AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Minun mummo
8 Vastausta 354 Lukukertaa

Minun mummo

Minun mummoni kyseli minulta tuosta teräväpiirto systeemistä ja enhän minä siihen mitään osannut vastata joten koetan hakea apua teiltä. Mummoa askarruttaa pitääkö hyvät ja toimivat vehkeet (Tv, digiboksi ja vhs) vaihtaa kun tuo teräväpiirto systeemi tulee. Mikäli olen oikein Junkkerin puheen ponjannut, ei tarvitse ellei välttämättä halua katsoa teräväpiirtona. Ilmeisesti vanhat vehkeet pelaavat niin kauan kuin ne kestävät.

Aivan oikein

Vanhat vekeet pelaa myös teräväpiirtoaikana, jos ne muuten on kunnossa.

Vanhoilla laitteilla

voi vastaanottaa SD (eli tavallisia) -lähetyksiä niin kauan kun niitä lähetetään. HD (eli teräväpiirto) -lähetysten vastaanottoon tarvitaan vanhan digiboksin tilalle HD-digiboksi, muita vanhoja laitteita voi käyttää edelleen.

Pikkuhiljaa tulevaisuudessa siirrytään pelkästään teräväpiirto (eli HD) -lähetyksiin, ja SD-kanavien määrä tulee vähenemään, mutta sitä ei vielä kukaan osaa sanoa, miten nopealla aikataululla tämä tapahtuu. Todennäköisesti vanhat laitteet hajoavat ennen, kuin SD-kanavien määrä on merkittävästi vähentynyt.
Nykyiset kanavat näkyvät ainakin vuoteen 2016 saakka. Tiedä jatkuuko sen jälkeen kuinka kauan.

6vee

Kovin lyhyt aika on tuo 6v, mutta toivotaan että jatkuu pitkään.

Mummon mielenrauha vaarassa,

Jos odottaa, että nykyiset laitteet kestävät vielä 6 vuotta... Nykyaikaiselle digiboksille jo 4 vuotta on pitkä ikä.
ainakin samsungille on vuosikin jo hyvä ja sitten taas korjattavaksi tai kaatopaikalle.

vikaa vikaa vikaa...

Mummon boksi (thomson) on sama jonka hän laittoi silloin kun analoginen lähetys loppui. Televisio (sanyo) on nyt 11 vuotias ja kummassakaan ei ole minkäänlaista vikaa ollut. En ymmärrä miksi niihin mitään vikaa vielä vuosiin tulisikaan?
Suunnilleen noin
 /   /  /  / Minun mummo

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua