Ruoka avustus Paketit

..Kiitos..

Hei Osaisiko kukaan sanoa, mistä saisi Kuopion seudulta. Ruoka avustus paketteja. En tiedä oikein millä nimellä ne liikkuu. Eu-Ruokapaketti tai jotain sinne päin. Niin, että tietääkö kukaan milloin näitä paketteja seuraavan kerran jaetaan. Kiitos (jos joku kysyy, että miksi, minä ruoka avustus paketteja haluan, niin olen vasta muuttanut kuopioon ja olen työtön ja eikä oikein töitä mistään saa ja ruoka-avustus paketti olisi nytten hieno lisä jääkaappiin)

15

2263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisenyt

oikein tunnu sattuvan kohilleen: Ruoka-avustuspaketti.

• ..Kiitos..

:) itsekkin tuossa mietin, että ei se oikein tunnu oikealta.

• kjkjhkkh
        ..Kiitos.. kirjoitti:

:) itsekkin tuossa mietin, että ei se oikein tunnu oikealta.

Männistön koululla jaetaan tiistaisin ja perjantaisin klo 10 ruokaa. Paikalle kannattaa saapua hyvissä ajoin. Ensikertalaisille jaetaan tiistai- tai perjantailappu.

• ..Kiitos..
        kjkjhkkh kirjoitti:

Männistön koululla jaetaan tiistaisin ja perjantaisin klo 10 ruokaa. Paikalle kannattaa saapua hyvissä ajoin. Ensikertalaisille jaetaan tiistai- tai perjantailappu.

Minäpä käyn katsomassa, jos sieltä sitten saisi.

• ..Kiitos..

• ihmetyttää

paketit jaettu järjestöille jo kuukausi sitten mutta missä viipyy kuopion jakelu?etteivät vain mene tiskin alta?jos on yksinäinen eikä käy yhdistyksissä ym niin eipä ehkä tule.

• täti 44

eräässä tuusulalaisessa paikassa jaettiin ruokaa 17-19, kuitenkin JAKAJAT OLIVAT JO ottaneet omansa heti ajoissa, onneksi myös meille muillekin jäi....mikä on jako periaate?

• ..Kiitos..

Kävin nytten perjantaina hakemassa kasan ruokaa ja ihan hyvä määrä kyllä tuli ruokaa. leipää tuli kyllä aika hirveesti, näillä potkitaan ja pitkään. Kiitos elikkä ennen kymmentä sinne ja jos on uusi, niin pitää mennä auton taakse ja nainen huutaa, että tänne uudet ja hän kirjoittaa kortille nimen ja sanoo, että mene odottamaan tuonne. Ja siinä sitten ihan kaikkien muiden jälkeen pääsee ruokaa hakemaan.. Pelottava paikka kyllä oli omasta mielestäni, ku kaikenlaisia ihmisiä oli. Mutta kiitos kuitenkin ruuasta.

• miksi ei tarkemmin

seulota.... siellä kun nimi kysytään, samalla verotodistus näyttää .... kun siellä käy paljon sellaisia ilmisiä jotka tunnen... on omat asunnot, kesämökki hienot autot.... pääseehän sitten ulkomaille kun hakee ilmaista leipää... kehuvat,sitten... ovat eläkeläisiä ja eikä mitään rahanpuutetta... ei heillä ole minkaanlaista häpyä näillä rikkailla ja jos on varaa pitää autoa/kesämökkiä matkojen takana, kyllä saavat ruokaakin... auton/kesämökin ylläpitäminen on niin kallista, että silläkin rahalla saisi ruokaa jo paljon...hekin jotka tiedän tunnen molemmat ahtavat kassin täyteen.. että sillee...Ymmärrän toki, että tarpeen on ruoka jokaiselle, mut väärinkäytöstä siellä on... Menkää hyvät ihmiset itseenne ja miettikää todella, että onko teillä tarvetta hakea ilmaista ruokaa, se on pois tositarvitsijoilta, ei kaikki ees pääse sinne, mun mielestä pitäisi jakaa heille kotiin, jotka ei sairauden tain rahattomuuden takia, eikä ole autoa.... paljon ihmisiä jotka sinne ei pääse.... Eitakarin piää tarkkailla jonossa kävijöitä ja tarkempi selvitys..... Hyvä asiahan se muuten on.. Hyvää kesää kaikille!!

• ..Kiitos..

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Hirveästi kyllä käy semmoisia ihmisiä, joilla ei ole tarveksi, mutta kuitenkin suhteessa ku katsoin niin aika paljon semmoista porukkaa ihan jotka tarvitsevatkin.

• samaa
        ..Kiitos.. kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Hirveästi kyllä käy semmoisia ihmisiä, joilla ei ole tarveksi, mutta kuitenkin suhteessa ku katsoin niin aika paljon semmoista porukkaa ihan jotka tarvitsevatkin.

mieltä edellisten kanssa, jotta EITAKARIN tarttis seuloa, ketkä todellisuudessa tarvitsee!!!!!!!!!! VEROTUSTODISTUS vaadittava!!

• on tarkoitettu

kaikille halukkaille, riippumatta omaisuudesta tai tuloista. Me emme tiedä naapurin varallisuutta ja maksukykyä, niinkuin ei hänkään meidän. Vaikka olisi joskus hankkinut talon ja kesämökin ei niitä euroiksi leivän oston takia tarvitse muuttaa, sillä jossakin heidänkin pitää kuitenkin asua. Se, että joskus aikaisemmin on maksukykyä ja yrittelijäisyyttä ollut, ei saa olla este ilmaiseen leipään. Jos luuserilla on oikeus seisoa ruokajonossa, niin on sama oikeus muillakin.

• tietääkseni

Mikäli ymmärsin Eitakarin selityksen noin vuosi sitten, ruokajakelua avustaa myös kaupunki ja on siten kaikille avointa, joka vain tuntee tarvitsevansa ruoka-apua. Talot ja autot on voitu hankkia hyvinä aikoina, kun on ollut ansiotöitä mielin määrin.Kun sitten lama yllättää ja paiskataan lopputili kouraan, tilanne muuttuu toiseksi. Asua ja liikkua sitä pitää köyhän ja työttömänkin. Itse lopetin ruokakassin hakemisen alkutalvesta. Tarjolla oli etupäässä vaaleaa leipää josta en ole tykännyt ikinä. Tummat leivät ei taas muuten sopineet ruokavaliooni. Vihannekset ja hedelmät tahtoivat olla taas kovin nahistuneita, joten päätin antaa osuuteni jollekkin toiselle, olemalla hakematta ruoka kassiani. Toistaiseksi olen saanut ostettua kaupasta sen mitä tarvitsen.

• tarve on muutenkin
        tietääkseni kirjoitti:

Mikäli ymmärsin Eitakarin selityksen noin vuosi sitten, ruokajakelua avustaa myös kaupunki ja on siten kaikille avointa, joka vain tuntee tarvitsevansa ruoka-apua. Talot ja autot on voitu hankkia hyvinä aikoina, kun on ollut ansiotöitä mielin määrin.Kun sitten lama yllättää ja paiskataan lopputili kouraan, tilanne muuttuu toiseksi. Asua ja liikkua sitä pitää köyhän ja työttömänkin. Itse lopetin ruokakassin hakemisen alkutalvesta. Tarjolla oli etupäässä vaaleaa leipää josta en ole tykännyt ikinä. Tummat leivät ei taas muuten sopineet ruokavaliooni. Vihannekset ja hedelmät tahtoivat olla taas kovin nahistuneita, joten päätin antaa osuuteni jollekkin toiselle, olemalla hakematta ruoka kassiani. Toistaiseksi olen saanut ostettua kaupasta sen mitä tarvitsen.

suhteellista ja tunne useita ruokakassin hakijoita, mutta en itse ole käynyt hakemassa, vaikka joskus rahat olleet tiukassa -eläkeläisenä. Moni ruokakassin hakija laskenee, että kun hakee viikottain 20 kassin, voi laittaa saman summan kaljaan, tupakkaan tms...eräs kertoi laittavansa meikkeihin. Jos elää varojensa mukaan ei monenkaan tarvitse mennä ruokajonoon. En polta, harvoin nautiskelen siiderin ja vaatteita etsin kirppareilta. Siten pärjännyt vaikka väliin tiukkaa tekee.

• mielestäni..
        tarve on muutenkin kirjoitti:

suhteellista ja tunne useita ruokakassin hakijoita, mutta en itse ole käynyt hakemassa, vaikka joskus rahat olleet tiukassa -eläkeläisenä. Moni ruokakassin hakija laskenee, että kun hakee viikottain 20 kassin, voi laittaa saman summan kaljaan, tupakkaan tms...eräs kertoi laittavansa meikkeihin. Jos elää varojensa mukaan ei monenkaan tarvitse mennä ruokajonoon. En polta, harvoin nautiskelen siiderin ja vaatteita etsin kirppareilta. Siten pärjännyt vaikka väliin tiukkaa tekee.

Järkevämpäähän tuo nyt on jakaa syöntikelpoista ruokaa tarvitseville, kuin että kauppiaat kärräisi sen kaatopaikalle. Sotajan jälkeen ja vielä viisikymmentä luvun alkupuolellakin, käytettiin ravinnoksi kaikki mahdollinen, jopa sian sorkat ja pääkin. Jäi vain paljaat luut jäljelle. Jopa lehmän "rapamahakin" puhdistettiin, pestiin ja keitettiin syötäväksi hiukapaloiksi leivän päälle. Elukastakaan ei mennyt muuta hukkaan kuin henki. ..että nyt ei kelpaa mikään, kaatopaikalle vain, kun hiemankin epäilyttää. Silloin ei ole ihmisellä nälkä eikä puute tänä päivänä, jos ei kelpaa kaupoista pois heitettävät sapuskat syötäväksi? Jossain päin maailmaa kaivelevat roskapusseja kaatopaikoilla, löytääkseen jotain suuhunpantavaa. Mietippäs näitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      191
      5151
    2. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      121
      2257
    3. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      207
      1943
    4. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      22
      1880
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      58
      1502
    6. Talousasiantuntija sanoo säästämisestä

" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine
      Sinkut
      267
      1298
    7. Lieksa tukee kuntoutumista reilusti

Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito
      Lieksa
      85
      1149
    8. Siinäpä jäät

Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole
      Ikävä
      79
      1009
    9. Nato on käytännössä kuollut!

Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh
      NATO
      293
      966
    10. Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos

Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.
      Ähtäri
      41
      952
    Aihe