Pikkuisen mietityttää 14 v. kummipoikani, joka ei tänä kesänä ole aikaisempien kesien tapaan yhtään viettänyt aikaa kavereiden kanssa, vaan lähinnä isänsä kanssa mökillä ja veneellä ym.
Onkohan tämä vain jokin vaihe tässä iässä vai voiko takana olla jotain, josta pitäisi huolestua.
Kyselijä on kummitäti, joka ei valitettavasti asu ihan lähellä ...
vastatkaa nuoret itsekin, kiitos !
14 v. poika
6
1000
Vastaukset
- .......
Minun veljelläni kävi vähän samoin. Ensin oli kavereita ympärillä, mutta sitten 13-14-vuotiaana se loppui kokonaan. Veli lojui kotona pari vuotta. Nyt on harrastusten (mopon ja kevarin) kautta tullut ystäviä pari. Ihan onnellinen hän on ollut, itse en kyllä ikinä kestäisi. Että älä huoli, poika hakeutuu taas ystäviensä seuraan, kun haluaa. (:
- sghgdh
Oon 14v poika, enkä oo ollu yhtenäkään kesänä kavereitten kanssa (päiväkodin jälkeen). Yleensä kotona, mummolassa tai mökillä.
- Kummitustäti kummissaan
kiitos kommentistasi. Hyvä kuullä, että viihdyt ilman kavereitakin ja ettei kaikki koko ajan tarvitse itsensä ikäistä seuraa. Ehtiihän niitä kavereita sitten tavata kouluaikanakin ja kesällä monet viettää aikaa perheen seurassa, mikä sekin on hyvä vaihtoehto, jos ei talvella niin ehditä olla yhdessä. Mukavaa kesää sinulle !
- Cavatyttö
Joo, mulla on sama juttu kun kummipojallas, oon 15 vuotta ja kavereitten kanssa en oo ollut tänäkesänä. Yksi syy on se että ne on löytäneet uusia kavereita ja olevat nyt niiden kanssa. On mulla yks kaveri jonka kanssa olen jonkunverran, yhteistä meille on koirat.
Nyt ajattelen että paras kaverini on meidän koira, ainut johon voi luottaa > joka ei jätä yksin. Säälittävältä kuulostaa mutta noin on käynyt..
Haluaisin enemmän kavereita, mutta oma itsevarmuus ei riitä uusien kavereitten hankkimiseen.
Joten nyt olen ollut ainakin vuoden jo ilman kavereitten kanssa oloa, taisiis olen ollut sen yhden kanssa paljonkin, mutta sekin ystävyys tuntuu jo hiipuvan, odotan että pääsen lukioon, josko sieltä niitä kavereita tulis, kun en mitään sopivaa harrastustakaan oo löytänyt. (Paitsi koiran kanssa puuhailun jne..)
Luulen että ajanmyötä niitä kavereita tulee niin mulle kuin kummipojallesikin.- wrg
"Nyt ajattelen että paras kaverini on meidän koira"
Noin mäkin aattelin ennen, kunnes mun koira tais kyllästyy mun juttuihin, aina kun puhun sille, niin se alkaa vaan murisee ja kattoo mua semmosella ilmeellä että häivy.
- Miettelijäs?????
niin...kävin aivan samanlaisen keskustelun päässäni... olen ollut myös hyvin huolestunut veljestäni joka on 15 vuotias, hänellä ei ole kavereita paljon. Hänellä on joitain kavereita mutta kuitenkin tuntuu siltä että ne kohtelevat ja "hyljksivät" veljeäni. Luulempa että ongelmana on se että nämä niinsanotut kaverit ovat kiinnostuneita alkoholista, mopolla ajelusta sekä ulkona riekkumisesta, veljeni ei sitten taas ole lainkaan.. veljelläni ja minulla on paljon ikäeroa, joten mun seura tuntuu tylsältä ja kaiken lisäksi olen nainen ja hän tietty poika, eli elämäntilanteet ovat aivan erilaiset. Haluasin auttaa häntä tilanteessa, mutta kun en tiedä mitä tehdä?? osaako täällä joku kertoa?? tai osaako joku samaistua tilanteeseen??
Kiitos kaikista vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama937670Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246390Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644501Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1401668
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21822