Olen joskus kauan sitten käynyt hambokurssin, mutta pyörähtäminen osoittautui silloin tosi hankalaksi. Yksinään ne kuviot vielä selvitti, mutta ne pyörähdyksen niiaukset tahtoivat väkisin mennä parin mukaan.
Kurssista on jo nyt kulunut aikaa, enkä enää muista monennellako askeleella se naisen niiaus oli. Nainen kai kuitenkin niiasi ensin?
Tanssitko hamboa?
10
431
Vastaukset
- Kohtelias tanssija
En hambosta tiedä piirun vertaa. Mitenkäs ne kumarrukset ja niiaukset siinä "kohteliaassa valssissa" menee, vai onko se sama juttu kuin hambossa, mutta tanssitaan vain valssimusiikkiin.
Tanhuujilla ja kansantanssijoilla taitaa olla noita "kohteliaita" versioita lähes kaikkiin perusaskelikkoihin. - -heikkopäinen-
Pää menee pyörälle tuosta tanssissa, ei siis niin kiva. Harvoin tulee tanssittua, puhumattakaan että tulisi sopivaa musiikkia.
- Ei mamboa
Tässä hyvää perustietoa hambosta, mukana myös videolinkkejä:
http://www.tanssi.net/fi/tausta/hambo.html
Youtubesta löytyy lisää videoita hakusanalla.
Hamboa on alkanut kuulla lavoilla entistä enemmän, mm. Taikakuu sitä soittelee joka keikalla.
Monipuolinen, vaikkakin alkuun vaikea tanssi. Kädenalikuvioita vaikka kuinka, ja tarvittaessa vaikka kärrinpyöriä jos tilaa on... :-)- niiaus hukassa
Olen tuohon tanssinetin linkkiin jo tutustunut, mutta niiauksista niissä ei valitettavasti puhuta mitään. Askelikon osaan, mutta niiauksen ajoitus unohtunut...
Hamboa aina silloin tällöin kuulee ja olisi hauska päästä kokeilemaan, kunhan osaisin niiailla oikeaan aikaan ja vielä eriaikaisesti viejän kanssa. - Niiaus hukassa
niiaus hukassa kirjoitti:
Olen tuohon tanssinetin linkkiin jo tutustunut, mutta niiauksista niissä ei valitettavasti puhuta mitään. Askelikon osaan, mutta niiauksen ajoitus unohtunut...
Hamboa aina silloin tällöin kuulee ja olisi hauska päästä kokeilemaan, kunhan osaisin niiailla oikeaan aikaan ja vielä eriaikaisesti viejän kanssa.Etsiydyin youtube:en ja löysinkin sen variantin, mitä minulle aikoinaan on opetettu, taisipa olla nimeltään Hälsinge hamboa.
Joten nyt pyörähtelen olkkarin lattialla ja toivottavasti pääsen seuraavassa mahdollisessa tilaisuudessa ihan tanssilattialle saakka taitojani koettelemaan.
Yritin niistä muistakin videonäytteistä etsiä sitä niiauksen eriaikaisuutta, mutta silmäni ovat kai huonot, koska en sitä havainnut, tai sitten hamboa voidaan tanssia myös niin, että nainen niiaa syvempään ja mies ihan vain pienesti. Enpä ollut ennen niitä kädenalikuvioita nähnytkään, joten kiitos sinulle "Ei mamboa" hyvästä vinkistä.
Taikukuun lisäksi myös ainakin Martti Metsäkedon orkesteri taitaa hambon soiton (eikä sen puoleen, hehän soittavat kaikkia lajeja monipuolisesti ja lajinmukaisesti). - ______
"Hamboa on alkanut kuulla lavoilla entistä enemmän, mm. Taikakuu sitä soittelee joka keikalla."
- no jaa suhteellistahan tuo on mikä on entistä enemmän. Eipä sitä paljon pääse tanssimaan, kun vain Taikakuu sattuu soittamaan yhden kappaleen jotenkuten hamboksi sopivana, tahdin toinen kappale onkin sitten mentävä jo masurkkana..
- minäkin tanssin
Kyllä se tavallisin tyyli on että yhtä aikaa niiataan tanssin edetessä.
- hambo ukko
hambo on kiva tanssi
- Anonyymi
soittaako vielä orkesterit hamboa? masurkkaan ollaan sitä tanssittu, mutta on melko hätäistä
- Anonyymi
Mie osaan hamboo 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701