Vanha Ascona, lähtee livakkaammin kuin sormi perseestä, Myydään osaavien käsiin h 14,000 ecua. Riittää teini jump jump tyypeille ihmettelemistä...
Tarjolla 650 hv
98
54145
Vastaukset
- Micke
Takapyöristä?
- DerMeister
Mitäs helvetin väliä sillä enää noilla hevosilla on, että mistä mitattu...
Ps.Yleensä noi on aina pyöristä mitattu, mutta lisätty voimansiirron häviöt lukemaan...
- mahdollisesti kiinnostunut
Onko A- vai B-koppainen?
- Polle
-B-koppainen ja nätti kuin taivas
- epäilen
kerrohan miten tosta vehkeestä on kutiteltu noi 650 hv. -Vittu toi vehjehän on ohjus! Mä en kyllä tohon usko, mutta kerro jotain tekniikasta, esim kone, voimansiirto...ym.
- horn
No tämähän on ehkä kuvittelua,koska itselläni
oli noin 7v sitten jenkeistä tuotu Nissan 300Zx
Twin turbo jossa on 3,0L mylly ja tehty Stillenin
pajalla vähän kovempi viritys(vakiona 280hv ja
vääntö 375nm).No kyseisessä autossa oli tai on
edelleenkin ilokaasut säädettävät ahtopaineet!!
Ps.Myin auton Tampereen suunnalle.
No.Turussa mitattiin koepenkissä takapyöristä
283Kw vääntö 560nm ja ilokaasut eivät olleet toiminnassa,koska ne ovat suomessa laittomat,mutta kertoivat auton olevan toiseksi tehokkain jonka ovat mitanneet koko yrityksen historian (Turun diesel) 20vuoden aikana. No löytyy paljon tehokkaampiakin,mutta ei ainakaan Turusta,jotka on ollut heidän mittauksessa!!Ps.Ilokaasujen kanssa Stillen lupasi 600hv niin että moottori ja voimansiirto kestävät ainakin jonkun aikaa!!!
No,tähän autoon vaihdettiin männät,kytkin,isommat
välijäähdyttimet,jarrut,isompi vaihteiston jäähdytin!! sekä moottorinohjaustietokone(vm 1992).Ja rikkana rokassa ilokaasusysteemit eli konehuone oli jokseenkin täynnä tavaraa!!!!Jos jostakin kuppasesta Opelista otetaan tällaiset tehot,niin pysyy kasassa noin 10s!!!!!Eli juuri varttimailin kiihdytyksen verran!!Ps.käyn jenkeissä 2kertaa/v ja olen paikallisissa autolehdissä nähnyt jopa 1000hv versioita myytävänä(tosin osat ovat siellä toisen hintaisia).Ps.Lisää tietoa löytyy
www.stillen.com sivuilta.
Ja,vielä sen verran,että tämä ei ole provoteksti! - horn
horn kirjoitti:
283Kw vääntö 560nm ja ilokaasut eivät olleet toiminnassa,koska ne ovat suomessa laittomat,mutta kertoivat auton olevan toiseksi tehokkain jonka ovat mitanneet koko yrityksen historian (Turun diesel) 20vuoden aikana. No löytyy paljon tehokkaampiakin,mutta ei ainakaan Turusta,jotka on ollut heidän mittauksessa!!Ps.Ilokaasujen kanssa Stillen lupasi 600hv niin että moottori ja voimansiirto kestävät ainakin jonkun aikaa!!!
välijäähdyttimet,jarrut,isompi vaihteiston jäähdytin!! sekä moottorinohjaustietokone(vm 1992).Ja rikkana rokassa ilokaasusysteemit eli konehuone oli jokseenkin täynnä tavaraa!!!!Jos jostakin kuppasesta Opelista otetaan tällaiset tehot,niin pysyy kasassa noin 10s!!!!!Eli juuri varttimailin kiihdytyksen verran!!Ps.käyn jenkeissä 2kertaa/v ja olen paikallisissa autolehdissä nähnyt jopa 1000hv versioita myytävänä(tosin osat ovat siellä toisen hintaisia).Ps.Lisää tietoa löytyy
Ja,vielä sen verran,että tämä ei ole provoteksti!Lisään vielä sen verran,että täytyy muistaa
myöskin auton korin runkorakenteiden kestävyys!!
Autoni painoi 1680kg eli onhan siellä muutakin
kuin pläkkipeltiä.Ps.nykyisin ajan kuppasella
Volvo S80T6 mallilla (perheen kasvun vuoksi).Eli
vaikka takana oli 285/35 17tuuman renkaat,niin oli tosi vaikea kiihdyttää valoista,niin,että
olisi löytänyt edes jotain pitoa!!!!!!!!!!!!
Varmaankin skoda olisi jättänyt 0-50kmh...
Mutta sen jälkeen tilanne muuttui kyllä aika
mukavasti.
Terveisin horn - horn
horn kirjoitti:
Lisään vielä sen verran,että täytyy muistaa
vaikka takana oli 285/35 17tuuman renkaat,niin oli tosi vaikea kiihdyttää valoista,niin,että
mukavasti.
Terveisin hornKerrottavaa olisi todella paljon,koska auto oli
minulla 3vuotta mutta Raapaisen pintaa sen
verran,että ajoin suomessa kyseisen auton kanssa
mittarin mukaan 310km/h ja olisi vieläkin mennyt
lujempaa (jonkin verran) ja ajattelin mielessäni
sitä,että olisipa ollut tutka niin olisin päässyt
Iltalehden sivuille,mutta jälkeenpäin on hyvä
ettei näin käynyt!!!Olisi varmaan häkki heilahtanut!!!!!!!!!!Tosin ajoin yöllä niin
ettei ollut muuta liikennettä. - parjanen
horn kirjoitti:
Kerrottavaa olisi todella paljon,koska auto oli
minulla 3vuotta mutta Raapaisen pintaa sen
verran,että ajoin suomessa kyseisen auton kanssa
mittarin mukaan 310km/h ja olisi vieläkin mennyt
lujempaa (jonkin verran) ja ajattelin mielessäni
sitä,että olisipa ollut tutka niin olisin päässyt
Iltalehden sivuille,mutta jälkeenpäin on hyvä
ettei näin käynyt!!!Olisi varmaan häkki heilahtanut!!!!!!!!!!Tosin ajoin yöllä niin
ettei ollut muuta liikennettä.Että äijä jaksaa vedättää.. Ei sun ascona ole kuuttasataa hevosvoimaa nähnytkään. Jos olisi, niin oisit varmaan maininnut että kone on vähintään viisilitrainen ja ahdettu puolentoista kilon paineella..
- Polle
parjanen kirjoitti:
Että äijä jaksaa vedättää.. Ei sun ascona ole kuuttasataa hevosvoimaa nähnytkään. Jos olisi, niin oisit varmaan maininnut että kone on vähintään viisilitrainen ja ahdettu puolentoista kilon paineella..
henkilölle puhelet, Nissukkakuski on eri tyyppi kuin minä. Ja muuten on aivan totta tuo alkuperäinen otsikko! Helvetin komiat vibrat kun ykkösellä, kakkosella ja kolmosella kerkee kun kävästä, persaus rauhottuu vasta nelosella. Nopeutta silloin n.200 ja aikaa mennyt 11 s. pari pykälää jäljellä. Muija joskus uskaltautu kyytiin ja jälkeen päin sano: "kyllä huippas tussusta asti"! Sairaan hyvä tunne!!!!!!!!!!!!
- horn
parjanen kirjoitti:
Että äijä jaksaa vedättää.. Ei sun ascona ole kuuttasataa hevosvoimaa nähnytkään. Jos olisi, niin oisit varmaan maininnut että kone on vähintään viisilitrainen ja ahdettu puolentoista kilon paineella..
En ole tämä opeli kuski,eikä minusta koskaan
tulekkaan,kun puhuit Nissan kuskista,niin annoin
kommenttia tähän alkuperäiseen vastaukseen eli nyt meni joillakin puurot ja vellit sekaisin!!!!! - horna
horn kirjoitti:
Ja,vielä sen verran,että tämä ei ole provoteksti!Mä kans yks päivä sotkin pyörällä niin saatanasti ja kun tulin moottoritielle nii mä vedin 21-vaihteeen sisään ja vedin 100-200kmh varmaan viiteen sekkaan ja siihen jäi kolme 300 nissania, skyline ja kaks toyota supraa niinku tikku paskaan, ja sitte mä heräsin...
- miksu
horn kirjoitti:
Ja,vielä sen verran,että tämä ei ole provoteksti!Mistä näitä paskan puhujia riittää ??. Olen ollut vieressä Dieselhuolto häkkisellä kun siellä on jarrutettu 570 hevosvoimaa ja 600 newtonia T.N.T racingin turbo carinasta . Jos joku tätä epäilee niin soittakoon Pekka Häkkiselle kyseiseen firmaan ja kysyköön mikä on tehokkain auto minkä ovat jarruttaneet.
- Päällikkö
horn kirjoitti:
Lisään vielä sen verran,että täytyy muistaa
mukavasti.
Terveisin hornKannattais laittaa isommat renkaat VETÄVIIN pyöriin täytyy myöntää että kova kaveri kun saa etuvetoisessa autossa takapyörät sutimaan
- Erkki boy
...mulla on puolet tuosta hayabusassa ja lähtee vähän eri kyytiä ja vielä kestää!
- Racing Only
Kyllä askonasta ton verran heppoja irti saa vieläpä suhteellisen helposti. Ei muuta ku tekniikka kokonaa uusiksi ja rungonki voipi rakentaa melkeempä kokonaa. On sitä paljo uskomattomampiaki vehkeitä nähty. Rahalla ja taidolla ja kärsivällisyydellä saa ihmeitä aikaa. Tosin itse en noista omaa oikeestaa muuta ku ehkä kärsivällisyyttä.
- Polle
Racing Only kirjoitti:
Kyllä askonasta ton verran heppoja irti saa vieläpä suhteellisen helposti. Ei muuta ku tekniikka kokonaa uusiksi ja rungonki voipi rakentaa melkeempä kokonaa. On sitä paljo uskomattomampiaki vehkeitä nähty. Rahalla ja taidolla ja kärsivällisyydellä saa ihmeitä aikaa. Tosin itse en noista omaa oikeestaa muuta ku ehkä kärsivällisyyttä.
mutta asiaa. tosin mitään kummempia vahvistuksia rungon osalta ei tarvita, ne kuuluvat lähinnä jonnekkin rallin puolelle. Tekniikka itsessään vaatii huomattaviakkin panostuksia. Ketjussa aina heikoin lenkki pettää, et tiedä kuinka monelle osalle on sanottu: "hyvasti, olit heikoin lenkki" Älyttömästä työmäärästä huolimatta hauskaa on ollut, aivan upeat sävärit kun kolmosella polkaiset kaasun pohjaan ja joudut kärryä pitelemään että pysyy tiellä. Suht hyvillä tassuilla (285-pitopintaa) lyö joutoa kolmosen loppuun asti, (enkä nyt puhu talvikelistä) nopeus silloin n,200 km/h, nollasta tuohon menee n 11 s. Nopeempaakin menis kun rakentais nelilinkit... Aivan upeat sävärit, Linnanmäki on turha paikka mulle!!!!
- Polle
Racing Only kirjoitti:
mutta asiaa. tosin mitään kummempia vahvistuksia rungon osalta ei tarvita, ne kuuluvat lähinnä jonnekkin rallin puolelle. Tekniikka itsessään vaatii huomattaviakkin panostuksia. Ketjussa aina heikoin lenkki pettää, et tiedä kuinka monelle osalle on sanottu: "hyvasti, olit heikoin lenkki" Älyttömästä työmäärästä huolimatta hauskaa on ollut, aivan upeat sävärit kun kolmosella polkaiset kaasun pohjaan ja joudut kärryä pitelemään että pysyy tiellä. Suht hyvillä tassuilla (285-pitopintaa) lyö joutoa kolmosen loppuun asti, (enkä nyt puhu talvikelistä) nopeus silloin n,200 km/h, nollasta tuohon menee n 11 s. Nopeempaakin menis kun rakentais nelilinkit... Aivan upeat sävärit, Linnanmäki on turha paikka mulle!!!!
- älä aisalle kaki
Polle kirjoitti:
- Juuso
Kattos miten Hayabusa vai mikä helvetin mopo se nyt onkaan jää!
Aina jaksatte mopedistit haukkua auton suorituskykyä ja kehutte kuinka Hayat kulkee paremmin.
Noo tässä teille:
http://nicotine.golden.net/Movies/Supra Vs. Hayabusa.mpeg
HKS Twin GT2835 Hayabusa Killer
851 RWHP - 683 FT-LBS - siinä
on vaa 2 pyärää eli sehän on MOPO!!
- Hah
Juuso kirjoitti:
Aina jaksatte mopedistit haukkua auton suorituskykyä ja kehutte kuinka Hayat kulkee paremmin.
Noo tässä teille:
851 RWHP - 683 FT-LBSEihän tuosta jää kuin märkä läntti kun mä jyrään mun 2 tonnin mersulla yli !
- horn
Hah kirjoitti:
Eihän tuosta jää kuin märkä läntti kun mä jyrään mun 2 tonnin mersulla yli !
Tämähän pitää paikkansa!!!!!!
- Kruuse
Polle kirjoitti:
polle-setä ees tietää nelilinkeistä mitään?!?! Ei PRKL jos siin sun ritsassa (=Ascona) ei viel niitä oo ni taka-akseli ois kiertyny jo muutamankii kerran päin hornaa ku lappu on lyöty tiskii. Eihä se akseli tietysti sit mitää tuumaa jos se auto onkii piristetty kakslitrane tuplakaasareilla...
- Dick
Polle kirjoitti:
Niin runkoa on kyllä aika paha mennä vahvistamaan,kun Asconat on koko elinkaarensa ajan A-mallista C:hen ollut itsekantavalla korilla varustettuja,niin kuin suurin osa kaikista muistakin autoista noin kolmisenkymmentä vuotta,jenkkejä lukuunottamata.
- Polle
Kruuse kirjoitti:
polle-setä ees tietää nelilinkeistä mitään?!?! Ei PRKL jos siin sun ritsassa (=Ascona) ei viel niitä oo ni taka-akseli ois kiertyny jo muutamankii kerran päin hornaa ku lappu on lyöty tiskii. Eihä se akseli tietysti sit mitää tuumaa jos se auto onkii piristetty kakslitrane tuplakaasareilla...
nelilinkkejä perän kiertymisen estämisen vuoksi tehdä!!! Muuten jos tuntisit ko. Ooppelin perän alkup. kiinnitykset, tietäisit ettei sitä saa kiertymään miillään vaikka yrittäisikin! Kardaani kylläkin on mennyt solmuun ennen vahvistamista...
- Bar
Racing Only kirjoitti:
"Kyllähän siitä suhteellisen helposti saa kun laittaa tekniikan ja rungon uusiksi"
Vai suhteellisen helposti..? Yhtä suhteellisen helposti saat Lada Samarasta 650hv. Laitat vaan tekniikan ja rungon uusiksi!
Voi elämä mitä jätkiä!
Suhteellisen vaikeesti siitä saa sitten varmaan kuuraketin? - hjl
Juuso kirjoitti:
Noo tässä teille:
851 RWHP - 683 FT-LBS>Kattos miten Hayabusa vai mikä helvetin mopo se nyt onkaan jää!
>HKS Twin GT2835 Hayabusa Killer
851 RWHP - 683 FT-LBS
No onko se nyt laitaa että laitetaan vakio Busa vastaan lähes 1000hv auto? Ei... vaikka itse asiassa petyin ettei Supra enempää jättänyt 175hv pyörää.
Pistetään bussiin puhallinta paikalleen niin sitten päästään kilpailulajeihin, tässä videoklippi (22Mt) bussista joka kiihtyy 100 - 180mph (n. 160 - 290 kmh) kolmessa sekunnissa:
http://www.rx-7.net/video/NLRturbo.wmv
...käy kauniisti myös tyhjäkäyntiä, eikö..?
Noihinhan saadaan turbolla sen verran hevosvoimia, että vaaditaan jo muutamaa kertaluokkaa kovempaa kalustoa autopuolelta että aletaan pärjäämään.
Tuollainen pidennetty takahaarukka onkin sitten jo aika pakollinen ettei mopo karkaa ympäri 300kmh vauhdissa... :)
hjl - T16
Racing Only kirjoitti:
Varmaan mazda 626:stakin saa 700heppaa, vieläpä suht helposti. Vaihtaa VAAN KOKO TEKNIIKAN!!
Idiootti!!! - mikki
hjl kirjoitti:
>Kattos miten Hayabusa vai mikä helvetin mopo se nyt onkaan jää!
851 RWHP - 683 FT-LBS
No onko se nyt laitaa että laitetaan vakio Busa vastaan lähes 1000hv auto? Ei... vaikka itse asiassa petyin ettei Supra enempää jättänyt 175hv pyörää.
Pistetään bussiin puhallinta paikalleen niin sitten päästään kilpailulajeihin, tässä videoklippi (22Mt) bussista joka kiihtyy 100 - 180mph (n. 160 - 290 kmh) kolmessa sekunnissa:
Noihinhan saadaan turbolla sen verran hevosvoimia, että vaaditaan jo muutamaa kertaluokkaa kovempaa kalustoa autopuolelta että aletaan pärjäämään.
Tuollainen pidennetty takahaarukka onkin sitten jo aika pakollinen ettei mopo karkaa ympäri 300kmh vauhdissa... :)
hjlNiin mutta on mopedissa kyll hieman vähemmän painoakin.
Taitaa ottaa vaan päähän toi kyykyttäminen=) - hjl
mikki kirjoitti:
Niin mutta on mopedissa kyll hieman vähemmän painoakin.
Taitaa ottaa vaan päähän toi kyykyttäminen=)>Niin mutta on mopedissa kyll hieman vähemmän painoakin. Taitaa ottaa vaan päähän toi kyykyttäminen=)
Ai ketä ottaa päähän...? En minua ainakaan, kunhan nyt esittelin että viritetään niitä mopojakin jotta asia ei jää kellään epäselväksi :) Tuossa aikaisemmin kun oltiin vähän "rinta rottingilla" -meiningillä liikkeellä että "kattokaas kun jää"...
hjl - horn
hjl kirjoitti:
>Kattos miten Hayabusa vai mikä helvetin mopo se nyt onkaan jää!
851 RWHP - 683 FT-LBS
hjlNo!!Ei varmaan tarvitse lähteä moottoripyörän
kanssa kisaan Nm.Mutta käyn autojen kanssa
kisaa myöskin!!! Mutta jos et niin antaa olla
vaan.Ps.Täytyy muistaa että on vähän eri painot
kyseessä.Eli itselläni on ollut kova moottori-pyörä aikoinaan,mutta heitin sen veks.Johtuen
siitä'että, olin aina heikoilla autojen kanssa!! - Motari
horn kirjoitti:
No!!Ei varmaan tarvitse lähteä moottoripyörän
kanssa kisaan Nm.Mutta käyn autojen kanssa
kisaa myöskin!!! Mutta jos et niin antaa olla
vaan.Ps.Täytyy muistaa että on vähän eri painot
kyseessä.Eli itselläni on ollut kova moottori-pyörä aikoinaan,mutta heitin sen veks.Johtuen
siitä'että, olin aina heikoilla autojen kanssa!!Olen rahakas mies ja omistan moottoripyörän ja nautin ajamisesta (joskus erittäin kovaa).Mutta sanonta köyhät kyykkyyn on pikkasen pielessä koska kyykkypyörään ei köyhällä ole varaa. Huom! Viritelkää vain niitä teiniooppeleita/korollia kuinka paljon lystäätte ja särkekää sitte moottori toisella kiihdytyksellä jos meinaatte samat lähdöt kuin kyykkypyörälle joka on vakio. HEHE
- Pystyssä
Motari kirjoitti:
Olen rahakas mies ja omistan moottoripyörän ja nautin ajamisesta (joskus erittäin kovaa).Mutta sanonta köyhät kyykkyyn on pikkasen pielessä koska kyykkypyörään ei köyhällä ole varaa. Huom! Viritelkää vain niitä teiniooppeleita/korollia kuinka paljon lystäätte ja särkekää sitte moottori toisella kiihdytyksellä jos meinaatte samat lähdöt kuin kyykkypyörälle joka on vakio. HEHE
että olet kalauttanut varmasti pääsi puuhun kun olet kyykyssä ajellut! Asenteesi ihmetyttää, itse olen puuhannut muutaman vuoden "teini-ooppeleita" (kirjottaisit sen edes oikein)ja riemu syntyy juuri onnistumisesta eikä siitä kun haetaan kaupasta valmis paketti! Olen takuu varma ettet lähtöaihiosta riippumatta pysty lähes seitsenkertaistamaan tehoja ja jos rupeat uhoilemaan niin kokeile! Ja mitä rahaan tulee niin takuulla johonkin 600-650 hv:n ooppeliin on sitä kulunut enemmän sekä siinä ohessa tullut hierottua enemmän älynystyröitä kuin sinun kyykyssä ajamisella.
t.sivusta seurannut - horn
Motari kirjoitti:
Olen rahakas mies ja omistan moottoripyörän ja nautin ajamisesta (joskus erittäin kovaa).Mutta sanonta köyhät kyykkyyn on pikkasen pielessä koska kyykkypyörään ei köyhällä ole varaa. Huom! Viritelkää vain niitä teiniooppeleita/korollia kuinka paljon lystäätte ja särkekää sitte moottori toisella kiihdytyksellä jos meinaatte samat lähdöt kuin kyykkypyörälle joka on vakio. HEHE
No olet kyllä oikeassa,että suorituskyky on
kohdallaan,mutta riskit ovat erittäin suuret
johtuen siitä,että vaikka olisi kummoinen vanha
pappa auton kanssa liikenteessä(töppäilee)niin
aina on kuitenkin altavastaajana kolaritilanteessa!!!!!!!!!!!!!!!!!Terveisin
entinen motoristi. - Motoristi
Pystyssä kirjoitti:
että olet kalauttanut varmasti pääsi puuhun kun olet kyykyssä ajellut! Asenteesi ihmetyttää, itse olen puuhannut muutaman vuoden "teini-ooppeleita" (kirjottaisit sen edes oikein)ja riemu syntyy juuri onnistumisesta eikä siitä kun haetaan kaupasta valmis paketti! Olen takuu varma ettet lähtöaihiosta riippumatta pysty lähes seitsenkertaistamaan tehoja ja jos rupeat uhoilemaan niin kokeile! Ja mitä rahaan tulee niin takuulla johonkin 600-650 hv:n ooppeliin on sitä kulunut enemmän sekä siinä ohessa tullut hierottua enemmän älynystyröitä kuin sinun kyykyssä ajamisella.
t.sivusta seurannutNiitä tarvitaan mutta ooppelin virittäminen ja rahat vielä tuhlata... no harrastus kullakin niistä ei voi kiistellä ja kyllä myönnän senkin että tarkoitus on jotain vitsintynkääkin sanoa mutta ooppelitosikko vetää hernepussin nenään. En edes viitsi johtopäätöksistäni ooppelimiehelle kertoa mutta vuosikaudet kun rappaa niitä resuja varmaan pannuun ottaa ja joutuu vielä tehotkin keksimään heh 600-650hp... ota nolla pois ja käytä edes penkissä se paska niin ei ole tollaista ihme tehohaarukkaa. Ja sitten kun tehot on kohdallaan käy pari kertaa kiihyttään ja aukaise taas kone. Ei kestä eikä tarvikkaan jos haluaa raplata.Harrastus kullakin....Älynystyrät heh...
- Motoristi
horn kirjoitti:
No olet kyllä oikeassa,että suorituskyky on
kohdallaan,mutta riskit ovat erittäin suuret
johtuen siitä,että vaikka olisi kummoinen vanha
pappa auton kanssa liikenteessä(töppäilee)niin
aina on kuitenkin altavastaajana kolaritilanteessa!!!!!!!!!!!!!!!!!Terveisin
entinen motoristi.Voi olla että joskus hautaan joutuu vaarallistahan se on mutta aina ajaessa pitää muistaa vaaratilanteet ja yrittää välttää niitä. Ja harrastus jatkuu toivottavasti.
- Pystyssä
Motoristi kirjoitti:
Niitä tarvitaan mutta ooppelin virittäminen ja rahat vielä tuhlata... no harrastus kullakin niistä ei voi kiistellä ja kyllä myönnän senkin että tarkoitus on jotain vitsintynkääkin sanoa mutta ooppelitosikko vetää hernepussin nenään. En edes viitsi johtopäätöksistäni ooppelimiehelle kertoa mutta vuosikaudet kun rappaa niitä resuja varmaan pannuun ottaa ja joutuu vielä tehotkin keksimään heh 600-650hp... ota nolla pois ja käytä edes penkissä se paska niin ei ole tollaista ihme tehohaarukkaa. Ja sitten kun tehot on kohdallaan käy pari kertaa kiihyttään ja aukaise taas kone. Ei kestä eikä tarvikkaan jos haluaa raplata.Harrastus kullakin....Älynystyrät heh...
Jos sattuisit omaksumaan sisälukutaidon, olisit huomannut kertomani ylimalkaisuuden! En puhunut mistään tietystä kärrystä vaan tehojen seitsenkertaistamisesta liikkuen lopulta jossain 600-650 hv:n paikkeilla!!! Minun "Paska-Ooppelissa" ei ole tuollaisia lukemia.
Tiedän vain kuinka paljon tuollaisessa on suunnittelua, pohtimista ja tekemistä! Suuri osa osistakin saattaa olla omaa tuotantoa!
Ja siihen älykysymykseen. On todella viisasta kyykyttää pyörää esim 220 km/h ja hirvi hyppää eteen. Tai vaikka kuinka hyvin hallitsisit pyöräsi mutta jos joku tulee vastaan yhtä holtittomasti, tarkoitan että tapahtumat eivät riippuisi sinusta. Taitaa syntyä jauhelihaa... älykästä!!!!!!!!! - horn
Motoristi kirjoitti:
Voi olla että joskus hautaan joutuu vaarallistahan se on mutta aina ajaessa pitää muistaa vaaratilanteet ja yrittää välttää niitä. Ja harrastus jatkuu toivottavasti.
Tämä on tosi mitä kerroit ja eipä ole paljon
lisättävää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta niinkuin kerroin niin se ei ole omista
ajotadoista kiinni se tuntuu itsestäni pahalta!
Yst.terveisin Tony - Motoristi
Pystyssä kirjoitti:
Jos sattuisit omaksumaan sisälukutaidon, olisit huomannut kertomani ylimalkaisuuden! En puhunut mistään tietystä kärrystä vaan tehojen seitsenkertaistamisesta liikkuen lopulta jossain 600-650 hv:n paikkeilla!!! Minun "Paska-Ooppelissa" ei ole tuollaisia lukemia.
Tiedän vain kuinka paljon tuollaisessa on suunnittelua, pohtimista ja tekemistä! Suuri osa osistakin saattaa olla omaa tuotantoa!
Ja siihen älykysymykseen. On todella viisasta kyykyttää pyörää esim 220 km/h ja hirvi hyppää eteen. Tai vaikka kuinka hyvin hallitsisit pyöräsi mutta jos joku tulee vastaan yhtä holtittomasti, tarkoitan että tapahtumat eivät riippuisi sinusta. Taitaa syntyä jauhelihaa... älykästä!!!!!!!!!Kuten sanoin hernepussi nenässä. Sama juttu autolla kun ajaa 220km/h hirveen. Sisälukutaitoa ei tarvita tehojen seitsenkertaistamiseen. Vaan rahaa. Ja tiedät omasta mielestä paljon muutakin kun tiedät osatkin olevan omaa tuotantoa. Luulen että tollasilla aivoilla ei pysty omaan tuotantoon kuin oman persereijän kautta. Ja kuten olen todennut riskejä kannattaa kyykyssäkin välttää. Onko sulla jokin pystyssä nimimerkin perusteella ei kyllä minua kiinnosta, mutta tässä olisi taas sulle miettimistä kerrakseen että taas keksit älynystyröitäs (jota ilmeisimmin on todella vähän) käyttäen taas jonkun ooppelipuoltamisvastauksen sori nyt taas väärinkirjoitukseni. Akateeminen vartti alkaa....
- Pystyssä
Motoristi kirjoitti:
Kuten sanoin hernepussi nenässä. Sama juttu autolla kun ajaa 220km/h hirveen. Sisälukutaitoa ei tarvita tehojen seitsenkertaistamiseen. Vaan rahaa. Ja tiedät omasta mielestä paljon muutakin kun tiedät osatkin olevan omaa tuotantoa. Luulen että tollasilla aivoilla ei pysty omaan tuotantoon kuin oman persereijän kautta. Ja kuten olen todennut riskejä kannattaa kyykyssäkin välttää. Onko sulla jokin pystyssä nimimerkin perusteella ei kyllä minua kiinnosta, mutta tässä olisi taas sulle miettimistä kerrakseen että taas keksit älynystyröitäs (jota ilmeisimmin on todella vähän) käyttäen taas jonkun ooppelipuoltamisvastauksen sori nyt taas väärinkirjoitukseni. Akateeminen vartti alkaa....
Ei pysty omaan tuotantoon kuin oman perserei'än kautta! Kuolen nauruun, sattuu oikein mahasta :)Tietäisitpä kenen kanssa kirjoittelet...
- Motoristi
Pystyssä kirjoitti:
Ei pysty omaan tuotantoon kuin oman perserei'än kautta! Kuolen nauruun, sattuu oikein mahasta :)Tietäisitpä kenen kanssa kirjoittelet...
Diplomitollo tai joku muu vastaava käytännön ihmemies peukalo keskellä kämmentä jonka oma tuotanto on omasta mielestä parasta. En usko edes että toimivaa ja tietäisitpä ite kenen kanssa keskustelet. On hyviä vitsejä eikö olekin satun muuten talvisaikaan ajelemaan itsekin ooppelilla. Vasta katsastettu, leima tuli n.100 hp ei ole penkissä mitattu. Voi olla osa laitumella mutta ajelee vielä toivottavasti muutaman vuoden. Lisää hyviä vitsejä eikö?
- Pystyssä
Motoristi kirjoitti:
Diplomitollo tai joku muu vastaava käytännön ihmemies peukalo keskellä kämmentä jonka oma tuotanto on omasta mielestä parasta. En usko edes että toimivaa ja tietäisitpä ite kenen kanssa keskustelet. On hyviä vitsejä eikö olekin satun muuten talvisaikaan ajelemaan itsekin ooppelilla. Vasta katsastettu, leima tuli n.100 hp ei ole penkissä mitattu. Voi olla osa laitumella mutta ajelee vielä toivottavasti muutaman vuoden. Lisää hyviä vitsejä eikö?
Kokeile edes oikeinkirjoitusta. Diblomi kirjoitetaan B:llä! Sulla ei muutenkaan tunnu kaikki olevan kohdallaan, jotain katkeruutta tai liikaa pettymyksiä taipaleella??? Omat asiakkaani ovat ympäri tätä palloa, vuositulot n.350,000 euroa, en ole viitsinyt edes paljoa laskea. Kirjanpitäjä joskus kertonee tuloni...
- Motoristi
Pystyssä kirjoitti:
Kokeile edes oikeinkirjoitusta. Diblomi kirjoitetaan B:llä! Sulla ei muutenkaan tunnu kaikki olevan kohdallaan, jotain katkeruutta tai liikaa pettymyksiä taipaleella??? Omat asiakkaani ovat ympäri tätä palloa, vuositulot n.350,000 euroa, en ole viitsinyt edes paljoa laskea. Kirjanpitäjä joskus kertonee tuloni...
Näkyypähän sen verran vielä olevan kohdallaan kun tuollainenkin tollo osaa lukea ja ihmekin on tapahtunut kun on ymmärtänyt diplomi sanasta jotain. Pettymyksethän löytää jos niitä on ja onhan niitä joskus ollutkin. Ja eihän tuo sinunkaan oikeinkirjoitus hääviä jos ruvetaan teikäläiseen tapaan niuhottamaan. Että kokeile edes oikeinkirjoitusta. Sulla vai sinulla. Ja ota selvää keskenkasvuinen onko se dip... vai dib... Heh oikea TOLLO kun ei edes tuota tajua. Katso peiliin vaikka se ei noilla aivoilla varustetulla ihmisellä voi peilikuvakaan hääviltä näyttää. Heh oma kirjanpitäjä. Taidat puhua jostain pystyssä pitäjästä. Vuositulot ja hevosvoimat on vielä noin hakusalla. Sitten kun pääset peruskoulusta suhteellisuus sinullekin valkenee. Ymmärrät muustakin kun omasta 5 euron viikkorahasta ja isin ooppelista jossa on paljon hevosvoimia. Toivottavasti murrosikä menee hienosti. Hyviä iltasatuhetkiä niissähän on joku kirjanpitäjä niin paremmin tulee uni jossa voit haaveilla ihanista ja tehokkaista ooppeleista. Anteeksi väärinkirjoitukseni en viitsi oikein paneutua siihen koska tämä ei ole työhakulomake. Että revi siitä. PS. Mietihän seuraava kommettisi paremmin että saisi sinusta edes jotain vastusta tähänkin kommettiin
- tai ei
Motari kirjoitti:
En ole rahakas, omistan silti moottoripyörän, en kylläkään kyykkypyörää koska sellaista en ottaisi vaikka ilman saisin. Yksi moinen kapistus oli kaksi viikkoa alla ja se riitti sitä lajia..
Erittäin kovaa ajaminenkin on suhteellinen käsite. 50km/h voi tietyissä olosuhteissa olla kova vauhti.
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen osaa suoralla, pitävällä alustalla kaasua painaa/vääntää, ja sitten brassailla kuinka on ajanut yli kahtasataa siinä ja siinä paikassa. Aika turhaa paskanjauhantaa yhtäkaikki.
P.S Ei oo Polle palioa kertonu asconan tekniikasta vielä... kiinnostais kyllä tietää millä palikoilla 650hp on irronnut ;) - Polle
tai ei kirjoitti:
En ole rahakas, omistan silti moottoripyörän, en kylläkään kyykkypyörää koska sellaista en ottaisi vaikka ilman saisin. Yksi moinen kapistus oli kaksi viikkoa alla ja se riitti sitä lajia..
Erittäin kovaa ajaminenkin on suhteellinen käsite. 50km/h voi tietyissä olosuhteissa olla kova vauhti.
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen osaa suoralla, pitävällä alustalla kaasua painaa/vääntää, ja sitten brassailla kuinka on ajanut yli kahtasataa siinä ja siinä paikassa. Aika turhaa paskanjauhantaa yhtäkaikki.
P.S Ei oo Polle palioa kertonu asconan tekniikasta vielä... kiinnostais kyllä tietää millä palikoilla 650hp on irronnut ;)Koneessa ainoa alkup. osa on jakopään koppa ja vesipumppu! Jopa lohkokin paranneltu. Tietty ahdin ja kantena todella suurireikäinen 16-v. Koneesta taaksepäin tietty vahva kytkin josta voima välittyy Getrag-laatikkoon. Sieltä ulos vahvistettuun kardaaniin, vahvistettu siksi kun vanha meni korkkiruuville... Sitten luonnollisesti lukkoperä joka jakaa tasaisesti voiman 285-renkaille jotka paskat eivät edes pidä ennen nelos-vaihdetta nopeuden ollessa jo n.190 km/h... Siinä varmasti tärkeimmät...
Tuo juuri "pitävällä alustalla" onkin eri juttu. Tämä laite ei max. tehoillaan ole pitävällä alustalla ja siksi juuri olenkin sitä myymässä osaavien käsiin! En missään nimessä halua sitä että luen jonkun teinin kuolinilmoituksen sen vuoksi että olen sen antanut jonkun taitamattomien käsiin joka sillä "on näyttänyt" kavereilleen! - P.P.
Polle kirjoitti:
Koneessa ainoa alkup. osa on jakopään koppa ja vesipumppu! Jopa lohkokin paranneltu. Tietty ahdin ja kantena todella suurireikäinen 16-v. Koneesta taaksepäin tietty vahva kytkin josta voima välittyy Getrag-laatikkoon. Sieltä ulos vahvistettuun kardaaniin, vahvistettu siksi kun vanha meni korkkiruuville... Sitten luonnollisesti lukkoperä joka jakaa tasaisesti voiman 285-renkaille jotka paskat eivät edes pidä ennen nelos-vaihdetta nopeuden ollessa jo n.190 km/h... Siinä varmasti tärkeimmät...
Tuo juuri "pitävällä alustalla" onkin eri juttu. Tämä laite ei max. tehoillaan ole pitävällä alustalla ja siksi juuri olenkin sitä myymässä osaavien käsiin! En missään nimessä halua sitä että luen jonkun teinin kuolinilmoituksen sen vuoksi että olen sen antanut jonkun taitamattomien käsiin joka sillä "on näyttänyt" kavereilleen!Mites tuota kardaania on vahvistettu?
Mikä Getrag siinä on? - kömmähdys
Motoristi kirjoitti:
Näkyypähän sen verran vielä olevan kohdallaan kun tuollainenkin tollo osaa lukea ja ihmekin on tapahtunut kun on ymmärtänyt diplomi sanasta jotain. Pettymyksethän löytää jos niitä on ja onhan niitä joskus ollutkin. Ja eihän tuo sinunkaan oikeinkirjoitus hääviä jos ruvetaan teikäläiseen tapaan niuhottamaan. Että kokeile edes oikeinkirjoitusta. Sulla vai sinulla. Ja ota selvää keskenkasvuinen onko se dip... vai dib... Heh oikea TOLLO kun ei edes tuota tajua. Katso peiliin vaikka se ei noilla aivoilla varustetulla ihmisellä voi peilikuvakaan hääviltä näyttää. Heh oma kirjanpitäjä. Taidat puhua jostain pystyssä pitäjästä. Vuositulot ja hevosvoimat on vielä noin hakusalla. Sitten kun pääset peruskoulusta suhteellisuus sinullekin valkenee. Ymmärrät muustakin kun omasta 5 euron viikkorahasta ja isin ooppelista jossa on paljon hevosvoimia. Toivottavasti murrosikä menee hienosti. Hyviä iltasatuhetkiä niissähän on joku kirjanpitäjä niin paremmin tulee uni jossa voit haaveilla ihanista ja tehokkaista ooppeleista. Anteeksi väärinkirjoitukseni en viitsi oikein paneutua siihen koska tämä ei ole työhakulomake. Että revi siitä. PS. Mietihän seuraava kommettisi paremmin että saisi sinusta edes jotain vastusta tähänkin kommettiin
. hihihi taas eksyttiin aiheesta =D kattokaa nyt kuinka syvällistä tää autojen ja prätkien vertailu on(=D. ero on kuin avaruus raketilla ja lentokoneella, molemmat ilmassa mutta niin erillaisia. niinpä, car=drive bike=ride. aina ja ikuisesti ollu tää päätymätön tappelu ja loppua ei näy. niinpä myönnettäköön että hinta/suorituskyky suhde on prätkässä ylivoimanen(siitähän tässä ei ollu kyse mut mut) vaikka ovatkin kalliita ne täälä suåmessa(esim. busa uutena suomessa noin 18000e, saksassa 12800e. vaihdan tän hetkisen pyörän ens kesäks, sanoinko kesäks.. ou jeee!, busaan just siks et ahtaa mielen tekevi. mc-xpress ahtas busan 1.3mottiin uskomattomat 638hp (edellinen enkka oli jotain 580 norjassa). mut ei se kauaa kestäny kuten videost näkyy, mut ei kestä 600hv askokaan =)(www.mc-xpress.com/hayabusa.htm) oh *orkut* ¤=) Motoristi moikaikataan kun tavataan.. ps.mun iskän autos on 90hv ja hyvin riittää. no joo riittää jo
- Polle
P.P. kirjoitti:
Mites tuota kardaania on vahvistettu?
Mikä Getrag siinä on?kardaani on tehty tietty halkaisijaltaan suuremmaksi ja hieman seinämävahvuutta lisää. Kuvittelitko että siihen olisi hitsailtu jotain lattaraudan pätkiä kylkeen;)?
- minä
Polle kirjoitti:
kardaani on tehty tietty halkaisijaltaan suuremmaksi ja hieman seinämävahvuutta lisää. Kuvittelitko että siihen olisi hitsailtu jotain lattaraudan pätkiä kylkeen;)?
Mikä Getrag, mikä ahdin, minkä kokoiset venttiilit, nokan asteet ja nostot? Miten polttoaineensyöttö? Paljonko ahtopaineita?
- Polle
minä kirjoitti:
Mikä Getrag, mikä ahdin, minkä kokoiset venttiilit, nokan asteet ja nostot? Miten polttoaineensyöttö? Paljonko ahtopaineita?
iso,iso,isot,ei älyttömät, sopiva, haltech ja paljon
- P.P.
Polle kirjoitti:
kardaani on tehty tietty halkaisijaltaan suuremmaksi ja hieman seinämävahvuutta lisää. Kuvittelitko että siihen olisi hitsailtu jotain lattaraudan pätkiä kylkeen;)?
Juuri siksi kysyin. Kardaani EI ole vahvistettu, vaan VAIHDETTU vahvempaan. Tarkkuutta...
Ymmärrän, ettei nokan arvoja saa kysyä. En omastanikaan aio kertoa. Toistaiseksi en kyllä aio myöskään kertoa Volkkarini kanteen tehdyistä muutoksista, koska saatan vielä ryhtyä tienaamaan näillä tiedoilla...
Mutta mikä Getrag kestää noita tehoja? - Motoristi
kömmähdys kirjoitti:
. hihihi taas eksyttiin aiheesta =D kattokaa nyt kuinka syvällistä tää autojen ja prätkien vertailu on(=D. ero on kuin avaruus raketilla ja lentokoneella, molemmat ilmassa mutta niin erillaisia. niinpä, car=drive bike=ride. aina ja ikuisesti ollu tää päätymätön tappelu ja loppua ei näy. niinpä myönnettäköön että hinta/suorituskyky suhde on prätkässä ylivoimanen(siitähän tässä ei ollu kyse mut mut) vaikka ovatkin kalliita ne täälä suåmessa(esim. busa uutena suomessa noin 18000e, saksassa 12800e. vaihdan tän hetkisen pyörän ens kesäks, sanoinko kesäks.. ou jeee!, busaan just siks et ahtaa mielen tekevi. mc-xpress ahtas busan 1.3mottiin uskomattomat 638hp (edellinen enkka oli jotain 580 norjassa). mut ei se kauaa kestäny kuten videost näkyy, mut ei kestä 600hv askokaan =)(www.mc-xpress.com/hayabusa.htm) oh *orkut* ¤=) Motoristi moikaikataan kun tavataan.. ps.mun iskän autos on 90hv ja hyvin riittää. no joo riittää jo
Jep morjens ja käsi taivaalle tottakai!
Ja mun pyörässäkään ei oo kuin takapyörältä 140 hp mut piisaa hyvin. - minä
Polle kirjoitti:
iso,iso,isot,ei älyttömät, sopiva, haltech ja paljon
eli omasta päästä keksitty koko auto.
- Polle
minä kirjoitti:
eli omasta päästä keksitty koko auto.
Paljon on joutunut kekseliäisyyttä käyttämään, nämä tehot ei synny millään valmiilla "osta ja pulttaa kiinni"-sarjalla. En tiedä oletko itse harrastaja ja haluaisit tietoja mutta täällä en rupea kaikkia yksityiskohtia kertomaan...
- kimmo
Motoristi kirjoitti:
voitko enää alemmas vajota ! ! !
- jjj
Käypäs konsultoimassa Ferrarilla, että saavat niitten ritsaan enemmän tehoa. Nyt säälittävät 660hv ja 12 sylinteriä.
Sinulla 650hv ja 4 sylinteriä.- Mie vaan
Tuskinpa ne pojat tarvii konsultointi apua, puristavat ahtamattomasta 3-litraisesta 900hv, litrateho siis 300hv, ahtamaton.
1980-luvulla Ferrareiden, kuten myös muiden, F1 koneet olivat ahdettuja 1,5-litraisia, tehot 1000hv:n luokkaa, litrateho siis 660hv:n paikkeilla.
Että sillain... - Polle
tarvii konsultointia, ahtimella ne on ottanut litratehoissa tuplasti mun Ooppeliin verrattuna, tosin pudjettikin on ollut hieman toista luokkaa... jjj vois lähtee selailemaan jotain magazinea ja kattella nättejä kuvia muitten tekeleistä!
- Keke
Polle kirjoitti:
tarvii konsultointia, ahtimella ne on ottanut litratehoissa tuplasti mun Ooppeliin verrattuna, tosin pudjettikin on ollut hieman toista luokkaa... jjj vois lähtee selailemaan jotain magazinea ja kattella nättejä kuvia muitten tekeleistä!
Mikä kone ja ahdot on ?
Yhdestä drag race asconasta on otettu 600 hv 2.2 koneesta ja 3 bar paineilla. - Polle
Keke kirjoitti:
Mikä kone ja ahdot on ?
Yhdestä drag race asconasta on otettu 600 hv 2.2 koneesta ja 3 bar paineilla.luokkaa arvot ovat tässäkin, lisänä 16-v.
- Jarkki
Polle kirjoitti:
luokkaa arvot ovat tässäkin, lisänä 16-v.
Onko nelisatasen kansi vai turbo-torstin omavalmiste ??
- Jallu
Jarkki kirjoitti:
oisko tuommonen kone vai onko opelin ensinkään?
- Polle
Jarkki kirjoitti:
Kuka on turbo-torsti? Tää on sellainen sovellus systeemi...
- Jarkki
Polle kirjoitti:
Kuka on turbo-torsti? Tää on sellainen sovellus systeemi...
Joka suunnitteli itse 2.2litraseen Cihhi-koneeseen 16-kannen ja toteuttikin sen. Siinä myllyssä oli ohjelmoitava ruisku läppärungoilla ja turbo ja pirusti potkuu.
Kansi valettiin valimossa ja jannu koneisti ja rakensi siihen itse nokka-akselit ja kaikki.
Puheli silloin (10v takas) että 400-kannet niin kalliita että ei kiinnostanut hommata euroopasta. - P.P.
Keke kirjoitti:
Mikä kone ja ahdot on ?
Yhdestä drag race asconasta on otettu 600 hv 2.2 koneesta ja 3 bar paineilla.Luulen tietäväni mitä drag race -Asconaa tarkoitat, ja uskaltaisin väittää, ettei siinä käytetä 3 barin ahtoja. Jos käytettäisiin, tehoa olisi varmasti enemmän.
Itselläni on 2,4-litrainen 8-venttiilinen, joka puskee tuon reilut 600 hv 2 barin ahdoilla. Ahtimessa olisi vielä käyttämätöntä potentiaalia, mutta kansi ei vielä nykyisellään kestä. Toivottavasti jo ensi kesäksi... - Jarkki
P.P. kirjoitti:
Luulen tietäväni mitä drag race -Asconaa tarkoitat, ja uskaltaisin väittää, ettei siinä käytetä 3 barin ahtoja. Jos käytettäisiin, tehoa olisi varmasti enemmän.
Itselläni on 2,4-litrainen 8-venttiilinen, joka puskee tuon reilut 600 hv 2 barin ahdoilla. Ahtimessa olisi vielä käyttämätöntä potentiaalia, mutta kansi ei vielä nykyisellään kestä. Toivottavasti jo ensi kesäksi...Halkeaa pakoventtiilin seetistä säteittäin kansi ?
- Polle
P.P. kirjoitti:
Luulen tietäväni mitä drag race -Asconaa tarkoitat, ja uskaltaisin väittää, ettei siinä käytetä 3 barin ahtoja. Jos käytettäisiin, tehoa olisi varmasti enemmän.
Itselläni on 2,4-litrainen 8-venttiilinen, joka puskee tuon reilut 600 hv 2 barin ahdoilla. Ahtimessa olisi vielä käyttämätöntä potentiaalia, mutta kansi ei vielä nykyisellään kestä. Toivottavasti jo ensi kesäksi...8-v kannet on kaikista puolista huono, äkkiseltään ei tule yhtään hyvää puolta mieleen... Osta tämä mun vehje
- P.P.
Polle kirjoitti:
8-v kannet on kaikista puolista huono, äkkiseltään ei tule yhtään hyvää puolta mieleen... Osta tämä mun vehje
Siis piti tarkentaa, ettei minulla ole Opelia, vaan Volkkari.
Kannet (kolmas nyt menossa) eivät halkea, mutta keskimmäisten sylinterien pakoventtiilien seetit eivät tosiaan säilytä muotoaan, ja palotiloissa tapahtuu muodonmuutoksia. Oudointa on kuitenkin se, ettei mäntien tai tiivisteiden kanssa ole ollut ongelmia. Vai onko se teidän mielestänne outoa? Olisin kuitenkin luullut, että joku muu antaa ensin periksi.
Ja olisi varmasti hiljalleen aiheellista vaihtaa venat natrium-täytteisiin. Vai oliko se natriumia? Hitto kun en tiedä näistä jutuista suomenkielellä! Sodium nyt kuitenkin.
Joka tapauksessa kanteen pitää kehitellä parempaa jäähdytystä. Nyt on kova työstö ja taivuttelu meneillään... Jos siis ensi kesäksi... lisää virtausta ja 2,5 bar. - Polle
P.P. kirjoitti:
Siis piti tarkentaa, ettei minulla ole Opelia, vaan Volkkari.
Kannet (kolmas nyt menossa) eivät halkea, mutta keskimmäisten sylinterien pakoventtiilien seetit eivät tosiaan säilytä muotoaan, ja palotiloissa tapahtuu muodonmuutoksia. Oudointa on kuitenkin se, ettei mäntien tai tiivisteiden kanssa ole ollut ongelmia. Vai onko se teidän mielestänne outoa? Olisin kuitenkin luullut, että joku muu antaa ensin periksi.
Ja olisi varmasti hiljalleen aiheellista vaihtaa venat natrium-täytteisiin. Vai oliko se natriumia? Hitto kun en tiedä näistä jutuista suomenkielellä! Sodium nyt kuitenkin.
Joka tapauksessa kanteen pitää kehitellä parempaa jäähdytystä. Nyt on kova työstö ja taivuttelu meneillään... Jos siis ensi kesäksi... lisää virtausta ja 2,5 bar.mikä on ongelma? Irtooko seetit?
- Tuttu
Jarkki kirjoitti:
Joka suunnitteli itse 2.2litraseen Cihhi-koneeseen 16-kannen ja toteuttikin sen. Siinä myllyssä oli ohjelmoitava ruisku läppärungoilla ja turbo ja pirusti potkuu.
Kansi valettiin valimossa ja jannu koneisti ja rakensi siihen itse nokka-akselit ja kaikki.
Puheli silloin (10v takas) että 400-kannet niin kalliita että ei kiinnostanut hommata euroopasta.Oli aivan hulluna niihin vehkeisiin! Tallissa enemmän kuin nukku, tosin sai älyttömän tykin aikaiseks mikä vaan parani iän myötä!!! Olin joskus aikoinaan kyydissä, nopeus jotain 160 kuivalla, fillarit löi tyhjää ja mulla paskat meinas lörähtää housuun, kaveri vaan tyynesti: pitoo tarttis saada lisää!!!!! Sillä on se vieläkin tallella vaikka ei sillä pahemmin ajele, omien puheiden mukaan päässyt "siitä" iästä ohi. Tiedä vaikka olis keskustelun aloittaja?
- qwerty2
Mie vaan kirjoitti:
Tuskinpa ne pojat tarvii konsultointi apua, puristavat ahtamattomasta 3-litraisesta 900hv, litrateho siis 300hv, ahtamaton.
1980-luvulla Ferrareiden, kuten myös muiden, F1 koneet olivat ahdettuja 1,5-litraisia, tehot 1000hv:n luokkaa, litrateho siis 660hv:n paikkeilla.
Että sillain... - horn
Mie vaan kirjoitti:
Että sillain...Kyllähän esim.BMW käytti aikoinaan 1,5l moottoria
ja tehot nousivat 1500hv.Suurempia tehoja ei
mitattu,koska heidän testipenkki hajosi juuri
tuon tehon kohdalla!!!Tästähän oli aikoinaan juttu Tekniikan maailmassa!!!
Eli aika hurjaa vai mitä?????
- joo
mene urpo muualle kerttomaan satujasi!!!!!
- Yrbo
Lähde itse muualle kirjoittelemasta kun et mistään mitään tiedä...
- 400hp/580nm
Yrbo kirjoitti:
Lähde itse muualle kirjoittelemasta kun et mistään mitään tiedä...
laitappa tehokäppyrät näkyville....
- hevoset
400hp/580nm kirjoitti:
Sori, en voi lähettää kun faxi on särki ja hauki on kala;) Tuol tallis ne kaakit on leväälläs ja osa jääkaapis meetvurstina... poika...
- juppi
400hp/580nm kirjoitti:
osi tarina Mobilisti-lehdestä 5/2003
Arizonassa vaikuttanut "harrastaja" päätti terästää
1967-mallisen Chevrolet Impala 2D Hardtopinsa kulkupuolta hieman
avokätisemmin. Tosin hän ei hiiskunut ideasta kenellekkään, vaan
Arizonan maantiepoliisin edutajat löysivät sittemmin kallionseinämästä
sulaneen ja palaneen metallikasan, jonka johdosta epäiltiin aluksi
pienkoneonnettomuutta. Tutkimukset osoittivat kyseessä olleen
yllättäen 67-mallisen Impalan! Vaadittiin pitkällisiä patologista sekä
salapoliisityötä tapahtumasarjan selvitämiseksi, mutta lopulta kaikki
kirkastui.
Impalan omistaja oli saanut jostain käsiinsä RATO (
Rocket-Assisted Take-Off )-apuraketin, jollaisia käytetään
avustamaan raskaasti kuormattuja sotilaskoneita nousukiidon
ratkaisevaksi lyhentämiseksi pienempien kenttien lyhyemmiltä
kiitoradoilta. No, Hemmo oli kiinnittänyt rakettimoottorin
Impalan kattoon ja ajanut pitkän aavikkoasvalttisuoran päähän,
tarkoituksenaan kokeilla, miten "Antilooppi" karauttaa. Ja
karauttihan se!
Poliisin arvioiden perusteella mies käynnisti rakettimoottorin
noin viiden kilometrin päässä onnetomuuspaikalta. USA:n ilmavoimien mukaan
kyseinen moottori saavuttaa suurimman työntövoimansa arviolta viidessä
sekunnissa, jonka kuluessa Impala oli periaatteessa ehtinyt saavuttaa noin
560 km/h nopeuden, siis selkeää Top Fuel Dragster-tason kyytiä. Tämän
jälkeen raketti on toiminut vielä noin 25 sekunnin ajan, joiden aikana
kuljettaja ( vai pitäisikö hantä kutsua Lentäjäksi?) on
vastaanottanut samanlaisia G-voimia kuin F-14 hävittäjälentäjä
ja varmasti menettänyt tajunsa. Ennen tajunnan menetystä
kuljettaja on kuitenkin onnistunut hetkellisesti ( lue: parisen
kilometriä ) pitämään Impalan tiellä, jonka jälkeen hän on
yrittänyt epätoivoisesti painaa
jarrupoljinta...
Poliisi varmisti jarrutusyritykset sillä perusteella että
jarrukomponentteja, renkaanpalasia ja pyöränripustusten jääteitä
löytyi käsittämättömän pitkältä matkalta. Ajo-ominaisuuksiin
tilanteella tuskin oli enää vaikutusta, koskapa vaunu oli siinä
vaiheessa jo muuttunut lentokoneeksi. Impala lensi vielä parisen
kilometriä ennen iskeytymistä kallionseinämään noin 37 metrin
korkeudella! Kallioon jäi palanut, lähes metrin syvyinen louhos.
Poliisin arvioiden perusteella loppunopeutta kertyi noin 675 km/h. - Ei enää
juppi kirjoitti:
osi tarina Mobilisti-lehdestä 5/2003
Arizonassa vaikuttanut "harrastaja" päätti terästää
1967-mallisen Chevrolet Impala 2D Hardtopinsa kulkupuolta hieman
avokätisemmin. Tosin hän ei hiiskunut ideasta kenellekkään, vaan
Arizonan maantiepoliisin edutajat löysivät sittemmin kallionseinämästä
sulaneen ja palaneen metallikasan, jonka johdosta epäiltiin aluksi
pienkoneonnettomuutta. Tutkimukset osoittivat kyseessä olleen
yllättäen 67-mallisen Impalan! Vaadittiin pitkällisiä patologista sekä
salapoliisityötä tapahtumasarjan selvitämiseksi, mutta lopulta kaikki
kirkastui.
Impalan omistaja oli saanut jostain käsiinsä RATO (
Rocket-Assisted Take-Off )-apuraketin, jollaisia käytetään
avustamaan raskaasti kuormattuja sotilaskoneita nousukiidon
ratkaisevaksi lyhentämiseksi pienempien kenttien lyhyemmiltä
kiitoradoilta. No, Hemmo oli kiinnittänyt rakettimoottorin
Impalan kattoon ja ajanut pitkän aavikkoasvalttisuoran päähän,
tarkoituksenaan kokeilla, miten "Antilooppi" karauttaa. Ja
karauttihan se!
Poliisin arvioiden perusteella mies käynnisti rakettimoottorin
noin viiden kilometrin päässä onnetomuuspaikalta. USA:n ilmavoimien mukaan
kyseinen moottori saavuttaa suurimman työntövoimansa arviolta viidessä
sekunnissa, jonka kuluessa Impala oli periaatteessa ehtinyt saavuttaa noin
560 km/h nopeuden, siis selkeää Top Fuel Dragster-tason kyytiä. Tämän
jälkeen raketti on toiminut vielä noin 25 sekunnin ajan, joiden aikana
kuljettaja ( vai pitäisikö hantä kutsua Lentäjäksi?) on
vastaanottanut samanlaisia G-voimia kuin F-14 hävittäjälentäjä
ja varmasti menettänyt tajunsa. Ennen tajunnan menetystä
kuljettaja on kuitenkin onnistunut hetkellisesti ( lue: parisen
kilometriä ) pitämään Impalan tiellä, jonka jälkeen hän on
yrittänyt epätoivoisesti painaa
jarrupoljinta...
Poliisi varmisti jarrutusyritykset sillä perusteella että
jarrukomponentteja, renkaanpalasia ja pyöränripustusten jääteitä
löytyi käsittämättömän pitkältä matkalta. Ajo-ominaisuuksiin
tilanteella tuskin oli enää vaikutusta, koskapa vaunu oli siinä
vaiheessa jo muuttunut lentokoneeksi. Impala lensi vielä parisen
kilometriä ennen iskeytymistä kallionseinämään noin 37 metrin
korkeudella! Kallioon jäi palanut, lähes metrin syvyinen louhos.
Poliisin arvioiden perusteella loppunopeutta kertyi noin 675 km/h.On aivan v*tun vanha vitsi, oikeesti.
- Polle
Ei enää kirjoitti:
On aivan v*tun vanha vitsi, oikeesti.
vaan... Huoh, ohhoijjaa, No, jos ei itään itse keksi niin on pakko ottaa japanityyli käyttöön. CopyCopyCopy...etc
- idiootit.
Uskoo ken haluaa.
- Polle
Niin huomaat ettei ole mikään provo, ahtamalla ja koneen oikealla rakentamisella tuo saadaan aikaiseksi. Usko pois ettei tuo ilmaiseksi ole kuitenkaan tullut! Älytön työmäärä sekä vaihdettuja osia hyllyt notkollaan!!!
EI ONNISTU "OSTA JA PULTTAA KIINNI-SATSILLA"
- M dude
kives
- Mie vaan
Älykkyydyn riemuvoitto, äitis ja isäs on varmasti ylpeitä susta?
- opelonpop
Nykynuoriso on tottunut saamaan kaiken valmiina! Ne ei arvosta tuollaista mihinkään!
Likat kattelee Idolsseja ja Jätkät duunaa bassoja - Seppo
Niin...että noita on kyllä moisia tehty useampiakin, jottei tämä ilmoitus sinänsä mikään mahdottomuus ole. Tietysti tälle F&F-kansalle on vaikea ymmärtää, että muistakin kuin skylineistä ja suprista saa tehoa irti...ja vielä ilman ilokaasuja...ku eihän semmosia oo elokuvissakaan!
Kieltämättä ilmoitus on laadittu sen näköiseksi, että sitä on vaikea ottaa vakavasti.- Manta +350hv
rosvoroope kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen/imagepages/dynoday.mpg
Ehkä nämä netti-idiootit nyt tajuavat, että vanha Opelkin voi liikkua yllättävän vikkelästi. Mutta toisaalta, jos on ostanut Civic TypeR:n, siihen on uskottava.
- Polle
Manta +350hv kirjoitti:
Ehkä nämä netti-idiootit nyt tajuavat, että vanha Opelkin voi liikkua yllättävän vikkelästi. Mutta toisaalta, jos on ostanut Civic TypeR:n, siihen on uskottava.
tarkoitan näitä nimeämiäsi "netti-idiootteja". Niitten kiihtyvyys on ainoastaan näytönohjaimen kiihtyvyys;) Hyviä ne on kuitenkin arvostelemaan tietsikan äärellä joitain sellaisia jotka on tehnyt jotain konkreettista! Sovitaan niin että nautitaan me hepoista, sinä 350 hv ja minä 650 hv (norm 450 hv) ja annetaan netti-idioottien soimata meitä. Arvaa mitä ne tekevät silloin kun me tunnemme todellisen kiihtyvyyden ja selkämme painautuvan selkänojaan? No ne tietty pelaavat ColinMcRae Rallya eivätkä meinaa pysyä jakkaralla. Buahhahhaa
- Manta +350hv
Polle kirjoitti:
tarkoitan näitä nimeämiäsi "netti-idiootteja". Niitten kiihtyvyys on ainoastaan näytönohjaimen kiihtyvyys;) Hyviä ne on kuitenkin arvostelemaan tietsikan äärellä joitain sellaisia jotka on tehnyt jotain konkreettista! Sovitaan niin että nautitaan me hepoista, sinä 350 hv ja minä 650 hv (norm 450 hv) ja annetaan netti-idioottien soimata meitä. Arvaa mitä ne tekevät silloin kun me tunnemme todellisen kiihtyvyyden ja selkämme painautuvan selkänojaan? No ne tietty pelaavat ColinMcRae Rallya eivätkä meinaa pysyä jakkaralla. Buahhahhaa
Niin se taitaa olla. Onneksi kohta on kesä...
- Polle
Manta +350hv kirjoitti:
Niin se taitaa olla. Onneksi kohta on kesä...
päin tellusta tepastelet? Olen tehnyt pirun pitkän työpäivän Asconani kanssa ja saattaisin olla avuksi...
- Manta +350hv
Polle kirjoitti:
päin tellusta tepastelet? Olen tehnyt pirun pitkän työpäivän Asconani kanssa ja saattaisin olla avuksi...
Pääkaupunkiseudulla asustelen. Täytyy pitää mielessä, vaikkakin tällä hetkellä auto on nipussa ja siihen olen tyytyväinen. Tosin lisäteho saattaa tulla jossain vaiheessa mieleen...
- Polle
Manta +350hv kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asustelen. Täytyy pitää mielessä, vaikkakin tällä hetkellä auto on nipussa ja siihen olen tyytyväinen. Tosin lisäteho saattaa tulla jossain vaiheessa mieleen...
tekniikka sopii suoraan Mantaan ja jo rupes kulkemaan... max tehoilla 285 tassut pitää vasta nelosella nopeuden ollessa n.200 km/h :)
- Manta +350hv
Polle kirjoitti:
tekniikka sopii suoraan Mantaan ja jo rupes kulkemaan... max tehoilla 285 tassut pitää vasta nelosella nopeuden ollessa n.200 km/h :)
että jätän väliin. Tällä hetkellä nykyiset tehot riittävät. Seuraava hankinta taitaa olla kaksipyöräinen.
- opel mies
hei oliks sul tääl jossain vaihees sellanen linkki mis oli kuvii tost värkist? ku muistaisin nähneeni kuvan ko klemmi palaa ja tukivarret hakkaa maahan?! tai onks se jossai muual?
- Polle
Ei ole tästä ollut tollasia kuvia
- holset
Polle kirjoitti:
Ei ole tästä ollut tollasia kuvia
polle puhuu niin paljon paskaa että haisee tänne asti
- Polle
holset kirjoitti:
polle puhuu niin paljon paskaa että haisee tänne asti
Polle ei jauha paskaa, sen tekevät muut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1164402Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001473
- 881338
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42687
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43649