin verran se kehittyy, riippuen luonnollisesti liikkujan lähtötasosta. Toisaalta Pumpin lihasmassaa "lisäävä" vaikutus saattaa tulle kehoon kertyneestä nesteestä, mikä taas osaksi aiheuttaa jumituksen tunteen treenin jälkeen.

        Ja vastaus itse kysymykseen (painot per pää):
        Lämppä 5-6 kg
        Kyykky 15-16 kg
        Rinta 10-12,5 kg
        Selkä 10-11 kg
        Ojarit tanko 5-7,5 kg, käsipaino 3-4 kg, levypaino 5 tai 10 kg, punnerrukset polvet ilmassa
        Hauis 5-6 kg
        Askelkyykky 8,5-10 kg
        Olkapäät tanko 5-6 kg, käsipaino 4 kg, punnerrukset polvet ilmassa
        Vatsat 5 kg, hooverit polvet ilmassa


    • pumppailija

      Olen treenannut pumpissa vajaan vuoden verran ja aiempaa kokemusta saliharjoittelusta minulla ei ole. Tosin nyt olen saanut kipinän siirtyä kunnon saliharjoitteluun, kun tuntuu, että Body Pumpissa painoja ei meinaa saada enää oikein lisättyä.

      Painot per pää, ohjelma 70:
      Lämppä: 5 kg
      Kyykky: 12,5 kg
      Rinta: 8,5-9,5 kg
      Selkä: 9,5 kg
      Ojentaja: 4 kg puntit, lopussa ranskalaiset 2 x 4 kg punteilla
      Hauis: 4,5 kg
      Askelkyykky: 6-7,5 kg
      Olkapää: 3 kg puntit, tanko 4,5-5 kg
      Vatsa: 5 kg kiekko, staattinen pito varpaat maassa ja polvet ilmassa

      Olen kuvitellut tekeväni suht isoilla painoilla, kun omalla salillani käy pääasiassa näitä kevyemmin treenaavia :D Ei siinä mitään, kukin tyylillään ja pääasiahan se hyvä olo on. Ikää 19 ja nainen olen.

    • mirja78

      laitan omat painot per pääty. Käyn myös salilla mutta treenaan sen verran epäsäännöllisesti etten ole kovin paljon päässyt kehittymään.

      lämmittely 3,5 kg (4,5 kg)
      kyykyt 8,5 kg
      rinta 6 kg
      selkä 8,5 kg
      ojentajat 3 kg käsipainot
      hauis 4,5 kg
      askelkyykky - teen askelkyykyt ilman painoa ja ohjelman tavalliset kyykyt 7,5 per pääty painoilla
      olkapäät 3 kg käsipainot

      Viime aikoina varsinkin kyykyn tekniikka on askarruttanut, joku ohjaaja teki kyykyt todella syvään kyykkyyn mitä monikaan paljon painoja laittava ei aina tee. Olen itse tehnyt kyykyt syvemmälle kuin alussa mutta sitten vastaavasti keventänyt painoja 10 kg /päädystä 8,5 kg/pääty.

    • felia

      mun painot
      1. 10 kg
      2. 37 kg
      3. 17 kg
      4. 20 kg
      5. 15 kg
      6. 12 kg
      7. 25 kg
      8. 10 kg tangossa ja 4 kg irtopainoina.
      9. 5 kg jos tarvitaan.'

      2 vuotta pumppia 1-2 krt/ vko muut sali- ja uintitreenit. Satunnaisesti pilatesta, giryaa ja juoksua. Joka päivä 1 h kävelyä. Nainen 24 v. 170 cm / 73 kg.

      • Tavistyttis_

        1. 12kg
        2. 30kg
        3. 22kg
        4. 20kg
        5. 14kg
        6. 14kg
        7. 22kg
        8. 12kg tangossa, 5kg käsipainot.
        9. 10kg kiekko jos tarvis.

        2v pumppia harrastanut, lisänä bodycombat, kuntonyrkkeily, bodyattack ja salitreeni.


      • apfnAPCNK
        Tavistyttis_ kirjoitti:

        1. 12kg
        2. 30kg
        3. 22kg
        4. 20kg
        5. 14kg
        6. 14kg
        7. 22kg
        8. 12kg tangossa, 5kg käsipainot.
        9. 10kg kiekko jos tarvis.

        2v pumppia harrastanut, lisänä bodycombat, kuntonyrkkeily, bodyattack ja salitreeni.

        1. 5kg
        2. 22kg
        3. 10kg
        4. 12kg
        5. 10kg
        6. 5-7kg
        7. 5-7kg
        8. 5-7kg
        9. 5kg kiekko

        Nainen 25v. monta vuotta pumppia takana satunnaisin tauoin. Lisäksi sali sekä aerobisena kävely, uinti yms.


      • Annihelenapetriina
        apfnAPCNK kirjoitti:

        1. 5kg
        2. 22kg
        3. 10kg
        4. 12kg
        5. 10kg
        6. 5-7kg
        7. 5-7kg
        8. 5-7kg
        9. 5kg kiekko

        Nainen 25v. monta vuotta pumppia takana satunnaisin tauoin. Lisäksi sali sekä aerobisena kävely, uinti yms.

        Kilot yhteensä:


        Lämmittely: 7kg

        Kyykyt: 10kg

        Rinta: 7kg

        Selkä: 7kg (heikko selkä, en uskalla pistää enempää vielä...)

        Ojentaja: 7kg tähän ajattelin lisätä ens kerralla :)

        Hauis: 7kg tähänkin ajattelin lisätä ens kerralla :)

        Askelkyykyt: 7kg tähän meinaan lisätä myös ens kerralla...


        Olen käynyt bodypumpissa noin 15kertaa viimeisen 3kkn aikana. Olen 37-vuotias nainen.

        Mä olen myös sitä mieltä että lihakseni ovat tulleet paremmin esiin tuolla pumpissä käytyäni. Olkapään lihakset erottuvat nyt paremmin. Nyt olen viimeisen kuukauden aikana käynyt pumpissa 2krtvko. Lisäksi kuntonyrkkeilyssä käyn 1-2krt viikko. Kiva pumppitunneilla huomata miten pikkuhiljaa pystyy lisäilemään painoja.


      • jounazzz

        joo, kävin lukemassa. Kolmella sivulla mainittiin BodyPump kerran ja sekin yhteydessä "en ainakaan tekisi", koko ketju oli kinaamista läskiydestä ja möhköydestä. Eli mikähän mahtoi olla Iitu sun pointtis?


    • pumppailijaneito

      Nyt täytyy lesoilla, kun olen mielestäni tässä lajissa melko etevä :D Bodypumppia taustalla 1,5 vuotta, mutta olen sitkeä kestävyyslajien harrastaja ollut jo pienestä pitäen. Ikää 20, pituutta 162 cm ja painoa 52 kg.

      Painot per pää ja nyk. ohjelma

      Lämppä: 5 kg
      Kyykky: 15-17,5 kg
      Rinta: 10 kg
      Selkä: 10-12,5 kg
      Ojentaja: 7,5 kg, dipit&ranskalaiset 10 kg kiekon kanssa
      Hauis: 6 kg, vikassa sarjassa joskus 7 kg
      Askelkyykky: 12,5 kg
      Olkapää: 6 kg, käsipainot 5 kg, punnerrukset tietenkin varpailtaan :D
      Vatsa: mahd. 5 kg kiekko

      Joskus aika kuollut olo treenin jälkeen :)

      • Nutturasuttura

        Painot per pää

        1. 5kg
        2. 22,5kg
        3. 17,5kg
        4. 12,5kg
        5. 10kg
        6. 6,25kg
        7. 15kg
        8. 10kg
        9. Vatsoissa tarv. 10kg kiekko

        3v bodypumppia harrastanut


      • anniheleenapetriina
        Nutturasuttura kirjoitti:

        Painot per pää

        1. 5kg
        2. 22,5kg
        3. 17,5kg
        4. 12,5kg
        5. 10kg
        6. 6,25kg
        7. 15kg
        8. 10kg
        9. Vatsoissa tarv. 10kg kiekko

        3v bodypumppia harrastanut

        pikku kehitystä mulla tullut helmikuusta:)

        Lämmittely: 9kg

        Kyykyt: 15kg

        Rinta: 12kg

        Selkä: 14kg

        Ojentaja: 10kg

        Hauis: 7kg

        Askelkyykyt: 9kg


        Rinta menee tooosi helposti, se on mun bravuuri oli ohjelma mikä hyvänsä. Tykkään siitä tosi paljon.
        nyt tosin taas kun just ohjelma vaihtui tuntuu nuo painot hiukan raskaalle mutta eiköhän kohta taas lisäillä :) Ihmettelen teidän muiden treenereiden painoja täällä, omalla salillani suurin osa pyörittelee jatkuvasti sitä kakspuolikasta tai vitosta tangon päässä.

        Meidän ohjaajakin tekee usein esim. askelkyykyt ilman painoja.


      • Minävain.
        anniheleenapetriina kirjoitti:

        pikku kehitystä mulla tullut helmikuusta:)

        Lämmittely: 9kg

        Kyykyt: 15kg

        Rinta: 12kg

        Selkä: 14kg

        Ojentaja: 10kg

        Hauis: 7kg

        Askelkyykyt: 9kg


        Rinta menee tooosi helposti, se on mun bravuuri oli ohjelma mikä hyvänsä. Tykkään siitä tosi paljon.
        nyt tosin taas kun just ohjelma vaihtui tuntuu nuo painot hiukan raskaalle mutta eiköhän kohta taas lisäillä :) Ihmettelen teidän muiden treenereiden painoja täällä, omalla salillani suurin osa pyörittelee jatkuvasti sitä kakspuolikasta tai vitosta tangon päässä.

        Meidän ohjaajakin tekee usein esim. askelkyykyt ilman painoja.

        Onnea kehityksestä! Hieno homma että olet uskaltanut lisätä painoja. Sillä tavalla sitä edistystä tapahtuu kun on rohkea ja laittaa vaan lisää painoja!

        Itselläni myös on kehitystä tapahtunut ja tällä hetkellä erityisen treenauksen kohteena on selkä ja hauikset. Molemmissa jo edistystä tapahtunut.. Nyt kun vaan sitten kesäkuussa kun ohjelma vaihtuu niin pitäisi pitää päänsä eikä pudottaa niitä painoja vaikka uusi ohjelma tuntuisi kuinka raskaalta. Olen kuullut huhuja että tuleva BP 74 on rankka! :)


      • kelz1970
        Minävain. kirjoitti:

        Onnea kehityksestä! Hieno homma että olet uskaltanut lisätä painoja. Sillä tavalla sitä edistystä tapahtuu kun on rohkea ja laittaa vaan lisää painoja!

        Itselläni myös on kehitystä tapahtunut ja tällä hetkellä erityisen treenauksen kohteena on selkä ja hauikset. Molemmissa jo edistystä tapahtunut.. Nyt kun vaan sitten kesäkuussa kun ohjelma vaihtuu niin pitäisi pitää päänsä eikä pudottaa niitä painoja vaikka uusi ohjelma tuntuisi kuinka raskaalta. Olen kuullut huhuja että tuleva BP 74 on rankka! :)

        itse harrastastanut vuodesta 2003

        mies 40v, pituus 196cm 91 kg

        alkulämmittely: 5kg/pääty
        - tasakyykyt: 17.5kg/pääty
        - rinta: 11kg/pääty
        - selkä: 10kg/pääty (jostain syysta 11 tai 12.5 kg ei vaan onnistu, ehka heikko selka, vanhuus ei tule yksin :)
        - ojentajat: 6-7.5kg/paaty
        - haukkarit: 6kg/pääty
        - askelkyykyt: 10kg/pääty tai jos tuntuu rankalta niin ilman
        - hartia: 5kg dumbells, tanko 6kg paaty
        - vatsat: 5kg kiekko


    • miesylikolmekymppine

      Upitaan tätä kun google tänne toi...

      Porukka kirjaa kyykkyyn esim 15 kiloo per pääty, mut samalla rintaan ja haukkareihin 5 kiloa.

      Itsellä nyt suht aloittelevana rinta ja hauikset tuollaisilla, eikä kummempaa salitaustaa. Kyykyissä tuntuu et melkein voisi ilman puntteja vetää, jos vaan pudottaisi aina kunnolla alas asti. Eli vetääkö porukka teidän mielestä keskimäärin liian suurilla painoilla epämääräisiä perseenheilutuksia vai onko mulla vaan suhteessa paskat reisilihakset?

      Oonko kans jotenki poikkeava, kun tuppaa välillä loppumaan puhti totaalisesti käsistä, ts viimeisiä toistoja ei vaan yksinkertaisesti pysty tekemään. Pitääkö pudottaa painoja vai odottaa parempaa huomista samoilla painoilla?

    • ppphhh

      Vuosia käynyt, mutta viime aikoina jäänyt harvemmaksi. Painot/pääty.

      1. 5 kg
      2. 10 (vois mennä enempikin, mutta hartioihin sattuu)
      3. 6 kg
      4. 8,5 kg
      5. 6 kg
      6. 3.5 kg
      7. 0 kg
      8. 4.5 kg ja 4 kg:n puntit.

      Haukkareissa on monella isot painot, joita sitten heilutellaan miten sattuu. Joka tunnilla vain 10-20% tekee oikein. Itse saan oikealle tekniikalla tehtyä 3,5-4,5 kg:n painoilla ja jos tinkii tekniikasta (sen mitä muutkin) niin menee 6 kg:lla.

    • japajapa1

      Itse reilun vuoden käynyt ja sitä ennen liikunnasta aika pitkä tauko.
      Painot ovat per pääty:
      5
      12,5
      10
      10
      7,5
      6
      7,5
      5

      Tämä siis nykyisellä ohjelmalla ja paljon en ole nyt kiloja lisännytkään. Kertoja sellaiset 1-3 vkossa ja mies olen.

    • 86tintti

      Vajaa 10 vuotta käynyt, pitkiä taukoja välillä ollut.. nyt uudestaan innostuneena ohjelma #80 menee painoilla/pääty

      1) 3,5
      2) 8,5 (lisäilen hiljalleen)
      3) 5 (vas olkapää vihottelee, yritän lisätä jos kestää)
      4) 5 (rinnalle vedoissa taas olkapää ongelmana, muuten menis enemmän)
      5) 3,5 kapea penkkipunnerrus, 5 kiekko loppuun (tää mielestäni yllättävän kevyt ohjelma vanhoihin verrattuna, joten voisi varmaan lisätä vieläkin)
      6) 2,5 (menis isommilla jos yhtään tinkii tekniikasta, yritän kuitenkin panostaa tekniikkaan mutta kasvatan hiljalleen, vaikka menee kyl nyt vähän turhan kevyesti)
      7) 5 (menis isommilla, tässä taas tämä ohjelma on vähän outo ja yllättävän kevyt)
      8) 2,5 ja pienet painot (jälleen vas. olkapää ongelmana)

      Pointtina nimenomaan on juuri se, että jos tinkii tekniikasta voi tehdä isommillakin painoilla. Mulla henk.koht lämmittelyyn en halua lisätä, muita kasvatan hiljalleen, vähän tuota olkapäätä varoen.

      Pitkään oli taukoa ja vuodenvaihteesta uudestaan innostunut. Yllättävän äkkiä taas lihakset tähän tottuneet, muutaman kerran jälkeen palasin entisiin/isompiin painoihin.
      Henk.koht olen sitä mieltä että jos tuloksia haluaa niin kannattaa tehdä aina isoimmilla millä just ja just menee, tai vaikka pari toistoa jäis väliin aluksi. Sillä saa painoja hiljalleen kasvatettua.

      Ja mitä tulee noihin vanhempiin skeptisiin kommentteihin niin joo, ei miesten kannata lihasmassaa yrittää pumpissa kasvattaa, mutta naisilla kyllä lihasmassa kasvaa kun vaan lisäilee painoja aina kun pystyy.. tai ainakin mulla on niin käynyt :)

    • pumppailija

      Nainen 18v, harrastanut olen varmaankin 7kk vasta sillä lailla että pakko päästä vähintään kerran viikossa / 2 kertaa.

      Lämmittely 5 kg /pääty
      Kyykyt 10 kg/pääty
      Rinta 5 kg/pääty
      Selkä 6 kg/pääty
      Ojentaja 3,5-4,5 kg/pääty
      Hauis 3,5 kg/pääty
      Askelkyykky 5-7,5 kg/pääty
      Hartia 2,5 kg/pääty tai 2-3 kg käsipainot
      Vatsat: 2,5kg-5 kg kiekko / ilman mitään jos ohjelmaan kuuluu niin

    • skkkdkk_

      Nainen 35 vuotta ja pumppia olen harrastanut 2,5 vuotta. Kokonaispainot.

      Lämmittely: 5kg
      Kyykyt: 30 kg
      Rinta: 7,5
      Selkä: 8,5
      Ojentajat:5kg
      Hauis:5kg
      Askelkyykyt: vaihtelee 8,5-10 kg
      Hartiat: 2 tai 3 kg irtopainot, tankoon 10 kg

    • minäminä123

      Lämmittely: 7 kg
      Kyykyt: 17 kg
      Rinta: 3kg käsipainot
      Selkä: 12-15 kg
      Ojentaja: 3 kg käsipainot
      Hauis: 7 kg
      Askelkyykyt: 15 kg
      Hartiat: 3 kg käsipainot tai 7 kg
      Vatsat: tehdään ilman painoja, vinot vatsat 5 kg kiekolla

      Oon nainen, 18v, pumppia harrastanut vasta pari kuukautta :)

    • wsurfheke

      Päätypainot yhteensä (kokonaispainot, tankoa 1.5kg ei mukana)
      Lämmittely: 10kg
      Kyykyt: 45kg
      Rinta: 37kg
      Selkä: 30kg
      Ojentajat: 17kg
      Hauis: 17kg
      Bodypumppia olen tehnyt 2.5v, mies 53v
      Kiinnostaa vetääkö joku kovemmilla painoilla?

      • wsurfheke

        vastaan itselleni - nää on vielä naismaisia painoja, mutta varma on että ylöspäin mennään...


    • Kokeilija, koukuttuj

      Kiinnostaisi tietää, millasilla painoilla ootte aloittaneet - aikeissa kokeilla vasta ekan kerran ko. lajia, ja kuntosalilta ei taustaa, vain lenkkeilyä, jumppia, tanssia.
      Nyt ruista ranteeseen on saatava :)

      Mitä muuta tulisi huomioida lajista, aloittamisesta?

    • wsurfheke

      Aloita pienillä painoilla - lämppäripainot joku kilo lisää. Alussa haastavaa ja paikat kipeytyvät mutta kannattaa sinnikkäästi jatkaa pari kertaa viikossa ja vähitellen lisätä painoja.

      • Kokeilija, kouk...

        Ok, kiitos.
        Ja varmaan tosiaan ohjaajaltakin saa neuvoja, kuten muissakin lajeissa. Minäpä aion mennä kokeilemaan!


    • pikku myyyyy

      painot/pääty

      lämmittely 5kg
      1. 5kg
      2. 15kg
      3. 8,5 - 10kg (riippuen päivästä)
      4.8,5 - 11kg (riippuen päivästä)
      5. 5kg levypaino 4kg käsipainot (näin tässä ohjelmassa ainakin)
      6. 5kg
      7. 10kg
      8. 7kg

      nainen 30v, pumppia muutaman vuosi takana, lisäksi salia juoksua, pyöräilyä

    • Hauk-Kari

      Kävin eka jakson bp:ssa vv. 2007-2009 (kolme vuotta) . 2-3 krt viikossa. Sitten jouduin pitämään terveysongelmien takia taukoa 2½ vuotta.

      Nyt olen käynyt n. 2 kk 2 krt viikossa.

      Painot per pää:
      lämmittely 5 kg
      kyykyt 7,5 kg
      rinta 5 kg
      selkä 5-7,5 kg (selkä jaksais, mut konttorirotan niska ei tykkää, kun painot nostetaan ylös)
      ojentajat 2-2 ½ kg
      hauis 3.750 kg
      olkapäät 2-3 kg

      Tekniikan pyrin pitämään hyvänä. 26 vuoden jumpassakäyntien jälkeen en enää viitsi repiä itseäni rikki, vaan etenen hitaasti :), toisessa käsivarressa on ollut
      joskus lihasrepeytymä, joten sitä pitää seurata myös.

      Nainen, 54 vee :D

    • LesMIllsBP&BC

      Olen käynyt Pumpissa ohjelmasta 48 alkaen. Paras kehitys on tullut vasta ihan viime vuoden aikana, kun olen opetellut muutenkin treenaamaan oikein ja hankkiutunut PT-koulutukseen oppia saamaan:)

      Painot/ puoli:
      lämmittely 5 kg
      kyykyt: 25 kg
      rinta: 12,5 kg
      selkä: 12,5 - 15 kg
      ojentajat: 6-7,5 kg, 10kg painolla pään takaa nostot
      hauis: 6-7,5 kg
      askelkyykky: 12,5-15
      olkapäät: käsipainot 5-6, tangossa 7,5

      Mies 41v

    • MjV76

      Pumpissa olen käynyt noin vuoden ajan, joskin ehkä vasta noin 10 kk aktiivisesti (2-3 x vk, keskimäärin). Mielestäni optimaaliset painot riippuvat paljon ohjelmasta, joskin voimaakin on tullut ohjelman myötä. Olen 185 cm pitkä ja painoa noin 91 kg (37-v. mieshkl) .

      Painot /puoli:
      Lämmittely 7,5 kg
      1. kyykyt 17,5 kg
      Rinta: käsipainot: 8 kg (enemmänkin menisi) / levytanko 15 kg
      Selkä: 12,5 kg - 15 kg
      Ojentajat: tangolla 7,5kg - 10 kg; pään takaa nostot kahden käden avulla menee 10kg kiekolla hyvin. Ranskalaisissa dipeissä syliin esim. 10 kg kiekko.
      Hauis: 7,5kg - 10 kg
      2. kyykyt: 15 kg tankoon ja 10 kg irtokiekolla tarvittaessa erilliset askelkyykyt.
      Olkapäät: käsipainot 5 kg, tangossa 7,5kg- 10kg.

    • 3+15

      Aloittajat täällä kyselivät aloituspainoja: ekalla kerralla kaikki pienimmillä. Lisäilee siitä sitten tuntojen mukaan Itselläni tuntui välillä ensimmäisellä kerralla, että se paino lähtee lentoon, mutta hyvä oli saada vähän näkemystä asiaan. Muutama kerta sen jälkeen meni painoilla sekoillessa, kun ei aina muistanut mitä tuleman pitää. Mutta kyllä ne hyvät painot pian löytyy!

      • Jaksaa jaksaa!

        Ei ihme että sekoilee, kun koko tunti näyttää olevan painojen vaihtoa..., mitä muuta ehtii?


      • mies salilta
        Jaksaa jaksaa! kirjoitti:

        Ei ihme että sekoilee, kun koko tunti näyttää olevan painojen vaihtoa..., mitä muuta ehtii?

        En tiedä miksi joka keskusteluun puuttuu joku fittness bodybuilder ja kertoo miten painoja tulisi lisätä. Menkää salille niin saatte pyöreän pepun ja tätä ja tota. Koko fitness sali pelleily on ihan bimbojen hommaa. Vahdataan peilistä jotain hauiksia ja poseerataan itseä peilistä. En ole salilla nähnyt ikinä hyvä kroppaista naista. En ainakaan isojen painojen kimpussa. Bodypumpissa näyttää käyvän parhaan näköiset naiset myös kropaltaan. Salilla käy lähinnä iso harteisia ja reisisiä naisia.


      • Katos kun
        mies salilta kirjoitti:

        En tiedä miksi joka keskusteluun puuttuu joku fittness bodybuilder ja kertoo miten painoja tulisi lisätä. Menkää salille niin saatte pyöreän pepun ja tätä ja tota. Koko fitness sali pelleily on ihan bimbojen hommaa. Vahdataan peilistä jotain hauiksia ja poseerataan itseä peilistä. En ole salilla nähnyt ikinä hyvä kroppaista naista. En ainakaan isojen painojen kimpussa. Bodypumpissa näyttää käyvän parhaan näköiset naiset myös kropaltaan. Salilla käy lähinnä iso harteisia ja reisisiä naisia.

        Siitä huolimatta pumppi on yhtä painojen säätöä, ohjelma vaihtuu 3 kk välein ja 1 kk menee oikeiden painojen hakuun ja sitten ohjaaja päättääkin soveltaa ja taas on liikaa tai liian vähän painoa... Eipä tuo ongelma olisi, mutta ne toistot ja hitaasti tehtävät ja vielä kyykyssä... tai sitten vetää varman päälle kevyillä painoilla.

        Meillä ne peilit on siellä miesten suosimassa rautapäädyssä..., no toki pumppisalissakin, jos eturiviin menee.


      • bodypump miäs
        Katos kun kirjoitti:

        Siitä huolimatta pumppi on yhtä painojen säätöä, ohjelma vaihtuu 3 kk välein ja 1 kk menee oikeiden painojen hakuun ja sitten ohjaaja päättääkin soveltaa ja taas on liikaa tai liian vähän painoa... Eipä tuo ongelma olisi, mutta ne toistot ja hitaasti tehtävät ja vielä kyykyssä... tai sitten vetää varman päälle kevyillä painoilla.

        Meillä ne peilit on siellä miesten suosimassa rautapäädyssä..., no toki pumppisalissakin, jos eturiviin menee.

        Ei meillä ohjaajat ainakaan mitään sovella. Ohjelma muuttuu mielestäni niin vähän että painot voi pitää samalla tasolla kuin viime ohjelmassa. Itselle riittää pari kertaa niin tietää ja oppii uuden ohjelman. Itse pidän aina pari tankoa niin vaihtamiseen menee muutama sekunti. Joskus ollut kolmekin tankoa. Eikö muka salilla tarvitse vaihtaa painoja vai? Jatkuva painojen vaihtelu on merkki myös huonosta lihas kunnosta tai liian suurista aloitus painoista.


      • Light for all
        bodypump miäs kirjoitti:

        Ei meillä ohjaajat ainakaan mitään sovella. Ohjelma muuttuu mielestäni niin vähän että painot voi pitää samalla tasolla kuin viime ohjelmassa. Itselle riittää pari kertaa niin tietää ja oppii uuden ohjelman. Itse pidän aina pari tankoa niin vaihtamiseen menee muutama sekunti. Joskus ollut kolmekin tankoa. Eikö muka salilla tarvitse vaihtaa painoja vai? Jatkuva painojen vaihtelu on merkki myös huonosta lihas kunnosta tai liian suurista aloitus painoista.

        Ei tarvi vaihtaa, jos tekee keveimmillä kaikki liikkeet...
        Ohjaajan ohje on lämmittelypainoihin 3-4x lisää kun tehdään liikkeitä jalkojen kanssa. Ja ohjaajat ovat timmissä kunnossa ja säätävät omiakin painoja, minulla miehenä käsilihakset paljon heppoisemmat, kun en paljoa ole käsiä treenannut, enkä tule treenaamaan erityisesti.
        Toisekseen meillä on pumpissa "tupa täys" eli ylimääräisiä painoja ei voi rohmuta, eikä niiden kanssa ole tilaa salissa.
        Tunteja on sitten 30, 45 ja 60 min versioita ja kun niissä käy "sekaisin", niin taas saa arpoa oikeaa painomäärää, kun puolikas tunti on kevyempi kuin se täys...


    • pumppaaja2

      Hei, vuosi takana, ikää n. 50v, nainen

      Painot per pää:
      lämmittely 5 kg
      kyykyt 10 kg
      rinta 5 kg
      selkä 5 kg (selkä jaksais, mutta ylös nostossa en pysty pitämään asentoa isommilla)
      ojentajat 4 kg /kiekko 5kg
      hauis 2.5 kg (lisään ensiviikolla)
      olkapäät 1 kg

      Näillä mennään ja kivaa on!

      • Toistoa hitaasti

        Näkeehän niitä isoilla painoilla tekeviä, mutta heillä jää yleensä hitaat tekemättä tai paremminkin 4sta tulee 1siä...


    • wsurfheke

      Pääasia tehdä kaikki liikkeet tahdissa, oikein ja puhtaasti. Vuoden takainen käsivamma haittaa vielä mutta tällä hetkellä per pää:
      - kyykky 20
      - rinta 15 ( punn. suorin vartaloin)
      - selkä 15
      - ojentajat; nykyohjelmassa paljon eri osioita
      - hauis 7.5 (ihan vikoissa tulee pientä ylävartalon heiluntaa)
      - olkapäät 4
      Jo selän jälkeen aika kova rasitustaso päällä....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe