Sotaveteraanit

Tutkijä

ja sotainvalidit.On hienoa että heille kerätään rahaa,meidän maamme itsenäisyyden puolustajat kovia kokeneet miehet ja naiset.Mutta minulle on tullut sellainen tunne että kerätyistä varoista vain murto-osa menee heidän hyväkseen.Jotkut vetää välistä,eli keräilyorganisaation pyörittämiseen.Olisi tutkinnan paikka.Toivon että olen väärässä.yli viisikymmentä vuotta on kerätty varoja sotaveteraaneille ja sotainvalideille varoja.Uskon että alussa suurin osa varoista meni oikeaan osoitteisiin.Entä tänään???????

8

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valtio vastuullinen

Selkeintähän olisi jo alun alkaen ollut se, että valtio olisi kantanut sille kuuluvan vastuunsa sotaveteraaneista ja heidän tarpeensa olisi rahoitettu suoraan verovaroista. Se jos mikä olisi ollut oikeutettua verovarojen käyttöä, ilman heitähän ei tod.näk. olisi Suomeakaan. Valtion vastuunkannon sijasta presidentti on vuosikymmenet julistanut irvokkaasti avatuksi milloin mitäkin keräyksiä.

• Isänmaan puolesta

joutuvat keräämään helsingin isokenkäisille isänmaan petturi riistäjille rahaa heidän pohjattomaan kassaansa ilman että saavat itse yhtään mitään,on se vaan erikoista ettei edes maan presidentti joka kailottaa demokratiaa tee asialle mitään vaan antaa kyseisen shown jatkua mukamas sotaveteraanien hyväksi ja paskat!! koska alkaa kansa tekemään asialle jotakin?!!

• Juustokulli
        Isänmaan puolesta kirjoitti:

joutuvat keräämään helsingin isokenkäisille isänmaan petturi riistäjille rahaa heidän pohjattomaan kassaansa ilman että saavat itse yhtään mitään,on se vaan erikoista ettei edes maan presidentti joka kailottaa demokratiaa tee asialle mitään vaan antaa kyseisen shown jatkua mukamas sotaveteraanien hyväksi ja paskat!! koska alkaa kansa tekemään asialle jotakin?!!

Kasassa on 85.000,000€. Sitten kun viimeinen veteraani on kuollut, sitten pistetään juhliksi. Ne juhlii joilla ei ole ollut mitään tekemistä sodan kanssa. Arvatkaa olenko antanut keräykseen?

• tttttjkhh
        Juustokulli kirjoitti:

Kasassa on 85.000,000€. Sitten kun viimeinen veteraani on kuollut, sitten pistetään juhliksi. Ne juhlii joilla ei ole ollut mitään tekemistä sodan kanssa. Arvatkaa olenko antanut keräykseen?

Per veteraani 85 milliä tekee 1400 euroa, joten ei ne paljoa niillä juhli, eikä niistä rahoista jää mitään jäljell, sillä lähes kaikki järjestöt on jo myynyt talonsakin.

• Taapermanni..
        tttttjkhh kirjoitti:

Per veteraani 85 milliä tekee 1400 euroa, joten ei ne paljoa niillä juhli, eikä niistä rahoista jää mitään jäljell, sillä lähes kaikki järjestöt on jo myynyt talonsakin.

Kun kaikki sodan veteraanit ovat kuolleet, eli ei ole mitään menoja, niin silloin nämä ulkopuoliset alkavat juhlimaan. Nyt on annettu veteraaneille nimeksi jotain pientä hoitoa, ettei ole turhia kuluja, säästyy rahaa. Tiedän yhden talvi ja jatkosodan veteraanin joka elää kurjuudessa pienen eläkkeen turvin. Ei ole rahaa hampaisiin tai kuulolaitteeseen, kaikki menee vuokraan, lääkkeisiin ja ruokaan. Penniäkään ei ole ikinä saanut järjestöstä. Kävelee minun vanhoissa vaatteissa ja on onnellinen huonekaluista joita olen kerännyt. Jouluksi vien kinkun ja ajatan vanhempien haudalle, pääsee saunaan ja saa hänelle uutta päälle pantavaa.
        Centtiäkään en anna keräykseen.

• res.alokas
        Taapermanni.. kirjoitti:

Kun kaikki sodan veteraanit ovat kuolleet, eli ei ole mitään menoja, niin silloin nämä ulkopuoliset alkavat juhlimaan. Nyt on annettu veteraaneille nimeksi jotain pientä hoitoa, ettei ole turhia kuluja, säästyy rahaa. Tiedän yhden talvi ja jatkosodan veteraanin joka elää kurjuudessa pienen eläkkeen turvin. Ei ole rahaa hampaisiin tai kuulolaitteeseen, kaikki menee vuokraan, lääkkeisiin ja ruokaan. Penniäkään ei ole ikinä saanut järjestöstä. Kävelee minun vanhoissa vaatteissa ja on onnellinen huonekaluista joita olen kerännyt. Jouluksi vien kinkun ja ajatan vanhempien haudalle, pääsee saunaan ja saa hänelle uutta päälle pantavaa.
        Centtiäkään en anna keräykseen.

Nyt on vaan liikkeellä monenlaista huhua. Yksi tietää järjesöllä olevan miljoonia, toinen arvelee pers`aukiseksi. Ilmeisesti joku entinen kansaa edustanut kävi veteraanien kuntoutuksessa, kun oli lapsena loukkaantunut sirpaleesta. Olen kuullut sellaisistakin, jotka eivät halua lähteä mihinkään hoitoon eivätkä halua mitään apua. Jääräpäitä. Ketäpä siitä pitäisi syyttää?

• kytkekääaivolohkot
        res.alokas kirjoitti:

Nyt on vaan liikkeellä monenlaista huhua. Yksi tietää järjesöllä olevan miljoonia, toinen arvelee pers`aukiseksi. Ilmeisesti joku entinen kansaa edustanut kävi veteraanien kuntoutuksessa, kun oli lapsena loukkaantunut sirpaleesta. Olen kuullut sellaisistakin, jotka eivät halua lähteä mihinkään hoitoon eivätkä halua mitään apua. Jääräpäitä. Ketäpä siitä pitäisi syyttää?

Kannattaa lukea hieman muutakin kuin tämän palstan huhueinareiden potaskaa. Kyllä, järjestöillä on 85 millii, mutta OIKEITA veteraaneja on vielä 60.000.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/veteraanijarjestot_tukityohon_ei_ole_rahaa_1189688.html

Veteraanijärjestö ei myöskään voi auttaa jos ei tiedä avun tarvessa olevista, ei niillä ole palkkalistoillaan mitään taikaporukkaa mikä juoksee ympäriinsä etsimässä avun tarvitsijoita. Ne 85 milliä hupenee saman tien jos palataan sellaisia. Järjestöt maksavat palveluista jotka veteraanit ostavat (tai niille ostetaan!).

Oletko sinä joka väität auttavansa veteraania edes yrittänyt selvittää hänen mahdollisuuksia, vaan revitteletkö täällä vaan omaa "auttamishalua" kun et viitsi ottaa asiasta selvää.

• res.alokas
        kytkekääaivolohkot kirjoitti:

Kannattaa lukea hieman muutakin kuin tämän palstan huhueinareiden potaskaa. Kyllä, järjestöillä on 85 millii, mutta OIKEITA veteraaneja on vielä 60.000.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/veteraanijarjestot_tukityohon_ei_ole_rahaa_1189688.html

Veteraanijärjestö ei myöskään voi auttaa jos ei tiedä avun tarvessa olevista, ei niillä ole palkkalistoillaan mitään taikaporukkaa mikä juoksee ympäriinsä etsimässä avun tarvitsijoita. Ne 85 milliä hupenee saman tien jos palataan sellaisia. Järjestöt maksavat palveluista jotka veteraanit ostavat (tai niille ostetaan!).

Oletko sinä joka väität auttavansa veteraania edes yrittänyt selvittää hänen mahdollisuuksia, vaan revitteletkö täällä vaan omaa "auttamishalua" kun et viitsi ottaa asiasta selvää.

Usein on ollut semmoista, että todelliset avun tarvitsijat eivät joko tiedä oikeuksistaan, ovat "liian ylpeitä kerjäämään", ovat huonokuntoisia yms. Heille on jo varmaankin suunnattu apua?
        Meillä on kylläkin, valitettavasti, sellaisia jotka osaavat käyttää sosiaaliturvia liiankin hyvin. Onhan se hienoa ajaa mersulla leipäjonoon. Jättää vaan kulkuneuvon vähän kauemmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe