Kiinnostuneille tiedoksi:
Finnqueer-verkkolehdessä on pitkä juttu homoseksuaaleja heteroiksi "eheyttävän" Aslan ry:n toiminnasta, yhden mukana olleen näkökulmasta:
http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=332_10_1
Ex-ex-gayn kokemuksia Aslan-yhdistyksestä
14
1245
Vastaukset
- Kristian.
Olisi kiva jos joku teologi kirjoittaisi Suomessa kriittisen syväanalyysin Aslanin teologiasta, psykologiasta ja ihmiskuvasta. Aslan näkemyksineen esiintyy turhan usein ainoana oikeana kristillisenä näkökulmana homoseksuaalisuuden olemukseen ja sallittavuuteen.
- kolipakteeri
Jeesus antoi osuvan vertauskuvan ex-ex-homoille:
2. Piet. 2:22
"Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa"."
Ihminen elämällään ja teoillaan tuomitsee itse itsenä. ihmisen pitäisi syntyä lampaaksi, Jumalan lapseksi, muuten on vain "pesty sika". Jumala ei epäonnistu ihmisen vapauttamisessa, mutta ihminen voi olla liian alhaiset tavoitteet. Jumalan voima vapauttaa kaikesta synnistä, todellisesti vapaaksi, tosin onhan omaa sydäntään valvottava ja joskus jopa paettava pahaa, kuten Joosef teki Potifaarin talossa, mutta eräänä päivänä "aurinko paistoi" Joosefin elämään.
Jokainen ihminen ja parannus koetellaan ja ne, jotka eivät ole vilpittömiä sortuvat...
2. Tim. 3:8
"Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä. "
2. Kor. 13:5
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. " - Kristian.
kolipakteeri kirjoitti:
Jeesus antoi osuvan vertauskuvan ex-ex-homoille:
2. Piet. 2:22
"Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa"."
Ihminen elämällään ja teoillaan tuomitsee itse itsenä. ihmisen pitäisi syntyä lampaaksi, Jumalan lapseksi, muuten on vain "pesty sika". Jumala ei epäonnistu ihmisen vapauttamisessa, mutta ihminen voi olla liian alhaiset tavoitteet. Jumalan voima vapauttaa kaikesta synnistä, todellisesti vapaaksi, tosin onhan omaa sydäntään valvottava ja joskus jopa paettava pahaa, kuten Joosef teki Potifaarin talossa, mutta eräänä päivänä "aurinko paistoi" Joosefin elämään.
Jokainen ihminen ja parannus koetellaan ja ne, jotka eivät ole vilpittömiä sortuvat...
2. Tim. 3:8
"Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä. "
2. Kor. 13:5
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. "kolipakteeri:
Näkemyksesi ovat yhtä outoja kuin nimimerkkisi. Homoseksuaalit eivät ole tekemisissä minkään oksennuksen tai rapakon kanssa.
Ex-gayt eivät yleensä ole heteroiksi muuttuneita entisiä homoja, vaan homoja jotka pidättäytyvät elämästä elämää oman luontonsa mukaisesti. Käytännössä sana tarkoittaa homoja uskovaisia, jotka elävät selibaatissa ja yrittävät muuttua Jumalan avulla heteroiksi, siinä yleensä onnistumatta.
Ex-ex-gay on henkilö, joka on huomannut ettei ylläolevassa asenteessa ole järjen hiventä, ja hyväksyy siksi sen minkälainen on, yrittämättä muuttua "terveeksi" heteroksi ja kuvittelematta, että Jumala hyväksyy vain heteroseksuaalisuuden. - kolipakteeri
Kristian. kirjoitti:
kolipakteeri:
Näkemyksesi ovat yhtä outoja kuin nimimerkkisi. Homoseksuaalit eivät ole tekemisissä minkään oksennuksen tai rapakon kanssa.
Ex-gayt eivät yleensä ole heteroiksi muuttuneita entisiä homoja, vaan homoja jotka pidättäytyvät elämästä elämää oman luontonsa mukaisesti. Käytännössä sana tarkoittaa homoja uskovaisia, jotka elävät selibaatissa ja yrittävät muuttua Jumalan avulla heteroiksi, siinä yleensä onnistumatta.
Ex-ex-gay on henkilö, joka on huomannut ettei ylläolevassa asenteessa ole järjen hiventä, ja hyväksyy siksi sen minkälainen on, yrittämättä muuttua "terveeksi" heteroksi ja kuvittelematta, että Jumala hyväksyy vain heteroseksuaalisuuden.koskaan, sen tulet kerran kohtaamaan, toivottavasti et liian myähään?
Homous pysyy syntinä, vaikka koko Helsinki huutaisi yhteenääneen vastaan.
1.Kor. 6:9-11
"9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset eli HOMOSEKSUAALIT,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
ENG.
"9 You know that wicked people will not inherit the kingdom of God, don't you? Stop deceiving yourselves! Sexually immoral people, idolaters, adulterers, male prostitutes, homosexuals, thieves, greedy people, drunks, slanderers, and robbers will not inherit the kingdom of God.
11 That is what some of you were! But you were washed, you were sanctified, you were justified in the name of our Lord Jesus Christ and in [Or by] the Spirit of our God. [1Cor 1:30; 12:2; Eph 2:2; 4:22; 5:8; Col 3:7; Titus 3:3; Heb 10:22]"
Niitä on, jotka ovat saaneet elämisen arvoisen elämän takaisin ja ovat nyt matkalla taivaaseen.
Matt. 7:24
"Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi."
Matt. 7:26
"Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi."
Matt. 24:35
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Mark. 13:31
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."
Luuk. 6:47
J"okainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on."
Luuk. 21:33
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa." - Kristian.
kolipakteeri kirjoitti:
koskaan, sen tulet kerran kohtaamaan, toivottavasti et liian myähään?
"9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset eli HOMOSEKSUAALIT,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
ENG.
"9 You know that wicked people will not inherit the kingdom of God, don't you? Stop deceiving yourselves! Sexually immoral people, idolaters, adulterers, male prostitutes, homosexuals, thieves, greedy people, drunks, slanderers, and robbers will not inherit the kingdom of God.
11 That is what some of you were! But you were washed, you were sanctified, you were justified in the name of our Lord Jesus Christ and in [Or by] the Spirit of our God. [1Cor 1:30; 12:2; Eph 2:2; 4:22; 5:8; Col 3:7; Titus 3:3; Heb 10:22]"
Niitä on, jotka ovat saaneet elämisen arvoisen elämän takaisin ja ovat nyt matkalla taivaaseen.
"Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi."
"Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi."
J"okainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on."
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."Sen sijaan että "kolipakteeri" lainaat vain sokeasti Raamattua, voisit vähän välillä ajatella myös itse, mikä homoseksuaalisuudessa on oikeasti synnillistä. Se ei ole ihmisen pahaan tahtoon perustuva henkilökohtainen valinta. Se ei voi olla synti. Paavali erehtyi, koska oli ihminen.
Jumalan sana ei muutu, mutta tulkinnat siitä muuttuvat aikojen saatossa. - se on tosi
kolipakteeri kirjoitti:
koskaan, sen tulet kerran kohtaamaan, toivottavasti et liian myähään?
ENG.
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."tarkoita homoseksuaalia.
- kollipakteeri
Kristian. kirjoitti:
Sen sijaan että "kolipakteeri" lainaat vain sokeasti Raamattua, voisit vähän välillä ajatella myös itse, mikä homoseksuaalisuudessa on oikeasti synnillistä. Se ei ole ihmisen pahaan tahtoon perustuva henkilökohtainen valinta. Se ei voi olla synti. Paavali erehtyi, koska oli ihminen.
Jumalan sana ei muutu, mutta tulkinnat siitä muuttuvat aikojen saatossa.silloin ei ole enää mustavalkoista totuutta tarjolla, vaan enää vain musta pimeys.
http://www.youtube.com/watch?v=x8FjG2GSapM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=247cFx4kQOs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sXmCGZbnWUU&feature=related - kolipakteeri
kollipakteeri kirjoitti:
silloin ei ole enää mustavalkoista totuutta tarjolla, vaan enää vain musta pimeys.
http://www.youtube.com/watch?v=x8FjG2GSapM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sXmCGZbnWUU&feature=relatedkoska parannus synnistä ja Jeesuksen ristin sovitus ei kelvannut tässä ajassa homoille.
Kauhein paikka helvetissä oli homojen ikuinen paikka!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=247cFx4kQOs&feature=related - kolipakteeri
se on tosi kirjoitti:
tarkoita homoseksuaalia.
historiaa ellet siitä tee parannusta ja usko Jeesukseen, joudut sen lopettamaan,
kun kuolet, silloin et voi enää koskaan homoilla, sinulla alkaa... mutta tuskin piru antaa sinun uskoa tätä:
- ------
henkilökohtainen todistus eng.
http://www.youtube.com/watch?v=A20l6HFL0Qs&feature=rela ted- ex
Tässä yksi todistus Jeesuksen muuttavasta voimasta!
http://www.youtube.com/watch?v=plnW63J7c_4&feature=related
Mikä ihme, että on olemassa ex-ex-gay ihmisiä kun on olemassa myös ex-ex-alkoholistejakin... Tuo FinnQueerin tyyppi ei ollut mikään ex-ex-gay vaan se pelkästään tarkkaili eheytymistä eikä edes yrittänyt eheytyä... Meitä ex-gay ihmisiä on olemassa ja sitä ei mikään ex-ex-kertomukset tee tyhjäksi. - <3 gays
ex kirjoitti:
Mikä ihme, että on olemassa ex-ex-gay ihmisiä kun on olemassa myös ex-ex-alkoholistejakin... Tuo FinnQueerin tyyppi ei ollut mikään ex-ex-gay vaan se pelkästään tarkkaili eheytymistä eikä edes yrittänyt eheytyä... Meitä ex-gay ihmisiä on olemassa ja sitä ei mikään ex-ex-kertomukset tee tyhjäksi.ainoa hyväksyttävä malli on aina ollut hereronormatiivisuus. uskon, että gayt jotka ovat ajattu ahtaalle, voivat hylätä homoseksuaalisuutensa ja ruveta toteuttamaan heteroseksuaalisuutta. Uskon, että psyyke on sillä tavoin mukautuva. mutta en usko, että ihminen silti saa samankaltaista tyydytystä heterosuhteesta, kuin mitä saisi homosuhteesta. heteroitunutkin homo on pohjimmiltaan aina homo, taipumus ei muutu.
Uskonnot ja poliittiset valtarakenteet ovat aina vihanneet erilaisuutta. se, että homo tuntee syyllisyyttä homoudesta ei ole "jumalan puhetta", vaan kulttuurimme propagandaa, aivopesua.
eläimilläkin on homoseksuaalia käyttäytymistä, joten tottakai ihmisilläkin. homous on luonnollista. luonnottomampaa on vastustaa sitä. - Kristian.
ex kirjoitti:
Mikä ihme, että on olemassa ex-ex-gay ihmisiä kun on olemassa myös ex-ex-alkoholistejakin... Tuo FinnQueerin tyyppi ei ollut mikään ex-ex-gay vaan se pelkästään tarkkaili eheytymistä eikä edes yrittänyt eheytyä... Meitä ex-gay ihmisiä on olemassa ja sitä ei mikään ex-ex-kertomukset tee tyhjäksi.Mistäs tiedät, ettei kyseinen henkilö edes yrittänyt eheytyä heteroksi? Sen vuoksi hän kai Aslaniin meni.
Oletko sinä nimimerkki "ex" siis heteroksi muuttunut entinen homo?
- Hyvä paimen.
Google haku > nambla seta < , > sateenkaariperheet finnqueer < > lepakkolaakso < , > ranneliike
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912650On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522597Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732559Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742453Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl421966Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu601917Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1341831Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve281363Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko291343Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181194