Hyvä kaikuluotain ja ominaisuudet?

kertokaa gurut

Ajattelin ostaa 100-250e kaikuluotaimen veneeseeni,mitä ominaisuuksia jne kaikuluotaimelta vaaditaan? ajan 50% joella ja 50% merellä,kalastankin..

On yksi- ja kaksitaajuusvehkeitä ja yksi- ja kaksikeila-anturilla olevia..ei mitään hajua,mitä nuokaan meinaavat

6

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkein...

      ominaisuus mielestäni on ainoastaan näyttää vedensyvyys ja ajonopeus.
      Kalastuksessa en luota pätkääkään näytössä näkyviin kalankuviin.
      Itselläni tuollainen hieman vanhempi Humminbird Platinum ID 600,toimintoja
      liikaakin.
      Osta aivan peruskaiku,saat säästyneillä euroilla jotain muutakin.

      • merkkejä.,.,

        näyttääkö kaikki kaiut nopeuden tuostavaan? onko garminin,eaglen tai humminbirdin 90-120e:n kaiut hyviä?

        onko jotain "älä osta merkkiä"

        mikä tuolta osoitteesta olis hyvä kaiku edullisesti?

        http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=96

        Kiitoksia vastauksista!

        toimiiko kaiku myös noin 35-45 solmun nopeudessa?


      • kotitehtävä
        merkkejä.,., kirjoitti:

        näyttääkö kaikki kaiut nopeuden tuostavaan? onko garminin,eaglen tai humminbirdin 90-120e:n kaiut hyviä?

        onko jotain "älä osta merkkiä"

        mikä tuolta osoitteesta olis hyvä kaiku edullisesti?

        http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=96

        Kiitoksia vastauksista!

        toimiiko kaiku myös noin 35-45 solmun nopeudessa?

        Jos katselet lisää niitä Marinean sivuja, huomaat, että antureita on sekä nopeusanturilla että ilman. Henkilökohtaisesti en kaipaa kaiun nopeusnäyttöä koska se on yleensä epätarkka ja toiseksi, se edellyttää anturin asentamista peräpeiliin tai pohjan läpi. Plotterin nopeusnäyttö perustuu gps:ään ja on tarkempi.

        Peräpeiliin asennettua anturia en koskaan saanut näyttämään yli 20 solmun nopeudessa, mutta nykyinen pohjaan sisäpuolelle liimattu anturi pärjää kovassakin vauhdissa.

        Mulla on ollut 3 kaikua. Vanha pelasi aina vaan kunnes vaihdoin veneen ja annoin sen veneen mukana. Ostin uuden joka on nyt hajonnut kahdesti ja vaihdettu uuteen kahdesti. Lisäksi ostin 79,95 eurolla uuden joka on toiminut jo kuukauden.

        Pohjan näkyminen minunkin mielestäni on tärkein ominaisuus, mutta hyvä kaiku näyttää myös kaloja. Vaikuttaako kalanäyttö kalansaantiin onkin eri juttu.


      • tärkein...
        kotitehtävä kirjoitti:

        Jos katselet lisää niitä Marinean sivuja, huomaat, että antureita on sekä nopeusanturilla että ilman. Henkilökohtaisesti en kaipaa kaiun nopeusnäyttöä koska se on yleensä epätarkka ja toiseksi, se edellyttää anturin asentamista peräpeiliin tai pohjan läpi. Plotterin nopeusnäyttö perustuu gps:ään ja on tarkempi.

        Peräpeiliin asennettua anturia en koskaan saanut näyttämään yli 20 solmun nopeudessa, mutta nykyinen pohjaan sisäpuolelle liimattu anturi pärjää kovassakin vauhdissa.

        Mulla on ollut 3 kaikua. Vanha pelasi aina vaan kunnes vaihdoin veneen ja annoin sen veneen mukana. Ostin uuden joka on nyt hajonnut kahdesti ja vaihdettu uuteen kahdesti. Lisäksi ostin 79,95 eurolla uuden joka on toiminut jo kuukauden.

        Pohjan näkyminen minunkin mielestäni on tärkein ominaisuus, mutta hyvä kaiku näyttää myös kaloja. Vaikuttaako kalanäyttö kalansaantiin onkin eri juttu.

        ominaisuus edelleenkin syvyys ja pohjan muoto.Nopeusnäyttö on myöskin tärkeä oikean uistelunopeuden pitämiseksi.
        Tuosta nopeusnäytön tarkkuudesta ainakin omassa paketissani olisin erimieltä kanssasi.Gps ja kaiku näyttävät nopeuden lähes identtisesti.Nopeuksien ero on ainoastaan muutamia satoja metrejä tunnissa.Veneeni huiput hieman yli 60 km/h.
        Tuossa nopeudessa on mielestäni sama,näyttääkö kaiku mitään.Kukaan tuskin ajaa ko.nopeutta väylien ulkopuolella tuntemattomilla vesillä kaiun mukaan.
        Nuo matalikot ja karikot kun tuppaavat olemaan jo veneen alla kaiun alkaessa näyttää madaltuvaa.
        Kalanäytöllä en ole koskaan huomannut olevan vaikutusta saaliin määrään.


    • oinåoåoåonononon

      Onko niitä kokemuksia, vai sokkonako ajatta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe